Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 07 november 2012 - 14:01
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Utan att blanda in konspirationsteorier eller kalla nån för rabiat vad är det för väsentlig funktionalitet som har utlovats/du saknar hos BBn. Eftersom jag inte upplevt några större problem under det år jag ägt boxen, åtminstone inte för det jag använder den till, är jag lite nyfiken. Läser man inläggen i den här tråden känns det som den övervägande delen av problemen är dator eller nätverksrelaterade o egentligen inte har med BBn att göra
Hej  Den ska klara hd-ljud, det står i specifikationerna, men man får bortfall på ljudet när man spelar upp t.ex blurayfilmer. Något som också lovades att det skulle åtgärdas, men som inte kommer att åtgärdas. Här kan man gå fram och tillbaka huruvida detta är boxees eller intels fel. Men är dock en funktion som utlovades men som den inte klarar. AFP är ett protokoll den ska ha stöd för, men det står ingenstans att stödet ska vara begränsat. AFP-protokollet på boxee tillåter inte uppspelning genom rar-arkiv (något som enligt forumet fungerat förut men inte funkar i senare versioner). SMB har extremt dålig prestanda hos mig av någon anledning, trots gbit-nätverk fram till boxen (även fast boxen bara har 100mbit). Så nfs fick jag till slut motvilligt aktivera som utdelningssätt. Sedan fastnar boxen otroligt ofta i den grå bootskärmen, så man måste starta om den, den låser sig då och då, den har haft enorma problem att identifiera filmer, något jag har varit i kontakt med boxee om, men efter att de fått loggfiler och liknande så har de inte svarat något mer, var även i kontakt med dem då ljudet började gå ur synk när jag spelade upp bluray-isos. Efter en massa loggar skickade så fick jag lösningen att återställa boxen och installera om firmware genom usb-minne. Något som verkar vara lite av ett universalsvar på problem med boxen. Factory reset and reinstall firmware via usb. Det är väl det som stör mig mest vid varje användning, att den är så otroligt buggig och fastnar i vissa menyer när man sett en serie och allt bara låser sig. Otroligt jobbigt. Och visst, det har inte stått i någon specifikation eller utlovats att firmware ska vara buggfri, men det är ett antagande jag gjorde när jag köpte boxen. (har varit i kontakt med boxees officiella support ett antal gånger, och har troligen fått göra reset på boxen uppemot 10 gånger. Inte superskoj när man ska identifiera om allt material)
Postad 07 november 2012 - 14:45
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hd-kjud är iofs inget som är aktuellt för mig, inte heller uppspelning av rar-arkiv. De andra problemen du nämner är inget som har drabbat mig. De gånger som min BB hängt sig kan räknas på ena handens fingrar o då har det räckt med att starta om den. Vet inte om det är jag som har haft extrem tur med mitt exemplar eller du som har haft extrem otur. Tycker nästan det låter som du har fått ett riktigt måndagsex
Postad 07 november 2012 - 14:57
HC77
-
HC77
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Att den hänger sig har hänt mig allt för ofta. Säkerligen ett hundratal gånger på ett år.
Postad 07 november 2012 - 16:20
jonte
-
jonte
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Jag måste hålla med Pinnen i detta fall. De gånger Boxeen hängt sig är lätträknade, just nu kommer jag inte ihåg en enda gång sedan sommaren.
De enda problem jag haft med Boxeen är när jag försökt köra en 45GB stor BR-film från NASen. Det var nog Avatar den gången.
Men den kör på utan problem för mig. Jag vet inte vad ni gör för att få dessa problem, men det är tråkigt för er.
Postad 07 november 2012 - 16:46
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Varför hittar inte min dator den externa hd:n när den är ikopplad i boxeen, riktigt störande?! Har ju gjort det som ska göras...
Postad 07 november 2012 - 17:47
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Varför hittar inte min dator den externa hd:n när den är ikopplad i boxeen, riktigt störande?! Har ju gjort det som ska göras...
Beskriv så utförligt som möjligt exakt hur du gjort, så ska jag eller någon annan nog kunna hjälpa dig, alternativt konstatera att din utrustning strular.
Postad 07 november 2012 - 18:00
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Hd-kjud är iofs inget som är aktuellt för mig, inte heller uppspelning av rar-arkiv. De andra problemen du nämner är inget som har drabbat mig. De gånger som min BB hängt sig kan räknas på ena handens fingrar o då har det räckt med att starta om den. Vet inte om det är jag som har haft extrem tur med mitt exemplar eller du som har haft extrem otur. Tycker nästan det låter som du har fått ett riktigt måndagsex
+1 Jag kör nästan uteslutande DVD ISO-rippar och det finns två bekymmer med det. 1. Undertexten är ofta grönfärgad...ett snabbt tryck på tillbaka-knappen reparerar det. 2. Boxeen kan inte återstarta ISO-filen om jag stoppar mitt i uppspelningen, däremot så talar den om hur långt jag behöver spola framåt. BluRay, HD-ljud och spela upp direkt från "RAR" är inget jag gör eller saknar. Jag har inget problem med SMB, och min Boxee Box har kanske hängt sig 5 gånger under tiden jag haft den...aldrig vid filmtittande utan när man kört någon "app" som ballat ur. Nu går jag över till HTPC för mediaspelandet i vardagsrummet, och Boxeen kommer användas på bottenvåningen istället  .
Postad 07 november 2012 - 19:04
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Beskriv så utförligt som möjligt exakt hur du gjort, så ska jag eller någon annan nog kunna hjälpa dig, alternativt konstatera att din utrustning strular.
Tack! Jag har bockat i aktivera windows fildelning i nätverksinställningar på boxee och i full nätverksscanning för smb-källor. Har även kollat att det är samma arbetsgrupp på boxee. Mvh
Postad 07 november 2012 - 19:23
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tror inte han är ensam...vi är nog tusentals som haft dessa problem och flera andra problem jag inte orkar räkna upp.
Postad 07 november 2012 - 19:32
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Kan det inte vara så att boxee gifter sig dåligt med olika nas? Är det samm med usb hdd?
Postad 07 november 2012 - 20:13
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tror det ligger något i det. Har en hårddisk kopplad till min router, en Belkin N600 DB. Kontakten med den funkar felfritt. Sen har jag en budget nas till, en plexgear, som synkningen av tex MP3 strular med. Flyttade över all musik till routerns hårddisk och sen funkade synkningen.
Postad 07 november 2012 - 20:36
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Najs det där med tillbakaknappen för att slippa grön text.
Har irriterat mig på att det är grön text bland men det brukar gå över efter 10-15 min.
Postad 07 november 2012 - 20:40
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tror inte han är ensam...vi är nog tusentals som haft dessa problem och flera andra problem jag inte orkar räkna upp.
Tusentals...... ?
Redigerat av Pinnen, 07 november 2012 - 20:41.
Postad 07 november 2012 - 20:44
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Det är kul för dig att din verkar fungera bättre än vad min gör  . Tyvärr tror jag inte det är särskilt sällsynt att boxen beter sig på det här viset. Sedan om det är hårdvaran eller programvaran som orsakar problemen vet jag faktiskt inte, det har ju kommit en del olika hårdvaruvarianter. Vissa kanske har fungerat bättre än andra. Troligtvis är det en kombination av båda. Något är ju väldigt fel när en standardlösning på många problem är att man ska göra en reset och installera om firmware via usb, och det brukar betonas att det ska vara just via usb för det brukar bli bättre resultat än när man tankar hem den från internet direkt. Frågan är varför? varför ska det ens spela någon roll? Tusentals...... ? 
Att döma av alla trådar och liknande borta på de officiella forumen, och de som faktiskt orkat registrera buggar på deras bugtracker, så finns det nog ett väldigt stort mörkertal.
Redigerat av zipp3r, 07 november 2012 - 20:54.
Postad 07 november 2012 - 20:48
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Tror det ligger något i det. Har en hårddisk kopplad till min router, en Belkin N600 DB. Kontakten med den funkar felfritt. Sen har jag en budget nas till, en plexgear, som synkningen av tex MP3 strular med. Flyttade över all musik till routerns hårddisk och sen funkade synkningen.
När alla andra datorer och mediaenheter i nätverket kan ansluta till filservern utan problem så är dock problemet i boxee. Men ja, det är uppenbart något som inte funkar som det ska, det ska liksom inte vara några problem att strömma film över smb.
Postad 07 november 2012 - 20:55
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Att döma av alla trådar och liknande borta på de officiella forumen, och de som faktiskt orkat registrera buggar på deras bugtracker, så finns det nog ett väldigt stort mörkertal.
Sen finns det dom som klagar för ingenting just bara för klagandets skull. Det är längesen jag slutade läsa på Boxee Box officiella forum för det var många gnällspikar där som postade för det lilla minsta "bekymmer" Tex det startades hundratals trådar om hur man fick kontakt med Windows 7 och komma åt sina filmer. Det många glömmer är att BB tillverkades i huvudsak att spela online material i USA och inte nerladdade filmer. Ja den funktionen fanns men tror ni verkligen Netgear ville göra en stor grej av det när dom försöker satsa sina pengar på att folk ska streama material som man betalar för typ Netflix. Det är den marknaden som dom vill slå in sig på att då sen samtidigt stödja olagligt material rimma konstigt. Med tanke på vad BB kostade och vad den klarade av var och är den en liten revolutionerande apparat och från och med nu kan det bara bli bättre. Om inte från Netgear utan från någon annan tillverkare.
Postad 07 november 2012 - 21:03
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Sen finns det dom som klagar för ingenting just bara för klagandets skull.
Det är längesen jag slutade läsa på Boxee Box officiella forum för det var många gnällspikar där som postade för det lilla minsta "bekymmer" Tex det startades hundratals trådar om hur man fick kontakt med Windows 7 och komma åt sina filmer. Det många glömmer är att BB tillverkades i huvudsak att spela online material i USA och inte nerladdade filmer. Ja den funktionen fanns men tror ni verkligen Netgear ville göra en stor grej av det när dom försöker satsa sina pengar på att folk ska streama material som man betalar för typ Netflix. Det är den marknaden som dom vill slå in sig på att då sen samtidigt stödja olagligt material rimma konstigt.
Med tanke på vad BB kostade och vad den klarade av var och är den en liten revolutionerande apparat och från och med nu kan det bara bli bättre. Om inte från Netgear utan från någon annan tillverkare.
Så du menar att alla dessa människor bara hittar på dessa buggar? Om den nu gjordes för att i huvudsak spela onlinematerial i usa så är det väldigt konstigt att den lanserades globalt. Samt att när man riktar in sig till en så pass nördig målgrupp, så får de räkna med respons, de arbetade ju med communityn för att utveckla den, klart communityn stället motkrav. Och vad syftar du med att nu kan det bara bli bättre? onlinemedia kommer ju troligtvis försvinna gradvis. Och den tillverkas av d-link.
Postad 07 november 2012 - 21:09
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Tack! Jag har bockat i aktivera windows fildelning i nätverksinställningar på boxee och i full nätverksscanning för smb-källor. Har även kollat att det är samma arbetsgrupp på boxee.
Mvh
Och hur gör du när du vill komma åt hårddisken?
Postad 07 november 2012 - 21:09
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Är det någon snäll människa som kan hjälpa mig att få min externa hd att synas på min pc?
Den är ikopplad i Boxee!
Mvh
Postad 07 november 2012 - 21:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Så du menar att alla dessa människor bara hittar på dessa buggar?
Har jag påstått det? Jag skrev att folk klagar för klagandets skull. Startar trådar om "fel" som inte är fel utan enbart handavande att dom inte hittar i menyer. Att dom förväntat sig en funktion fast den aldrig utvlovats...listan kan göra lång. Folk älskar att klaga och det är ett faktum eller har du inget fikabord på ditt jobb?  Om den nu gjordes för att i huvudsak spela onlinematerial i usa så är det väldigt konstigt att den lanserades globalt.
Är det? Om du hade en produkt som gick att använda i hela världen men inte alla funktioner fungerade till 100% för alla skulle inte du alla fall sälja den för att tjäna pengar. Eller tror du D-Link driver välgörenhet? Samt att när man riktar in sig till en så pass nördig målgrupp, så får de räkna med respons, de arbetade ju med communityn för att utveckla den, klart communityn stället motkrav.
Det är ingen som sagt att dom inte vill ha respons men det är skillnad på respons och gnäll från petiga användare Och vad syftar du med att nu kan det bara bli bättre? onlinemedia kommer ju troligtvis försvinna gradvis.
