Jag fick min tv bytt därför det var en fläck på skärmen som inte gick bort så det var inte pixel fel men den nya har en liten svart prick på 0.5mm som sitter i en utav miljoner fyrkanter som man ser när man tittar nära men den stör mig inte men det felet du beskriver med blinkande pixlar det verkar vara som om skärmen fått sig en liten knäck som kan blivit under transporten så den måste du få byta annars hotar du med allmänna reklamationsnämnden den tvn skall du aldrig godkänna så stå på dig du kommer att få rätt till slut.Jag hade aldrig accepterat den tvn det du beskriver är ett jättestort fel på tvn.Fick min tv utbytt idag men jag lyckades hitta en död pixel (cell) i tvn högt upp i högra hörnet som tur är det där tv loggorna brukar ligga.Man får väl ha tur att få en tv helt felfri kanske man tänker bara på det när det är vitt eller rött när man letar efter det.Skall ni testa o se om det är några döda celler så sätt på vit rengöring (white wash) i menyn o titta noga om det är några mörka prickar i skärmen.
Men snälla söta, hur bär ni er åt för att få era apparater utbytta allihop? LG:s policy säger ju klart och tydligt att en plasma med färre än 5 trasiga pixlar betraktas som helt felfri!![]()
Mitt fel är ju betydligt större än vad någon har beskrivit hittills, men mig blåvägrar de att byta ut apparaten för...
Officiell Tråd - LG RZ-42PX4R
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
19 år sedan |
Postad 11 oktober 2005 - 18:58
Postad 11 oktober 2005 - 19:05
Jag fick min tv bytt därför det var en fläck på skärmen som inte gick bort så det var inte pixel fel
Fläck på skärmen?? Jag förstår inte riktigt, en fläck som i fettfläck eller var det en fläck inne i skärmen eller var det fel på glaset???
Redigerat av Danhill, 11 oktober 2005 - 19:08.
Postad 11 oktober 2005 - 19:20
Nej det var som jag skrivit tidigare så att min lille son skvätte vatten på tvn (han gör aldrig om det hoppas jag)så jag försökte torka av det men vad jag inte visste så skall man aldrig torka vatten på en varm skärm för då bränns det in i glaset man såg fläcken enbart när det var mörka scener o solen stod högt men det retade mig o körde en vals för butiken att den var där innan så jag fick byta den.PS hoppas inte säljaren läser detta forum.Jag fick min tv bytt därför det var en fläck på skärmen som inte gick bort så det var inte pixel fel
Fläck på skärmen?? Jag förstår inte riktigt, en fläck som i fettfläck eller var det en fläck inne i skärmen eller var det fel på glaset???

Redigerat av coke66, 11 oktober 2005 - 19:47.
Postad 11 oktober 2005 - 22:32
Jag ser att fler har kunnat byta ut sina plasma tvn, jag är som sagt en av dem som du vet. Men vad är det dem säger till dig? har du testat med förhandlaren? Verkar ju mycket underligt att vi andra får byta ut och inte du?
Jag hade klagat tills de gjort något för att tvn e ju inte billig direkt. Så sånna fel borde ju inte uppstå enligt mig då vi befinner oss i 2005 =).
Aja hoppas det löser sig.
Vad är det för högfrekvent pip ljud ni hör då på era plasma tvn? nån skrev det tidigare?
Mvh X
Postad 12 oktober 2005 - 06:18

Det förstår jag, hade nog gjort detsamma, har en två-årig hemma, måste lära honom var den förbjudna zonen finns

