Hoppas på att kunna plocka upp min förhandsbeställda Titanfall gamepad i veckan också
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 10 March 2014 - 13:37
Hoppas på att kunna plocka upp min förhandsbeställda Titanfall gamepad i veckan också
Postad 10 March 2014 - 14:31
Ja visst, i MS Store (US) direkt på konsolen. $60 lär den ligga på där.Köper du den via xboxen då eller vart köper du den digitala versionen?
Har redan vant mig vid att direkt kunna starta alla spel osv utan skivor (precis som Steam, fast med röstkommando om man vill).
Synd att de inte ännu har preload av nya spel, jag skulle gärna säga "xbox prepare for titanfall"
Redigerat av Cthugha, 10 March 2014 - 14:36.
Postad 10 March 2014 - 14:40
Någon aning om vilket klockslag i morgon som Titanfall kommer finnas tillgängligt för nedladdning? Vill vara med från första sekund.
Om någon är sugen på att lira, så adda gärna jOSTLUND.
Måste dock köpa Xbox One chat adapter till headset innan jag kan börja surra med er.
Postad 10 March 2014 - 15:01
Är vi helt säkra på att spel köpta på US marketplace kommer fungera tillsammans med DLC köpt i svensk marketplace senare i år?Funderar fortfarande om jag ska köpa digitalt eller fysiskt....
Jag tror att det har förekommit regionsproblem med DLC när själva spelet har blivit importerat från ett annat land. Men detta har gällt disc-baserade spel vad jag vet. Köper man online kanske det är helt fritt - det borde ju vara det.
Jag undrar vart jag såg detta. Kanske det var något CoD DLC där dom varnade att spelet måste vara köpt i samma region som man tänkte ladda ner DLC. Eller har jag drömt detta?
Känner mig lite osäker på att börja greja med USA adresser på kreditkort osv. Jag tror jag kör helt diskbaserat tills vi får igång alla tjänster i Sverige istället.
Postad 10 March 2014 - 15:22
Mitt svenska premium på BF4 fungerar hur bra som helst med mitt amerikanska digitalt köpta spel.
Postad 10 March 2014 - 15:38
Någon aning om vilket klockslag i morgon som Titanfall kommer finnas tillgängligt för nedladdning? Vill vara med från första sekund.
http://www.titanfall...-unlock-details
United States: 3/11/14 – 12:00 AM PDT
Så om du handlar från US store borde det bli 8.00 svensk tid.
Postad 10 March 2014 - 15:53
Postad 10 March 2014 - 16:00
Hur är medifunktionerna för nuvarande på XBone? Kan man streama från dator etc? Och hur mycket appar finns där att använda sig av i Sverige?
det lilla jag testade detta hos en bekant va att man endast kunde spela upp video från skydrive eller xbox video. Hann inte testa codec-stöd alls tyvärr.
Mediafunktionaliteten är näst in till obrukbar idag enligt mig. Mycket av det som fungerade okej i 360 är borta, man vill att du ska köpa musik via xbox music och video, eller betala för lagring på skydrive (är väl egentligen endast användbart för de som har fiber).
Nån som har gjort ett ordentlifgt test av detta får gärna flika in, jag är också sjukt nyfiken på detta.
/S
Postad 10 March 2014 - 16:18
Hur är medifunktionerna för nuvarande på XBone? Kan man streama från dator etc? Och hur mycket appar finns där att använda sig av i Sverige?
I appväg så är det inte så mycket idag tyvärr, det finns Netflix och det är pretty much it, du kanske kan ändra din DNS och få tillgång till Hulu osv men det har jag inte testat.
Det går att streama upp material från din dator genom att högerklicka på filen och välja skicka till xbox. Det går även att ladda ned appar såsom skifta (ios) då browsar du allt innehåll på din dator från telefonen och skickar upp det till xboxen (funkar faktiskt över förväntan).
Men jag kör fortfarande med min boxee box då detta är ett sätt som inte duger åt mig. Det går även att spela upp från webbläsaren, testade dreamfilmer.se och det funkade galant om man nu gillar att kolla från den sidan.
Postad 10 March 2014 - 17:11
Påloggning på Xbox.com såväl som account.live.com fungerar..
Mina skjortor behöver ju strykas.. vad göra?!
Postad 10 March 2014 - 17:18
http://www.joystiq.c...itanfall-review
Video review
http://www.youtube.com/watch?v=ZbZFSfCpUoI
Vill ha en!
http://www.youtube.com/watch?v=UzO9AfB2oSc
Verkar mycket lovande!
Edit:
Och en review till http://www.polygon.c...itanfall-review
Video review https://www.youtube....h?v=eZoxh4pAl80
Redigerat av Cthugha, 11 March 2014 - 01:24.
Postad 10 March 2014 - 17:44
den addaptern ja hitta är bara för stereo ju. finns de för surre me?
