Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 March 2014 - 15:50

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Det mesta i netflix är ju 24hz..

Men det låter ju bra att de andra hacken är bort nu...

Jo, jag förstår att ursprungsmaterialet är det. Men sen vad som skickas från Netflix till Xbox, Apple Tv, Blu-ray osv är nog bara 60Hz. Vet ingen enhet som kan köra 24Hz från Netflix.

Postad 05 March 2014 - 15:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Man undrar vad Siba knarkar för ngt. Kolla priserna. Konsoll utan spel 4490. Konsoll med Fifa 5490 eller 5990 med Cod. Cod vill de alltså man ska betala 1500 extra för ;)

http://www.siba.se/c...139197669261706

Kanske är Day One-edition möjligtvis? Tror webhallen har ett par såna till överpris också på lager.

Postad 05 March 2014 - 16:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Jo, jag förstår att ursprungsmaterialet är det. Men sen vad som skickas från Netflix till Xbox, Apple Tv, Blu-ray osv är nog bara 60Hz. Vet ingen enhet som kan köra 24Hz från Netflix.

Från netflix skickas det faktiskt i ursprungsformat går att testa med pc appen till win 8 där kan du få perfekt bild om du kör 24hz och en film i appen. Så det hade varit bra om någon tillverkare hade implementerat en funktion som automatiskt känner av uppdaterings frekvensen i materialet.

Postad 05 March 2014 - 17:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Ingen update för mig...trökigt :(

Postad 05 March 2014 - 18:17

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Har ej fått uppdateringen heller. Ska man göra något för att få den?

Postad 05 March 2014 - 18:21

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Startade om den några gånger bara så när jag gick och kollade på lampan på eladaptern såg jag att den var orange så då var den nedladdad.

Har instant-on kan jag tillägga!

Postad 05 March 2014 - 18:36

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Samma här. Drog igång den och lät den stå, sen stängde jag av den med instan on aktivt. Efter ett tag så var lampan orangegul och då var det nedladdat :)
När jag startade upp den igen så installerades patchen.

Postad 05 March 2014 - 18:55

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Exakt, efter en kort stund avstängd (instant on) var uppdateringen redo :)

Noterade att det finns "update controller" under settings, system. Kräver dock kabel.

Edit 1: Gamepad uppdaterad nu också :)

Edit 2: Guide http://www.engadget....irmware-update/

Redigerat av Cthugha, 05 March 2014 - 22:37.

Postad 05 March 2014 - 19:14

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Kör också med instant-on, blev lite orolig när den börja lysa orange. :rolleyes:

Kan man göra så att spelen uppdateras automatiskt så fort där finns en uppdatering utan att behöva starta spelet? Typ som steam. :)

Redigerat av ds_punkt, 05 March 2014 - 19:18.

Postad 05 March 2014 - 19:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Blev också lite förvånad när min strömdosa lös orange. Gött med uppdatering iaf :)

Frågan är vad vad controller uppdatering gör?

Postad 05 March 2014 - 19:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Frågan är vad vad controller uppdatering gör?

Är inte det Titanfall uppdateringen? Alltså att den ska bli lite mer exaktare?

Postad 05 March 2014 - 19:58

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Controller update är för headset adaptern. Handkontrollen behöver få ny mjukvara och man kan starta processen därifrån, men även genom att man bara stoppar i den i kontrollen.

Postad 05 March 2014 - 20:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Man undrar vad Siba knarkar för ngt. Kolla priserna. Konsoll utan spel 4490. Konsoll med Fifa 5490 eller 5990 med Cod. Cod vill de alltså man ska betala 1500 extra för ;)

http://www.siba.se/c...139197669261706

köp diiiirekt :-P

Postad 05 March 2014 - 20:22

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Fått min update med.
Har xboxen kopplad via hdmi till min plasma. Från plasman går en optisk sladd till min Sonos playbar.
Jag kan inte få något annat ljud än stereo. Hade hoppats att jag kunde få dolby igenom tv'n men det går ej. DTS funkar ej i playbaren.
Finns inget att göra med min setup för att få surround?