Postad 12 oktober 2005 - 09:09
Är det någon mer än jag som upplever ett högfrekvent ljud, när TV:en är avstängd???
JA!!! Jag tycker också att det är mycket störande.
Det är ju rena stenåldern att man inte kan stänga av strömmen till TV:n. Den borde ju dessutom dra en hel del ström, med tanke på hur högt det låter. Och man oroar sig för vad som händer därinne bland kretsarna...
Detta är bara en av en drös urbota idiotiska saker med den här TV:n, som jag tycker man hade kunnat undvika om man bara hade tänkt några minuter extra ur användarens perspektiv. LG sparar ju inte på krutet och snålar inte med funktioner, så det känns onödigt att de inte går hela vägen och gör en helgjuten användarvänlig plasma. Det är knappast en kostnadsfråga.
Text-TV är nog värsta exemplet; fullkomligt oanvändbart! Man får ju ont i hela huvet av att läsa de utsmetade bokstäverna. Och att man inte kan använda splitscreen /PiP med Text-TV. Hade ju varit hur enkelt som helst att implementera.
En annan grej är alla onödiga knapptryckningar för att växla mellan ingångar och Aspectratios som man inte använder. Man borde ju kunna göra sina egna inställningar och välja bort funktioner man inte använder.
Och fjärrkontrollen är ju makalöst klumpig till hela sin utformning.
Bara dumt att inte lägga nån energi på saker som är så viktiga för användaren. När man har gjort en i övrigt så tjock TV. Men jag antar att det är typiskt för LG; de är grymt skickliga på det rent tekniska, men när det gäller information, pedagogik och användarvänlighet så är de ju rent begåvningshandikappade. Titta bara på deras hemsida... Aldrig sett nåt värre från ett stort företag.
Postad 12 oktober 2005 - 09:22
Jag fick min tv bytt därför det var en fläck på skärmen som inte gick bort så det var inte pixel fel men den nya har en liten svart prick på 0.5mm som sitter i en utav miljoner fyrkanter som man ser när man tittar nära men den stör mig inte men det felet du beskriver med blinkande pixlar det verkar vara som om skärmen fått sig en liten knäck som kan blivit under transporten så den måste du få byta annars hotar du med allmänna reklamationsnämnden den tvn skall du aldrig godkänna så stå på dig du kommer att få rätt till slut.Jag hade aldrig accepterat den tvn det du beskriver är ett jättestort fel på tvn.
[/quote]
Tack för stödet! Nästa gång jag pratar med dem ska jag hota med både Sverker och ARN.

Nej, jag tänker verkligen inte acceptera detta och det borde rimligen gå att resonera med dem. Problemet är att de i sin skrivna policy inte gör någon skillnad mellan döda och blinkande pixlar. Och det är helt olika saker.
Mina två blinkers sitter högt i mitten, dvs där ansikten / pannor brukar hamna vid närbilder. Och de blinkar som värst just vid ansiktsfärg. Ser ut som om lasermannen är i farten igen.
Just nu väntar jag på att Fyndbörsen ska ta tag i det och återkomma, men de är försenade eftersom Tobbe just blivit pappa (halledudane då!!!). Om de inte lyckas få till nåt så ska jag själv ringa och skälla ut LG. Också skickat en DOA till Powermill, men inte hört nåt från dem.
Produktansvar betraktas väl numera som ett handelshinder. Leve kapitalismen. Leve EU. Not.
Postad 12 oktober 2005 - 10:10
Är det någon mer än jag som upplever ett högfrekvent ljud, när TV:en är avstängd???
JA!!! Jag tycker också att det är mycket störande.
Det är ju rena stenåldern att man inte kan stänga av strömmen till TV:n. Den borde ju dessutom dra en hel del ström, med tanke på hur högt det låter. Och man oroar sig för vad som händer därinne bland kretsarna...
Detta är bara en av en drös urbota idiotiska saker med den här TV:n, som jag tycker man hade kunnat undvika om man bara hade tänkt några minuter extra ur användarens perspektiv. LG sparar ju inte på krutet och snålar inte med funktioner, så det känns onödigt att de inte går hela vägen och gör en helgjuten användarvänlig plasma. Det är knappast en kostnadsfråga.
Text-TV är nog värsta exemplet; fullkomligt oanvändbart! Man får ju ont i hela huvet av att läsa de utsmetade bokstäverna. Och att man inte kan använda splitscreen /PiP med Text-TV. Hade ju varit hur enkelt som helst att implementera.
En annan grej är alla onödiga knapptryckningar för att växla mellan ingångar och Aspectratios som man inte använder. Man borde ju kunna göra sina egna inställningar och välja bort funktioner man inte använder.
Och fjärrkontrollen är ju makalöst klumpig till hela sin utformning.
Jag har inte hört ett pip från min, totalt knäpp tyst , så förmodligen har ni fått något fel på era.. för jag har haft igång min 2 månader nu utan att ha hört något.
Vad är det som är fel på text-tv? Smetiga bokstäver? Sitter du en meter ifrån tvn? Kanske det är dax att gå till optikern?

