Postad 25 november 2009 - 08:37
Billy Zane ser SÅÅÅÅ macho ut i sin lila (???) Fantomendräkt....
Ja, inte ett dugg av utstrålningen som den tecknade Fantomen hade.
Annars kul att Last King of Scotland kommer på BD till slut. En riktigt bra film med en otrolig rollprestation av Forest Whitaker.
Postad 25 november 2009 - 12:56

EDiT: Hade fel datum. Kompisen har ringt Nordiskfilm och frågat om detta och hon i telefon blev lite tagen. Hon sa att det kommer en TV version av filmen som är 180min lång och att det förmodligen är den som släpps i Holland idag.
Redigerat av USiT2009, 25 november 2009 - 13:38.
Postad 25 november 2009 - 16:41
Nån som vet om det är någon skillnad i bild mellan BD utgåvorna ?
Redigerat av frealm, 25 november 2009 - 16:42.
Postad 25 november 2009 - 17:13
http://www.discshop....t_jam...y&&ref=
Nån som vet om det är någon skillnad i bild mellan BD utgåvorna ?
DVD:n ser garanterat mycker sämre ut. De två BD-utgåvorna är med största sannolikhet identiska bildmässigt.
Postad 25 november 2009 - 17:23
Postad 25 november 2009 - 19:00
hej hej. är det någon som vet om flickan som lekte med elden är reg fri? när jag köpte män som hatar kvinnor stog det inget på fodralet om region och den vela inte starta i min ps3 usa import.
Problemet är att utgåva av MSHK har en massa trailers osv innan huvudmenyn i 1080i50 som majoriteten av USA-maskinerna inte klarar av.
Postad 25 november 2009 - 20:21
kollade nu, kommer inte in på huvud menyn, stannar direkt efter man valt land. någon som vet lösning?
Redigerat av elGuran, 25 november 2009 - 20:27.
Postad 25 november 2009 - 23:17
Dessa 3 släpper Studio Canal 16/2 .
Ran
The Ladykillers
Contempt
Mer info. http://www.blu-ray.com/news/?id=3792
Postad 26 november 2009 - 11:48
Februari verkar bli en riktigt skön månad när det gäller film.
Dessa 3 släpper Studio Canal 16/2 .
Ran
The Ladykillers
Contempt
Mer info. http://www.blu-ray.com/news/?id=3792
Vad tror ni om chanserna för att de släpper dessa till Reg B?
Postad 26 november 2009 - 12:21
Postad 26 november 2009 - 15:48
Postad 26 november 2009 - 18:16
Postad 26 november 2009 - 18:54
med tanke på att det är samma titlar är det väl hyfsat troligt att de åtminstone kommer från samma master (om inte tom är rena portar), och då är det ju i de flesta fall för sent att göra så mycket för att rädda bilden... (men hoppas kan man ju).Jo men hoppas de som släpps i Februari är bättre utgåvor än de som är ute nu.
lionsgate har knappast något eget intresse, lär bara vara distributör, så har svårt att tänka mig att de skulle ösa pengar på nya transfers ens om chansen gavs - inga kassakor till releaser direkt...
men, precis som i fallet med fight club, så blir jag ju mer än gärna överbevisad =)
Postad 27 november 2009 - 16:17
Postad 27 november 2009 - 18:43
Nån som vet om pulp fiction verkligen släpps nu före nyår som HDMS påstår?
Svar ja då jag redan har den
Postad 27 november 2009 - 22:51
men kom och tänka på detta med region, minns att från början sas det att alla bluray var regions fria men hittar lite olika info när jag söker nu.
och står inget om vilken region det är på sidan heller.
Det är denna: http://www.amazon.co...l...6999&sr=8-4
Postad 28 november 2009 - 01:30
Så du gör nog bäst i att vänta på bättre utgåva av den eller i värsta fall hoppas på att hon får annan favorit film

Postad 29 november 2009 - 02:38
Hur är det möjligt? Den nordiska utgåvan av pulp fiction? kommer den amerikanska ha samma transfer eller vad?Svar ja då jag redan har den
Postad 29 november 2009 - 09:03
Fick hem Forrest Gump från CDON idag. En trevlig överraskning var att den innehöll 2 skivor, även om det inte står nånting om det när man beställer. Enligt fodralet står det åtminstone "HD" på hyfsat mkt av extramaterialet.
Hur var bilden/ljudet på denna?
Postad 29 november 2009 - 20:04
Bifogad fil(er)
Redigerat av Benkke, 29 november 2009 - 20:05.
Postad 01 december 2009 - 13:51
20th Century Fox According to French site Les Numériques, 20th Century Fox Home Entertainment is preparing a hefty list of titles for Blu-ray release in 2010. Apart from the obvious mention of the Alien quadrilogy, other interesting titles are in the slate, such as 'The Abyss' or 'The Sound of Music'.
Steven Spielberg's 'Minority Report' and Sam Mendes' 'Road to Perdition' are set for May-June 2010, as previously reported (see blu-ray.com, November 13 and November 16). Also in June, Fox expects to release some westerns, such as 'The Magnificent Seven', 'Hang 'Em High' and 'For a Few Dollars More'.
The second half of 2010 will reportedly see Blu-ray releases for James Cameron's 'The Abyss', Baz Luhrmann's 'Romeo+Juliet' and 'Moulin Rouge!', the 'Alien' quadrilogy/anthology and 'The Sound of Music' (which is being remastered in 4K).
Postad 01 december 2009 - 14:59
Rumor: The Abyss and More from Fox on Blu-ray in 2010
20th Century Fox According to French site Les Numériques, 20th Century Fox Home Entertainment is preparing a hefty list of titles for Blu-ray release in 2010. Apart from the obvious mention of the Alien quadrilogy, other interesting titles are in the slate, such as 'The Abyss' or 'The Sound of Music'.
Steven Spielberg's 'Minority Report' and Sam Mendes' 'Road to Perdition' are set for May-June 2010, as previously reported (see blu-ray.com, November 13 and November 16). Also in June, Fox expects to release some westerns, such as 'The Magnificent Seven', 'Hang 'Em High' and 'For a Few Dollars More'.
The second half of 2010 will reportedly see Blu-ray releases for James Cameron's 'The Abyss', Baz Luhrmann's 'Romeo+Juliet' and 'Moulin Rouge!', the 'Alien' quadrilogy/anthology and 'The Sound of Music' (which is being remastered in 4K).
Nice med lite västern!!
Postad 01 december 2009 - 20:57
Enligt Discshop:

Enligt Webhallen:

Vilket är det som gäller?
Redigerat av MajkelS, 01 december 2009 - 21:04.
Postad 01 december 2009 - 21:08
Den nedersta verkar vara svenska utgåvan då MatsE här på forumet har lagt upp en bild på den under "Visa upp er Blu-ray samling *MAX 1280 PIXLAR BREDA BILDER*" tråden..
Redigerat av tonpaa, 01 december 2009 - 21:43.
Postad 01 december 2009 - 22:01
http://www.blu-ray.com/news/?id=3819Universal Brings back Flipper Combos, now on Blu-ray
Universal Studios In an industry first, Universal Studios Home Entertainment announced today the introduction of "groundbreaking" dual-format discs containing both Blu-ray and DVD versions of some of the studio's most iconic films. The new "flipper" discs will launch on January 19, 2010 with the spy thrillers 'The Bourne Identity', 'The Bourne Supremacy' and 'The Bourne Ultimatum', premiering in the US as individually packaged Blu-ray discs
lärde de sig INGENTING av strulandet med HD DVD? suck...
EDIT: hm, henke spottade visst samma sak men på rätt ställe precis före mig =(
Redigerat av outdoor_miner, 01 december 2009 - 22:03.
Postad 01 december 2009 - 22:07
Postad 01 december 2009 - 22:42
Där håller jag inte riktigt med dig men det kan bero på att jag har barn och köper hellre BD än DVD, då är denna kombo mycket smidig. Men jag vill ju inte betala massa extra för det och jag har inte märkt att det är så värst mycket dyrare heller.Om jag köpt en BD varför skulle jag vilja se filmen på DVD?
Ta t.ex Tingeling Och den förlorade skatten(en favvo film här

Redigerat av Falcy, 01 december 2009 - 22:44.
Postad 01 december 2009 - 22:51
men kombo-pack, där man "får" med DVDn är ju en sak.Där håller jag inte riktigt med dig men det kan bero på att jag har barn och köper hellre BD än DVD, då är denna kombo mycket smidig. Men jag vill ju inte betala massa extra för det och jag har inte märkt att det är så värst mycket dyrare heller.
Ta t.ex Tingeling Och den förlorade skatten(en favvo film här), den kom både på BD och DVD. Helt suveränt för mig som inte har BD i hela huset och en mormor/farmor som fortfarande "bara" har DVD. Bara att ta med DVD skivan på övervåningen, i bilen eller till farmor/mormor. Helt perfekt! Mer sånt här. Särskilt då på "barn" filmerna, de andra filmerna kvittar ju, precis som du säger.
det är dessa dubbelsidiga styggelser som är problemet. först - BD är enligt mina erfarenheter otroligt kladdkänsligt, och skivor utan tydlig upp och ner-sida lär bli betydligt värre drabbade än vanliga med etikett när de ska hanteras av yngre/äldre delar av släkten.
dessutom hyser jag en stark misstanke om att det här kommer att ställa till nya roliga uppspelningsproblem, då det definitivt orsakade en hel del sånt på HD DVD (och det formatet hade generellt mindre dylika problem än BD)
Postad 02 december 2009 - 01:08

Postad 02 december 2009 - 07:15

Postad 02 december 2009 - 11:37
Postad 02 december 2009 - 13:12
Jag fick den i brevlådan idag och allt jag hade att säga "Vad har ni gjort??"
Bilden: Ser ut som en DVD utgåva som de lagt på BD. Inga skarpa kanter all på skådespelarna. De kan inte ha använt den bästa transferen till denna release.
Ljud: Ända som är bra på BD utgåvan. Engelsk DTS-HD
Subtitles: Svenska, Norska, Finska och Danska
Extramaterial: Inte en ända sak, inte ens trailers. Jag har 3 utgåvor av denna film. Sandrews (har lite extra), Optimum Releasing (2 disc SE utgåva med massa extra material) och nu BD (ingen extra alls).
Så ett tips till er som hade tänkt köpa filmen, AVVAKTA. Det kommer nog att komma en med bättre bild en den svenska samt extra materialen som finns på Optimum Releasing releasen.
Jag är jätte besviken på denna släpps faktiskt, då detta är en av mina favorit filmer.
EDiT: Mejlade Pan Vision bara för att säga vad jag tyckte, inte för att försöka få tillbaka pengar eller liknande. Jag kommer behålla utgåvan ändå. Detta fick jag som svar
Mycket tråkigt att höra att du inte är nöjd. Tyvärr så blev det problem med mastern vi beställt därför inget extramaterial. När det gäller bilder så används samma som till dvd:n. Det var kul att du tyckte ljudet var bra och jag hoppas även du ser skillnad på bildkvaliten.
Redigerat av USiT2009, 02 december 2009 - 14:11.
Postad 02 december 2009 - 14:10
Also in June, Fox expects to release some westerns, such as 'The Magnificent Seven', 'Hang 'Em High' and 'For a Few Dollars More'.
Riktigt nice med western, dom där titlarna ser jag verkligen fram emot

Postad 02 december 2009 - 14:59
Postad 02 december 2009 - 15:17
Hur är den svenska utgåvan av Flying Daggers? Hur är bild och ljud, och är det den oklippta version?
Jag har haft två utgåvor av filmen. Den amerikanska och den brittiska. Båda har kass bild och bra ljud. Skulle tro att den svenska är likadan (utan att veta).
Postad 02 december 2009 - 23:23
Jag har haft två utgåvor av filmen. Den amerikanska och den brittiska. Båda har kass bild och bra ljud. Skulle tro att den svenska är likadan (utan att veta).
Har den brittiska utgåvan och tycker bilden ser bra ut och ljudet låter fint.
Postad 03 december 2009 - 14:00
Nordisk film är utgivare.
Postad 03 december 2009 - 14:28
Någon som vet om den svenska utgåvan av Illusionisten är bra? Är den låst till reg B?
Nordisk film är utgivare.
Jag har inte filmen men jag har undvikit Nordisk films utgåvor. Tycker de är riktig kassa på att släppa filmer.
Om det är så att det är svensktext du är efter på denna utgåva så kan du ju söka och se om den brittiska har svensktext.
Postad 03 december 2009 - 14:49
Finns inte utgiven i UK. Svenska utgåvan kan vara samma utgåva som den tyska men jag vet inte...Jag har inte filmen men jag har undvikit Nordisk films utgåvor. Tycker de är riktig kassa på att släppa filmer.
Om det är så att det är svensktext du är efter på denna utgåva så kan du ju söka och se om den brittiska har svensktext.
Postad 03 december 2009 - 20:52
The two-disc set will feature all 21 episodes in 1.33:1 1080p AVC video accompanied by 5.1 DTS-HD Master Audio soundtracks. For a limited time, the Blu-ray will be available in a special collectible packaging.
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar