Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 February 2010 - 21:21

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hur är det med Batteritiden vid normal användning?
Läst att den skall vara väldigt dålig?

Postad 07 February 2010 - 21:30

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag tycker den är helt ok, men det är ju naturligtvis väldigt svårt att avgöra vad "normal användning" är för något. Klarar mig en dag om jag inte använder 3G för mycket och inte är inloggad på Skype eller MSN (det drar mycket). Då är jag nästan ständigt inkopplad på wlan och uppdaterar två e-postkonton varje timme (tror inte det drar så mycket ändå). Surfar kanske 1 timme, spelar 1 timme, läser pdf 1 timme, skickar några sms, pratar någon minut och lyssnar på musik via bluetooh i ca en timme. Men då är det inte mycket kvar av batteriet när jag kommer hem från skolan vid 16-17.

Edit: Kör väderwidget, facebook och en massa annat som inte borde dra så mycket ström...

Redigerat av t_jungbark, 07 February 2010 - 21:33.

Postad 07 February 2010 - 21:33

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jag skulle inte sälja min för 6k :wub:

Fasen vad nöjd jag är med min N900..
Sjukligt nöjd.

Det enda klagomål jag egentligen har är batteritiden..
Nu kan det ju hända att det blir lite bättre efter några laddningar..
Men 0700-2100 är en utopi just nu..

Tog den ut laddaren 1130 idag..
Snackat kanske 30 minuter i telefon.
Skickat 10sms..
Sett film 45 minuter
Svarat på 3 mail.
Haft igång Irc på #Maemosweden
Haft igång en webbsida å 2 konversationer
Ljusstyrka på nästlägsta förutom när jag såg film
Ingen Facebook som uppdateras..Ingen MSN igång..Inget väder igång.
ingen wlan/blåtand igång.
Ingen musik/inget spel

På tok för dåligt.

Fick snikladda den en liten stund 1800 så jag skulle klara mig tills ja kom hem 2100.

Aha, skumt mina batterier håller ganska bra. Har dock inte kollat på film.
Tog min ur laddning kl 12 igår.
Skickat 40-50 sms.
Mailat en hel del.
Fotat lite.
Lyssnat på musik.
Surfat en del, kollar sidor varje timme.
Tittat runt i telefonen.
Pratat kanske 1-2 timmar i den.
Fixat firefox och så.
Efter allt det så har jag nu halva mitt batteri kvar.

Verkar som det måste vara något du kör mycket som suger batterierna...kanske film eller om du använt wlan mycket?

Postad 07 February 2010 - 22:08

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag kommer ju mest att använda telefonen som just telefon, kalender och lite mail.
Kan säga att min telefon är min filofax.
Surf och film kanske max blir totalt 2h i veckan

Postad 07 February 2010 - 23:25

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Då tror jag inte att batteritiden kommer att vara något problem för dig.

Postad 07 February 2010 - 23:25

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Aha, skumt mina batterier håller ganska bra. Har dock inte kollat på film.
Tog min ur laddning kl 12 igår.
Skickat 40-50 sms.
Mailat en hel del.
Fotat lite.
Lyssnat på musik.
Surfat en del, kollar sidor varje timme.
Tittat runt i telefonen.
Pratat kanske 1-2 timmar i den.
Fixat firefox och så.
Efter allt det så har jag nu halva mitt batteri kvar.

Verkar som det måste vara något du kör mycket som suger batterierna...kanske film eller om du använt wlan mycket?

Det finns hopp om bättre batteri, läs nedasntående från maemosweden.com:

Nytt high performance batteri på väg från Mugen!
Kan med glädje meddela att Mugen håller på och utvecklar ett "high performance" batteri till Nokia N900.
Mugen säljer special batterier till många olika mobiltelefoner och de har t ex ett 3600mAh! batteri till Nokias N810 modell. Jag äger ett sånt och det har varit helt otroligt bra. Jag kan ha min N810 online i många dagar utan problem. Just 3600mAh är kanske lite väl stort och hade inte varit så intressant till N900 som nu också fungerar som min mobiltelefon men ett 1700 eller där om kring hade varit toppen.

