Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2011 - 16:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Grymma talare, jag är avis :)

Sen spelar det ingen roll om du beter dig som du alltid gjort. Nu är du en hjärntvättad sektmedlem du också precis som mig och alla andra Inoägare :P

Bagarn på Inomöte med Öhman och hans sektmedlemmar... :D

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Postad 19 February 2011 - 16:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bagarn på Inomöte med Öhman och hans sektmedlemmar... :D

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Jag är inte neger !!!? :)

Postad 19 February 2011 - 16:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Otvättad? Solbränd?

Postad 19 February 2011 - 16:36

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Jag skiter fullständigt i vad "folk" tycker & tänker om mina prylar. Huvudsaken är att jag sitter nöjd, och det gör jag.
Har inte i närheten samma krav på djupbas & tryck som tex Bagarn.
Gillar däremot konstruktiv kritik, beröm, tips & annat vettigt som skrivs som kommentarer.
Vill visa upp min rigg, min 2a (host host) baby ju :)

Postad 19 February 2011 - 16:37

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ser ut som din profilbild ju :D

Postad 19 February 2011 - 16:38

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Tror mer på att han tycker du är "chef" :D

Postad 19 February 2011 - 16:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ser ut som din profilbild ju :D

:) :P

Postad 19 February 2011 - 16:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ser ut som din profilbild ju :)

Hahaha! +1 för den Palle!

Postad 19 February 2011 - 16:49

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Varför nöja sej med mindre när man kan få större...?

Ja störst är ju alltig bäst...? För att svara med samma jargong som du använder. :)

Det är ju lite mer som skiljer dom olika modellerna åt än enbart storleken. Ingvar skulle aldrig ha med en högtalare i sitt utbud om den inte fyllde en funktion.

Dessutom så rekommenderar väl inte Ingvar att man har dom större toppsystemen i ett så pass litet rum som du har heller egentligen? Iaf inte om man vill få ut det mesta av systemet. :D

Men det är klart, du kan ju spela någon dB högre med i56 än med i32s. Det verkar ju vara det som är i fokus för en viss bagamästare. :P

Postad 19 February 2011 - 16:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Skillnaden är att om någon börjar tjata skit med mej så lägger jag mej inte i fosterställning i ett hörn och gråter.

Nej det gör inte jag heller, men tro mig att det blir tröttsamt i längden med folks avundsjuka...
Nu njuter jag här hemma för mig själv istället. Och de som vill komma och hälsa på får gärna gör det också :)

Postad 19 February 2011 - 17:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja störst är ju alltig bäst...? För att svara med samma jargong som du använder. :)

Det är ju lite mer som skiljer dom olika modellerna åt än enbart storleken. Ingvar skulle aldrig ha med en högtalare i sitt utbud om den inte fyllde en funktion.

Dessutom så rekommenderar väl inte Ingvar att man har dom större toppsystemen i ett så pass litet rum som du har heller egentligen? Iaf inte om man vill få ut det mesta av systemet. :D

Men det är klart, du kan ju spela någon dB högre med i56 än med i32s. Det verkar ju vara det som är i fokus för en viss bagamästare. :D

Tror du helt ärligt att jag gick in till Ingvar och sa att jag ville ha den största modellen, utan att konsultera med honom om vad som skulle funka bra och inte...? :P
Jag har 24 kvadrat rum med 4,5 meters lyssningsavstånd. Är det så litet...?

Postad 19 February 2011 - 17:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Tror jag snart får beställa i64s, bara för att bräcka baker :)

Postad 19 February 2011 - 17:33

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Tror du helt ärligt att jag gick in till Ingvar och sa att jag ville ha den största modellen, utan att konsultera med honom om vad som skulle funka bra och inte...? :D
Jag har 24 kvadrat rum med 4,5 meters lyssningsavstånd. Är det så litet...?

Med ditt förra svar i åtanke så var det ju inte särskilt osannolikt att du inte konsulterade med Ingvar eftersom du skrev att du självklart väljer i56 före i32s. Eller ja, "varför nöja sig med mindre när man kan få större".

Men iaf. I ett annat rum som är större än ditt. Som Ingvar till och med ritade så tyckte han absolut att i28 eller i32s skulle fungera bättre.

