* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 29 January 2010 - 12:59
pivic
-
pivic
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nu har man varit och hämtat ut luren 
Vad kul! Jag hämtade min igår, och jag hittar kontinuerligt nya saker i den, och det enda som slår mig är att jag saknar: - en feedläsare som synkar med Google Reader
- något som kan ersätta Gravity (vilket inte Hahlo eller Mauku gör)
Just nu. Om någon har tips, kom gärna med dem!
Postad 29 January 2010 - 13:05
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
kan du gå in i terminalen och döda processen ?
Jo men då dör allt... Startade om den för ett tag sen och nu verkar allt vara som det ska... Man blir ju lite förbryllad, svårt att felsöka om det sker helt sporadiskt. Skummade lite på maemo.org och den allmänna uppfattningen verkar vara att de flesta problemen beror på dåliga drivisar som hindrar hårdvaran att steppa korrekt, det verkar även finnas teorier om att viss hårdvara inte fungerarar som den ska. Kan förövrigt rekommendera Conky för de av oss som vill ha lite koll på vad som händer i maskinen.
Postad 29 January 2010 - 14:33
Strutten
-
Strutten
-
Amatör
-
-
85 inlägg
4. Ett litet orosmoment är väl bakluckan på den, känns som om den kan gå sönder rätt snabbt för den sitter ändå rätt bra. Man får ta i lite för att plocka bort den, men det kanske är en vanesak bara.
När jag stoppar in den spetsiga änden av stylusen några millimeter, och drar den parallellt med kortsidan på luren åker luckan upp jättesmidigt, utan något som helst behov av att bända.
Postad 29 January 2010 - 15:01
pivic
-
pivic
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
När jag stoppar in den spetsiga änden av stylusen några millimeter, och drar den parallellt med kortsidan på luren åker luckan upp jättesmidigt, utan något som helst behov av att bända.
Tack för tipset! Blev litet nervös när jag efter så lång väntan, så mycket kommunikation för att få till det - att jag tänkte börja be till en nedre makt för att inte någon millimeterliten hake skulle gå sönder när jag böjde upp bakstycket.
Postad 29 January 2010 - 15:06
Unregistered0bc070f3
-
Unregistered0bc070f3
-
Amatör
-
-
76 inlägg
GAAAAAAAAAH DEN ÄR SÅ BRA DEN ÄR SÅ BRA JAG DÖR!!!!!!!!!!! HAAGAGHAGHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH !!!!!!!!!! SHIT ORGASMTELEFON!!!!!!!!
haft den i 10 minuter hahhahahahaha!!!!!!!!!!!
WAZAAAAAAAAAAAA
Postad 29 January 2010 - 15:07
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag använder samma trick! Luckan går upp hur smidigt som helst. Personligen så är jag imponerad av just kvaliteten på luckan som tidigare har varit lite av ett problem på alla mina tidigare Nseries lurar. Sen så upptäckte jag en kul liten grej som jag gärna får bekräftat av någon annan. Om man har Corky installerat så kan man övervaka vilken frekvens processorn arbetar i när den inte används ska den ligga på 250 Mhz och steppa upp till maximalt 600 Mhz. Hur som helst så upptäckte jag att när enheten laddas så ligger den alltid på 500 Mhz oavsett CPU belastning. Någon som har en aning om varför detta sker? På en pc händer detta nämligen aldrig.
Postad 29 January 2010 - 15:40
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Var får man tag på HTop och Conky?
Postad 29 January 2010 - 16:01
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Varför inte bara skriva "top" i x-term?
Postad 29 January 2010 - 16:05
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Var får man tag på HTop och Conky?
Om du har maemo.org (även kallad Maemo extras) inlagd som programkatalog så finns de i programhanteraren, annars http://maemo.org/dow...ct/Maemo5/htop/ och http://maemo.org/dow...t/Maemo5/conky/
Postad 29 January 2010 - 18:39
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Om du har maemo.org (även kallad Maemo extras) inlagd som programkatalog så finns de i programhanteraren, annars http://maemo.org/dow...ct/Maemo5/htop/ och http://maemo.org/dow...t/Maemo5/conky/
Tack. Jag hade extras men hade helt enkelt missat dem. Finns det något sätt att öka storleken på root-fs eller styra om installationerna? Det börjar bli trångt.
