Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 09 november 2012 - 21:18
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
...så behöver det inte alls vara. Min Asus router kunde inte dela ut en IP-adress till Boxeen om jag körde trådat...ett "ryskt hack" senare i routern hade löst det problemet . Om man var konspiratoriskt lagd så skulle jag vilja hävda att Asus med flit försökte ställa till det för en D-Link pryl...att de inte ens lyckades lösa detta problem på ett antal nya FW-versioner stärkte den konspiratoriska teorin.
Boxeen tillhör absolut inte den buggigaste pryl jag köpt. Som en ren mediaspelare är den det bästa jag haft och testat. Visst är det trist att de verkar lägga ner utvecklingen av mjukvaran .
Menar du att detsamma skulle gälla för min nas då eller? Att netgear lagt in något som gör att samba lirar kasst med en d-link-produkt? Har märkt att det kommit en hel del människor som vill berätta att deras boxee fungerar jättebra. Det är roligt för er. Men det känns som att många gör det som en motreaktion för att det kommit folk som har problem och klagar på boxen. Blir lite utav en förminskande attityd som att de som har problem med boxen är petiga eller bara gnäller, och det är inget att bry sig om, för att er box fungerar. Antar att det är väldigt få som gett er mothugg när ni skriver att er box fungerar bra, men när människor skriver att de har problem med boxen så måste de inta försvarsläge och nästan kunna bevisa att de har problem med boxen, och efter de har gjort det så slår man bort det med saker som "man kan inte förvänta sig för mycket av en sådan här box". Trist.
Postad 09 november 2012 - 21:44
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Har märkt att det kommit en hel del människor som vill berätta att deras boxee fungerar jättebra. Det är roligt för er. Men det känns som att många gör det som en motreaktion för att det kommit folk som har problem och klagar på boxen. Blir lite utav en förminskande attityd som att de som har problem med boxen är petiga eller bara gnäller, och det är inget att bry sig om, för att er box fungerar. Antar att det är väldigt få som gett er mothugg när ni skriver att er box fungerar bra, men när människor skriver att de har problem med boxen så måste de inta försvarsläge och nästan kunna bevisa att de har problem med boxen, och efter de har gjort det så slår man bort det med saker som "man kan inte förvänta sig för mycket av en sådan här box". Trist.
Så du tycker det är fel att personer vittnar om att dom inte upplever dom "fel" som många andra gör och att det är något negativt? Jag har läst denna tråd från första början och fördelen positiva negativa åsikter om BB är i majoritet negativa. Bara därför måste det inte betyda att det är en dålig produkt för tänk den andelen personer som inte skriver utan använder den utan problem. Samt många av "problemen" är handhavande fel,att folk inte vet hur man ställer in vissa saker,fattar inte hur man ska namnge filer för att BB ska kunna identifiera korrekt,problem med det egna nätverket m.a.o fler som inte BB har påverkat. Min syrra har fått min BB och den står hemma hos henne med en extern hdd inkopplad med +200 filmer och hon hör aldrig av sig. Hon är inte tekniskt kunnig,inte speciellt kräsen som många andra i denna tråd utan hon använder den för att se filmer och det gör hon utan problem. Visst har många fått defekta exemplar som måste bytas ut ingen snack om saken eller att mjukvaran varit defekt. Faktum är att BB är en utdöende hårdvara eller snarare för snålt tilltagen för att kunna överleva en längre stund. För dom som vill se sunkiga Divx filer på 700Mb kommer inte ha några problem men vi som vill se filer 35-50GB med HD-ljud kan lika gärna ge bort den. Men min uppfattning om att den var en suverän mediaspelare kommer inte ändras
Postad 09 november 2012 - 22:23
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vad är det som inte funkar med hd ljud?
Postad 09 november 2012 - 23:57
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Fler som har problem med Headweb?
