Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 november 2012 - 12:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Vart tar "web" appen vägen om man kör det nya hacket där musikappen kommer in istället..

Postad 22 november 2012 - 13:18

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Vart tar "web" appen vägen om man kör det nya hacket där musikappen kommer in istället..

I den version av hacket jag använder så är knappen tillbaka igen, plus musik.
Men det finns en app som heter browser som du når under appar.
Sedan kan du bara i menyn börja skriva www eller något så kommer ett sökfält upp. Så skriv t.ex www.svtplay.se och enter. Så kommer du dit.

Postad 22 november 2012 - 14:05

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Tja!

Jag skulle gärna vilja kunna se netflix på min boxee box, vet att det inte finns någon svensk app. Körde via en VPN och kunde då få fram appen och allt fungerade. Dock var VPN tjänsten seg och dyr så sket i det. Jag har även testat att köra via min iPad 3 via AirPlay men får bara ljud? Gör jag något fel?

Finns det något liknande som detta som är gratis som man kan använda till boxee boxen? http://www.mediahint.com/ använder denna på min pc, funkar som en dröm.

Tacksam för svar!

Postad 22 november 2012 - 14:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Jag lurar på en tillboxee,den jag har köpte jag för ganska precis två år sen och den har alltid funkat perfekt till det jag vill ha den ( filmer på usb hdd och filmer,serier och musik på naset) aldrig några uppspelningsproblem oavsett filformat och airplayet funkar förträffligt. Det enda är att den vid sällsynta tillfällen inte stänger av sig men det är ju bara lyfta röven och stänga av med knappen på boxen :) . Det enda är väl då att full bluray iso laggar och stuttar i ljudet,men 10-12 Gb rippar är det inga problem med, inte heller 3D rippar. Vad jag funderar på när man läser i tråden är alla som tycker att den är urkass och funkar dåligt ifall det kan vara skillnad på HW i de äldre kontra de nya för det verkar att vi som har äldre burkar upplever mindre problem. Kan det vara så? Nån som vet?

Postad 22 november 2012 - 17:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Vad jag funderar på när man läser i tråden är alla som tycker att den är urkass och funkar dåligt ifall det kan vara skillnad på HW i de äldre kontra de nya för det verkar att vi som har äldre burkar upplever mindre problem. Kan det vara så? Nån som vet?

För mig har det varit precis tvärtom.

Jag förbokade min första Boxee när dom släpptes för 2 år sen och var således en av de tidiga att köpa en.

Dock var det just denna som jag fick reklamera, den jag fick i utbyte samt de ytterliggare 2 andra jag köpt efter har funkar mycket bättre.

Postad 22 november 2012 - 18:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

För mig har det varit precis tvärtom.

Jag förbokade min första Boxee när dom släpptes för 2 år sen och var således en av de tidiga att köpa en.

Dock var det just denna som jag fick reklamera, den jag fick i utbyte samt de ytterliggare 2 andra jag köpt efter har funkar mycket bättre.

ok. Det är kanske dålig montering då. Undrar om de sätts samman på olika fabriker?

Postad 24 november 2012 - 21:50

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej. Är det någon som vet en mediaspelare som kan avkoda (packa upp ljudströmmen) hd-ljud innan det skickas vidare till recievern? Min reciever kan inte avkoda själv men kan spela upp högupplöst ljud från annan källa.

Postad 25 november 2012 - 19:41

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej! Är det någon som vet hur man fixar covers till sina filmer? har försökt i två timmar utan att lyckas....

Postad 25 november 2012 - 19:55

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Håller på o letar Media spelare.

Kraven ja har är:
Full hd
3D
samt klara o spela upp många olika format.

Finns de nått nyare eller bättre eller är de boxee box som gäller?
tänkte på att den är 2 år gammal samt att som lagt ner uppdateringarna?

Mvh Karl

Postad 25 november 2012 - 19:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Tja!

Jag skulle gärna vilja kunna se netflix på min boxee box, vet att det inte finns någon svensk app. Körde via en VPN och kunde då få fram appen och allt fungerade. Dock var VPN tjänsten seg och dyr så sket i det. Jag har även testat att köra via min iPad 3 via AirPlay men får bara ljud? Gör jag något fel?

Finns det något liknande som detta som är gratis som man kan använda till boxee boxen? http://www.mediahint.com/ använder denna på min pc, funkar som en dröm.

Tacksam för svar!

Unblock US fungerar. Jag har ställt in deras DNS direkt i min boxee och har tillgång till Netflix, BBC iPlayer och vudu (eller hulu?)

kostar 5 $ i månaden (34 kr) men helt klart värt det.

går att testa en vecka gratis (behövs inget kreditkort)

Redigerat av Christopher_A, 25 november 2012 - 19:58.

Postad 25 november 2012 - 20:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hej! Är det någon som vet hur man fixar covers till sina filmer? har försökt i två timmar utan att lyckas....

Inte mycket till information vad du hittills gjort för att få cover.

Postad 25 november 2012 - 20:18

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Inte mycket till information vad du hittills gjort för att få cover.

Har försökt att byta filnamnen till t.ex. A Beautiful Mind (2001).avi och sedan försökt scanna den, men det händer inget. Det står att den väntar på att bli scannad. Förstår inte hur jag ska få igång den?

Postad 25 november 2012 - 21:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Har försökt att byta filnamnen till t.ex. A Beautiful Mind (2001).avi och sedan försökt scanna den, men det händer inget. Det står att den väntar på att bli scannad. Förstår inte hur jag ska få igång den?

Vad är det du försöker scanna? En nätverksenhet? En extern hårddisk?

Med största sannolikhet har inte Boxee boxen rättighet att komma åt den källa den är tillsagd att scanna.

Postad 25 november 2012 - 21:39

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Delar av xbmc subtitles söksystem är integrerade i hacket nu
  • Root access telnet support (password is "secret")
  • FTP server
  • Music icon added to the main screen and menu
  • Fan Art on movie details page
  • Fan Art on tv show overview page
  • 3D Movie overlay icon
  • Music / Concert overlay icon
  • Extra view mode for movies (small posters)
  • Custom browser home page
  • Updated busybox, and added git, nano and sqlite3 tools
  • Improved buffering for Full HD videos
  • Tweaked MTU if you're using a VPN/PPP connection
  • Rewritten subtitle system (BierDopje, OpenSubtitles, Subtitulos, SubsWiki, Addic7ed)
  • Special BoxeeHack settings menu
  • Check for new versions

Postad 25 november 2012 - 23:13

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Vad är det du försöker scanna? En nätverksenhet? En extern hårddisk?

Med största sannolikhet har inte Boxee boxen rättighet att komma åt den källa den är tillsagd att scanna.

En extern hårddisk, jaha okej nu fattar jag. Hittade hacket också. Ska försöka testa det. Tack för hjälpen!

länk: http://www.sweboxee....-din-boxee-box/

Postad 26 november 2012 - 12:51

farside
  • farside
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa mig en mediaspelare och skrota min htpc pga att den krånglar alldeles för mycket.
Jag väljer mellan Boxee boxen och en tizzbird.

Min fråga är , vet ni om det är någon ny boxee box påväg?
Skulle ni anse det dumt att köpa en boxee box nu när de slutat utveckla densamma?

Mvh
Farside

Postad 26 november 2012 - 12:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Min fråga är , vet ni om det är någon ny boxee box påväg?
Skulle ni anse det dumt att köpa en boxee box nu när de slutat utveckla densamma?

Nä, det enda som kommit fram är deras nya Boxee-tv, men det verkar mest vara till för den amerikanska marknaden.

Personligen tycker jag inte det är dumt att köpa en, köpte faktiskt min tredje så sent som för en vecka sen.

Postad 26 november 2012 - 13:36

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Delar av xbmc subtitles söksystem är integrerade i hacket nu

• Root access telnet support (password is "secret")
  • FTP server
  • Music icon added to the main screen and menu
  • Fan Art on movie details page
  • Fan Art on tv show overview page
  • 3D Movie overlay icon
  • Music / Concert overlay icon
  • Extra view mode for movies (small posters)
  • Custom browser home page
  • Updated busybox, and added git, nano and sqlite3 tools
  • Improved buffering for Full HD videos
  • Tweaked MTU if you're using a VPN/PPP connection
  • Rewritten subtitle system (BierDopje, OpenSubtitles, Subtitulos, SubsWiki, Addic7ed)
  • Special BoxeeHack settings menu
  • Check for new versions

Det börjar se riktigt intressant ut. Man kanske skulle testa det snart. Går det att avinstallera enkelt?

Postad 26 november 2012 - 13:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Håller med Masse, det finns nog ingen mer versatil mediaspelare för det priset på marknaden idag även om en del har problem med sina men det är ju bara att reklamera isåfall om man har oflyt och får en buggig boxee.

Postad 26 november 2012 - 14:11

zipp3r
  • zipp3r
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Det börjar se riktigt intressant ut. Man kanske skulle testa det snart. Går det att avinstallera enkelt?

https://github.com/b...hacks/boxeehack

läs under install och uninstall.
Väldigt enkelt.

Postad 26 november 2012 - 18:02

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Går det att välja vart boxee skall hämta subtitles när man hackat den?

Postad 26 november 2012 - 18:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Går det att välja vart boxee skall hämta subtitles när man hackat den?

Rewritten subtitle system (BierDopje, OpenSubtitles, Subtitulos, SubsWiki, Addic7ed)

Postad 26 november 2012 - 18:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Man behöver väll inte ha kvar usb Stickan i efter man installerat hacket?

Postad 26 november 2012 - 21:19

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Jag hade inga problem att uppdatera den ena, däremot funkar inte hacket på min andra Box. Den blev röd och startade om men inget hack fanns. Provade att lägga in boot.sh men inte heller det funkar. Någon som har någon ide?

Postad 27 november 2012 - 10:45

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Jag hade inga problem att uppdatera den ena, däremot funkar inte hacket på min andra Box. Den blev röd och startade om men inget hack fanns. Provade att lägga in boot.sh men inte heller det funkar. Någon som har någon ide?

Kolla så att "den andra" kör med rätt fw-version. Prova också en reset innan hack.

Postad 27 november 2012 - 14:40

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Fw checkat dock skall jag prova en reset. Tack

Postad 27 november 2012 - 20:27

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Det funkade, gracias

Postad 27 november 2012 - 22:46

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Tjo. Har installerat hacket nu, å Tjena va det går. Buffra går fan så mycket bättre. Å hela boxen e snabbare. Annars har jag inte hunnit testa så mycket.. Men ser lovande ut.

Postad 28 november 2012 - 00:53

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Hacket heter numera http://boxeeplus.com/
Se wiki för requests på github

Postad 28 november 2012 - 09:46

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
I hacket verkar det inte ingå någon timeout vid letande efter subtitles.
Sökningen avverkade server 1-4, men blev aldrig klar med nr 5, och det gick inte att välja någon sub ur listan som syntes...

Nåt script som behöver putsas på?

Postad 28 november 2012 - 19:22

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

I hacket verkar det inte ingå någon timeout vid letande efter subtitles.
Sökningen avverkade server 1-4, men blev aldrig klar med nr 5, och det gick inte att välja någon sub ur listan som syntes...

Nåt script som behöver putsas på?

Kör du det senaste hacket som numera heter BOXEE+, i den versionen är subtitle fixat, funkar iaf för mig

Postad 28 november 2012 - 19:59

Patrik__s
  • Patrik__s
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det enda jag kan säga är att det du upplever inte är normalt.
Min Boxee är faktiskt riktigt stabil och är betydligt roligare och smidigare att använda än min gamla ACRyan (som jag såg att även du hade).
Jag kör merparten i iso-format, men en hel del andra format också...och jag har ännu inte hittat någon fil som inte fungerar (allt har fungerat i ACRyan också).

Redigerat av Patrik__s, 28 november 2012 - 20:00.

Postad 28 november 2012 - 20:13

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
En lite allvarlig sak jag upptäckt hos mig, med hacket är att boxee inte ens hittar min dator med alla hdd´s?? Lap-topparna hittar den!? WTF..

Postad 28 november 2012 - 20:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

En lite allvarlig sak jag upptäckt hos mig, med hacket är att boxee inte ens hittar min dator med alla hdd´s?? Lap-topparna hittar den!? WTF..

Samma OS på alla?

Samma sharing-inställningar på alla?

Etc....

Postad 28 november 2012 - 21:20

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Kör du det senaste hacket som numera heter BOXEE+, i den versionen är subtitle fixat, funkar iaf för mig

Precis testat, och det blev ingen skillnad. Med subhack disabled funkar det som tidigare så det är nåt lurt...

Postad 28 november 2012 - 21:26

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Funkar 3D på denna?

Postad 28 november 2012 - 21:48

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Min boxee vägrar installera hacket - fattar inte riktigt vad jag gjort för fel. Har senaste firmware, och har försökt följa både installationsinstruktionen och även videofilmen på youtube.
Det konstiga är att installationsinstruktionen anger:

On your BoxeeBox go to Settings -> Network -> Servers. Check "Enable Windows file sharing" and in the "Host Name" field enter "boxeebox; sh /media/BOXEE/install.sh".

På youtubefilmen så lägger de istället till "sh /media/BOXEE/install.sh" i fältet för arbetsgruppen.

Har nu testat båda varianterna, men Boxee vill ändå inte installera filerna. Nån fler som har problem?

USB-pinnen är FAT 32-formaterad, filerna ligger i roten. Har testat att boota om maskinen med USB-pinnen inne och inställningarna enligt ovan.

Postad 28 november 2012 - 22:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Min boxee vägrar installera hacket - fattar inte riktigt vad jag gjort för fel. Har senaste firmware, och har försökt följa både installationsinstruktionen och även videofilmen på youtube.
Det konstiga är att installationsinstruktionen anger:

On your BoxeeBox go to Settings -> Network -> Servers. Check "Enable Windows file sharing" and in the "Host Name" field enter "boxeebox; sh /media/BOXEE/install.sh".

På youtubefilmen så lägger de istället till "sh /media/BOXEE/install.sh" i fältet för arbetsgruppen.

Har nu testat båda varianterna, men Boxee vill ändå inte installera filerna. Nån fler som har problem?

USB-pinnen är FAT 32-formaterad, filerna ligger i roten. Har testat att boota om maskinen med USB-pinnen inne och inställningarna enligt ovan.

Namnge usb-minnet BOXEE

Kolla att boxen verkligen visar att usb-minnet är anslutet.
Enable Windows file sharing skall vara förbockat

Host Name: boxeebox; sh /media/BOXEE/install.sh

(mellanslag före och efter sh)

Säkert något du glömt bara... :)

Postad 28 november 2012 - 22:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
La in hacket idag.. Funkar kanon även när man tar ur usb Stickan som jag inte fick svar på tidigare :) subtiles funkar kanon.. Vore dock sweet om man i framtiden skulle kunna välja själv och lägga in undertexter.se :)

Edit: la in det på bägge boxarna utan problem! :)

Postad 28 november 2012 - 22:20

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Namnge usb-minnet BOXEE

Kolla att boxen verkligen visar att usb-minnet är anslutet.
Enable Windows file sharing skall vara förbockat

Host Name: boxeebox; sh /media/BOXEE/install.sh

(mellanslag före och efter sh)

Säkert något du glömt bara... :)

Nä. Faktiskt inte. Har gjort allt det du pekar på. Dock är det ju en konstighet med det där "Host Name", för på instruktionsvideon lägger de ju in informationssträngen i fältet för windows delning, efter ordet "Workgroup".

Postad 28 november 2012 - 22:26

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Nä. Faktiskt inte. Har gjort allt det du pekar på. Dock är det ju en konstighet med det där "Host Name", för på instruktionsvideon lägger de ju in informationssträngen i fältet för windows delning, efter ordet "Workgroup".

Det funkar definitivt med strängen som host name, och överensstämmer med den officiella guiden.

Inget spök med internetanslutningen eller nåt?

Provat med reset före installationen?
Ställt in engelska menyer? (vet inte om det spelar nån roll, men värt att prova kanske)

Redigerat av Unregistered277056c3, 28 november 2012 - 22:28.

Postad 28 november 2012 - 22:30

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Det funkar definitivt med strängen som host name, och överensstämmer med den officiella guiden.

Inget spök med internetanslutningen eller nåt?

Provat med reset före installationen?
Ställt in engelska menyer? (vet inte om det spelar nån roll, men värt att prova kanske)

Hm... Jäkla märkligt, men nu funkade det. Gjorde exakt likadant. Jaja. Fick en reboot, och också en ny Musik-ikon. Tackar.

Postad 29 november 2012 - 16:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

La in hacket idag.. Funkar kanon även när man tar ur usb Stickan som jag inte fick svar på tidigare :) subtiles funkar kanon.. Vore dock sweet om man i framtiden skulle kunna välja själv och lägga in undertexter.se :)

Edit: la in det på bägge boxarna utan problem! :)

Nu står du i evig skuld till mig :)

Postad bild

Postad bild Originally Posted by ljudnisse Postad bild

Q:Can you please add this Swedish subtitle site to the list undertexter.se
I'm sure that even Ronald will be happy then Postad bild
A:That provider seems very do-able plugin-wise. Will look at it tonight, if I have some time left.

Postad 29 november 2012 - 19:05

Per-Arne
  • Per-Arne
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej. Är det någon som vet en mediaspelare som kan avkoda (packa upp ljudströmmen) hd-ljud innan det skickas vidare till recievern? Min reciever kan inte avkoda själv men kan spela upp högupplöst ljud från annan källa.

Postad 29 november 2012 - 20:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Hade problem att få hacket att funka, provade allt.
Reset, båda raderna, annan sticka etc etc tills jag upptäckte att efter omstart var inte win media sharing ibockat längre.
Dunkade dit den och då.

Blir kul och se var dom tar det här, musik bryr jag mig inte dugg om på boxee men bara att menyerna blev kvickare var värt det.

Postad 29 november 2012 - 20:28

PaceEpson
  • PaceEpson
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
.

Redigerat av PaceEpson, 07 november 2013 - 02:39.

Postad 29 november 2012 - 20:32

PaceEpson
  • PaceEpson
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
.

Redigerat av PaceEpson, 07 november 2013 - 02:39.

Postad 30 november 2012 - 00:04

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag antar att man bara kan streama Netflix US?

Eller går det ställa in så att man kan streama svenska Netflix?

Unblock US fungerar. Jag har ställt in deras DNS direkt i min boxee och har tillgång till Netflix, BBC iPlayer och vudu (eller hulu?)

kostar 5 $ i månaden (34 kr) men helt klart värt det.

går att testa en vecka gratis (behövs inget kreditkort)

Redigerat av HC77, 30 november 2012 - 00:05.

Postad 30 november 2012 - 06:21

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Undertexter.se är påväg in i boxen! :)

Postad 30 november 2012 - 06:29

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hacket fungerar riktigt bra, det är ju detta man har väntat på ett tag nu. Nån som vet om det spärrar uppdatering av firmwaren ?
För om nu boxee skickar ut en ny, så är det ju inte omöjligt att dom täpper till "luckan"... ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.