Senaste filmen jag såg...
15633 svar till detta ämne
Postad 05 September 2013 - 18:09
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
The Other GuysFörsta gången jag såg filmen tyckte jag den var kass, men gav den en chans till igår :-) Skrattade en hel del, Mark är bra som bitter/arg och Will är bara efterbliven/naiv och det funkar ganska bra tycker jag. Den var helt klart mycket bättre nu än förra gången jag såg den. 5/10 träpistoler
Postad 06 September 2013 - 14:32
Unregisteredb42c7e80
-
Unregisteredb42c7e80
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
"Snitch"
The Rock i en roll där hans muskler inte har huvudrollen.
Han klarar det hyfsat bra och filmen är en helt OK actionrulle.
7/10 från alla i biosoffan.
Postad 07 September 2013 - 00:59
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Place Beyond The Pines
Gillade denna filmen som var klart över förväntan. Lite väl lång dock kan jag tycka.
Betyg 7/10
Postad 08 September 2013 - 01:19
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Mad Max och Mad Max 2. Jag hatade Mad Max mycket för att jag förväntade mig att det var Mad Max 2... Gjorde det till en högst olustig upplevelse.
Mad Max 2 däremot var minst lika bra om inte bättre än jag mindes den. Allt håller så mycket högre klass än Mad Max och klockren humor. Det var lite annorlunda mot när man såg den i yngre dagar och det var blodigt allvar
Mad Max 2/5
Mad Max 2 5/5 benchmark.
Postad 08 September 2013 - 01:39
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Kollade på Fast & Furious 6 på bluray tidigare inatt. Håller nästan samma klass som de tidigare i serien, dock är flygplatsscenen lite väl  Men det skall ju vara overklig action med snygga bilar och snabba brudar så. 7/10 i betyg, riktigt trevlig underhållning.
Postad 08 September 2013 - 09:20
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Now you see me
annorlunda och klart sevärd 7/10
Såg om Rock Of Ages hos min brorsa med hans nya system (yamaha Soavo)
Grym musik och otroligt vilket ljud (blu-ray utgåvan)
9/10
Postad 08 September 2013 - 10:15
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Kollade på Fast & Furious 6 på bluray tidigare inatt. Håller nästan samma klass som de tidigare i serien, dock är flygplatsscenen lite väl 
Men det skall ju vara overklig action med snygga bilar och snabba brudar så.
7/10 i betyg, riktigt trevlig underhållning.
Snabba brudar?
Postad 08 September 2013 - 15:24
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Seven Psychopaths Skön film, Colin Farrell gör ett bra jobb som man även kan se i hans mindre filmer. Hade en kvinnlig bekant i sällskapet när vi såg filmen som tyckte den var konstigt men hon är en sån som gillar Hollywood mallen filmer som Fast and Furious, Transformers etc etc
Postad 08 September 2013 - 18:44
Spaken_
-
Spaken_
-
Användare
-
-
157 inlägg
In Time
Tyckte filmen kändes rätt stressande men var rätt okej.
Tyxker Timberlake gör en rätt hyfsad insats.
6/10
Postad 08 September 2013 - 19:02
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
9 http://www.imdb.com/...2033/?ref_=sr_4Bra och spännande barnfilm. Kanske inte för de allra yngsta, då den kanske kan bli lite läskig. Men typ 7 år till vuxen passar bra!
Postad 09 September 2013 - 01:45
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
http://www.imdb.com/...2977/?ref_=sr_1
Snitch med The Rock fast här spelar han en lite mesigare kille som inte slår ner folk till höger och vänster.
Helt ok film men inget som överraskade direkt.
Men helt klart se värd.
Får en 6 av 10 möjliga.
http://www.imdb.com/title/tt2106476/
Jakten eller The Hunt som den heter på engelska.
Ganska seg men ändå spännande kunde inte sluta titta.
Är en film som berör en ganska mycket.
Tänk om vi svenska kunde göra lika bra film som danskarna.
7/10
Postad 09 September 2013 - 07:09
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Snabba Cash Livet Deluxe (Bio)
Grym avslutning på triologin! Som vanligt bra skådespeleri speciellt från Dejan Cukic som spelar Radovan som är riktigt övertygande och fantastisk i sin roll!