Svar från Mugen själva:

--------------------------------------------------------------------------------

Dear Claes,

Thanks for your email and enquiry for a Mugen Power Battery for the Nokia N900. At this moment, we are developing a high-performance battery for this model. As soon as we have any further information about final specification and a release date, we will inform you by email. Thanks for visiting our website and interest in our products.

If you have any questions or need more information, please do not hesitate to contact us. We will be happy to assist.

Merry Christmas and we wish you a lot of power in the New Year!

Kindest regards,

Support Department
Mugen Power Batteries Europe

Postad 07 February 2010 - 23:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
problemet är ju att telefonerna oftast blir fetare...vet inte hur de är i det här fallet...

isåfall går de bort för mig

Postad 08 February 2010 - 02:17

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

problemet är ju att telefonerna oftast blir fetare...vet inte hur de är i det här fallet...

Detta har iaf diskuterats vida. Jag vill att en sån här pryl ska gå ner i byx-fickan och det gör den nog inte med extra celler i batteriet. MEN! Om jag har den i med mig på semester el dyl då kan jag tänka mig att stoppa den i jack-fickan. :wub:

Postad 08 February 2010 - 07:58

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Missförstå inte mitt inlägg om det kraftigare batteriet som kanske kommer.

Det kommer INTE att bli tjockare så att det inte ryms i dagnes N900, locket på baksidan sätter ju en gräns för hur tjockt batteriet kan vara.
Så hur kan du mena att telefonen skulle bli fetare????

Gå in på Mugen:s webbsajt och titta vad de gjort till andra mobilmodeller, inte har de blivit tjockare inte.
http://www.mugenpowerbatterijen.nl/
Liten korrigering: Vissa modeller av batterier gör att telefoner blir tjockare då det ju även ingår en nu baksida vid köp av batteri från Mugen.
Dock (omk ni läser vad jag skickade förra inlägget) så är ju hela vitsen från Mugen att framställa ett batteri som INTE gör N900:an tjockare.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 08 February 2010 - 10:50.

Postad 08 February 2010 - 11:53

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
någon som vet om det finns några åteförsäljare för brodit i sverige? eller måste man beställa från brodit?

tänkte beställa ett car-kit. Men hade gärna velat känna lite på den först. Någon som vet om det finns någon affär som säljer deras prylar?

Postad 08 February 2010 - 12:45

kulla
  • kulla
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vill tipsa om Bibliotekens streamade ljudböcker. Fungerar alldeles utmärkt. Väl värt att testa om man tycker om ljudböcker vill säga...
http://www.elib.se/

Postad 08 February 2010 - 13:24

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Vill tipsa om Bibliotekens streamade ljudböcker. Fungerar alldeles utmärkt. Väl värt att testa om man tycker om ljudböcker vill säga...
http://www.elib.se/

Låter intressant.
Några funderingar dock.

De är i flash? Hur spelas de upp? Jag antar att det är i webbläsaren med någon form av inloggning.
Hur fungerar det med kapitel och pausning?

Hade varit trevligt att kunna ladda ner istället för strömmande, för att spara uppkopplingen.
Är man ute och kör vet man ju inte hur bra uppkoppling man alltid har?
Någon koll på hur mycket datatrafik det går åt?

Redigerat av MagnusBio, 08 February 2010 - 13:25.

Postad 08 February 2010 - 14:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag funderar över vilket minne man ska köpa till mobilen. kan man köra med både micro sd och micro sdhc? är det samma sak, bara det att den senare har extremt mycket bättre lagringsutrymme?

Postad 08 February 2010 - 16:03

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Apropå batterier finns nu Battery-Eye, en applikation som visar en graf över tid om hur batteriet mår.

Postad bild

Redigerat av pivic, 08 February 2010 - 16:26.

Postad 08 February 2010 - 16:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
DET ska jag testa :-)

Tror det är min operatörs fel att min drar så mycket ström

Postad 08 February 2010 - 16:43

kulla
  • kulla
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Låter intressant.
Några funderingar dock.

De är i flash? Hur spelas de upp? Jag antar att det är i webbläsaren med någon form av inloggning.
Hur fungerar det med kapitel och pausning?

Hade varit trevligt att kunna ladda ner istället för strömmande, för att spara uppkopplingen.
Är man ute och kör vet man ju inte hur bra uppkoppling man alltid har?
Någon koll på hur mycket datatrafik det går åt?

Jodå, det är ett flashfönster som öppnar sig. Man loggar in mha sitt lånekortsnummer. Det fina i kråksången är att man kan fortsätta att lyssna på sin pc och fortsätta där man slutade i telefonen. Pausning funkar också. Mycket praktiskt. Jag har ingen aning om hur mycket bandbredd som går åt - det är ngt jag inte behöver tänka på då obegränsat ingår i abonnemanget.
Har man tex Total Recorder i pcn så öppnar sig möjligheter... B)

Postad 08 February 2010 - 17:30

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

jag funderar över vilket minne man ska köpa till mobilen. kan man köra med både micro sd och micro sdhc? är det samma sak, bara det att den senare har extremt mycket bättre lagringsutrymme?

Ja, microSD är upp till 2GB, microSDHC är från 4GB till 32GB (kommer nog ökas på, men det finns nu inga microSDHC över 16GB att köpa ändå). N900 klarar båda standarderna.

Postad 08 February 2010 - 20:30

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej igen på er!

Kan man konfigurera kontakterna vad som skall visas och så.
Ser att det är mycket som är kopplat mot skype och google samt ovi chat.
Menar inte så kul med massa sådan fält som syns på en kontakt eller liknade
om man inte använder sig av det.

Börja bli rikigt sugen på telen men vill veta alla möjligheter så man inte köper grisen i säcken som med iphonen.

Postad 08 February 2010 - 20:58

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hej igen på er!

Kan man konfigurera kontakterna vad som skall visas och så.
Ser att det är mycket som är kopplat mot skype och google samt ovi chat.
Menar inte så kul med massa sådan fält som syns på en kontakt eller liknade
om man inte använder sig av det.

Börja bli rikigt sugen på telen men vill veta alla möjligheter så man inte köper grisen i säcken som med iphonen.

På min mobil så har jag nästan bara kontakter med mobilnummer. Trycker jag på en kontakt för att ringa så får jag upp en ikon för att ringa nummret och en för att sms'a nummret. Så du får inte upp en massa fält när du ska ringa eller sms'a om dem inte är ifyllda med något. Du får bara upp dem kontaktalternativ du angett. Hoppas det var svar på din fråga :(

Postad 08 February 2010 - 21:23

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hur är det med Batteritiden vid normal användning?
Läst att den skall vara väldigt dålig?

Nu har jag testat några dagar, jag kan säga direkt att batteriet håller bättre för mig än min gamla N82:a.
Nu kör jag en hel hög med program igång, mfe(alltid uppkopplad), weather applet etc.

Det kan också ha att göra med att den byter över till wifi så fort den kommer åt ett nät den känner igen - det drar tydligen mindre batteri än 3G hela tiden.

Så jag är väldigt nöjd med batteritiden, om jag pratar mycket en dag har jag alltid fått mellanladda telefonerna(SE K800, Nokia N82 etc) på dagen. Det alla telefoner är känsliga för är taltiden...

/Fredrik

Redigerat av memilen, 08 February 2010 - 21:28.

Postad 09 February 2010 - 00:08

bianconeriii
  • bianconeriii
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag skulle inte sälja min för 6k :(

Fasen vad nöjd jag är med min N900..
Sjukligt nöjd.

Det enda klagomål jag egentligen har är batteritiden..
Nu kan det ju hända att det blir lite bättre efter några laddningar..
Men 0700-2100 är en utopi just nu..

Tog den ut laddaren 1130 idag..
Snackat kanske 30 minuter i telefon.
Skickat 10sms..
Sett film 45 minuter
Svarat på 3 mail.
Haft igång Irc på #Maemosweden
Haft igång en webbsida å 2 konversationer
Ljusstyrka på nästlägsta förutom när jag såg film
Ingen Facebook som uppdateras..Ingen MSN igång..Inget väder igång.
ingen wlan/blåtand igång.
Ingen musik/inget spel

På tok för dåligt.

Fick snikladda den en liten stund 1800 så jag skulle klara mig tills ja kom hem 2100.

konsigt. för mig känns det som om den klarar ett bra tag i alla fall.

brukar ta ur den ur laddaren vid 10 och sätta in laddaren igen vid midnatt någongång. Mellan dessa tider hinner jag med följande:

ca 30-60 min surfande
pratar i minst 10 min
skickar något sms
har mail på i drygt 2-4 timmar
lyssnar på mp3 i ca 30-60 min
har widgets på för väder, facebook, mediaspelare, datatrafik
leker med skrivbordet
leker med programhanteraren (söker nytt, installerar, söker uppdateringar)
leker med pidgin
har alltid 3G täckning på!

bara idag har jag gjort allt detta förutom det med programhanteraren, skickat sms samt lekt med pidgin och jag har fortfarande mer än halva batteriet kvar. Har även spontananvänt telefonen en hel del under jobbet. Laddaren drogs ut imorse runt klockan 9.

Redigerat av bianconeriii, 09 February 2010 - 00:12.

Postad 09 February 2010 - 04:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
skumt...antagligen är det fel på min mobil eller så är det Tre som gör att de drar massor me ström här..

tidigare hade jag och min kompis en htc tytn2 under 2 år..

min kompis hade hela tiden minst dubbelt så bra batteritid.han hade Telia..

nu drar min N900 en massa ström fast den är på.standby.
blir till att köpa större batteri.

känns grymt trist me tanke på att allt annat är så grymt bra.

helt klart den bästa mobil jag ägt

Postad 09 February 2010 - 09:00

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

DET ska jag testa :-)

Tror det är min operatörs fel att min drar så mycket ström

Och vilken operatör är nu det?

Postad 09 February 2010 - 09:05

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

skumt...antagligen är det fel på min mobil eller så är det Tre som gör att de drar massor me ström här..

tidigare hade jag och min kompis en htc tytn2 under 2 år..

min kompis hade hela tiden minst dubbelt så bra batteritid.han hade Telia..

nu drar min N900 en massa ström fast den är på.standby.
blir till att köpa större batteri.

känns grymt trist me tanke på att allt annat är så grymt bra.

Inte helt ologiskt resonemang iom att telia ju har kvar 2G nät medan TRE uteslutande kör 3G (som är en mer strömkrävande anslutning) TRE hyr dock in lite 2G-nät där de inte har någon täckning ska väl tillägas. Stänga av telfonfunktionen vissa stunder är väl knappast ngt aktuellt?

Postad 09 February 2010 - 09:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tre har jag...Kompisen Telia

Postad 09 February 2010 - 09:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Nåt jag hört lite om över 200 sidor är hur 900an är som video media spelare?

Vad finns det för utbud av media spelare eller räcker standard spelaren som följer med?

Vad kör ni för program för att konvertera dvd till vilket format? Vilken upplösning?

Postad 09 February 2010 - 11:31

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Vad finns det för utbud av media spelare eller räcker standard spelaren som följer med?

Vad kör ni för program för att konvertera dvd till vilket format? Vilken upplösning?

Kör med MPlayer och den har spelat det jag försökt spela upp utan problem så jag har inte funderat så mycket på det. Undertexter i *srt format har även det funkat bra.

//j

Postad 09 February 2010 - 11:55

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Kör med MPlayer och den har spelat det jag försökt spela upp utan problem så jag har inte funderat så mycket på det. Undertexter i *srt format har även det funkat bra.

//j

Ok, tack för svar, vet du hur den hanterar divx?

Postad 09 February 2010 - 12:15

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Ok, tack för svar, vet du hur den hanterar divx?

Gissar att det mesta jag kollat på har varit kodat med xvid/divx, har bara tagit samma filer som jag kört på stationära datorn och flyttat över. Om du inte är bekväm med terminalfönstret finns lite olika GUI till MPLayer tex SiB, KMplayer...

Såg någonstans att VLC var på gång också.

//j

Postad 09 February 2010 - 12:47

ja-jo
  • ja-jo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej
Jag står i valet mellan kommande HTC Bravo eller Nokia N900. Båda har Linux i en eller annan form och båda verkar vara mycket kapabla telefoner (eller datorer). Nokian finns nästan till salu nu, men jag gissar att Bravon kommer nog vara lite vassare. Nokian har tangentbord, men är då också klumpigare. Nokian har ett öppet Linux. men kommer jag sakna Androids programutbud? Nokian har stöd för usb-host (minne, skrivare(?) men Bravon har 3,7" AMOLED-skärm.

Jobbigt I-landsproblem.

/Jan

Postad 09 February 2010 - 13:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
N900 har inte usb host..jag skulle aldrig välja en mobil utan fysiskt tangentbord....de är riktigt skönt..

bara du kollar upp programen så märker du ju vars de lutar

Postad 09 February 2010 - 15:08

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Samma här. Helt klart. Jag älskar allt från tangentbordet till hur extremt tydlig skärmen är, till hur jag inte längre behöver bry mig om att försöka kopiera länkar jag fått via SMS (och lägga in dem i rätt webbläsare), att byta nät från 3 till mitt hemmanätverk när jag kommer hem (vilket nu sker automatiskt); jag är så nöjd.

Att titta på video är sanslöst skönt, och att lyssna på musik och få den att reggas till last.fm är också kul. Däremot verkar mediaspelaren inte vara pigg på att placera låtar i rätt ordning, trots IDv3-taggning; måste kolla vidare på det.

Postad 09 February 2010 - 15:19

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag kör med den inbyggda mediaspelaren; med installation av extra codecs funkar den fint med de XviD:ar som jag har testat, utan problem. MPlayer funkar förmodligen ännu bättre. Dessutom finns det subtitle-stöd till den inbyggda mediaspelaren också.

Postad 09 February 2010 - 15:24

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Samma här. Helt klart. Jag älskar allt från tangentbordet till hur extremt tydlig skärmen är, till hur jag inte längre behöver bry mig om att försöka kopiera länkar jag fått via SMS (och lägga in dem i rätt webbläsare), att byta nät från 3 till mitt hemmanätverk när jag kommer hem (vilket nu sker automatiskt); jag är så nöjd.

Att titta på video är sanslöst skönt, och att lyssna på musik och få den att reggas till last.fm är också kul. Däremot verkar mediaspelaren inte vara pigg på att placera låtar i rätt ordning, trots IDv3-taggning; måste kolla vidare på det.

Håller med ovanstående till 100%, speciellt skönt det där med den automtiska kopplingne mellan nätverken, suveränt.

En undran:
Man kan ju stänga av att det skall komma en signal om det kommer msm eller så MEN jag har inte lyckats på något sätt stänga av lju om dt kummer ett nytt mail via Mail for Exchange, är det någon som vet?
Måste hålla med den som tidigare skrev att just Exchange modulen finns det en hel mer att göra på framöver för Nokia.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 09 February 2010 - 15:25.