Samma sak med bläddringen av ingångar, det kunde gjorts bättre, men det är bara när jag ska spela xbox som jag har på AV4 det är jobbigt, resten funkar ju bra. Men knapparna som är till för multifjärren kunde ha varit de olika ingångarna istället, multifjärr är inget för mig, jag gillar mina små fjärrisar - alla fem.
Postad 12 oktober 2005 - 11:13
ang det där högfrekventa ljudet. den plasman som ahde pixelfelet hade samma problem. DÅ den stod i standyläget så pep det om man stod 0,5m ifrån tvn från sidan. Men med min nya som jag fick så låter det inte alls. Den är helt tyst då den ligger i standby.
En annan fråga är: hur mycke drar tvn i ström då den ligger i standbyn? nån som vet?
Och blir tvn dålig om man drar ur sladden så den inte får ström alls då man inte använder den? inte för att jag har gjort det utan ville bara veta om det får nån negativ effekt på kvaliteten av tvbilden?
Eller är det så att då den är i standby så "värmer" den plasman eller något liknande?
mvh X
Postad 12 oktober 2005 - 12:56
Det var nån som sa att den låg på 90W i energiläge och det är ju inte så mycket, på hemsidan står det 250W i energiförbrukning.
Postad 12 oktober 2005 - 13:39
/Stonemountain
Postad 12 oktober 2005 - 13:56
Enligt lg;s hemsida dra denna 250W i action, 4X5R drar 270W
Redigerat av Danhill, 12 oktober 2005 - 13:59.
Postad 12 oktober 2005 - 13:59
Jag har inte hört ett pip från min, totalt knäpp tyst , så förmodligen har ni fått något fel på era.. för jag har haft igång min 2 månader nu utan att ha hört något.
Vad är det som är fel på text-tv? Smetiga bokstäver? Sitter du en meter ifrån tvn? Kanske det är dax att gå till optikern?Men visst är det alltid trevligt med spilt på text-tv också, det saknar jag från min gamla tv.
Samma sak med bläddringen av ingångar, det kunde gjorts bättre, men det är bara när jag ska spela xbox som jag har på AV4 det är jobbigt, resten funkar ju bra. Men knapparna som är till för multifjärren kunde ha varit de olika ingångarna istället, multifjärr är inget för mig, jag gillar mina små fjärrisar - alla fem.
Ah, ytterligare ett fel att lägga till listan. Kanske de börjar ta mig på allvar snart...
Det är inget fel på Text-TV:n, jag sitter på 3 m avstånd och det är inget fel på min syn.

När det gäller fjärrisar bor vi nog på olika planeter. Tyckte väl det var lite coolt när jag började få ett gäng, men numera driver de mig till vansinne. Multifjärr är ett måste. Har multi även till min Yamaha-receiver, så jag är i valet och kvalet vilken jag skall använda. Båda är lika usla... Tråkigt att Yamahan inte var bättre, min förra receiver hade en riktigt bra fjärr, dock ej programmerbar.
Den bästa multifjärr jag sett är en från Clas Ohlson för 129:-, svart med färggranna knappar. (Den försvann tyvärr för några år sen och ersattes av en betydligt sämre silvrig variant.) Perfekt upplägg, knapparna var anpassade efter alla typer av utrustning och den låg jävligt fint i handen. Men den kunde inte "lära sig" signaler. Tänk om någon bara hade kommit på idén att lägga lite teknisk kräm på en sån, då kunde man äntligen bli kung över sitt vardagsrum...