8/10
Postad 11 September 2013 - 10:35
Unregisteredb42c7e80
-
Unregisteredb42c7e80
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
The Call
Thriller med Halle Barry i huvudrollen.
Hyfsad film, men den lyfter inte riktigt och blir aldrig läskigt otäck.
6/10 från vår blodröda biosoffa.
Postad 11 September 2013 - 11:13
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
World War Z
Medelmåttig, känns som den är helt och hållet upplagd för en uppföljare.
En zombiefilm som var spännande 15min av 2timmar är inte godkänt. Ologiska frågor och svar under hela filmen också, kan varit jag som inte var uppmärksam och en aning trött.
Ger den 5/10
Postad 11 September 2013 - 12:51
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
World War Z Medelmåttig, känns som den är helt och hållet upplagd för en uppföljare.
En zombiefilm som var spännande 15min av 2timmar är inte godkänt.
Ger den 5/10
Håller med helt och hållet!
Postad 12 September 2013 - 07:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Fast and furious 6 får 5/10
World War Z får 7/10
Postad 12 September 2013 - 07:40
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Blev Iron Man 3 igår på Blu-ray.
I efterhand så kan jag känna att det var bortkastad tid...
Helheten på filmen kändes bara seg och tråkig.. Iron Man i ära.. men de skulle hållt sig till 1 & 2.
2/5 Kalkoner
Det enda som lyfte känslan lite grann var bonusmaterialet där man fick se trailers ifrån Capten America och Thor. Men det var som sagt bonusmaterial!
Postad 12 September 2013 - 07:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Helheten på filmen kändes bara seg och tråkig.. Iron Man i ära.. men de skulle hållt sig till 1 & 2.
2/5 Kalkoner
Det enda som lyfte känslan lite grann var bonusmaterialet där man fick se trailers ifrån Capten America och Thor. Men det var som sagt bonusmaterial! 
Filmerna hade en tidigare en poäng som gick ut på att presentera karaktärerna inför The Avengers. Nu vet jag inte vad poängen är?
Postad 12 September 2013 - 07:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
2/5 Kalkoner
Tyckte 3an var den bästa av de 3 filmerna.
Postad 12 September 2013 - 08:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Tyckte 3an var den bästa av de 3 filmerna.
Ja där ser man  Jag kanske skulle försöka se om den en gång till och försöka förstå mig på den bättre.. Men jag gillade den första filmen klart bättre.
Postad 12 September 2013 - 09:27
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Filmerna hade en tidigare en poäng som gick ut på att presentera karaktärerna inför The Avengers. Nu vet jag inte vad poängen är?
Poängen är att mjölka pengar, dom gör en sk fan-service, dom filmar en massa coola scener där IM gör en massa häftig action så publiken kan äta popcorn och slipper använda den lilla iq dom har. Detta börjar bli extremt vanligt i dagens filmer, börjar bli för enkelt att göra filmer utan story och engagemang och så länge popcorn-ätarna betalar kommer det fortsätta så. Såg igår Chaos men Snipes, Statham och Philippe på 6.an Börja intressant om man bortser från en miljard klyschor dom använde men filmen blev extremt sämre med tiden så det blev att jag stängde av sista 20min. 1 av 5
Postad 12 September 2013 - 09:27
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Jag tycker ni ska se om tvåan om ni tyckte den var bättre, Stark med storhetsvansinne och ständiga gräl med Paltrow. Tröttsam
Postad 12 September 2013 - 12:53
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlägg
Poängen är att mjölka pengar, dom gör en sk fan-service, dom filmar en massa coola scener där IM gör en massa häftig action så publiken kan äta popcorn och slipper använda den lilla iq dom har. Detta börjar bli extremt vanligt i dagens filmer, börjar bli för enkelt att göra filmer utan story och engagemang och så länge popcorn-ätarna betalar kommer det fortsätta så.
Såg igår Chaos men Snipes, Statham och Philippe på 6.an
Börja intressant om man bortser från en miljard klyschor dom använde men filmen blev extremt sämre med tiden så det blev att jag stängde av sista 20min.