Men min ursprungsfråga var ju varför du valde just i56. Nu vet vi ju att det helt enkelt är för att dom är större. :)

Själv skulle jag få lite hjärnspöken om jag valt pi60/i14/i28/i56. Jag skulle helt enkelt sitta och fundera hur det hade blivit med ett signatursystem istället. :D

Måste ju tillägga att jag inte tvivlar på att det kommer att låta fantastiskt hos dig. Sen så tycker jag att i56 och synnerligen i64s är bland dom läckraste högtalare jag har sett. :P

Postad 19 February 2011 - 17:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Appropå att gå till en handlare och be om det värsta...

Jag har en jobbarkompis som gjorde ungefär så. Han gick in i en hembiobutik och bad att få köpa den "bästa duken de hade". Han kom ut med en snordyr Screen Research Clearpix2 på 130". Till saken hör att han varken behöver en ljudtransparent duk eller kan belysa en så stor dukyta med nuvarande proj i det rummet...
Nu sitter han med en halvt belyst snordyr ljudtransparent duk som han varken fyller ut eller spelar igenom. :)
Duken är iofs i toppklass, men ändå.

Postad 19 February 2011 - 17:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Med ditt förra svar i åtanke så var det ju inte särskilt osannolikt att du inte konsulterade med Ingvar eftersom du skrev att du självklart väljer i56 före i32s. Eller ja, "varför nöja sig med mindre när man kan få större".

Men iaf. I ett annat rum som är större än ditt. Som Ingvar till och med ritade så tyckte han absolut att i28 eller i32s skulle fungera bättre.

Men min ursprungsfråga var ju varför du valde just i56. Nu vet vi ju att det helt enkelt är för att dom är större. :)

Själv skulle jag få lite hjärnspöken om jag valt pi60/i14/i28/i56. Jag skulle helt enkelt sitta och fundera hur det hade blivit med ett signatursystem istället. :D

Måste ju tillägga att jag inte tvivlar på att det kommer att låta fantastiskt hos dig. Sen så tycker jag att i56 och synnerligen i64s är bland dom läckraste högtalare jag har sett. :P

Det handlar ju inte om rummets storlek, utan om lyssningsavståndet.. :D
i32s är överlägsna i56 på typ tre meter. Över det är i56 totalt överlägsna på alla punkter.
Jag sprang liksom inte iväg och köpte något utan research givetvis..
Har du läst David A:s tråd på faktiskt där han skriver om skillnaderna mellan i56 och i64s ?
Ett tag hade han ju båda paren hemma i sitt rum. Han tyckte att skillnaden var minimal.
Ingvar själv skriver ju också att skillnaden inte är jättestor. Lådorna är laminerade på i64s. Det ger varken mät eller hörbar skillnad enligt Ingvar själv. Diskanten är samma, fast med högre selektering.
Det är i princip boomern det skiljer på, och frågan är om det är värt 40k extra ? I mitt fall, nej.

Läs manifestet så är det ganska lätt att urskilja skillnaderna mellan dom olika högtalarna.
Vad i56 gör bättre än i28 eller i32s. ;)

Tror jag snart får beställa i64s, bara för att bräcka baker :P

Och ny lägenhet då också eller...? ;)

Postad 19 February 2011 - 17:55

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
:) Grattis till högtalarna Baker!
Är det mycket jobb kvar innan du kan börja använda dom?
Hoppas du blir nöjd.
/Mats

Postad 19 February 2011 - 17:58

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0
Baker: När blir det pY-4 då? :)

Och kan du snälla sluta tjata om blindtest...

:D

Postad 19 February 2011 - 18:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Här har vi en gammal bild från 2008 med inbyggd kabelhärva och allt.

Postad bild

Postad 19 February 2011 - 18:04

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Maffigt!
/Mats

Redigerat av Unregistered89a7be48, 19 February 2011 - 18:05.

Postad 19 February 2011 - 18:07

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Postad bild

MMMM Nice :)

Postad 19 February 2011 - 18:09

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Hehe, tycker jag skymtar en gammal Denon till höger i bild :)

Postad 19 February 2011 - 18:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

:) Grattis till högtalarna Baker!
Är det mycket jobb kvar innan du kan börja använda dom?
Hoppas du blir nöjd.
/Mats

Tack ! :P
Ja.. Det lär ta en stund.. Förmodligen ett par, tre veckor.

Baker: När blir det pY-4 då? :D

Det kommer det aldrig bli. Det kan jag garantera.
Basen vill ja joxa med själv..
OM det nu skulle bli Ino-bas någon gång framöver så skulle det bli någon form av infrasystem.

Postad 19 February 2011 - 18:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hehe, tycker jag skymtar en gammal Denon till höger i bild :)

Jaa kan nog stämma. Men jag har nog haft 4-5 stärkare efter det :D

Nu:

Kan vara en Onkyo 5508 jag har också. Kommer inte ihåg.

Postad 19 February 2011 - 18:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Kan vara en Onkyo 5508 jag har också. Kommer inte ihåg.

:)

Postad 19 February 2011 - 18:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Och ny lägenhet då också eller...? :)

hehe ja, det är nog ett krav. Kan endast få ett lyssningsavstånd på 3,6 meter som jag har nu och då står dom direkt mot väggen = måste dämpa som fan plus ett annorlunda delningsfilter. Men jag klarar mig med i32s som jag bor nu så det lär inte bli något köp. Kanske fler basar... :D

Postad 19 February 2011 - 18:48

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Det handlar ju inte om rummets storlek, utan om lyssningsavståndet.. :D
i32s är överlägsna i56 på typ tre meter. Över det är i56 totalt överlägsna på alla punkter.
Jag sprang liksom inte iväg och köpte något utan research givetvis..
Har du läst David A:s tråd på faktiskt där han skriver om skillnaderna mellan i56 och i64s ?
Ett tag hade han ju båda paren hemma i sitt rum. Han tyckte att skillnaden var minimal.
Ingvar själv skriver ju också att skillnaden inte är jättestor. Lådorna är laminerade på i64s. Det ger varken mät eller hörbar skillnad enligt Ingvar själv. Diskanten är samma, fast med högre selektering.
Det är i princip boomern det skiljer på, och frågan är om det är värt 40k extra ? I mitt fall, nej.

Läs manifestet så är det ganska lätt att urskilja skillnaderna mellan dom olika högtalarna.
Vad i56 gör bättre än i28 eller i32s. :P

Jo, jag har också rätt bra koll på Inos utbud och manifest. Jag har även läst Davids tråd. Mycket intressant läsning. Men det är ju hans subjektiva åsikter. Jag har läst om folk som bytt från både i56 och i64s till i32s och tyckt att det har varit ett enormt lyft enligt deras subjektiva åsikter. Så det blir ju väldigt beroende på rum och utseende till slut.

Signatursystem är väl helt enkelt ingenting för dig. Det är ju bra att vi prioriterar olika. Jag är helt övertygad om att både i32s och i56 levererar mer än vad både du och jag behöver. Sen att du valde i56 är ju bara bra för dig. För dom är ju faktiskt större. :D

Jag måste bara inflika en sak. Jag tycker att du har en väldigt överlägsen, och om jag ska vara ärlig, rätt dryg attityd när du skriver. Du kanske inte är medveten om det själv men jag upplever det så iaf. Min första fråga var ju bara varför du valde en viss högtalare och du svarade med en väldigt dryg motfråga. Sänk garden lite, det blir så mycket trevligare för alla här inne. :)

Postad 19 February 2011 - 18:54

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Grattis Baker till de fina högtalarna, det ska bli kul att läsa vad du tycker om dom.

Hade du hört någon Ino-modell innan beställningen gjordes?

Postad 19 February 2011 - 18:56

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag har läst om folk som bytt från både i56 och i64s till i32s och tyckt att det har varit ett enormt lyft enligt deras subjektiva åsikter. Så det blir ju väldigt beroende på rum och utseende till slut.

Dom stora toppsystemen låter lite annorlunda på grund av spridningen och elementplaceringen. Det jag upplever är att dom har en mer "fasta" ljudbild medan dom mindre låter mer luftiga. Många föredrar nog den lite mer luftiga ljudbilden (som dock är MKT fastare än dom flesta andra högtalare), andra tycker annorlunda. Det "lilla" jag lyssnat så föredrar jag nog dom större systemens ljudbild, men jag behöver lyssna mycket mer innan jag är säker.

