Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 05 juni 2010 - 20:29
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Jag har ställt in så att inspelningarna alltid lägger till 5 minuter efter och en minut innan. Jag får iaf alltid med slutet då.
Men då gör du en inspelning där du själv ställer in start och stopptid istället för att välja inspelning direkt från tprogramtablån? Seriesrecording är ju perfekt speciellt om man ofta är borta de aktuella dagarna, men så ofta som det inte fungerar, speciellt på tv 4 gör det till mer strul än nöje.
Postad 05 juni 2010 - 20:50
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Uppdatering den 7 juni http://parabol.canal...R/07-juni-2010/ Software oppdatering for HD PVR-dekodern 7. juni vil alle Canal Digitals parabolkunder som benytter HD PVR-dekoderen få tilsendt en ny softwareoppdatering. Den bedrer stabiliteten når man blar i opptakslisten. Den fikser også at noen dekodere starter harddisken i standby. I tillegg blir opptaksfunksjonen i dekoderen oppgradert, slik at de av kundene som har slitt med denne funksjonen vil få dette løst. I all hovedsak vil også de som har opplevd at opptak har forsvunnet få disse frem igjen og finne de i opptaksoversikten. De som har slitt med at planlagte opptak starter og plutselig blir avbrutt mens man bruker pause funksjonen eller ser på et annet opptak, får også dette fikset.
Oppdateringene blir sendt ut automatisk og brukerne som har tilkoblet to antennekabler får beskjed på TV-skjermen at oppdateringen er tilgjengelig. Brukere som bare bruker en antennekabel må oppdatere manuelt
Inte ondemand uppdatering? Kommer senare?
Postad 05 juni 2010 - 21:11
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Men då gör du en inspelning där du själv ställer in start och stopptid istället för att välja inspelning direkt från tprogramtablån? Seriesrecording är ju perfekt speciellt om man ofta är borta de aktuella dagarna, men så ofta som det inte fungerar, speciellt på tv 4 gör det till mer strul än nöje.
Det finns i inställingarna nånstans, det funkar på alla inspelningar. Jag kan återkomma om detta om du inte hittar det i menyerna nån dag, just nu ölar jag, så jag orkar inte leta
Postad 05 juni 2010 - 21:36
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Inte ondemand uppdatering? Kommer senare?
Kommer 2 st uppdateringar  Första på måndag nummer 2 senare
Postad 06 juni 2010 - 07:07
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Att det kommer en uppdatering på måndag som bara rättar till 1 fel eller 2 tolkar jag som att det dröjer länge till uppdatering 2 kommer förmodligen i höst.
Denna uppdatering är meningslös om den nya uppdateringen skulle varit inom räckhåll, nytt operativsystem gör ju denna uppdatering till ogjort arbete så att säga, vilket leder tankarna till september oktober för nästa.
Hur tolkar ni?
Redigerat av Biggles2002, 06 juni 2010 - 07:13.
Postad 06 juni 2010 - 07:49
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ja, man kan undra. Trodde nog de skrotat denna mellanuppdatering, att de skulle göra skiftet till sin nya plattform direkt istället. Primärt trodde jag de skulle lansera sin ondemand tjänst till satellitplattformen en tid innan fotbolls VM eller en vecka eller två efter. Den senare tidpunkten kan de klara än. Fast då har hela Sverige semester, troligen dröjer den uppdateringen till augusti som tidigast med andra ord.
Postad 06 juni 2010 - 10:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Egentligen hör detta kanske inte hemma här, eftersom jag tvivlar på att det är boxens fel, men måste ändå få ventilera och höra om det är vanligt förekommande.
Använder inspelningsfunktionen ofta men av alla kanaler som jag spelat in på så finns det en som sticker ut som klåpare nummer 1, tv 4. Nu senast när jag såg avsnitt 8 på lost (6) så klipper den när det är flera minuter kvar. Första gången på säsong 6, men under säsong 5 så råkade jag ut för det åtskilliga gånger. samma sak när man ser en film och missar 3-4 sista minuterna av filmen. Jag kan omöjligt vara den enda som råkat ut för det?