Skojar du eller? HBO Norden,Netflix,Filmnet mm är på väg bort eller vadå? Läs på lite bättre är du snäll Och den tillverkas av d-link.
Skrev fel i all hast
Postad 07 november 2012 - 21:11
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Och hur gör du när du vill komma åt hårddisken?
Jag klickar på kör och skriver i //boxxebox och klickar på enter.
Postad 07 november 2012 - 21:25
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Just nu stavade du lite fel, men förutsatt att du skrev rätt när du ville komma åt hårddisken så ska det ju funka. Det är precis så jag gör flera gånger i veckan för att fylla på med nytt material.
Postad 07 november 2012 - 21:30
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Just nu stavade du lite fel, men förutsatt att du skrev rätt när du ville komma åt hårddisken så ska det ju funka. Det är precis så jag gör flera gånger i veckan för att fylla på med nytt material.
boxeebox mena jag. Det måste va någon inställning på pc:n men hade jag vetat att man ska va datasnille för att få skiten och funka hade jag aldrig köpt den och hungen från mediamarkt som skulle ringt och guidat mig hörde aldrig av sig. Kanske lämnar tillbaks skiten, får se.
Postad 07 november 2012 - 21:31
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Sen finns det dom som klagar för ingenting just bara för klagandets skull.
Nja en gång i tiden när Boxee fortfarande släppte buggfixar så kan jag hålla med dig. Men precis som jag skrev för ett antal månader sedan angående ljugerierna kring SDKn så har jag ändrat uppfattning och har inget större förtroendet för dem. Viktiga nyckelpersoner jag har haft kontakt med har hoppat av allt eftersom och sedan dess är detta ett skepp utan kapten på väg in i Bermudatriangeln. Hur du får det till att det bara kan bli bättre, förstår jag faktiskt inte. De har ju totalt ignorerat och droppat all utveckling senaste året för att fokusera på en helt annan plattform.
Postad 07 november 2012 - 21:34
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nja en gång i tiden när Boxee fortfarande släppte buggfixar så kan jag hålla med dig. Men precis som jag skrev för ett antal månader sedan angående ljugerierna kring SDKn så har jag ändrat uppfattning och har inget större förtroendet för dem. Viktiga nyckelpersoner jag har haft kontakt med har hoppat av allt eftersom och sedan dess är detta ett skepp utan kapten på väg in i Bermudatriangeln. Hur du får det till att det bara kan bli bättre, förstår jag faktiskt inte. De har ju totalt ignorerat och droppat all utveckling senaste året för att fokusera på en helt annan plattform.
Jag skrev klart och tydligt  Med tanke på vad BB kostade och vad den klarade av var och är den en liten revolutionerande apparat och från och med nu kan det bara bli bättre. Om inte från Netgear utan från någon annan tillverkare.
Postad 07 november 2012 - 21:45
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Den här diskussionen om buggar tycker jag alltid är lika rolig, o då oavsett om den rör BBn eller valfri annan mjukvara. Jag har jobbat inom eller nära IT-branschen i över 15 år o jag är fortfarande lika fascinerad av hur många människor, ju nördigare desto värre  som verkar ha dedikerat hela sitt liv till att leta buggar i diverse mjukvara. O precis som du själv säger är ju BB-communityn till stor del befolkad av dessa nördar så det förvånar mig inte ett ögonblick att deras bugtracker är nerlusad med buggrapporter  Frågan är bara hur många av dessa buggar som en normal användare ens märker av eller bryr sig om. Finns väl inte en enda mjukvara som inte kryllar av buggar om man verkligen letar efter dem. Kan ju bara ta alla digitalboxar som finns på marknaden som ett bra o närliggande exempel..... Jag har dock full förståelse för att ni som har BBs som hänger sig stup i kvarten är förbannade o irriterade men för mig känns detta mer som hårdvarufel o något som man borde reklamera hos butiken där man handlat sin BB
Postad 07 november 2012 - 21:52
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Den här diskussionen om buggar tycker jag alltid är lika rolig, o då oavsett om den rör BBn eller valfri annan mjukvara. Jag har jobbat inom eller nära IT-branschen i över 15 år o jag är fortfarande lika fascinerad av hur många människor, ju nördigare desto värre som verkar ha dedikerat hela sitt liv till att leta buggar i diverse mjukvara. O precis som du själv säger är ju BB-communityn till stor del befolkad av dessa nördar så det förvånar mig inte ett ögonblick att deras bugtracker är nerlusad med buggrapporter Frågan är bara hur många av dessa buggar som en normal användare ens märker av eller bryr sig om. Finns väl inte en enda mjukvara som inte kryllar av buggar om man verkligen letar efter dem. Kan ju bara ta alla digitalboxar som finns på marknaden som ett bra o närliggande exempel..... Jag har dock full förståelse för att ni som har BBs som hänger sig stup i kvarten är förbannade o irriterade men för mig känns detta mer som hårdvarufel o något som man borde reklamera hos butiken där man handlat sin BB
Ja jesus tänk om det fanns ett forum för alla digitalbox tillverkare
Postad 07 november 2012 - 22:01
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Är det någon snäll människa som kan hjälpa mig att få min externa hd att synas på min pc? Den är ikopplad i Boxee!
Mvh
Kommer du ut på nätet med boxee'n? Det är verkligen konstigt att du inte hittar hdd från pc. Hittar du boxee'n men inte hdd? Kanske ska du ta hdd och plugga in i datorn och kolla igenom den. Hur stor är hdd, max 2 gig klarar boxee'n. Kanske det har med filsystemet att göra. Flytta över innehållet till pc och formatera om hdd.
Postad 07 november 2012 - 22:04
brickan1963
-
brickan1963
-
Amatör
-
-
69 inlägg
hm
Jag skickade tillbaka min boxee för att fläkten lät så illa. Fick en ny skickad till mig. Fick den i dag. Den låter om möjligt ännu värre. (Suck) Får ringa netonet igen. TRåååååkigt
Postad 07 november 2012 - 22:06
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Postad 07 november 2012 - 22:11
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Kommer du ut på nätet med boxee'n? Det är verkligen konstigt att du inte hittar hdd från pc. Hittar du boxee'n men inte hdd? Kanske ska du ta hdd och plugga in i datorn och kolla igenom den. Hur stor är hdd, max 2 gig klarar boxee'n. Kanske det har med filsystemet att göra. Flytta över innehållet till pc och formatera om hdd.
Hej Askungen, ja jag kommer ut på nätet på boxeen. Jag hittar inte min externa hd på min pc som är ikopplad i boxee. Jag skaffa mig boxxe för att mina 2 usbportar är paj på datorn. Mvh
Postad 07 november 2012 - 22:13
brickan1963
-
brickan1963
-
Amatör
-
-
69 inlägg
hm
Jag skickade tillbaka min boxee för att fläkten lät så illa. Fick en ny skickad till mig. Fick den i dag. Den låter om möjligt ännu värre. (Suck) Får ringa netonet igen. TRåååååkigt
Låter er boxee mycket? Surrande?
Postad 07 november 2012 - 22:14
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej Askungen, ja jag kommer ut på nätet på boxeen. Jag hittar inte min externa hd på min pc som är ikopplad i boxee. Jag skaffa mig boxxe för att mina 2 usbportar är paj på datorn. Mvh
Har du kopplat din PC direkt på BBn? Det kommer aldrig funka. Du ska koppla din externa HD direkt till BBn o inte blanda in din PC
Postad 07 november 2012 - 22:15
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Skojar du eller? HBO Norden,Netflix,Filmnet mm är på väg bort eller vadå? Läs på lite bättre är du snäll
Just filmnet har jag noll koll på kan jag erkänna, det kanske går att se direkt via webbläsaren i boxee? Och hur hbo kommer distribuera sitt material vet jag inte heller, men netflix-appen funkar ju inte för oss i sverige såvida vi inte använder ful-lösningar.
Postad 07 november 2012 - 22:15
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Låter er boxee mycket? Surrande?
Hör bara ett svagt brummande om det är knäpptyst i rummet för övrigt
Postad 07 november 2012 - 22:16
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Har du kopplat din PC direkt på BBn? Det kommer aldrig funka. Du ska koppla din externa HD direkt till BBn o inte blanda in din PC
Nej, externa hdn är kopplad till boxee och man ska kunna se den på sin pc.