Postad 29 January 2010 - 19:21
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Varför inte bara skriva "top" i x-term?
Jag har alltid använt Htop på alla mina linuxsystem så för mig kändes det helt enkelt naturligt sen att det ger fler funktioner än top är ju också en anledning.
Postad 29 January 2010 - 19:32
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Aj aj. Nu har mediespelaren slutat att uppdatera innehållet i musik/video-katalogerna. Det jag lägger till syns inte utan jag får navigera dit via filhanteraren istället. Kan man fixa detta på något enkelt sätt?
Redigerat av lostsoul, 29 January 2010 - 19:33.
Postad 29 January 2010 - 19:35
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
om du har lagt in mycket på en gång visas inte allt direkt. vänta och se...kanske
eller hur mycket har du lagt dit?
Redigerat av theclone, 29 January 2010 - 19:35.
Postad 29 January 2010 - 19:42
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
om du har lagt in mycket på en gång visas inte allt direkt. vänta och se...kanske
eller hur mycket har du lagt dit?
2 säsonger med Simpsons, ca 40 avsnitt. Igår märkte jag att alla avsnitt förutom 5 st hade försvunnit under "Video" i mediespelaren. Då tog jag bort alla 40 avsnitten från filhanteraren och kopierade över dem igen. Nu listas ingenting.
Redigerat av lostsoul, 29 January 2010 - 19:47.
Postad 29 January 2010 - 19:56
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Hmm...så mycket har jag aldrig lagt in. Är inte så mycket för fil. Men lägger man in många album tar det ibland lite tid för alla att visas.
Postad 29 January 2010 - 23:16
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
2 säsonger med Simpsons, ca 40 avsnitt. Igår märkte jag att alla avsnitt förutom 5 st hade försvunnit under "Video" i mediespelaren. Då tog jag bort alla 40 avsnitten från filhanteraren och kopierade över dem igen. Nu listas ingenting.
Vet att vissa codec pacs har ställt till det för mediaspelaren, har du någon installerad? Om prova ta bort dem se om de dyker upp och lägg till dem på nytt efter.
Postad 29 January 2010 - 23:31
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Aj aj. Nu har mediespelaren slutat att uppdatera innehållet i musik/video-katalogerna. Det jag lägger till syns inte utan jag får navigera dit via filhanteraren istället. Kan man fixa detta på något enkelt sätt?
Testa att skriva tracker-processes -r i terminalen Det tömmer hela mediaspelarens cache av musik och annat Det tar sedan en stund för den att uppdatera allt igen. Säkert några minuter, lite beroende på hur mycket du har. En helt annan sak är Mozilla Weave https://mozillalabs.com/weave/
Redigerat av MagnusBio, 29 January 2010 - 23:34.
Postad 29 January 2010 - 23:41
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tack. Jag hade extras men hade helt enkelt missat dem. Finns det något sätt att öka storleken på root-fs eller styra om installationerna? Det börjar bli trångt. 
Så länge du installerar från extras (alltså inte extras-testing eller extras-devel) ska programmen inte ta upp mer än några 100 kB på rootfs. Om du hittar att något i -testing tar mer än så (installera Storage Usage för att se detta), lägg in en bugg mot det programmet på bugs.maemo.org
Postad 29 January 2010 - 23:56
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
rootens utrymme är en speciell 256 Mb stor NAND krets som är snabbare än det andra minnet. Därför är det inte lätt eller lämpligt att ändra storleken.
Postad 30 January 2010 - 01:21
Unregistered5eda91ac
-
Unregistered5eda91ac
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hittade den här länken där man pratar lite om hur man kan få mer fritt utrymme i rootfs. Ni kan ju kolla om det finns något här som kan hjälpa lite i varje fall: http://talk.maemo.or...8063#post468063
Postad 30 January 2010 - 05:56
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Testa att skriva tracker-processes -r i terminalen Det tömmer hela mediaspelarens cache av musik och annat Det tar sedan en stund för den att uppdatera allt igen. Säkert några minuter, lite beroende på hur mycket du har.