Postad 05 March 2014 - 20:33

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Funkar en optisk splitter? Hur skulle då soundbaren veta vilket ljud den ska sända ut då den får ljud direkt från xbox och från tv. Fast ta audio off på hdmi out borde ju lösa det. Tänker jag rätt?

Postad 05 March 2014 - 20:48

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Behöver hjälp ang headset till one.
Har kollat på TB xo four och seven men dom har bara stereo.
så hörlurar som funkar via optisk tankar å tips.

Postad 05 March 2014 - 21:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Blev själv lite besviken på att man inte löst surround via adaptern än, dock så kommer det förmodligen komma framöver.

Det finns två alternativ.
Antingen trådlöst headset där sändaren kopplas in till den optiska utgången. Då finns det en mängd olika från Turtle Beach samt Astro.
Trådbundet så har Astro en modell dekoder som kallas Mixamp. Till den kopplar du förslagsvis ett headset från Astro (A40).
Eller så kollar du på Turtle Beach och deras dekoder Ear Force DSS 2 (använder själv 1:an). Sedan kollar du förslagsvis ett trådbundet headset som Ear Force X12 till detta.

Postad 05 March 2014 - 21:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Funkar en optisk splitter? Hur skulle då soundbaren veta vilket ljud den ska sända ut då den får ljud direkt från xbox och från tv. Fast ta audio off på hdmi out borde ju lösa det. Tänker jag rätt?

Går ju köra en splitter så hade jag förr, 3>1 då min dvd bara hade en ingång. Men är ju oftast manuellt byte (billiga) kan ju vara drygt ibland

En splitter, delar på ljudet till 2 källor samtidigt. men sen finns det sådana där du väljer vart ljudet skall gå, beroende på hur många förgreningar splitten har. så 1 kan vara xbox, och 2 kan vara tv, då är det bara ändra.

Edit: fattade inte riktigt probleme tror jag, men om jag hade haft din setup så hade jag haft en splitter från Soundbaren där en kabel går till tv, och den andra till xboxen. sen hade allt fungerat. du skickar ju aldrig tvljud samtidigt som xboxljud (om du gör, så får du skaffa en där man byter manuellt) och ja du ska ju självklart inaktivara tvhögttalarna för antar du enbart använder dig av din soundbar nu när du skaffat en :P

Redigerat av SKIBBE, 05 March 2014 - 21:50.

Postad 05 March 2014 - 21:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har ett par Turtle Beach Ear Force Tango BO2 edition som jag personligen är riktigt nöjd med, inväntar dock adaptern från ms så än kan jag inte svara om det är lika bra som till 360.

Äger även ett par x41, och har flera kompisar som har x500 och liknande och de har samma åsikt som mig.

Det som tyvärr inte kommer fungera till One är bt-adaptern så chatten måste vara trådad till kontrollen, men det får jag väl leva med.

Redigerat av SKIBBE, 05 March 2014 - 21:22.

Postad 05 March 2014 - 21:24

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Blev själv lite besviken på att man inte löst surround via adaptern än, dock så kommer det förmodligen komma framöver.

Det finns två alternativ.
Antingen trådlöst headset där sändaren kopplas in till den optiska utgången. Då finns det en mängd olika från Turtle Beach samt Astro.
Trådbundet så har Astro en modell dekoder som kallas Mixamp. Till den kopplar du förslagsvis ett headset från Astro (A40).
Eller så kollar du på Turtle Beach och deras dekoder Ear Force DSS 2 (använder själv 1:an). Sedan kollar du förslagsvis ett trådbundet headset som Ear Force X12 till detta.

Ni är kungar bergan och skibbe

Om du skulle rekomendera ett trådlöst
Så alla som funkar med 360 funkar till one med adapter

Redigerat av Hitman TheSwede, 05 March 2014 - 21:31.

Postad 05 March 2014 - 21:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Har xboxen kopplad via hdmi till min plasma. Från plasman går en optisk sladd till min Sonos playbar.
Jag kan inte få något annat ljud än stereo. Hade hoppats att jag kunde få dolby igenom tv'n men det går ej. DTS funkar ej i playbaren.
Finns inget att göra med min setup för att få surround?

