Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 maj 2006 - 18:23

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Leito: det är nog samma besked som jag fick, "före 22/5".

20/5 som jag skrev tidigare är ju en lördag...

Postad 31 maj 2006 - 20:38

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Kanske vi ska avbeställa och köra boxer istället...

http://www.boxer.se/...isplay=169:1025

<{POST_SNAPBACK}>

Om du har tur att dom sänder där du bor så.....

Postad 31 maj 2006 - 20:51

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Canal Digitals kundtjänst idag:

Fråga:

Hej

Jag beställde ett abonnemang hos er den 8/5 med den nya HDTV-boxen.

Jag undrar nu hur det går med beställningen? Det talades om leverans
runt den 20 maj. Jag vet att det blivit förseningar, men många har tydligen
fått hemskickat orderbekräftelser vilket jag inte fått.

Med vänliga hälsningar

Svar:

Hej och tack för ditt mail

Vi fick bekedet igår att alla som har ebställt före 060522 kommer att ha utrustningen under nästa vecka

Ok nu blev jag glad :) :D
Nu är det bara att hålla tummarna , så att det inte blir några fler förseningar.
Tiden börjar rinna ut ...

Postad 31 maj 2006 - 21:23

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Ok nu blev jag glad  :D  :)
Nu är det bara att hålla tummarna , så att det inte blir några fler förseningar.
Tiden börjar rinna ut ...

<{POST_SNAPBACK}>

Hålla både tummar och stortår, men jag tror inte på det förrän jag vet att CD har fått in boxar för nästa vecka tycker jag det har hetat ett tag nu :)

Är det någon som vet vilken typ av monteringsfäste som ingå i CD paketet ?
Man kanske skulle skaffa röret redan innan och sätta up det på rätt ställe så att man bara behöver hänga upp skivan när den väl kommer.

/staffan

Postad 31 maj 2006 - 21:30

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag hatar att vara negativ men jag tror inte att det är en chans att dom hinner med att leverera till alla som har beställt innan 22/5 efterfrågan har varit STOOORT och dom hinner helt enkelt inte skicka så många boxar

Postad 31 maj 2006 - 21:35

Unregistered9feb74d9
  • Unregistered9feb74d9
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Fick i går min tredje (!) bekräftelse. Nu har jag två á 2095:- + 12mån och en på 3595:- utan förlängd bindningstid. Undrar om det är fritt val, majoritet eller slump som avgör vilket pris det till slut blir...
Och hur många boxar skickar dom? Och när?
:)
/alex

Postad 31 maj 2006 - 22:05

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Fick i går min tredje (!) bekräftelse. Nu har jag två á 2095:- + 12mån och en på 3595:- utan förlängd bindningstid. Undrar om det är fritt val, majoritet eller slump som avgör vilket pris det till slut blir...
Och hur många boxar skickar dom? Och när?
/alex

<{POST_SNAPBACK}>

*suck*. Kan du inte dela med dig? Jag vill ju också få en bekräftelse... (Därav mitt mail till CD, men frågan hade väl inte tillräckligt antal ? efter sig.) :D

PS. Jag vore också intresserad över hur fästannordningen ser ut. Har man tur får man väl boxen på förmiddagen den 9e, och då gäller det att vara snabb.

Postad 31 maj 2006 - 22:39

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Jag kommer nog o ha tålamod tills slutspelskvartarna börjar.................................... men efter det :) :D :) ingen chans att jag nappar på deras 2års räkningar om deras boxar ej kommer i tid....

Postad 31 maj 2006 - 23:00

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
:D Känn lugnet, det blir en fantastisk dag den 9 Juni med Sverige-Trinidad/Tobago i HDTV med CD.
Den dyker upp nästa vecka, den vackra, smidiga och framför allt fullutrustade Sagemboxen :)

Have Faith, ta en öl, calm down.....

Snart helg :)

//PeO

Postad 01 juni 2006 - 07:00

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

:D Känn lugnet, det blir en fantastisk dag den 9 Juni med Sverige-Trinidad/Tobago i HDTV med CD.
Den dyker upp nästa vecka, den vackra, smidiga och framför allt fullutrustade Sagemboxen :)

Have Faith, ta en öl, calm down.....

Snart helg :)

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>

Den 9 juni spelar Tyskland mot Costa Rica och Polen mot Equador så du får dricka öl ett helt dygn till innan Sverige går in mot T&T :)

Om jag var orolig förut så blir jag ännu mer orolig när folk verkar få både två och tre bekräftelser på boxaroch risken är väl påtaglig att det blir liggande en massa boxar hos posten.
Om de som fått flera bekräftelser tar kontakt med CD och ser till att endast en box går ut så blir chansen större för fler att få njuta.