Postad 19 February 2011 - 19:07

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

hehe ja, det är nog ett krav. Kan endast få ett lyssningsavstånd på 3,6 meter som jag har nu och då står dom direkt mot väggen = måste dämpa som fan plus ett annorlunda delningsfilter. Men jag klarar mig med i32s som jag bor nu så det lär inte bli något köp. Kanske fler basar... :)

Står dom helt utan luft mellan högtalare och vägg? 10mm isolering + aco-skivorna bakom? Det annorlunda filtret som du nämner är det samma som den "switch" man kan montera för väggnära placering? Den ställer väl rimligtvis om filtret på något vis.

Postad 19 February 2011 - 19:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag måste bara inflika en sak. Jag tycker att du har en väldigt överlägsen, och om jag ska vara ärlig, rätt dryg attityd när du skriver. Du kanske inte är medveten om det själv men jag upplever det så iaf. Min första fråga var ju bara varför du valde en viss högtalare och du svarade med en väldigt dryg motfråga. Sänk garden lite, det blir så mycket trevligare för alla här inne. :)

Någon mer som tycker så ?

Postad 19 February 2011 - 19:12

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Står dom helt utan luft mellan högtalare och vägg? 10mm isolering + aco-skivorna bakom? Det annorlunda filtret som du nämner är det samma som den "switch" man kan montera för väggnära placering? Den ställer väl rimligtvis om filtret på något vis.

För att få 3,6 m lyssningsavstånd så behöver den delen som är närmast väggen när man vinklar in dom stort sett ta emot. Typ 2-5 cm mellan. Jag har redan 10 cm isolering + aco skivor och Ingvar snacka om dämpa mkt, så jag antar det är mycket mer. Nja, det som man kan göra i i28, i32s, i56 och i64s är att byta ut en komponent i delningsfiltret för att ändra på "värmeregistret", alltså typ 150-300 hz lr dyl. Eftersom det blir utsläckning vid så nära placering så behöver man mer "tryck" där för att det ska bli bra balans.

Postad 19 February 2011 - 19:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Tröttnade på trakasserierna man får utstå när man har Ino-högtalare :)
Så jag raderade helt enkelt alla bilder jag hade ute.

Jag har aldrig sett någon bli trakasserad för att dom har Ino burkar, däremot har jag sett endel fanatiker av märket få ett par lusingar :D

Redigerat av Evil Homer, 19 February 2011 - 19:17.

Postad 19 February 2011 - 19:17

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Jag skulle säga mer som att du lyssnar till dig shälv, vad det betyder får nån annan ta vid. Du har dina åsikter & står fast vid dem, bra eller dåligt? :)

Postad 19 February 2011 - 19:20

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Criill:

Äää det är nog bara att man upplever det så. an kan skriva lite så men tror inte han menar det eller tänker på det :) Det är en snäll bagare :D

Baagermaan:

Varför inte köra 16st SLS12..? :P

Postad 19 February 2011 - 19:20

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Absolut inte!
Tycker alltid du har glimten i ögat så att säga.
/Mats

Postad 19 February 2011 - 19:22

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

För att få 3,6 m lyssningsavstånd så behöver den delen som är närmast väggen när man vinklar in dom stort sett ta emot. Typ 2-5 cm mellan. Jag har redan 10 cm isolering + aco skivor och Ingvar snacka om dämpa mkt, så jag antar det är mycket mer. Nja, det som man kan göra i i28, i32s, i56 och i64s är att byta ut en komponent i delningsfiltret för att ändra på "värmeregistret", alltså typ 150-300 hz lr dyl. Eftersom det blir utsläckning vid så nära placering så behöver man mer "tryck" där för att det ska bli bra balans.

Ok, tackar.

Jag vill minnas att det var DVDai som snackade om en switch, men det kan mycket väl ha varit hans egen idé om ha en sådan externt monterad på lådan som kan växla mellan orginal-filter och ett modifierat dito.

Postad 19 February 2011 - 19:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ok, tackar.

Jag vill minnas att det var DVDai som snackade om en switch, men det kan mycket väl ha varit hans egen idé om ha en sådan externt monterad på lådan som kan växla mellan orginal-filter och ett modifierat dito.

Det finns, det kallas d-option. Det är helt enkelt två filter då, ett för alla elementen och ett som inte kopplar dom övre elementen, så högtalaren beter sig som dom mindre topsystemen. Det skulle jag ha om jag köpte dom större systemen, får två högtalare i en, mkt smidigt.

Postad 19 February 2011 - 19:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Appropå att gå till en handlare och be om det värsta...

Jag har en jobbarkompis som gjorde ungefär så. Han gick in i en hembiobutik och bad att få köpa den "bästa duken de hade". Han kom ut med en snordyr Screen Research Clearpix2 på 130". Till saken hör att han varken behöver en ljudtransparent duk eller kan belysa en så stor dukyta med nuvarande proj i det rummet...
Nu sitter han med en halvt belyst snordyr ljudtransparent duk som han varken fyller ut eller spelar igenom. :)
Duken är iofs i toppklass, men ändå.

Hälsa han att han kan få byta jämt mot en 104" eldriven kingpin duk :D

Postad 19 February 2011 - 19:28

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Det finns, det kallas d-option. Det är helt enkelt två filter då, ett för alla elementen och ett som inte kopplar dom övre elementen, så högtalaren beter sig som dom mindre topsystemen. Det skulle jag ha om jag köpte dom större systemen, får två högtalare i en, mkt smidigt.

Det är jag medveten om, en mycket trevlig funktion.

Men jag tror nog det är som jag skrev, en idé dvdai hade om en switch för nämnda komponent. Vore ju riktigt shysst att ha om man vill laborera med en placering nära/en bit ut från vägg.

Redigerat av spuj, 19 February 2011 - 19:29.

Postad 19 February 2011 - 19:31

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Ah, jo, det stämmer.

Postad 19 February 2011 - 19:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag skulle säga mer som att du lyssnar till dig shälv, vad det betyder får nån annan ta vid. Du har dina åsikter & står fast vid dem, bra eller dåligt? :P

Jag har alltid varit av uppfattningen att jag är som jag är. Den som inte kan hantera det kan fara åt hellvete. :)
Jag ändrar inte på mej för någon. Det är valfritt om man vill vara kompis med mej, eller om man vill läsa i min tråd.

Observera att jag inte bad någon fara åt hellvete, och att jag inte blev tjurig för något heller.
Jag är helt nykter, ganska glad, och menar varenda ord jag skriver. Både nu, och alltid annars också. :D

Redigerat av Bakerman, 19 February 2011 - 19:33.

Postad 19 February 2011 - 19:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja du är en dryg jäfel.... Njee det är du väl inte men kan säkert uppfattas lite smådryg av dom som inte brukar vara inne här och vet hur vi kan vara mot varann.

Jag kan säkerligen uppfattas precis likadant :)

Postad 19 February 2011 - 19:39

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Criill:

Äää det är nog bara att man upplever det så. an kan skriva lite så men tror inte han menar det eller tänker på det :) Det är en snäll bagare :D

Det tror jag säkert, men det är ju rätt svårt att veta det om man själv inte har träffat karln. :D Jag tycker att vissa av hans svar till mig är rätt dryga. Att svara en simpel fråga med en dryg motfråga, som inte säger särskilt mycket är ju vad vissa skulle kalla "faktiskt.se-fasoner". :P

Sen så kanske det inte är så smart att kritisera en person i hans egen tråd. Lär finnas en del "beskyddare". ;)

Men det är iaf "my 2 cents".

/Christian

Postad 19 February 2011 - 19:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det tror jag säkert, men det är ju rätt svårt att veta det om man själv inte har träffat karln. :) Jag tycker att vissa av hans svar till mig är rätt dryga. Att svara en simpel fråga med en dryg motfråga, som inte säger särskilt mycket är ju vad vissa skulle kalla "faktiskt.se-fasoner". :D

Sen så kanske det inte är så smart att kritisera en person i hans egen tråd. Lär finnas en del "beskyddare". :D

Men det är iaf "my 2 cents".

/Christian

Dom är inte dryga. Hade du varit här under 6500 inlägg hade du vetat att det är sån jag är. :P

Postad 19 February 2011 - 19:48

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Dom stora toppsystemen låter lite annorlunda på grund av spridningen och elementplaceringen. Det jag upplever är att dom har en mer "fasta" ljudbild medan dom mindre låter mer luftiga. Många föredrar nog den lite mer luftiga ljudbilden (som dock är MKT fastare än dom flesta andra högtalare), andra tycker annorlunda. Det "lilla" jag lyssnat så föredrar jag nog dom större systemens ljudbild, men jag behöver lyssna mycket mer innan jag är säker.

Jo, som jag skrev tidigare så handlar det i slutändan om subjektiva omdömen. Sen att det enbart är lyssningsavståndet som avgör om man bör satsa på i56 eller i32s är jag väldigt tveksam till. Uttryck som "totalt överlägsen" skulle jag nog tänka till innan jag använder. :)

Postad 19 February 2011 - 19:49

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja du är en dryg jäfel.... Njee det är du väl inte men kan säkert uppfattas lite smådryg av dom som inte brukar vara inne här och vet hur vi kan vara mot varann.

Jag kan säkerligen uppfattas precis likadant :)

Skillnaden är ju att du faktiskt ÄR en stinkande buffelbajskorv.

Postad 19 February 2011 - 19:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sen att det enbart är lyssningsavståndet som avgör om man bör satsa på i56 eller i32s är jag väldigt tveksam till. Uttryck som "totalt överlägsen" skulle jag nog tänka till innan jag använder. :)

Nu ska jag skriva en sak som du säkert kommer uppfatta som drygt..

"Totalt överlägsen i alla avseenden" är Ingvars ord...
Han berättade själv att han ALDRIG har hört ett par i32s prestera bättre än ett par i56 med ett lyssningsavstånd på fyra meter eller mer... :blush: ;) ;) :D :P :D :P B) :lol: :D :P :D

Postad 19 February 2011 - 19:56

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Dom är inte dryga. Hade du varit här under 6500 inlägg hade du vetat att det är sån jag är. :P

Du kan ha skrivit precis hur många inlägg som helst innan. Jag upplever fortfarande dina svar som jag gör. :D

Nu ska jag skriva en sak som du säkert kommer uppfatta som drygt..

"Totalt överlägsen i alla avseenden" är Ingvars ord...
Han berättade själv att han ALDRIG har hört ett par i32s prestera bättre än ett par i56 med ett lyssningsavstånd på fyra meter eller mer... :blush: :P ;) ;) :D :) :D B) :lol: :blush: B) :lol:

Som jag sagt tidigare. Det blir nog hur bra som helst i ditt rum. Det har jag aldrig ifrågasatt. :D Jag ville ju bara ha svar på varför det blev i56. Hade du bara svarat vettigt direkt så hade jag inte tjatat på dig. :P

Postad 19 February 2011 - 19:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Du kan ha skrivit precis hur många inlägg som helst innan. Jag upplever fortfarande dina svar som jag gör. ;)

Men det är ju dina problem och inte mina...?
Alla andra vet ju hur jag funkar ? Som jag skrev är det valfritt att skriva i den här tråden, och det är ju mestadels här jag är..
Se på Maveric t.ex. Han och jag drog inte jämt, och nu är han inte här..
Skillnaden är att jag inte har det minsta otalt med dej och tycker att du verkar vara en ganska schysst snubbe.. :)

Fast du luktar säkert illa.. :D ;)

Som jag sagt tidigare. Det blir nog hur bra som helst i ditt rum. Det har jag aldrig ifrågasatt. :D Jag ville ju bara ha svar på varför det blev i56. Hade du bara svarat vettigt direkt så hade jag inte tjatat på dig. :P

Men det är väl för fan inget att tjura ihop för !!? :D
I den här tråden är vi inte tjuriga !! Här är vi glada !! :P

Postad 19 February 2011 - 20:09

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Måste hålla med dig Bagarn... folk kanske ska kolla sig själva i spegeln och tänka till lite innan de kritiserar andra. Det är sååå j*vla svenskt att alla ska vara stereotyper... säger man något som inte personen i fråga känner igen jaa... då är det helt enkelt fel på den andra.

Folk borde ut & träffa lite folk för bövelen :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.