Inte om du kopplar genom TVn. Mig veterligen finns det inga TVs som har passthrough av ljudet utan de jag har sett som har optisk ut kör alla stereo. Så det kvittar vad Xboxen skickar ut, du får fortfarande bara stereo för att TVn konverterar ner ljudet för dig.

Postad 05 March 2014 - 21:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det är så jag har tolkat det iaf.
de trådlösa Turtle Beach använder sig av optiskt för att ta emot en surround signal (DD) och sen körs det via en DSP och skickas trådlöst över till lurarna. (den kan även ta emot en stereo signal via RCA) och skicka den trådlöst.

Och som Bergan säger kan du köpa en DSP från Astro/TB och koppla eg villka lurar du vill till den och få samma typ av surround som de trådlösa lösningarna erbjuder.

Edit: adaptern är endast för Chatten (i mitt fall) är ju en 2.5mm kontakt som till 360 och One kontrollen har ju nån ny usb-typish-kontakt?) där av vår längtan till en adapter :D

Redigerat av SKIBBE, 05 March 2014 - 21:53.

Postad 05 March 2014 - 21:52

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Men jag vill fortfarande kunna använda live chaten.
Så det måste vara ett par lurar som man kan koppla till kontrollen.

Redigerat av Hitman TheSwede, 05 March 2014 - 21:52.

Postad 05 March 2014 - 21:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Men jag vill fortfarande kunna använda live chaten.
Så det måste vara ett par lurar som man kan koppla till kontrollen.

Det går ju med kabel+adapter på 3:e parts headset. Fördelen med xp Four är ju att det sker trådlöst om jag fatta dom rätt, men nackdelen är att de endast är stereo.

Postad 05 March 2014 - 22:11

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
XO Four och XO Seven är i princip som vilket stereo headset som helst med en 3,5mm kontakt. Egentligen samma sort som Microsofts egna Stereo headset.

Så det enda som är kopplat med kabel är till headsetadaptern.
Dock så får man stå ut med stereoljud endast för tillfället.

Astro A50 och mänger av modeller från Turtle Beach (XP300, XP400, XP500, X42 osv) så får du trådlöst till konsolen med Dolby Surround samt en kabel från headset till headsetadaptern för chatljud.

Hoppas det blev klarare? :)

Postad 05 March 2014 - 22:23

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Ska prova en optisk splitter. Borde kunna funka

Postad 06 March 2014 - 05:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Om inte trådlöst är ett krav så kan jag tipsa om Tritton's Pro Plus 5.1 lurar. Riktigt grymt ljud, du kan ställa volymen för varje kanal osv då det sitter 8 högtalare i dom. Blir suveränt surroundljud.

Postad 06 March 2014 - 08:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Då är min adapter ute för leverans så någon gång under dagen ska jag ha den.

Postad 06 March 2014 - 08:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Då är min adapter ute för leverans så någon gång under dagen ska jag ha den.

Najs, min är i tyskland då jag beställde nån dag senare än dig. Gjorde uppdateringingarna igår så allt är iaf förberett :-P frågan är dock om min röst kommer vara lika klar som med One headsetet, då det tydligen var en stor skillnad från 360 och folk trodde jag var nån annan ;-)

Postad 06 March 2014 - 09:06

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Finns det någon egentlig nackdel med att köpa en EUimporterad Xbox One från tex Elgiganten? Vad kan fördelen vara med att vänta på svensk release?

Har dom olika bundles i olika länder eller ser det ungefär lika ut i hela Europa? Skulle inte tacka nej till en svensk Xbox One med två handkontroller och Titanfall till ett förmånligt pris. ;-)

Fungerar svenska dvd-filmer på en EU-importerad Xbox One?

Postad 06 March 2014 - 09:20

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Det är ingen skillnad på maskinen från EU mot den som kommer till Sverige. Det jag kan tänka mig är att man slänger med ett spel på köpet när den lanseras här. Men annars är det ingen idé att vänta tycker jag.

