Postad 04 May 2016 - 21:26
Postad 04 May 2016 - 21:27
Söker jag på Barley wine i sökrutan i bolagets app så får jag upp en del.
Perfekt. Kollade bara på kategorierna. Då ska jag genast se om jag hittar något som låter gott 😊
Postad 04 May 2016 - 21:40
Andreas, brukar du åka förbi Karlstad något? Kan ju alltid försöka klicka hem ett par åt dig om du vill, tänkte ändå göra en beställning.
Är faktiskt inte så ofta jag är där. Väldigt sjysst av dig i alla fall 😊
Postad 04 May 2016 - 21:44
Inga problem, bara tjoa till om du ångrar dig ☺️Är faktiskt inte så ofta jag är där. Väldigt sjysst av dig i alla fall 😊
Postad 04 May 2016 - 21:59
Jag syftade på din beskrivning: "inte en öl utan ett "bryggeri""
Jag hade fått för mig det också men när jag nu letade efter belägg för det så hittade jag inget. Hade för mig att Stefan (alltså bryggaren bakom Mohawk) pratade om detta med mig på någon ölfestival.
Jag trodde Slottskællans er bryggeriet som Mohawk brukar.
Postad 04 May 2016 - 22:04
Dom har varit där, och på många andra ställen. Ofta på De proofJag trodde Slottskællans er bryggeriet som Mohawk brukar.
Postad 04 May 2016 - 22:08
Alesmith Old Numbskull tex
http://craftbeer.se/privatimport/
Alla importörer har ett sortiment som inte finns på systembolagets hemsida. Ofta de lite mer spännande sakerna.
Postad 05 May 2016 - 11:47
Nästa vecka är det Copenhagen Beer Celebration. Några härifrån som ska dit? Jag och farsan tar tåget ner på torsdag morgon. Får se vad vi gör på torsdagen men fredag-lördag blir det alla sessioner på CBC.
Postad 05 May 2016 - 17:29
Stirra er inte blinda på systembolaget nu, finns mycket kul att privatimportera.
Alesmith Old Numbskull tex
http://craftbeer.se/privatimport/
Alla importörer har ett sortiment som inte finns på systembolagets hemsida. Ofta de lite mer spännande sakerna.
Bra tips. Den typen av privatimport är förresten avgiftsfri och förvånansvärt enkel. I många fall finns det singelflaskor att beställa också. Går även att köpa från andra importörer på samma sätt.
Edit: Avgiftsfri ska det förstås vara. Vore ju annars schysst med gratis öl ![]()
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 05 May 2016 - 21:42.
Postad 05 May 2016 - 19:53
Ja privatimport är bra. Har beställt ett gäng mixlådor från Great Brands och det har funkat jättebra.
Postad 07 May 2016 - 11:32
image.jpeg 107.08K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 May 2016 - 11:05
Lagunita Maximus är otroligt prisvärt.
Postad 16 May 2016 - 15:12
Lite sliten idag efter tre dagar i Köpenhamn. CBC var en riktigt trevlig upplevelse med galet bra öl. Jäkligt bra event runtom också, vore kul att spendera några fler dagar i Köpenhamn under den veckan, ska i alla fall försöka åka tidigare på morgonen nästa gång. Hill Farmstead eventet på Warpigs var riktigt kul, grymma öl. Kul att få snacka loss med lite bryggare också, träffade bl.a. Mikkel som ligger bakom Mikkeller.
Tog det rätt så lugnt och provade bara 277 öl på festivalen. Låter kanske mycket men det var många som låg kring 400. Tror det fanns en bit över 600 totalt på de fyra sessionerna.
Postad 16 May 2016 - 15:42
Tänkte dra en vecka nästa år, typ onsdag till onsdag, så man kan vara med halva beer-week, sen ta det soft några dagar efteråt och återhämta sig lite smått och så ![]()
Postad 19 May 2016 - 13:34
smakade Mohawk anything gose här om dagen. både gillar den och inte gillar den. det lutar mest åt att jag inte gillade den. blaskig och smaklös och en konstig smak rent generellt. Det jag gillade dock var det syrliga/sura som fanns. typ en blandning av citron och ättika eller nåt. Tyckte det var ganska fräscht.
Vad är detta för typ av öl och vad är det som gör det sura?
Postad 19 May 2016 - 14:14
Stilen heter just Gose, och det är väl laktobakterier t ex som ger syrlighet.
http://www.germanbee...e.com/Gose.html
Postad 19 May 2016 - 14:18
Testa S:t Eriks Pink Boots Gose eller Magic Rock Salty Kiss om du kan, upplevde båda dessa som bättre än Anything Gose, ska fundera på om jag testat någon mer bra...
Postad 19 May 2016 - 14:57
Postad 19 May 2016 - 15:42
Sic har iofs redan skickat en bra länk men utöver lactobacillus så innehåller Gose även salt och ofta koriander. En lätt syrlig veteöl helt enkelt. Första jag drack var på fat i Amsterdam och den var så lättdrucken att jag var tvungen att köpa två. Det är en ölstil som nästan helt hade dött ut för något år sen men nu fått ett uppsving i hantverksbryggarvågen.
Bra tips av A Haddock, de två ligger högt upp på min topplista. Även Westbrook Gose, Siren Blue Skies Blue Sea, Beavertown Yuzilla Phantom och Stockholm/Tempel Polaren Putte ligger bra till. Bästa tysken och troligtvis den mest stilrena av de jag nyss räknade upp är: Bayerischer Bahnhof Original Leipziger Gose. De andra med frukt är nog mer inspirerade av berliner weisse än gose egentligen.
Postad 19 May 2016 - 15:43
Håller med dig Haddock, Bianca Blueberry är helt fantastisk! Dyraste folkölen jag någonsin köpt men galet god och klart värd det. Måste leta reda på Raspberry också.
Postad 19 May 2016 - 19:13
dagens öl. Helt ok. den är ganska torr tycker jag. gillar dom lite mer sötare. men som sagt, denna var helt ok.
Bifogad fil(er)
Postad 20 May 2016 - 09:45
4st KBS inhandlade, ska bli kul att testa om de håller för hypen. Men det var knappt att man fick tag i några på grund av vissa åpna ölgubbar som skall ha alla flaskor själva.
Postad 20 May 2016 - 09:56
Jag bommade släppet med 8 min och blev utan det jag var intresserad av. Blev bara en burk Six Point CREAM. Men hoppas att webbsaldot fylls på. Den enda jag egentligen var intresserad av i detta släpp var Pannepot och då för att fylla på min vertikalare. Har flaskor tillbaka till 2005.
Postad 20 May 2016 - 10:29
Jag tycker nestan Brooklyn Lager från kran ær bettre enn Brooklyn IPA från flaska, kan detta vara riktigt?
Postad 20 May 2016 - 10:32
Jag tycker nestan Brooklyn Lager från kran ær bettre enn Brooklyn IPA från flaska, kan detta vara riktigt?
Ja det kan vara riktigt att du tycker det
Postad 20 May 2016 - 10:35
Att den nästan är bättre...?
Mycket möjligt ![]()
Postad 20 May 2016 - 11:13
Det är kul att testa olika öl, men det kommer ju fler släpp och budgeten är begränsad... Fick nöja mig med:
Elsinore Brewski, Flaska 330 ml - 3st
Founders KBS Flaska 355 ml - 1st
Mikkeller K:rlek Vår/Sommar, Flaska 330 ml - 1st
Saison Dupont Cuvée Dry Hopping, Flaska 375 ml - 2st
Sixpoint C.R.E.A.M. Burk 355 ml - 1st
Struise Pannepot Flaska 330 ml - 1st
/Z!
Postad 20 May 2016 - 11:34
Ja det kan vara riktigt att du tycker det
Norsksvensk...... dubbeltrubbel...
Postad 20 May 2016 - 12:13
Det var inte det jag menade. Har inga problem med norska då jag bor på norska gränsen och har jobbat i Norge.Norsksvensk...... dubbeltrubbel...
Det jag menade var att smaken är individuell så ingen kan svara på om den på tapp är bättre eller sämre. Tycker du det så tycker du det helt enkelt. Ingen annan än du själv som kan svara på det med andra ord ☺
Postad 20 May 2016 - 14:27
ikväll blir det folkölprovning ![]()
letade efter omnipollos blueberry men den fanns inte så jag tog några andra istället.
Bifogad fil(er)
Postad 20 May 2016 - 16:57
Fick inga pannepot... han inte med via mobil, dom var ju slut på ett par sekunder...
Får bli en beställning direkt från Belgien istället tror jag. Pannepot är ju så sjukt bra.
Postad 20 May 2016 - 21:46
Jag tycker Omnipollo Leon ær sjukt god, men den smakar mere Belgisk blond ale enn Pale ale, men det er mycket humla i den, men den belgiska smaken dominerar..
Postad 21 May 2016 - 11:26
Bifogad fil(er)
Postad 21 May 2016 - 11:48
Vanderghinste är ju lite speciell.
Där har du ju en Pink boots också.
Postad 21 May 2016 - 12:07
Extremt kul födelsedagspresent från pappa och mina två systrar. Har inte smakat någon av dessa öl 😀
Mangofeber är bättre än Passion enl mig, men då gillar jag dipa mer än ipa. Pink Boots vaskade jag, sjukt äcklig.
Aldrig fel med öl i present, tummen upp på det!
Postad 21 May 2016 - 12:09
Men smaken är som... Osv mm
Redigerat av (SiC), 21 May 2016 - 12:10.
Postad 21 May 2016 - 16:48
Du har bra familj du Andreas. Grattis förresten ![]()
Kul att de plockade en Vander Ghinste också. Om du gillar den så tycker jag du ska prova Cuve Des Jacobins från Brouwerij Bockor. Lite av en favoritstil för mig.
Bytte till mig en Bigfoot från 2007 idag förresten.
Postad 21 May 2016 - 19:47
DSC03573.JPG 144.45K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av (SiC), 21 May 2016 - 19:52.
Postad 23 May 2016 - 06:29
Kul att de plockade en Vander Ghinste också. Om du gillar den så tycker jag du ska prova Cuve Des Jacobins från Brouwerij Bockor. Lite av en favoritstil för mig.
Instämmer. En eller ett par Cuve Des Jacobins är alltid välkommet i min kundkorg. Inte en smak för alla kanske men jag gillar den.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
36 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?