Ghibli är mycket bra.
Postad 28 August 2013 - 21:09
Postad 28 August 2013 - 21:13
Absolut, han gör en mycket bra roll även i A beautiful mind. I Insider gillar jag hur bra han förmedlar den extrema, undertryckta ilskan som Wigand har inom sig.Crowe imponerar mest i filmen som handlar om den schizofrene matematikern. Vilken underbar roll!
Postad 28 August 2013 - 21:18
Absolut, han gör en mycket bra roll även i A beautiful mind. I Insider gillar jag hur bra han förmedlar den extrema, undertryckta ilskan som Wigand har inom sig.
Postad 28 August 2013 - 21:20
Postad 28 August 2013 - 21:27
4/5 lite seg, men bra story som blir ännu bättre iom att den är based on a true story.
Kvalitén är sådär på Sonys collectors edition Blu-ray, myclet kornig och väldigt lågt ljud (fick höja väldigt mycket )
Postad 28 August 2013 - 21:52
Riktigt bra film, var lite vändningar i den som man inte hade en aning om. Små ord i filmen har en betydelse(om man kan skriva så
8 av 10
Postad 28 August 2013 - 22:28
Har inte sett den ännu men återkommer väl om den senare
Postad 28 August 2013 - 23:17
Väl skrivet, igen. Låter som om någon helt tappat bort sitt barnasinne och det är bara att beklaga.Ditt sätt att indirekt tala nedlåtande om dem som enligt dig har sämre smak än du är omoget om något.
Lite typiskt för lite yngre personer som tycker sig vara lite mer intellektuella än pöbeln. Jag är 41 och har vuxit ifrån den typen av självhävdelsebehov sedan länge.
Postad 29 August 2013 - 12:23
Är det konstigt? Jag finner Ghiblis filmer att vara barnfilmer för vuxna hellre än för barn eftersom det krävs en viss livserfarenhet för att förstå de. Detta gäller framförallt Kikis expressbud, Porco Rosso, Om du lyssnar noga och Prinsessan Mononoke. Pom Poko och Ponyo på klippan vid havet är de enda som jag tycker är mer lämpade åt barn än vuxna.Intressant! Men ändå konstigt att ni tycker det kan jag tycka med tanke på vad ni har sagt i den här tråden men tack för titten iaf.
Angående Pulp Fiction så var den otroligt fräsch när jag såg den på bio som 22 eller 23-åring. Om man är 19 nu så föddes man ungefär då och när man var gammal nog att se den så var stilen sönderplagierad och wow-känslan riskerar att utebli...
Som sagt, när jag såg den först var jag 13-14 år och då verkade det coolt med gangsters som snortar koks och skjuter ihjäl folk vid frukostbordet men det är det inte längre tycker jag. Med möjliga undantag för MASHden mest ovärdiga av alla guldpalmer (fastän Taxi Driver och Apocalypse Now inte heller förtjänar det priset).
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 29 August 2013 - 13:11.
Postad 29 August 2013 - 13:49
19.
Pulp Fiction är en pubertal film som enbart vill vara cool samtidigt som alla karaktärer är fullkomligt osympatiska och ointelligenta. All dialog är enbart skitnödigt och egentligen ingenting som har med filmen i sig att göra (de snackar om typ hamburgare, någon tv-serie som inte fick gå på tv, hur kvinnor med runda magar uppfattas hos män och så vidare). Till sist blir det så fruktansvärt larvigt och den dåliga berättartekniken använder Tarantino enbart för att få sig själv att verka smartare än tittaren, vilket han inte är.
Fyller 30,år men är som dig har aldrig gillat den där filmen vare sig när den kom ut eller senare. Tycker många av hans filmer är så "för mycket" Som Kill Bill ;=)
Men det är jag det.
Postad 29 August 2013 - 14:38
Fyller 30,år men är som dig har aldrig gillat den där filmen vare sig när den kom ut eller senare. Tycker många av hans filmer är så "för mycket" Som Kill Bill ;=)
Men det är jag det.
Alla tycker olika och har olika favoriter. Helt naturligt.
Postad 29 August 2013 - 14:43
Håller med riktigt bra var den."now you see me"
Riktigt bra film, var lite vändningar i den som man inte hade en aning om. Små ord i filmen har en betydelse(om man kan skriva så)
8 av 10
Postad 30 August 2013 - 07:39
8 spöken av 10.
Postad 30 August 2013 - 09:34
Top 10 skräckfilmer som varit riktigt läskiga enligt migmama: Spansk-kanadensisk produktion signerad del Toro (dock ej regi). Mycket bra spökskräckis i gammal del Toro-stil. Riktig ruggig med välgjorda effekter. Det är här Guillermo hör hemma och inte i Hollywood-jättebudget-produktioner. Förmodligen vill han ha kvar kopplingen till sina rötter genom att vara med och producera den här typen av kvalitetsskräck.
8 spöken av 10.
Postad 30 August 2013 - 16:36
Ja, inte Netflix serien med Kevin utan filmen House of Cards och man har plöjt igenom många dåliga filmer men denna tar nästan priset .. phuu .. håll er undan
-100/10
http://www.imdb.com/...2212/?ref_=sr_4
Postad 30 August 2013 - 17:43
House of Cards
Ja, inte Netflix serien med Kevin utan filmen House of Cards och man har plöjt igenom många dåliga filmer men denna tar nästan priset .. phuu .. håll er undan
-100/10
http://www.imdb.com/...2212/?ref_=sr_4
Du får göra som mig och ha som vana att alltid kolla upp filmerna på IMDB (betyg bla).
Filmer under 5 besvärar jag mig sällan för om det inte är ngt specifikt med filmen som gör att jag vill se den (speciellt skådis el dylikt).
Då besparar man sig iaf en del timmar på givet skräp.
Postad 30 August 2013 - 18:13
Du får göra som mig och ha som vana att alltid kolla upp filmerna på IMDB (betyg bla).
Filmer under 5 besvärar jag mig sällan för om det inte är ngt specifikt med filmen som gör att jag vill se den (speciellt skådis el dylikt).
jag gillar och kolla på skräp :-) det är nått fel på mig. Men för ett par dagar sen hade den typ 8.0 på Imdb .. hahaha
Postad 31 August 2013 - 08:47
Statistiskt går det inte att avgöra vad som är skräp eller inte. Det blir som att bestämma vad som är bra konst eller inte. Det går helt enkelt inte då det är en subjektiv fråga.
Postad 31 August 2013 - 09:05
jag gillar och kolla på skräp :-) det är nått fel på mig. Men för ett par dagar sen hade den typ 8.0 på Imdb .. hahaha
Då är det fel på mig också. Jag tittar väldigt mycket på efter hur mitt humör är. Det kan bli rena slagsmålen i huvudet när jag ska välja film. Vill jag se något tung eller något lätt? Enklast är det att välja se en film själv.
Är man gäst hos någon så är man samtidigt en slags moralisk fånge när man ska titta på film. Det enda sättet att fly när filmen är dålig är att låta hjärnan få panik så att man våldssomnar. När gästen sträcker armen mot en två timmars lång kulturrulle i filmhyllan märkt "VHS" så är det bäst att hitta på något snabbt.
Postad 31 August 2013 - 09:11
Postad 31 August 2013 - 11:19
Statistiskt går det inte att avgöra vad som är skräp eller inte. Det blir som att bestämma vad som är bra konst eller inte. Det går helt enkelt inte då det är en subjektiv fråga.
Jo det går faktiskt ganska bra.
Om 100000 personer tycker en film är riktigt bra medans 10 tycker den suger så är sannolikheten att den är bra ganska stor tycker du inte?
Postad 31 August 2013 - 18:14
Postad 31 August 2013 - 22:26
Broken City - hårdkokt politisk thriller, 7 av 10
Postad 01 September 2013 - 02:26
Postad 02 September 2013 - 08:11
Postad 02 September 2013 - 08:50
Postad 02 September 2013 - 10:01
Tyckte den var sämre än del 1 och 2, men ändå lite OK underhållning a'la Hollywood.
Bild och framför allt ljud, i toppklass. 6/10
Redigerat av Unregisteredb42c7e80, 02 September 2013 - 10:01.
Postad 02 September 2013 - 10:06
Känns riktigt trött och lite för småskaligt för att James Cameron tekniska expertis ska kunna imponera. Karaktärerna är lite för grovhuggna och filmen engagerar inte riktigt. The Descent rekommenderas skarpt i stället eller Instängd som den svenska översättningen blev.
Postad 02 September 2013 - 10:07
Grym film!såg American Psycho i går,för första gången sedan den kom (2000),riktigt bra film!, Christian Bale Är som gjord för denna rollen!
Postad 02 September 2013 - 10:57
4 av 5
Postad 02 September 2013 - 12:36
Oblivion på Bluray.
Film: 8/10
Bild: 9/10
Ljud: 10/10
Håller med dig till fullo här. Magiskt bra bild (effekterna
Redigerat av Melmac, 02 September 2013 - 12:37.
Postad 03 September 2013 - 12:38
Välgjord standardaction med bra skådisar.
7/10
Postad 03 September 2013 - 13:55
Sett för länge sedan och misstänkte att den skulle kännas lite dammig, men nejdå.
Förmodligen den bästa 80-tals high-schoolskildring som gjorts...
betyg 9 av 10
Postad 03 September 2013 - 20:59
Ja vad skall man säga? Som den zombie-fantast man är så var man tvungen att se denna, men det är enligt mig ingen zombie-film.
Som zombie-film får den 3/10, som virus/action-film 6/10, tyvärr.
Postad 03 September 2013 - 21:15
World War Z
Ja vad skall man säga? Som den zombie-fantast man är så var man tvungen att se denna, men det är enligt mig ingen zombie-film.
Som zombie-film får den 3/10, som virus/action-film 6/10, tyvärr.
Såg den nu precis och jag blev faktiskt trevligt överraskad. Har inte läst boken och hade låga förväntningar iom det man sett på trailers ej såg ut att vara i min smak. Var rädd att det skulle vara för mycket CGI men de höll tack och lov detta på acceptabla nivåer.
Bra popcornrulle.
7/10
Postad 03 September 2013 - 22:27
Såg den nu precis och jag blev faktiskt trevligt överraskad. Har inte läst boken och hade låga förväntningar iom det man sett på trailers ej såg ut att vara i min smak. Var rädd att det skulle vara för mycket CGI men de höll tack och lov detta på acceptabla nivåer.
Bra popcornrulle.
7/10
Såg den precis jag med och jag håller med, hade inte så höga förväntningar alls men den överraskade mig stort. Gilla den starkt!
Och efter att ha läst hur den tredje akten egentligen skulle ha varit så är jag glad att de ändrade detta, det lät ju helt åt **** med första draften.
jag har beslutsångest, 7-8/10!
Redigerat av DragonPuffer, 03 September 2013 - 22:28.
Postad 04 September 2013 - 08:22
Betyg 3/10 ger jag den över lag.
Ska man jämföra med andra virus-rullar tycker jag till och med att The Patriot, med allas vår fiskmås Steven, är bättre...
Postad 04 September 2013 - 08:24
Såg också WWZ igår. Jag är dock ingen zombie-fantast och hade ingen aning om att den byggde på en bok. Hade inga större förhoppningar över filmen och blev inte speciellt begeistrad över den heller.
Betyg 3/10 ger jag den över lag.
Ska man jämföra med andra virus-rullar tycker jag till och med att The Patriot, med allas vår fiskmås Steven, är bättre...
Oj det var en sågning som heter duga!
Postad 05 September 2013 - 12:17
Bra actionrulle med en lagom dos muller (buttkickers)
7:or och 8:or från vår biosoffa.
Postad 05 September 2013 - 17:24
Skall kolla på Olympus has fallen..köpte den idag
Vill gärna veta vad du tyckte om den?
Jag har skrivit i tråden tidigare om den, men läs inte förrän du har sett filmen :-)
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
99 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?