Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2011 - 20:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Skillnaden är ju att du faktiskt ÄR en stinkande buffelbajskorv.

:D

Hur långt var det mellan oss föresten, jag har aldrig lyssnat på Ino's burkar förutom pip och x-2
En härlig snefylla och spela musik en helkväll hade vart skoj :)

Redigerat av Evil Homer, 19 February 2011 - 20:18.

Postad 19 February 2011 - 20:22

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Men det är ju dina problem och inte mina...?
Alla andra vet ju hur jag funkar ? Som jag skrev är det valfritt att skriva i den här tråden, och det är ju mestadels här jag är..
Se på Maveric t.ex. Han och jag drog inte jämt, och nu är han inte här..
Skillnaden är att jag inte har det minsta otalt med dej och tycker att du verkar vara en ganska schysst snubbe.. :)

Fast du luktar säkert illa.. B) :P

Men det är väl för fan inget att tjura ihop för !!? ;)
I den här tråden är vi inte tjuriga !! Här är vi glada !! :D

Jag måste väl få säga nånting som jag upplever? Om jag tycker att du svarar dåligt så måste jag ju få säga det. :P Jag är ju bara mig själv.

Sen så har jag inte tjurat ihop alls. Kolla mina smileysar, oj så glad jag är. :lol:

Måste hålla med dig Bagarn... folk kanske ska kolla sig själva i spegeln och tänka till lite innan de kritiserar andra. Det är sååå j*vla svenskt att alla ska vara stereotyper... säger man något som inte personen i fråga känner igen jaa... då är det helt enkelt fel på den andra.

Folk borde ut & träffa lite folk för bövelen :D

Jag känner ju mig sjukt träffad just nu. :P Så, vad är det bagaren har sagt som jag inte känner igen? Och varför tror du att jag inte träffar folk? ;)

Dom stora toppsystemen låter lite annorlunda på grund av spridningen och elementplaceringen. Det jag upplever är att dom har en mer "fasta" ljudbild medan dom mindre låter mer luftiga. Många föredrar nog den lite mer luftiga ljudbilden (som dock är MKT fastare än dom flesta andra högtalare), andra tycker annorlunda. Det "lilla" jag lyssnat så föredrar jag nog dom större systemens ljudbild, men jag behöver lyssna mycket mer innan jag är säker.

En fundering. Du sa ju bara för ett litet tag sedan att det bästa du har hört är Tengils anläggning med i28. Men du föredrar ändå dom större systemen trots att nåt av dom större systemen inte ingår i din "referensanläggning"? :D

Postad 19 February 2011 - 20:30

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Oj, här har det hänt mycket på någon dag medan jag varit på äventyr i Helsingborg :)

Skojj att du äntligen har fått dina högtalare bagarn! Vi får kanske ta och planera in den där provlyssningen som vi har pratat om snart :D

Squeezemaster:
Nice anläggning! Tycker också den mattsvarta lacken är riktigt snygg :P
Förresten, du som har ägt några olika surroundförstärkare. Vilken har du tyckt mest om? Vad tyckte du om Sherwooden? De verkar intressanta, jag har inte lyssnat mycket alls på dem. Men det lilla jag har hört när jag jämförde emot ett Yamaha RX-797 lät det bra :D

Postad 19 February 2011 - 20:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

:P

Hur långt var det mellan oss föresten, jag har aldrig lyssnat på Ino's burkar förutom pip och x-2
En härlig snefylla och spela musik en helkväll hade vart skoj :)

Inte alls långt.. Mellan Trollhättan och Motala är det nog bara typ 20 mil.
Kom hit och sup vettja !! :D

För att alla ska hålla sams, så postar jag en porrbild av det bästa, nördigaste slag... :D ;)

Bifogad fil(er)

Postad 19 February 2011 - 20:38

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

En fundering. Du sa ju bara för ett litet tag sedan att det bästa du har hört är Tengils anläggning med i28. Men du föredrar ändå dom större systemen trots att nåt av dom större systemen inte ingår i din "referensanläggning"? :)

Han har bättre rum än dom andra jag lyssnat hos.

