Tycker det är märkligt för när tv3 bytte logga så tog det bara en dag att ändra den.
Tv8as gamla logga

Disney XDs logga

Redigerat av 91robe, 17 september 2009 - 16:40.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34716 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 17 september 2009 - 16:37 Tycker det är märkligt för när tv3 bytte logga så tog det bara en dag att ändra den. Tv8as gamla logga ![]() ![]() Disney XDs logga ![]() Redigerat av 91robe, 17 september 2009 - 16:40. Postad 17 september 2009 - 17:10
Hej Telia kundservice! Jag har samma problem som ovan. Är detta ett känt problem? Varje dag när jag kommer hem får jag starta om boxen (koppla ur/i elsladden), annars får jag inget ljud. Har varit så i ca 2 veckor. Min box står alltid på kan jag också nämna. Min utrustning: Motorola 1910 kopplad med HDMI via en Octava 5x2 HDMI Switch till en Pioneer 4280XD. Postad 17 september 2009 - 17:14
Hm. Då är ju erbjuandet om samma paket för 249kr innan 30/9 inte så "fantastiskt" längre. Hoppade precis på det. Kommer det ett PVR erbjudande i samma veva så känns det ...trist för mig. Ska försöka att inte mala ned min 1910 i småbitar då. Redigerat av Palle, 17 september 2009 - 18:32. Postad 17 september 2009 - 17:57
Vad jag menade var att det tidigare nog inte var "förhandlat" om att inte köra HDCP. Det gjordes nog utan leverantörernas vetskap i väntan på att mjukvarustödet skulle komma.
Jag tror inte att Telia jobbar på skruv och mutternivå med HDCP utan det är nog Motorola som måste göra rättningar/justeringar av firmware (eller receivertillverkaren). Hur det står till med kompetensen hos de olika tillverkarna har jag ingen aning om, men det som komplicerar det hela är säkert att de faktiskt uppfyller standarden, men att den är för luddigt skriven och på så sätt är det ju svårt att säga att den ena har rätt och den andre har fel. Notera dock att detta är spekulationer från min sida. Sedan måste jag ha missuppfattat något eftersom jag trodde att du hade en Marantz, men det var kanske någon annan i tråden. Har den senaste rättningen fått det att fungera för dig? Det stod i o f s att rättningen avsåg Onkyos 6-serie.
Givetvis kan man önska bättre information. Men som Markus på kundtjänsten skrivit tidigare så "ingår" inte koppling via receiver i tjänsten och således har man ingen support på det. Problemet som jag fattat det är just om man kopplar via något annat än direkt till TV:n, eftersom den mellanliggande utrustningen både skall vara mottagare och sändare. Vad jag förstått så har de som haft problem fått det att fungera om de kopplar direkt till TV:n och då kan man väl kanske anse att tjänsten faktiskt fungerar som den är specificerad. Well, well, oavsett vems "fel" det är så har i alla fall Telia-supporten eskalerat frågan vidare till Motorola som ju redan gjort visa rättningar så vi får väl hoppas att alla receivermärken fungerar för eller senare. /A Postad 17 september 2009 - 17:59 Min fråga är till er som är kund hos Telia; är det alltid så lång telefonkö? Postad 17 september 2009 - 18:13
Någon gång har det varit lång kö men oftast kommer jag fram inom 5 minuter de få gånger telia krånglar. Postad 17 september 2009 - 18:26
Denna "någon gång" måste vara i dag för i skrivande stund är jag på köplats 84 med en beräknad väntetid på 32 min. Edit: Jag är inte ens kund utan söker bara information från kundtjänst och får en sådan lång väntetid. Man kan ju undra hur lång väntetiden är hos supporten för er som är kunder? Redigerat av Sicko, 17 september 2009 - 18:29. Postad 17 september 2009 - 18:28