Redigerat av Quan, 12 oktober 2005 - 14:16.
Postad 12 oktober 2005 - 14:12
90W låter alldeles för mycket, brukar ju typ vara mellan 5-10W.
Alltså inte 90W i stand-by utan i energispar läge!!
Kan inte tänka mig att skulle dra mer än max 5-6W i standby..

Postad 12 oktober 2005 - 14:13
90 watt. Lek med tanken att den står i stand by i ett års tid. Energiförbrukningen blir då 365 dagar * 24 timmar * 90 watt dvs knappt 800 kWh. Med dagens elpriser bör det innebära en "driftskostnad" på cirka 700 kr per år i standby-läge. Visst hade det varit bättre om man kunnat stänga av TV'n helt?
/Stonemountain
Jag skulle nog vilja påstå att du har cirka 3watt i standby läge. Det blir en kostnad på drygt 23 kronor. Lite skillnad det

250 Watt är ju inte så mycket det heller för en plasma. Vore ju märkligt om man har råd att köpa en plasma men inte råd att driva den

Energisparläge har jag ingen aning om vad det innebär. Måste vara på bekostnad av ljusstyrkan misstänker jag.
Redigerat av D.Man, 12 oktober 2005 - 14:16.
Postad 12 oktober 2005 - 14:22
90W låter alldeles för mycket, brukar ju typ vara mellan 5-10W.
Aha ok nu förstår jag, jag trodde du menade i standby

Själv kör jag energispar med min PX5R, i alla fall nu i början.
270W tycker jag är helt OK, men gamla Samsung drog ju 370W

Postad 13 oktober 2005 - 13:20
hej, ngn som vet vad "Cinema" funktionen i "Screen" menyn gör?
Jepp det vet jag, titta några sidor bakåt så ser du svaret!!
Sätter på Faroujda chippet
Postad 13 oktober 2005 - 14:36
Redigerat av coke66, 13 oktober 2005 - 16:04.
Postad 13 oktober 2005 - 16:15
Är det nån som märkt att när man kör nåt program eller text tv och sen byter kanal så syns konturena kvar från kanalen eller texten i bakgrunden från föregående program det sitter kvar som en skugga i bakgrunden typ i 10-15 min är det normalt på en plasma eller nån som vet.Det syns mest på kvällen då det är mörkare i rummet.
Hmm alltså när jag byter mellan ingångar och det blir svart en sekund så ser jag nått som ser ut som text-tv i det svarta fast väldigt matt och svagt, som att det lyser igenom.. men aldrig i själva bilden, inte ens svagt och det syns inte när man får en svart ruta i en film tex.
Postad 13 oktober 2005 - 16:19
Redigerat av Danhill, 13 oktober 2005 - 16:19.
Postad 13 oktober 2005 - 16:29
Det är samma här men har jag sett typ på text tv så byter jag kanal så syns det lite svagt om bilden är väldigt mörk men det är bara en liten stund men är bilden normal o ljus så syns det inte men mest syns det mellan kanalbyte då det är svart en sekund innan kanalen startar.Men det är väll så med mig man letar bara efter fel man är för petig kanske.Är det nån som märkt att när man kör nåt program eller text tv och sen byter kanal så syns konturena kvar från kanalen eller texten i bakgrunden från föregående program det sitter kvar som en skugga i bakgrunden typ i 10-15 min är det normalt på en plasma eller nån som vet.Det syns mest på kvällen då det är mörkare i rummet.
Hmm alltså när jag byter mellan ingångar och det blir svart en sekund så ser jag nått som ser ut som text-tv i det svarta fast väldigt matt och svagt, som att det lyser igenom.. men aldrig i själva bilden, inte ens svagt och det syns inte när man får en svart ruta i en film tex.

Redigerat av coke66, 13 oktober 2005 - 16:35.
Postad 13 oktober 2005 - 21:05
Nu har jag hittat en grön prick på min skärm. Uppe till höger så det är nog därför som jag inte märkt den förut.
Nu är jag uppe i två felaktiga pixlar. Den mest störande är den ljusa blinkande mitt i skärmen. Man får väl börja heja på skärmen lite så att man snart är över 4 pixlars gränsen så att man får den fixad

Är det någon som fått den fixat med färre än 4 pixelfel?
Postad 13 oktober 2005 - 21:16
Om ni går in i menyn och väljer PiP sedan går till ingångar så kan ni där switcha mellan alla ingångar direkt utan att behöva trycka på inputknappen 50-11 ggr.
Men sen tilll ett problem jag har. Vad är det för storlek på skruvkontakten som man ska ha till antenningången? Och var kan man köpa endast en kontakt inte en hel antennkabel.
Postad 14 oktober 2005 - 07:13
Grattis!
Nu har jag hittat en grön prick på min skärm. Uppe till höger så det är nog därför som jag inte märkt den förut.
Nu är jag uppe i två felaktiga pixlar. Den mest störande är den ljusa blinkande mitt i skärmen. Man får väl börja heja på skärmen lite så att man snart är över 4 pixlars gränsen så att man får den fixad![]()
Enligt någon källa, minns inte var, så går pixlar sällan sönder vid själva användandet. Om de går sönder/slutar fungera så har detta inträffat redan vid tillverkningsprocessen eller vid transporten av tvn

Postad 14 oktober 2005 - 12:38
Du ska alltså ta tag i tv:n o bära den fram o tillbaka i lägenheten lite.Grattis!
Nu är jag uppe i två felaktiga pixlar. Den mest störande är den ljusa blinkande mitt i skärmen. Man får väl börja heja på skärmen lite så att man snart är över 4 pixlars gränsen så att man får den fixad![]()
Enligt någon källa, minns inte var, så går pixlar sällan sönder vid själva användandet. Om de går sönder/slutar fungera så har detta inträffat redan vid tillverkningsprocessen eller vid transporten av tvn
GL!
Postad 14 oktober 2005 - 13:36
Fick hem min PX4RV idag himla nöjd än så länge. Har hört hur folk klagar på att det tar sån tid att byta mellan AV ingångarna, men jag upptäckte en liten workaround när jag satt o meckade.
Om ni går in i menyn och väljer PiP sedan går till ingångar så kan ni där switcha mellan alla ingångar direkt utan att behöva trycka på inputknappen 50-11 ggr.
Men sen tilll ett problem jag har. Vad är det för storlek på skruvkontakten som man ska ha till antenningången? Och var kan man köpa endast en kontakt inte en hel antennkabel.
Det är bara att sätta in antennkabeln i kontakten. Den passar...
Postad 14 oktober 2005 - 14:11
Postad 14 oktober 2005 - 14:57
Ni som fått ner den i lite skapligt pris, var har ni handlat, inom Sverige alltså. På Techni hamna den strax över 20 med hemkörning...
Köpte min på Techni Store i början på september och fick då ge 19990kr inkl hemkörning. Så jag vet inte vad du fått för pris. Betalar du i förskott står de för frakten. Så var det iaf för mig.
Postad 14 oktober 2005 - 16:58
Själv köpte jag den från Tyskland för 17075 kr inkl frakt men när jag nu checkar priserna
i Tyskland så är de inte lika fördelaktiga längre. En viss prisstegring i Tyskland och här i Sverige tror jag nog att priset bör ligga strax över 18 000 vid julhandeln.
Man kan ju alltid vänta ihjäl sig...på prissänkningar men de största prissänkningarna har nog redan skett och nu planar priserna ut vad gäller denna plasma, i alla fall så länge de högupplösta ligger kvar runt 20 000 och däröver.

Redigerat av Norwin, 14 oktober 2005 - 17:13.
Postad 14 oktober 2005 - 17:25
Postad 14 oktober 2005 - 18:05

Redigerat av Norwin, 14 oktober 2005 - 18:32.
Postad 14 oktober 2005 - 19:16
Han är inte speciellt teknisk så kanske bara ännu en lögn

Men det fick mig ändå att tänka, jag kollade aldrig upp det här med hur länge pixlar håller egentligen, vill ju inte behöva köpa en ny TV efter bara 4-5 år....
Redigerat av Realxin, 14 oktober 2005 - 19:47.
Postad 14 oktober 2005 - 21:08
detta fenomen är speciellt jobbigt då vi har tvn i sovrummet... och vi stör oss bara mer och mer på detta irriterande pip. dessvärre har det gått ett par månader sedan vi köpte den så en DOA är väl inte att tänka på. har skickat mejl till säljaren (fyndbörsen) och lg, men jag tänkte höra med er användare också.
tacksam för all hjälp!!
Redigerat av spacefriend, 14 oktober 2005 - 21:10.
Postad 14 oktober 2005 - 21:49
oj oj oj... fick höra från min polare idag, att pixlar "dör" ut efter en tid, stämmer detta?
Han är inte speciellt teknisk så kanske bara ännu en lögn
Men det fick mig ändå att tänka, jag kollade aldrig upp det här med hur länge pixlar håller egentligen, vill ju inte behöva köpa en ny TV efter bara 4-5 år....
Alltså, livslängden på en plasmaskärm av nyare modell, alltså när ljustrykan halverats, brukar ligga runt 60 000 timmar, du kan alltså ha skärmen på dygnet runt i 7 år och du skulle ändå ha 750cd ljusstryka kvar.. något om en individuell pixels livslängd har jag inte hört något om, oftast skadas de i tillverkningen eller vid frakten och jag har faktiskt inte hört eller läst någonting här om att det plötsligt dykt upp döda pixlar..men mmm nej tror din kompis har livlig fantasi

Postad 15 oktober 2005 - 16:46
Vad gäller ditt problem så verkar det vara av en helt annan art. Ett konstruktionsfel som bör åtgärdas via garantin.
Postad 15 oktober 2005 - 19:00
Jag kopplade in en ampere/watt mätare på min 42PX3RV och den visade kring 10 watt men då var min receiver & dvd inkopplad och stod i standby också. Vid drift så visade den 210Watt med PSm i dynamisk och strömsparläge på av. Om jag körde plasman men strömsparläge på och PSM i Mild så visade den ca 150-160watt som måste vara mer är väl godkänt för en 42tums plasma.90W låter alldeles för mycket, brukar ju typ vara mellan 5-10W.
Postad 15 oktober 2005 - 21:08

Postad 16 oktober 2005 - 11:26
Postad 16 oktober 2005 - 12:25
Postad 16 oktober 2005 - 13:14
Jag har också ett pip från min LG när den är avstängd men eftersom jag har den in vardagsrummet så märjer man inte av det. Lyssnar jag väldigt nära apparaten på baksidan när det är alldeles tyst i rummet, som på natten, så kan jag höra ett svagt pip men inte annars. När tvn är på så låter den betydligt mera, mest på ljusa bilder, men då mera ett fräsande, knattrande läte som man inte hör om man har ljudet på. Det lätet är iaf normalt enligt LG och kommer ifrån nätdelen i apparaten.
Det är ju konstigt att det är normalt, det verkar vara mycket som är normalt enligt LG, icke fungerande IE, trasiga pixlar och nu ett ###### pip.
Det konstiga är ju att vissa IE fungerar helt korrekt och att det inte kommer det minsta ljud från min...det måste väl ändå LG inse att någonting får de ju faktiskt stå för. Vad ska man annars med en garanti till.
Postad 16 oktober 2005 - 17:22
Har du inget missljud alls från din LG när den är påslagen eller avstängd? Om du lyssnar på den när ljudet är avstängt och det är tyst omkring dig låter den inte då när den är påslagen?Jag har också ett pip från min LG när den är avstängd men eftersom jag har den in vardagsrummet så märjer man inte av det. Lyssnar jag väldigt nära apparaten på baksidan när det är alldeles tyst i rummet, som på natten, så kan jag höra ett svagt pip men inte annars. När tvn är på så låter den betydligt mera, mest på ljusa bilder, men då mera ett fräsande, knattrande läte som man inte hör om man har ljudet på. Det lätet är iaf normalt enligt LG och kommer ifrån nätdelen i apparaten.
Det är ju konstigt att det är normalt, det verkar vara mycket som är normalt enligt LG, icke fungerande IE, trasiga pixlar och nu ett ###### pip.
Det konstiga är ju att vissa IE fungerar helt korrekt och att det inte kommer det minsta ljud från min...det måste väl ändå LG inse att någonting får de ju faktiskt stå för. Vad ska man annars med en garanti till.
Det verkar ju vara mindre problem med denna än andra plasmor såsom Samsungs iaf.
Postad 17 oktober 2005 - 10:41
Har du inget missljud alls från din LG när den är påslagen eller avstängd? Om du lyssnar på den när ljudet är avstängt och det är tyst omkring dig låter den inte då när den är påslagen?Jag har också ett pip från min LG när den är avstängd men eftersom jag har den in vardagsrummet så märjer man inte av det. Lyssnar jag väldigt nära apparaten på baksidan när det är alldeles tyst i rummet, som på natten, så kan jag höra ett svagt pip men inte annars. När tvn är på så låter den betydligt mera, mest på ljusa bilder, men då mera ett fräsande, knattrande läte som man inte hör om man har ljudet på. Det lätet är iaf normalt enligt LG och kommer ifrån nätdelen i apparaten.
Det verkar ju vara mindre problem med denna än andra plasmor såsom Samsungs iaf.
Om jag sätter örat emot så hör jag ju att det..surrar/knastrar men det är vääldigt svagt, tar jag ett steg bakåt hör jag ingenting alls, detta är när tv:n är på och ljudet av, är tv:n av så hör jag ingenting, inte ens med örat emot.
En annan sak som jag tänkte på... några av er som tänkte köpa 360 när den kommer, och hur tror ni det ser ut på den här plasman? Börjar rycka lite i pryl-tarmen och undrar om man ska sätta upp den på önskelistan.

Postad 17 oktober 2005 - 11:24
En annan sak, kan vara kul att höra vilka värden ni har (user) när ni kollar på film tex via Hdmi ?
Postad 17 oktober 2005 - 13:23
Postad 17 oktober 2005 - 16:16

Dock verkar det som "spacefriend" är den som har något galet med tv:n - ni andra verkar ju vara överkänsliga

Postad 17 oktober 2005 - 16:17
Kollade idag på 7st olika uppställda 42tums plasmor på Onoff bl.a. Philips, LG, Panasonic, Sony, Medion och av dem så var det LGs PY10 som lät klart mest medans LG PX3RV och Panasonic PG50 som var tystast.
Måste vara högst personligt hurvida man tycker det knattrande, fräsande ljudet är högt eller inte men jag tycker iaf att mina tidigare Sony 32" 100Hz CRT-widescreen har knattrat/brummat betydligt mera störande än den plasman jag har idag och ändå så tycker andra som lyssnat på mina tidigare Sony apparater att de varit tysta.
Postad 17 oktober 2005 - 19:09
är det någon som lyckats avhjälpa detta högfrekventa pip som vissa utav oss verkar ha med våra apparater?
detta fenomen är speciellt jobbigt då vi har tvn i sovrummet... och vi stör oss bara mer och mer på detta irriterande pip. dessvärre har det gått ett par månader sedan vi köpte den så en DOA är väl inte att tänka på. har skickat mejl till säljaren (fyndbörsen) och lg, men jag tänkte höra med er användare också.
tacksam för all hjälp!!
Jag har reklamerat mitt pip ljud, och dom ska komma å hämta min Tv på onsdag. "Räkna med ett par tre veckor" sa dom. Trist att lämna ifrån sig sin högfrekventa ögonsten efter bara haft den i ett par veckor. Tycker man borde få den utbytt. Men jag var inte snabb nog att reklamera den. Otroligt störande pip i hela vardagsrummet. Det hörs tillochmed på dagtid med bilar utaför å annat väsen som mina 2 små barn

Postad 17 oktober 2005 - 20:44
Kan man koppla in sin xbox till den via hdmi ingången eller vga ingången?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar