Måste man då ladda ner och installera en ny hack,eller lägger den till UT själv?Undertexter.se är påväg in i boxen!
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 30 November 2012 - 09:13
Postad 30 November 2012 - 09:31
Jag antar att man bara kan streama Netflix US?
Eller går det ställa in så att man kan streama svenska Netflix?
Körde lite snabbt in unblockus-dns igår och hämtade netflixappen, loggade in och då blev allt på svenska.
Godis tänkte jag, då behöver jag inte unblockus, men visst måste man det för när man loggar in utan så blir det connectionerror
Postad 30 November 2012 - 09:59
Postad 30 November 2012 - 10:04
Installing is very simple. Get a USB stick and format it. Name the new volume BOXEE. Then download the zip from github and put the contents of the "install" folder on the USB stick. In the stick's root there should be these entries:
- install.sh
- debug.sh
- uninstall.sh
- support
On your BoxeeBox go to Settings -> Network -> Servers. Check "Enable Windows file sharing" and in the "Host Name" field enter "boxeebox; sh /media/BOXEE/install.sh". As soon as you back out of that menu you should see the Boxee logo on your BoxeeBox turn red. This means it's installing. This should take a while, because it's downloading the hack including the modified skin. After it's done the Boxee UI should restart and your new features await!
See: http://www.youtube.c...h?v=6YrjAqPqM30 for a video walkthrough of the process on the Boxee Box See:http://forums.boxee....ead.php?t=63248 for additional help and information. See: http://boxeeplus.com/ for other info.
If for some reason the hack disappears (which is still an issue with this version), just go into Settings -> Network -> Servers again and enter "boxeebox; sh /data/hack/boot.sh". After another reboot the hack should work (again).
Postad 30 November 2012 - 11:07
bara US netflixJag antar att man bara kan streama Netflix US?
Eller går det ställa in så att man kan streama svenska Netflix?
har inte märkt nåt problem de få gånger jag använt boxee, men jag använder min Apple TV för netflix. BBC iPlayer verkar vara baserat på BBCs iPlayer för webläsare men fungerar ganska bra. Vudu, eller var det hulu, har jag inte haft tid att testa än då man måste krångla med att skapa amerikanskt konto och sånt.Hur pass bra bild får du på de olika tjänsterna?
Jag har Netflix genom min LG bluray smart-dvd och Netflix levererar en bild hos mig som är exakt som bilden från en bluray-dvd och jag är fortfarande efter en månad förvånad över hur pass bra bild det är.
Jag har inte använt svt play på min boxee på ett tag (funkar den fortfarande?) så jag vet inte om det inte fungerar med den när man kör med unblock pga ip-spärr
Postad 30 November 2012 - 14:41
Måste man då ladda ner och installera en ny hack,eller lägger den till UT själv?
Med den senaste hacket så får man en extra inställning under inställningar som heter Boxee+! I denna ska man, som jag fattat det, uppdatera hacket, så det borde räcka med det. men det är som sagt inte klart än.
kolla längst ner på http://forums.boxee....t=63248&page=80
Nån mer än mig som inte får igång fanart på tvserier? Filmer funkar galant (Ember Media är GULD värt!)
Postad 30 November 2012 - 19:59
Guiden:
Gå in på: https://github.com/b...hacks/boxeehack för att ladda ner den senaste versionen av hacket.
Tryck på ”Zip” för att ladda ner en nedpackad version av hacket. I skrivande stund heter zip-filen Boxeehack-master.zip.
Packa upp hela zip-filen. Den innehåller 3 olika mappar men du är endast intresserad av mappen ”install”
I mappen ”install” finner du 3 filer samt 1 mapp:
Support (Mapp)
debug.sh(fil)
install.sh(fil)
uninstall.sh(fil)
Dessa 4 objekt ska du lägga på en, helst nyformaterad, USB-sticka. Stickan bör vara nyformaterad med label/namn ”BOXEE”
Stoppa in stickan i din Boxee Box
Gå till inställningar – Nätverk – servrar
Klicka i Aktivera Windows fildelning
I Värdnamn anger du: ”boxeebox: sh / media/BOXEE/install.sh”
När du nu backar ur menyn kommer Boxee logga att bli röd
Efter en liten stund startar din Boxee och den är klar att använda!
