Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34716 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 06 september 2009 - 21:21

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Markus en fråga till dig om SVTplay, blev inte liten besviken närjag såg att det nästan inte finns några barnprogram alls ... ska det vara så?

Det är helt och hållet SVT som styr utbudet på SVT Play. Skälet till att det skiljer mellan deras webb-tjänst och Telias IP-TV är att SVT inte har köpt rättigheter som medger den typen av sändningar. Trist men så är det.

/A

Postad 06 september 2009 - 21:29

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Det är helt och hållet SVT som styr utbudet på SVT Play. Skälet till att det skiljer mellan deras webb-tjänst och Telias IP-TV är att SVT inte har köpt rättigheter som medger den typen av sändningar. Trist men så är det.

/A

Bra att få klarthet i var "problemet" är.

Tack

Postad 06 september 2009 - 21:34

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Ringde nu till Telia igen, och ip-tv avdelningen visste ingenting om hur man kopplar in VoD utan hänvisade till LAN-avdelningen. Lan-avdelningen visste inget om det hela och hänvisade tillbaka till ip-tv.
Som sedan hänvisade till att jag skulle ringa på 90200 i morgon och fråga efter ngn stadsnäts kundtjänst.

Markus kan du ge mig ngn form av referensnummer, dokumentnummer eller liknande om hur man lägger till detta vod-paket?

Jag förstår inte exakt vilka avdelningar du pratat med, men antar att du ringde 020 755 766 som jag skrev i tidigare inlägg och då ska de inte koppla dig någon stans? Du ska inte ringa 90200 som du säger ovan. Handläggaren du får prata med på kundtjänst ska veta exakt hur du gör om man ringer rätt nummer. Exakt hur rutinen för ordeläggning och så är framgår av interna dokument som jag tyvärr inte kan lägga ut här men vill handläggaren fråga något be dem maila mig, tänk dock på att jag stavar med Markus med k så de skickar mailet direkt till mig.

Nu har jag dina uppgifter så jag kommer att fixa detta imorgon åt dig,

Markus Johansson
Telia kundservice

Postad 07 september 2009 - 07:10

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Det är ju bra att Markus finns här i tråden men vore det inte enklare om alla som jobbar med kundtjänst på Telia visste hur man gjorde rätt saker?

Det är inte sällan som man blir runtkopplad när man ringer dem.

Postad 07 september 2009 - 15:28

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Det är ju bra att Markus finns här i tråden men vore det inte enklare om alla som jobbar med kundtjänst på Telia visste hur man gjorde rätt saker?

Det är inte sällan som man blir runtkopplad när man ringer dem.

Håller med dig. Det borde finnas fler som kan gå in på tråden och se vilka diskussioner som pågår och på så sätt även försöka lägga ut information som berör så många.

Markus verkar vara mycket proffsig och saklig. Har kontakt med en ganska högt upsatt chef inom Telia och jag har berömt Markus. Försöker att påverka honom (chefen) till att andra lite små saker på kundtjänst.

Postad 07 september 2009 - 19:29

dawwe74
  • dawwe74
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är lite lat och orkar inte leta evt svar. Någon som vet om man kan kolla på tv3 play via Telia?

Postad 07 september 2009 - 19:54

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Är lite lat och orkar inte leta evt svar. Någon som vet om man kan kolla på tv3 play via Telia?

det verkar som att det går..http://www.telia.se/...er/tv3play.page

Redigerat av Unregistereda360a43b, 07 september 2009 - 19:55.

Postad 07 september 2009 - 20:01

Beavis
  • Beavis
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

/A

Hej Markus,

jag tycker ni ska ta upp detta med SVT för som frågan är ställd gäller det barnprogrammen, alltså Bolibompa. Det är SVTs eget program och det kan dom nog licensiera till sig själva.

Det som ligger nu på SVT Play är "Stava med skägg", och det är ett 10-minuters utdrag ur det programmet som bara slutar mitt i en mening. Och det uppdateras ganska ofta så det är inget gammalt kvarglömt som ligger där. Bolibompa-redaktionen har andra program som i min mening bör ligga där (Lilla sportspegeln, Lilla aktuellt, Dagens visa, Nassim Låter etc). Jämför själv med svtplay.se och den rent ut sagt löjliga lilla snutt som "erbjuds" idag.

Så be SVT lägga ner kodyngan och satsa lite på en kategori som antagligen är den mest besökta.

Mvh

Postad 07 september 2009 - 20:52

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej Markus,

jag tycker ni ska ta upp detta med SVT för som frågan är ställd gäller det barnprogrammen, alltså Bolibompa. Det är SVTs eget program och det kan dom nog licensiera till sig själva.

Det som ligger nu på SVT Play är "Stava med skägg", och det är ett 10-minuters utdrag ur det programmet som bara slutar mitt i en mening. Och det uppdateras ganska ofta så det är inget gammalt kvarglömt som ligger där. Bolibompa-redaktionen har andra program som i min mening bör ligga där (Lilla sportspegeln, Lilla aktuellt, Dagens visa, Nassim Låter etc). Jämför själv med svtplay.se och den rent ut sagt löjliga lilla snutt som "erbjuds" idag.

Så be SVT lägga ner kodyngan och satsa lite på en kategori som antagligen är den mest besökta.

Mvh

Tydligen inte bara jag som tycker att det e fint att kunna starta bolibompa när jag vill ... SVT barnprogram har med rätt gott rykte, så här bör Telia ligga på ... ingen annan lär väl göra det ...

Redigerat av kentrj, 07 september 2009 - 22:38.

Postad 07 september 2009 - 21:01

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Tydligen inte bara jag som tycker att det e fint att kunna starta bolibompa när jag vil ... SVT barnprogram har med rätt gott rykte, så här bör Telia ligga på ... ingen annan lär göra det ...

Det kan väl du själv också göra, ju fler som hör av sig ju större chans är det ju att det händer något.

Postad 07 september 2009 - 21:27

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Håller med dig. Det borde finnas fler som kan gå in på tråden och se vilka diskussioner som pågår och på så sätt även försöka lägga ut information som berör så många.

Markus verkar vara mycket proffsig och saklig. Har kontakt med en ganska högt upsatt chef inom Telia och jag har berömt Markus. Försöker att påverka honom (chefen) till att andra lite små saker på kundtjänst.

Det är många på Telia som läser vad ni skriver här och förr eller senare brukar det mesta som vi kan göra något åt hamna hos någon ansvarig.

Telia är inte så olikt andra företag, man tilldelas olika arbetsuppgifter och att skriva här har helt enkelt blivit min arbetsuppgift. Vad man är bäst på styrs ofta av intressen och oftast lite slump. Jag tycker om nätverksteknik, dvs:a hur ADSL, multicast, unicast osv fungerar. Sen är jag inte rädd för att prova saker för att lära mig. Jag äger ingen surroundanläggning eller stationär DVD/blueray spelare då jag inte riktigt har förstått behovet av det, men då Telia inte har support på den typen av anläggningar så passar jag utmärkt på att svara här.

Jag, Johan och Simon är de tre personerna från bredbandssupporten som skriver på bland annat forum och svarar på bloggar. Sen har vi hjälp av kollegor på andra avdelningar på Telia för att svara på frågor som handlar om andra områden inom Telias verksamhet. Sen har jag kontakter med olika kollegor på olika avdelningar för att få hjälp med de frågor jag inte vet det exakta svaret på.

Kan passa på att även skicka ett tack till Daniel, Anders, Jonatan och alla kollegor på Telia som finns här för att hjälpa mig att svara på era frågor här.

Nu blev detta lite OT här men hoppas ni har överseende med det.

P.S. Kan tillägga att jag har skickat synpunkterna om SVT PLAY och bolibompa vidare så de ska hamna hos rätt person förhoppningsvis.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 07 september 2009 - 21:35.