Logon för TV 8 kommer att bytas i framtiden, logon för disney XD är rätt på min och de flesta andras box, du får rätt om du startar om boxen med strömsladden. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 17 september 2009 - 18:29 Har du FiberLan så har du ju en egen kundtjänst dit det sällan varit kö när jag ringt. Kundtjänst: Telia Bredband FiberLan/Stadsnät 020 - 755 766 Vardagar 08.00 - 21.00 Lördag, söndag och helgdag 09.00 - 17.00* Support: Telia Bredband FiberLan/Stadsnät 020 - 240 250 Vardagar 08.00 - 22.00 Lördag, söndag 09.00 - 20.00 Helgdag 09.00 - 17.00* Postad 17 september 2009 - 18:32
Tack för informationen. Det är kö där med men inte lika lång som på "90200". Är nu på köplats 15 med 9 minuters väntetid. Postad 17 september 2009 - 18:53
Som det stått rätt mycket om i tråden så kommer det att komma en PVR-box under hösten. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så är min gissning att en orsak till att det inte är släppt ännu är att Telia inväntar Motorolas nya PVR-box VIP-1963 som bl a stödjer 1080p. Så JA, det är en PVR-box på gång, så nu behöver du inte sitta i kö till kundtjänst, för de har knappast mer info i ämnet än vad Markus från kundtjänsten, som skriver här på forumet, har. /A Postad 17 september 2009 - 18:56
Därimot tror jag inte de har någon ytterligare info om PVR box än den som finns i denna tråden på det här forumet. Detta trots att det är en mycket vanlig fråga till både kundtjänst och supporten just nu. Den dagen jag får information om när det kommer att komma så kommer jag skriva det här så ni behöver inte ringa till supporten/kundtjänst för att få den informationen. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 17 september 2009 - 19:15 Men vänta lite nu. Ominte jag fått det hela bakom foten så har det ju tidigare varit som så att nya kanaler kommer upp automatiskt utan ens en omstart av boxen. Så varför måte man nu helt plötsligt hårdboota boxen genom att dra ut strömsladden för att få in den nya kanalen? För övrigt så låg frivisningskanalerna från Discovery kvar efter det att frivisningen slutat men de gick inte att se på, bilden var randig å konstig. Borde inte dessa oxå bara försvunnit när frivisningen tog slut. Eller har missuppfattat det hela? ![]() Postad 17 september 2009 - 19:59
mmja det har du väl. det är logotyperna som diskuteras. de ligger i mjukvaran. kanalerna har man redan men för att byta logga (i menyn vid ex.vis kanalbyte) måste man boota om boxen. Postad 17 september 2009 - 20:16 Någon som har tips? Annars får man väl ringa Stefan Caldehed på Telia Kundrelationer i Göteborg istället... -Jonah Postad 17 september 2009 - 21:23 Jopp...efter en flaska Whiskey märker du Jonah inte av störningarna. Och så mår du så väldigt mycket bättre. Annars måste ju jag instämma att det är fruktansvärt irriterande att nya loggorna inte har hamnat på plats... ![]() ............... Till Marcus Det finns ju stora och små problem här i världen...nu till ett av de stora.. Jag önskar att Telia tar fram ett telejack med inbyggd splitter så att man kan ansluta ledningen innaför locket. Det skulle medföra en dold installation om man dessutom gör ett "dike" för kabeln i väggen mellan uttag och golvlist. Det vill jag ha. Jo en sak till, modem inbyggd i TV-boxen så dragning av kabel direkt från splitter är möjlig. Det framförde jag till Motorola för drygt ett år sedan. Är det praktiskt möjligt tro..någon. Redigerat av Latman, 17 september 2009 - 21:37. Postad 17 september 2009 - 21:23
Det är inte något som jag känner till, men jag antar att problemet sitter i "HDMI Switchen" eller så på något sätt. Får du samma fel om du kopplar kabeln direkt i TV:n?
