Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 490:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 13 December 2013 - 07:53
Postad 13 December 2013 - 08:53
Fick känna på en ds4 för första gången idag och visst är den rätt skön men är den inte lite väl liten?
360-kontrollen ligger helt perfekt i mina händer, alla knappar hamnar perfekt för fingrarna.
Fick känslan av att pluttigheten kommer medföra kramp efter en stund :/
Det är nog en vanesak
Postad 13 December 2013 - 11:51
Ja det är bara att ha den i standby. Har alltid det, men Ivar ställde till med strömavbrott i natt så nu var den helt avstängd.
Då jag startade så kom meddelande om att den inte stängts av rätt vilket kan medföra korruption.
det är ju inte bra om en PS4 riskerar att bli brickad när den är i standby och man råkar få strömavbrott.
man får nog ta och stänga av den helt om man lämnar hemmet en längre tid samt när det är risk för strömavbrott
Postad 13 December 2013 - 12:10
Postad 13 December 2013 - 17:22
Angående risken för "brickning" så TROR jag att den chansen är ganska liten vid strömavbrott. Under åren som jag haft mina PS3:or har jag råkat ut för flera strömavbrott när konsolerna varit igång och de har aldrig klappat ihop eller felat på andra sätt efteråt. Men risken finns ju alltid, så helt 100% kan man ju aldrig vara.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 13 December 2013 - 17:23.
Postad 13 December 2013 - 17:25
Dum fråga kanske, men betyder det att PS4:an är i stand by-läge när konsolens ljusrand lyser orange? Bara för att vara på det säkra.
Angående risken för "brickning" så TROR jag att den chansen är ganska liten vid strömavbrott. Under åren som jag haft mina PS3:or har jag råkat ut för flera strömavbrott när konsolerna varit igång och de har aldrig klappat ihop eller felat på andra sätt efteråt. Men risken finns ju alltid, så helt 100% kan man ju aldrig vara.
Det stämmer! Den och kontrollen lyser orange! Nu lyser inte kontrollen. kan tänka mig att den slocknar när den är fulladdad!
Har för övrigt haft min i standby sedan igår kväll.
Redigerat av Zerokelvin, 13 December 2013 - 17:27.
Postad 13 December 2013 - 17:27
Tack för svar! Ska börja köra min i stand by jag med så länge jag inte är hemifrån flera dagar i sträck.Det stämmer! Den och kontrollen lyser orange! Nu lyser inte kontrollen. kan tänka mig att den sloclnar när den är fulladdad!
Har för övrigt haft min i standby sedan igår kväll.
Postad 13 December 2013 - 18:55
Igår fick jag äntligen min PS4:a
Allt fungerar som det ska, och fläkten går tyst och fint, ingen flygplans motor som varvar igång, vilket jag fruktade ett tag.
Fick med Killzone 4 och Need for Speed: Rivals, men det spel jag spelat nästan nonstop det senaste dygnet är Resogun.
Då jag är ett gammalt shoot-em-up/Arkadspelsfreak sedan drygt 30 år tillbaks i tiden, så föll jag självklart direkt för den fina mixen av nostalgiskt old-school, med vansinnigt snygg modern touch. I love it
Postad 13 December 2013 - 19:03
PrecisÄr väl inte riktigt så dualplay fungerar i nuläget... behöver ju inte direkt 2 konsoler .P
Man behöver dock köpa två stycken "Dual play"-glasögon om man lirar med passiv 3D.
Var ute hos syrran häromdagen och testade hennes sambos PS4, måste säga att jag blev förälskad i kontrollen med en gång
Redigerat av MartinAberg, 13 December 2013 - 19:04.
Postad 13 December 2013 - 19:24
Precis
Man behöver dock köpa två stycken "Dual play"-glasögon om man lirar med passiv 3D.
Var ute hos syrran häromdagen och testade hennes sambos PS4, måste säga att jag blev förälskad i kontrollen med en gång
eller så gör man som jag öppnar activa brillorna om man har activ 3d och löder om dem så man kan köra dual play
Postad 13 December 2013 - 19:28
Om man köpt spel till ps3:an digitalt och laddat ned dom och sen sålt ps3:an till förmån för en ps4.
Kan man då hämta hem dom spelen till ps4:an?
Tänker tex på Ratchet and clank - Nexus som min son inte hann spela klart (och tänker tvinga mig sälja ps4:an och köpa ren ps3 igen)
Och han går på karate och jag har skört skelett...
Postad 13 December 2013 - 19:48
Känns ju hemskt att ställa en noob-fråga, but here goes nathing:
Om man köpt spel till ps3:an digitalt och laddat ned dom och sen sålt ps3:an till förmån för en ps4.