Postad 10 november 2012 - 00:01
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Har märkt att det kommit en hel del människor som vill berätta att deras boxee fungerar jättebra. Det är roligt för er. Men det känns som att många gör det som en motreaktion för att det kommit folk som har problem och klagar på boxen. Blir lite utav en förminskande attityd som att de som har problem med boxen är petiga eller bara gnäller, och det är inget att bry sig om, för att er box fungerar. Antar att det är väldigt få som gett er mothugg när ni skriver att er box fungerar bra, men när människor skriver att de har problem med boxen så måste de inta försvarsläge och nästan kunna bevisa att de har problem med boxen, och efter de har gjort det så slår man bort det med saker som "man kan inte förvänta sig för mycket av en sådan här box". Trist.
Klart det är trist för de som har problem med sina boxar men det jag vänder mig emot är sättet som du o vissa andra formulerar sig..... Du får hemskt gärna gnälla över att din specifika box inte lever upp till dina förväntningar men när du totalsågar boxen från början till slut får du kanske förvänta dig lite mothugg från oss som faktiskt är nöjda. Man kan ju lika väl vända på ditt resonemang, att vi som är nöjda måste inta försvarsläge......
Postad 10 november 2012 - 13:53
palerider1
-
palerider1
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hänt nåt med Boxee servern.
Känns väldigt segt idag?
Nån annan som har problem,
Ha en bra lördag .
Mvh Pal
Postad 10 november 2012 - 13:56
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Menar du att detsamma skulle gälla för min nas då eller? Att netgear lagt in något som gör att samba lirar kasst med en d-link-produkt?
Om en router inte kan dela ut en IP-adress mot en enhet som inkopplad med "tråd" så skyller jag på routern och inte enheten som sådan. Det var absolut ett Asus problem i Boxee-fallet, som de inte lyckades lösa inom en rimlig tid. Trådlöst gick det däremot hur bra som helst  . Det finns helt enkelt olika kategorier användare. Det finns en hel del som gnäller i denna tråd om hur dåligt Boxeen fungerar...men har inte ens läst på ett endaste dugg hur saker och ting fungerar. I ditt fall så har du kanske helt enkelt för höga krav för att Boxeen ska motsvara dessa.
Postad 10 november 2012 - 13:57
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Om du låter BB identifiera dina filmer/serier får du omslag automatiskt
Det har den fått, flera ggr, flera timmar utan framgång.
Postad 10 november 2012 - 14:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det har den fått, flera ggr, flera timmar utan framgång.
Ja och kan du se dina filmer i BB´s bibliotek? Har BB identifierat filmerna och dom syns i biblioteket ska omslagen vara med. Av dom +500 filmer jag har är det kanske 20-30 som BB inte lyckats ladda hem omslag till och det beror oftast på ovanliga,nya eller svenska filmer.
Postad 10 november 2012 - 15:21
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Det står bara att disken skannas........
Men inget händer.
Postad 10 november 2012 - 15:24
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det står bara att disken skannas........ Men inget händer.
Ja då har BB inte identifierat din media således kan inte omslag visas. Du måste ha något nätverksproblem för BB verkar inte kommer åt det du delat ut.
Postad 10 november 2012 - 15:28
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Kör trådat men ska koppla in den via kabel o se om det funkar bättre.
Postad 10 november 2012 - 15:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Kör trådat men ska koppla in den via kabel o se om det funkar bättre.
Trådat och kabel är samma sak om du inte visste det
Redigerat av lappen71, 10 november 2012 - 15:29.
Postad 10 november 2012 - 15:35
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
He he, Tråd-LÖST menar ja ju
Postad 10 november 2012 - 18:07
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
this is great 200-300K user around the world can't user thire BB atm, this must be ilegal to have the log in set up in this stupid way !!!
Postad 10 november 2012 - 18:50
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Hänt nåt med Boxee servern. Känns väldigt segt idag? Nån annan som har problem, Ha en bra lördag . Mvh Pal 
Ingen inloggning lyckas, men i övrigt ser det ut att fungera.
Postad 11 november 2012 - 06:54
Unregistered5fd6896d
-
Unregistered5fd6896d
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
När jag skannar min NAS efter media filer får jag upp flera alternativ. AFP Boxee Media.... NFS UPnP SMB
Vad skall man välja för och nakdelar Tack på förhand
Ingen som kan kommentera?
Postad 11 november 2012 - 10:03
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Ingen som kan kommentera?
NFS i första hand sen SMB
Postad 11 november 2012 - 19:54
brickan1963
-
brickan1963
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Just skickat tillbaka den andra boxeeboxen till netonet. hoppas nu på att få en som fungerar poch inte låter illa. Den första funkade bra i två veckor sedan börja den låta i fläkten. Den jag fick nu lät förjäkligt från början, och så buggig sedan. Hängde sig hela tiden i uppstart och även annars också. Tur netonet är bra på kundservice. Men nu får man vänta tre veckor till. Trist
Postad 12 november 2012 - 07:38
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Vad är det som inte funkar med hd ljud?
Ljudet försvinner korta stunder då och då, helt slumpmässigt.
Postad 12 november 2012 - 21:46
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Helt plötsligt så hittar inte nätverket min hd som jag hade sånt problem med, det har varit lite tjall hela tiden men mestadels har det funkat felfritt, Vad kan det bero på?
Postad 12 november 2012 - 22:01
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ljudet försvinner korta stunder då och då, helt slumpmässigt.
Ok! Har aldrig märkt något...? Kanske beror på att jag har rippar mina bd till 720p och därmed minskat bit rate:en? (Annars hänger inte mitt trådlösa inte med.)
Postad 12 november 2012 - 23:21
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ok! Har aldrig märkt något...? Kanske beror på att jag har rippar mina bd till 720p och därmed minskat bit rate:en? (Annars hänger inte mitt trådlösa inte med.)
Rippar du verkligen till True-HD?
Postad 13 november 2012 - 10:42
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Vill man inte vara så nära originalet som möjligt? De BD som jag rippar rensar jag från meny samt de ljud och text jag inte vill ha och kvar är: *original 1080 *HDljud *svensk text Att lägga datorkraft + lång tid på att konvertera till 720p orkar jag inte.
Postad 13 november 2012 - 11:27
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vill man inte vara så nära originalet som möjligt? De BD som jag rippar rensar jag från meny samt de ljud och text jag inte vill ha och kvar är: *original 1080 *HDljud *svensk text
Att lägga datorkraft + lång tid på att konvertera till 720p orkar jag inte.
Jo, men mediaspelaren/nätverket ska orka dra runt filen också
Postad 13 november 2012 - 11:44
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jo, men mediaspelaren/nätverket ska orka dra runt filen också
I trådat nätverk ska det ju inte vara några problem att spela bluray egentligen, personligen skulle jag inte orka köra med trådlöst för streaming  Angående mediaspelaren ska orka, så ska den ju klara av dts och liknande. Den orkar ju spela upp bluray egentligen, bara att det här skiten med bortfall ställer till det. Är tydligen intel som man skyller på. Det som stör mig är att produkten fortfarande säljs och har sålts under lång tid med dessa löften i specifikationerna.
Postad 13 november 2012 - 12:46
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Rippar du verkligen till True-HD?
I de fall det finns dts ljud väljer jag det före true-hd, men jag kodar aldrig om till tex aac, mp3 etc. Jag rippar till mvk och inte iso, så menyer och diverse ljud och undertexter som inte är intressanta tas bort. Allt för att få så hög bitrate på videon som möjligt. Jag har gjort försök att dra nätverkskabel i de befintliga rören i väggarna, men kom bara några meter och sen blev det tvärstopp. Funderade ett tag på om homeplug kunde vara ett alternativ, men tydligen kan det bli problem om uttagen ligger på olika faser och annan elektronik i huset kan tydligen också störa ut signalen.
Postad 13 november 2012 - 12:54
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Homeplug funkar generellt betydligt bättre än wifi.
Jag kör Netgear AV200 med box och nas på olika faser och med grendosor, och får konstant 99% på "video quality" vilket är ett gott betyg.
Postad 13 november 2012 - 19:33
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Snälla, kan ingen hjälpa mig.
Bytte dator för ett tag sen och efter det kommer jag bara åt 1 av5 hårdiskar, de andra kräver av.namn å lösen.
Jag har selat ut dem på exakt samma sätt som den som funkar, men har försökt allt nu, men hittar ingen lösning att få de andra hdd att funka i boxee . Snälla nån hjälp!
Postad 13 november 2012 - 19:40
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Snälla, kan ingen hjälpa mig. Bytte dator för ett tag sen och efter det kommer jag bara åt 1 av5 hårdiskar, de andra kräver av.namn å lösen. Jag har selat ut dem på exakt samma sätt som den som funkar, men har försökt allt nu, men hittar ingen lösning att få de andra hdd att funka i boxee . Snälla nån hjälp!
Enda jag kan tänka mig när den ber om lösenord är att den cachat lösenord till en utdelning, ett relativt vanligt fenomen är att det kan komma upp en lösenordsruta flera flera gånger och fråga efter namn och lösenord, den säger inte vad det är till för, men det är alltså för att nå en utdelning. När jag råkat ut för det så har jag installerat om boxen, det kan tänkas att det räcker att rensa användardatan också. Alternativt ta bort utdelningarna och försök lägg till dem igen. Men jag har för mig att detta inte funkade för mig.
Postad 13 november 2012 - 20:00
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Homeplug funkar generellt betydligt bättre än wifi. Jag kör Netgear AV200 med box och nas på olika faser och med grendosor, och får konstant 99% på "video quality" vilket är ett gott betyg.
Undrar om jag verkligen kommer att få så mycket bättre hastighet med denna? Om jag läst rätt har den en max hastighet på 200 Mbps och mitt trådlösa upp till 300 Mbps (dock max 150 Mbps till BB). Så om jag tappar en tredjedel av hastigheten pga av dålig förbindese landar jag ändå på 200 Mbps ... eller ... ?
Postad 13 november 2012 - 20:20
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Undrar om jag verkligen kommer att få så mycket bättre hastighet med denna? Om jag läst rätt har den en max hastighet på 200 Mbps och mitt trådlösa upp till 300 Mbps (dock max 150 Mbps till BB). Så om jag tappar en tredjedel av hastigheten pga av dålig förbindese landar jag ändå på 200 Mbps ... eller ... ?
Det beror verkligen på... Med wifi får man under PERFEKTA förutsättningar ungefär hälften av den angivna hastigheten. Perfekta förutsättningar existerar tyvärr inte, och boxeeboxen kommer på sin höjd upp i 20-30 om ingen annan burk trängs i etern och inga kylskåp, microvågsugnar, av-sändare osv finns i närheten. Sen får man kallt räkna med att wifi aldrig är särskilt stabilt. Dina 300Mbps är "upp till" 150, dvs med otrolig tur uppnår du det nån enstaka gång. Kabel är utan jämförelse bäst, powerlan hyfsat stabilt (mina rapporterar 130-150Mbit) och wifi ren hasard...
Postad 13 november 2012 - 21:11
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ska genast skriva ett äskande för power lan till 2013 års it-investeringar. 2012 års budget är redan spräckt ... ;-)
Hade för mig att man har liknande förluster med power lan som med wifi vad gäller verklig överföringshastighet. Men där ser man ...
Postad 13 november 2012 - 21:15
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Har sen jag köpte min första Boxee kört trådlöst via Wifi. Visst kan det hända att det buffrar till ibland nån enstaka gång (då pratar vi om 1080p MKV´s) men i övrigt har det funkat över förväntan. Så jag håller inte med domedagsprofeterna som säger att det inte funkar. Visst är väl trådat alltid bäst, men det är ju å andra sidan en självklarhet.
Postad 13 november 2012 - 21:26
bero74
-
bero74
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har inte heller under de ca 8 år upplevt det trådlösa som instabilt. Men det skulle vara trevligt om man kunde få upp hastigheten ytterligare.
Windows nätverksstatus rapporterar 130 Mbps och då inte med en dual band, dvs max hastighet 150 Mbps.
BB:n har aldrig buffrat hittills för mig heller varken på 720p eller 1080p.
Redigerat av bero74, 13 november 2012 - 22:37.
Postad 13 november 2012 - 22:37
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Vill man inte vara så nära originalet som möjligt? De BD som jag rippar rensar jag från meny samt de ljud och text jag inte vill ha och kvar är: *original 1080 *HDljud *svensk text
Att lägga datorkraft + lång tid på att konvertera till 720p orkar jag inte.
Hur stor blir filen ungefär?
Postad 14 november 2012 - 01:04
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...Hade för mig att man har liknande förluster med power lan som med wifi vad gäller verklig överföringshastighet. Men där ser man ...
Mina RAPPORTERAR 130-150, men har inte brytt mig om att prova vad det blir i realiteten. Säkert lägre, men stabilt är det iaf. Kör en bb via powerline utan krux, och en via wifi till sovrummet. Den senare har problem med nätet och det hjälper ibland att vrida på burken. Tyvärr lite ostadigt och ibland under 10Mbps... ...Visst kan det hända att det buffrar till ibland nån enstaka gång (då pratar vi om 1080p MKV´s) men i övrigt har det funkat över förväntan. Så jag håller inte med domedagsprofeterna som säger att det inte funkar. Visst är väl trådat alltid bäst, men det är ju å andra sidan en självklarhet.
Jag tycke wifi funkar halvhyfsat, men powerline är snabbare och oehört mycket stabilare.
Postad 14 november 2012 - 06:41
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Hur stor blir filen ungefär?
Det är lite olika beroende på filmlängd men säg 20-28GB är vanligt område
Postad 14 november 2012 - 11:57
goj-jan
-
goj-jan
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Har haft min Boxee i en vecka nu och jag har ett litet problem.
Fjärren gör lite som den själv vill, dvs att den hoppar ett 4-5 hack ner när jag trycker på knappen.
Samma sak gäller när man trycker upp eller åt sidan.
Jag kör fjärr appen på telefonen och då är den klockren.
Garanti? skit bakom spakarna?
Tack för hjälpen!
Postad 14 november 2012 - 12:03
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hej!
Har haft min Boxee i en vecka nu och jag har ett litet problem. Fjärren gör lite som den själv vill, dvs att den hoppar ett 4-5 hack ner när jag trycker på knappen. Samma sak gäller när man trycker upp eller åt sidan. Jag kör fjärr appen på telefonen och då är den klockren. Garanti? skit bakom spakarna? Tack för hjälpen!
Läs denna: http://forums.boxee....ead.php?t=64078låter som samma problem?
Postad 14 november 2012 - 12:07
goj-jan
-
goj-jan
-
Rookie
-
5 inlägg
Läs denna: http://forums.boxee....ead.php?t=64078
låter som samma problem?
Precis samma sak. Konstigt ifall batteriet skulle vara slut redan. Knappt använd den alls... Kan inte direkt lämna telefonene hemma när jag jobbar ifall tjejen vill använda boxeen. Tack för svar men tror inte detta löser mitt problem
Postad 14 november 2012 - 12:15
zipp3r
-
zipp3r
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Precis samma sak. Konstigt ifall batteriet skulle vara slut redan. Knappt använd den alls... Kan inte direkt lämna telefonene hemma när jag jobbar ifall tjejen vill använda boxeen. Tack för svar men tror inte detta löser mitt problem 
Okej, du kan ju testa att "paira" den igen med boxen. Eller bara ta ut batteriet, och sedan sätta i det igen. Men flera på forumet som haft detta problem hävdar stenhårt att det är batteriet. Och det är nog bland det enda svaret jag hittar på just detta problem. Ett batteri av samma typ http://www.batteriex...-knappcell.html kostar 18:- Det kan vara värt att testa, och är det inte det så har du ändå ett reservbatteri när det gamla tar slut (för det kommer det göra  )
Postad 14 november 2012 - 13:03
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Det är lite olika beroende på filmlängd men säg 20-28GB är vanligt område
ok
Postad 14 november 2012 - 13:17
goj-jan
-
goj-jan
-
Rookie
-
5 inlägg
Okej, du kan ju testa att "paira" den igen med boxen. Eller bara ta ut batteriet, och sedan sätta i det igen. Men flera på forumet som haft detta problem hävdar stenhårt att det är batteriet. Och det är nog bland det enda svaret jag hittar på just detta problem.