Tack! Detta fixade till det. Det kom en uppdatering till "Extra Decoder Support" häromdagen. Jag misstänker att det var den som var orsaken till problemet. Jag hade också ett program (MyMenu) som ändrar i menystrukturen installerat. Kan ha varit det också.
Redigerat av lostsoul, 30 January 2010 - 08:00.
Postad 30 January 2010 - 10:43
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
FY F*N den är ju bara helt klockren. Finns inte mycket att klaga på tycker jag förutom lite småsaker. - Front-kameran har ingen funktion, inte för att jag bryr mig jag har aldrig videokonversationer men känns som om de kunde struntat i den hellre. - Mediaspelaren har ingen equalizer - Systemlås borde kunnas sätta på så fort man går i standbyläge, inte som tidigast efter 5 minuter Ska jag vara ärlig så motsvarar den mina förväntningar. Jag ville ha en "mobil" som man kan göra mycket med och bryr mig t.ex. inte om att man inte kan ha separata signaler för kontakterna, porträtt-läget etc etc. Creds för designers för att de gjort den så pass enkel, trodde jag skulle ha svårt att vänja med den men bara efter någon minut så känns det som om man haft den i månader. Mycket snabb är den! Är dock besviken på Firefox Mobile som finns att ladda ned, trodde nästan den skulle vara bättre än vad den är. Diggar standardbrowsern betydligt bättre. Sen e det så skönt att man fick den obrandad! För att ge lite mer plus också: + Mycket snabb! + Vikten var inte förfärlig + Skönt tangentbord, att den har ordböcker, att den har ordförslag. + Riktigt snabba nedladdningar/programinstallationer. Tar inte evigheter som på N95:an + Enkelt att synka kontakter och filer med pc'n. + Att man kunde synka den med uppgifterna från min N95:a så man slapp skriva in kontakterna för hand. + Grym känsla i touchen, sällan man klickar fel eller att skärmen inte reagerar. + Grym konversationslösning ++ Jag har pillat på den väääldigt länge och endast laddat den 1 gång fullt sen igår kl 10 (om vi bortser ifrån att den var inkopplad när jag synkade den med datorn) och, surfat, installerat en hel del program, lyssnat på musik, surfat, spelat bounce och marbles och nu 24 timmar sedan den riktiga laddningen så har jag ca 80% av batteritiden kvar. SÅ ETT STORT PLUS ATT BATTERITIDEN ÄR BÄTTRE ÄN VAD MAN HAR TROTT Nu återstår det att se om den klarar sig till man är hemma ikväll vid 20:00. +++ Kan fortsätta med allt som är bra, känns som om listan kan bli väldigt lång. Klart bästa köpet man gjort på myyycket länge!Passar på att ställa en fråga ocksåJag har börjat pilla lite på fapn och fmms men jag hittar inte inställningarna för att fixa apn för mms manuellt när man har tre som operatör. Någon som kan ge en hjälpande hand med det?
Redigerat av bianconeriii, 30 January 2010 - 10:44.
Postad 30 January 2010 - 12:11
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Frontkameran funkar i aMSN och möjligen också google chat, vet inte hur man får in det senare dock. aMSN finns i ett eget repo
Postad 30 January 2010 - 17:50
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Displayskydd till N900 finns nu hos skalshop.se 1 för 60 kr eller en 2 pack för 99 kr inkl moms OCH frakt, 1 dagsleverasnstid (beställde min 2 pack nyss, idag lördag 30/1, så den kommer via posten på tisdag 2/2).
Billigt, bra och snabbt. Har handlat mågna gånger av skalshop.se och de gör mig aldrig besviken.
Postad 30 January 2010 - 18:07
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Frontkameran funkar i aMSN och möjligen också google chat, vet inte hur man får in det senare dock. aMSN finns i ett eget repo
jag testade programmet mirrors också men kvaliteten var ju värdelös. hoppas på att det var pga programmet och inte kameran för det var så ruttet att man såg pixlarna som om det vore... hmm jag vet inte finns inget att jämföra med ens. hehe men men inte som om att jag någonsin använt frontkameran på tidigare lurar så det spelar mig väl ingen större roll egentligen. FY F*N den är ju bara helt klockren.
Finns inte mycket att klaga på tycker jag förutom lite småsaker.
- Front-kameran har ingen funktion, inte för att jag bryr mig jag har aldrig videokonversationer men känns som om de kunde struntat i den hellre. - Mediaspelaren har ingen equalizer - Systemlås borde kunnas sätta på så fort man går i standbyläge, inte som tidigast efter 5 minuter
Ska jag vara ärlig så motsvarar den mina förväntningar. Jag ville ha en "mobil" som man kan göra mycket med och bryr mig t.ex. inte om att man inte kan ha separata signaler för kontakterna, porträtt-läget etc etc.
Creds för designers för att de gjort den så pass enkel, trodde jag skulle ha svårt att vänja med den men bara efter någon minut så känns det som om man haft den i månader. Mycket snabb är den!
Är dock besviken på Firefox Mobile som finns att ladda ned, trodde nästan den skulle vara bättre än vad den är. Diggar standardbrowsern betydligt bättre. Sen e det så skönt att man fick den obrandad!
För att ge lite mer plus också:
+ Mycket snabb! + Vikten var inte förfärlig + Skönt tangentbord, att den har ordböcker, att den har ordförslag. + Riktigt snabba nedladdningar/programinstallationer. Tar inte evigheter som på N95:an + Enkelt att synka kontakter och filer med pc'n. + Att man kunde synka den med uppgifterna från min N95:a så man slapp skriva in kontakterna för hand. + Grym känsla i touchen, sällan man klickar fel eller att skärmen inte reagerar. + Grym konversationslösning ++ Jag har pillat på den väääldigt länge och endast laddat den 1 gång fullt sen igår kl 10 (om vi bortser ifrån att den var inkopplad när jag synkade den med datorn) och, surfat, installerat en hel del program, lyssnat på musik, surfat, spelat bounce och marbles och nu 24 timmar sedan den riktiga laddningen så har jag ca 80% av batteritiden kvar. SÅ ETT STORT PLUS ATT BATTERITIDEN ÄR BÄTTRE ÄN VAD MAN HAR TROTT Nu återstår det att se om den klarar sig till man är hemma ikväll vid 20:00. +++ Kan fortsätta med allt som är bra, känns som om listan kan bli väldigt lång. Klart bästa köpet man gjort på myyycket länge!
Passar på att ställa en fråga också
Jag har börjat pilla lite på fapn och fmms men jag hittar inte inställningarna för att fixa apn för mms manuellt när man har tre som operatör. Någon som kan ge en hjälpande hand med det? 
lite uppdateringar: Har lyckats lägga märke till att man manuellt kan sätta igång telefonlåset via on-knappen på luren så det var bra. då fanns det ännu mindre att klaga på
Postad 30 January 2010 - 18:56
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
vad påverkas egentligen av att jag har min ISP's uppgifter för inkommande mail på luren men för utgående så använder jag min mobiloperatörs uppgifter?
Anledningen till detta är för att mina tele2 uppgifter inte fungerade då den vägrade att skicka mail genom deras smtp server/port men när jag byttes till 3's smtp så var det inga problem längre.
Postad 30 January 2010 - 19:10
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
vad påverkas egentligen av att jag har min ISP's uppgifter för inkommande mail på luren men för utgående så använder jag min mobiloperatörs uppgifter?
Anledningen till detta är för att mina tele2 uppgifter inte fungerade då den vägrade att skicka mail genom deras smtp server/port men när jag byttes till 3's smtp så var det inga problem längre.
Alla operatörer som kan skicka (leverera) mail skall ha en spärr så att det bara går att skicka "innefrån" det ega nätet, allt för att hindra spam. När du försöker anropa ISP så känner den av tt du inte är på det egna nätet. En liknelse: Du kan bara går till den gula postlådan där du är för att lägga på post som skall till ett annat område (nät i detta fallet).
Redigerat av Unregistered64f891a5, 30 January 2010 - 19:10.