Glöm inte att gå in under inställningar och Boxee hack för att aktivera ”subtitles”. Detta aktiverar möjligheten att Boxee Box nu söker efter undertexter på fler hemsidor.
Postad 30 November 2012 - 23:34
-Fan art för filmer och tv serier http://www.sweboxee....ack-638x300.jpg
-Musik app
-större buffringminne till HD filmer (om man streamar från dator)
-Visa 27 filmer/serier samtidigt när man väljer film/serie
+ många fler kommande roliga grejjer.. det har öppnats en helt ny värld!
Allt som är just nu på engelska:
- Root access telnet support (password is "secret")
- FTP server
- Music icon added to the main screen and menu
- Fan Art on movie details page
- Fan Art on tv show overview page
- 3D Movie overlay icon
- Music / Concert overlay icon
- Extra view mode for movies (small posters)
- Custom browser home page
- Updated busybox, and added git, nano and sqlite3 tools
- Improved buffering for Full HD videos
- Tweaked MTU if you're using a VPN/PPP connection
- Rewritten subtitle system (BierDopje, OpenSubtitles, Subtitulos, SubsWiki, Addic7ed)
- Special BoxeeHack settings menu
- Check for new versions
Postad 01 December 2012 - 10:16
- är det en bättre mediaspelare?
-kan man få in netflix
-kan man dela på nasen via nätverket utan något strul
-klarar den 3d?
MVH Perssa
Redigerat av PERSSA, 01 December 2012 - 10:17.
Postad 01 December 2012 - 10:45
inte svenska netflix ännu,kanske senare. Kollade på Piranha i 3D igår och har sett en del andra tidigare utan problem. (Rippar från PB)Har en wd tv hd live media player gen 3 ,är väldigt sugen på en sådan här.
- är det en bättre mediaspelare?
-kan man få in netflix
-kan man dela på nasen via nätverket utan något strul
-klarar den 3d?
MVH Perssa
Postad 01 December 2012 - 12:04
ok-flera sidor att ladda undertexter ifrån
-Fan art för filmer och tv serier http://www.sweboxee....ack-638x300.jpg
-Musik app
-större buffringminne till HD filmer (om man streamar från dator)
-Visa 27 filmer/serier samtidigt när man väljer film/serie
+ många fler kommande roliga grejjer.. det har öppnats en helt ny värld!
blir nog att vänta på kommande saker då ovanstående inte är saker jag bryr mig om
Postad 01 December 2012 - 21:59
Postad 01 December 2012 - 22:07
Skulle prova på mig det här med hacket och gjorde enligt beskrivningen. Boxeen blev röd och startade om men inget verkar ha hänt. Varken musik app eller inställning för subs, vad göra? Aktiverade windowsdelning, senaste uppdateringen av bb är det.
Du måste aktivera undertexterna i inställningarna under Boxee+
Redigerat av lappen71, 01 December 2012 - 22:08.
Postad 01 December 2012 - 22:17
Jag har aktiverat subsen och valde att välja alla källor. Söker jag precis som innan på jordgloben? Fick nämligen bara upp resultat från opensubtitles
Redigerat av maccswe, 01 December 2012 - 22:18.
Postad 01 December 2012 - 22:21
Avinstallerade och installerade på nytt funkar nu. Det där att visningen är lite annorlunda när man går in på en film (cover) ser jag inte. Eller måste jag själv lägga in nått cover där? Exempel: http://www.sweboxee....ack-638x300.jpg
Jag har aktiverat subsen och valde att välja alla källor. Söker jag precis som innan på jordgloben? Fick nämligen bara upp resultat från opensubtitles
Du måste scanna om din filmer för hur ska Boxee Box kunna visa bilder som inte finns nedladdade?