Postad 19 February 2011 - 20:38

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag känner ju mig sjukt träffad just nu. :) Så, vad är det bagaren har sagt som jag inte känner igen? Och varför tror du att jag inte träffar folk? :P

Hehe tänkte mer på hurvida "vi alla äro olika" :D

Postad 19 February 2011 - 20:42

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Baker.. fick du betala de nya priserna eller de som gällde när du beställde?

Postad 19 February 2011 - 20:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Baker.. fick du betala de nya priserna eller de som gällde när du beställde?

Jag betalade efter den gamla prislistan !! :D
Som hittat !! :)

Postad 19 February 2011 - 20:45

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Jag betalade efter den gamla prislistan !! :P
Som hittat !! :D

Det låter bra :)

Postad 19 February 2011 - 20:46

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Nice :) Ska bli skojj att se vad du tycker om dem och hur de kommer se ut :D

Har det kommit någon nyare prislista än 2010-1?

Postad 19 February 2011 - 20:48

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Nice :) Ska bli skojj att se vad du tycker om dem och hur de kommer se ut :D

Har det kommit någon nyare prislista än 2010-1?

nej inte än, men den bör dyka upp snart.

Postad 19 February 2011 - 20:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

nej inte än, men den bör dyka upp snart.

Priserna kommer gå upp AVSEVÄRT....

Postad 19 February 2011 - 20:52

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

NEJ! :) Kommer ju aldrig bli några Ino för mig :/

Postad 19 February 2011 - 20:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

För att alla ska hålla sams, så postar jag en porrbild av det bästa, nördigaste slag... :) :P

Kan inte dricka som förr jag somnar ganska omgående då. Men är det inte längre än så så får man ju klart få tummen ur och komma upp när rymdskeppen är klara för lyssning.

Postad 19 February 2011 - 20:57

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Usch då :)

Inte bra...

Postad 19 February 2011 - 21:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Oj, här har det hänt mycket på någon dag medan jag varit på äventyr i Helsingborg :)

Skojj att du äntligen har fått dina högtalare bagarn! Vi får kanske ta och planera in den där provlyssningen som vi har pratat om snart :D

Squeezemaster:
Nice anläggning! Tycker också den mattsvarta lacken är riktigt snygg :P
Förresten, du som har ägt några olika surroundförstärkare. Vilken har du tyckt mest om? Vad tyckte du om Sherwooden? De verkar intressanta, jag har inte lyssnat mycket alls på dem. Men det lilla jag har hört när jag jämförde emot ett Yamaha RX-797 lät det bra :D

Oj oj jag har haft så sjukt många stärkare när jag börja tänka efter...
Först hade jag en Harman Kardon AVR 7000 som var den sämsta skiten ever..
Sen ett antal Pioneer, bland annat 2011, AX3, några Yamahas, några Denons, är inne på min 5:e Onkyo.
Marantz hade jag en 7500 och någon annan modell.
Jag måste nog säga att jag gillar Denon bäst handhavandemässigt. Men jag kör Onkyo nu pga att Denon inte direkt hade något matchande försteg.
Ljudmässigt... ja det vet i fasen. Jag har kört slutsteg påkopplade sen hjälmaren brann...
Om jag ska köra någon slags rangordning så blir det Denon, Onkyo, Marantz, Pioneer, Sherwood, Yamaha och Harman Kardon.
Rent slutstegsmässigt så är mitt Sherwood hur grymt som helst. Det kommer få vara med tills det går sönder.

Postad bild

Postad bild

Postad 19 February 2011 - 21:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Usch då :)

Inte bra...

Jo... För oss som redan har Ino... :D

Postad 19 February 2011 - 21:08

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Han har bättre rum än dom andra jag lyssnat hos.