Postad 30 January 2010 - 19:58
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Alla operatörer som kan skicka (leverera) mail skall ha en spärr så att det bara går att skicka "innefrån" det ega nätet, allt för att hindra spam. När du försöker anropa ISP så känner den av tt du inte är på det egna nätet. En liknelse: Du kan bara går till den gula postlådan där du är för att lägga på post som skall till ett annat område (nät i detta fallet).
den liknelsen fungerar väl inte så bra. jag kan dra till en annan stad för att lägga min post i en gul låda för att få det ivägskickat men jag förstår vad du menar
Postad 30 January 2010 - 21:27
JaLL
-
JaLL
-
Rookie
-
3 inlägg
Displayskydd till N900 finns nu hos skalshop.se 1 för 60 kr eller en 2 pack för 99 kr inkl moms OCH frakt, 1 dagsleverasnstid (beställde min 2 pack nyss, idag lördag 30/1, så den kommer via posten på tisdag 2/2).
Billigt, bra och snabbt. Har handlat mågna gånger av skalshop.se och de gör mig aldrig besviken.
Har haft skyddsfilmen från skalshop.se några dagar. Fungerar utmärkt, enkelt att hålla rent från skit. Tycker att det känns lättare att scrolla "navigera" med filmen. = Kanonbra
Postad 31 January 2010 - 10:41
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Någon som har ett Zagg invisible shield ?
Använder själv ett sådant (full body) och undrar lite hur pass tåliga de är egentligen för repor. Än så länge har mitt skydd klarat sig fint, det mest krävande har varit när man försökt använda naglarna för att riva upp lite efter att det torkat. Trots att skyddet mer eller mindre blev misshandlat och skrynkligt i det hörnet jag började på så har den plattats ut och man märker knappt att man försökt göra något med kraft mot den  .
Någon som försökt sig på något ännu knivigare utan att det händer något? Tänkte mest på att det fanns ett klipp på youtube där de slänger luren bland skruvar och grejer och undrar hur pass tillförlitligt något sådant är att den klarar sig utan repor.
Postad 31 January 2010 - 11:30
nattjakt
-
nattjakt
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som har ett Zagg invisible shield ?
Använder själv ett sådant (full body) och undrar lite hur pass tåliga de är egentligen för repor. Än så länge har mitt skydd klarat sig fint, det mest krävande har varit när man försökt använda naglarna för att riva upp lite efter att det torkat. Trots att skyddet mer eller mindre blev misshandlat och skrynkligt i det hörnet jag började på så har den plattats ut och man märker knappt att man försökt göra något med kraft mot den .
Någon som försökt sig på något ännu knivigare utan att det händer något? Tänkte mest på att det fanns ett klipp på youtube där de slänger luren bland skruvar och grejer och undrar hur pass tillförlitligt något sådant är att den klarar sig utan repor.
Det finns ju officiella videos på Youtube där de använder en nyckel för att skrapa ordentligt hårt på skyddet - det verkar tåla vad som helst, vilket det borde om det nu används som helikopterbladsskydd från början.
Postad 31 January 2010 - 12:47
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det finns ju officiella videos på Youtube där de använder en nyckel för att skrapa ordentligt hårt på skyddet - det verkar tåla vad som helst, vilket det borde om det nu används som helikopterbladsskydd från början.
kolla på http://www.maemosweden.com/ och sedan scrolla ner där det står Full-body Invisible Shield från Katshing.se till N900!
Postad 31 January 2010 - 14:56
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
kolla på http://www.maemosweden.com/ och sedan scrolla ner där det står Full-body Invisible Shield från Katshing.se till N900!
den video som du tänker på visar inte hur mycket stryk skyddet tål utan hur man sätter dit den. Dock så såg det betydligt lättare ut på videon än vad det var för mig i verkligheten hahah
Postad 31 January 2010 - 15:19
Crockett
-
Crockett
-
Användare
-
-
111 inlägg
den video som du tänker på visar inte hur mycket stryk skyddet tål utan hur man sätter dit den. Dock så såg det betydligt lättare ut på videon än vad det var för mig i verkligheten hahah
LOL många som påpekar hur dem får jä&%¤s för att få dit den  Läste i den här tråden långt tillbaks att man ska blötlägga skyddet grymt mycket precis som i videon för då ska det vara lätt att styra omking den till perfektion
Postad 31 January 2010 - 15:45
kagan
-
kagan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Snälla.Någon som kan hjälpa mig med hur ja ska få MMS i N900?
Lyckats ladda ner fAPN och gjort de inställningarna som en annan tråd beskrev innan men kan ej installera fMMS, N900 vill att ja ska välja vilket program som den ska öpnnas med.
kan inte någon vänlig själ köra en genom gång hur man får in de i telefonen med start var man laddar ner(bara de tog ju tid att hitta).
Måste de vara så krångligt att få in grejjorna och måste man vara "Hardcore" Linux användare(förtvivlad för ja lagt halva söndagen utan att lyckats än).
Snälla, någon som kör en beskrivning på de?
Postad 31 January 2010 - 16:02
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
LOL många som påpekar hur dem får jä&%¤s för att få dit den 
Läste i den här tråden långt tillbaks att man ska blötlägga skyddet grymt mycket precis som i videon för då ska det vara lätt att styra omking den till perfektion 
Glöm inte att blötlägga fingrarna med, skyddet fastnar väldigt lätt på fingrarna annars.
Postad 31 January 2010 - 16:37
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tyckte det var lätt att sätta fast, men klistret geggade ihop sig och blev till fula fläckar under plasten, så det ser förjävligt ut på sina ställen.
Postad 31 January 2010 - 17:30
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
det ser ju trits ut med bubblorna men jag föredrar fula bubblor och fläckar än report faktiskt.
har förövrigt försökt göra lite test på den jag själv.
Bad en tjej med långa vassa naglar försöka repa den samt klia sönder den. Imponerande att det ända som hände var att det blir lite skrynkligt lr någon form av annan färg men inte gick den sönder trots en massa kämpande
helt klart värt det trots att telefonen ser ofräsch ut.
Postad 31 January 2010 - 18:59
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Snälla.Någon som kan hjälpa mig med hur ja ska få MMS i N900? Lyckats ladda ner fAPN och gjort de inställningarna som en annan tråd beskrev innan men kan ej installera fMMS, N900 vill att ja ska välja vilket program som den ska öpnnas med. kan inte någon vänlig själ köra en genom gång hur man får in de i telefonen med start var man laddar ner(bara de tog ju tid att hitta). Måste de vara så krångligt att få in grejjorna och måste man vara "Hardcore" Linux användare(förtvivlad för ja lagt halva söndagen utan att lyckats än). Snälla, någon som kör en beskrivning på de?
Du har inställninger i wikin på swedroid.se går under övrigt.Där hittar du alla inställningar till olika operatörer.Hoppas det är till någon hjälp.
Postad 31 January 2010 - 19:03
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
zaggs skärmskydd gör ju att man inte kan på skärmen i vissa lägen pga av reflexer i ljusa miljöer. kasst.
Postad 31 January 2010 - 19:28
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
swedroid ? N900 är ingen android .. Kolla den här filmen så kanske det klarnar http://www.youtube.c...layer_embedded#om du har tele2 Tele2 SE * Connection Name: Tele2 MMS * Connection Type: Packet Data * Access Point Name: internet.tele2.se * Username: (Leave blank) * Password: (Leave blank) * Use Proxy: Yes * HTTP proxy: 130.244.202.30 * Port number: 8080 * MMSC: http://mmsc.tele2.se * Your Phone Number: (any format seems to work)
Postad 31 January 2010 - 20:50
bianconeriii
-
bianconeriii
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
zaggs skärmskydd gör ju att man inte kan på skärmen i vissa lägen pga av reflexer i ljusa miljöer. kasst.
kan vadå på skärmen? när det gäller att se så har jag inte haft några problem med reflektioner och dylikt faktiskt. inget jag märkt av eller stört mig på vad jag vet iaf.
Postad 31 January 2010 - 21:30
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Kan rekommendera dom skärmskydden som säljs på Ebay från Hongkong. Beställt 2 st olika (men det är nog samma) kosta 35kr för 3st skydd. Dom funkar klockrent! Kanske lite tjockare än zaggs men mycket lättare att sätta på och funkar superbra! Märker faktiskt knapp att det sitter på och mycket billigare än zaggs! Prova saggs innan men det slängde jag ett jevla skit att sätta på!
Postad 01 February 2010 - 01:59
Unregistered5eda91ac
-
Unregistered5eda91ac
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Håller med dig Gurra i det du säger. Jag kan inte ge en bedömning om just Zaggs skydd till N900 då jag ej testat detta men jag har testat zaggs skydd till 5800 som är samma skydd men gjort i annan form. För det första så blev telefonen riktigt obekväm (gummilik) att använda efter man hade satt på skyddet. Sen syntes IS filmen tydligt på skärmen bara man vinklade den lite. Jag orkade inte med skyddet något mer efter en helg. Köpte ett 5800 skydd från ebay som fungerade ypperligt. Visst skyddet tål inte lika mycket som IS men jag byter hellre skydd 1-2 gånger om året än att ha ett skydd som förstör halva användarupplevelsen med n900.
Postad 01 February 2010 - 05:18
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
swedroid ?
N900 är ingen android ..
Kolla den här filmen så kanske det klarnar
http://www.youtube.c...layer_embedded#
om du har tele2
Tele2 SE
* Connection Name: Tele2 MMS * Connection Type: Packet Data * Access Point Name: internet.tele2.se * Username: (Leave blank) * Password: (Leave blank) * Use Proxy: Yes * HTTP proxy: 130.244.202.30 * Port number: 8080 * MMSC: http://mmsc.tele2.se * Your Phone Number: (any format seems to work)
Men inställninger från operatörer brukar vara lika..
Postad 01 February 2010 - 07:33
fjanttu
-
fjanttu
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kan varmt rekommendera Vikuiti™ DQC-160 från protectionfilms24.com
Lätta att sätta på.
De syns knappt att de är på.
Verkar vara rätt så reptåligt.
Snabb frakt.
visserligen kosta de ca 17€ för 3st, men det är n900 värd.
Postad 01 February 2010 - 08:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ramboline
Joo det har du ju sant i...Jag som inte tänkte nog
Postad 01 February 2010 - 10:09
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kan varmt rekommendera Vikuiti™ DQC-160 från protectionfilms24.com Lätta att sätta på. De syns knappt att de är på. Verkar vara rätt så reptåligt. Snabb frakt.
visserligen kosta de ca 17€ för 3st, men det är n900 värd.
Kör också den. Riktigt bra!
Postad 01 February 2010 - 11:59
Unregistered1832
-
Unregistered1832
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Snälla.Någon som kan hjälpa mig med hur ja ska få MMS i N900? Lyckats ladda ner fAPN och gjort de inställningarna som en annan tråd beskrev innan men kan ej installera fMMS, N900 vill att ja ska välja vilket program som den ska öpnnas med. kan inte någon vänlig själ köra en genom gång hur man får in de i telefonen med start var man laddar ner(bara de tog ju tid att hitta). Måste de vara så krångligt att få in grejjorna och måste man vara "Hardcore" Linux användare(förtvivlad för ja lagt halva söndagen utan att lyckats än). Snälla, någon som kör en beskrivning på de?
Nu förstår jag inte, på vilket sätt är det svårt att hitta varifrån man laddar ned fmms? programhanteraren - alla - fmms Kolla så du har gjortt med proxyinställningarna, aktiverat dem och skrivit rätt. Det hag gjor ftel och efter att jag ordnat det och fixat fapn så funkade det. Men nu så blir alla inkommande mms sjukt stora, jag ser ungefä en femtedel av bilden och måste scrolla runt som en tönt för att se den. Går detta att ordna?
Postad 01 February 2010 - 13:00
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Nu förstår jag inte, på vilket sätt är det svårt att hitta varifrån man laddar ned fmms?
programhanteraren - alla - fmms
Kolla så du har gjortt med proxyinställningarna, aktiverat dem och skrivit rätt. Det hag gjor ftel och efter att jag ordnat det och fixat fapn så funkade det.
Men nu så blir alla inkommande mms sjukt stora, jag ser ungefä en femtedel av bilden och måste scrolla runt som en tönt för att se den. Går detta att ordna?
Jag är ärlig nu  Orkar inte leta just nu. Var hittar jag proxyinställningarna?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|