Postad 07 september 2009 - 22:37

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det kan väl du själv också göra, ju fler som hör av sig ju större chans är det ju att det händer något.

Precis vad jag gorde, Telia är väl min leverantör ... Har tidigare varit i kontakt med SVT om SVTplay's brister men denna tjänst är väl en konkurrensfördel för Telia att bevaka?! ... Tack Markus för att du tar detta vidare!

Redigerat av kentrj, 07 september 2009 - 22:38.

Postad 08 september 2009 - 06:55

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tjena,

En fråga om 1910-boxen. I manualen ser man en klocka på displayen, hur får man fram den?

Och så naturligtvis den eviga frågan: När kommer en inspelningsbar box? Det är höst nu!

/P

Postad 08 september 2009 - 08:20

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Tjena,

En fråga om 1910-boxen. I manualen ser man en klocka på displayen, hur får man fram den?

Och så naturligtvis den eviga frågan: När kommer en inspelningsbar box? Det är höst nu!

/P

Manualen säger "Finns endast på vissa modeller". Jag skulle också gärna ha den klockan synlig

Redigerat av tomano58, 08 september 2009 - 08:21.

Postad 08 september 2009 - 09:10

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Manualen säger "Finns endast på vissa modeller". Jag skulle också gärna ha den klockan synlig

Manualen är densamma för olika modeller av boxar, VIP 1910-9 som Telia använder har inte den displayen.

Enligt min definition av höst så är det när löven ramlar av träden, och här har de inte ramlat av träden ännu... :)
Jag vet i dagsläget inte när det kommer att komma. Det pågår tester av tjänsten nu och ett steg åt det hållet är att vi har fått ny version av programvaran nu.

GUI 5_0_14_005_swe
Plugin 2_0_1_1
Image 3_8_1_16

Förändringar som finns i den nya versionen har att göra med att man i framtiden kommer få information om ny version när man startar boxen. Boxen kommer att visa flera felmeddelanden i klartext när något går fel i samband med att man hyr film.

Största förändringen som berör er är att Motorola har gjort förändringar i koden för HDCP vilket innebär att några till förstärkare från Onkyo samt Yamaha nu ska fungera.

Dessutom har man gjort förändringar av koden vid kanalbyten för att det ska går snabbare att byta kanal, det är dock som jag skrivit tidigare svårt att göra några stora mirakel här.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 08 september 2009 - 09:23.

Postad 08 september 2009 - 10:12

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Enligt min definition av höst så är det när löven ramlar av träden, och här har de inte ramlat av träden ännu... :)
Jag vet i dagsläget inte när det kommer att komma. Det pågår tester av tjänsten nu och ett steg åt det hållet är att vi har fått ny version av programvaran nu.

GUI 5_0_14_005_swe
Plugin 2_0_1_1
Image 3_8_1_16

Förändringar som finns i den nya versionen har att göra med att man i framtiden kommer få information om ny version när man startar boxen. Boxen kommer att visa flera felmeddelanden i klartext när något går fel i samband med att man hyr film.

Största förändringen som berör er är att Motorola har gjort förändringar i koden för HDCP vilket innebär att några till förstärkare från Onkyo samt Yamaha nu ska fungera.

Dessutom har man gjort förändringar av koden vid kanalbyten för att det ska går snabbare att byta kanal, det är dock som jag skrivit tidigare svårt att göra några stora mirakel här.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Faktiskt så upplever jag kanalbyten som snabbare (inte snabbt dock) än tidigare

Redigerat av tomano58, 08 september 2009 - 10:12.

Postad 08 september 2009 - 10:15

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Precis vad jag gorde, Telia är väl min leverantör ... Har tidigare varit i kontakt med SVT om SVTplay's brister men denna tjänst är väl en konkurrensfördel för Telia att bevaka?! ... Tack Markus för att du tar detta vidare!

Det är nog faktiskt så att "Telia", eller rättare sagt SVT Play via IP-TV, skulle tjäna på att fler leverantörer erbjuder detta. Då skulle intresset öka hos SVT och även deras intresse för att köpa in de rättigheter som krävs för att de skall få inkludera fler program via SVT Play (IP-TV).

Telia bråkar nog en hel del med SVT om att utöka utbudet...

/A

Postad 08 september 2009 - 10:35

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

:) Nu har jag en nyhet!

Fick för mej att göra en omstart av digitalboxen Motola 19xx med SCART/RGB.

och resultatet:

Nu kan jag åter spela in på min HD/DVD-inspelare!!

Och glad är jag igen!!!

Göran :)

Nu fick du i och för sig igång grejerna men det verkar finnas manicker som strippar HDMI-signalen från HDCP. Läs vidare här>>>

Postad 08 september 2009 - 11:27

Hanspettersson
  • Hanspettersson
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har en motorola box som fjärrkontrollen inte funkar på när man just slagit på tv´n fast boxen varit på hela tiden.
Men efter ett par minuter så funkar den??
Tv´n är en Samsung LCD kopplad via hdmi.

Postad 08 september 2009 - 12:14

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min Harmony 525 och min Motorola 1910... jag har fått alla knappar att fungera utmärkt (både via databas samt manuell överföring), MEN, jag får INTE back eller exit att fungera!!
=(
Detta gör att jag inte kan gå in i menyer eller så, för då kommer jag inte tillbaka. Någon som haft samma / liknande problem och kan hjälpa till?

Postad 08 september 2009 - 12:32

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Har en motorola box som fjärrkontrollen inte funkar på när man just slagit på tv´n fast boxen varit på hela tiden.
Men efter ett par minuter så funkar den??
Tv´n är en Samsung LCD kopplad via hdmi.

Samma med min fjärris, brukar snurra på batterierna så funkar den. Känns som om den går i sleep mode eller nått

Postad 08 september 2009 - 12:46

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Det är nog faktiskt så att "Telia", eller rättare sagt SVT Play via IP-TV, skulle tjäna på att fler leverantörer erbjuder detta. Då skulle intresset öka hos SVT och även deras intresse för att köpa in de rättigheter som krävs för att de skall få inkludera fler program via SVT Play (IP-TV).

Även Com Hem har börjat tillhandahålla SVT Play via sin nya On Demand-tjänst (IPTV-baserad). Än så länge är det bara boende hos Stångåstaden i Linköping samt i Skåne som har tillgång till tjänsten. Men enligt denna sida så kommer On Demand-tjänsten, och därmed SVT Play, att finnas "tillgänglig på alla adresser inom en snar framtid". Så antalet som kan se SVT Play via IPTV kommer nog att öka rätt rejält i och med att även Com Hem tillhandahåller den.

Jag gissar att Com Hem och Telia har ungefär motsvarande innehåll i SVT Play, dvs begränsat jämfört med SVT Play via webben, precis såsom det beskrivs på SVT:s egen sida.

/Peter Cigéhn

Postad 08 september 2009 - 15:17

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med min Harmony 525 och min Motorola 1910... jag har fått alla knappar att fungera utmärkt (både via databas samt manuell överföring), MEN, jag får INTE back eller exit att fungera!!
=(
Detta gör att jag inte kan gå in i menyer eller så, för då kommer jag inte tillbaka. Någon som haft samma / liknande problem och kan hjälpa till?

De(knappfunktionerna) finns allihopa och fungerar men placeringen är lite fel har jag märkt.
Testa dig fram och ändra är mitt råd :)

Jag har i mitt läge "Titta på IPTV" på fjärren där jag ändrat om placeringen så de passar mig.

Postad 08 september 2009 - 19:50

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Verkar vara hyfsade störningar på TV4 just nu :unsure: Det hänger sig var 5 min och det enda som hjälper är att byta kanal fram och tillbaka. har provat att starta om min 1920 utan framgång.

Någon annan som upplever samma sak?

MVH Kribban

P.S Frugan är hyfsad irriterad då det är IDOL ;)

Postad 08 september 2009 - 19:52

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

GUI 5_0_14_005_swe
Plugin 2_0_1_1
Image 3_8_1_16

Ni som har receivers från Onkyo 06-serien eller en Yamaha RSV 663 och kan bekräfta att dessa fungerar nu?

Vi har även fått repporter om att vissa Philips modeller som är omkrig 2 år gamla kan ha problem med HDMI ingångarna på baksidan medans de på sidan fungerar bra.

Någon mer som tycker att detta går fortare nu?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 08 september 2009 - 20:10

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Verkar vara hyfsade störningar på TV4 just nu :unsure: Det hänger sig var 5 min och det enda som hjälper är att byta kanal fram och tillbaka. har provat att starta om min 1920 utan framgång.

MVH Kribban

P.S Frugan är hyfsad irriterad då det är IDOL :P

Edit

Händer i princip på alla kanaler ;)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Inte direkt då jag får hoppa mellan kanalerna hela tiden pga att boxen hänger sig :D

Postad 08 september 2009 - 20:11

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Händer i princip på alla kanaler ;)

Jag har inga störningar här på kanalen. Förstår jag dig rätt om det blir en bild som blir kvar tills du byter kanal och tillbaka igen, alltså den fryser och blir inte svart eller så?

Detta felet avhjälpes i normalfallet genom att starta om ruckus eller modemet om man har det, nu minns jag inte om du hade det eller LAN så jag vet inte om det går att göra i ditt fall?

Kan säga att det har med att boxen slutar få multicast strömmen som distruberar kanalen av någon anledning om det löser sig genom att starta om modemet/ruckus.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 08 september 2009 - 20:21.

Postad 08 september 2009 - 20:19

Hanspettersson
  • Hanspettersson
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Samma med min fjärris, brukar snurra på batterierna så funkar den. Känns som om den går i sleep mode eller nått

Kan man få en ny box på garanti eller nått?
Eller blir det lika med en ny?

Postad 08 september 2009 - 20:29

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Kan man få en ny box på garanti eller nått?
Eller blir det lika med en ny?

Antagligen så störs boxen av just TV:n när man slår på den. Det blir antagligen magnetiska fält som stör boxen så ett boxbyte brukar inte lösa problemet. Det är bättre att försöka flytta boxen längre från TV:n om möjligt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

GUI 5_0_14_005_swe
Plugin 2_0_1_1
Image 3_8_1_16

Det har även kommit till min kännedom att ett fåtal kundar har problem med att bilden blir svart-vit, till detta finns en lösning dock, så ni som har problemet skicka era användare i boxen till mig eller kontakta supporten så löser det sig.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 08 september 2009 - 20:27.

Postad 08 september 2009 - 21:53

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Markus, mina problem vid påslag, då min NextBase LCD TV med 1510/Scart/RGB alltid stod i 4:3 trots att sändningen var 16:9 är borta nu ... efter ett år

Redigerat av kentrj, 09 september 2009 - 00:33.

Postad 08 september 2009 - 22:07

Carver
  • Carver
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
I december ska jag flytta till en nybyggd lägenhet där man har valt Telia som leverantör via fiber. Har därför tänkt bli Triple Play-kund då det är smidigt att ha allt från en och samma leverantör. Blir dock lite avskräckt när jag läser att det t.ex. tar 30 sekunder bara för att starta upp digitalboxen. Kan detta verkligen stämma? Sedan undrar jag vad det är för skillnad på Motorola VIP 1910, 1910-9 och 1960-9. Beställer man i dag fär man enligt Telia en 1910-9.

Edit: Läste precis följande kommentar och undrar om man verkligen får ut 1080p, att TV-bilden skalas upp? I så fall kan jag leva med uppstartstiden.

Redigerat av Carver, 08 september 2009 - 22:19.

Postad 08 september 2009 - 23:26

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

I december ska jag flytta till en nybyggd lägenhet där man har valt Telia som leverantör via fiber. Har därför tänkt bli Triple Play-kund då det är smidigt att ha allt från en och samma leverantör. Blir dock lite avskräckt när jag läser att det t.ex. tar 30 sekunder bara för att starta upp digitalboxen. Kan detta verkligen stämma? Sedan undrar jag vad det är för skillnad på Motorola VIP 1910, 1910-9 och 1960-9. Beställer man i dag fär man enligt Telia en 1910-9.

Edit: Läste precis följande kommentar och undrar om man verkligen får ut 1080p, att TV-bilden skalas upp? I så fall kan jag leva med uppstartstiden.

Verkar som att det tar tid de gånger boxen upptäcker att det finns ny programvara att ladda. 30 sekunder räcker inte då. Jag stänger aldrig av min box annat än om jag vill påtvinga en uppdatering av programvaran. I övrigt är jag jättanöjd med min Triple Play (FiberLAN 100/10) och har på 3 månader inte haft ett enda problem. Vid enstaka tillfällen har bilden frusit i någon sekund men sedan fortsatt som om inget hänt.

1080i kan du få ut. 1080p har jag varken sett eller hört något om

Redigerat av tomano58, 08 september 2009 - 23:30.

Postad 08 september 2009 - 23:53

Carver
  • Carver
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Verkar som att det tar tid de gånger boxen upptäcker att det finns ny programvara att ladda. 30 sekunder räcker inte då. Jag stänger aldrig av min box annat än om jag vill påtvinga en uppdatering av programvaran. I övrigt är jag jättanöjd med min Triple Play (FiberLAN 100/10) och har på 3 månader inte haft ett enda problem. Vid enstaka tillfällen har bilden frusit i någon sekund men sedan fortsatt som om inget hänt.

1080i kan du få ut. 1080p har jag varken sett eller hört något om

Förstår inte varför det ska ta sådan lång tid att bara starta upp boxen? 1080p läste jag om lite längre bak i tråden.

Postad 09 september 2009 - 07:00

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Händer i princip på alla kanaler :unsure:

Jag har inga störningar här på kanalen. Förstår jag dig rätt om det blir en bild som blir kvar tills du byter kanal och tillbaka igen, alltså den fryser och blir inte svart eller så?

Detta felet avhjälpes i normalfallet genom att starta om ruckus eller modemet om man har det, nu minns jag inte om du hade det eller LAN så jag vet inte om det går att göra i ditt fall?

Kan säga att det har med att boxen slutar få multicast strömmen som distruberar kanalen av någon anledning om det löser sig genom att starta om modemet/ruckus.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Av någon anledning så slutade störningarna efter 21:30. Jag gjorde ingen omstart av modem eller box igen ;)

Postad 09 september 2009 - 08:49

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Förstår inte varför det ska ta sådan lång tid att bara starta upp boxen? 1080p läste jag om lite längre bak i tråden.

I normalfallet tar det ingen längre tid att starta upp boxen, utan den kör igång tämligen omgående med den kanal du tittade på senast. Om det däremot har kommit ny programvara till boxen så måste den ju först ladda ner den och det kan ju ta lite tid, men så är det ju med alla boxar. Men, ny programvara kommer ju inte precis varje dag...

Om jag förstått rätt så skall den senaste programvaran dessutom innehålla en funktion som känner av om det kommit ny programvara och då fråga om du vill ladda ner den nu eller senare så då är det ju ett ännu mindre problem. Hur den funktionen fungerar märker vi ju först vid nästa uppdatering :unsure:

1910 och 1910-9 är samma box, men 1910 finns i ett antal utföranden från Motorola och Telia har valt den som har sub-nummer 9. 1960 är en box från samma serie men med PVR-funktionalitet. Rykten säger dock att Telia valt att satsa på en nyare PVR-box istället för den gamla 1960 och att den skulle heta 1963 och det kanske är därför inspelningstjänsten dröjer något. Jag har inte kollat i någon spec, men det har också ryktats om att 1963 skulle stödja 1080p jämfört med 1960 som stödjer 1080i. Men som sagt jag har inte läst någon spec så detta är lite av spekulationer från mig.

EDIT:

Jag hittade den här länken på webben där det framgår att 1903 och 1963 skall klara 1080p.

Om det är så att Telia kommer att köra med den nyare 1963-boxen kanske Motorola inte hunnit få ut den i tillräcklig mängd och att det är det som fördröjer PVR-tjänsten till skillnad från Boxer som det skrivits en del om som ju baserar sin tjänst på den gamla 1960-boxen.

/A

Redigerat av hallberg, 09 september 2009 - 09:08.

Postad 09 september 2009 - 09:16

-js-
  • -js-
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur får man tag på Pinkoden för att hyra film? Styrelsen i bostadsrättsföreningen har fått en lista med koder men där står bara pinkod2 och inte pinkod1 som det verkar som man behöver ange. Ringde också Telia och fick en kod men den fungerar inte heller. Vi är gruppanslutna till Telia.

Funderar också hur det går med HDTV testerna. Varför är det så tyst från Telia om dem? När beräknas de kunna erbjuda tjänsten? Vi är anslutna via fiber.

Postad 09 september 2009 - 09:21

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
ring 020 755 766 säg att ni har kollektiv TV och att du vill ha en personlig kod för att kunna hyra film etc.

Redigerat av defiant, 09 september 2009 - 09:21.

Postad 09 september 2009 - 11:41

Carver
  • Carver
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Rykten säger dock att Telia valt att satsa på en nyare PVR-box istället för den gamla 1960 och att den skulle heta 1963 och det kanske är därför inspelningstjänsten dröjer något. Jag har inte kollat i någon spec, men det har också ryktats om att 1963 skulle stödja 1080p jämfört med 1960 som stödjer 1080i. Men som sagt jag har inte läst någon spec så detta är lite av spekulationer från mig.

Vore trevligt om detta stämmer då PVR aldrig är fel.

Postad 09 september 2009 - 16:08

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Är det möjligt att få något svar på min fråga nedan från Telias sida eller hänvisa mej till någon som kan svara, via support får jag inget svar.

Var står vi egentligen i frågan om användarkoder, jag med många andra har efterlyst en snabbare utloggning eller möjlighet att manuellt logga ur från Telias servrar för att tex förflytta sej från tv:n i ett rum till ett annat. I dagsläget handlar det om x antal timmar innan det är möjligt att byta box, ofta får man stänga av modem och dra ur strömmen i boxen för att vara säker på att kunna se på tv:n i ett annat rum x antal timmar senare.

Marcus gör ett jävligt bra jobb här på forumet för Telias räkning, kan inte du reda ut vilka tider som gäller och föra vidare våra problem och försöka lösa detta.

Jag har försökt via tele/chatt-support ett flertal gånger och detta slutar bara med att dom tillfälligt löser problemet genom att rensa mina användarkoder manuellt och skapar en massa onödiga samtal till er support.

Redigerat av Cambo, 09 september 2009 - 16:09.

Postad 09 september 2009 - 16:18

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Är det möjligt att få något svar på min fråga nedan från Telias sida eller hänvisa mej till någon som kan svara, via support får jag inget svar.

Det är inte meningen att funktionen ska användas för att byta koder mellan box:ar utan för att byta koder i aktuell box och således är det inget fel på den funktionen. Frågan du ställer saknar således relevans och därför finns anledning att svara på den i dagsläget.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 09 september 2009 - 16:52

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Det är inte meningen att funktionen ska användas för att byta koder mellan box:ar utan för att byta koder i aktuell box och således är det inget fel på den funktionen. Frågan du ställer saknar således relevans och därför finns anledning att svara på den i dagsläget.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Funktionen han frågar om finns ju inte ens så då kan det naturligtvis inte heller vara fel på den. Det han och många andra vill ha är ett menyalternativ för att logga ut boxen från telias server. Detta utan att man rensar bort koden ur boxens minne. När boxen är utloggad vill han kunna gå in i sovrummet för att starta en annan box som loggar in med samma användarkod som den förra boxen.