Postad 06 March 2014 - 10:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Najs, min är i tyskland då jag beställde nån dag senare än dig. Gjorde uppdateringingarna igår så allt är iaf förberett :-P frågan är dock om min röst kommer vara lika klar som med One headsetet, då det tydligen var en stor skillnad från 360 och folk trodde jag var nån annan ;-)

Har inte kollat så noga men handkontollens ingång på framsidan är det nån specialkabel eller? Den är väl inte helt olik den som brukar vara med till kameror osv. Behöver man uppdatera kontrollen med kabel eller är det nåt man kan göra på annat sätt?

Finns det någon egentlig nackdel med att köpa en EUimporterad Xbox One från tex Elgiganten? Vad kan fördelen vara med att vänta på svensk release?

Har dom olika bundles i olika länder eller ser det ungefär lika ut i hela Europa? Skulle inte tacka nej till en svensk Xbox One med två handkontroller och Titanfall till ett förmånligt pris. ;-)

Jag hade nog hållt ögonen öppna på MS-store eller amazon efter Titanfall-bundle och köpt import. Känns annars inte som nån större mening med att vänta på release här. Verkar ju vara rätt knäpptyst på den fronten.

Postad 06 March 2014 - 10:54

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Har inte kollat så noga men handkontollens ingång på framsidan är det nån specialkabel eller? Den är väl inte helt olik den som brukar vara med till kameror osv. Behöver man uppdatera kontrollen med kabel eller är det nåt man kan göra på annat sätt?.

Kabel krävs. Men det är en helt vanlig microUSB-kontakt, samma som används till i stort sett alla moderna telefoner, prylar, etc... utom Apple :-P
I andra änden (boxen) är det vanlig USB.

Redigerat av Cthugha, 06 March 2014 - 10:56.

Postad 06 March 2014 - 10:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag äger inte en endaste dvd/bd film, men jag köpte Soran Ismails senaste dvd när jag såg En skam för Sverige förra året och den fungerar iaf i One:-P

Edit: den är såklart signerad om ni undrar ;-)

Redigerat av SKIBBE, 06 March 2014 - 10:59.

Postad 06 March 2014 - 11:05

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Egentligen känner jag ingen panik att köpa ny konsoll än, det känns som jag kunde vänta till hösten egentligen. Då kanske de har en svensk Xbox, kanske ännu bättre pris, kanske större hårddisk, vad vet jag.
Men jag vill samtidigt inte missa Titanfall...

Jag var inne och klämde lite på en One i förra helgen, men jag slog aldrig till. Handkontrollen kändes riktigt bra. Jag jämförde den med DS4an och jag tycker det är solklart vilken som känns bäst i handen, åtminstone om man gillar 360s kontroll. DS4an känns fortfarande som en PS-kontroll och jag föredrar Xbox alla dagar i veckan. De mindre och "mjukare" spakarna kändes också riktigt bra.

Jag är sugen på att köpa, men samtidigt känns det som att jag inte kommer använda konsollen så mycket förrän i höst-vinter. Vår, sommar och allmänt dåligt med speltid står lite i vägen just nu. Men samtidigt... Titanfall.

Postad 06 March 2014 - 11:09

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Jag äger inte en endaste dvd/bd film, men jag köpte Soran Ismails senaste dvd när jag såg En skam för Sverige förra året och den fungerar iaf i One:-P

Edit: den är såklart signerad om ni undrar ;-)

Ok, vad bra. Jag har massor med gamla DVD-filmer men har inte tagit steget till bluray än. Det vore tråkigt om dotterns alla filmer inte funkade i Xboxen, det var någon som skrev i någon tråd om DVD-regioner så jag ville bara vara på säkra sidan.

Redigerat av SejLax, 06 March 2014 - 11:09.

Postad 06 March 2014 - 11:15

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Kabel krävs. Men det är en helt vanlig microUSB-kontakt, samma som används till i stort sett alla moderna telefoner, prylar, etc... utom Apple :-P
I andra änden (boxen) är det vanlig USB.

Det ingår kabel när man får adaptern så man behöver inte köpa en extra.