Tänker tex på Ratchet and clank - Nexus som min son inte hann spela klart (och tänker tvinga mig sälja ps4:an och köpa ren ps3 igen)
Det är bara ett fåtal nya PS3-spel som är multiplatform med PS4 som man kan köpa till en mindre penning till PS4. PS3-spel funkar inte över huvud taget till PS4 i detta nu.
Postad 13 December 2013 - 19:50
Postad 13 December 2013 - 19:50
Känns ju hemskt att ställa en noob-fråga, but here goes nathing:
Ps3 spel fungerar inte på PS4. Mitt råd är att behålla PS3:an, du får inte mycket för den ändå.
Postad 13 December 2013 - 20:16
Fick en bra deal.
Men kommer troligtvis få bra med stryk av min pojke...
Postad 13 December 2013 - 20:19
Ps3:an bytte jag in på gamestop mot ps4:an.
Fick en bra deal.
Men kommer troligtvis få bra med stryk av min pojke...
Då får du välja, stryk av pojken eller punga ut med 1500 för en ps3 haha
Postad 13 December 2013 - 20:43
Humm dumm... Nu börjar gummit på min vänsterspak släppa med...
Lägg upp en bild , inte så att jag inte tror dig. Vill bara se hur det ser ut.
Postad 13 December 2013 - 20:52
Lägg upp en bild , inte så att jag inte tror dig. Vill bara se hur det ser ut.
20131213_204737.jpg 1.5MB
43 Antal nerladdningar
Postad 13 December 2013 - 20:55
Ät mer chips pojk!Humm dumm... Nu börjar gummit på min vänsterspak släppa med...
/eapea
Postad 13 December 2013 - 21:01
Jag tror jag ska äta lite i förebyggande syfteÄt mer chips pojk!
/eapea
Postad 13 December 2013 - 22:23
Skakar man lite på kontrollen så hörs inget så det är något ljud från själva knappen.
Verkar vara usel kvalité på ds4 kontrollerna,
Ds3 har jag 4 st och inget problem på någon av dem. (2 från releasedagen på ps3)
Blir det värre så får jag väl försöka reklamera den.
Hyr lång garantitid är det på kontrollen?
Antar att de kommer hävda att man brukar våld på den? :-(
Redigerat av Kimme, 13 December 2013 - 22:33.
Postad 13 December 2013 - 22:32
Rund som i trehörning, fyrhörning, kors och rund?trycker på rund.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 December 2013 - 22:32.
Postad 13 December 2013 - 22:33
Jag tror jag ska äta lite i förebyggande syfte
me too.... hur långt innan ett köp tror du räcker Rilly??
Postad 13 December 2013 - 22:33
Rund som i trehörning, fyrhörning, kors och rund?
Exakt kanske kallad cirkel ;-)
Postad 13 December 2013 - 22:52
Nån vecka eller två borde räckame too.... hur långt innan ett köp tror du räcker Rilly??
Postad 13 December 2013 - 23:26
problemet med DS4orna verkar vara av produktfelstyp så då är det tre års reklamationstid oavsett garantiHar inte spelat många timmar på 4:an men redan nu låter det som en plastbit är lös inuti kontrollen när man trycker på rund.
Skakar man lite på kontrollen så hörs inget så det är något ljud från själva knappen.
Verkar vara usel kvalité på ds4 kontrollerna,
Ds3 har jag 4 st och inget problem på någon av dem. (2 från releasedagen på ps3)
Blir det värre så får jag väl försöka reklamera den.
Hyr lång garantitid är det på kontrollen?
Antar att de kommer hävda att man brukar våld på den? :-(
Postad 13 December 2013 - 23:40
problemet med DS4orna verkar vara av produktfelstyp så då är det tre års reklamationstid oavsett garanti
Låter bra det
Postad 14 December 2013 - 00:02
In response to the news that the PlayStation 4 had the "largest console launch in history," Sony responded to fans, saying "epic" announcements are coming.
Guy Longworth, senior VP of PlayStation brand marketing, said that Sony is working on supplying the PS4 with games, and that the company has some "epic stuff still under wraps." Longworth said he "can't wait for E3 now," according to the PlayStation Blog.
"We're working on lots of exciting updates and features which we'll get to you as soon as we possibly can," Longworth writes.
Once 2014 hits we’ll start frequently rolling out fresh news and information about all our upcoming projects over on the PlayStation blog and here on the Naughty Dog blog so make sure to visit frequently.
2014 marks a very special time in Naughty Dog’s history and we’ll have more information about what that means early next year.
Edit: Kommer garanterat att bli det bästa E3 någonsin.
Redigerat av Zoiler, 14 December 2013 - 00:03.
Postad 14 December 2013 - 09:07
Härligt! Datum på E3?Dags att börja bygga upp hajpen inför E3 nu.
Edit: Kommer garanterat att bli det bästa E3 någonsin.
Postad 14 December 2013 - 09:30
Har provat med black flag och killzone.