Detta är ingen funktion som jag personligen bryr mig så mycket om i dagsläget, men jag ser det ändå som en självklarhet att det skulle gå att göra på det sättet. Man betalar för ett abonnemang och man kan använda det för att se på en TV åt gången. Det är ju precis samma sak som om man har t.ex. två Boxermottagare och ett programkort som man flyttar mellan dem.

Postad 09 september 2009 - 16:54

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Aj,aj,aj ... där tappade du många poäng
- varför skall inte Telia kunna erbjuda det Boxer kan vad gäller att kunna använda exvis sitt kort med filmkanaler antingen i sovrummet, i köket eller i v-rummet ... ? Jag vill inte ha "tvillingabonemangt" - för jag behöver bara det på en TV samtidigt.

/Kent

Redigerat av kentrj, 10 september 2009 - 21:04.

Postad 09 september 2009 - 16:58

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tycker kanal bytena går lite snabbare nu.

Redigerat av 91robe, 09 september 2009 - 17:00.

Postad 09 september 2009 - 17:09

Carver
  • Carver
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag försöker komma i kontakt med kundtjänst men direkt efter att "rösten" säger att samtalet kopplas fram, efter att man har suttit 15-20 min i kö, så kopplas samtalet bort och det blir en upptagetton. Har försökt flera gånger och samma sak sker varje gång.

Någon annan med samma problem eller är det min telefonitjänst från Comhem som stular som vanligt?

Postad 09 september 2009 - 19:28

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jag försöker komma i kontakt med kundtjänst men direkt efter att "rösten" säger att samtalet kopplas fram, efter att man har suttit 15-20 min i kö, så kopplas samtalet bort och det blir en upptagetton. Har försökt flera gånger och samma sak sker varje gång.

Någon annan med samma problem eller är det min telefonitjänst från Comhem som stular som vanligt?

Inga problem för mig när jag provade iaf.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 09 september 2009 - 19:48

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Svartvit bild nu 3 ggr idag samt laggbild, skärp er nu tack!

Postad 09 september 2009 - 19:49

Carver
  • Carver
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Inga problem för mig när jag provade iaf.

Det var nog ett tillfälligt fel för jag har precis avslutat ett samtal med kundtjänst.

Postad 09 september 2009 - 20:38

Kultebo
  • Kultebo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Helt ärligt Markus, svaret ovan är ett riktigt bottennapp i kundbemötande för någon som är anställd för att svara på frågor i forum och vara proaktiv. Frågan kan väl inte sakna relevans om kunderna efterfrågar funktionen. Säg som det är istället om det är så att Telia inte vill att man ska kunna använda sitt abbonemang på det efterfrågade sättet.

Postad 10 september 2009 - 11:59

Stefan_H
  • Stefan_H
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fortfarande problem med svartvit bild!

Jag har fortfarande problem med att bilden blir svartvit efter ett tag. (Verkar oftast inträffa vid kanal- eller programbyte). Ringde kundtjänst igår och de sa att felet skulle vara åtgärdat under e.m. igår. Men nej, felet kvarstår.

Någon som vet om / när en lösning finns?

Postad 10 september 2009 - 12:44

haawa
  • haawa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Det är åtminstone en funktion jag verkligen eftersöker och alldeles snart skruvar jag upp en parabol om inte Telia ordnar så att jag kan börja kolla på tv inne i sovrummet när jag inte längre vill sitta uppe och kolla i vardagsrummet. Mitt ADSL klarar inte något tvilling abb så att ens tänka tanken att koppla in Telia till min hembio i gillestugan eller till barnens sovrum har jag inte tänkt. Skärpning Telia, trodde verkligen att det jobbades på smidigare utloggning!
/Håkan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.