Angående subtitles finns det inga visar den inga.
Att välja alla källor är onödigt eftersom inte svenska eller engelska finns på alla
Postad 01 December 2012 - 22:23
Tack, såg att den sökte på flera men har opensubtitles som prio ett. Hittar den där så söker den inte på dom andra.
Postad 01 December 2012 - 22:34
Postad 01 December 2012 - 22:35
Postad 01 December 2012 - 22:37
Jag har vanliga covers på hela mitt bibliotek redan.
Postad 01 December 2012 - 22:45
Läs instruktionerna på github noggrant. Precis allt du frågar om står på sidan.Verkar inte vara helt stabilt det här hacket, startade om boxeen och då va hacket borta..?
Står det inte automatiska fanart i beskrivningen så är det inte automatiskt osv.
Postad 01 December 2012 - 22:54
Läs instruktionerna på github noggrant. Precis allt du frågar om står på sidan.
Står det inte automatiska fanart i beskrivningen så är det inte automatiskt osv.
Få ta och göra det, är det inte automatiskt får det vara :-) Avvaktar med hacket tillsvidare verkar ostabilt då det efter instant försvann och nu vill det inte installeras igen.
Postad 01 December 2012 - 23:30
Det står också på hemsidan. Det har inget med instabilitet att göra.Få ta och göra det, är det inte automatiskt får det vara :-) Avvaktar med hacket tillsvidare verkar ostabilt då det efter instant försvann och nu vill det inte installeras igen.
Postad 02 December 2012 - 11:21
Få ta och göra det, är det inte automatiskt får det vara :-) Avvaktar med hacket tillsvidare verkar ostabilt då det efter instant försvann och nu vill det inte installeras igen.
Hacket är stabilt, jag tror att du gjort samma misstag som jag och följde youtube-anvisningen, för där skriver de under
"Share Workgroup" och då försvinner hacket vid nästa omstart. Man ska skriva under "Host Name", då försvinner inte
hacket.
Postad 02 December 2012 - 15:09
Den ena var inställd på engelska menyer innan installation av hacket, och allt funkade direkt.
Den andra stod inställd på svenska, och det tog ett antal försök innan hacket fastnade, och först efter jag bytt till engelska.
Slump eller???
Postad 02 December 2012 - 17:42
Tänkte köra unblock-us för att på så sätt komma åt Netflix. men nu till mina frågor.
1 Finns appar för de svenska playkanalerna, SVT, tv3, tv4 mm?
2 Kan jag ändra DNS direkt i boxxeen, vill inte påverka min övriga datorer i nätverket genom att ändra i routern. Men boxxen måste ju kopplas in i routern för att komma åt internätet, kommer det fungera eller krockar boxxen och routerns DNS-adresser?
3 Om appar finns att installera (1) och boxee kan kopplas via dess egen DNS kongif. (2) utan att störa övriga nätverket för att komma åt Netflix, kommer jag då åt de svenska playkanalerna med unblock-us DNS-adressen, eller blockerar den de svenska utbudet?
/Niklas
Postad 02 December 2012 - 17:50
Funderar på att köpa en boxxe och att den klarar läsa filer från en NAS är ju kanon och något som kommer användas. Men hur bra är Boxee för streaming av ex. playkanale?
Tänkte köra unblock-us för att på så sätt komma åt Netflix. men nu till mina frågor.
1 Finns appar för de svenska playkanalerna, SVT, tv3, tv4 mm?
2 Kan jag ändra DNS direkt i boxxeen, vill inte påverka min övriga datorer i nätverket genom att ändra i routern. Men boxxen måste ju kopplas in i routern för att komma åt internätet, kommer det fungera eller krockar boxxen och routerns DNS-adresser?
3 Om appar finns att installera (1) och boxee kan kopplas via dess egen DNS kongif. (2) utan att störa övriga nätverket för att komma åt Netflix, kommer jag då åt de svenska playkanalerna med unblock-us DNS-adressen, eller blockerar den de svenska utbudet?