Hur ska man trycka på för att få förändring? Det är fan inte acceptabelt att det fungerar så?
Du kan gå in på användarinställningar (preferences) och där lägga in marginalinställningar för EPG.
Postad 06 juni 2010 - 10:44
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Elitist, får du ingen ordning på boxen så kräv en ny. Det är så många buggar i boxen så det är tre års reklamationsrätt.
Har inte hört något nytt om uppdateringen, men jag hoppas att det är linux-varianten som släpps (även om inte on-demand är med).
Postad 06 juni 2010 - 10:52
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jag var i kontakt med kundtjänsten häromdagen i ett annat ärende och då passade jag på att fråga om den stora uppgraderingen. Den kommer i höst sa killen där. Den håller på och testas just nu och de vill inte störa ForbollsVM-tittandet med en stor uppdatering sa de.
Postad 06 juni 2010 - 15:46
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag var i kontakt med kundtjänsten häromdagen i ett annat ärende och då passade jag på att fråga om den stora uppgraderingen. Den kommer i höst sa killen där. Den håller på och testas just nu och de vill inte störa ForbollsVM-tittandet med en stor uppdatering sa de.
En uppdatering som fixar boxen kommer inte komma, det går inte fixa DOA maskiner på det sättet...
Postad 06 juni 2010 - 16:13
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Alltså får de inte Linux versionen att funka bra heller. Annars hade de uppdaterat INNAN fotbollsVM för att se till att det fungerade bättre då. När de säger att de inte vill störa under fotbollsVM erkänner de i princip att den nya mjukvaran är ännu sämre.
Har aldrig i mitt liv hört något annat företag som säger att de väntar med att släppa en ny mjukvara, för att de räknar med att den skall sabba för en massa användare, utan i stället väntar med att sabba tills inte lika många vill se på tv:n.
Bra CD, ni är i alla fall ärliga.
Postad 06 juni 2010 - 16:23
Tie Domi
-
Tie Domi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Efter tre månader med Viasat så vet jag att gjorde rätt som gav upp CD. CD fick aldrig ordning på boxen och någon kompensation var det aldri tal om, deras ståndpunkt verkar vara "skyll dig sjölv som köpt skiten".
Har kvar boxen då vi använder den som markbox, skrattar åt den ibland då den får för sig att helt plötsligt starta upp sig själv. . .
Visst jag fick problem med min 855, den tjöt hela tiden, även när den var avstängd, de löste sig med ett telesamtal tillViasat så kom en ny tyst box.
Har alltit avskytt Viasat och varit en trogen CD kund men efter erfarenheterna med denna HD-box så känns det som aldrig mer. . .
/Tie
Postad 06 juni 2010 - 18:47
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Tie Domi - fungerar din CD box än utan (giltigt) programkort? och bara för att balansera, den box jag har fungerar klanderfritt. Har alltid spelat in det jag vill, har aldrig tappat en inspelning, är efter modd ganska tyst, ger jekligt bra bild osv. Dock vill den lära mig norska men det har jag överseende med. Belzhadar
Nu är du allt lite väl negativ. Jag förstår dem eftersom - Ett nytt operativ innebär nytt utseende/funktioner
- Alltid några i en stor samling som blir oroliga och inte finner sig tillrätta.
- Kanske att boxen kommer att uppdatera sig under en fotbollsmatch
- Kanske att det går fel för några av alla de kunder som finns. Vid en stor uppdatering finns alltid den risken.
- Helt enkelt vara på säkra sida.
Fast i norska kundbladet har de sagt att ondemand tjänsten ska smyglanseras under sommaren, men det kanske bara ärl IPTV-kunderna, som redan fått smaka på den, de syftade på där. Men efter fotbolls VM borde de vara klara men då har ju alla semester så kanske inte ändå...
Postad 06 juni 2010 - 21:23
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
De som har slitt med at planlagte opptak starter og plutselig blir avbrutt mens man bruker pause funksjonen eller ser på et annet opptak, får også dette fikset. Härligt, Timeshift buggen ryker. Det kallar jag stor uppdatering. Och är inte detta endast FW uppdatering. Fimware finns kvar men användarmiljön blir Linux i den stora uppdateringen efter fotbolls VM? Det gör de inte, men vore kul med typ framtida Google TV så man kunde använda t ex SVT play utan att starta datorn.
Postad 06 juni 2010 - 21:31
Tie Domi
-
Tie Domi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tie Domi - fungerar din CD box än utan (giltigt) programkort?
och bara för att balansera, den box jag har fungerar klanderfritt. Har alltid spelat in det jag vill, har aldrig tappat en inspelning, är efter modd ganska tyst, ger jekligt bra bild osv. Dock vill den lära mig norska men det har jag överseende med.
Det marksända fungerar, fick min box utbytt av CD, med nya (andra) problem som följd. Bilden har det aldrig varit fel på, bara allt annat. Värst är att behöva rycka sladde för att boota om den 2, 3 ja 4, 5 gånger på en kväll. Att den inte spelade in när den skulle var. .. . frustrerande. . . jag orkade inte bara till slut. . . /Tie
Postad 07 juni 2010 - 08:29
Unregistered5e408931
-
Unregistered5e408931
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ingen uppdatering ( än så länge).
Skulle verkligen vilja ha en uppdatering så jag kan komma åt de inspelningar som inte längre finns med i listan.
Postad 07 juni 2010 - 10:04
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
När de skickar ut mjukvaror brukar det vara mellan 12-14 så att den borde komma när som hellst Ingen uppdatering ( än så länge).
Skulle verkligen vilja ha en uppdatering så jag kan komma åt de inspelningar som inte längre finns med i listan. 
Postad 07 juni 2010 - 12:04
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Oj oj oj, slog precis på boxen och den hävdade att det fanns ny programvara.... Jag valde OK.
Spännande
Postad 07 juni 2010 - 12:11
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
lite slappt att det inte finns någon info på CD's hemsida om uppdateringen.
Postad 07 juni 2010 - 12:27
popeye65
-
popeye65
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Råkade ut för samma fenomen igårkväll med att jag inte kom åt mina inspelade program på hårddisken.
Pratade med en tjej på Canal Digital som sa att det skulle komma en uppdatering till boxen idag, har precis laddat hem den och till min stora glädje så är mina inspelade program tillbaka på hårddisken
Postad 07 juni 2010 - 12:46
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Antiklimax
Antar, eller hoppas iallafall, att det rör sig om lite buggrättningar för jag kan inte se någon skillnad.
Postad 07 juni 2010 - 13:00
Unregistered5e408931
-
Unregistered5e408931
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Uppdaterat, alla gamla inspelningar är tillbaka!
Postad 07 juni 2010 - 13:00
tsa
-
tsa
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Antiklimax Antar, eller hoppas iallafall, att det rör sig om lite buggrättningar för jag kan inte se någon skillnad.
Här är de problem som den nya mjukvaran kommer att lösa. - Timeshift och uppspelningar bryts när en programmerad inspelning startar - Försvunna inspelningar från disken. Inspelningarna kommer tillbaka om man inte formaterat disken och felet skall inte uppstå igen - Förbättringar i att boxen hänger sig i MyTV - Vissa hårddiskar startar igen några minuter efter man stängt av boxen.
Postad 07 juni 2010 - 13:36
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Här är de problem som den nya mjukvaran kommer att lösa.
- Timeshift och uppspelningar bryts när en programmerad inspelning startar
- Försvunna inspelningar från disken. Inspelningarna kommer tillbaka om man inte formaterat disken och felet skall inte uppstå igen
- Förbättringar i att boxen hänger sig i MyTV
- Vissa hårddiskar startar igen några minuter efter man stängt av boxen.
Jamen då så, det blir ju bra. Den där timeshiftbuggen har ju drivit en till vansinne.
Postad 07 juni 2010 - 14:57
Unregisteredfc8c3395
-
Unregisteredfc8c3395
-
Användare
-
-
150 inlägg
Denna fråga har väl kanske avverkats redan men 223 sidor var ju lite mastigt att leta igenom.
Finns det något sätt att få ut dom inspelade sakerna från hårddisken?
På torsdag natt blir det maraton i fotbollskrönikor. Dom skulle jag gärna vilja få över på en skiva eller liknande så man kan spara dom utan att ta upp hårddiskens utrymme.
Sen vet jag iofs inte hur mycket % utav hårddisken som 5 årskrönikor upptar.
Postad 07 juni 2010 - 15:39
kentarne
-
kentarne
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur gjorde du då?
Postad 07 juni 2010 - 15:42
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag fick inte tillbaka "de försvunna" inspelningarna efter uppgraderingen. Däremot fick jag tillbaka sådana som jag spelat in och raderat efter att mertalet försvann i vintras...
Postad 07 juni 2010 - 16:44
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Här är de problem som den nya mjukvaran kommer att lösa.
- Timeshift och uppspelningar bryts när en programmerad inspelning startar
Är timeshift-buggen äntligen fixad? Då kanske man kan flytta iväg påken från tv-soffan nu!
Postad 07 juni 2010 - 16:48
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har nu testat och visst är timeshift-buggen borta. Nu är boxen med på banan igen. Fast flera år för att inplantera säker timeshift är dåligt. Borde gått från boxens barndom. Inte heller bryts det längre när man ser ett inspelat program och en ny inspelning startar, underbart, men tog allt för lång tid att fixa.
Nu återstå det bara att se om hängningarna är ett minne blott. Väntar på avrapporteringar här om boxen hänger sig för folk. Förlorade hårddiskinspelningar har jag aldrig råkat ut för, men snälla, skriv om era boxar fortfarande hänger sig.
Postad 07 juni 2010 - 17:11
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det fler som lyckats få tillbaka sina försvunna inspelningar än den enda som skrivit tidigare i tråden (Moi)?
Postad 07 juni 2010 - 17:29
Unregistered0e745d5f
-
Unregistered0e745d5f
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Frugan lyckades trycka på nån knapp precis under uppdateringen, så jag vet inte om jag har uppdaterat eller inte. Vad heter den nya programvaran?
Postad 07 juni 2010 - 17:36
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Nu återstå det bara att se om hängningarna är ett minne blott. Väntar på avrapporteringar här om boxen hänger sig för folk. Förlorade hårddiskinspelningar har jag aldrig råkat ut för, men snälla, skriv om era boxar fortfarande hänger sig.
Jag kan inte ens minnas sist min box hängde sig, om det ens hänt. Med det ville jag bara säga att det är nog mer än endast mjukvaran som påverkar just det beteendet. Men förhoppningsvis har dom "städat" sin kod så att boxen kanske är mer tolerant nu än förut.
Postad 07 juni 2010 - 17:56
Unregisteredb2b35f53
-
Unregisteredb2b35f53
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad exakt innebär denna timeshifting-bugg som nämns överallt?
Postad 07 juni 2010 - 18:03
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nya versionen är 2.3.8
Timeshiftbuggen är att om du använder timeshift och en
programmerad inspelning startar så avbryts timeshift-läget
och man är tillbaks i realtid.
Samma problem är det om man tittar på inspelat material
och en programmerad inspelning startar så avbryts programmet du tittar på.
Postad 07 juni 2010 - 18:15
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Är det fler som lyckats få tillbaka sina försvunna inspelningar än den enda som skrivit tidigare i tråden (Moi)?
Mina förlorade inspelningar är tillbaka. //P
Postad 07 juni 2010 - 18:47
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Min box har "hittat" en del sedan länge raderade program efter uppdateringen.
Inte lätt att ta bort dem igen heller, eftersom boxen som vanligt hänger sig efter 15-20 sekunders bläddrande i "MIN TV" listan. Den har nu hängt sig tre gånger i rad, och jag har lagt ner försöket att få nån ordning i listan, risken är att jag slänger ut boxen genom fönstret om jag försöker en gång till.
Datorn hänger sig minsann inte varje gång man öppnar utforskaren.
Postad 07 juni 2010 - 19:58
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Min box har "hittat" en del sedan länge raderade program efter uppdateringen. Inte lätt att ta bort dem igen heller, eftersom boxen som vanligt hänger sig efter 15-20 sekunders bläddrande i "MIN TV" listan. Den har nu hängt sig tre gånger i rad, och jag har lagt ner försöket att få nån ordning i listan, risken är att jag slänger ut boxen genom fönstret om jag försöker en gång till.
Datorn hänger sig minsann inte varje gång man öppnar utforskaren.
Det är ju faktiskt rätt humoristiskt (på ett dåligt sätt) att det man raderat dyker upp igen medans det som försvann av sig självt inte dyker upp igen. Buggfix? Om jag hade gjort såna buggfixar på mitt jobb så hade jag inte haft något jobb längre... ..det är så kasst så allt man kan göra är att skratta åt det. Jag har gett upp att få tillbaka det som försvann av sig själv...ska man orka vänta på nästa uppgradering eller kommer den vara lika rolig? Antagligen det senare.
Postad 07 juni 2010 - 20:26
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
jag som trodde att det skulle komma ett helt nytt gränssnitt på boxen också blir det likadant...
har inte stört mig alls på buggarna i den bemärkelsen utan mer stört mig på den otroligt svårnavigerade och fula guiden... jag kan inte ens söka i den ...
Postad 07 juni 2010 - 22:08
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Om ni formaterat om hårddisken för att få 100% att spela in nya program på lär ni knappast få tillbaka några inspelningar. Har ni däremot använt hårddisken med "reducerad" kapacitet finns det väl en möjlighet att få tillbaka inspelningar. Själv formaterade jag om min hårddisk så jag har inte ens tittat i min inspelningslista efter gamla inspelningar, men tydligen kan jag bli tvungen att radera några igen.
Postad 07 juni 2010 - 22:37
Unregistered32081
-
Unregistered32081
-
Rookie
-
7 inlägg
Frugan lyckades trycka på nån knapp precis under uppdateringen, så jag vet inte om jag har uppdaterat eller inte. Vad heter den nya programvaran?
Den gamle var 2.3.0 og den nye er 2.3.8
Postad 08 juni 2010 - 12:08
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Om ni formaterat om hårddisken för att få 100% att spela in nya program på lär ni knappast få tillbaka några inspelningar. Har ni däremot använt hårddisken med "reducerad" kapacitet finns det väl en möjlighet att få tillbaka inspelningar. Själv formaterade jag om min hårddisk så jag har inte ens tittat i min inspelningslista efter gamla inspelningar, men tydligen kan jag bli tvungen att radera några igen.
Jag har inte formaterat min disk utan väntat på uppdateringen för att få tillbaka de försvunna, så som CD rekommenderade när jag ringde om de försvunna inspelningarna i vintras. Men de dök ändå inte upp i listan igår.. ..jag har alltså använt boxen med reducerad kapacitet sedan dess för att ha möjligheten att få tillbaka dem vid uppgraderinge, som igår då...men det funkade inte ändå.
Postad 08 juni 2010 - 15:11
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Jag har inte formaterat min disk utan väntat på uppdateringen för att få tillbaka de försvunna, så som CD rekommenderade när jag ringde om de försvunna inspelningarna i vintras. Men de dök ändå inte upp i listan igår.. ..jag har alltså använt boxen med reducerad kapacitet sedan dess för att ha möjligheten att få tillbaka dem vid uppgraderinge, som igår då...men det funkade inte ändå.
ok. Tråkigt att det inte fungerade.
Postad 08 juni 2010 - 16:57
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Boxen hängde sig i dag när jag skulle titta på ett inspelat program.  Btw var la jag släggan nu igen
Redigerat av Boxman81, 08 juni 2010 - 16:57.
Postad 08 juni 2010 - 19:11
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har precis gjort uppdateringen och jag har fått tillbaka alla försvunna program...äntligen !
Jag är nu en lycklig man !
Postad 08 juni 2010 - 19:16
Unregistered5e408931
-
Unregistered5e408931
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Lade till VM-kanalen i min favoritlista, den fick nr 80. I listan verkar allt OK men när jag sedan väljer 1 visas iof SVT1 men det står 2 på boxens display. Kollar listan men där är allt fortfarande OK SVT1 ligger på plats 1.
Har råkat ut för det någon gång tidigare och då var jag tvungen att göra en helt ny lista.
Vad är det för fel?
Postad 08 juni 2010 - 20:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Kan berätta för alla att man INTE ska ta ur disken ur boxen, sätta den i datorn, starta datorn i DOS och där starta diagnosprogram för hårddiskar.... Då nollas disken. Totalt. Bara börja om från början igen, alla program borta. Dock inte boxens mjukvara, den finns kvar, bara det man spelat in är häck väck. Så kan det gå. Sörjer lite men i princip alla program som fanns på den hade jag sett eller så kan jag spela in dem igen. det är bara TV-program, inte livet.
Postad 08 juni 2010 - 22:15
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kan berätta för alla att man INTE ska ta ur disken ur boxen, sätta den i datorn, starta datorn i DOS och där starta diagnosprogram för hårddiskar....
Då nollas disken. Totalt. Bara börja om från början igen, alla program borta. Dock inte boxens mjukvara, den finns kvar, bara det man spelat in är häck väck. Så kan det gå. Sörjer lite men i princip alla program som fanns på den hade jag sett eller så kan jag spela in dem igen. det är bara TV-program, inte livet.
Men det borde gå att ta ut hårddisken, sätta in en ny på 1 TB, spara den gamla och sätta i den orörd när man vill kolla på det på den? Har massa SM-Gulds matcher jag inte vill bli av med... HååVee Blååå Någon som testat?
Postad 09 juni 2010 - 08:11
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Men det borde gå att ta ut hårddisken, sätta in en ny på 1 TB, spara den gamla och sätta i den orörd när man vill kolla på det på den? Har massa SM-Gulds matcher jag inte vill bli av med... HååVee Blååå
Någon som testat?
jadå, det är det jag gjort  har nu en på 500 GB i boxen och den fungerar bra. Enda var att den smattrade lite ibland. Jag plockade med andra ord ur den, startade upp Samsuns Easy Tool och ändrade AAM (tror jag det heter, Automatic Aucostic Management) till Quiet istället för Disabled. Får se om disken är helt tyst nu. Om någon hittar en kabel som kan göra om den interna porten till en e-sata skulle jag bli glad... Vill du byta disk - se denna trådOch - min box har nu de två morgnarna efter uppdatering varit igång när jag stigit upp. Påslagen på SVT2... Någon annan med box som vaknar av sig själv under natten?
Postad 09 juni 2010 - 09:29
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Snackade precis med ÅF supporten, Den nya mjukvaran(med nytt grafiskt gränssnitt) kommer inte förens i Aug. som det ser ut nu.
Och den som kom igår skall officiellt fixa:
Timeshift problem
Skall inte hänga sig i "my TV"
återskapa förlorade program.
Detta är alltså bara en "mellan mjukvara" det kommer en stor snart.
Mvh
/Peter
Postad 09 juni 2010 - 11:57
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Min box hänger sig oftare än någonsin i "My tv" menyn.
Återskapa förlorade program, verkar inte funkat för särskilt många, verkar minst lika vanligt att det kommit tillbaks program man aktivt raderat.
Timeshift buggen verkar fixad för alla?. Kanon, men varför inte för flera år sedan??
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|