Postad 11 March 2014 - 07:32
I appväg så är det inte så mycket idag tyvärr, det finns Netflix och det är pretty much it, du kanske kan ändra din DNS och få tillgång till Hulu osv men det har jag inte testat.
Det går att streama upp material från din dator genom att högerklicka på filen och välja skicka till xbox. Det går även att ladda ned appar såsom skifta (ios) då browsar du allt innehåll på din dator från telefonen och skickar upp det till xboxen (funkar faktiskt över förväntan).
Men jag kör fortfarande med min boxee box då detta är ett sätt som inte duger åt mig. Det går även att spela upp från webbläsaren, testade dreamfilmer.se och det funkade galant om man nu gillar att kolla från den sidan.
Just det DLNA-stöd finns och är tydligen utmärkt har jag läst. Frågan är hur bra "indexeringen" är. Låt oss säga att jag har 5000 semesterbilder på en liten NAS, hur snabbt/effektivt är detta att browsa i xbone? Funkar det lika bra som i WMC eller långsammare, instabilare? Fileshare eller DLNA kan ju visseligen kvitta, bara upplevelsen är densamma. Går det att dra igång en playlist med musik och köra bildspel i bakgrunden? Hur snyggt är bildspelet?
/S
Postad 11 March 2014 - 08:19
Postad 11 March 2014 - 08:29
ok trodde man koppla den trådlösa headsetet i själva xboxen.. men man måste andvända handkontrollen då? blir de inte konstigt då att köra från kontrollen till den trådlösa enheten för att sedan få trådlöst headset? lite trög idag =) den addaptern ja hitta är bara för stereo ju. finns de för surre me?
Du får spelljudet från boxen men chaten från kontrollen.
Postad 11 March 2014 - 09:10
Du kan inte browsa detta i Xbox One. Du får istället pusha ut det från din dator.
Exakt, du har helt rätt. Det går inte alls att browsa direkt från xboxen i dagsläget, dock säger dom på betaforumet att dom har sett att många efterfrågar detta och ska ta med detta i framtida uppdateringar. Så idag kan du enbart browsa via en padda, mobil etc.
Postad 11 March 2014 - 09:25
Du får spelljudet från boxen men chaten från kontrollen.
Du får spelljud från kontrollen också. Lite lätt irriterande att man inte kan välja bort det by default. Man kan sänka spelljudet till noll dock. Men jag skulle vilja välja att aldrig spela upp spelljudet via adaptern.
Redigerat av La Cucaracha, 11 March 2014 - 09:26.
Postad 11 March 2014 - 10:45
Postad 11 March 2014 - 11:06
Kan man inte välja att ha kinecten som mic å köra allt de andra från boxen. Man hör ju chatten i tv:n från dom andra. Då kan man ju skaffa bara hörlurar som man kopplar direkt till boxen.
Det går ju, men Kinecten plockar upp allt ljud. Hört många gräl på franska känns det som.
Postad 11 March 2014 - 11:14
Redigerat av Chrester, 11 March 2014 - 11:15.
Postad 11 March 2014 - 11:16
http://www.totalxbox...y-turtle-beach/
http://www.turtlebea...e-compatibility <-- deras egen oficiella lista med kompatibla headsets (med adaptern) för varje finns också en instruktion hur man kopplar in dom till sin One.
Från artikeln:
- Astro users report a crackling bug, but a fixing firmware release is on the way
Redigerat av SKIBBE, 11 March 2014 - 11:26.
Postad 11 March 2014 - 11:30
. . . och barnaskrik, karamellprassel, nysningar, skrik, slammer i dörrar, telefoner som ringer osv osv osv
Ja, plus att man inte hörs så j*vla bra när spelljud och sånt läggs på. Visst Skype i ett tyst rum men använda den för gamechat känns inte direkt optimalt. Man låter dessutom som om man sitter i en burk och snackar när man har den som chat i spel.
Postad 11 March 2014 - 12:06
https://www.minhembi...howtopic=316561
Själv tycker jag att en av de största tjusningarna med just konsolspel är att man har en fet ljudanläggning (och stor bild) istället för pyttehögtalare eller headset vid datorn
Postad 11 March 2014 - 12:15
Nu när ni fått en egen tråd för XB1 och headset, använd den gärna
Själv tycker jag att en av de största tjusningarna med just konsolspel är att man har en fet ljudanläggning (och stor bild) istället för pyttehögtalare eller headset vid datornHar aldrig känt behovet av headset till mina konsoler.
Beror väl lite på hur det ser ut hemma
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 11 March 2014 - 12:16.
Postad 11 March 2014 - 12:19
Beror väl lite på hur det ser ut hemma
fru o småbarn är väl inte optimalt. Då är det bra m schyssta lurar
Väsnas inte de också? Då är det ju bara rättvist att du också får dra på lite
Postad 11 March 2014 - 12:24
Nu när ni fått en egen tråd för XB1 och headset, använd den gärna
Själv tycker jag att en av de största tjusningarna med just konsolspel är att man har en fet ljudanläggning (och stor bild) istället för pyttehögtalare eller headset vid datornHar aldrig känt behovet av headset till mina konsoler.
Precis som Norton säger så beror det ju på hur man har det hemma. Kanske jag vill sitta och spela 03:30 på morgonen och då är det mindre poppis med en fet ljudanläggning om man bor i lägenhet och har sambo.
Tycker dessutom det är klart enklast att uppfatta detaljer i ljudet med headset.
Postad 11 March 2014 - 12:39
Sen det i kombination med att du har en mic och en högtalare för ena örat (förstör hela surround upplevelsen?) eller iaf försämrar den. då är lurar mucho najs, och nästan den bästa fördelen är att du hör dina vänner så mycket bättre än i One's eller 360 medföljande mic, speciellt om du ska ha en spelbar volym, sen ska den anpassas så micen inte tar upp spelljudet och förstör upplevelsen för alla andra
fy fan för alla nötter i lobbys där man hör nån knastrande hiphoplåt i bakgruden. dom MUTAS DIREKT!
Men spelar jag ensam, så kan de vara najs ibland med att köra dom vanliga högtalarna. men slutar ofta med att jag kör lurarna även då, för jag tycker dom är såpass grymma
Postad 11 March 2014 - 12:42
Precis som Norton säger så beror det ju på hur man har det hemma. Kanske jag vill sitta och spela 03:30 på morgonen och då är det mindre poppis med en fet ljudanläggning om man bor i lägenhet och har sambo.
Tycker dessutom det är klart enklast att uppfatta detaljer i ljudet med headset.
Billigare med hörselskydd till sambon då
Ville bara uppmärksamma er på att det finns en tråd för just de diskussionerna (så vi andra slipper
Redigerat av Cthugha, 11 March 2014 - 12:43.
Postad 11 March 2014 - 12:57
Dessutom är Kinecten inte användbar i vissa spelsätt i Ghosts (Search and Destroy, Search and Rescue).Det går ju, men Kinecten plockar upp allt ljud. Hört många gräl på franska känns det som.
Speltillverkaren har alltså stängt av möjligheten till Kinect som mic där.
Redigerat av SC-Zap, 11 March 2014 - 12:59.
Postad 11 March 2014 - 12:59
Dessutom är Kinecten inte användbar i vissa spelsätt i Ghosts (Search and Destroy, Search and Rescue).
den fungerar väl som villken mic som helst? borde väl inte vara "headset only i S&D/R
Postad 11 March 2014 - 13:00
De har stängt av partychat och har inte Kinect-ljud i själva spelet.den fungerar väl som villken mic som helst? borde väl inte vara "headset only i S&D/R
Postad 11 March 2014 - 13:03
De har stängt av partychat och har inte Kinect-ljud i själva spelet.
okey, skumt, ja partychatt har ju aldrig fungerat i SnD (förutom vid nya dlc och man spelar den specialla playlisten, är man 2 löser man ju det med en private chat, annars är det bara lyda
Postad 11 March 2014 - 13:11
Postad 11 March 2014 - 13:15
Jo, Partychat var på fram till för en månad sedan ungefär, även i Search-varianterna, på One (inte på 360).
jaha, har inte spelat search i ghost direkt, vet bara hur det varit i spelen innan. och jag kan väl tycka att partychatt är fusk i search(dvs prata när du är död). men det är ju något helt annat
Postad 11 March 2014 - 18:21
Men jag tycker det är en riktigt trevlig funktion. Vad jag kunde se så var det en fördröjning på ca 10-15s av streamen, när jag kollade på min egen stream på mobilen när jag lirade på One.
Hur mkt fördröjning brukar det vara på Twitch?
Antar att appen kommer uppdateras allt eftersom, men den kommer väl aldrig klara av det man kan göra via pc:n, lägga på banners, musik etc. Men det var iallfall cleant tycker jag.
Och även att man kunde välja om man ville ha chatt och webcamen synlig på sin egen skärm. Tyckte inte att det störde alltför mkt. Men det gäller ju att man har en stor skärm för att inte störa sig på det. Men annars är det bara att köra en "unsnap" på det
Postad 11 March 2014 - 18:44
Postad 11 March 2014 - 18:51
Någon som vet om det går att ändra utseende på subtitles i netflix appen? Just nu är det vit text med ingen bakgrund vilket gör att man mer ofta än sällan inte ser texten.
Detta verkar variera från film till film då jag sett både gula och gröna fonts.
Postad 11 March 2014 - 20:25
Postad 11 March 2014 - 20:44
Postad 11 March 2014 - 22:11
Detta testade jag men funkade inte för mig! Men ska testa captions i settings!! Tack!!Själv gjorde jag ändringen av undertextutseende på netflix Website. Under dina inställningar. Slog igenom till Xbox One
Postad 11 March 2014 - 22:12
Postad 11 March 2014 - 23:30
Postad 11 March 2014 - 23:37
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
3 bilder
64 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna