Ölsmakare?
7654 svar till detta ämne
Postad 27 April 2016 - 18:55
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Du har inte klickat på länken? Det är samtliga belgiska sorter som finns på lager i Töcksfors.
Jo jag klickade. Såg ett fåtal flaskor men såg aldrig att det var i årjäng. Men det finns bara två vettiga. Leffe och chimay. Dom har jag som sagt smakat. Sökte tips på andra sorter. Inte dom två som redan finns på mitt bolag . Men jag tackar så mycket för att du sökte åt mig 😊
Postad 27 April 2016 - 18:58
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Jo jag klickade. Såg ett fåtal flaskor men såg aldrig att det var i årjäng. Men det finns bara två vettiga. Leffe och chimay. Dom har jag som sagt smakat. Sökte tips på andra sorter. Inte dom två som redan finns på mitt bolag . Men jag tackar så mycket för att du sökte åt mig
Tja, med tanke på dina krav (Belgisk öl på systemet, under 100kr) så fanns det 27st på "ditt" systembolag.

Postad 27 April 2016 - 19:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Aha kanske formulerade mig fel också. Det funkar om det är i beställningssortimentet också. Menade mer att dom måste finnas i Sverige och vara tillgängliga 😊
Postad 27 April 2016 - 19:10
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Har du provat de andra Chimay? Vita tycker jag är bättre än blå.
Duvel funkar.
Maredsous finns flera goda.
Mohawk finns ett par som jag gillade, kommer dock inte ihåg vilka.
Annars tycker jag du ska köpa in en Deus, Brut de Flandres 
Postad 27 April 2016 - 19:13
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nej har inte smakat dom andra. Kanske ska testa det. Mohawk har jag testat. En svensk ipa väl som heter typ extra ipa? Som är super-humlad. Men kanske inte är den du tänker på?
Gillar i alla fall stilen som leffe är. Ljusa , fräscha och massa kolsyra.
kanske är ute och cyklar men tycker det finns likheter med vissa veteöl ibland.
Postad 27 April 2016 - 19:34
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Saison Dupont Biologique tyckte jag var frisk och trevlig :-)
Postad 27 April 2016 - 19:45
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Att bara generellt säga "Belgisk öl" är lite som att säga "Amerikansk film". Det finns lite genrer att välja på i Öl-landet no1 om man säger så 
Gillar i alla fall stilen som leffe är. Ljusa , fräscha och massa kolsyra.
Det blir lite svårt att rekommendera något till dig när du skriver så samtidigt som du Tycker Chimay Blå är bra. Det är ju lite motsatsförhållande 
Iaf, om jag håller mig till ljusa typer så kan jag från Takeos länk rekommendera:
Duvel: En extremt bra belgian strong ale. Kanske den bästa.
Saison Bocq: Ett belgiskt lantöl som kommer att sitta som en smäck i sommar.
Omnipollo Leon: Som är en Belgisk pale ale, producerad av vårt svenska Omnipollo.
Vill du beställa hem ett par fina tripel från beställningssortimentet så kan jag varmt rekommendera Westmalle tripel eller eller Tripel Karmeliet.
PS: Mohawk är inte en öl utan ett "bryggeri" (de hyr in sig på överkapacitet i andra bryggerier). Deras "Extra IPA" är en klassiker och om jag minns rätt deras första öl i systemets ordinariesortiment. Det är inte en Belgisk öl och jag vet inte vilka Takeo tänkte på.
Postad 27 April 2016 - 20:00
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Plocka ihop en låda från beergium, etre gourmet eller liknande är mitt tips.
Postad 27 April 2016 - 20:29
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Lite tips:
Orval - trappistöl, ljus ale med brettanomyces. En av mina favoriter alla kategorier, kan dock ta ett par flaskor innan man förstår den fullt ut.
Rochefort 10 - Mörk stark belgare. Topprankad i världen. Tycker den kan vara lite rivig när den är ung men är grym om den får stå lite.
Westmalle Trippel - Ljus stark belgare. Urtypen för trippel.
Cuvee des Jacobins - Flemish Red, sur mörk belgare. Ge inte upp på första försöket, tog mig 2 år att lära farsan att dricka suröl men nu älskar han det.
Omnipollo Leon - Ljus belgare med en del humle. Bryggd i Belgien på uppdrag av en svensk.
Håller med om Saison Dupont. Ska fundera på fler tips.
Postad 27 April 2016 - 21:23
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
PS: Mohawk är inte en öl utan ett "bryggeri" (de hyr in sig på överkapacitet i andra bryggerier). Deras "Extra IPA" är en klassiker och om jag minns rätt deras första öl i systemets ordinariesortiment. Det är inte en Belgisk öl och jag vet inte vilka Takeo tänkte på.
Lite märkligt beskrivet men du har rätt. Även Omnipollo är en flygande bryggare, d.v.s. att de låter brygga sin öl på andra bryggerier..
Postad 27 April 2016 - 21:30
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Några av Mohawk är reggade som Belgare på bolaget, bl a Anything Gose.
Postad 27 April 2016 - 21:34
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Håller förresten med om att det är svårt att förstå vad du är ute efter. Leffe tycker jag är trist och Chimay är bra men en helt annan typ av öl. Så jag tipsar vitt och brett av det som är tillgängligt.
Lite fler tips:
3 Fonteinen Oude Guezue - om du vill fördjupa dig i suröl.
Boon Oude Kriek - suris med körsbär
Saison de Dottignies - bra saison, den kommer nog falla dig i smaken om du gillar ljusa belgare.
Glazen Toren Saison d'Erpe - ännu bättre än de Dottignies.
Sen dyker det hela tiden upp bra belgare i små partierna. Den 6 maj kommer till exempel:
Struise Blue Monk Special Reserve - mörk stark belgare.
Eskilstuna Tripel 2016 - visserligen svensk men en jäkligt bra tripel (t.o.m. belgonörden Skrubbe hyllade den)
Postad 27 April 2016 - 21:35
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Lite märkligt beskrivet men du har rätt.
Det kanske var så att det var just deras Extra IPA som bryggdes där det fanns kapacitet över. Jag tror att jag fick informationen av någon på Wicked Wine men det var några år sedan nu ska jag erkänna så jag kan minnas fel. Att de inte har ett eget bryggeri är jag ju iaf ganska säker på 
Postad 27 April 2016 - 23:04
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Mohawk har väl bryggeri numera?
Postad 28 April 2016 - 00:03
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
tack för alla tips. Jag sa aldrig att leffe och chimay var samma öl, jag sa bara att jag tyckte dom var goda Jag ville ha tips på andra goda belgiska öl och det har jag fått nu . 
har kollat lite snabbt på bolaget nu, och en del måste man beställa 24st av tyvärr. fattar inte varför det är så med vissa. Helt värdelöst. Först säger dom att det är monopol här i sverige för att det blir mer alkoholister annars, men när man väl vill köpa något så måste man köpa 24 st. Vilken dubbelmoral.
Ska i alla fall beställa några olika av dom man kan styckbeställa och hoppas på att jag hittar några som är lika bra/bättre än dom jag redan smakat. 
Postad 28 April 2016 - 05:51
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Det kanske var så att det var just deras Extra IPA som bryggdes där det fanns kapacitet över. Jag tror att jag fick informationen av någon på Wicked Wine men det var några år sedan nu ska jag erkänna så jag kan minnas fel. Att de inte har ett eget bryggeri är jag ju iaf ganska säker på 
Jag syftade på din beskrivning: "inte en öl utan ett "bryggeri""
Mohawk har väl bryggeri numera?
Jag hade fått för mig det också men när jag nu letade efter belägg för det så hittade jag inget. Hade för mig att Stefan (alltså bryggaren bakom Mohawk) pratade om detta med mig på någon ölfestival.
Postad 28 April 2016 - 05:59
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
tack för alla tips. Jag sa aldrig att leffe och chimay var samma öl, jag sa bara att jag tyckte dom var goda Jag ville ha tips på andra goda belgiska öl och det har jag fått nu . 
har kollat lite snabbt på bolaget nu, och en del måste man beställa 24st av tyvärr. fattar inte varför det är så med vissa. Helt värdelöst. Först säger dom att det är monopol här i sverige för att det blir mer alkoholister annars, men när man väl vill köpa något så måste man köpa 24 st. Vilken dubbelmoral.
Ska i alla fall beställa några olika av dom man kan styckbeställa och hoppas på att jag hittar några som är lika bra/bättre än dom jag redan smakat. 
Tror inte vi tolkade det som samma öl. Det var mer att frågan var ställd ungefär så här: "jag gillar burkskinka och oxfilé, tips på liknande kött?". Men strunt samma det viktigaste är ju att du fick ett gäng bra tips i alla fall 
Ja det är trist att vissa har fått kollikrav. Det hänger ihop med en minskad efterfråga på dessa öl. Tror inte att dessa öl får vara med i TSLS-lösningen vilket möjliggör styckvis beställning. Håller dock med om att det rimmar dåligt med Systembolagets uppdrag, samma sak när de efterfrågar 75 cl flaskor och öl som normalt ligger på 33 cl flaskor vinner (Omnipollo Leon är ett exempel). Det är iofs mycket som rimmar dåligt med Systembolagets uppdrag.
Ett annat tips om du vill prova Belgisk öl är att ta dig till Uppsala i jan-feb. Då kör de en hembryggarfestival med enbart belgiska ölstilar. Brukar vara riktigt bra kvalité på ölen och många belgofiler som kommer dit. Eftersom det är en hembryggarfestival så kostar det bara inträde (ca 250 kr) och sen bjuder bryggarna på ölen.
I samma veva så är det SM i hembryggd öl i Malmö i helgen. Samma princip där, inträde kostar men ölen är gratis.
Postad 28 April 2016 - 07:07
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
låter kul hembryggarfestivalen. får se nästa år då (
Postad 28 April 2016 - 07:50
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Säger det igen, kolla tex Beergium. Billigare än bolaget för det mesta och ett riktigt grymt sortiment av bra belgare.
Postad 28 April 2016 - 08:21
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Säger det igen, kolla tex Beergium. Billigare än bolaget för det mesta och ett riktigt grymt sortiment av bra belgare.
Tack för tipset. På belgiska öl hade de verkligen ok priser och bra utbud. På övrig öl verkade de generellt dyrare än bolaget vad jag kunde se. Fördel att kunna beställa blandade lådor vilket jag verkligen saknar på systembolaget.
Verkar dock lite rörigt hur man ska beställa för att få en säker packning. Och jag hittar ingen information om vem som står för kostnaden om leveransen åker i backen. Jag gissar dessutom att det kan komma alkoholskatt på priserna om tullen lägger sig i.
Postad 28 April 2016 - 08:28
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Där finns förresten flera av de öl jag tipsade om, men som har kollikrav på Apoteket.
Postad 28 April 2016 - 09:24
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
https://www.saveur-biere.com/en/ har en del av dom också.
Har varit sugen att beställa där, men inte vågat än. Senaste hembryggden blev dock tillräckligt bra för att jag inte ska behöva köpa just nu dock
Postad 28 April 2016 - 09:39
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Tack för tipset. På belgiska öl hade de verkligen ok priser och bra utbud. På övrig öl verkade de generellt dyrare än bolaget vad jag kunde se. Fördel att kunna beställa blandade lådor vilket jag verkligen saknar på systembolaget.
Verkar dock lite rörigt hur man ska beställa för att få en säker packning. Och jag hittar ingen information om vem som står för kostnaden om leveransen åker i backen. Jag gissar dessutom att det kan komma alkoholskatt på priserna om tullen lägger sig i.
Ett paket från Beergium kan du släppa från 10 meters höjd utan problem.
Beställt där massor av gånger.
Man får plats med 40-50 st 33 flaskor i en låda. Man ser på frakten när der slår över till 2 lådor.
Postad 28 April 2016 - 10:42
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
72 sidor med belgisk öl verkar det finnas där. hur i hela fridens namn tror du jag ska kunna välja ut några flaskor bra öl därifrån? 
Postad 28 April 2016 - 11:13
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Ett paket från Beergium kan du släppa från 10 meters höjd utan problem.
Ok. Även om jag anar en viss överdrift så låter det ju betryggande.
72 sidor med belgisk öl verkar det finnas där. hur i hela fridens namn tror du jag ska kunna välja ut några flaskor bra öl därifrån? 
Tanken var väl att du kunde beställa några exemplar av de tips du fått här istället för en hel förpackning av varje på bolaget.
Postad 28 April 2016 - 11:43
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Som Loco.spk säger så kan du ju plocka av tipsen du redan fått. Du kanske skulle köpa på dig ett gäng trappister och prova alla? Ett urval av bryggerier som jag tror kan falla dig i smaken:
De Struise Brouwers
Westvleteren
Achel
St Bernardus
Trappistes Rochefort
Brasserie Fantome
Rülles
Brouwerij De Ranke
Brasserie de la Senne
Hmm inser nu att listan kan göras rätt lång. Du kan ju alltid dubbelkolla mot Ratebeer.com för att se vad andra ölnördar tycker. Jag tog inte med några suröl i mina tips, men lär du dig att dricka det så öppnar en helt ny och fantastisk värld upp för dig. OBS! Kan ta ett par flaskor/månader innan de faller dig i smaken.
Postad 28 April 2016 - 11:50
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
det var mer ett skämt det där med 72 sidor. Tyckte bara det var ett sjukt stort utbud 
vad ligger frakten på? har ju inte tänkt att beställa så mycket. hade tänkt mig för runt 300kr eller nåt och då blir det ju inte så många flaskor.
Postad 28 April 2016 - 14:44
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
det var mer ett skämt det där med 72 sidor. Tyckte bara det var ett sjukt stort utbud 
vad ligger frakten på? har ju inte tänkt att beställa så mycket. hade tänkt mig för runt 300kr eller nåt och då blir det ju inte så många flaskor.
http://www.beergium....-delivery-rates
300:- var inte mkt, då får du gå till bolaget 
Brukar inte vara svårt dock att plocka ihop 30-40 flaskor på beergium.
Postad 28 April 2016 - 15:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
http://www.beergium....-delivery-rates
300:- var inte mkt, då får du gå till bolaget 
Brukar inte vara svårt dock att plocka ihop 30-40 flaskor på beergium.
Det var ju just det jag frågade efter från första början, öl som finns på bolaget 😊
Jobbigt med många intressen. Hade jag inte beställt whisky idag för 4000kr så kunde jag köpt mer öl 😊
Postad 28 April 2016 - 16:25
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Se till att vara med på småpartierna isf. Släppte flera grymma belgare i senaste släppet. Bland annat
https://www.systembo...pe-mere-1168101
https://www.systembo...tignies-1169201
Köpte 5 av varje.
Och i förra släppet
https://www.systembo...u-cuvee-1151001
Postad 28 April 2016 - 16:43
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ska kika där i fortsättningen 😊
Postad 28 April 2016 - 16:46
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Se till att vara med på småpartierna isf. Släppte flera grymma belgare i senaste släppet. Bland annat
https://www.systembo...pe-mere-1168101 https://www.systembo...tignies-1169201
Köpte 5 av varje.
Och i förra släppet
https://www.systembo...u-cuvee-1151001
Dottignies drack jag i lördags, inte så dum.
Postad 28 April 2016 - 16:58
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ska kika där i fortsättningen
Sjätte maj bör du köpa Struise Blue Monk Special Reserve
Tjugonde maj Saison Dupont Cuvée Dry-Hopping 2016 och Struise Pannepot 2015
Åttonde juli Rodenbach Caracter Rouge
Stalltips.
Postad 28 April 2016 - 17:16
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Postad 29 April 2016 - 07:41
BoBBiS
-
BoBBiS
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
En egen favorit är Orval som jag håller betydligt högre än Chimay och Rochefort
Postad 29 April 2016 - 07:52
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Det var ju just det jag frågade efter från första början, öl som finns på bolaget
Jobbigt med många intressen. Hade jag inte beställt whisky idag för 4000kr så kunde jag köpt mer öl
Off topic:
Roligt att du börjat dricka whisky soffan, sett att du brukar hålla till på Maltskyltfönstret på FB. 
Kan inte minnas att du var så glad i det på den gamla goda zombietiden?
Har du nån favorit?
Redigerat av Dr. Death, 29 April 2016 - 07:54.
Postad 29 April 2016 - 10:01
Postad 29 April 2016 - 10:22
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Off topic:
Roligt att du börjat dricka whisky soffan, sett att du brukar hålla till på Maltskyltfönstret på FB. 
Har du nån favorit?
Its alive !
Postad 29 April 2016 - 10:53
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Its alive !
Hahaha, ja döden lever! B-/
Flåt moderatorn, kände mig lite gangsta och skrev här! ;D
Postad 29 April 2016 - 13:07
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Hahaha, ja döden lever! B-/
Flåt moderatorn, kände mig lite gangsta och skrev här! ;D
Ingen fara Typisk gangstastil!
Postad 30 April 2016 - 18:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Off topic:
Har du nån favorit?
nej på den tiden drack jag inte whisky. är en ganska ny whisky-suput 
zombietiden var tider det 
Postad 04 May 2016 - 19:13
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
var inne på ett bolag i vänersborg och hittade lite öl som inte finns på mitt bolag. har inte smakat någon av dom så det ska bli roligt. hoppas dom är goda 
Redigerat av andreassofus, 04 May 2016 - 19:13.
Postad 04 May 2016 - 19:46
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
var inne på ett bolag i vänersborg och hittade lite öl som inte finns på mitt bolag. har inte smakat någon av dom så det ska bli roligt. hoppas dom är goda 
Anything Gose var väl sådär, Biere Blanche helt ok om jag nu minns rätt...
Postad 04 May 2016 - 20:41
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Anything Gose var väl sådär, Biere Blanche helt ok om jag nu minns rätt...
såg att anything gose har fått jättedåligt betyg på ratebeer.
är barley wine gott förresten? hur hittar man dom på systembolaget? är jiu ingen egen kategori där vad jag kan se
Postad 04 May 2016 - 20:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
såg att anything gose har fått jättedåligt betyg på ratebeer.
är barley wine gott förresten? hur hittar man dom på systembolaget? är jiu ingen egen kategori där vad jag kan se
Om det är gott? Det är godast ☺
Häng på avtryckaren på fredag så kan du klicka hem 2 st amerikanska bw, old ruffian och bigfoot. Själv föredrar jag bigfoot. Kommer nog bli 10 flaskor iaf.
Postad 04 May 2016 - 20:53
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Hur var anchors bw? Har inte testat min än.
Postad 04 May 2016 - 20:58
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Hur var anchors bw? Har inte testat min än.
Den är riktig balanserad och fin. Lite tam jämfört med andra amerikanska barleys. Men de har funnits sen 70-talet av en anledning
Postad 04 May 2016 - 21:02
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Den är riktig balanserad och fin. Lite tam jämfört med andra amerikanska barleys. Men de har funnits sen 70-talet av en anledning 
Ok, tack :-)
Postad 04 May 2016 - 21:15
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Om det är gott? Det är godast ☺
Häng på avtryckaren på fredag så kan du klicka hem 2 st amerikanska bw, old ruffian och bigfoot. Själv föredrar jag bigfoot. Kommer nog bli 10 flaskor iaf.
Det låter ju bra. Jobbar på fredag tyvärr så jag hinner inte klicka hem. Det finns inga barley wine i beställningssortimentet som jag kan beställa nu?
Postad 04 May 2016 - 21:19
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Det låter ju bra. Jobbar på fredag tyvärr så jag hinner inte klicka hem. Det finns inga barley wine i beställningssortimentet som jag kan beställa nu?
Söker jag på Barley wine i sökrutan i bolagets app så får jag upp en del.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|