/Niklas
Du vet om att ALLA dessa frågor redan har besvarats om och om igen?
Det går alldeles utmärkt att söka i tråden och jag lovar att du hittar svaren.
Postad 02 December 2012 - 23:05
Hacket är stabilt, jag tror att du gjort samma misstag som jag och följde youtube-anvisningen, för där skriver de under
"Share Workgroup" och då försvinner hacket vid nästa omstart. Man ska skriva under "Host Name", då försvinner inte
hacket.
Installerade om det igår och imorse va hacket borta igen, är det längst upp jag ska skriva in hacket. Folk ger olika svar överallt där man läser. Även själva text remsan man ska skriva in är olika hela tiden. Är det möjligt för dig att ladda upp en bild med textraden samt vart man ska skriva in det?
Jag skrev in hacket under hostname längst upp inne på servers.
Redigerat av maccswe, 02 December 2012 - 23:06.
Postad 03 December 2012 - 08:22
Har en Boxee Box som spelar upp material trådlöst från en D-link DNS 320 NAS.
Dock har problem uppstått. Boxeen hittar allt material på Nasen men låser sig när man skall spela upp filmer. Väljer jag att titta på kort eller spela musik fungerar det utan problem. Provade och byta till min andra Boxee Box för att se om felet låg på den första Boxeen men samma fenomen där, hänger sig när man skall starta en film även där.
Provar jag däremot att spela upp film via min Windows dator trådlöst fungerar det felfritt.
Så vad kan problemet egentligen vara? Boxen hittar alla filer men kan inte spela upp filmerna oavsett om vilken Boxee Box jag använder. På datorn fungerar det utan problem. Jag har inte varit inne och ändrat några inställningar i någon av enheterna.Har provat att starta om både routern, Boxee Box och Nasen ett flertal gånger.
Till saken hör att bredbandet leggat nere under helgen men filmspelning har fungerat ändå fram till igår och bredbandet skall ju inte ha betydelse för uppspelning via NAS.
Postad 03 December 2012 - 10:20
Nej den klarar inte 3D, men den klarar SBS 3D
Vad är 3D då?
Ja kör min boxee ihop med en Epson eh-tw6100 projektor har prövat lite sbs filmer o det funkar nästan på alla.
Men vissa filmer så blir "bilderna" så långt ifrån varandra så skärmen skulle behöva vara dubbelt så bred.
Mvh Karl
Postad 03 December 2012 - 12:24
Boxeeplus är nu på 1.2.0.. har lagt in det på bägge boxarna efter lite pill, fick avinstallera gamla hacket först men sen gick det galant. Man ska kunna välja vilka språk den ska söka efter, dock får jag det ej att fungera.. söker på alla fast än jag har valt.. kanske måste starta om den el nåt, får forka mer i det sen
Edit: det är tydligen en bugg som kommer fixas till
Postad 04 December 2012 - 08:24
Först av allt så hackar filmen till oftare, precis som att refresh raten inte anpassas efter filmen längre(ja, jag har det ibockat). Sen har jag haft en del snabbomstarter när jag startat filmer, mycket fler än tidigare på mycket kortare tid.
Postad 04 December 2012 - 08:33
Hej, är det bara jag sett fler buggar med boxee plus?
Först av allt så hackar filmen till oftare, precis som att refresh raten inte anpassas efter filmen längre(ja, jag har det ibockat). Sen har jag haft en del snabbomstarter när jag startat filmer, mycket fler än tidigare på mycket kortare tid.
Det är lite buggar här och där, dock inget speciellt jag upptäckt. Det jobbas på den konstant dock (följ här http://forums.boxee....ead.php?t=64648)
Jag tycker mina boxar är snabbare än någonsin och nya undertext nedladdningen är en förjd, nu funakr det att välja bara svenska och engelska!
Version 1.2.2 är det som gäller nu
Postad 04 December 2012 - 08:41
Kanske formulerade mig lite oklart.