1 av 5

Du missade de 20min som var bäst mao.  Den har allt. Sladdande polisbilar när dom kommer till platsen, övernitisk polis med tuggummi tuggande i ultrafart samt kaxig kvinnlig konstapel. Mycket bra.. Förväntningarna på film med Snipes, Statham och Philippe är ju inte skyhöga så sett från det en 3:a från mig. Men som jämförelse av många andra filmer så 1:a
Postad 12 September 2013 - 23:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ip man
En film som (löst misstänker jag) baseras på Bruce lee's mästare i wing chun.
jag trodde att det här bara skulle bli en film om en oslagbar blygsam stereotyp, men blev positivt överraskad. en dramatisk film som till stor del handlar om den japanska invasionen av kina på 30 och 40-talet, där man får följa Ip man och några övriga från hans bekantskapskrets.
en hel del väldigt vacker och realistisk kampsport visas och jag måste säga att det här nog är den bästa kinesiska filmen jag sett, i konkurrens med exempelvis komedin winners and sinners och övriga filmer med the three dragons.
5/5 stenhårda jabbar. en film som måste ses. det här är den bästa filmen jag sett i år, och en av dom absolut bästa filmerna jag sett under min livstid.
Redigerat av Zartok, 12 September 2013 - 23:03.
Postad 12 September 2013 - 23:53
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Den här?Står som Yip Man på IMDB och har fått riktigt bra betyg. Ska hålla utkik efter den.
Postad 13 September 2013 - 04:26
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Rise of the ZombiesEn inte alls så dålig zombie-film faktiskt, även om den är gjord av Asylum. Gillar man zombie-filmer så är denna helt klart sevärd. 5.5/10 i betyg av mig.
Postad 13 September 2013 - 06:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ip man En film som (löst misstänker jag) baseras på Bruce lee's mästare i wing chun. jag trodde att det här bara skulle bli en film om en oslagbar blygsam stereotyp, men blev positivt överraskad. en dramatisk film som till stor del handlar om den japanska invasionen av kina på 30 och 40-talet, där man får följa Ip man och några övriga från hans bekantskapskrets.
en hel del väldigt vacker och realistisk kampsport visas och jag måste säga att det här nog är den bästa kinesiska filmen jag sett, i konkurrens med exempelvis komedin winners and sinners och övriga filmer med the three dragons.
5/5 stenhårda jabbar. en film som måste ses. det här är den bästa filmen jag sett i år, och en av dom absolut bästa filmerna jag sett under min livstid.
Den här?
Står som Yip Man på IMDB och har fått riktigt bra betyg. Ska hålla utkik efter den.
Finns även en lyckad uppföljare. http://www.imdb.com/...386932/combinedInte riktigt lika bra, slutfighten är lite sisådär på nåt konstigt sett men annars grym med Sammo Hung, fighten mellan honom och Donnie är imponerande. Ska tydligen finnas ytterligare en version av IP Man med helt andra skådisar och lite mer seriös ton.
Postad 13 September 2013 - 08:55
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
21 and over
Collegehumor med mycket fest och en rejäl dos med svordomar. Men får nästan exakt vad man trodde att man skulle få.
Ger den 5/10
Postad 13 September 2013 - 09:17
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Poängen är att mjölka pengar, dom gör en sk fan-service, dom filmar en massa coola scener där IM gör en massa häftig action så publiken kan äta popcorn och slipper använda den lilla iq dom har. Detta börjar bli extremt vanligt i dagens filmer, börjar bli för enkelt att göra filmer utan story och engagemang och så länge popcorn-ätarna betalar kommer det fortsätta så.
Såg igår Chaos men Snipes, Statham och Philippe på 6.an
Börja intressant om man bortser från en miljard klyschor dom använde men filmen blev extremt sämre med tiden så det blev att jag stängde av sista 20min.
1 av 5

Allt Statham är med i ska man undvika som pesten.
Postad 13 September 2013 - 09:30
jarre008
-
jarre008
-
Beroende
-
-
1166 inlägg
Rise of the Zombies
En inte alls så dålig zombie-film faktiskt, även om den är gjord av Asylum. Gillar man zombie-filmer så är denna helt klart sevärd. 5.5/10 i betyg av mig.
Jag gillar zombiefilmer, men denna var ingen höjdare enligt mig. Började snabbspola efter ca . 20-30 min.
Postad 13 September 2013 - 09:32
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Jag gillar zombiefilmer, men denna var ingen höjdare enligt mig. Började snabbspola efter ca . 20-30 min.
Jo, man snabbspolade förbi vissa delar, men riktigt så hemsk var den ändå inte tycker jag.
Postad 13 September 2013 - 09:45
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Allt Statham är med i ska man undvika som pesten.
Inte Snatch och Lock stock för guds skull !!!
Postad 13 September 2013 - 09:51
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Nej, men dom kom ju för 14år sen. Han har blivit sämre och sämre  Men håller med dig, Snatch och Lock stock är inga filmer man ska missa!
Postad 13 September 2013 - 10:26
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nej, men dom kom ju för 14år sen. Han har blivit sämre och sämre 
Men håller med dig, Snatch och Lock stock är inga filmer man ska missa!
Statham blev en va mina favoriter efter Snatch men som du sa så kom det enormt mycket skit ala Crank eller ännu värre senare. Tydligen ska han vara sjukt duktig på kickboxning men det var synd att han införde den på vita duken, skulle behållt sin "drama-karaktär" och undvikit action ala Segall.
Postad 13 September 2013 - 11:46
Unregistered30643
-
Unregistered30643
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Studentfesten såg vi igår och vi skrattade ovanligt mycket, klart godkänd
Postad 13 September 2013 - 13:45
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Finns även en lyckad uppföljare.
http://www.imdb.com/...386932/combined
Inte riktigt lika bra, slutfighten är lite sisådär på nåt konstigt sett men annars grym med Sammo Hung, fighten mellan honom och Donnie är imponerande.
Ska tydligen finnas ytterligare en version av IP Man med helt andra skådisar och lite mer seriös ton.
Finns IP Man 3, 4 och 5 :-) inte alls lika bra som 1 och 2:an. The Grandmaster är den senaste om IP Man, går upp på bio nu i helgen (eller nästa helg) har jag för mig. //MIke
Postad 13 September 2013 - 14:59
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Den här?
Står som Yip Man på IMDB och har fått riktigt bra betyg. Ska hålla utkik efter den.
ip man eller yip man, det är samma film men den heter olika beroende på vart filmen finns. du MÅSTE se den. alla måste se den. det är en otroligt oväntat bra film! jag ska fixa tvåan och se den i helgen. vidare, fristil här ovan skrev att det finns 3, 4 och 5 som är en slags uppföljare som inet är lika bra som ettan eller tvåan samt the grandmaster som även den baseras på ip man. jag lägger då till att det finns en hel serie med 50 avsnitt av detta mästerverk! jag tror inte att den är släppt utanför asien. den går fortfarande på tv i vissa länder. hade serien varit lika fantastisk som filmen så hade det varit världens bästa serie, men jag tror nog att serien håller lite mindre klass med sämre skådespelare. till alla: se IP MAN för fan! =)
Postad 13 September 2013 - 16:15
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Been there, done that
Vad som skiljer sig mot dagens filmer är att skådisarna slåss och inte står still och man skakar kameran
Redigerat av Benkke, 13 September 2013 - 16:19.
Postad 13 September 2013 - 22:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Dredd, BD
Helt ok actionrulle. Påminner mycket om The Raid. Ingen film att analysera men underhållande.
Postad 13 September 2013 - 23:44
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
yip man 2.
största besvikelsen för i år. efter att ha sett ettan igår och läst att tvåan skulle vara bra så blev jag brutalt besviken. filmen bygger vidare på händelserna i den första filmen, men istället för att ha valt att behålla den genuina känslan så är hela filmen hollywoodinspirerad med en massa fula tävlingar, orealistiska scener för "spänning" och allt känns bara korkat, tafatt och... alldeles katastrofalt.
1/5 skosulor. en illaluktande sådan.
Postad 14 September 2013 - 06:32
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
yip man 2. största besvikelsen för i år. efter att ha sett ettan igår och läst att tvåan skulle vara bra så blev jag brutalt besviken. filmen bygger vidare på händelserna i den första filmen, men istället för att ha valt att behålla den genuina känslan så är hela filmen hollywoodinspirerad med en massa fula tävlingar, orealistiska scener för "spänning" och allt känns bara korkat, tafatt och... alldeles katastrofalt.
1/5 skosulor. en illaluktande sådan.
Du ska absolut inte se 3, 4 och 5:an de är riktigt dåliga med helt andra skådisar. Men jag tror att du skulle gilla The Grandmaster, den är väldigt snygg och berättar hela historien i en film, lite konstiga klipp i den, hoppar fram och tillbaka i tiden, men är väldigt snygg, inte lika mycket kung-fu i den, lite mer om personerna och damerna i hans liv.
Postad 14 September 2013 - 08:01
Unregisteredcf5e689c
-
Unregisteredcf5e689c
-
Användare
-
-
143 inlägg
Star Trek - Into Darkness http://www.imdb.com/...8101/?ref_=sr_1Sevärd men inte så mkt mer tycker jag. 6,5/10
Postad 14 September 2013 - 08:23
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Tog fram xmen boxen igår, ettan avklarad. Kul när det är några år sen man såg dem:-) Jag tycker det är skön underhållning som har sköna effekter och bra bild som bonus:-)
Postad 14 September 2013 - 14:30
Unregistered055e1f21
-
Unregistered055e1f21
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
Efter att helt missat filmen Ip man så tackar jag för denna tråd.
Ip man får helt enkelt 5/5 och slår faktiskt ner min favorit "Once upon a time in china 1-3" med Jet Li vilket är en av hans bästa filmer, vilket jag kan starkt rekommendera åt er
Postad 14 September 2013 - 14:59
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Du ska absolut inte se 3, 4 och 5:an de är riktigt dåliga med helt andra skådisar. Men jag tror att du skulle gilla The Grandmaster, den är väldigt snygg och berättar hela historien i en film, lite konstiga klipp i den, hoppar fram och tillbaka i tiden, men är väldigt snygg, inte lika mycket kung-fu i den, lite mer om personerna och damerna i hans liv.
inte för att vara sån men jag har... ehm... fått hem den igår... på något märkligt sätt. kanske kommer att se den ikväll =) Efter att helt missat filmen Ip man så tackar jag för denna tråd. Ip man får helt enkelt 5/5 och slår faktiskt ner min favorit "Once upon a time in china 1-3" med Jet Li vilket är en av hans bästa filmer, vilket jag kan starkt rekommendera åt er 
visst var det en episkt bra film? därför säger jag snabbt att du absolut INTE ska se tvåan. jag vill starkt rekommendera dig att du minns ip man för den första filmen. jag ska sno ditt tips och se igenom dom när det finns tid över =)
Postad 14 September 2013 - 19:41
Unregistered055e1f21
-
Unregistered055e1f21
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
inte för att vara sån men jag har... ehm... fått hem den igår... på något märkligt sätt. kanske kommer att se den ikväll =)
visst var det en episkt bra film? därför säger jag snabbt att du absolut INTE ska se tvåan. jag vill starkt rekommendera dig att du minns ip man för den första filmen. jag ska sno ditt tips och se igenom dom när det finns tid över =)
Jo riktigt bra. En till sjukligt bra film är "Iron & silk" på svenska "svärd och siden" från 1990 och är verklighetsbaserad om en amerikan som tar sig en tur till kina och ser vad Wushu verkligen är på nära håll... Betyg=5/5.
Postad 14 September 2013 - 23:59
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Knappast Statham som gör den filmen bra iofs. Han är lika usel där som i alla andra filmer han medverkat i.
Postad 15 September 2013 - 01:31
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
This Is the EndRiktigt grym rulle, 8/10 i betyg av mig pga att Emma Watson var med för lite
Postad 15 September 2013 - 03:30
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
G.I. Joe: RetaliationSkön actionrulle med lite halvdåliga scener. Ger den ändå 7/10 i betyg.
Postad 15 September 2013 - 04:17
Unregistered2222
-
Unregistered2222
-
Beroende
-
-
1106 inlägg
Mission Impossible 1, 2, 3 på Blu-ray nu i natt
Började på 1:an kl 23 ca.
2:an när den var slut med en paus i mellan.
Nu kollar jag på 3:an. Har en timma kvar men ska äta frukost innan jag ser klart den.
Har 4:an och den kanske jag hinner med också
1:an är ju en klassiker. Den får en 7:a av mig. 2:an får en 5:a och 3:an får en 8:a, hittills
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|