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 07:27

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jag tar en rövare och väntar på att Boxar ska komma ut i handeln i tid eftersom vissa butiker har stora skyltar om HDTV och fotbolls VM utanför dörren. Enda problemet är att veta när/om de kommer.

Jag skulle tro att Canal Digital är lika måna som ni att få ut Boxar i tid då de inte vill sitta med ett osålt lager som sedan blir svåra att kränga efter fotbolls VM. Jag tror också att de, om boxarna blir ytterligare försenade, kommer sända både i MPG2 och MPG4 och då ligger ju DVB-S kort bra till om man inte fått nytt kort som är parad till ett visst motagarmärke.

Om jag har fel om ovanstående så får jag titta på fotbollen med pixelförstörd SD-boxer TV på HD-TV:n istället. Visst suger det men talar bara kommentatorerna om vilken som har bollen så hänger man bra med ändå.

Postad 01 juni 2006 - 09:44

venustus
  • venustus
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Trots allt så har man ju satt sin signatur på ett avtal.. nån som vet vad det finns för möjligheter att slingra sig ur OM boxarna inte skulle dyka upp inom rimlig tid?

Postad 01 juni 2006 - 10:00

swede1
  • swede1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag tar en rövare och väntar på att Boxar ska komma ut i handeln i tid eftersom vissa butiker har stora skyltar om HDTV och fotbolls VM utanför dörren. Enda problemet är att veta när/om de kommer.

Jag skulle tro att Canal Digital är lika måna som ni att få ut Boxar i tid då de inte vill sitta med ett osålt lager som sedan blir svåra att kränga efter fotbolls VM.  Jag tror också att de, om boxarna blir ytterligare försenade, kommer sända både i MPG2 och MPG4 och då ligger ju DVB-S kort bra till om man inte fått nytt kort som är parad till ett visst motagarmärke.

Om jag har fel om ovanstående så får jag titta på fotbollen med pixelförstörd SD-boxer TV på HD-TV:n istället. Visst suger det men talar bara kommentatorerna om vilken som har bollen så hänger man bra med ändå.

<{POST_SNAPBACK}>

FYI
Ringde "Lars Bengtsson" i Sthlm som enl. Boxers sida ska ha HDTV boxar för marknätet. Säljaren sa att boxarna (Sagem) ska komma in 5/6, riktpris på 4,500:- utan Boxer abbonemang (antagligen rabatterat om man tecknar Boxer abb.).

Redigerat av swede1, 01 juni 2006 - 10:01.

Postad 01 juni 2006 - 10:18

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

FYI
Ringde "Lars Bengtsson" i Sthlm som enl. Boxers sida ska ha HDTV boxar för marknätet. Säljaren sa att boxarna (Sagem) ska komma in 5/6, riktpris på 4,500:- utan Boxer abbonemang (antagligen rabatterat om man tecknar Boxer abb.).

<{POST_SNAPBACK}>

Ta gärna diskussionen om Boxer boxar i rätt tråd:

https://www.minhembi...howtopic=124502

det underlättar för de som verkligen är intresserade av Boxer och håller denna tråd till CD.

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 10:24

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag förstår inte varför latvia,croatia och belgium kommer få fotbolls vm via euro1080 och inte resten av europa.. som vanligt är dom giriga sändnings bolagen inte villiga att sälja rättigheter till tex euro1080.. fan ta tv4 och svt för detta strul fattar inte varför dom har valt mpeg4 när det inte finns boxar...

Postad 01 juni 2006 - 11:12

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0
Ha ha, ta det lugnt folk!

Canal Digitak har sagt att boxarna kommer levereras innan fotbolls-VM börjar. Hur kan ni då vara så upprörda redan nu? Jag har sjäv beställt och litar på att de håller vad de har lovat. Sluta stissa upp er så mkt, innan vi ens vet om de inte får ut boxarna i tid.

Postad 01 juni 2006 - 11:41

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
lirsa: prexis, det är många pessimistkonsulter som tar chansen, dämpa ilskan tills vi vet att dom verkligen blir försenade. Ring CD varje dag och fråga, förr eller senare får ni ett positivt eller negativt besked.

Postad 01 juni 2006 - 12:25

Unregisteredd319ce01
  • Unregisteredd319ce01
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Var i kontakt med CD idag och fick svar att boxarna är försenade.
De som är nya kunder skulle få sina boxar först, men att de levereras under
vecka 25! Då har ju halva VM redan varit! Och när får de som redan är kund sina boxar?

Postad 01 juni 2006 - 12:52

Unregistereda0432738
  • Unregistereda0432738
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag pratade precis med kundtjänst, och enligt den person jag pratade med så var de första boxarna på väg till Sverige. Jag tillhörde enligt henne bland de första som beställde.
De skulle levereras 7-9 juni, och de som beställt innan den 22/5 prioriterades. Hon ville inte svara på om de kunde garantera att de skulle hinna leverera i tid utan sa att de gjorde sitt bästa. Skulle de inte hinna så skulle de kontakta berörda för att nå någon lösning vad det nu betyder.
Hon lät väldigt stressad, det är nog många som ringer om detta just nu. Jag är befintlig kund och hon nämnde inget om att de prioriterade nya kunder. Det verkar som att beroende på vem man pratar med på kundtjänst så får man olika svar. Det lutar åt avbeställning för min del om de inte får fram boxen till mig under nästa vecka.

Postad 01 juni 2006 - 13:52

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag rekkomenderar att alla som har beställt innan 22/5 att dom gör en avbeställning om boxen inte är hemma den 9/5 ... Canal digital får skylla sig själva...

Postad 01 juni 2006 - 14:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

jag rekkomenderar att alla som har beställt innan 22/5  att dom gör en avbeställning om boxen inte är hemma den 9/5 ...    Canal digital får skylla sig själva...

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker jag med. För oss som skiter fullständigt i fotbolls VM utan vill titta på TV i vettig kvalitet vill inte vänta tills den andra sändningen boxar kommer innan vi får njuta.

Ju fler som avbeställer, desto fortfare får jag min box. :)

Postad 01 juni 2006 - 14:25

Nebo
  • Nebo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

jag rekkomenderar att alla som har beställt innan 22/5  att dom gör en avbeställning om boxen inte är hemma den 9/5 ...    Canal digital får skylla sig själva...

<{POST_SNAPBACK}>

Avbeställa boxen och på så sätt bli helt utan fotbolls-VM i HD-format? Du e ju bara för dum :)

Postad 01 juni 2006 - 14:42

Unregistered3bcf5969
  • Unregistered3bcf5969
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Fick precis ett samtal från Canal Digital & de bad SÅ mkt. om ursäkt för att boxen inte skulle hinna leveras till mig i tid till VM. Boxen skulle komma en vecka senare. Som komensation skulle jag få 3 månader gratis C-More HD. Tack för det sa jag, en skitkanal för 39 kr/mån. vilken kompensation !:.. :)

Postad 01 juni 2006 - 15:03

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag ringde alldelles nyligen CD och fick beskeded att boxarna har nu kommit in och att dom första orderna har redan börjat packas och skickas... enligt kundtjänst så får dom som har beställt innan den 15/5 garanterat sina boxar ...

så vi får väll se eftersom jag gjorde min beställning 8/5

Postad 01 juni 2006 - 15:24

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

jag ringde alldelles nyligen CD och fick beskeded att boxarna har nu kommit in och att dom första orderna har redan börjat packas och skickas... enligt kundtjänst så får dom som har beställt innan den 15/5 garanterat sina boxar ...

så vi får väll se eftersom jag gjorde min beställning 8/5

:wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Så självklart ringer jag också till kundtjänsten för att verifiera detta, men får motsatt besked: inga boxar har kommit till CD utan dom är fortfarande kvar i Frankrike.....och väntas till Sverige under nästa vecka.
På min fråga om att andra som ringt till kundtjänsten och fått beskedet att boxarna kommit och håller på att packas och skickas så ber min kundtjänstdroon om ursäkt och säger att det är felaktig information då inga boxar ännu anlänt till CD i Sverige.

Helst vill jag tro på Tegas kontakt, men någonting säger mig annorlunda :)

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 15:27

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
det är just det som är problemet olika svar på kundtjänst tössen som sa att boxarna var inne verkade säker på sin sak... jag ska ringa igen och se vad som säger denna gång...

Postad 01 juni 2006 - 15:31

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

det är just  det som är problemet    olika svar på kundtjänst tössen som sa att boxarna var inne verkade säker på sin sak...    jag ska ringa igen och se vad som säger denna gång...

<{POST_SNAPBACK}>

Se till och få namnet på den person som svarar, både för och efternamn så man kan referera till den personen efteråt. Egentligen skulle man be att få prata med någon som är ansvarig och inte bar någon som just nu svarar med just då tillgänglig information som verkar ändra sig varefter klockan tickar fram.....

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 15:35

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
ja det skulle vara bra om kunde komma fram till någon som är ansvarig...

jag ska testa och höra vad som säger!

Postad 01 juni 2006 - 15:36

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Var medvetna om att det är en outsourcad kundtjänst ni pratar med och det kan ta tid innan informationen når alla som jobbar där. Den ligger dessutom 100 mil från CD:s huvudkontor!

Det kanske är bättre att ringa Canal Digital direkt, någon postade ju numret lite tidigare i tråden. (Eller om det var den andra tråden...)

Redigerat av Veritas, 01 juni 2006 - 15:42.

Postad 01 juni 2006 - 15:42

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
okej jag ringde och pratade med någon på deras kundtjänst hans namn var fredrik... först sa han alla som hade beställt innan 19/5 skulle garanterat gå sina boxar innan vm... när jag uppgav att det var 22/5 på hemsidan bad han om ursäkt och sa att 22/5 var korrekt.. dom har inte fått in boxarna enligt honom .. han hade dock lovat mig boxen innan 9/5

jag fick inte tala med någon chef eller ansvarig dom verkar inte så förtjusta i ideen att man ska få tala med ansvarig...

vet fan hur det ser ut ärligt talat...

vi får se

skickar dom inte boxen senast onsdag skall jag avbeställa...

Postad 01 juni 2006 - 15:53

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ringde nu med.....bara för att få statistiken på antal svar lite. Fick följande svar från en tjej som hette Jessica.

- Inga boxar har kommit. (försenade från Frankrike)
- Dom skall komma in under nästa vecka.
- Boxarna kommer att skickas ut i den ordning dom fått in beställningen. (beställde du tidigat har du alltså större chans att få din box tidigt)
- Merparten av dom som beställt innan 22/5 kommer att få sina boxar innan den 9/6. (resten kommer få dem i början på veckan efter)

*Egen reflektion: Hade jag beställt efter den 22/5 så hade jag nog slutat hoppas på innan v.25

- Iom att det tar en extra dag att få avi:n från Posten så kan mna ringa dem på onsdag för att se om just din box gått iväg och isåfall också få ditt kollinr så att boxen slipper ligga hos posten att skräpa en extra dag. Dom kommer inte att kunna skicka ut kollinr till kunderna när dom skickar boxen.

Tror det var allt. :)

Postad 01 juni 2006 - 15:53

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Var medvetna om att det är en outsourcad kundtjänst ni pratar med och det kan ta tid innan informationen når alla som jobbar där. Den ligger dessutom 100 mil från CD:s huvudkontor!

Det kanske är bättre att ringa Canal Digital direkt, någon postade ju numret lite tidigare i tråden. (Eller om det var den andra tråden...)

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men om så felaktig information når kundtjänsten som i Tegas fall då undrar man om det kanske inte är medvetna dunster man försöker slå i folk för att få tyst på tjatet....

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 15:54

Unregistered9feb74d9
  • Unregistered9feb74d9
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ja jesus.
Nyss ringde en av CD:s välunderättade tjänstemän och meddelade att min box skulle bli försenad (pga att Sagem hade tillverkat för få boxar) och dyka upp tidigast v. 24. Jag skulle inte vara ledsen, för jag hade ju beställt den 20:e maj och blev därmed inte utan - tvärtom skulle jag kompenseras med tre frimånader CMoreHD.

När jag meddelade att jag i så fall avsäger mig hela 24mån familjekalaset och HDboxen (står fortfarande under "nöjd kund garantin"), önskade han mig en glad sommar!

Det är ju bara det att jag beställde på förmiddagen den 8:e, så det blev snabbt ett samtal till kundtjänst, som kollade upp det hela (han uttryckte förvåning över de tre bekräftelser som skickats mig) och vidimerade att jag hörde till de första som beställt - så boxen skulle packas och skickas för leverans under nästa vecka!

Tro det...
/alex

Postad 01 juni 2006 - 16:02

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Jag undrar vem som ska bli först med att rapportera att boxen äntligen har anlänt. Själv ska jag då först skruva upp parabolen, dra kabel till TV:n, men innan dess kommer jag nog sitta i 10 minuter med boxen i knät och bara känna dess fysiska närvaro...... :)

Att ens hoppas på att få en parabolmontör att komma och installera är nog för mycket begärt om man nu äntligen får paketet innan VM så det blir nog att göra själv. Kanske ska man sätta upp röret och dra kabel redan i helgen så det är gjort.

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 16:06

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske? Hur fick man ut HD bild på C more hd då? Den kanalen har väll funnits ett tag nu?

Postad 01 juni 2006 - 16:10

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

ja, men om så felaktig information når kundtjänsten som i Tegas fall då undrar man om det kanske inte är medvetna dunster man försöker slå i folk för att få tyst på tjatet....

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Knappast, jag tror inte att kundtjänst medvetet skulle föra folk bakom ljuset, det innebär nog bara fler samtal och ännu fler irriterade kunder. Jag tror att det beror på vem man pratar med, alla på callcenterföretag är inte lika välinformerade och uppdaterade så man bör fråga "är du säker, för jag har hört..." så kanske dom tvingas kontrollera fakta.

Det är dock intressant att dom har börjat ringa upp kunder om leveranstid, dom har uppenbarligen fått någon typ av besked, jag gissar att dom kommer att få boxar nästa vecka, men inte lika många som dom har beställt.

Masterworks: med en mpeg-2 HDTV-box från Grundig eller Force (samma box) som man köpt på bl a OnOff. En sådan som jag har hemma....

Postad 01 juni 2006 - 16:29

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Knappast, jag tror inte att kundtjänst medvetet skulle föra folk bakom ljuset, det innebär nog bara fler samtal och ännu fler irriterade kunder. Jag tror att det beror på vem man pratar med, alla på callcenterföretag är inte lika välinformerade och uppdaterade så man bör fråga "är du säker, för jag har hört..." så kanske dom tvingas kontrollera fakta.

<{POST_SNAPBACK}>

jo visst, men när en person kommer med så uppenbarligen felaktiga uppgifter som att "boxarna har anlänt och håller på att packas och skickas" så kan det inte bara vara en fråga om "inte lika välinformerade och uppdaterade". Det känns om medveten felaktig information som skulle kunna gå under benämningen "vit lögn". Alla på ett callcenter sitter framför en dator med tillgång till samma uppgifter annars kan de lika gärna bara förlänga tryckvalsproceduren "vill du veta sanningen tryck 1; vill du få ett positivt men felaktigt besked tryck 2; vill du skälla på ansvarig person tryck på <Avsluta samtal>"

/staffan

Edit: Ett "callcenter" eller kundtjänst är väldigt mycket ett företags ansikte och måste vara välinformerat annars blir det en kundOtjänst.

Redigerat av staffanw, 01 juni 2006 - 16:30.

Postad 01 juni 2006 - 16:34

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
vet du vad jag tycker vi borde göra?

fixa fram nån som bor i usa som har riktigt snabb anslutning via nätet så kan vi dela alla matcher via htpc... helt gratis via ESPN HD... sky eller euro1080 är också en möjlighet

alltså typ i bittorent stil... jag hade betalat för nån liknande tjänst om det skulle ha funnits...

cardsharing är också ett möjlighet

Postad 01 juni 2006 - 16:35

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jo visst, men när en person kommer med så uppenbarligen felaktiga uppgifter som att "boxarna har anlänt och håller på att packas och skickas" så kan det inte bara vara en fråga om "inte lika välinformerade och uppdaterade". Det känns om medveten felaktig information som skulle kunna gå under benämningen "vit lögn". Alla på ett callcenter sitter framför en dator med tillgång till samma uppgifter annars kan de lika gärna bara förlänga tryckvalsproceduren "vill du veta sanningen tryck 1; vill du få ett positivt men felaktigt besked tryck 2; vill du skälla på ansvarig person tryck på <Avsluta samtal>"

/staffan

Edit: Ett "callcenter" eller kundtjänst är väldigt mycket ett företags ansikte och måste vara välinformerat annars blir det en kundOtjänst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju uppenbart att det inte fungerar så bra eftersom alla får olika besked, vissa får samma besked som vi fick för en vecka sedan, andra får nya besked. En del på kundtjänst kanske fortfarande tror att boxarna har kommit in till CD och håller på packas, det skulle ju dom ha gjort vid det här laget.

Men varför tro att kundtjänst sitter och ljuger organiserat? Det finns ingen som helst logik bakom ett sådant påstående, vad skulle CD eller det företag som sköter kundtjänsten vinna på det? Nada, det vore oerhört korkat.

Redigerat av Veritas, 01 juni 2006 - 16:43.

Postad 01 juni 2006 - 16:47

Leito
  • Leito
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Kundtjänst klockan 17:43, "Nina":

Jag beställde den 8 maj och är ny kund.
Enligt "Nina" kommer jag att prioriteras för en box och boxarna skickas från Frankrike nu och Canal Digital kommer att börja skicka ut boxar till ett antal lyckliga, nya kunder under nästa vecka. Nina lovade att jag var en av dem och att jag skulle ha min box innan den 9e juni.

"Nina" var förövrigt mycket trevlig.

Kringfakta:
Jag beställde via telefon ca: 20 minuter efter att erbjudandet kom ut på Canal Digitals hemsida och jag undrade om jag var en av de första 100 som skulle få en fotbollströja. Det var jag inte :)

Postad 01 juni 2006 - 17:17

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Kringfakta:
Jag beställde via telefon ca: 20 minuter efter att erbjudandet kom ut på Canal Digitals hemsida och jag undrade om jag var en av de första 100 som skulle få en fotbollströja. Det var jag inte

Jag beställde ca: 07,00 den 8:e maj på CanalDigitals hemsida men har inte fått någon tröja. Har ett abb, så jag får pynta 3600:-

Min far beställde ca: 10.00 den 8:e maj på CanalDigitals hemsida och har fått en tröja. Har har ett abb som var tillräckligt "gammalt" och får pynta 2100:-

Det känns som det är lite hit och dit med ordningen hos CanalDigital.

Vi beställde på samma internetlina så det kan inte skillja :)

Postad 01 juni 2006 - 18:16

andyrama
  • andyrama
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vet inte exakt när jag beställde, men det var tidigt.

Har fått tröja och 2 olika bekräftelser.

Hela den här HD-härvan känns helt osannolik. Konstigt att inte CD kan enas om en linje och lägga den infon på hemsidan.

Det borde ju underlätta för alla.

Eller är det bara vi som följer detta forum som är så intresserade av att den boxen ska komma i tid.

Postad 01 juni 2006 - 18:17

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Kundtjänst klockan 17:43, "Nina":

Jag beställde den 8 maj och är ny kund.
Enligt "Nina" kommer jag att prioriteras för en box och boxarna skickas från Frankrike nu och Canal Digital kommer att börja skicka ut boxar till ett antal lyckliga, nya kunder under nästa vecka. Nina lovade att jag var en av dem och att jag skulle ha min box innan den 9e juni.

"Nina" var förövrigt mycket trevlig.

<{POST_SNAPBACK}>

Är samtalet 17:43 gjort idag eller återspeglar det tidpunkten för din beställning den 8:e maj?

Okänt namn på Canal Digitals kundtjänst som ringde upp mig, tidpunkt ca 18:15.

Vi måste tyvärr meddela att boxarna är försenade och inte kommer i tid till starten av fotbolls-VM, tillverkaren har inte kunnat leverera dessa ännu och leverans beräknas ske under V24.
Som kompensation bjuder vi på CMore HD i 3 månader (min anm. värdet på kompensationen är 99:-), vi ber så hemskt mycket om ursäkt osv.

Är för övrigt befintlig kund sedan 12+ månader och nytecknade mig i samband med boxbeställningen den 17/5 för ytterligare 12 månader av Familjepaketet med Canal+.

Intrycket denna kvinna gav var att boxarna (dvs. inte just min box utan alla) var försenade, jag skulle således liksom alla andra bli utan fram till V24.
Inget nämndes om att min beställning gjordes för sent för att garantera en box innan VM eller att andra kunder skulle få sina boxar före VM.

Huruvida det var en medveten strategi att inte nämna att kunder som beställt före mig faktiskt får boxar (trots att jag liksom dessa blivit lovade då beställning gjordes i god tid före brytdatumet) vet jag inte, å andra sidan lär vi inte kunna undgå att veta detta då de som ev. får en box sannolikt lär skriva i denna tråd.

Postad 01 juni 2006 - 19:12

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
HHHHmmmmm en fundering. :)

Undrar om aftonbladet eller expressen kan tycka detta kan va nåt att skriva om ..
De kanske klarar nysta upp i denna härva.

Bara en tanke :wub:

Postad 01 juni 2006 - 19:33

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Det är ju uppenbart att det inte fungerar så bra eftersom alla får olika besked, vissa får samma besked som vi fick för en vecka sedan, andra får nya besked. En del på kundtjänst kanske fortfarande tror att boxarna har kommit in till CD och håller på packas, det skulle ju dom ha gjort vid det här laget.

Men varför tro att kundtjänst sitter och ljuger organiserat? Det finns ingen som helst logik bakom ett sådant påstående, vad skulle CD eller det företag som sköter kundtjänsten vinna på det? Nada, det vore oerhört korkat.

<{POST_SNAPBACK}>

"att det inte fungerar så bra" i ovanstående inlägg utnämns härmed till "the understatement of the year". Hela CD's kundtjänst suger eftersom de vid upprepade gånger kommer med fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring och om det sen beror på medvetna lögner för att slippa en envis kund eller bara ren och skär dumhet spelar egentligen ingen roll utan det är lika illa.

Veritas verkar tycka det är ok med all denna misinformation eftersom den kommer från en outsourcad kundtjänst 100 mil från CD's huvudkontor och att man inte kan förvänta sig riktig information även om man sätter sig en långsiktig (24 månader) kontraktuell kundrelation som kommer att kosta kunden tusentals kronor (ca. 8000:-) och som i många fall helt och hållet har initierats med fotbollsvm som det största dragplåstret.
Jag tycker inte det är ok att kundtjänst under flera dagar till flera personer lämnat uppgiften att boxarna har kommit och att dom håller på att packas när dom inte har det även om personen i andra ändan tror att det är så. Det är bättre att säga att dom inte vet status och be kunden ringa igen om några dagar eller titta på hemsidan. Det sistnämnda skulle inte göra mig nöjd, men det skulle i alla fall inte göra mig rakt ut förbannad.

/staffan

Postad 01 juni 2006 - 19:59

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Även jag va i kontakt via mail med kundtjänst.
Jag fick då detta till svar;

"Eftersom du har beställt boxen så tidigt så kommer den FÖRHOPPNINGSVIS vara hos dig nästa vecka"

Efter vad jag läst här så börjar jag tro mindre & mindre på den chansen :)
Tänk på att vi har en röd dag nästa vecka & man vill ju helst ha boxen senast på torsdag
så att man kan koppla in & kalibrera allt perfekt till första matchen.

Dvs, får dom boxen imorrom fredag så skickas dom första boxarna antagligen på måndag.
Dessa borde då komma fram ons-trors.
Skickas boxen på onsdag får man vara väldigt glad om den hinner fram till fredag.

Men jag hoppas :wub:

Vi hörs <_<

Postad 01 juni 2006 - 20:23

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

"att det inte fungerar så bra" i ovanstående inlägg utnämns härmed till  "the understatement of the year". Hela CD's kundtjänst suger eftersom de vid upprepade gånger kommer med fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring och om det sen beror på medvetna lögner för att slippa en envis kund eller bara ren och skär dumhet spelar egentligen ingen roll utan det är lika illa.

<{POST_SNAPBACK}>

He, he...dags att lugna ned sig lite? Men det förklarar iofs alla överdrifter. "fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring", "medvetna lögner" och "ren och skär dumhet". Du tycker inte att du överdriver liiiiiite grann? Du är ute och cyklar, rejält.

Veritas verkar tycka det är ok med all denna misinformation eftersom den kommer från en outsourcad kundtjänst 100 mil från CD's huvudkontor och att man inte kan förvänta sig riktig information även om man sätter sig en långsiktig (24 månader) kontraktuell kundrelation som kommer att kosta kunden tusentals kronor (ca. 8000:-) och som i många fall helt och hållet har initierats med fotbollsvm som det största dragplåstret. 
Jag tycker inte det är ok att kundtjänst under flera dagar till flera personer lämnat uppgiften att boxarna har kommit och att dom håller på att packas när dom inte har det även om personen i andra ändan tror att det är så. Det är bättre att säga att dom inte vet status och be kunden ringa igen om några dagar eller titta på hemsidan. Det sistnämnda skulle inte göra mig nöjd, men det skulle i alla fall inte göra mig rakt ut förbannad.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom du är så missnöjd så rekommenderar jag att du ringer Canal Digital imorgon och säger upp din beställning, då slipper du bli så förbannad. Är det bara fotbolls-vm du vill se så beställ en box från Tyskland, en conax ca-modul och ett kort från CD mot en depositionsavgift. Då har du löst dina problem med CD:s kundtjänst och du kan sluta gnälla. OK? Det kostar bara hälften så mycket, men funkar iofs bara under fotbolls-vm.

Det är mycket missinformation, överdrifter och felaktiga uppgifter som har postats denna tråd. Vid ett antal tillfällen har jag undrat "kan det verkligen stämma?" och ringt CD:s kundtjänst och fått samma svar som tidigare. Jag tycker att det är märkligt om bara jag har fått samma besked alla gånger som jag har varit i kontakt med CD:s kundtjänst.

Jag skall ringa kundtjänst ännu en gång imorgon och kolla vad som gäller, jag rekommenderar att andra gör samma sak. Ring själva istället. Ni som inte klarar av att vänta utan att gå i taket var 10:e minut, säg upp beställningen och sluta gnäll. Då blir det ju dessutom fler boxar till oss andra... :)

Redigerat av Veritas, 01 juni 2006 - 20:53.

Postad 01 juni 2006 - 20:29

tlsv
  • tlsv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Sicken soppa, beställde den 8:e, fick ingen bekräftelse på beställningen! Fick brev med beställningen den 26:e. Ringde kundtjänst igår och fick prata med en trevlig tjej som sa att boxarna inte hade kommit ännu!! Då ville jag ha svar på om dom kunde leverera boxarna innan den 9:e annars kommer jag att köpa en annan box. Eftersom jag hade beställt den 19:e så skulle jag inte oroa mig, jag skulle få en box i tid!!!!! Fick nästan ett hjärnsläpp, sa till henne att jag beställt den 8:e. Då skulle hon kolla med en kollega, efter några minuter så kom hon tillbaks och sa att jag skulle vara lugn. Hon hade kollat med en kollega och allt var ok, nån miss i administrationen med min beställning. Boxen kommer!
Varför kan dom inte vara ärliga och säga att boxarna är försenade och inte kommer i tid. Mycket bättre med ett negativt besked så man vet och kan beställa en Humax.

Postad 01 juni 2006 - 22:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

"att det inte fungerar så bra" i ovanstående inlägg utnämns härmed till  "the understatement of the year". Hela CD's kundtjänst suger eftersom de vid upprepade gånger kommer med fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring och om det sen beror på medvetna lögner för att slippa en envis kund eller bara ren och skär dumhet spelar egentligen ingen roll utan det är lika illa.

<{POST_SNAPBACK}>

He, he...dags att lugna ned sig lite? Men det förklarar iofs alla överdrifter. "fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring", "medvetna lögner" och "ren och skär dumhet". Du tycker inte att du överdriver liiiiiite grann? Du är ute och cyklar, rejält.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom du är så missnöjd så rekommenderar jag att du ringer Canal Digital imorgon och säger upp din beställning, då slipper du bli så förbannad. Är det bara fotbolls-vm du vill se så beställ en box från Tyskland, en conax ca-modul och ett kort från CD mot en depositionsavgift. Då har du löst dina problem med CD:s kundtjänst och du kan sluta gnälla. OK? Det kostar bara hälften så mycket, men funkar iofs bara under fotbolls-vm.

Det är mycket missinformation, överdrifter och felaktiga uppgifter som har postats denna tråd. Vid ett antal tillfällen har jag undrat "kan det verkligen stämma?" och ringt CD:s kundtjänst och fått samma svar som tidigare. Jag tycker att det är märkligt om bara jag har fått samma besked alla gånger som jag har varit i kontakt med CD:s kundtjänst.

Jag skall ringa kundtjänst ännu en gång imorgon och kolla vad som gäller, jag rekommenderar att andra gör samma sak. Ring själva istället. Ni som inte klarar av att vänta utan att gå i taket var 10:e minut, säg upp beställningen och sluta gnäll. Då blir det ju dessutom fler boxar till oss andra... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför måste man beställa en box från Tyskland? Humaxen som säljs i Sverige duger ju lika bra. :wub:

Postad 01 juni 2006 - 22:51

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Veritas,
du och jag kommer aldrig att bli överens om CD's kundtjänst som jag tycker är totalt undermålig och som du försvarar i alla väder, så vi kan väl lika bra sluta här då vi har helt olika krav på "sanningen".

Varför skulle jag ge upp bara för att inte bli förbannad på felaktig information från en källa som jag har tänkt att betala för de tjänster som dom ska leverera. Jag kräver hellre att informationen är riktig om än det innebär ett ärligt svar att dom inte har en aning om när grejorna kommer istället för att upprepa dag efter dag att boxarna har kommit och håller på att packas och skickas.

/staffan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.