Postad 06 March 2014 - 11:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fan vad förbannad jag blir nu. Ser UPS-bilen på gatan och den åker iväg.
Ser i statusen att jag inte angett portkod (mitt misstag, jag vet).
Ringer upp UPS och de säger att de inte ringer upp och att de endast gör ett försök så de kommer att komma ut i morgon istället.

Vilket jävla skämt alltså. Lite skillnad på DHL som vänder och gör allt möjligt för att leverera bra.

Postad 06 March 2014 - 11:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Egentligen känner jag ingen panik att köpa ny konsoll än, det känns som jag kunde vänta till hösten egentligen. Då kanske de har en svensk Xbox, kanske ännu bättre pris, kanske större hårddisk, vad vet jag.

Exakt så kände jag med. Har dessutom ett par 360 spel kvar att klara. Men nu gjorde jag ändå slag i saken. Betala 390:- för fullprisspel via US marketplace är inte helt fel heller :)

Ringer upp UPS och de säger att de inte ringer upp och att de endast gör ett försök så de kommer att komma ut i morgon istället.

Vilket j*vla skämt alltså. Lite skillnad på DHL som vänder och gör allt möjligt för att leverera bra.

Dom borde väl ändå ringa på porttelefonen kan man tycka oavsett. Jag har t.ex ingen portkod hemma. Tror dom skiter totalt i att anstränga sig när dom ser en portkod och bara drar vidare.

Såg att min adapter ska komma imorgon vilket kanske betyder då att jag kanske får hämta ut på posten måndag eller nåt.

Postad 06 March 2014 - 11:37

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Jag var inne och klämde lite på en One i förra helgen, men jag slog aldrig till. Handkontrollen kändes riktigt bra. Jag jämförde den med DS4an och jag tycker det är solklart vilken som känns bäst i handen, åtminstone om man gillar 360s kontroll. DS4an känns fortfarande som en PS-kontroll och jag föredrar Xbox alla dagar i veckan. De mindre och "mjukare" spakarna kändes också riktigt bra.

Jag är sugen på att köpa, men samtidigt känns det som att jag inte kommer använda konsollen så mycket förrän i höst-vinter. Vår, sommar och allmänt dåligt med speltid står lite i vägen just nu. Men samtidigt... Titanfall.

Förstår vad du menar, jag köpte en one från England två veckor innan vi fick vår dotter. Tyvärr så hinner man inte spela så mycket men jag ångrar inte på några sätt köpet.

Det finns en hel del titlar som levererar mycket underhållning såsom blackflag, bf, och snart såklart Titanfall som jag är extremt taggad på. Betan var grymt mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara.

Håller helt med dig om kontrollen, den spelar i en helt annan liga än PS, vilket jag alltid tycker att dom har gjort. Var lite orolig över förändringarna på kontrollen då jag redan tyckte att 360 kontrollen var perfekt. Men ack va fel jag hade, den gick att göra ännu skönare =)

Postad 06 March 2014 - 11:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Vilket j*vla skämt alltså. Lite skillnad på DHL som vänder och gör allt möjligt för att leverera bra.

Hör massa historier som din :-( dhl t.ex ringer på morgonen och kollar om och när man är hemma om det går att lösa en leverans, annara får man hämta på utlämningsställe. Ups verkar vara riktiga as :-\

Postad 06 March 2014 - 11:42

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
http://mobile.thever...led-at-gdc-2014

Direct X 12, kan ge One en rejäl skjuts!

Postad 06 March 2014 - 11:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag känner att jag inte spelat så mycket som jag vill och ett hetsköp vid release inte var nödvändigt eg, men så mycket går nog inte priserna ner så att jag kommer ångra mig av den orsaken.
Men nu har jag den och även om jag bara spelar 1h i veckan så finns den där :-)

En större hd skulle ju vara najs då, för jag tror inte på att en extern hdd är en bra lösning iform av prestanda. Men det blir nog att köpa en hybriddisk och bryta garantin när det väl krisar tror jag :-)

http://mobile.thever...led-at-gdc-2014

Direct X 12, kan ge One en rejäl skjuts!

Coolt, speciellt om det boostar äldre spel och ger dem en bättre upplevelse (om de inte är frame cappade då)

Postad 06 March 2014 - 12:02

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Vilket jävla skämt alltså. Lite skillnad på DHL som vänder och gör allt möjligt för att leverera bra.

För mig brukar det vara tvärtom - UPS ringer upp på mobilen om jag inte angett portkod medans DHL brukar strunta i det. Däremot tror jag ingen av firmorna ger mobiler till sina chaufförer vilket gör att det blir väldigt individuellt hur bra servicen blir :/

Postad 06 March 2014 - 12:03

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

För mig brukar det vara tvärtom - UPS ringer upp på mobilen om jag inte angett portkod medans DHL brukar strunta i det. Däremot tror jag ingen av firmorna ger mobiler till sina chaufförer vilket gör att det blir väldigt individuellt hur bra servicen blir :/

Chauffören satt och pratade i mobilen när han åkte iväg.
Funderar på att åka och hämta det på deras lager ikväll istället så slipper jag vara hemma varenda minut imorgon.

Postad 06 March 2014 - 12:13

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Jag känner att jag inte spelat så mycket som jag vill och ett hetsköp vid release inte var nödvändigt eg, men så mycket går nog inte priserna ner så att jag kommer ångra mig av den orsaken.
Men nu har jag den och även om jag bara spelar 1h i veckan så finns den där :-)

En större hd skulle ju vara najs då, för jag tror inte på att en extern hdd är en bra lösning iform av prestanda. Men det blir nog att köpa en hybriddisk och bryta garantin när det väl krisar tror jag :-)

Nej jag tror inte heller att priserna kommer sjunka nämnvärt. Kan lika gärna köpa den nu sett ur den synvinkeln.

Exakt så kände jag med. Har dessutom ett par 360 spel kvar att klara. Men nu gjorde jag ändå slag i saken. Betala 390:- för fullprisspel via US marketplace är inte helt fel heller :)

Mm samma här. Jag har många timmars spelande kvar på 360in som jag inte hunnit med.

Förstår vad du menar, jag köpte en one från England två veckor innan vi fick vår dotter. Tyvärr så hinner man inte spela så mycket men jag ångrar inte på några sätt köpet.

Det finns en hel del titlar som levererar mycket underhållning såsom blackflag, bf, och snart såklart Titanfall som jag är extremt taggad på. Betan var grymt mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara.

Jag är sugen på BF4 också faktiskt. Och Dead Rising om jag kan hitta det billigt.
Det lutar åt ett köp men jag får se.

Tack för att ni delar med er av era tankar. :-)

Postad 06 March 2014 - 12:19

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Det ingår kabel när man får adaptern så man behöver inte köpa en extra.

För att uppdatera firmware.... Funkar med vilken microUSB-fullUSB-kabel som helst.

Jag postade Engadget's guide här tidigare, scrolla upp.

Postad 06 March 2014 - 13:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
UPS, som MS använder, är värdelösa, åtminstone i Göteborg. Hjälper inte ens att ringa och be dem lägga in portkoden.

Leverans 8-17 också, till privatpersoner. Nötter.
Är man inte hemma/de skiter i portkoden, så måste man ner till södra Mölndal och hämta (men där har de åtminstone öppet till kl 20, har jag för mig).

Postad 06 March 2014 - 13:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Lite offtopic men UPS brukar väl alltid leverera till dagen efter annars? Brukar styra över till jobbet där det skämtas en del om paket iom att det handlas en del... För mig är postens företagspaket allra värst då de aldrig ringer och kollar portkod (kan de inte fråga brevbäraren?) samt endast har öppet vardagar fram till 18.00 när det måste hämtas upp. Klart bäst är postens budget/vanliga paket som kan hämtas till 22.00 samt på helger.

Postad 06 March 2014 - 13:34

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Fick en projektor levererad av UPS här i Göteborg idag. Bra service, blev uppringd innan och styrde om leveransen till mitt jobb. Väl där ringde de igen innan så jag kunde gå ut och möta upp dem.
Fast 8-17 är ju rätt korkat.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.