Finns det nån riktig 3D?
DU skrev tidigare att den inte klarar 3D, Men Side by Side 3D.
De ja förstod av länken var att SBS 3D blev standard 2009.
Mvh Karl
Postad 04 December 2012 - 09:00
Jag har ett tomt usb, formaterade om till NTFS (spelar det någon roll om det är nfts eller fat32?), kopierade in de 4 filerna från installfoldern och stoppade in det i boxeen.
Jag har skrivit in "koden" rätt flera gånger, både under värdnamn samt där han gör det i youtube-klippet. När jag skrivit in det i värdnamn samt backar ur blir boxeen röd i ca 6-8 sek, startar om sen är allt som vanligt. Inget hack installerat...
Vet inte varför det inte fungerar för har gjort detta typ 10 ggr på 2 olika usb med rätt namn.
Min install.sh fil är bara ca 1 kB stor, ska den vara så liten?
Postad 04 December 2012 - 09:30
När jag skulle in med första hacket installerade jag det 5-6 gånger innan det funkade.
Uppgraderingen igår gick bra efter 2 försök (stängde av scanningen andra gången)
Postad 04 December 2012 - 09:44
Avinstallera den gamla hacken först,det gjorde jag och det funkade perfekt att lägga in det nya,behövde inte byta språk ens.Har problem med hacket, eller ja problem och problem jag får det inte att fungera.
Jag har ett tomt usb, formaterade om till NTFS (spelar det någon roll om det är nfts eller fat32?), kopierade in de 4 filerna från installfoldern och stoppade in det i boxeen.
Jag har skrivit in "koden" rätt flera gånger, både under värdnamn samt där han gör det i youtube-klippet. När jag skrivit in det i värdnamn samt backar ur blir boxeen röd i ca 6-8 sek, startar om sen är allt som vanligt. Inget hack installerat...
Vet inte varför det inte fungerar för har gjort detta typ 10 ggr på 2 olika usb med rätt namn.
Min install.sh fil är bara ca 1 kB stor, ska den vara så liten?
Postad 04 December 2012 - 10:06
Avinstallera den gamla hacken först,det gjorde jag och det funkade perfekt att lägga in det nya,behövde inte byta språk ens.
Har gjort det också, men hjälpte inte.
Ska testa resetta den sen och kolla med scanningen
Postad 04 December 2012 - 10:31
Hade samma bekymmer som dig med att få in hacket, men efter en "Restore to default settings" på boxen så funkade det.Har gjort det också, men hjälpte inte.
Ska testa resetta den sen och kolla med scanningen
Redigerat av Bizhop, 04 December 2012 - 10:37.
Postad 04 December 2012 - 10:32
Hade samma bekymmer som dig med att få in hacket, men efter en reset så funkade det.
Ok ska kolla på det när jag kommer hem
Postad 04 December 2012 - 10:41
Jag ska köpa mig en mediaspelare och efter rätt mycket research och forumläsande så står det idag mellan Boxee Box och Tizzbird F11.
Det jag vill få ut av min mediaspelare är följande:
1. Kunna koppla upp och ansluta till mitt nätverk. Vill kunna hämta/streama media (filmer, musik, bilder) från min interna hårddisk på min laptop (PC) trådlöst till mediaspelaren och spela upp det i TVn. Vill då också ha funktionen scraping på filmerna som ligger på PCn. Samma funktion för en framtida NAS
2. Spela de flesta format och även stöd för 3D
3. Ha appar såsom Spotify, Netflix, YouTube, Play-kanaler m.m, ju fler onlinetjänster ju bättre! Surfa är ett måste. Gärna amerikanska för serier/filmer/sport
4. Ska ha ett snyggt gränssnitt där man gärna kan byta skins och använda egna wallpapers
Jag har hört att D-link ska lägga ned Boxee Box och att utvecklingen av boxen då också går i graven, är det någon som har koll på hurvida sant det är?
Kommer Boxee TV ersätta Boxee Box och kommer den isåfall till Sverige?
Vilken mediaspelare bör jag nu välja?
Tacksam för svar!
Redigerat av KElfving, 04 December 2012 - 10:58.
Postad 04 December 2012 - 12:21
Postad 04 December 2012 - 13:09
För oss lite mindre okunniga (jag) skulle det vara helt fantastiskt bra om någon vänlig själ skulle kunna göra en guide gärna med bilder för det senaste hacket. Även hur man går tillväga för att avinstallera det hela. Skulle även vara bra om det fanns med tips som den ovan som Bizhop postade gällande restore.
Hoppas på att någon på forumet har lust att ta sig tiden att göra en guide!
Tack på förhand!
Postad 04 December 2012 - 13:21
du har väl inte missat att det ska vara mellanslag, så här ska den senaste installationen se ut boxeebox;sh /media/BOXEE/install.sh. Mellanslaget ska vara efter boxeebox;sh dvs innan första slashen. för att avinstallera den gamla skriv uninstall.sh istället för install.sh sen är det bara att göra om det fast med install.shOkej, nu blir jag galen på det här hacket, det står olika informationer var man än tittar, koden är annorlunda på många sidor samt vart man ska skriva in den.
För oss lite mindre okunniga (jag) skulle det vara helt fantastiskt bra om någon vänlig själ skulle kunna göra en guide gärna med bilder för det senaste hacket. Även hur man går tillväga för att avinstallera det hela. Skulle även vara bra om det fanns med tips som den ovan som Bizhop postade gällande restore.
Hoppas på att någon på forumet har lust att ta sig tiden att göra en guide!
Tack på förhand!
Postad 04 December 2012 - 13:34
Svårt att säga , men Boxee TV kommer uteslutande att vara för USA marknaden som det verkar. På boxeebox finns en massa appar men de flesta kräver konto i den mån de funkar i Sverige. Netflix går inte såvida du inte skaffar en vpn tunnel. Det är den amerikanska versionen på boxee. Skins och snygga gränssnitt vet jag inget om,men troligen inte. Svt play får du gå via webbläsaren , appen funkar inte. Navi-X verkar nerlagt helt och hållet nu.Annars tror jag nog det mesta andra du efterfrågar klarar boxee'n bra. 3D måste vara antigen SBS elle UO. Youtube,spotify tunein radio är inga problem med likaså streama från I-device.Hej!
Jag ska köpa mig en mediaspelare och efter rätt mycket research och forumläsande så står det idag mellan Boxee Box och Tizzbird F11.
Det jag vill få ut av min mediaspelare är följande:
1. Kunna koppla upp och ansluta till mitt nätverk. Vill kunna hämta/streama media (filmer, musik, bilder) från min interna hårddisk på min laptop (PC) trådlöst till mediaspelaren och spela upp det i TVn. Vill då också ha funktionen scraping på filmerna som ligger på PCn. Samma funktion för en framtida NAS
2. Spela de flesta format och även stöd för 3D
3. Ha appar såsom Spotify, Netflix, YouTube, Play-kanaler m.m, ju fler onlinetjänster ju bättre! Surfa är ett måste. Gärna amerikanska för serier/filmer/sport
4. Ska ha ett snyggt gränssnitt där man gärna kan byta skins och använda egna wallpapers
Jag har hört att D-link ska lägga ned Boxee Box och att utvecklingen av boxen då också går i graven, är det någon som har koll på hurvida sant det är?
Kommer Boxee TV ersätta Boxee Box och kommer den isåfall till Sverige?
Vilken mediaspelare bör jag nu välja?
Tacksam för svar!
Postad 04 December 2012 - 16:54
Enda riktiga 3D är bluray 3D där varje frame är MVC kodad och ger 1080p per öga om du frågar mig. Kräver HDMI 1.4.Finns det nån riktig 3D?
Med andra ord kan du inte spela 3D BD-ISO med 3D-output på Boxee.
Resten av formaten är en nödlösning på utrymmesproblem men går att spela upp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?