Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2014 - 13:37

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Det blir digitalt köp av Titanfall imorgon, så att man när som helst kan säga "xbox go to titanfall" utan att behöva lägga i skivan :) Ca 385 kr ser det ut som nu.

Hoppas på att kunna plocka upp min förhandsbeställda Titanfall gamepad i veckan också :)

Postad 10 March 2014 - 13:47

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Köper du den via xboxen då eller vart köper du den digitala versionen?

Postad 10 March 2014 - 14:14

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Den digitala köps via Xboxen för min del iaf.

Postad 10 March 2014 - 14:31

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Köper du den via xboxen då eller vart köper du den digitala versionen?

Ja visst, i MS Store (US) direkt på konsolen. $60 lär den ligga på där.

Har redan vant mig vid att direkt kunna starta alla spel osv utan skivor (precis som Steam, fast med röstkommando om man vill).

Synd att de inte ännu har preload av nya spel, jag skulle gärna säga "xbox prepare for titanfall" ;)

Redigerat av Cthugha, 10 March 2014 - 14:36.

Postad 10 March 2014 - 14:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Funderar fortfarande om jag ska köpa digitalt eller fysiskt....

Postad 10 March 2014 - 14:40

Unregistereddacc42d3
  • Unregistereddacc42d3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej,

Någon aning om vilket klockslag i morgon som Titanfall kommer finnas tillgängligt för nedladdning? Vill vara med från första sekund.

Om någon är sugen på att lira, så adda gärna jOSTLUND.

Måste dock köpa Xbox One chat adapter till headset innan jag kan börja surra med er.

Postad 10 March 2014 - 15:01

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Funderar fortfarande om jag ska köpa digitalt eller fysiskt....

Är vi helt säkra på att spel köpta på US marketplace kommer fungera tillsammans med DLC köpt i svensk marketplace senare i år?

Jag tror att det har förekommit regionsproblem med DLC när själva spelet har blivit importerat från ett annat land. Men detta har gällt disc-baserade spel vad jag vet. Köper man online kanske det är helt fritt - det borde ju vara det.

Jag undrar vart jag såg detta. Kanske det var något CoD DLC där dom varnade att spelet måste vara köpt i samma region som man tänkte ladda ner DLC. Eller har jag drömt detta?

Känner mig lite osäker på att börja greja med USA adresser på kreditkort osv. Jag tror jag kör helt diskbaserat tills vi får igång alla tjänster i Sverige istället.

Postad 10 March 2014 - 15:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Alla spel är regionsfria nu. Det var de väl inte på 360?

Mitt svenska premium på BF4 fungerar hur bra som helst med mitt amerikanska digitalt köpta spel.

Postad 10 March 2014 - 15:38

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Någon aning om vilket klockslag i morgon som Titanfall kommer finnas tillgängligt för nedladdning? Vill vara med från första sekund.

http://www.titanfall...-unlock-details
United States: 3/11/14 – 12:00 AM PDT

Så om du handlar från US store borde det bli 8.00 svensk tid.

Postad 10 March 2014 - 15:53

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Hur är medifunktionerna för nuvarande på XBone? Kan man streama från dator etc? Och hur mycket appar finns där att använda sig av i Sverige?

Postad 10 March 2014 - 16:00

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Hur är medifunktionerna för nuvarande på XBone? Kan man streama från dator etc? Och hur mycket appar finns där att använda sig av i Sverige?

det lilla jag testade detta hos en bekant va att man endast kunde spela upp video från skydrive eller xbox video. Hann inte testa codec-stöd alls tyvärr.

Mediafunktionaliteten är näst in till obrukbar idag enligt mig. Mycket av det som fungerade okej i 360 är borta, man vill att du ska köpa musik via xbox music och video, eller betala för lagring på skydrive (är väl egentligen endast användbart för de som har fiber).

Nån som har gjort ett ordentlifgt test av detta får gärna flika in, jag är också sjukt nyfiken på detta.

/S

Postad 10 March 2014 - 16:18

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

I appväg så är det inte så mycket idag tyvärr, det finns Netflix och det är pretty much it, du kanske kan ändra din DNS och få tillgång till Hulu osv men det har jag inte testat.

Det går att streama upp material från din dator genom att högerklicka på filen och välja skicka till xbox. Det går även att ladda ned appar såsom skifta (ios) då browsar du allt innehåll på din dator från telefonen och skickar upp det till xboxen (funkar faktiskt över förväntan).

Men jag kör fortfarande med min boxee box då detta är ett sätt som inte duger åt mig. Det går även att spela upp från webbläsaren, testade dreamfilmer.se och det funkade galant om man nu gillar att kolla från den sidan.

Postad 10 March 2014 - 17:11

Swe-Mighty
  • Swe-Mighty
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever loginproblem? Skulle stryka och kolla netflix men NF hade hängt sig. Startade då om boxen men kunde inte logga in.
Påloggning på Xbox.com såväl som account.live.com fungerar..
Mina skjortor behöver ju strykas.. vad göra?!

Postad 10 March 2014 - 17:18

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Review
http://www.joystiq.c...itanfall-review

Video review
http://www.youtube.com/watch?v=ZbZFSfCpUoI

Vill ha en! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=UzO9AfB2oSc

Verkar mycket lovande!

Edit:
Och en review till http://www.polygon.c...itanfall-review
Video review https://www.youtube....h?v=eZoxh4pAl80

Redigerat av Cthugha, 11 March 2014 - 01:24.

Postad 10 March 2014 - 17:44

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
ok trodde man koppla den trådlösa headsetet i själva xboxen.. men man måste andvända handkontrollen då? blir de inte konstigt då att köra från kontrollen till den trådlösa enheten för att sedan få trådlöst headset? lite trög idag =)
den addaptern ja hitta är bara för stereo ju. finns de för surre me?

Postad 11 March 2014 - 07:32

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

I appväg så är det inte så mycket idag tyvärr, det finns Netflix och det är pretty much it, du kanske kan ändra din DNS och få tillgång till Hulu osv men det har jag inte testat.

Det går att streama upp material från din dator genom att högerklicka på filen och välja skicka till xbox. Det går även att ladda ned appar såsom skifta (ios) då browsar du allt innehåll på din dator från telefonen och skickar upp det till xboxen (funkar faktiskt över förväntan).

Men jag kör fortfarande med min boxee box då detta är ett sätt som inte duger åt mig. Det går även att spela upp från webbläsaren, testade dreamfilmer.se och det funkade galant om man nu gillar att kolla från den sidan.

Just det DLNA-stöd finns och är tydligen utmärkt har jag läst. Frågan är hur bra "indexeringen" är. Låt oss säga att jag har 5000 semesterbilder på en liten NAS, hur snabbt/effektivt är detta att browsa i xbone? Funkar det lika bra som i WMC eller långsammare, instabilare? Fileshare eller DLNA kan ju visseligen kvitta, bara upplevelsen är densamma. Går det att dra igång en playlist med musik och köra bildspel i bakgrunden? Hur snyggt är bildspelet?

/S

Postad 11 March 2014 - 08:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Du kan inte browsa detta i Xbox One. Du får istället pusha ut det från din dator.

Postad 11 March 2014 - 08:29

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

ok trodde man koppla den trådlösa headsetet i själva xboxen.. men man måste andvända handkontrollen då? blir de inte konstigt då att köra från kontrollen till den trådlösa enheten för att sedan få trådlöst headset? lite trög idag =) den addaptern ja hitta är bara för stereo ju. finns de för surre me?

Du får spelljudet från boxen men chaten från kontrollen.

Postad 11 March 2014 - 09:10

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Du kan inte browsa detta i Xbox One. Du får istället pusha ut det från din dator.

Exakt, du har helt rätt. Det går inte alls att browsa direkt från xboxen i dagsläget, dock säger dom på betaforumet att dom har sett att många efterfrågar detta och ska ta med detta i framtida uppdateringar. Så idag kan du enbart browsa via en padda, mobil etc.

Postad 11 March 2014 - 09:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Du får spelljudet från boxen men chaten från kontrollen.

Du får spelljud från kontrollen också. Lite lätt irriterande att man inte kan välja bort det by default. Man kan sänka spelljudet till noll dock. Men jag skulle vilja välja att aldrig spela upp spelljudet via adaptern.

Redigerat av La Cucaracha, 11 March 2014 - 09:26.

Postad 11 March 2014 - 10:45

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Kan man inte välja att ha kinecten som mic å köra allt de andra från boxen. Man hör ju chatten i tv:n från dom andra. Då kan man ju skaffa bara hörlurar som man kopplar direkt till boxen.

Postad 11 March 2014 - 11:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Kan man inte välja att ha kinecten som mic å köra allt de andra från boxen. Man hör ju chatten i tv:n från dom andra. Då kan man ju skaffa bara hörlurar som man kopplar direkt till boxen.

Det går ju, men Kinecten plockar upp allt ljud. Hört många gräl på franska känns det som.

Postad 11 March 2014 - 11:14

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
. . . och barnaskrik, karamellprassel, nysningar, skrik, slammer i dörrar, telefoner som ringer osv osv osv :(

Redigerat av Chrester, 11 March 2014 - 11:15.

Postad 11 March 2014 - 11:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
På tal om headsets och villka av Turtlebeach som funkar till One med adaptern

http://www.totalxbox...y-turtle-beach/

http://www.turtlebea...e-compatibility <-- deras egen oficiella lista med kompatibla headsets (med adaptern) för varje finns också en instruktion hur man kopplar in dom till sin One.

Från artikeln:
- Astro users report a crackling bug, but a fixing firmware release is on the way

Redigerat av SKIBBE, 11 March 2014 - 11:26.

Postad 11 March 2014 - 11:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

. . . och barnaskrik, karamellprassel, nysningar, skrik, slammer i dörrar, telefoner som ringer osv osv osv :(

Ja, plus att man inte hörs så j*vla bra när spelljud och sånt läggs på. Visst Skype i ett tyst rum men använda den för gamechat känns inte direkt optimalt. Man låter dessutom som om man sitter i en burk och snackar när man har den som chat i spel.

Postad 11 March 2014 - 12:06

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Nu när ni fått en egen tråd för XB1 och headset, använd den gärna ;)
https://www.minhembi...howtopic=316561

Själv tycker jag att en av de största tjusningarna med just konsolspel är att man har en fet ljudanläggning (och stor bild) istället för pyttehögtalare eller headset vid datorn :) Har aldrig känt behovet av headset till mina konsoler.

Postad 11 March 2014 - 12:15

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Själv tycker jag att en av de största tjusningarna med just konsolspel är att man har en fet ljudanläggning (och stor bild) istället för pyttehögtalare eller headset vid datorn :) Har aldrig känt behovet av headset till mina konsoler.

Beror väl lite på hur det ser ut hemma ;) fru o småbarn är väl inte optimalt. Då är det bra m schyssta lurar :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 11 March 2014 - 12:16.

Postad 11 March 2014 - 12:19

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Beror väl lite på hur det ser ut hemma ;) fru o småbarn är väl inte optimalt. Då är det bra m schyssta lurar :)

Väsnas inte de också? Då är det ju bara rättvist att du också får dra på lite ;)

Postad 11 March 2014 - 12:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Precis som Norton säger så beror det ju på hur man har det hemma. Kanske jag vill sitta och spela 03:30 på morgonen och då är det mindre poppis med en fet ljudanläggning om man bor i lägenhet och har sambo.
Tycker dessutom det är klart enklast att uppfatta detaljer i ljudet med headset.

Postad 11 March 2014 - 12:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Personligen så tycker jag att man hör mer detaljer i ett surround headset än med min 5.1 uppsättning, det är ju även att jag behöver så hög volym på det för att höra allt.

Sen det i kombination med att du har en mic och en högtalare för ena örat (förstör hela surround upplevelsen?) eller iaf försämrar den. då är lurar mucho najs, och nästan den bästa fördelen är att du hör dina vänner så mycket bättre än i One's eller 360 medföljande mic, speciellt om du ska ha en spelbar volym, sen ska den anpassas så micen inte tar upp spelljudet och förstör upplevelsen för alla andra

fy fan för alla nötter i lobbys där man hör nån knastrande hiphoplåt i bakgruden. dom MUTAS DIREKT!

Men spelar jag ensam, så kan de vara najs ibland med att köra dom vanliga högtalarna. men slutar ofta med att jag kör lurarna även då, för jag tycker dom är såpass grymma :P

Postad 11 March 2014 - 12:42

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Precis som Norton säger så beror det ju på hur man har det hemma. Kanske jag vill sitta och spela 03:30 på morgonen och då är det mindre poppis med en fet ljudanläggning om man bor i lägenhet och har sambo.
Tycker dessutom det är klart enklast att uppfatta detaljer i ljudet med headset.

Billigare med hörselskydd till sambon då ;)

Ville bara uppmärksamma er på att det finns en tråd för just de diskussionerna (så vi andra slipper :))

Redigerat av Cthugha, 11 March 2014 - 12:43.

Postad 11 March 2014 - 12:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det går ju, men Kinecten plockar upp allt ljud. Hört många gräl på franska känns det som.

Dessutom är Kinecten inte användbar i vissa spelsätt i Ghosts (Search and Destroy, Search and Rescue).

Speltillverkaren har alltså stängt av möjligheten till Kinect som mic där.

Redigerat av SC-Zap, 11 March 2014 - 12:59.

Postad 11 March 2014 - 12:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Dessutom är Kinecten inte användbar i vissa spelsätt i Ghosts (Search and Destroy, Search and Rescue).

den fungerar väl som villken mic som helst? borde väl inte vara "headset only i S&D/R :P

Postad 11 March 2014 - 13:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

den fungerar väl som villken mic som helst? borde väl inte vara "headset only i S&D/R :P

De har stängt av partychat och har inte Kinect-ljud i själva spelet.

Postad 11 March 2014 - 13:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

De har stängt av partychat och har inte Kinect-ljud i själva spelet.

okey, skumt, ja partychatt har ju aldrig fungerat i SnD (förutom vid nya dlc och man spelar den specialla playlisten, är man 2 löser man ju det med en private chat, annars är det bara lyda :) Men trodde inte kinecten var helt frånkopplad vanlig chatt under match/väntan mellan rundorna. Då fungerar ju ett vanligt headset.

Postad 11 March 2014 - 13:11

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jo, Partychat var på fram till för en månad sedan ungefär, även i Search-varianterna, på One (inte på 360).

Postad 11 March 2014 - 13:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jo, Partychat var på fram till för en månad sedan ungefär, även i Search-varianterna, på One (inte på 360).

jaha, har inte spelat search i ghost direkt, vet bara hur det varit i spelen innan. och jag kan väl tycka att partychatt är fusk i search(dvs prata när du är död). men det är ju något helt annat :)

Postad 11 March 2014 - 13:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jovisst är det fusk, det är väl därför det brukar vara avstängt.

Postad 11 March 2014 - 18:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Nu har jag testat Twitch appen lite grann. Och den var lite småseg, men det kan väl bero på alla nedladdningar av den, plus allt folk som streamar Titanfall just nu.

Men jag tycker det är en riktigt trevlig funktion. Vad jag kunde se så var det en fördröjning på ca 10-15s av streamen, när jag kollade på min egen stream på mobilen när jag lirade på One.
Hur mkt fördröjning brukar det vara på Twitch?

Antar att appen kommer uppdateras allt eftersom, men den kommer väl aldrig klara av det man kan göra via pc:n, lägga på banners, musik etc. Men det var iallfall cleant tycker jag.
Och även att man kunde välja om man ville ha chatt och webcamen synlig på sin egen skärm. Tyckte inte att det störde alltför mkt. Men det gäller ju att man har en stor skärm för att inte störa sig på det. Men annars är det bara att köra en "unsnap" på det ;)

Postad 11 March 2014 - 18:44

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att ändra utseende på subtitles i netflix appen? Just nu är det vit text med ingen bakgrund vilket gör att man mer ofta än sällan inte ser texten.

Postad 11 March 2014 - 18:51

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att ändra utseende på subtitles i netflix appen? Just nu är det vit text med ingen bakgrund vilket gör att man mer ofta än sällan inte ser texten.

Detta verkar variera från film till film då jag sett både gula och gröna fonts.

Postad 11 March 2014 - 20:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Gå in under settings (på Xbox One) och välj closed captions. Där kan du välja hur undertexterna ska se ut.

Postad 11 March 2014 - 20:44

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Själv gjorde jag ändringen av undertextutseende på netflix Website. Under dina inställningar. Slog igenom till Xbox One

Postad 11 March 2014 - 21:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ah, detta fanns inte förut. Bra att veta!

Postad 11 March 2014 - 22:06

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
se där, 2 alternativ jag inte kände till :) tackar erlander och bergan :D

Postad 11 March 2014 - 22:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Själv gjorde jag ändringen av undertextutseende på netflix Website. Under dina inställningar. Slog igenom till Xbox One

Detta testade jag men funkade inte för mig! Men ska testa captions i settings!! Tack!!

Postad 11 March 2014 - 22:12

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av leveranstid från MS-store när det gäller konsoller :) ?

Postad 11 March 2014 - 23:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Är Xbox live nere nu? Kan inte logga in...

Postad 11 March 2014 - 23:30

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Det är problem sen runt 22.00 och det är Xbox One som är drabbad. Här kan du se aktuell status, http://support.xbox....box-live-status

Postad 11 March 2014 - 23:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det ärr en nackdel med krav på guld och netflix man kan inte använda det när live är nere...

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.