Har du provat de saker vi diskuterat i tråden på de senaste sidorna? När du har gjort det så skicka gärna över ditt telefonnummer i ett PM så kan jag titta på det en gång till. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 september 2009 - 09:41
Det stämmer nog inte riktigt för tv3s nya logga dök upp utan att jag behövde boota om boxen. Men disney xd logga dök inte upp förrän jag "startade om tjänsten" som det heter i menyn på boxen. Vad är skillnaden på det och dra ur sladden? Postad 18 september 2009 - 10:00 Finns det någon spec på VIP-1963 ? Postad 18 september 2009 - 13:07
Att disney XD inte hade log eller fungerade automatiskt för de som hade boxen på beror som jag sa tidigare på att kanalen är helt ny. Att göra det via menyn och att dra strömsladden är samma sak. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 september 2009 - 13:30 Idag har precis flyttat in till en lägenhet med Telia Fiberlan, och nu har jag problem! När jag är ansluten via min trådlösa router trådlöst, så fungerar internetanslutningen. Ansluter jag dock med kabel, så fungerar det inte. Har testat att ansluta med kabel från min trådlösa router, och direkt från väggen. (vi har bredandsskåp) Tacksam för svar. EDIT. Problemet löste sig!!! Jag uppdaterade drivruterna för nätverkskortet... Trodde inte att det skulle vara ngt fel på nätverkskortet, eftersom det fungerade igår, fast i ett annat nätverk... Redigerat av Västernorrlänning, 18 september 2009 - 13:48. Postad 18 september 2009 - 15:05
nu finns det ett kampanjpris på 249:- / mån Postad 18 september 2009 - 15:24 Japp, versionen som kom för någon vecka sedan fungerar för mig. Det verkar som om det är problem för en del med andra receivers. Jag vet inte om det är nya problem eller om rättingen bara inte har hjälpt alla. Men jag är glad över att det fungerar för mig, nu krävs det ett strömabrott eller typ HDTV för att jag ska släppa versionen jag har i boxen :-). /jonas Postad 18 september 2009 - 17:39
Jag har tyvärr inte hittat någon och på Motorolas sida står det ingenting. Det enda jag hittade var en sida där det framgick att den hade stöd för 1080p. Där fanns också en länk till en spec, men länken fungerade inte. Länken finns i ett av mina tidigare inlägg. Sök på PVR. /A Postad 18 september 2009 - 19:10 Postad 18 september 2009 - 19:51
Kanalbytena är mycket snabbare på 1510 än 1910 ... Postad 18 september 2009 - 21:21
Är du säker på att du har valt svensk text i inställningarna? Jag tror att textningen på Kanal 9 redan ligger med i bilden som sänds ut så det är inget som boxen kan påverka. Det var antagligen fel hos alla oberoende av leverantör. Postad 18 september 2009 - 23:57 Skicka gärna ett PM ifall du har någon ytterliga feedback efter att du kikade på mina uppgifter med tanke på mitt problem. Pratade efter 1 timma och 10 minuters väntetid med Telia support idag igen för att höra om ytterligare eventuella lösningar på problemet och det enda dom kunde misstänka ifall det inte är modemet som spökar är att det troligen skulle kunna vara boxen som behöver bytas (?) eller att en kabel är kass för det är väldigt ovanligt att ett modem fallerar... tur man läser lite här inne av erfarenheter som övriga har för jag har ju just provat att byta box och inte hade det någon nytta, inte heller att byta alla kablar.... men om du "ser" någonting som kan identifiera eller utesluta någonting är jag idel öra via PM! Trevlig helg TMC Postad 19 september 2009 - 09:03
Jo jag har valt svensk, men nu stod den på norsk. Måste ha hänt något konstigt när jag startade om boxen genom att dra ur sladden. Nu har jag ställt in den på svensk igen och nu funkar det. Postad 19 september 2009 - 12:40
Jag gör min box strömlös varje natt, har hänt några enstaka gånger att den tappar att jag ställt in "svensk" textning. Redigerat av Unregistered31511, 19 september 2009 - 12:40. Postad 19 september 2009 - 13:53 Varför inte göra det lätt för sig... Låna andra pryttlar av en kompis eller granne och se om deras funkar hos dig ? Postad 19 september 2009 - 17:50
Hallå! Som Telia-Markus nämnt, blockeffekter/hackningar i TV-bilden och/eller att det tar år att logga in på boxen är fel med minimal sammolikhet för STB-defekt. Om Telia kan mäta upp bra lina fram till modemet, se till att få/felsöka med ett annat modem. Postad 19 september 2009 - 17:54 Motorola 19x3 finns så vitt jag vet inte ute i skarp drift hos någon operatör än. Vet dock inte varför Motorola inte uppdaterat sina sidor då boxen ju faktiskt är på G. Ang 1080p så bör det ju vara av mindre betydelse, för sannolikheten att Telia ska leverera sådan TV känns ju rätt så liten. Åtminstone inom överskådlig framtid. Boxens bättre prestanda lär nog vara av större intresse. Postad 19 september 2009 - 19:55 Ja, det är säkert något digitalt. Postad 19 september 2009 - 20:56 Volumen på SVT1 och SVT2 är störande hög om man jämför med andra kanaler i paketet Stor. Kan man göra något åt det utan att behöva skruva ner så jättemycket varjeg gång man ska gå över till SVT1 och SVT2? Redigerat av Unregistereda360a43b, 19 september 2009 - 20:57. Postad 19 september 2009 - 22:58 det verkar som att alla program börjar 03 istället 00 enligt boxen. Postad 20 september 2009 - 00:23 Jag tackar för feedback och info och har ett visst bekymmer eftersom de tre grannar som tidigare nappat på Telia IPTV sedan länge tröttnat (av olika orsaker) och nu kör andra lösningar via konkurrerande leverantörer. Så det finns inga att låna hårdvara ifrån. TMC Postad 20 september 2009 - 00:29 Det var väl då för bedrövligt.. Var bor du, jag tankar snöskotern och tar med mig några skiftnycklar å modem så ska det snart ordna sig. Jo, jag såg nu att du tidigare uppgav att internet fungerade perfekt..så då undrar jag om det möjligen skulle kunna vara nätadaptern som gett upp och ger fel spänning ? Någon annan nätdel liggandes och samlar damm ? Redigerat av Latman, 20 september 2009 - 00:53. Postad 20 september 2009 - 19:03 Lite osäker på vad exakt du syftar på, men jag har provat allt som "Kundtjänst" har föreslagit. Dvs kallstart av modem, dra ur nätsladd på STB, vänta 10 minuter etc. Jag PMar dig. Postad 20 september 2009 - 20:38 Fick gå in på SVT.se för att se resterande 8min. Postad 20 september 2009 - 23:26 Postad 21 september 2009 - 06:45 Det räcker med en vanlig (ej korsad) cat5e. Postad 21 september 2009 - 08:03
Det är SVT som ansvarar för innehållet på SVT Play, inte Telia. /A Postad 21 september 2009 - 10:09
För mig är det precis tvärtom. Ettan och tvåan har lägre ljudvolym än övriga. Postad 21 september 2009 - 15:23 innan hade jag discovery kanalerna.. travel&living och alla dom där.. men nu är dom borta.. ser på telias hemsida att dom inte är med i stor paketet.. eller har dom bytt? eller var det något fel under dom månaderna jag hade dom.. vad kan detta bero på? Postad 21 september 2009 - 15:51 Postad 21 september 2009 - 18:49 Postad 21 september 2009 - 20:19
Mycket märkligt. Hur är din kopplad? Min är kopplad med HDMI. Postad 21 september 2009 - 20:22
Jag har tittat specifikt på din uppkoppling nu och ser att din digital-tv box rapporterar in störningar på bilden men vi ser inga störningar på uppkopplingen mellan stationen och ditt modem.
Har inga problem med EPG idag. Det är bra om du uppger exakt vilken funktion du avser för det går att få upp EPG på flera olika sätt.
Som tidigare har sagt i tråden det är SVT som hanterar innehållet. Det är dock bra om du när du hittar såna här problem felanmäler det till oss så vi kan uppmärksamma SVT på problemet. Felet behöver inte drabba alla kunder, det går utmärkt att göra detta via chatt så slipper ni ringa. Vi behöver vissa kunduppgifter för att felanmäla det. Mer info http://www.telia.se/.../kontaktatelia/ För mig är det precis tvärtom. Ettan och tvåan har lägre ljudvolym än övriga. Det där beror på hur er utrustning hanterar digitalt ljud, jag har inga problem med det här.
Jag har fortfarande ingen mer information om det. Återkommer när jag har det. Markus Johansson Telia Kundservice 5 användare läser detta ämne0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |