Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 January 2010 - 10:01

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Jag har inga problem att skriva med en hand, faktiskt första gången jag riktigt velat skriva sms t.ex när man kör bil (inget man skall göra dock!). Men allt handlar såklart om hur bra man är på qwerty tangentbord.

Postad 27 January 2010 - 11:54

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
saxat från facebook

3 Sverige Nokia N900 är försenad. I går kväll medddelade Nokia att N900 blir försenad igen. Dom kan inte ge något definitivt leveransdatum, men dom hoppas att vi ska få de första exemplaren vecka 6. Som ni förstår är vi lika besvikna som ni över det här. Erik H/3 PRför 2 timmar sedan · Visa feedback 4Dölj feedback (4)

Postad 27 January 2010 - 12:19

kagan
  • kagan
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt bra!Kanon med täckningen för ja bytte från Telenor till Telia utan att de blev så mycket bättre men känns redan bättre med N900 utan att prova.
Bra med GPS:en också, läste någonstans att navigation ej fanns till den men skönt man hade fel.
Blir att stå kvar i kön men känns som vi hinner landa på mars innan den kommer ut i handeln..
En fråga till, blir man väldigt begränsad om man aldrig jobbat i Linux innan eller man lär sig rätt så snabbt?

Postad 27 January 2010 - 12:20

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Flyttar det här meddelandet till annan tråd :)

Redigerat av theclone, 27 January 2010 - 12:22.

Postad 27 January 2010 - 12:51

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
saxat igen

3 Sverige Om N900. Vi har dem på lagret, de är inlevererade, just nu håller de på att skickas ut till alla er som beställt. Ber om ursäkt för alla motstridiga besked tidigare, men så här är det ofta i mobilbranschen och eftersom det är så många av er som längtat så mycket efter den här mobilen har jag vidarebefordrat informatio...nen i takt den har kommit till mig. MVH, Erik H/3 PRVisa mer
för 26 minuter sedan · Visa feedback 6Dölj feedback (6)

saxat från twitter

klasstrom: @andreasw7 N900 är populär världen över. Den har börjat skeppas i Sverige i hyfsade volymer nu så du borde få tag på en snart :-)
about 1 hour ago from web

Redigerat av otto zx-7r, 27 January 2010 - 12:54.

Postad 27 January 2010 - 13:07

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Har det pratas någonting om när N900an ska börja säljas i andra butiker än Nokiashop?

Vi har redan börjat skeppat till övriga kanaler och det kommer i hyfsade volymer, det är enorm efterfrågan överallt och det beror på vilka som lagt ordrar tidigt och med volym.

Mvh,
Klas

Postad 27 January 2010 - 16:00

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Varning alla n900 ägare
jag har fått en spricka i min display"den innre" har ej varit vårdslös
kontaktade nokia shop och dom sa att jag skulle kontakta ett serviceställe som lagar nokia.
sagt och gjort , dom kunde inte laga den den var för ny,så jag ringde nokia igen och undrade vad jag skulle göra.
dom gav mig numret till deras garantiservice avdelning ,jag pratade med dem och skickade telefonen upplyste om att displayen var trasig , efter 3 dagar mailade dom mig och sa att det är avslag på garantin och skickar tillbaka telefonen.
jag ringer dit och undrar vad dom håller på med ,vart ska jag vända mig ,deras svar är allmänna reklamationsnämden
om du inte är nöjd med beslutet.
##### det var inte det jag menade jag vill ha telefonen lagad .
till slut ger dom mig numret till "aunuvo"en firma i stockholm nsom tydligen kan laga 900an
"hej detta samtal kostar 19 kr "#######
display bytet kostar ca 1600:-
summa kardemumma av det här.
kundvård har dom inte på nokia
// en besviken

Postad 27 January 2010 - 16:09

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Varning alla n900 ägare
kontaktade nokia shop och dom sa att jag skulle kontakta ett serviceställe som lagar nokia.
sagt och gjort , dom kunde inte laga den den var för ny,så jag ringde nokia igen och undrade vad jag skulle göra.
dom gav mig numret till deras garantiservice avdelning ,jag pratade med dem och skickade telefonen upplyste om att displayen var trasig , efter 3 dagar mailade dom mig och sa att det är avslag på garantin och skickar tillbaka telefonen.
jag ringer dit och undrar vad dom håller på med ,vart ska jag vända mig ,deras svar är allmänna reklamationsnämden
till slut ger dom mig numret till "aunuvo"en firma i stockholm nsom tydligen kan laga 900an
// en besviken

Konstigt att man inte har hört talas om detta problem från någon annan tidigare. Men vad du menar är att det inte ens hade hjälpt med ett skärmskydd eller?

Postad 27 January 2010 - 16:09

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ klasstrom, när kommer nästa "hyfsade" batch när denna är slut?

@ åklagare, f*n va trist suport...... :)

Postad 27 January 2010 - 16:12

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Varning alla n900 ägare
// en besviken

Är det någon annan som fått displayen trasig ?

Konstigt att man inte har hört talas om detta problem från någon annan tidigare. Men vad du menar är att det inte ens hade hjälpt med ett skärmskydd eller?

jag hade skärm skydd på
det är tydligen en inre och en yttre display
den inre sprack

Postad 27 January 2010 - 16:22

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har ett batteri och ett full body bland mina annonser om nån vill komplettera med lite tillbehör till sin N900 :D

Postad 27 January 2010 - 16:59

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

jag hade skärm skydd på
den inre sprack

Nopp, inte så att du har fått något tryck på skärmen?

Postad 27 January 2010 - 18:40

Wile
  • Wile
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Varning alla n900 ägare
// en besviken

jag hade skärm skydd på
den inre sprack

Nopp, inte så att du har fått något tryck på skärmen?

Jag hade EXAKT samma problem med telefonen som åklagare med den stora skillnaden att jag fick min enhet utbytt.

Jag hade satt på ett displayskydd direkt när jag fick telefonen, 3-4 dagar senare så sprack insidan utav displayen(!) inte där bilden är och inte touch delen utan på insidan utav glaset. Jag ringde sur som ******** till Nokia (värt att tillägga är att jag precis fått tillbaka den telefonen från Nokia efter 5 döda pixlar på den första enheten).

Jag kopplades först till garantiavdelningen och fick svaret att jag skulle få skicka in telefonen på min bekostnad för att med stor sannolikhet få avslag som åklagare fick. Killen på garantiavdelningen var ruskigt otrevlig och jag ville inte bestämma något med honom.

Istället för att skicka in den för garanti ärende så ringde jag upp Nokia-shops support och förklarade mitt problem , killen i luren var mycket trevligare och förstod om jag var "upprörd" då detta var mitt andra DOA-ärende inom en månad. Jag fick ett mail med en returlapp, skrev ut lappen och postade telefonen. En vecka senare (i skrivande stund) så har jag fått min telefon levererad. Jag hoppas verkligen inte att det blir något problem som med den andra telefonen.

Jag tycker helt otroligt synd om åklagare och förstår hur det känns att bli orättvist behandlad, det är bara till att stå på sig. Hoppas det löser sig. Vart på skärmen sprack din åklagare?

Angående Gurras inlägg så gjorde inte jag någon större yttre påverkan, hann knappt använda telefonen förrens den gick sönder.

Wile

Postad 27 January 2010 - 19:51

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Alltså det måste komma en bugfix denna veckan! Att inte kunna spela upp filmer via min UpNp är ju helt värdelöst det fungerade ju perfekt innan 1.1!!!
Gör rätt och gör om och gör det omgående. Det känns som att 1.1 bara gjorde telefonen sämre!!!!!

Postad 27 January 2010 - 20:02

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Edit:
Kolla denna http://www.nokian900...for-nokia-n900/
Hur grymt som helst!

Redigerat av Unregistered6144aa51, 27 January 2010 - 20:04.

Postad 27 January 2010 - 20:02

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Alltså det måste komma en bugfix denna veckan! Att inte kunna spela upp filmer via min UpNp är ju helt värdelöst det fungerade ju perfekt innan 1.1!!!
Gör rätt och gör om och gör det omgående. Det känns som att 1.1 bara gjorde telefonen sämre!!!!!

försök gå tillbaka till den gamla FW.

Postad 27 January 2010 - 20:57

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

försök gå tillbaka till den gamla FW.

Hur gör jag det lättast och vad tappar jag?

Postad 27 January 2010 - 21:13

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hur gör jag det lättast och vad tappar jag?

vet inte om du kan gå tillbaka till någon tidgare säkerhetskopia, men borde fungera om du gjort någon sådan.

men nu spekulerar jag bra.

eller kan du flash om telefonen. men det känns som lite overkill.

men nu vet jag inte hurviktig den här funktionen är. Var ju ganska många bugfixar i 1.1 så du tappar nog mer än du tjänar :D

Redigerat av theclone, 27 January 2010 - 21:16.

Postad 27 January 2010 - 21:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kan inte använda telefonen om du flashar en gammal version..Sorry

Eller du kan men du kan inte ringa med den heh

Tweakr bricked my phone (boot loop) and so I used maemo flasher to flash the device back to 42.1. Now the device won't recognise my SIM (Vodafone) and NSU says it's unsupported!?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zeenlai
why can't I flash the device with old firmware? I have an unlocked phone so I don't think the issue with SIM chip would impact me...

GeneralAntilles
Because there's a newer firmware on the GSM radio that doesn't work with 42-11.

Let's focus on why you want to downgrade in the first place and solve those issues rather than focusing on why downgrading isn't a viable solution.

Edit
Om du vill läsa mer
Remove the firmware update

http://talk.maemo.or...ight=remove 1.1

Redigerat av moparman, 27 January 2010 - 21:23.

Postad 27 January 2010 - 21:26

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag hade EXAKT samma problem med telefonen som åklagare med den stora skillnaden att jag fick min enhet utbytt.

Jag hade satt på ett displayskydd direkt när jag fick telefonen, 3-4 dagar senare så sprack insidan utav displayen(!) inte där bilden är och inte touch delen utan på insidan utav glaset. Jag ringde sur som ******** till Nokia (värt att tillägga är att jag precis fått tillbaka den telefonen från Nokia efter 5 döda pixlar på den första enheten).

Jag kopplades först till garantiavdelningen och fick svaret att jag skulle få skicka in telefonen på min bekostnad för att med stor sannolikhet få avslag som åklagare fick. Killen på garantiavdelningen var ruskigt otrevlig och jag ville inte bestämma något med honom.

Istället för att skicka in den för garanti ärende så ringde jag upp Nokia-shops support och förklarade mitt problem , killen i luren var mycket trevligare och förstod om jag var "upprörd" då detta var mitt andra DOA-ärende inom en månad. Jag fick ett mail med en returlapp, skrev ut lappen och postade telefonen. En vecka senare (i skrivande stund) så har jag fått min telefon levererad. Jag hoppas verkligen inte att det blir något problem som med den andra telefonen.

Jag tycker helt otroligt synd om åklagare och förstår hur det känns att bli orättvist behandlad, det är bara till att stå på sig. Hoppas det löser sig. Vart på skärmen sprack din åklagare?

Angående Gurras inlägg så gjorde inte jag någon större yttre påverkan, hann knappt använda telefonen förrens den gick sönder.

Wile

min skärm sprack på vänster sida snett över hörnet i nederkant altså inte mittöver
det hade varit bra om jag hade kunnat använda ditt ärende som referens då hade dom nog blivit lite ställda.

Postad 27 January 2010 - 21:29

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Någon som vet när nästa bugfix kommer? Telefonen är ju nästan trasig när det inte går att kolla film etc. Jag hoppas att dom orkar programmera den extra kvarten det tar så vi kan lägga till separat ringsignal till varje kontakt...

Postad 27 January 2010 - 21:37

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Någon som vet när nästa bugfix kommer? Telefonen är ju nästan trasig när det inte går att kolla film etc. Jag hoppas att dom orkar programmera den extra kvarten det tar så vi kan lägga till separat ringsignal till varje kontakt...

Det lär dröja ett tag. sitt lugnt i båten. Finns ingen info om att någon ny update skulle vara på G.

Postad 27 January 2010 - 22:24

Wile
  • Wile
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

min skärm sprack på vänster sida snett över hörnet i nederkant altså inte mittöver
det hade varit bra om jag hade kunnat använda ditt ärende som referens då hade dom nog blivit lite ställda.