Vad är det för lyssningsavstånd han har i det rummet? :)

Postad 19 February 2011 - 21:18

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Oj oj jag har haft så sjukt många stärkare när jag börja tänka efter...
Först hade jag en Harman Kardon AVR 7000 som var den sämsta skiten ever..
Sen ett antal Pioneer, bland annat 2011, AX3, några Yamahas, några Denons, är inne på min 5:e Onkyo.
Marantz hade jag en 7500 och någon annan modell.
Jag måste nog säga att jag gillar Denon bäst handhavandemässigt. Men jag kör Onkyo nu pga att Denon inte direkt hade något matchande försteg.
Ljudmässigt... ja det vet i fasen. Jag har kört slutsteg påkopplade sen hjälmaren brann...
Om jag ska köra någon slags rangordning så blir det Denon, Onkyo, Marantz, Pioneer, Sherwood, Yamaha och Harman Kardon.
Rent slutstegsmässigt så är mitt Sherwood hur grymt som helst. Det kommer få vara med tills det går sönder.

Jasså? Vad var det som var så dåligt med HK? Tycker du lika illa om dagens HK? De verkar vara omtyckta och ha bra med kraft i dem. Har själv en HK, men vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Har ju inte kört något test emot en annan förstärkare så kan inte ge något direkt uttalande.
Ja, det verkar vara ett rejält steg det där. Tycker ändå det är verkar som att det inte är så många som använder sig av Sherwood eller känner till dem så väl. Vad jag har hört och sett av dem så verkar det vara bra grejer till vettiga priser.

Det lutar väl åt en Denon här hemma. Men ska först komma fram till om jag ska skaffa flerkanal eller jag skiter i det. En anledning jag kan komma på varför jag vill skaffa mig en Denon är för att få användning av deras inbyggda DAC som verkar vara så omtyckt.

Postad 19 February 2011 - 21:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Hk har för mig murrigt och beslöjat ljud. Nu var det ett antal år sedan så det kan ju ha ändrats.

Sherwood är rätt bra pryttlar, läs den här artikeln, rätt intressant http://www.bildochlj...611&testid=2387

En liten hemlighet
Jag visste sedan tidigare att Sherwood för ett bra tag sedan tillverkade High End-produkter, bland annat ett par gigantiska monoförstärkare. Men att världens första FM-utsändning gjordes på Sherwood-utrustning var mer än jag visste. Och vad sägs om det här: Sherwood tillverkar i dag nästan en tredjedel av alla högkvalitativa receivrar i hela världen! Många av produkterna som kommer ut ur Sherwood-fabriken har märkesnamn som är mer välkända än deras eget. Exakt vilka dessa är avslöjar inte Sherwood, men vi vet att de bland annat har byggt produkter för Outlaw Audio.

Postad 19 February 2011 - 21:30

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hk har för mig murrigt och beslöjat ljud. Nu var det ett antal år sedan så det kan ju ha ändrats.

Sherwood är rätt bra pryttlar, läs den här artikeln, rätt intressant http://www.bildochlj...611&testid=2387

Ja, det lät riktigt intressant! Skulle vara kul och veta vad det är för några andra märken som kommer ifrån den fabriken :)

Postad 19 February 2011 - 21:32

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jo... För oss som redan har Ino... :)

Du har väl bara en hög med mdf än så länge...? :D

Postad 19 February 2011 - 21:59

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Nä, nu skiter jag i det här...

Skål på er gubbar!

Speciellt du Bagarn. Du verkar behöva en
ordentlig sup ikväll när du sitter och rynkar pannan över Ingvars handskrivna ritningar. ;-)

Postad 19 February 2011 - 22:04

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Nä, nu skiter jag i det här...

Skål på er gubbar!

Speciellt du Bagarn. Du verkar behöva en
ordentlig sup ikväll när du sitter och rynkar pannan över Ingvars handskrivna ritningar. ;-)

Tror inte han rynkar pannan över dom, kan mera tänka mig att det är något annat han "rynkar"

:)

Postad 19 February 2011 - 22:10

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Fick du ritningarna på papper eller en servett eller liknande? Om du fick det på ett vanligt papper äre lyx :)

Postad 19 February 2011 - 22:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tror inte han rynkar pannan över dom, kan mera tänka mig att det är något annat han "rynkar"

:)

Vad...?

Bifogad fil(er)

Postad 19 February 2011 - 22:15

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Vad...?

Ser att "sektledaren" varit o manikyrat fingrarna i samband med din betalning bagarn...

Postad 19 February 2011 - 22:20

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ser att "sektledaren" varit o manikyrat fingrarna i samband med din betalning bagarn...

Ja.. Säja vad man säja vill om Ingvar, men vackra händer har han... :) :P

Fick du ritningarna på papper eller en servett eller liknande? Om du fick det på ett vanligt papper äre lyx :D

Via mail... Knappt läsbart..

Postad 19 February 2011 - 22:21

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ja.. Säja vad man säja vill om Ingvar, men vackra händer har han... :) :D

Ja d är tydligt, vill minnas du sa han hade "bättre" saker till de bakre regionerna med :P

Postad 19 February 2011 - 23:58

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Bagarn:

Vad vare för PA basar du körde i slutet..? Något som ska sälja eller nått..?

Postad 20 February 2011 - 00:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bagarn:

Vad vare för PA basar du körde i slutet..? Något som ska sälja eller nått..?

Kan jag väl.. Dom presterade inget vidare jämfört med rören..

Postad 20 February 2011 - 01:25

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Kan jag väl.. Dom presterade inget vidare jämfört med rören..

Förutom att spela 107dB och problemen med grupplöptid så var väl inte rören så fantastiska i ditt rum heller heller va? ;)

Redigerat av Criill, 20 February 2011 - 01:30.

Postad 20 February 2011 - 01:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

För att alla ska hålla sams, så postar jag en porrbild av det bästa, nördigaste slag... :P :lol:

Stilig samling, och jo jag hjälper dig gärna med att reda ut frågetecken kring montering och filterkontruktionen ;)

Jag tror det kommer att gå bra, jag kan dra ihop en lite mer lättydd version av hans filterritning om du vill ?!

Edit: Criill, Va försiktig med bagarn, han e känslig innerstine och kan ta illa upp... ;)

Haha, Ne men han e en riktigt trevlig kort, kort men bred filur som dock kan uppfattas som lite "lite väl" av vissa har jag märkt... Men han e en hyvens snubbe och nu dessutom, det bästa av all, han är en av oss ! han är en del i sekten, en Inoit :P och alla Inoiter e ju kompisar... Eller hur bagarn.. .;)

mvh//fd DVD-ai

Postad 20 February 2011 - 01:55

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Stilig samling, och jo jag hjälper dig gärna med att reda ut frågetecken kring montering och filterkontruktionen ;)

Jag tror det kommer att gå bra, jag kan dra ihop en lite mer lättydd version av hans filterritning om du vill ?!

Edit: Criill, Va försiktig med bagarn, han e känslig innerstine och kan ta illa upp... :P

Haha, Ne men han e en riktigt trevlig kort, kort men bred filur som dock kan uppfattas som lite "lite väl" av vissa har jag märkt... Men han e en hyvens snubbe och nu dessutom, det bästa av all, han är en av oss ! han är en del i sekten, en Inoit :P och alla Inoiter e ju kompisar... Eller hur bagarn.. .:D

mvh//fd DVD-ai

Hej kompis!

Jo han verkar ta i "lite väl mycket ibland". Men å andra sidan, vem gör inte det. ;). Jag har aldrig ifrågasatt att han är en trevligt prick. Jag har bara ifrågasatt hans svar till mig.

Ja, han är en av sekten nu. Det är bara att erkänna bagarn. :lol:

Om jag hade varit Bagarn hade jag tagit i32s och lagt dom extra slantarna på akustikkonsultation. Jag är helt övertygad om att man får ut mer av det än av 2 extra dB på pappret. ;) Men det är ju bara jag. ;)

Postad 20 February 2011 - 02:28

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Hehe tänkte mer på hurvida "vi alla äro olika" ;)

Hur kan du i ditt ena inlägg skriva att du håller med en person om att du tycker att enbart han har rätt och alla som inte håller med honom har fel för att i nästa inlägg vända på det och säga att "vi alla äro olika" och alla har rätt?

Det går inte riktigt ihop för mig. :P

Postad 20 February 2011 - 03:12

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Vad är det för lyssningsavstånd han har i det rummet? ;)

Tengil? Kanske 3,6 typ.

Postad 20 February 2011 - 03:21

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Det handlar ju inte om rummets storlek, utan om lyssningsavståndet.. :P

Naturligtvis så är lyssningsavståndet väldigt viktigt. Det är dock inte allt.

Jag glömde nämna att rummet som jag pratade om har två lyssningsrader, den andra raden är upphöjd och har en basabsorbent under sig. Så om man ville ha längre än 4.5m till första lyssningsplats, så hade detta kunna gått att ordna. Men Ingvar rådde till att ha extra sittplatser och mer basabsortion istället.

Ingvar är den mest kompetenta människa jag har pratat med inom detta område. Men om sanningen ska fram så tror jag att hans teorier ändras lite beroende på vilken kund han pratar med. ;) Till oss var storyn helt tvärtemot din story. Där var det i32s som var överlägsen i56 i dom flesta lägen. Som jag sa tidigare, signatursystemen hade inte funnits om dom inte hade fyllt en funktion. Ingvar är, trots vad alla säger, en sann businessman. ;)

Postad 20 February 2011 - 09:06

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jaha, då ska man iväg idag och handla en stor leksak till bilen idag, kommer väl lämna några kW :P

EDIT: Verkar som om folk är morgontrötta idag? Blev det för många öl igår? ;)

Redigerat av Svenn3SaataN, 20 February 2011 - 10:11.

Postad 20 February 2011 - 10:47

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Naturligtvis så är lyssningsavståndet väldigt viktigt. Det är dock inte allt.

Jag glömde nämna att rummet som jag pratade om har två lyssningsrader, den andra raden är upphöjd och har en basabsorbent under sig. Så om man ville ha längre än 4.5m till första lyssningsplats, så hade detta kunna gått att ordna. Men Ingvar rådde till att ha extra sittplatser och mer basabsortion istället.

Ingvar är den mest kompetenta människa jag har pratat med inom detta område. Men om sanningen ska fram så tror jag att hans teorier ändras lite beroende på vilken kund han pratar med. :P Till oss var storyn helt tvärtemot din story. Där var det i32s som var överlägsen i56 i dom flesta lägen. Som jag sa tidigare, signatursystemen hade inte funnits om dom inte hade fyllt en funktion. Ingvar är, trots vad alla säger, en sann businessman. ;)

Har du lyssnat på i28/i32s och i56/i64s?
Jag tror inte Ingvars teorier ändras alls utan folk missuppfattar att det är olika situationer när viss högtalare passar bättre än en annan.

Postad 20 February 2011 - 11:02

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Har du lyssnat på i28/i32s och i56/i64s?
Jag tror inte Ingvars teorier ändras alls utan folk missuppfattar att det är olika situationer när viss högtalare passar bättre än en annan.

Jag har lyssnat på i32s.

Du har helt rätt. Det var jag som inte riktigt tänkte igenom det jag skrev igår. :P

Men min poäng var att lyssningsavstånd inte är allt. För då hade ju t.ex Ingvar ritat det tidigare nämnda rummet med maximalt lyssningsavstånd. ;)

Redigerat av Criill, 20 February 2011 - 11:03.

Postad 20 February 2011 - 11:16

Criill
  • Criill
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Om jag hade varit Bagarn hade jag tagit i32s och lagt dom extra slantarna på akustikkonsultation. Jag är helt övertygad om att man får ut mer av det än av 2 extra dB på pappret. ;) Men det är ju bara jag. ;)

Hehe, nu var det ju jag som var dryg och stöddig ser jag. :P

Det är ju absolut ingenting som säger att du inte kan få akustikkonsultation bara för att du tog i56.

Jag tar tillbaka det jag skrev och ber om ursäkt. Sorry. :P

Sen vill jag även påpeka igen att du kommer att få en helt fantastisk anläggning som jag gärna skulle vilja uppleva någon dag! ;)

Redigerat av Criill, 20 February 2011 - 11:18.

Postad 20 February 2011 - 11:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja, Bagarn's setupp kommer att bli mysig helt klart ;)

mvh//David

Postad 20 February 2011 - 11:37

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag har lyssnat på i32s.

Du har helt rätt. Det var jag som inte riktigt tänkte igenom det jag skrev igår. :P

Men min poäng var att lyssningsavstånd inte är allt. För då hade ju t.ex Ingvar ritat det tidigare nämnda rummet med maximalt lyssningsavstånd. ;)

Ja, avståndet behöver inte vara allt. Ljudtryckskraven kanske inte fanns och då är det bättre att anpassa för dom mindre systemen. Det finns massa olika förklaringar men faktum är att jag själv, som haft Ingvar hos mig och har i32s, har hört han sagt samma sak som till baker, att vid större avstånd så är dom större systemen bättre, enligt han. Annars hade han inte gjort dom. Men det beror ju på situationen helt enkelt.

Jag själv har hört i28, i32s, och två st i56.

Redigerat av MKarlsson74, 20 February 2011 - 11:37.

Postad 20 February 2011 - 11:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

mvh//David

Jag skall göra mitt bästa för att hetsa till elementeldning när jag är där ;)

Har ett fint minne när det skulle testas hur mycket en MTX PA 15" klarade av på mitt bryggade NAD 218 :P
Polaren satt framför basen och vrålade det " Det går mera!!!" håret fluffades så fint ifrån basporten och jag skruvade upp ett snäpp till. PANG!!! Elementet bottnade och att inte kompisen sket på sig är för mig ett under. Han ramlade bakåt och såg milt sagt shockad ut när han låg där på golvet ihop med dammkåpan som for av.

Behövs det sägas att vi skrattade ganska så gott ;)

Postad 20 February 2011 - 12:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

mvh//David

Mysigt...? Pffffft, hårdrock är vad det kommer att bli! :P

Postad 20 February 2011 - 13:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Förutom att spela 107dB och problemen med grupplöptid så var väl inte rören så fantastiska i ditt rum heller heller va? ;)

125 db@ 16 hz menar du...? Då fanns det mängder kvar att ge... :P

Hej kompis!

Jo han verkar ta i "lite väl mycket ibland". Men å andra sidan, vem gör inte det. ;). Jag har aldrig ifrågasatt att han är en trevligt prick. Jag har bara ifrågasatt hans svar till mig.

Ja, han är en av sekten nu. Det är bara att erkänna bagarn. :D

Om jag hade varit Bagarn hade jag tagit i32s och lagt dom extra slantarna på akustikkonsultation. Jag är helt övertygad om att man får ut mer av det än av 2 extra dB på pappret. :P Men det är ju bara jag. :lol:

Du är helt inne på att den enda skillnaden mellan i32s och i56 är 2 db i ljudstyrka...?

Sen vill jag även påpeka igen att du kommer att få en helt fantastisk anläggning som jag gärna skulle vilja uppleva någon dag! :D

Det får du inte...

mvh//David

Inte mysig långskånk.. Mysigt är gay... ;)

Mysigt...? Pffffft, hårdrock är vad det kommer att bli! :D

+1

Postad 20 February 2011 - 13:14

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

mvh//David

Hurru din luffare!

Polaren satt framför basen och vrålade det " Det går mera!!!" håret fluffades så fint ifrån basporten och jag skruvade upp ett snäpp till. PANG!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

---------------------

Är det bara jag som börjar bli lite less på bagarns alla PM om transparens, AVR-2107, 208, 1090...? Dessa inotier....

:P ;)

Postad 20 February 2011 - 13:19

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Är det bara jag som börjar bli lite less på bagarns alla PM om transparens, AVR-2107, 208, 1090...? Dessa inotier....

;)

Postad 20 February 2011 - 20:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag ska försöka sluta med det... Jag lovar... ;)

Postad 21 February 2011 - 07:12

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Inte bara transparens, börjar bli väl mycket Ino snack i över huvud taget.. :lol:
O så har Bagarn gått o tagit bort det lilla tillägget på tråd namnet, lite som att vända kappan efter vinden :wub:

Det börjar gå utför med tråden, ja jag säger då det :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.