Riktigt bra om man gillar tarantinos stil då såklart ;-)
9/10 Ferrari bilar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 August 2013 - 21:07
Django unchained
Riktigt bra om man gillar tarantinos stil då såklart ;-) 9/10 Ferrari bilar Postad 21 August 2013 - 23:27
Taken (Netflix)
Riktigt bra, varför har jag inte sett den förut? 8/10 Taken 2 (Viaplay) Helt OK, men den når inte upp till ettan. 6/10 Ja, jag ser att jag är spot-on på imdbs betyg där, men så får det bli. Båda apparna körda via Xbox 360. Noterar att jag under Taken (Netflix) hade volymen på -22, medan jag till Taken 2 (Viaplay) fick höja till -9 för att få ungefär samma ljudnivå. Det skjuts ju en del i båda filmerna. Vet inte om det är filmens ljudmix eller bara Viaplay som sänder mer komprimerat ljud, men det var mer dynamik i ljudet på Taken, skott och explosioner lät MYCKET mer, trots att dialogen var på ungefär samma nivå. När jag tittade på Taken 2 kändes det som om Night Mode hade slagits på, vilket det inte hade. Postad 22 August 2013 - 01:00
Visst det är ju lite dyster känsla över den då Al ska dö, men den vänder verkligen på den biten när gubbarna ger gärnet och goes out in style om man säger så. Postad 24 August 2013 - 09:18
Elysium (2013)
En bra film och en av de bästa som jag sett på ett par år när det gäller sci-fi. Bra handling, lagom av allting och inte direkt överdrivet. 7 av 10 möjliga OBS! Såg denna på bio och innan filmen så får man se e massa trailers och en av de var på en film som heter "White House Down". Jag tycket att det var konstigt eller något fel då jag kände igen mycket av filmen och det kändes som att jag redan sett filmen tidigare.....Sen kom jag på att jag sett filmen "Olympus has fallen" som i princip behandlar samma ämne och det verkar ganska identiska filmer. Postad 24 August 2013 - 10:11
Tintin Enhörningens hemlighet för andra gången
![]() Svår att betygsätta för den är väldigt bra gjord men jag somnade till denna gång oxå under jakt-scenen på motorcykel och i slutet med lyftkranarna, sjukt boring, känns som dom bara har tryckt in en massa crap bara för att det är enkelt att animera, (vet att denna film måste ha varit svårare att animera i jämförelse men den innehåller även väldigt lätta animationer oxå). Man kan ju historien som egentligen är i tre delar och tycker att det är synd att filmen inte följer originalen bättre men dom är ju mer drama/äventyr och mindre action och det går ju inte på 2010-talet. Postad 24 August 2013 - 10:59
Såg The Reluctant Fundamentalist igår kväll. En mycket bra historia som berättas på ett snyggt sätt. Återblickar i det förflutna skapar förståelse för det som händer i nutid. Bra skådespelare, bra bild men kanske inte den mest aktiva ljudbilden. Det är ju ingen actionstänkare så, det är helt okej ljud men inte nå bombastiskt direkt.
Historien känns trovärdig och är på intet sätt överdriven. Får 8,5 av 10 i betyg av mig. Känns som det var länge sedan jag fick en så bra berättelse nu. http://youtu.be/7SQs2Y8drP8 Postad 24 August 2013 - 19:39
Kan starkt rekommendera The iceman,en sann berättelse om lönnmördaren Richard Kuklinski som mördade över 100 personer mellan 1965-1986,mycket bra film!
10/10 badbollar ;-) Postad 24 August 2013 - 21:10
Iron man 3, så mycket bättre än den grälfyllda 2an. Paltrow var knappt med i denna och ingen saknar henne
Postad 24 August 2013 - 22:52
Pulp Fiction, (BD)
Sett den flera ggr. Kanske bästa filmen som någonsin gjorts. 10/10 (doh!). Postad 25 August 2013 - 01:46
Pain & Gain.
Rätt trist rulle dock gillar jag Mark Wahlberg och sen är Ed Harris rätt bra. 5/10 Postad 25 August 2013 - 01:49
Själv kan jag inte bestämma mig vilken som är bäst av denna och Jackie Brown
Postad 25 August 2013 - 03:16
Håller med, en väldigt bra film. Ligger i topp 3 hos mig. En film man alltid återkommer till. Postad 25 August 2013 - 08:46
Pain & Gain hade helt klart fel ide om vad filmen skulle handla om och ja den var bara rörig och hjälpte ju inte alls att den var verklighet baserad så 1/5
Iceman - Kall, rå och mörk riktigt bra 4.5/5 Postad 25 August 2013 - 08:51
Undrar om jag är den enda som INTE gillar Pulp Fiction och Jackie Brown?
Blä tycker jag om dem Iron Man 3 Riktigt bra, bättre än 2´an. Betyg 8/10 Redigerat av Unregistereda299ec85, 25 August 2013 - 08:50. Postad 25 August 2013 - 19:35
The Colony
Nej, denna typ av film går jag inte igång på. Jävla cliffhanger i slutet också, passar sig INTE i denna genre Betyg: 2/10 Postad 25 August 2013 - 20:07
Ska nog ta och se om denna favorit! Tack för påminnelsen :-) Postad 25 August 2013 - 20:20
Hittade Conspiracy theory på Netflix, håller bra ännu. Gibson är bra att spela psykopat
Postad 25 August 2013 - 20:45
Ace Ventura: Pet Detective
Klassisk film som ger en många skratt, men Ace är lite för mycket ibland. Inte lika bra som man minns, men ändå sevärd. Betyg: 7/10 Ace Ventura: When Nature Calls Nummer två i serien, tycker denna är bättre än den första då Ace inte är lika "för mycket". Betyg: 7.5/10 Postad 25 August 2013 - 20:49 Nope, tycker Pulp är bland de mest överskattade filmerna ever. Den är ok, men inget mer. Postad 26 August 2013 - 05:37
Oh..den är rätt bra. Såg själv The Tall Man igår. Lite väl överspelande roller, men lite oväntad vändning på historien. Bra djup i bilden tack vare en rätt djup svärta. Trots detta får den inte mer än 3 av fem gruvarbetare. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 26 August 2013 - 05:39. Postad 26 August 2013 - 11:04
Vi såg två filmer i helgen.
Först ut var "Oblivion" Tyckte den var bra. Lite väl mycket återanvänd Sci-Fi kanske, men bra gjort. En stark 7:a / 10 Ljudspåret på bluray var klart över medel. Riktigt sköna effekter. Bilden har jag inte så mycket att säga om, allt var ganska grått eller mörkt. Igår såg vi "Movie 43" Sjuk humor som jag och grabben skrattade hjärtligt åt. Frugan fattade inte vad vi tyckte var så himla roligt. (hon gick och la sig) Svårt att ge betyg, men skratt ska aldrig underskattas. Över medel och klart hyrvärd, skulle inte köpa den. Postad 26 August 2013 - 11:11
The Town på Bluray
Bra film som handlar om bankrånare i Charlestown(mest råntäta området i USA). Bra story med lagom mycket action, kärlek och spänning! Ljud och bild höll duglig nivå. Ger filmen 7/10 Postad 26 August 2013 - 12:32 The Town är grym,ny blev jag sugen på att se den igen! Postad 27 August 2013 - 10:57
Payback (1999) Unrated Dir Cut - Blu Ray
![]() Det var första gången jag såg en dir cut på denna, visste inte ens att det fanns, detta är en av mina favoritfilmer och blev genast nyfiken på en denna version och den är väldigt annorlunda originalet, mindre berättarröst från Mel samt att hela slutet (sista 20-30min) är helt annorlunda, en annan Bronson, en annan uppgörelse etc. Originalet är betydligt bättre och det var första gång igår för min tjej att se den så när filmen var slut blev det att byta till Theatrical version och hoppa in 1h i filmen och se om slutet som är betydligt bättre så ska man se filmen för första gången så är Thea.version att föredra. Annars är det en riktigt bra och brutal film, 5 av 5. Postad 27 August 2013 - 11:36
Vad gör den bra? Visst tyckte man att den var tuff när man var yngre men man växer ifrån sånt larv. Postad 27 August 2013 - 11:48
Warm Bodies
Lite annorlunda film om en zombie som räddar en tjej. Vet inte riktigt varför jag tyckte den var så bra. Antagligen en kombination av riktigt bra musik och att filmen var stundtals riktigt snyggt filmad. 7/10. Postad 28 August 2013 - 11:47
Jasså gör man? Hur gammal är du då? Postad 28 August 2013 - 13:00
Storyn är fänglsande och väl uppbyggd samt full av intressanta vändningar och överraskande händelser. Perfekt mix av humor, spänning och en dialog som är fyndig och håller åskådaren fängslad. Mycket bra skådisar som alla briljerar. 100% njutning helt enkelt. Jag hoppas att jag aldrig blir för gammal för sådan härlig underhållning. Postad 28 August 2013 - 13:05
Sen har ju Quentin sin stil som man antingen tycker om eller hatar.
Pulp Fiction är ett perfekt exempel på hur han skapar sina filmer! Så länge man gillar hans stil kommer pulp fiction vara en klassiker som aldrig dör. Postad 28 August 2013 - 13:30 håller helt med, bra mix av det mesta brukar det vara i tarantinos filmer, sen tycker jag även musiken är väldigt bra tänker främst på pulp fiction och django Postad 28 August 2013 - 14:20
Kunde inte sagt det bättre själv !! Precis vad jag tycker och då är jag en gammal gubbe på 40!! Postad 28 August 2013 - 15:38
19. Pulp Fiction är en pubertal film som enbart vill vara cool samtidigt som alla karaktärer är fullkomligt osympatiska och ointelligenta. All dialog är enbart skitnödigt och egentligen ingenting som har med filmen i sig att göra (de snackar om typ hamburgare, någon tv-serie som inte fick gå på tv, hur kvinnor med runda magar uppfattas hos män och så vidare). Till sist blir det så fruktansvärt larvigt och den dåliga berättartekniken använder Tarantino enbart för att få sig själv att verka smartare än tittaren, vilket han inte är. Postad 28 August 2013 - 15:42 Bra skrivet. Om man är för gammal för det här så är det inte gammal man blivit, utan tråkig. Postad 28 August 2013 - 15:50
Jag gillar den fortfarande och jag är 10 år äldre än dig. Det har inte med ålder att göra om man gillar den eller inte. Det har med smak att göra som med allt annat. Vissa kommer alltid att gilla sådana filmer, andra inte och det är inget som förändras med tiden. Antingen tycker man om stilen eller så gör man det inte.