Ett batteri av samma typ http://www.batteriex...-knappcell.html kostar 18:-
Det kan vara värt att testa, och är det inte det så har du ändå ett reservbatteri när det gamla tar slut (för det kommer det göra )
Haha, ja 18 kr kan det ju vara värd!  Tack för svar!
Postad 14 november 2012 - 13:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Hej! Har haft min Boxee i en vecka nu och jag har ett litet problem. Fjärren gör lite som den själv vill, dvs att den hoppar ett 4-5 hack ner när jag trycker på knappen. Samma sak gäller när man trycker upp eller åt sidan. Jag kör fjärr appen på telefonen och då är den klockren. Garanti? skit bakom spakarna? Tack för hjälpen!
Om du inte redan provat det så testa att dra ur strömmen helt ur Boxeen (för att resetta RF-mottagaren) och sen paira fjärren med boxen därefter. Har läst på forumen om att mottagaren ibland för spunken och måste startas om helt enkelt.
Postad 14 november 2012 - 22:45
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Har inte heller under de ca 8 år upplevt det trådlösa som instabilt. Men det skulle vara trevligt om man kunde få upp hastigheten ytterligare.
Windows nätverksstatus rapporterar 130 Mbps och då inte med en dual band, dvs max hastighet 150 Mbps.
BB:n har aldrig buffrat hittills för mig heller varken på 720p eller 1080p.
Nätverksstatusen är ointressant här. Det enda viktiga är den genomsnittliga genomströmshastigheten och där har wifi och homeplug problem att leverera tillräckligt stabil uppkoppling över lång tid för att hantera data rate av en AVC/MPEG4 M2TS. 720p och 1080p x264 rippar har så pass låg bitrate och peak, därav sällan ett problem vid gynsamma förhållanden. Smallnetbuilder har inte testat någon homeplug (1st) som fått mer än 120Mbps i genomsnittlig uplink. Flesta 500Mbps-versioner ligger på 80 och 200 på under 45. Räcker med att flytta adaptern till ett eluttag några meter bort så halveras de siffrorna. Wifi är oftast lika dålig om inte sämre...
Postad 14 november 2012 - 22:53
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Såg att iPhone appen (boxee remoten alltså) gärna vill uppdateras i appstore. Ska jag köra eller låta bli?
Postad 14 november 2012 - 23:31
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Sådär, då har man musik och fanart http://www.youtube.com/watch?v=6YrjAqPqM30 http://github.com/boxeehacks/boxeehack
Redigerat av Unregistered577c6879, 14 november 2012 - 23:32.
Postad 15 november 2012 - 11:23
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...Det enda viktiga är den genomsnittliga genomströmshastigheten och där har wifi och homeplug problem att leverera tillräckligt stabil uppkoppling..
...Smallnetbuilder har inte testat någon homeplug (1st) som fått mer än 120Mbps i genomsnittlig uplink. Flesta 500Mbps-versioner ligger på 80 och 200 på under 45. Räcker med att flytta adaptern till ett eluttag några meter bort så halveras de siffrorna. Wifi är oftast lika dålig om inte sämre...
Instämmer, och det är viktigt att notera att både homeplug och wifi KAN funka för "full bd-rip", men det kräver då i princip en dedikerad anslutning. Går oftast bra med homeplug, men sällan wifi av förklarliga skäl.
Postad 15 november 2012 - 15:03
goj-jan
-
goj-jan
-
Rookie
-
5 inlägg
Om du inte redan provat det så testa att dra ur strömmen helt ur Boxeen (för att resetta RF-mottagaren) och sen paira fjärren med boxen därefter.
Har läst på forumen om att mottagaren ibland för spunken och måste startas om helt enkelt.
Testade detta igår, tyvärr så blev det bara än värre. HAr inhandlat ett nytt batteri som jag hoppas kommer att göra upplevelsen mkt trevligare
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|