Postad 09 February 2010 - 15:35

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

En undran:
Man kan ju stänga av att det skall komma en signal om det kommer msm eller så MEN jag har inte lyckats på något sätt stänga av lju om dt kummer ett nytt mail via Mail for Exchange, är det någon som vet?
Måste hålla med den som tidigare skrev att just Exchange modulen finns det en hel mer att göra på framöver för Nokia.

Jag undrar också! Har försökt hitta det, men ingen lycka. Dessutom håller jag med om Exchangedelen; jag synkar mot Google Apps och synken tenderar att balla ur om jag gör ändringar på mobilen, som skall synkas med Google. Om jag däremot gör ändringar via webben synkas de helt utan problem till N900:an. Det funkade alldeles utmärkt genom min Nokia N95 8GB.

Dessutom, om jag kör Hermes eller merge:ar kontakter slutar de synkas med Google. Litet trist, men inget större problem för mig.

Postad 09 February 2010 - 16:30

memilen
  • memilen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag undrar också! Har försökt hitta det, men ingen lycka. Dessutom håller jag med om Exchangedelen; jag synkar mot Google Apps och synken tenderar att balla ur om jag gör ändringar på mobilen, som skall synkas med Google. Om jag däremot gör ändringar via webben synkas de helt utan problem till N900:an. Det funkade alldeles utmärkt genom min Nokia N95 8GB.
Dessutom, om jag kör Hermes eller merge:ar kontakter slutar de synkas med Google. Litet trist, men inget större problem för mig.

Ingen av dessa problem du nämner existerar om man kör mot en riktig exchange-server dock.

Det gör dock inte ditt problem mindre för dig, men ville klargöra det för andra som läser...

/Fredrik

Postad 09 February 2010 - 16:46

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ingen av dessa problem du nämner existerar om man kör mot en riktig exchange-server dock.

Det gör dock inte ditt problem mindre för dig, men ville klargöra det för andra som läser...

/Fredrik

Så sant så.
Jag själv kör mot en riktig exchangeserver (2007) och det fungerar t.o.m. bättre än min förra mobil Nokia N97:s exchangemodul för denna på N900:an lagrar även alla undermappar med mail i som jag har in Inkorgen på exchangeservern.
Synka kalender och kontakter går perfekt.

Vad jag menade i mitt tidigare att Nokia har lite mer att göra med exchangen i N900:an är t.ex. en widget som visar t.ex. de senaste 2 malens huvuddata (som N97:an har), lite mer smidigt arbetssätt att klikca fram mail man vil läsa m.m., helt enkelt lite mer Outlook:s gränssnitt.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 09 February 2010 - 16:47.

Postad 09 February 2010 - 16:59

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Håller med ovanstående till 100%, speciellt skönt det där med den automtiska kopplingne mellan nätverken, suveränt.

En undran:

I inställnigar/profiler är det bara att sätta ned emailsignalen till 0.

Postad 09 February 2010 - 18:40

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Nej tyvärr inte alls, på Nokia N97 m.fl gör det det men på denna apparat är det helt annorlunda.
Det finns något som heter "Meddelandesignal" under Inställningar och där kan man ställa in om meddleandesignal skall vara på eller av på följande olika signaltyper:
Enheten på, Missat samtal, Meddelande mottaget, E-postmeddelande mottaget, Snabbmeddeland mottaget.
Klickar jag bort bocken så att det skll vara av på de tre valen som gäller olika meddelanden så spelar det ingen som helst roll, det låter ovasett vilka meddelanetyper som kommer. Bugg ????

Postad 09 February 2010 - 19:10

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Nej tyvärr inte alls, på Nokia N97 m.fl gör det det men på denna apparat är det helt annorlunda.
Det finns något som heter "Meddelandesignal" under Inställningar och där kan man ställa in om meddleandesignal skall vara på eller av på följande olika signaltyper:
Enheten på, Missat samtal, Meddelande mottaget, E-postmeddelande mottaget, Snabbmeddeland mottaget.
Klickar jag bort bocken så att det skll vara av på de tre valen som gäller olika meddelanden så spelar det ingen som helst roll, det låter ovasett vilka meddelanetyper som kommer. Bugg ????

Jag vet inte hur det är med din n900, men på min är e-postmeddelande mottaget-signalen samma som signalen som låter när man får mejl... Eller är det något jag verkligen inte förstår??

Postad 09 February 2010 - 19:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bild och pris på N900 med Mugen batteri finns här..

Precis som jag misstänkte ser den fet ut...Och rätt dyr ;)

http://www.mugen-pow...tery-door.html#

Postad 09 February 2010 - 20:07

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att visa HTML-mail, t.ex. ClasOhlsons nyhetsbrev. Om man trycker för att visa bilderna (som tar väldigt lång tid på alla HTML-mail) så visas bara någon enstaka och man får trycka igen för att visa nästa o.s.v. OCH när man skrollar i mailet så går det obeskrivligt långsamt! Riktigt störande faktiskt.

Postad 09 February 2010 - 22:40

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag vet inte men en omstart kanske kan hjälpa?

Postad 10 February 2010 - 08:35

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack. Pinsamt. :)

Postad 10 February 2010 - 12:52

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är det någon som upplever att mediaspelaren hackar när man multitaskar. När jag pratar om multitask kan det handla om att jag har en webläsare öppen och det kan räcka för att musiken ska börja hacka. Otroligt irriterande.

Postad 10 February 2010 - 13:49

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått äter mediaspelaren väldigt mycket processorkraft vilket kanske förklarar att den börjar hacka. För mig har det främst varit tvärtom, att musiken spelas bra men det andra laggar som tusan...

Postad 10 February 2010 - 14:14

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Vad jag har förstått äter mediaspelaren väldigt mycket processorkraft vilket kanske förklarar att den börjar hacka. För mig har det främst varit tvärtom, att musiken spelas bra men det andra laggar som tusan...

Det enda jag har märkt är när jag använder mediaspelaren spelar ingen roll vilken av dom så när skärmen släcks så hackar det till men inte annars.

Postad 10 February 2010 - 17:38

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vill någon vänlig själ vara snäll o hjälpa mig geundligt med FMMS?
Jag tycker jag har gjort alla inställningar precis som alla guider säger, men jag lyckas ändå inte hela vägen fram.
Numera kan jag iaf ta emot mms, men jag kan inte öppna dem, och jag kan heller inte skicka.

Jag har telenor och jag behöver professionell hjälp!

Såhär långt har jag kommit:

Installerat fAPN och fMMS.
Öppnat fAPN och skapat en APN som jag döpt till Telenor MMS
Meny > inställningar > internetinställningar > anslutningar > redigera telenor mms
Anslutningsnamn Telenor MMS
Anslutningstyp Paketdata > nästa
Åtkomstpunktens namn services.telenor.se
Användarnamn blankt
Lösenord blankt
Begär lösenord vid varje inloggning avbockad > nästa > avancerat
Använd proxy bockad
HTTP-proxy 172.030.253.241
Portnummer 8799
Resten blankt > spara > slutför

Jag har därefter försökt ladda ner mina inkomna mms via mitt wlan, via telenor mobilsurf, och via telenor mms som jag skapat, men inget funkar.

Vad gör jag fel?

Postad 10 February 2010 - 18:38

ricryd
  • ricryd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Bästa telefonen jag ägt!! Helt sanslöd. Den är helt klart en Iphone, ipaq, pocketpc dödare.. Helt sanslös...

Postad 10 February 2010 - 22:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
fasen va data det går för mig..
Tur jag har 5gig/månad..

500 meg skulle inte räcka många dar...

Nu har det gått 400meg för mig på mindre än en vecka och då har ja ändå wlan hemma :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.