Postad 28 August 2013 - 15:51
Har sett om Pulp Fiction väl över 20 ggr och det är detaljerna som verkligen gör det för mig. Små subtila hintar i bakgrundsmiljöerna som man inte lagt märke till innan. Sen överlag kontinuiteten i Tarantinos filmer som gör att dessa knyts samman på mer eller mindre uppenbara sätt.
Postad 28 August 2013 - 15:55
Jag är 20år äldre än honom, och jag gillar den fortfarande. Kommer ihåg första gången jag såg den, tänkte "vad faen va detta för film?!" Sen såg jag den nån månad senare, och förälskade mig totalt i filmen, den är fortfarande top 20 för mig! Men vet en hel del som absolut inte kan med Tarantino... Django är nog hans näst bästa tycker jag... eller delad etta med Pulp! Redigerat av Garrett, 28 August 2013 - 16:23. Postad 28 August 2013 - 16:51
Nät man vuxit upp och börjar titta på Teshigaharas och Tarkovskijs filmer så inser man hur långt ifrån bra Tarantino är på att regissera. Pulp Fiction var en film som jag tyckte mycket om när jag var runt 13-14 år, men nu har jag (som sagt) vuxit ifrån den. Dessutom innehåller den så gott som ingen karaktärsutveckling öht, det gör däremot Bergmans filmer. Den enda sevärda av Tarantinos filmer tycker jag är Jackie Brown. Har förvisso inte sett Django Unchained men kommer nog inte att göra det på väldigt många år heller. Både De hänsynslösa och Kill Bill är urusla och bleka kopior på redan existerande filmer. Inglourious Basterds är verkligen pojkaktig och innehåller så många scener som enbart är till för att försöka höja filmens kvalité men faller platt. Death Proof går jag inte ens in på. Postad 28 August 2013 - 17:05
Men Ghibli på LD då?
Postad 28 August 2013 - 17:28
Ditt sätt att indirekt tala nedlåtande om dem som enligt dig har sämre smak än du är omoget om något.
Redigerat av hassesolo, 28 August 2013 - 18:25. Postad 28 August 2013 - 18:27
Har du funderat på vad han vill åstadkomma med denna film? Eller vad Tarantino huvudtaget vill åstadkomma med sina filmer? jag tycker han lyckats med det till 90% och han har lyckats bäst med Pulp Fiction och den är helt klart 10/10 lika bra när den kom som nu. Om man gillar det eller inte är en sak. Men jag håller med om att mycket han gör snor han från original och då oftast från asien. Postad 28 August 2013 - 19:17 Du får svara dig själv, tycker jag.
Såg förresten Insider i veckan. Har haft den i hyllan länge utan att se den, av någon anledning. Tyckte att både Pacino och Crowe gjorde bra ifrån sig. Visst, Pacino har gjort liknande roller, men han gör det så jäkla bra. Det gör kanske inget att jag är svag för politiska thrillers men denna håller definitivt hög klass Redigerat av Unregisteredddb310e6, 28 August 2013 - 19:55. Postad 28 August 2013 - 20:33
Kan bara instämma, en av Pacinos bättre roller och även Crowe imponerar. Blu-ray utgåvan är för övrigt riktigt bra på både bild & ljud. Postad 28 August 2013 - 20:50
Efter moget övervägande har jag kommit på att jag gillar allt från popcorn-filmer till tunga svartvita fiilmer som ifrågasätter existensens varande.
Jag har några hinder kvar: Filmer med collegeungdomar och skränig postsurfpunkmusik som festar med öl och en önskan om att göka med den snyggaste tjejen. Filmer med leende skurkar. Mina skurkar ler inte i mjugg. Mina skurkar lever som vanligt folk och avslöjas i slutet av filmen. Sci-fi fiilmer där hjältarna hamnar hos ett fattigt folk ute i öknen med skurkar som far fram i horder (gääääsp). Ibland slås dessa genrer ihop och då får man Contact, Blade Runner, 2001, Big Lebowski, Se7en, District 9, Djurdetektiven, Petterson och bendel, Flåklypa Grand Prix, The PJ;s, Red Dwarf, Solaris, Snövit, bla bla bla.....och så vidare.
Crowe imponerar mest i filmen som handlar om den schizofrene matematikern. Vilken underbar roll! Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 August 2013 - 20:51. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |