* Officiell Tråd - Sonic Impact T-Amp *
712 svar till detta ämne
Postad 05 maj 2008 - 21:32
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Tja
Orkar tyvärr inte läsa igenom hela tråden utan ställer min fråga på en gång i stället...
Har hittat en nätdel här hemma som jag driver min T-amp med. 12V 1,2A.
Räcker 1,2 amper, eller är det i minsta laget?!?
Vad händer om T-ampen vid volympådrag vill ha mer än 1,2A?!?
Tack!
/Johan
Hej Johan! Det blir lite klent, borde komma upp till 2,5 Amp, sen gör det inget om du kan brassa på med 14 v istället, då får du ut några extra watt.
Postad 05 maj 2008 - 22:24
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Men vad händer då?
Pajjar t-ampen när den inte får så mycket ström som den vill ha?
Blir det bara tyst tills dess att jag sänkt volymen så att den inte behöver så mycket ström?
Vad händer om den vill ha mer ström än vad min trafo kan leverera?
/Johan
Postad 08 maj 2008 - 16:48
olalindberg
-
olalindberg
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej! Jag har läst igenom tråden från sida 1. Mycket roligt! Jag har letar lite efter att ha någonslags musik till datorn och började från ett par d'feldt 2 ( http://www.dfeldt.com/dfeldt2.php) men efter att ha läst lite här och tittat runt lite skulle jag ev. vilja titta lite på något annat. Jag började kolla lite på T-Ampen (i denna tråd) och tänkte att man isåfall kunde kombinera den med nån modell av Acoustic kuberna (tex http://www.hifikit.s...dex.php?id=1401 eller kanske tom http://www.hifikit.se/index.php?id=86). Är det någon som har testat det? Verkar det en halvvettig idee? Tack på förhand! .o
Postad 08 maj 2008 - 20:17
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Hej!
Jag har läst igenom tråden från sida 1. Mycket roligt!
Jag har letar lite efter att ha någonslags musik till datorn och började från ett par d'feldt 2 (http://www.dfeldt.com/dfeldt2.php) men efter att ha läst lite här och tittat runt lite skulle jag ev. vilja titta lite på något annat.
Jag började kolla lite på T-Ampen (i denna tråd) och tänkte att man isåfall kunde kombinera den med nån modell av Acoustic kuberna (tex http://www.hifikit.s...dex.php?id=1401 eller kanske tom http://www.hifikit.se/index.php?id=86). Är det någon som har testat det? Verkar det en halvvettig idee?
Tack på förhand!
.o
Kan nog säga att dessa är ett bra alternativ: http://www.hifikit.s...prod.asp?id=950Låter bra till "svaga" förstörkare.
Redigerat av Stereotypen, 08 maj 2008 - 20:18.
Postad 08 maj 2008 - 20:46
olalindberg
-
olalindberg
-
Rookie
-
5 inlägg
Kan nog säga att dessa är ett bra alternativ: http://www.hifikit.s...prod.asp?id=950 Låter bra till "svaga" förstörkare.
Hej! Tack för snabbt svar. Jag tittade på dem också och det kan säkert vara så men dom får inte plats på skrivbordet riktigt.. Jag får nog leta vidare lite..
Postad 20 maj 2008 - 13:55
joeghurt
-
joeghurt
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hur kopplar man in 2.1 på den här filuren då? Eller blir det för tungt?
Postad 21 maj 2008 - 12:20
curl
-
curl
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har precis beställt en t-amp gen2 tillsammans med dynavoice s-6. Velade länge mellan s-5an och s-6an, jag är orolig att t-ampen inte orkar driva de större s-6, gjorde jag ett bra val eller bör jag ändra min beställning till dynavoice S-5?
Min andra fråga är ifall någon testat att mata t-amp gen2 med högre än 12 volt, den tidigare modellen klarar som sagt upp till 16,2v, kan det vara samma på version två? Vill inte gärna bränna ampen det första jag gör.
Postad 21 maj 2008 - 12:41
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
Hur kopplar man in 2.1 på den här filuren då? Eller blir det för tungt?
Du kan inte koppla in en aktiv sub på den. Den går sönder då. Och en passiv orkar den inte med tillsammans med frontarna.
Postad 21 maj 2008 - 21:07
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hur skulle t-amp prester med 2st micropod?
Postad 21 maj 2008 - 23:54
joeghurt
-
joeghurt
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Finns ju aktiva sådana på Hifi-klubben.
Postad 22 maj 2008 - 15:38
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Men de kostar dubbelt så mycket.
Postad 28 maj 2008 - 17:38
curl
-
curl
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har min t-amp kopplad till min laptop genom hörlursuttaget och den brusar oroande när man vrider på volymknappen. Någon här som känner igen fenomenet, eller bör jag bli orolig? Inget brus om jag har den kopplad till mp3spelare eller mobil.
Postad 28 maj 2008 - 17:58
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
Det låter som om du har ett dåligt ljudkort.
Postad 29 maj 2008 - 20:19
DrunkenMaster
-
DrunkenMaster
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Utmärkt. Kör denna setup till datorn. Skulle dock vilja byta de klena klämkontakterna på T-ampen till något robustare, eftersom högtalarkablarna har en tendens att glida ut om man flyttar T-ampen för mycket. /J
Postad 03 juni 2008 - 12:33
Erikjensen
-
Erikjensen
-
Rookie
-
1 inlägg
BRÄND! Utom räddning??Jag lyckades såklart köra in 14v med fel polspänning, och plötsligt rök det och luktade konstigt... Har nu precis öppnat den, och synbart är det bara en komponent som är körd... FB9 heter den, och sitter typ bredvid powerLED'n. Kan någon berätta för mig vad det är för komponent? Finns det nån chans att reparera den? f.ö. är jag väldans nöjd med min T-amp. Används nästan uteslutande till musik i parker, på festivaler, och dylikt. Mycket ljud, batterierna räcker läänge. plz help!
Redigerat av Erikjensen, 03 juni 2008 - 12:35.
Postad 06 juni 2008 - 13:42
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
ÄNTLIGEN!!!
Nu har jag avslutat mitt T-amp modd.
Fungerar klockrent, dock blev den ganska dyr men då sitter det dyra kondingar och terminaler i.
Kan vrida på rejält och hör inte ett skvatt distortition.
Driver just nu ett par Minipods under uppvärmningen.
Bilder för nyfikna kommer senare ikväll....
Nu skall jag bara städa och NJUTA!!
Postad 11 juni 2008 - 21:36
Erik425
-
Erik425
-
Rookie
-
7 inlägg
Antagligen så har någon redan frågat liknande och fått svar på det, jag är kanske bara dålig på att leta i forumet
Hursomhelst, kan man driva 2 högtalare OCH en sub med t-ampen? Uppenbarligen är jag rätt okunnig kring förstärkare, men funderar på att köpa t-ampen tillsammans med två budgethögtalare, typ Dynavoice S-6. Har ganska låga krav, men funderar ändå på att tjacka en sub också för att få lite tryck. Räcker t-ampen då?
Postad 14 juni 2008 - 09:16
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Ok, jag använde mig av blubbosts shoppinglista (se post 1033354). Jag köpte alla grejorna, men använder dem inte nu. Jag nöjde mig med input-kondingarna och elektrolyt till C10. Nu är det mycket bättre driv i basen än tidigare. Ett problem som uppstod däremot är att jag har lite nätbrum. Jag kanske borde använt isolerade kablar eller så.. :/ Jag såg att minikoaxkabel rekommenderades av någon på annat håll.. Ni andra som moddat, vilken typ av kabel har ni använt?
Edit: Jag bytte kablarna från RCA-kontakterna till isolerad. Slakade lite lakritssnören.. Det var ingen skillnad. När jag kör t-ampen på batterier låter det däremot i princip ingenting.. Gjorde stealthmodden att t-ampen blir kinkigare med nätbrum på dc-ingången eller? Finns det något nätagg som inte producerar nätbrum? Mitt är inte jordat.. det kanske är en fördel?
Hej! Har du fått klämm på det där med nätbrummet? Beror det påmoddningen eller nätagget?
Postad 05 juli 2008 - 21:29
hjerpe
-
hjerpe
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Ny på forumet men hittade en bra tråd, dock har jag inte kunnit läsa igenom alla sidor utan ställer min frågor och hoppas på svar av er som kan det här med T-ampen!
Jag har nyss köpt en T-amp gen.2 Hade tänkt att koppla den till TVn som kommer att sitta inbyggd i väggen till badrummet, den är tänkt att driva ett par högtalare i taket.
Men vad kan jag andvända för högtalare? Alltså effektmässigt. Tacksam för tips!
Vh
Hjerpe
Postad 07 juli 2008 - 22:48
m97rek
-
m97rek
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej! Hittade just denna stärkare och tror den skulle lösa mina behov i köket. Tänkte koppla en Squeezebox Duet till den. Hur skulle ett par KEF Ci 100 QR inbyggnadshögtalare funka med en Gen 2? Eller bör man köra en Suoer? Tack!
Postad 14 juli 2008 - 10:46
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men har någon av er testat Trends Audios TA-10? Den låter bättre än T-amp, är BETYDLIGT mer välbyggd. Och snyggare dessutom. Kan varmt rekommenderas. Ca 1000 kr att beställa från Hong-Kong.
Postad 14 juli 2008 - 11:50
giggsey
-
giggsey
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Snutstrut, har du någon bra länk till sida i Hong Kong där jag kan köpa Trends Audio? Tack på förhand!
Postad 14 juli 2008 - 14:53
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Här kan man köpa: http://www.buyoyo.co...ay.do?prtype=17(skall iochförsig höra hemma i tråden för den produkten...)
Redigerat av snutstrut, 14 juli 2008 - 14:54.
Postad 14 juli 2008 - 16:34
williamjohansson
-
williamjohansson
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag undrar hur hörlurs utgången är på t-amp 2? är den förstärkt eller bara en ren omkoppling från input kontakten där bak?
Postad 30 juli 2008 - 13:39
Unregistered8e0744e8
-
Unregistered8e0744e8
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Halloj.
Har nu läst en del angående Sonic t-amp + trends TA-10.1, men som ovanstående frågade, är det förstärkning på hörlursutgången eller är det bara en genomkoppling från källan ?
Sedan har någom frågat tidigare angående att ha den här som 2.1 system . går det?
Har isf tänkt köra ett par micropods - t-amp sedan en sub . och min källa kommer vara datorn.
Eller går det att koppla på något annat sätt, då jag tänkt använda en aktiv sub.. läste något om att det inte gick direkt till ampen, men hur blir det om man kör subben på ljudkortets preout, och själva musiken till t-ampen?
/M
Redigerat av Unregistered8e0744e8, 30 juli 2008 - 13:39.
Postad 18 augusti 2008 - 19:55
Zippocage
-
Zippocage
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag har försökt leta upp denna lilla rackare (Sonic T-amp) men den verkar vara slut överallt eller tillverkas den inte längre? Någon som vet npgot ställe som har den på lager?
Postad 28 augusti 2008 - 19:42
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det är ju gen 2 som säljs nu. Jag såg den för en stund sedan inne på Fynda i Falkenberg. Den fanns iallafall där som demo. Antar att de har den på lager oxå.
Postad 29 augusti 2008 - 00:24
OLa Ljudwall
-
OLa Ljudwall
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag har försökt leta upp denna lilla rackare (Sonic T-amp) men den verkar vara slut överallt eller tillverkas den inte längre? Någon som vet npgot ställe som har den på lager?
Tyckte den fans i lager för bara några veckor sedan. Men nu skriver Fynda att den är tillfälligt slut. Du kan väl skicka ett mail och fråga när den kommer åter till lagret. http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3246
Postad 29 augusti 2008 - 17:37
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
Annars har ni ju den här Och den har fjärr! Borde hamna på ungefär samma pris som Super t-ampen.
Redigerat av Unregisterede10e9503, 29 augusti 2008 - 17:38.
Postad 03 september 2008 - 21:40
Medicine GhettoBlaster
-
Medicine GhettoBlaster
-
Rookie
-
8 inlägg
Tror ni att T-ampen passar till dessa högtalare?
Postad 14 september 2008 - 19:43
Fraggelberget
-
Fraggelberget
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Morsning i tråden
Har en liten fundering kring denna lilla dunderburk.
Är en gammal B&O räv som gett upp inför det faktum att det numera kostar en årslön om man ska hänga med i B&O svängen.
Håller på med att lägga ner ALLA cd, FETT MÅNGA  , på NAS disk för att kunna köra med endera SONOS eller Squeezebox.
Men då det finns massa kvarlevor från B&O tiden i huset i form av passiva högtalare i flera rum så börjar ni säker förstå problemet. Och det är här som den lilla dunderburken kommer in på plan.
Tror ni att det skulle fungera bra med några T-amp som steg för att driva de olika rummen som det ska låta i.
Den största funderingen är dock om det finns något sätt att slå av och på T-amp med ex.linesignalen som kommer från ex. en Squeezebox. Borde ju inte vara så svårt att få till en lösning som känner av att det kommer en linesignal och då drar ett relä som startar T-amp.
Kom med råd och dåd
Redigerat av Fraggelberget, 14 september 2008 - 19:44.
Postad 17 september 2008 - 14:01
kultingen
-
kultingen
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Går det att bryggkoppla in en högtalare till denna? Har en centerhögtalare bara nämligen till övers och undrar om jag helt enkelt ska brygga in den eller sätta den i left eller right? Om det inte går att brygga och jag kopplar denna till TVn, kommer ljudbilden kännas fel då hötalaren bara är kopplad till en kanal? Ha inga högre krav, har bara gett den till morsan nu när de inbyggda högtalarna i TVn har gått och lagt sig
Postad 21 oktober 2008 - 20:51
bzrk
-
bzrk
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Skulle den här lilla magnifika T-ampen fungera tillsammans med ett Bose Acoustimass 5 system? Tänkte koppla detta till en iMac. Vad tror ni om det hela?
Mvh
Måns P
Postad 12 november 2008 - 20:51
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Nu har jag också köpt en T-amp (gen2) som jag ska ha till att driva mina Ortofon stativare när dem är klara =D Kör med T-ampen till mina Dynavoice M-85 nu och det låter helt otroligt bra. Det är ett stort lyft från min Pioneer VSX som jag kör med i vanliga fall.. Det är mycket högre upplösning i diskant and mellanregister. Ljudbilden är större, framför allt i längdledd och ljudet känns öppnare och livligare. Diskanten är mer detaljerad och mer betonad, men den är ändå inte vass. Det kan ha att göra med att M-85 har lite smått avrullad diskant iofs. Mellanregistret är även det mer framträdande än det var med Pioneeren. Jag har också märkt att T-ampen är mycket kompetent på att hålla isär alla instrument. Man kan enkelt skilja ut enskila sådana och jag har upptäckt detaljer som jag inte hört innan. Och T-ampen klarar av att driva dessa bjässar med dubbla åttatummare utan problem. Basen är inte den bästa, men det är helt ok.
Postad 18 november 2008 - 03:02
Stout
-
Stout
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Klara en Sonic Impact T-Amp av att driva ett par Canton InCeiling 500 högtalare? Jag håller på att bygga nytt kök och behöver en liten förstärkare som jag ska koppla en Sqeuuzebox till. Köket är på 27 kvadrat så ljudet kanske inte räcker till med en SI T-Amp?
Förslag någon?
Postad 19 november 2008 - 21:45
Veckans
-
Veckans
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Jag fick min T-amp Generation 2 idag. Från början så var jag riktigt missnöjd med ljudet, väldigt dålig bas, det var ganska svagt också. Dessutom krånglade den kombinerade volym & on/off-knappen. Den tog i kanterna runt om, och fastnade i intryckt läge lite då och då.
Så jag öppnade den för att åtminstone åtgärda "knappen" och såg då att lödningarna till högtalarutgångarna var väldigt dåliga. Så jag lödde om dem ordentligt, plockade bort kablarna för batteri-strömförsörjning (kommer aldrig använda batterier i den), samt slipade upp hålet för "knappen" samt rättade till läget för den.
Och vilken skillnad det blev, mycket bättre ljud med betydligt mer bas. Ska bara spela in grejerna så kan jag jämföra T-ampen med min NAD 312 förstärkare.
Redigerat av Veckans, 19 november 2008 - 21:47.
Postad 24 november 2008 - 13:41
Veckans
-
Veckans
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Nu har jag gjort en enkel jämförelse mellan Sonic Impact T-amp Gen2 & NAD 312. Jag är absolut ingen audiofil men har en aning ljudkunnande. Ska försöka beskriva med lekmannaord vad som skiljer dem åt. Förstärkarna är anslutna till datorn i det integrerade ljudkortet ALC883 och högtalarna som användes är Dynavoice S-6. Vinnaren är T-amp! (föga förvånande antar jag ^^). Mycket klarare ljud hela vägen, mycket tydligare diskant och framförallt mellanregister. NAD förstärkaren har betydligt bättre tyngd i basen, men i jämförelse med T-ampen mycket rörigt, otydligt och svagt mellanregister samt lite för vass diskant på gränsen till påfrestande. Jag är helt såld på dessa Class T förstärkare. Har alldeles nyss gått och beställt en mer påkostad version av T-ampen; The Bantam http://www.templeaudio.net/bantam.htmlhttp://cgi.ebay.com/...p;Category=3280Funderade även ett tag på Cityspot TP-10: http://www.audiophon...024-p-4230.htmlmen den saknade strömbrytare så det fick bli Bantam. Så om ett par dagar så har jag en Sonic Impact T-amp Gen 2 till salu. Den är modifierad och har 2st lågnivå-ingångar med switch så att du kan växla mellan ingångarna (inte världens vackraste mod men fungerar finfint ^^) EDIT: Såld!
Redigerat av Veckans, 28 november 2008 - 00:08.
Postad 15 december 2008 - 17:25
jocke_tuffing
-
jocke_tuffing
-
Rookie
-
8 inlägg
Kort fråga:
Jag har Linn Katan, Arcam CD73 och Harman/Kardon 670. Får bättre ljud om jag byter ut HK:n?
Effekt är helt ointressant
Postad 15 december 2008 - 22:51
Veckans
-
Veckans
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Kort fråga:
Jag har Linn Katan, Arcam CD73 och Harman/Kardon 670. Får bättre ljud om jag byter ut HK:n?
Effekt är helt ointressant
Linn Katan hara bara 85dB i känslighet(?) så det är nog mest troligt för tungdrivet för en T-amp med TA2024 chippet. Däremot så skulle nog en med TA2020 chippet kanske orka med dem. Det finns många DIY förstärkare med TA2020 men den enda jag känner till som är färdigbyggd är Kingrex T20 / T20U. Jag har aldrig hört den själv, men i ljudkvalitet så har nog inte din H/K inte någon chans mot Kingrex om man läser recensionerna om den. Lite intressant läsning: http://www.stereomoj...sShootoutXX.htmhttp://www.tnt-audio...ngrext20_e.htmlhttp://6moons.com/au...kingrex2/u.html
Redigerat av Veckans, 15 december 2008 - 22:52.
Postad 16 december 2008 - 09:07
jocke_tuffing
-
jocke_tuffing
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack för dessa intelligenta synpunkter.
Jag vill ju ha bättre förstärkare, och det så billigt som möjligt. Har kollat på Linn och Arcam på begagnatmarknaden men det är dyrt. Vore kul med nåt modernt.
Har testat Trends och den var bra, snäppet bättre än HK:n men inte natt och dag. Tror jag iaf.
Postad 29 januari 2009 - 22:03
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Denna verkar ju vara grym för sitt pris!
Men är det så att den bara har 1st ljudingång? Hade nämligen tänkt att ha den till TV:n tillsammans med dynavoice S-5 eller S-6, där jag vill koppla in PS3, dator och TV...Vad tror ni om det, funkar det öht?
Postad 08 februari 2009 - 00:00
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Har nu köpt ovanstående, har kopplat in det men får ingen fart i det, jag får alltså inget ljud över huvud taget...
Jag har kört både via RCA från datorn, DVD och PS3 utan resultat. Jag tror inte att det är där det brister.
Jag misstänker att problemet ligger i:
- On-/off-knappen, den blinkar bara till ibland när man sätter på den, vad jag vet så ska den lysa konstant när den är påslagen?
- Skulle möjligen kunna vara högtalarkablarna, men det är tveksamt också, de är korrekt anslutna tror jag till 99,999%, men jag funderar på tjockleken, det är några gamla randomkablar, men i gott skick. Känns ändå inte som att det är här problemet ligger.
-Har ni någon idé, vad "brukar" vara fel, är det något ökänt problem med denna rackare?
Det som är tråkigt är att om jag skickar tillbaka den till fynda och så ser de att det är mig det är fel på och inte förstärkaren så kommer det kosta ca: 350kr, känns lite surt...
Jättetacksam för svar!
Postad 08 februari 2009 - 12:48
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Löst problemet nu, det är strömanslutningen det är fel på, provade att köra med batterier å då funkade det 
Men frågan är hur jag ska göra med den nu, går det att fixa problemet lätt tror ni om man plockar isär den eller ska man lämna tillbaka den...
Postad 22 februari 2009 - 00:00
Dustint82
-
Dustint82
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har nu läst igenom hela tråden och börjar bli riktigt sugen på en T-amp, den verkar riktigt sjyst för sina pengar och sin storlek, vilket är viktigt för mig, framförallt storleken! Problemet är bara att jag gillar bas och är lite orolig för att jag kommer att sakna min gamla baslåda så nu är frågan hur jag skall göra för att få med den?! Jag har en aktiv baslåda som jag skulle kunna använda och jag har tänkt mig en setup enligt bifogad bild. Behöver jag säga att jag inte har järnkoll på "hifi"? ;-) har tänkt mig ett paket från fynda, tex. http://www.fynda.se/...php?prodid=3251Vad tror ni? hur får jag in en bas i mitt system och vart hittar jag ett vettigt försteg som är litet, billigt och snyggt?
Postad 09 mars 2009 - 21:29
ola_j82
-
ola_j82
-
Amatör
-
-
91 inlägg
hejsan
hittade denna tråden å tycker det verkar vara en kul grej de här t-amparna
finns det vettiga byggsatser om man själv vill bygga ihopa en ihop en?
mvh ola
Postad 15 mars 2009 - 20:40
Unregistered263fd5cc
-
Unregistered263fd5cc
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej någon som har koll på de olika versionerna av chip ex 2024 är på väg att beställa en sådan här och undrar om det är någon som vet nått om dem. Fraktad till sverige kostar den bara 50 us+ tull då.
New Class T Amp Integrate Amplifier Tripath TA2024 Chip
Vore tacksam för lite info av någon som är lite insatt i dessa, då jag själv är en newbee.
Mvh Anders
Postad 25 mars 2009 - 08:53
Unregistered263fd5cc
-
Unregistered263fd5cc
-
Rookie
-
7 inlägg
hejsan hittade denna tråden å tycker det verkar vara en kul grej de här t-amparna finns det vettiga byggsatser om man själv vill bygga ihopa en ihop en?
Hej jag har nu fått hem min Indeed t amp. Köpte den på E-bay 3dgr ifrån Kina =) och måste säga att den låter minst lika bra som min gamla Nad 3020 och det direkt ifrån kartongen. Har däremot hört att det tar ett tag att spela in den. Det fanns byggsatser på ebay för 9,90us. Ha de Anders
mvh ola
Postad 15 april 2009 - 22:30
Unregisteredb8bb5cfd
-
Unregisteredb8bb5cfd
-
Lärjunge
-
-
371 inlägg
Någon som vet var man kan få tag i någon t-amp för en rimlig penning?
Postad 12 maj 2009 - 23:07
wolf426
-
wolf426
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Någon som har koll på om man kan bryggkoppla någon T-amp. Jag hade tänkt att driva en (OBS! EN) sådan här högtalare: https://www.prisjakt...kt.php?p=109362Med denna T-ampen: http://cgi.ebay.co.u...511131001r27129Tror ni att jag kommer att kunna få en skaplig bas med endast en liten T-amp?
Postad 16 maj 2009 - 17:17
vattenflaska
-
vattenflaska
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej!
Nybörjarfråga!
Jag har en T-Amp, den gamla billiga modellen, som jag driver mina två Dynavoice S5-sateliter med.
Jag har en aktiv subwoofer, Proson Conquest 1010, som jag skulle vilja koppla in i systemet.
Hur ska jag gå till väga? Går den att koppla in via högtalarna?
Har sökt i tråden och på resten av forumet utan att hitta något bra svar..
Tacksam för svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|