Dvs bara stoppat in skivorna, installationen körs klart. Hoppar inte in i spelen utan går runt i ps4 menyerna discarna spinner uaf konstant tills man ejectar dem.
Ska det vara så?
Priovat att mata ut och sedan stoppa in och de spinner upp på en gång och spinner aldrig ner oavsett vad man gör i GUI
Postad 14 December 2013 - 09:39
Postad 14 December 2013 - 09:48
Det kommer väl upp en installationsstapel.. sedan får man ju inga indikationer på att den skulle spara ngt från disc.
Har säkert haft på den en timme utan att den spinner ner.
Redigerat av snav, 14 December 2013 - 09:49.
Postad 14 December 2013 - 10:05
jag har ifs min PS4a väldigt öppen samt så står den på SD fötter. tror det gör konsolen bra
Postad 14 December 2013 - 10:22
om jag inte missuppfattat du hela så cacheas hela spelen, dvs runt 40Gb för KZ. Det är bara en liten del som behöver installeras innan du kan börja spela, resten installeras i bakgrunden sen och tillslut är hela spelet på disken.Vad menar du med "bra stund"..?
Det kommer väl upp en installationsstapel.. sedan får man ju inga indikationer på att den skulle spara ngt från disc.
Har säkert haft på den en timme utan att den spinner ner.
Postad 14 December 2013 - 11:38
Redigerat av DragonPuffer, 14 December 2013 - 11:39.
Postad 14 December 2013 - 12:25
Postad 14 December 2013 - 12:28
Postad 14 December 2013 - 12:31
BillyJoe jag gjorde allt sånt på datorn men borde väl gå på ps4:an med kan man tycka.
Men då så. Finns ju AC Black flag-koder för 160 kr på ebay, en sån plus uppgradering är ju gratis nästan! Eller har jag missat något nu?
Postad 14 December 2013 - 12:35
eftersom det är på ebay så måste du antagligen ha ett US PSN-konto för att kunna aktivera koderna, sen måste du uppgradera spelet i US PSN storeMen då så. Finns ju AC Black flag-koder för 160 kr på ebay, en sån plus uppgradering är ju gratis nästan! Eller har jag missat något nu?
svenska kreditkort fungerar inte i US PSN store utan du måste skapa ett konto på US amazon och köpa PSN-kort där för att få pengar i US PSN
Redigerat av Christopher_A, 14 December 2013 - 12:36.
Postad 14 December 2013 - 12:42
eftersom det är på ebay så måste du antagligen ha ett US PSN-konto för att kunna aktivera koderna, sen måste du uppgradera spelet i US PSN store
svenska kreditkort fungerar inte i US PSN store utan du måste skapa ett konto på US amazon och köpa PSN-kort där för att få pengar i US PSN
Okej. Hade tänkt styra upp dubbla PSN-konton varav ett är US iaf, för att kunna köpa spel billigt. Ska bara hämta PS4an på posten så blir det att testa sen!
Postad 14 December 2013 - 13:05
När jag pratade med supporten så sa dem att det var för att jag först behövde installera BF4 PS3-versionen på en PS3:a för att få tillgång till uppgraderingen, därmed så skulle det inte fungera att enbart göra det via PC'n.
Men när jag väl installerade PS3-versionen så fungerade det fortfarande inte. Det slutade med att jag begärde pengarna tillbaka för PS3-versionen som jag fick och köpte sedan PS4-versionen direkt.
Vad jag ville säga är att det finns tillfällen då det faktiskt inte går att köpa PS3-PS4-uppgraderingen av spel, utan man måste ha en ganska ren installation och inga tidigare "service" för spel som man planerar på att "uppgradera".
Postad 14 December 2013 - 13:54
10-12 juni, så du inleder 10:e juni med best E3 ever och när det är slut den 12:e knappar du in Brasilien-Kroatien och följer best fotbolls-VM everHärligt! Datum på E3?
Life is good.
Postad 14 December 2013 - 14:44
10-12 juni, så du inleder 10:e juni med best E3 ever och när det är slut den 12:e knappar du in Brasilien-Kroatien och följer best fotbolls-VM ever
Life is good.
E3 längtar jag till, men sedan Ronaldo skjutit Sverige åt skogen så kommer jag inte kolla VM (iaf inte med samma besatthet).
E3-14 kommer vara legen...wait 4 it........dary!
Postad 14 December 2013 - 15:28
Ja det funkar och jag använder ett svenskt visa gold utan problem på amazon usa för att köpa digitala spel..Är det möjligt att köpa en digital kopia av säg Assassins creed 4 till PS3, lägga in koden på min PS4(eller detta kanske går att göra på nätet?) sen köra uppgraderingen till PS4?
Postad 14 December 2013 - 19:29
Skulle det funka att ladda kontrollen från tv usb portern utan att kontrollen tar skada?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
37 bilder
148 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?