Hur lång tid hade du telefonen? För jag utnyttjade mig utav den "DOA" som finns hos Nokia shop, anledningen till att jag kunde göra det var att telefonen bara var 3-4 dagar gammal. Men annars kanske jag kan gräva fram mitt returnummer.

Postad 27 January 2010 - 23:39

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hur lång tid hade du telefonen? För jag utnyttjade mig utav den "DOA" som finns hos Nokia shop, anledningen till att jag kunde göra det var att telefonen bara var 3-4 dagar gammal. Men annars kanske jag kan gräva fram mitt returnummer.

över en månad
vad är Doa

Postad 28 January 2010 - 00:11

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

över en månad
vad är Doa

Dead on arrival

Postad 28 January 2010 - 08:15

Unregistered1832
  • Unregistered1832
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Dead on arrival

Doa gäller när det är fel på en produkt inom 7 dagar efter köpet.

Postad 28 January 2010 - 08:47

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

tnx

Postad 28 January 2010 - 09:01

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag vill ha bugfix nu!

Redigerat av Unregistered6144aa51, 28 January 2010 - 09:07.

Postad 28 January 2010 - 12:44

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag måste vara en av dom första i sverige som lyckats köpa den med tele2 snackis :P

Postad 28 January 2010 - 15:14

Wile
  • Wile
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

tnx

Just därför jag tror att det blir lite problematiskt. Tur i oturen sprack min skärm inom 7 dagar, det ska inte spela någon roll tycker man. Tycker du ska ringa Nokia shop och be de undersöka saken. Du kan få mitt returnummer om de ber om det.

Wile

Postad 28 January 2010 - 16:04

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Just därför jag tror att det blir lite problematiskt. Tur i oturen sprack min skärm inom 7 dagar, det ska inte spela någon roll tycker man. Tycker du ska ringa Nokia shop och be de undersöka saken. Du kan få mitt returnummer om de ber om det.

Wile

shyst men det verkar kört
jag gör som svensken i almänhet knyter näven i fickan och sväljer min stolthet.
:P
// åk

Postad 28 January 2010 - 18:15

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag måste vara en av dom första i sverige som lyckats köpa den med tele2 snackis :P

Visst! Hat på dig!!! Det är xct vad jag är ute efter och väntar på.

Postad 28 January 2010 - 18:17

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Visst! Hat på dig!!! Det är xct vad jag är ute efter och väntar på.

Jag köpte den hos noyes, dom var trevliga och skickade t.om. med företagspaket gratis. 10:00 ringde jag dom :P

Postad 28 January 2010 - 18:32

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
n900 har bäst betyg av alla lurar på prisjakt :P

https://www.prisjakt...o=produkt_betyg

Postad 28 January 2010 - 19:36

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag köpte den hos noyes, dom var trevliga och skickade t.om. med företagspaket gratis. 10:00 ringde jag dom B)

Verkar vara slut hos dem nu iallafall. :P

Postad 28 January 2010 - 20:12

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Jag köpte den hos noyes, dom var trevliga och skickade t.om. med företagspaket gratis. 10:00 ringde jag dom :P

Vad innebär företagspaketet?

Postad 28 January 2010 - 20:20

toppzor
  • toppzor
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är de nån som beställt och fått sin datortelefon från katsching?

Postad 28 January 2010 - 20:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
8 är vist levererade...

Postad 28 January 2010 - 20:40

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Liten update hur det ser ut för ÅF.

Finns från och med idag att beställa till butik i mycket begränsat lager, dock bara till 3 så det hjälper ju inte en själv men den "vanliga" kanske kommer snart.

Mvh
/Peter

Postad 28 January 2010 - 21:40

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
"Här är din försändelse:
28 jan kl 19:45
Jönköping, Sorterad

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse."

Tror ni jag får den imorgon? Luren skall till Uppsala :)

Jag tror knappt det är sant att jag snart får den... Jag har läst den här tråden 10-20 gånger per dag sedan oktober nån gång.

ggggggggartarihahrahrlkahsjlrhjkashrkhsakjrhasjkhrkjaeshrawhrjkawhrkjhaskjrhsakj
hrkjashrjash

WAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZA

Redigerat av Unregistered0bc070f3, 28 January 2010 - 21:48.

Postad 28 January 2010 - 21:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Känns nästan som en hägring..

Är det verkligen sant ? :)

Postad 28 January 2010 - 21:55

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Fick SMS från tele2 att porteringen är godkänd :) WAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZA
WAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZAWAZA

Postad 28 January 2010 - 21:59

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hur lång tid tar det att få brev med skärmskydd från netonnet?

Postad 29 January 2010 - 10:32

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nu har man varit och hämtat ut luren :)

har några första intryck på dess fysik och till viss del teknologi då jag ej börjat leka med den ännu.

1. Den var rätt stor, lite klumpigare än n95:an som jag tidigare haft men bra mycket finare! Så smidig e den nog inte att få in i tighta jeans men lär inte vara några problem att ha den med sig någonstans. Gällande vikten så känner man en viss skillnad på den och t.ex. n95:an som väger 128 gram.

2. Tangentbordet förstår jag inte varför de klagat över i recensioner och dylikt. Den är klockren och jag anser den inte alls vara för nära skärmen!

3. För första gången i mitt liv har jag köpt mig en lur där jag fått med hörlurar som jag faktiskt kan använda :blush: Ljudet var det inte så stora problem heller med, men givetvis beror det på vad man jämför med. Är van koss-användare så visst är det en skillnad men då mina alltid går sönder efter 6 månader och kostar ändå lite så är jag minst sagt nöjd med nokias lurar. Testade de förövrigt med N95:an då jag ej satt på den nya nallen ännu.

4. Ett litet orosmoment är väl bakluckan på den, känns som om den kan gå sönder rätt snabbt för den sitter ändå rätt bra. Man får ta i lite för att plocka bort den, men det kanske är en vanesak bara.

Hur som... är mycket nöjd med vad jag sett utanpå och kan knappt vänta till i eftermiddag när jag börjar pilla på den ordentligt. Måste bara sätta på Zagg skyddet innan vill ej fläcka ned skärmen det första jag gör haha

Postad 29 January 2010 - 10:35

frippes
  • frippes
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Är de nån som beställt och fått sin datortelefon från katsching?

8 är vist levererade...

Hur trist var det, jag stod som #9 på listan. :)

Får se det som positivt, nu är jag #1.

Postad 29 January 2010 - 11:28

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hämtade min enhet igår, med min tur så började den bråka direkt :)

Först så hamnade den i den härliga eviga reboot cykeln vilket iof var lätt åtgärdat genom att flasha om den. Sen så har jag haft lite problem med stabiliteten ganska många random reboots (15-20) under kvällen under alla möjliga omständigheter.

Jag installerade Htop för att kunna kolla mina processer och såg att csd ligger o drar mellan 89-99% CPU tid konstant. Har letat runt lite på nätet för att se om det är något som någon annan råkat ut för men jag har inte kunnat hitta något konkret. Är det någon annan som har haft liknande problem?

Skärmdump:
Postad bild
Så här såg det ut imorse...

I övrigt är jag kär, kvalitetskänslan i enheten är helt fenomenal och jag är djupt imponerad av hur rappt os:et är (när det väl funkar som det ska). Måste säga att tangentbordet funkar klockrent för mig, vilket jag tror beror mycket på att tangenterna är utformade som de är, de känns väldigt distinkta och ger en bra respons.

Postad 29 January 2010 - 11:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
sök igenom maemo.org

finns wiki om troubelshooting reboot..även andra som har problem med skyhög cpu efter sett film..

vad gör csd?

hittar du inget så gör ett inlägg om ditt problem på maemo.org

Postad 29 January 2010 - 12:05

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

sök igenom maemo.org

finns wiki om troubelshooting reboot..även andra som har problem med skyhög cpu efter sett film..

vad gör csd?

hittar du inget så gör ett inlägg om ditt problem på maemo.org

csd är själva datalänken har jag för mig och problemet verkar vara att just den processen inte går ner i vänteläge ('S') utan körs ('R') hela tiden vilket suger en hel del batteri. En effekt verkar dock vara att den inte har krashat alls sedan csd kör för fullt jämt. Ska forska vidare i det här...

Redigerat av Viscus, 29 January 2010 - 12:16.

Postad 29 January 2010 - 12:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
kan du gå in i terminalen och döda processen ?

Postad 29 January 2010 - 12:47

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
konstigt har inte haft några problem med min inte ens en reboot!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.