Postad 07 november 2012 - 22:31
brickan1963
-
brickan1963
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hör bara ett svagt brummande om det är knäpptyst i rummet för övrigt
Min surrar och den senaste skorrar även :-(
Postad 08 november 2012 - 00:40
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Du kan se vad du har på hdd när den är ikopplad i boxee? Men kan inte ladda ner till hdd när den är i boxee från datorn? Syns boxeebox i nätverket men när du klickar på den så finns inte hdd där? Eller hittar datorn inte ens boxeebox?
Redigerat av Askungen, 08 november 2012 - 00:56.
Postad 08 november 2012 - 06:32
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag har skrivit fel till dig, ber så hemskt mycket om ursäkt. Det ska stå \\boxeebox, alltså med bakvända snedstreck. Ber än en gång om ursäkt för mitt misstag och hoppas det löste problemet.
Redigerat av VincentVegaSWE, 08 november 2012 - 07:43.
Postad 08 november 2012 - 07:06
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Jag skrev att folk klagar för klagandets skull.
Att dom förväntat sig en funktion fast den aldrig utvlovats...listan kan göras lång.
Ja detta fascinerar mig mest i exemplet på folk som gnäller om att tex Netflix inte funkar i Sverige. Det var ett mycket välkänt faktum att de flesta stora välkända onlinetjänsterna som Netflix, Vuudu osv inte skulla fungera i Sverige redan när jag hängde på låset och köpte min första box när dom släpptes i Nov 2010. Det var även en känd risk att det med största sannolikhet aldrig skulle funka framöver heller, även om man naturligtvis hoppades på det. Oavsett vad har det iaf aldrig utlovats vilket är kärnan här. http://m3.idg.se/2.1...ya-mediaspelareBoxeens starka kort är lokal streaming och formatstöd, och det var just det jag köpte den för. Sen var det mest en bonus med möjlighet till lite surf och youtube på sidan om och kanske nån play-kanal. Köpte man den främst för appar/onlinetjänster i Sverige har man helt enkelt inte läst på om produkten innan köp. Men det är väl just pga det man läser om allt gnäll om att onlinetjänsterna inte håller det dom heller aldrig utlovat. Att folk sen har andra typer av faktiska problem är en annan sak, jag själv har lämnat in min första box då den krånglade som tusan med hängningar och sånt som allra mest skrivs om här i tråden. Men där handlade det om en defekt box, mina 2 andra jag skaffat mig efter den har fungerat utan problem. Så i mångas fall hade det varit bättre att betrakta de problem man har som faktiska defekter av hård/mjukvara och helt sonika reklamerat den istället för att gnälla om att det är buggar och att D-Link är ondskan på jorden osv.
Redigerat av masse70, 08 november 2012 - 09:27.
Postad 08 november 2012 - 09:26
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Jag har skrivit fel till dig, ber så hemskt mycket om ursäkt. Det ska stå \\boxeebox, alltså med bakvända snedstreck. Ber än en gång om ursäkt för mitt misstag och hoppas det löste problemet.
Det löste problemet!  Nu hitta jag min HD, tack för hjälpen allihop!
Postad 08 november 2012 - 12:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Just filmnet har jag noll koll på kan jag erkänna, det kanske går att se direkt via webbläsaren i boxee? Och hur hbo kommer distribuera sitt material vet jag inte heller, men netflix-appen funkar ju inte för oss i sverige såvida vi inte använder ful-lösningar.
När jag skrev att det kan bara bli bättre i framtiden syftade jag inte på specifikt just Boxee Box för det vet både du och jag att den är döende. Men att Boxee Box har satt online material på kartan och att det kommer antingen komma flera nya mediaspelare som samlar ihop alla olika streamningstjänster eller att det kommer en enda tjänst som hart alla bolag samlade under sig. Den fysiska skivan är på väg bort för många och att se media direkt i en mediaspelare online genom hyr eller köp är framtiden. Ja detta fascinerar mig mest i exemplet på folk som gnäller om att tex Netflix inte funkar i Sverige.
Det var ett mycket välkänt faktum att de flesta stora välkända onlinetjänsterna som Netflix, Vuudu osv inte skulla fungera i Sverige redan när jag hängde på låset och köpte min första box när dom släpptes i Nov 2010.
Det var även en känd risk att det med största sannolikhet aldrig skulle funka framöver heller, även om man naturligtvis hoppades på det. Oavsett vad har det iaf aldrig utlovats vilket är kärnan här.
http://m3.idg.se/2.1...ya-mediaspelare
Boxeens starka kort är lokal streaming och formatstöd, och det var just det jag köpte den för. Sen var det mest en bonus med möjlighet till lite surf och youtube på sidan om och kanske nån play-kanal.
Köpte man den främst för appar/onlinetjänster i Sverige har man helt enkelt inte läst på om produkten innan köp. Men det är väl just pga det man läser om allt gnäll om att onlinetjänsterna inte håller det dom heller aldrig utlovat.
Att folk sen har andra typer av faktiska problem är en annan sak, jag själv har lämnat in min första box då den krånglade som tusan med hängningar och sånt som allra mest skrivs om här i tråden. Men där handlade det om en defekt box, mina 2 andra jag skaffat mig efter den har fungerat utan problem.
Så i mångas fall hade det varit bättre att betrakta de problem man har som faktiska defekter av hård/mjukvara och helt sonika reklamerat den istället för att gnälla om att det är buggar och att D-Link är ondskan på jorden osv.
Kunde inte sagt det bättre själv
Redigerat av lappen71, 08 november 2012 - 12:40.
Postad 09 november 2012 - 11:24
Brundiin
-
Brundiin
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag ser att många klagar på boxeen, men finns det en bättre mediaspelare för tillfället? OM man inte är sugen på att slänga pengarna på en riktigt htpc. Gillar att boxeen har cover art osv
Postad 09 november 2012 - 12:15
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
Måste bara lägga in att faen vad jag älskar min lilla låda..
Spelar allt..Jag var en fan av WD låda innan men denna är ju galet bra..
Till o med gumman min grejjar den.
Dock är jag sugen på netflix o har läst lite lovande skvaller men vi får se
Postad 09 november 2012 - 12:46
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är också riktigt nöjd med den. Har redan två htpc i huset och var inte sugen att vare sig lägga mer pengar och tid på en till. Funkar klockren till det jag använder den till och kanske viktigast av allt är frugan också nöjd :-)
Postad 09 november 2012 - 13:33
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Jag är också riktigt nöjd med denna lilla kub, ser fram emot att netflix förhoppningsvis kommer på den snart.
Postad 09 november 2012 - 16:26
Unregistered5fd6896d
-
Unregistered5fd6896d
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
När jag skannar min NAS efter media filer
får jag upp flera alternativ.
AFP
Boxee Media....
NFS
UPnP
SMB
Vad skall man välja för och nakdelar Tack på förhand
Redigerat av Unregistered5fd6896d, 09 november 2012 - 17:00.
Postad 09 november 2012 - 17:14
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Jag ser att många klagar på boxeen, men finns det en bättre mediaspelare för tillfället? OM man inte är sugen på att slänga pengarna på en riktigt htpc. Gillar att boxeen har cover art osv
Håller med men jag har aldrig fått cover art att funka.
Postad 09 november 2012 - 18:05
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Håller med men jag har aldrig fått cover art att funka.
Om du låter BB identifiera dina filmer/serier får du omslag automatiskt
Postad 09 november 2012 - 20:23
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
När alla andra datorer och mediaenheter i nätverket kan ansluta till filservern utan problem så är dock problemet i boxee. Men ja, det är uppenbart något som inte funkar som det ska, det ska liksom inte vara några problem att strömma film över smb. 
...så behöver det inte alls vara. Min Asus router kunde inte dela ut en IP-adress till Boxeen om jag körde trådat...ett "ryskt hack" senare i routern hade löst det problemet  . Om man var konspiratoriskt lagd så skulle jag vilja hävda att Asus med flit försökte ställa till det för en D-Link pryl...att de inte ens lyckades lösa detta problem på ett antal nya FW-versioner stärkte den konspiratoriska teorin. Boxeen tillhör absolut inte den buggigaste pryl jag köpt. Som en ren mediaspelare är den det bästa jag haft och testat. Visst är det trist att de verkar lägga ner utvecklingen av mjukvaran  .
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|