Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2012 - 08:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ja precis, det gör den, den "rusar" och hoppar flera steg. Jag får väl googla och se om jag hittar en guide som visar hur man byter :)

Byt batteri och paira remoten till boxen igen, har varit med om detta flera ggr och har löst det varje gång.

Ibland räcker det bara att paira remoten tom.

Postad 11 december 2012 - 08:34

Trulle72
  • Trulle72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej gott folk. Blåljus problem!

Min boxee lackar ur när det gäller att skicka rätt eller någon signal alls via Hdmi. Får först upp texten "ingen signal" Sedan strax därefter "ej tillgängligt läge" tv är en 26" samsung tv modell några år.

Det konstiga är att den funkar felfritt när jag startar om boxee box och startproceduren får ha sin gång. Körde lite airstream från luren. Sedan var det dött.

Har en större tv, 46" inga problem alls.

Har ni några erfarenheter av detta? Vart skulle er lösning i sådana fall kunna vara.

Ev tips om forum gällande problemet. För inte är jag den första som stött på detta?

Tack på förhand!

/ Rickard

Postad 11 december 2012 - 08:34

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Byt batteri och paira remoten till boxen igen, har varit med om detta flera ggr och har löst det varje gång.

Ibland räcker det bara att paira remoten tom.

Ska åka och köpa lite nya batterier idag, så löser det sig nog.

Postad 11 december 2012 - 08:37

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Underbart smidigt gick det att uppdatera till senaste hacket! Fan jag gillar verkligen att dom har lyckats hacka boxen, satt och funderade på olika features som jag saknat. Och jag insåg att jag inte kom på jättemycket saker, det jag saknade mest med min box var möjligheten till flera källor för att hämta subs.

Och det funkar galant med boxen! Vad skulle ni vilja ha i boxen som ni idag saknar?

Jag skulle väldigt gärna vilja ha så man kan lägga in musikspår till en "Playlist" och att man kan "Spela Alla" låtar man har i musik, samt i slumpmässig ordning.
Det skulle vara fint, men jag vet inte om det går att fixa.

Postad 11 december 2012 - 09:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

0
Hej gott folk. Blåljus problem!

Min boxee lackar ur när det gäller att skicka rätt eller någon signal alls via Hdmi. Får först upp texten "ingen signal" Sedan strax därefter "ej tillgängligt läge" tv är en 26" samsung tv modell några år.

Det konstiga är att den funkar felfritt när jag startar om boxee box och startproceduren får ha sin gång. Körde lite airstream från luren. Sedan var det dött.

Har en större tv, 46" inga problem alls.

Har ni några erfarenheter av detta? Vart skulle er lösning i sådana fall kunna vara.

Ev tips om forum gällande problemet. För inte är jag den första som stött på detta?

Tack på förhand!

/ Rickard

Oj tre inlägg la du upp, ivrig? haha

Men om jag förstod dig rätt så fungerar det felfritt på 46" och inte på den andra? Har du testat samtliga hdmi portar på 26"? Låter som att problemet isåfall ligger hos tv'n alternativt att du har ställt in en för hög upplösning på boxee boxen.

Postad 11 december 2012 - 09:20

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Kund inte uppdatera igår, hände nada i boxee+-menyn...

Postad 11 december 2012 - 09:32

Trulle72
  • Trulle72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Oj tre inlägg la du upp, ivrig? haha

Men om jag förstod dig rätt så fungerar det felfritt på 46" och inte på den andra? Har du testat samtliga hdmi portar på 26"? Låter som att problemet isåfall ligger hos tv'n alternativt att du har ställt in en för hög upplösning på boxee boxen.

Har ändrat en massa gånger hit och dit. Saken är att upplösningsfrågan har slagit mig flera gånger. Det som stör mig är att initialt funkar det. Sedan får jag felmeddelande enl beskrivning.

Postad 11 december 2012 - 09:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Inlägg raderade.

Postad 11 december 2012 - 10:44

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 1

Kund inte uppdatera igår, hände nada i boxee+-menyn...

Kör en uninstall och hämta hem den senaste och lägg in den på nytt.. Har läst att alla inte får uppdateringen att funka direkt i boxen av nån anledning..

Postad 11 december 2012 - 12:11

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Ska ta tag i det ikväll tänkte jag.
Blir inte riktigt klok på cachen till thumbnailsen heller.
I regel funkar det bra när jag rättat/ändrat något på en teveserie med ember och då bytt omslag med att rensa, matcha om serien.
Men vissa är bara tvärnej.
Sen är det strange när man har två serier, båda fixade med ember så nfo finns men när man matchar om dom på boxee så frågar den bara på den ena om den ska köra manuell sökning eller ta nfo.

Blir nog en factory reset och börja om :P

Postad 12 december 2012 - 11:49

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0
Har märkt att ett flertal filmer hittas inte av boxee & det verkar vara titlar som tex Warrior http://www.imdb.com/title/tt1291584/ . Antar att det beror på att det redan finns filmer med den titeln eller liknade .
Så vad kan man göra så boxee hittar rätt film .

Postad 12 december 2012 - 12:22

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Har märkt att ett flertal filmer hittas inte av boxee & det verkar vara titlar som tex Warrior http://www.imdb.com/title/tt1291584/ . Antar att det beror på att det redan finns filmer med den titeln eller liknade .
Så vad kan man göra så boxee hittar rätt film .

Har för mig att man manuellt ska kunna söka i boxen annars så kan du alltid kasta in en .nfo fil i mappen där du har filmen så kommer den att läsas in rätt.

Postad 12 december 2012 - 14:09

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har för mig att man manuellt ska kunna söka i boxen annars så kan du alltid kasta in en .nfo fil i mappen där du har filmen så kommer den att läsas in rätt.

Jag brukar göra en manuell sökning, fungerar oftast utmärkt

Postad 12 december 2012 - 19:33

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när uppföljaren kommer eller om det är en planerad sådan?

Samt är denna D-Link Boxee Box DSM-380 ett bra köp i dagens läge?

Postad 12 december 2012 - 20:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

All utveckling är nedlagt.

Postad 12 december 2012 - 22:19

oscargrane
  • oscargrane
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt på förhand om svaret på denna fråga redan finns någonstans. Jag har dock inte hittat det.

Kan man streama/strömma ljud med boxee utan TV?
( Jag vill kunna streama ljud genom Airplay eller liknande tjänst från min mac utan att slå på tv:n, alltså optisk ut från boxee direkt till förstärkaren. AppleTV klarar detta, dock klarar AppleTV inte de andra sakerna Boxee klarar, som jag vill ha. )

Postad 12 december 2012 - 22:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

uppföljaren (boxee tv heter den) kommer nog uteslutande vara ämnad för USA. Även om utvecklingen är nedlagd på den befintliga så tycker i allafall jag att det är den bästa som finns för det priset. Du kan streama från ios-enheter och du har spotify,youtube, tune-in radio bland annat dock ej svenska netflix tyvärr men med en vpn kommer du åt amerikanska netflix. Inalles 269 appar att välja bland och många går utmärkt att använda for free. Sen finns naturligtvis de som du måste betala ett abbonemang för. Så, ja det är fortfarande en prisvärd gizmo

Postad 12 december 2012 - 22:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt på förhand om svaret på denna fråga redan finns någonstans. Jag har dock inte hittat det.

( Jag vill kunna streama ljud genom Airplay eller liknande tjänst från min mac utan att slå på tv:n, alltså optisk ut från boxee direkt till förstärkaren. AppleTV klarar detta, dock klarar AppleTV inte de andra sakerna Boxee klarar, som jag vill ha. )

Ja, kör du med förstärkare så, annars kan du ju köpa en airport express om det bara är ljud du är ute efter..

Postad 13 december 2012 - 09:03

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Jag kollade i morse ifall det fanns en uppdatering på hacket och det gjorde det. Den här gången uppdaterade den hacket själv från version 1.3.3 till 1.3.5 utan att man behövde ladda ner det nya och köra in på sticka. :) Fast vad det gör har jag ingen aning om. :blink:

Postad 13 december 2012 - 09:06

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Innan jul ska dom släppa en stor uppdatering saxat från deras utvecklingsforum:

Next version is going to be a HUGE one, but will also take a while to put together. I'm working on some special stuff (which isn't even on GitHub yet), but that will probably be a release just before christmas.

Postad 13 december 2012 - 09:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Innan jul ska dom släppa en stor uppdatering saxat från deras utvecklingsforum:

Next version is going to be a HUGE one, but will also take a while to put together. I'm working on some special stuff (which isn't even on GitHub yet), but that will probably be a release just before christmas.

Menar du boxee teamet eller hackteamet?

Postad 13 december 2012 - 09:42

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Menar du boxee teamet eller hackteamet?

Hackteamet =)

Postad 13 december 2012 - 10:09

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack för svaren, Ghostlink och Askungen.

En sak till jag undrar dock om någon vet, hur hanterar denna box ssa subtitles?

Postad 13 december 2012 - 11:15

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Fungerar att köra AirPlay för ljud, dock startar inte Boxeen om inte tv sätts på också. Så vad man får göra är att slå på tv för att sedan slå av den igen om man enbart vill köra AirPlay av musik.

Postad 13 december 2012 - 11:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Tack för svaren, Ghostlink och Askungen.

En sak till jag undrar dock om någon vet, hur hanterar denna box ssa subtitles?

Tyvärr,ingen aning men boxee spelar ju alla möjliga format så det vore konstigt om den inte hanterar ssa subbar. Jag vet att idx behövs inte ens raras upp för att den ska läsa dem i allafall.

Postad 13 december 2012 - 20:07

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
ok, tackar :)

Tog och beställde en idag så får se hur det hela fungerar som.

Tack för hjälpen.

Postad 13 december 2012 - 21:39

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Jag tycker att denna spelare definitivt är ett bra köp i dagsläget speciellt nu när det finns ett hack som sätter pricken över i:et.

Postad 14 december 2012 - 08:12

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Fungerar att köra AirPlay för ljud, dock startar inte Boxeen om inte tv sätts på också. Så vad man får göra är att slå på tv för att sedan slå av den igen om man enbart vill köra AirPlay av musik.

Jo på gamla tv-apparater så startar boxen utan att tvn sätts igång (min gamla Sony LCD i sovrummet behövs inte startas för att boxen ska starta, men i vardagsrummet så krävs att jag startar tvn).. det är sällan som jag stänger av mina boxar dock..

Postad 14 december 2012 - 17:27

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
ghostlink.. jag behöver din expertis!!!

Postad 14 december 2012 - 22:19

Rotel California
  • Rotel California
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

Är nu inne på Boxee Box nr 2 då den första gav upp, fick en ny på garantin. Tyvärr börjar problemen även med denna box. Installerade den och uppdaterade efter att ha följt instruktionerna och allt verkade frid och fröjd. Har inte använt den på någon vecka men då jag drog igång den ikväll hände ingenting förutom att den lilla gröna gubben lyste, TV:n svart. Black screen of death kanske?? Höll inne powerknappen och hamnade i menyn där man kan "restore from factory". Gjorde detta och efter ett bra tag hoppade den igång igen. Fick göra om grundinstallationen (välja nätverk och blah blah..) En uppdatering krävdes sen för att fortsätta.. den gjordes och här är vi nu igen.. INGET HÄNDER!! Boxee lyser grönt men på TVn visas nada. Någon som känner igen detta problem? Har googlat en del men det enda jag får fram är att man kan pröva att återställa den till fabriksinställning och det gick ju bra... eller? =)

Postad 15 december 2012 - 00:47

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Prova med EDID = OFF

Postad 15 december 2012 - 08:22

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det nya hacket, på något sätt, förbättrar uppspelning av tunga Blu-Ray Iso filer? (okomprimerade filer) Mindre buffring, hackande i uppspelning etc?

Tacksam för svar,

Postad 15 december 2012 - 15:27

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Jag ersatte Boxee Boxen med en HTPC innehållande b.a MythTV, XBMC och tre TV-kort :). Delarna i HTPC:n är gamla dammiga prylar i ATX-format, men det levererar. Snabb, snyggt gränssnitt och bra bild. De saker som irriterat mig med Boxeen är ett minne blott (bl.a segheten, buggarna avseende ISO-filer), det enda negativa är strömförbrukningen och en IR-fjärrkontroll (men nu är den kompletterad med ett litet RF-tangentbord).

Boxeen placerades på bottenvåningen och ersätter en ACRyan mediaspelare.
En lustighet är att den nu är rejält seg när den körs trådad, men trådlöst fungerar den perfekt fortfarande.
Jag har gjort en "factory reset", men samma resultat ändå...om jag kör trådat så buffrar den stup i kvarten...trådlöst är det inga problem alls.
ACRyan körde enbart trådat (samma fysiska nätkabel som används nu) och hade inga som helst bekymmer.
Finns det någon som helst logik att den kan vara seg trådat? Är det något speciellt man kan kolla på?

Lite I-lands problem då trådlöst fungerar, det är bara irriterande att jag inte kan komma på vad som felar...

Postad 15 december 2012 - 18:57

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det nya hacket, på något sätt, förbättrar uppspelning av tunga Blu-Ray Iso filer? (okomprimerade filer) Mindre buffring, hackande i uppspelning etc?

Tacksam för svar,

Svar JA, buffer utökad just för detta !

Postad 16 december 2012 - 13:51

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
om man hackar boxeen, fungerar allt som fungerade på den innan den hackas?

eller är det några funktioner eller tjänster som försvinner?

Postad 16 december 2012 - 14:06

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tacksam för svar,

Svar JA, buffer utökad just för detta !

Intallerat hacket men tyvärr märker jag ingen skillnad i uppspelning av de filer som tidigare varit svåra med mycket buffrande.... :(

Postad 16 december 2012 - 14:43

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Bbox klarar mycket om man har rätt grejor, alltså bra router samt kabel ( inte Wi-Fi ) har själv verifierat upp till 70-80mb utan problem.

Här finns filer att ladda ner och test med http://jell.yfish.us/

Postad 17 december 2012 - 01:26

ragnevi
  • ragnevi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Pröva att stänga av all scanning på boxen. Det orsakade mig problem och boxen startade om i stort sett hela tiden. Kryssa också ur support för olika ljudformat, det var något som gav mig problem. (Nu har jag inga ljudformat i kryssade och alla ljudformat fungerar, mycket logiskt.)

Postad 18 december 2012 - 21:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
http://www.dustinhom...10663826_121218

1099kr

Postad 20 december 2012 - 11:43

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Ni som kör hack på denna, blir det mycket bättre tycker ni? :)

Edit: Testade snabbt nu... och det jag märkte direkt iaf var att det gick mycket snabbare streama film(har bara mkv BD iso), att spola etc... :)

Redigerat av Garrett, 20 december 2012 - 12:14.

Postad 20 december 2012 - 12:47

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Ni som kör hack på denna, blir det mycket bättre tycker ni? :)

Edit: Testade snabbt nu... och det jag märkte direkt iaf var att det gick mycket snabbare streama film(har bara mkv BD iso), att spola etc... :)

Hacken är bra, och det är väl större buffer som gör mesta skillnaden.

Fler subtitle-källor är också bra, men annars skulle det vara trevligt med en bra musik-app och en lösning för svt play...

Postad 20 december 2012 - 12:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Hacken är bra, och det är väl större buffer som gör mesta skillnaden.

Fler subtitle-källor är också bra, men annars skulle det vara trevligt med en bra musik-app och en lösning för svt play...

Jovisst... men själv använder jag HTPCn vid playkanaler, youtube, spotify etc... har XBMC med, men får aldrig riktig ordning på ljudsynkning med 24hz filmer+ att det blir bättre bild/ljud med HD filmerna från Boxeen...
Hackarna kanske fixar till så XBMC funkar på boxeen senare..? :)

Redigerat av Garrett, 20 december 2012 - 12:54.

Postad 20 december 2012 - 20:33

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Går det att få till så att Boxee fungerar med Bit10 kodningar?

Tittar mycket på anime och det blir bara mer och mer kodningar med Bit10

Postad 20 december 2012 - 22:40

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Har skickat tillbaka två boxar som bara krånglat. nu har jag min tredje boxee. Återigen problem med även denna. Den fastnar i uppstarten med den grå skärmen och texten "laddar". Detta sker varannan gång eller mer. Den fastnar även ofta vid andra tillfällen. När jag till exempel ska stänga av den. jag är då tvungen att gå fram och trycka på Boxeen,s avstägningsknapp och starta om. I bland flera gånger. Ska det verkligen vara så här?

Finns det någon lösning på detta, eller är alla boxar så här?

Den laggar och fastnar hela tiden, hm

Orkar knappt skicka in ännu en box

Tacksam för svar..

Postad 20 december 2012 - 23:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Ställ in 30 bitars djup i inställningar istället för 24 bitars kanske kan det vara till hjälp.

Postad 21 december 2012 - 10:27

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Vill minnas att jag läst nånstans att hårdvaran inte klarar mer än 8 bitar, men visst vore det nice om 10b-kodekar stöddes.

Postad 21 december 2012 - 16:32

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Har skickat tillbaka två boxar som bara krånglat. nu har jag min tredje boxee. Återigen problem med även denna. Den fastnar i uppstarten med den grå skärmen och texten "laddar". Detta sker varannan gång eller mer. Den fastnar även ofta vid andra tillfällen. När jag till exempel ska stänga av den. jag är då tvungen att gå fram och trycka på Boxeen,s avstägningsknapp och starta om. I bland flera gånger. Ska det verkligen vara så här?

Finns det någon lösning på detta, eller är alla boxar så här?

Den laggar och fastnar hela tiden, hm

Orkar knappt skicka in ännu en box

Tacksam för svar..

Spontant så måste det ju vara något annat som strular hos dig.
Att tre Boxee Boxar är trasiga anser jag som uteslutet...

Postad 21 december 2012 - 17:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Spontant så måste det ju vara något annat som strular hos dig.
Att tre Boxee Boxar är trasiga anser jag som uteslutet...

Får nog säga att jag är böjd att hålla med.
Visst kan man ha maxad otur, men uppstartproblem kan ibland ha med trilskande wlan at göra.

Min ena box står lite i radioskugga och närmre grannens nät, och till synes fullständigt slumpvis krånglar uppstart och det laggar IBLAND.
Med kabelanslutning eller extern brygga startar den 100% utan problem och dessutom inget lagg...

Postad 21 december 2012 - 21:18

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Blir till att skicka tillbaka box nummer tre. Hm, börjar lessna

Postad 22 december 2012 - 14:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Blir till att skicka tillbaka box nummer tre. Hm, börjar lessna

Har du funderat på de råd du fått, t ex att prova kabelanslutning istället för wifi?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.