Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AE900 *

940 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2006 - 21:53

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag skulle dock inte rekommendera denna som multifjärr. Framförallt för att man måste titta på den när man ska använda den (tex för o kolla vilken enhet man ska sköta). En bra multifjärr ska ha riktigt knappar för allt tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ok, vi får se om den faller mig i smaken eller ej. :D

Postad 13 november 2006 - 23:52

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Tycker fjärren är riktigt avancerad i jämförelse med många andra jag sett.
Tror den fixar macron också.

9995 kr för en AE-900, det är billigt, bara att slå till
hur lång lampgaranti fick du med?

Postad 14 november 2006 - 00:32

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Vad rekomenderar ni för dukstorlek till 297cm tittavstånd med en ae900, 79" eller 88"?

Skall användas till X360, dator och DVD, ej tv-tittande.

Mvh jonnyl

<{POST_SNAPBACK}>

Jag rekomenderar 79", det känns som att 88" kan bli lite för stort föra att b.la hänga med i rörelserna på X-boxen.

MVH THXcht

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för ditt svar!

Ja, det lutar åt 79" eftersom 88" är liiite för stort beräknat på avståndet jag kommer ha till duken.
Men vissa säger ändå att 79" kommer kännas litet, men jag tror det blir lagom.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte prova och se vad du själv tycker innan du köper duk?

För mig hade 79" på det avståndet varit ALLDELES för litet! Till skillnad från THXcht så kör jag snarare med parollen "hellre lite för stort än för litet!" :D Så smaken är som baken och det bästa du kan göra är såklart att prova själv innan du gör ett felköp som du sedan sitter och ångrar länge, länge...

Själv sitter jag på ett avstånd av ca 1.5 ggr dukbredden. Kan sänka mig till 1.6 och absolut max 1.7, men under det är urtråkigt!

Postad 14 november 2006 - 08:37

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Kan du inte prova och se vad du själv tycker innan du köper duk?

För mig hade 79" på det avståndet varit ALLDELES för litet! Till skillnad från THXcht så kör jag snarare med parollen "hellre lite för stort än för litet!" :D Så smaken är som baken och det bästa du kan göra är såklart att prova själv innan du gör ett felköp som du sedan sitter och ångrar länge, länge...

Själv sitter jag på ett avstånd av ca 1.5 ggr dukbredden. Kan sänka mig till 1.6 och absolut max 1.7, men under det är urtråkigt!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ville ha allt samtidigt, men visst, jag kan projecera bilden på väggen först och skicka tillbaka duken innan jag monterar den ifall det kommer kännas för litet.

Men jag kommer sitta 1.7 ggr bredden när jag sitter tillbakalutad i soffan
och jag kommer sitta 1.1 ggr bredden när jag sitter i soffan med fötterna på golvet (djuuup soffa).

Så med dom kriterierna hamnar jag både i och under din ram B)

Postad 14 november 2006 - 09:44

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Haha, oj! Ja det var mig en djup soffa det! :D

Ja med de variationerna så är du ju helgarderad så att säga! B)

Knappade för övrigt in en siffra fel förut, och trodde ditt avstånd vad längre. Det där blir säkert bra i alla fall!

Postad 14 november 2006 - 12:22

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Haha, oj! Ja det var mig en djup soffa det! :D

Ja med de variationerna så är du ju helgarderad så att säga! B)

Knappade för övrigt in en siffra fel förut, och trodde ditt avstånd vad längre. Det där blir säkert bra i alla fall!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, ja soffan är 110cm, jätteskönt :D

Ja, jag tror storleken blir rätt bra, men jag är öppen för allas åsikter,
det var därför jag frågade om hjälp! :huh:

Postad 14 november 2006 - 12:43

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Ett litet tips. Jag har provat att ha duken på olika höjder, nu har jag sänkt duken. Det känns mycket bättre i nacken. Har den nu på ca 70cm höjd. :D
Jag sitter på ca 290cm och med 72" duk. 900'an står på en hylla.

Postad 14 november 2006 - 23:46

Unpoor2
  • Unpoor2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Skickade min 900 till infocare som tydligen är en av dessa som fixar dom i sverige..
skickade i fredax, idag (tisdag) så hade jag en UPS lapp från panasonic, :-)
Dom hade skickat på fel adress, skulle returneras till jobbet så jag slapp "lappen i lådan och ingen projje"
men snacka om snabba!! hoppas bara att denna är felfri..
Förmodligen helt ny eftersom denna kommer från panasonic direkt.. najs..

kollar man med infocare (via webben) är inte mitt case klart??

nåja.. I morrn :-)

Fortsättning följer..

Postad 15 november 2006 - 21:00

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hämtade min 900'a idag, underbar maskin, har bara prövat att projecera bilden på väggen änsålänge... är nöjd :)

Men en fråga, kopplade in min dator till projektorn med en vga-kabel.
Bilden har fel proportioner.

Väljer 1280x800 (kan inte välja 1280x720)

Det är ju "fel" upplösning och bilden blir ihoptryckt, någon som vet hur jag skall göra för att få det bra?

Datorn är en Aspire 5024wlmi med ett ati x700 grafikkort.

Postad 15 november 2006 - 21:20

Hnke
  • Hnke
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Har väl med ditt grafikkort att göra, om den stödjer den upplösningen på VGA-porten.

Postad 15 november 2006 - 21:55

Unpoor2
  • Unpoor2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Skickade min 900 till infocare som tydligen är en av dessa som fixar dom i sverige..
skickade i fredax, idag (tisdag) så hade jag en UPS lapp från panasonic, :-)
Dom hade skickat på fel adress, skulle returneras till jobbet så jag slapp "lappen i lådan och ingen projje"
men snacka om snabba!! hoppas bara att denna är felfri..
Förmodligen helt ny eftersom denna kommer från panasonic direkt.. najs..

kollar man med infocare (via webben) är inte mitt case klart??

nåja.. I morrn :-)

Fortsättning följer..

<{POST_SNAPBACK}>

hmm snarKKKKKK
Fel paket.. min 900 är fortfarande orörd hos otroligt SEGA INFOCARE!!
dom har haft den i 3 dar och inte tagit i den!! bra service på grejor för 10 papp..

Det var ******** Noobs till support på MS som skickat en kartong till mig för retur av min x360!!!
Jag sa klart att jag INTE ville ha någonting utbytt innan jag kollat projjen.. men.. tja..
hon jag fick prata med hade jobbat i hela 2 timmar på supporten.. haha..
dom lär loosa en hel del pengar på onödigt kraffs.. lite plåster på såren är det väll :-)
att det kostar även för m$

Postad 15 november 2006 - 22:58

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Vilka inställningar "bör" man ha.

Ska jag köra LAMP på LOW?

Vilken bildtyp är den vanligaste, Cinema 1/2/3? Video? nått annat?
Används till X360 och till datorn.

Tack :)

Va så rädd att göra nått fel så jag vågade knappt trycka på "ON".
Min första projektor, hehe

Redigerat av jonnyl, 15 november 2006 - 22:58.

Postad 16 november 2006 - 03:42

Maximiliam
  • Maximiliam
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar en allmän sak om projektorer men efter som jag är mest sugen på en 900AE så postar jag det här. Ok Jag vill ha en projektor som klarar måtten lins till duk 5 meter, mitt huvud till duken 3,5 meter. Jag har inte någon direkt begränsning i duk storlek men antar att det inte är så kul att ha en som är 300 cm i diagonal om jag sitter lite mer än 3 meter från duken?
När jag läser specar på olika projektor så verkar det som om jag vill ha den 5 meter från duken så blir bilden snabbt runt 300 cm...funkar det?

Eller är 900AE mitt ända alt pga av dess zoom???

Max

Postad 17 november 2006 - 09:12

Jaymz
  • Jaymz
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Vilka inställningar "bör" man ha.

Ska jag köra LAMP på LOW?

Vilken bildtyp är den vanligaste, Cinema 1/2/3? Video? nått annat?
Används till X360 och till datorn.

Tack  :(

Va så rädd att göra nått fel så jag vågade knappt trycka på "ON".
Min första projektor, hehe

<{POST_SNAPBACK}>

:unsure: :P Jag var likadan när jag köpte min, vågade knappt röra den... :D :D
Jag kör i princip alltid på Cinema1 - har inte orkat kalibrera den nånting ännu dock.
Körde en hel del på Cinema3 ett tag, då jag tyckte bilden blev lite ljusare - dock tyckte jag den blev lite blåaktig då.

Via min HDMI så blir nog bilden lite mörk, så jag brukar öka brightness lite.

Men som sagt pröva dig fram - det beror så mycket på kablar, dvd-spelare, hur rummet ser ut etc.

Redigerat av Jaymz, 17 november 2006 - 09:13.

Postad 17 november 2006 - 09:28

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag kör olika lägen beroende på material.
TV via scart brukar jag köra "neutral"
dvd via component "Cinema3"
Kör du på dagen med mycket ljus kan "dynamic" vara bra.

Men som sagt det, det bästa är att prova. Det skiljer lite beroende på ingång(scart, component, hdmi, vga). Lika så kan du prova med att låta 900'an scala om bilden i stället för dvd spelaren eller datorn.
Naturligtvis så blir bilden grymt bra vid native upplösningar via hdmi. :(

Postad 17 november 2006 - 10:19

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Hej. När jag spelar upp flim från min xbox 360 och har component så blir det mörka långa flimmriga sträck som visaspå duken , men inte när jag har VGA? Är det fel på 360 eller på AE900? Man skall väl kunna se på film från 360 med component eller? är det flera som har upplevt samma problem? och hur löste ni det då? :(

Redigerat av snuffe82, 17 november 2006 - 10:26.

Postad 17 november 2006 - 17:02

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
PJN

Har en panna 900 o pioneer 490 dvd, kör med supra hdmi. Om man ska låta projjen skala, vad ska man ställa in dvd:n på då? Nu kör jag 1280x720p på dvd:n...

Mange

Postad 17 november 2006 - 17:27

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
576i eller 480i ska dvd:n vara insälld på så fixar projen uppskalningen.

MVH THXcht

Postad 17 november 2006 - 17:42

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
THX

Vilket av dom funkar bäst (576i eller 480i)? Scalar projjen bättre än en budget pioneer?

Mange

Postad 17 november 2006 - 17:48

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
576i är PAL versioner och 480i är NTSC versioner.

Vet ej ifall projen är bättre än en budget dvd för jobbet.

MVH THXcht

Postad 17 november 2006 - 17:51

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
THX

Kör för det mesta PAL, så 576 borde ju funka bra. Man behöver inte göra några speciella inställningar på projjen eftersom den får scala?

Är för övrigt missnöjd med dvd:n eftersom färgerna släpar ibland. Kanske slipper det om projjen jobbar istället...

Mange

Postad 17 november 2006 - 20:35

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Jag tror inte man ska behöva göra något speciellt i projen, kör själv 720P från en 989:a så jag har aldrig kollat den funktionen i projen.

Vet ej hur det blir med släpningarna men kolla de olika lägena och se vilket som blir bäst, man måste experimentera lite för att få till det bästa.

MVH THXcht

Postad 18 november 2006 - 20:57

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Tjo!

Härlig tråd det här, bra med info :(

Jag har datorn kopplad till 900'an via VGA (1280x768 :wub: )
Jag tänker köra DVD från datorn.

Blir DVD'n uppskalad om jag kör så?
Eller tänker projektorn "hmm, jag matas med 1280x768" och DVD'n visas i sin verkliga upplösning.
Dvs att det skulle bli bättre från en stand alone dvd-spelare som 900'an skalar upp bilden på
rätt sätt från?

Hmm, jag förstår om det här låter lite krångligt, men jag är helt enkelt inte så kunnig
som många utav Er är :wub:

Postad 18 november 2006 - 21:55

Unregistered339d07d9
  • Unregistered339d07d9
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Kan verkligen projen skala upp? Hur? Visar den inte bara den signal som den matas med?

Postad 20 november 2006 - 12:48

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

PJN

Har en panna 900 o pioneer 490 dvd, kör med supra hdmi. Om man ska låta projjen skala, vad ska man ställa in dvd:n på då? Nu kör jag 1280x720p på dvd:n...

Mange

<{POST_SNAPBACK}>

Om du skickar 720p från dvd så behöver inte 90'an skala om bilden. Bilden är ju då i native-format. Men om du hade skickat i något annat format så hade 900'an skalat om.

Postad 20 november 2006 - 13:38

Unregistered339d07d9
  • Unregistered339d07d9
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Kan verkligen projen skala upp? Hur? Visar den inte bara den signal som den matas med?

Postad 20 november 2006 - 13:59

yoto
  • yoto
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenna.

Har precis fått hem min 900.

Har inte hunnit testköra den något än men har redan frågor :).

Någon som har köpt/gjort en längre [4,5m] strömsladd än original-sladden med lyckat resultat?
Vill ju inte att projektorn ska brinna upp när man har gjort en egen kabel om det finns folk som
redan har provat det :o.

Tack på förhand.

Postad 20 november 2006 - 14:12

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Projektorn kan egentligen bara visa en bild med 1280x720 pixlar. Eftersom det är så många som finns i 900:an (så kallad native-upplösning). Så vad du än matar projektorn med så måste den göra om det till 1280x720. Dock så är väl inte projektorn särskilt duktig på det - så det är därför man får olika bildupplevelser beroende på vilken upplösning man matar den med.

:)

Postad 20 november 2006 - 16:29

Jaymz
  • Jaymz
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Projektorn kan egentligen bara visa en bild med 1280x720 pixlar. Eftersom det är så många som finns i 900:an (så kallad native-upplösning). Så vad du än matar projektorn med så måste den göra om det till 1280x720. Dock så är väl inte projektorn särskilt duktig på det - så det är därför man får olika bildupplevelser beroende på vilken upplösning man matar den med.

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle nog påstå att denna proj är riktigt bra på det - iaf läst att de-interlacen är grym.

Postad 22 november 2006 - 20:31

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Någon upplever att ljusstyrkan i textningen (subtext) ändrar nyans beroende på ljusintensiteten i själva filmen. Upptäckte det häromdagen. Inte speciellt irriterande men ändå. Kan det bero på irisen.

Mange

Postad 22 november 2006 - 20:33

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Det beror på den aktiva irisen.

MVH THXcht

Postad 22 november 2006 - 20:48

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Bra då slipper man fundera mer på det. Har märkt att man är oerhört kritiskt granskande till sin projektor, minsta lilla och man börjar fundera. Om man vill slippa huvudbry ska man nog satsa på plasma/lcd tv. Men vem klarar sig med 42 tum B)

Postad 22 november 2006 - 20:54

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Men vem klarar sig med 42 tum  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte jag i alla fall.

MVH THXcht

Postad 23 november 2006 - 09:54

Jaymz
  • Jaymz
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Bra då slipper man fundera mer på det. Har märkt att man är oerhört kritiskt granskande till sin projektor, minsta lilla och man börjar fundera. Om man vill slippa huvudbry ska man nog satsa på plasma/lcd tv. Men vem klarar sig med 42 tum  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Finns mycket o granska på en lcd/plasma också. Problemet är ju att man inte ser felen på ynka 42 tum :angry:

Postad 23 november 2006 - 10:08

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det är verkligen galet hur man kan tycka att 42" är litet, för det gör man verkligen när man suttit med projektorn ett tag.

Typ som igår när jag satt och spela X360 med projektorn för att sedan rulla upp duken och kolla på tv på 42" plasma. Det kändes som jag knappt såg bilden :wub:

Och det på tv'n man tyckte var så stooooor förut.

Konstigt det där :angry:

Postad 27 november 2006 - 00:36

yoto
  • yoto
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sitter det något batteri i pt-ae900, om t.ex. strömmen går, som fungerar som back-up för lampfläkten?

Tack på förhand

Postad 27 november 2006 - 09:11

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Nix.. har varit med om ett strömavbrott när jag tittade på film. Blev tyst som i graven :) . Blir till att skaffa UPS om du är orolig.

Postad 28 november 2006 - 08:32

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ryker lampan om strömmen går eller?

Postad 28 november 2006 - 09:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Den gjorde inte det i mitt fall.. men den gav till sig ett otäckt högt "plink" när strömmen gick så först trodde jag lampan hade gått. Så jag införskaffade snabbt ett överspänningskydd till projjen :lol: . Sen vet man ju inte om det hjälper eller ej :o .

Postad 28 november 2006 - 12:40

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Den gjorde inte det i mitt fall.. men den gav till sig ett otäckt högt "plink" när strömmen gick så först trodde jag lampan hade gått. Så jag införskaffade snabbt ett överspänningskydd till projjen :lol: . Sen vet man ju inte om det hjälper eller ej  :o .

<{POST_SNAPBACK}>

*asg* Säg mig vad ett överspänningsskydd hjälper om strömmen går och fläkten inte kyler lampan och kretsarna? Jag skulle slängt in projjen i frysen omgående *asg* (kanske inte, men jag skulle bli bra orolig i alla fall)

Till något helt annat. Jag har nu suttit och läst MÅNGA trådar om projektorerna som finns och jag är väl mer eller mindre inne på en Panasonic PT-AE900. Men då till min fråga. Kompisen som äger en äldre sanyo z någonting tycker att jag hellre skall köpa en 42 tums platt tv då jag inte kommer att kunna använda projektorn på dagen då det är för ljust. Går det alltså inte ens att se nyheterna om det är det minsta ljus i rummet? Jag har endast gråa persienner i fönstrena.

Skulle mata den med en fattimansDvd (pioneer dvd-490v)

Postad 28 november 2006 - 14:42

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

*asg*  Säg mig vad ett överspänningsskydd hjälper om strömmen går och fläkten inte kyler lampan och kretsarna? Jag skulle slängt in projjen i frysen omgående *asg*  (kanske inte, men jag skulle bli bra orolig i alla fall)

<{POST_SNAPBACK}>

I mitt fall så dök strömmen bara i några sekunder. Så fläkten kunde komma igång rätt snart igen.. det jag blev rädd för var strömspikarna som kan dyka upp när de släpper på strömmen igen.. :o

Till något helt annat. Jag har nu suttit och läst MÅNGA trådar om projektorerna som finns och jag är väl mer eller mindre inne på en Panasonic PT-AE900. Men då till min fråga. Kompisen som äger en äldre sanyo z någonting tycker att jag hellre skall köpa en 42 tums platt tv då jag inte kommer att kunna använda projektorn på dagen då det är för ljust. Går det alltså inte ens att se nyheterna om det är det minsta ljus i rummet? Jag har endast gråa persienner i fönstrena.

Skulle mata den med en fattimansDvd (pioneer dvd-490v)

<{POST_SNAPBACK}>

Det går att se på projektorn i ljusa rum .. men det är inget jag skulle rekommendera . En mulen dag så funkar det nog rätt ok. Men om solen lyser in så är det tveksamt. Visserligen så stoppar väl persiennerna allt ljus oavsett om de är mörka eller grå.. eller ?

Jag kör med svarta rullgardiner (icke mörkläggning) från Bauhaus. De funkar även när solen skiner utanför. :lol:

Postad 28 november 2006 - 15:02

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Typ första eller andra dagen efter jag hade skaffat projektorn råkade jag dra ur sladden
direkt när jag stängt av projektorn. Hörde hur fläkten precis gick igång innan jag klippte strömmen.
*oops* :o

Postad 28 november 2006 - 17:10

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Typ första eller andra dagen efter jag hade skaffat projektorn råkade jag dra ur sladden
direkt när jag stängt av projektorn. Hörde hur fläkten precis gick igång innan jag klippte strömmen.
*oops*  :o

<{POST_SNAPBACK}>

Det gör du nog inte fler gånger...

MVH THXcht

Postad 28 november 2006 - 20:30

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Whopper: Det går att se på projektorn i ljusa rum .. men det är inget jag skulle rekommendera . En mulen dag så funkar det nog rätt ok. Men om solen lyser in så är det tveksamt. Visserligen så stoppar väl persiennerna allt ljus oavsett om de är mörka eller grå.. eller ?

Jag kör med svarta rullgardiner (icke mörkläggning) från Bauhaus. De funkar även när solen skiner utanför. 

Det låte bra. Jag hade väl inte tänkt att just kolla om solen lös rätt in men men.
Jag beställer en i veckan. Kommer bli så kul och den har ju gått ner bra i pris, 9995 får väl räknas som bra?
Gött att det finns forum som denna då man står inför ett köp på 10 papp. Vill inte gå på en nit.

Postad 28 november 2006 - 20:35

Jaymz
  • Jaymz
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Vad får du för lampgaranti?

Tror du blir nöjd, framförallt om du inte haft proj innan - jävligt coolt med så stor bild hemma. Iaf tills man vänjer sig...

Postad 29 november 2006 - 18:25

Unpoor2
  • Unpoor2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej. När jag spelar upp flim från min xbox 360 och har component så blir det mörka långa flimmriga sträck som visaspå duken , men inte när jag har VGA? Är det fel på 360 eller på AE900? Man skall väl kunna se på film från 360 med component eller? är det flera som har upplevt samma problem? och hur löste ni det då? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Flera med samma problem. även min led/lider av det problemet,
har dock skickat min 900:a på rep och den vart nyss klar... tog
väääldigt lång tid för teknikern på infocare som meckade med
den vart sjuk,

Status Melding
Klar 29/11/06 16:26 Byte av optical block och mainboard.

Den led av konvergensproblem enligt mitt tidigare inlägg och
horisontella block vid film uppspelning från 360. alltså i 576P läge.,
dock endast från 360.
det går inte att justera läge från 360 vid filmuppspelning,
dock kör jag 720P i spelläge och där är bilden helt grym.

Återkommmer om ett par dar med rapport om resultatet.
Konvergensen var tydligen borta men problemet med 360?? hmm..

btw har testat med 2st olika 360, samma prb.

Happy viewing

Postad 29 november 2006 - 21:13

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Ja du. Nu när jag kollat upp det då blev jag lite besviken. Jag skulle få lampgaranti på 90 dagar, är inte det KASST? har varit inne på Panasonic PT-AX100 istället då. Får hosta upp ytterligare 5 papp då (14995 ifrån Hemmabiobutiken). Skall jag beställa ifrån Tyskland i stället kanske? Har mailat Pipro.se men har ju läst att dom "lyser med sin frånvaro" i mailverkstaden.

Postad 30 november 2006 - 10:48

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag har lampgaranti på 90dagar.

Borde nog vara lite mer rädd om lampan efter att ha läst på forumet.
Flyttar runt projjen direkt efter avstängning.
Kör direktstart efter avstängning mm. Lampan ryker nog snart (kört 30h) :)

Men men, min första projje och man lär så länge man lever.

Postad 30 november 2006 - 13:20

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Varför flyttar du runt projen och startar upp den direkt efter du har stängt av den????

MVH THXcht

Postad 30 november 2006 - 14:01

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Varför flyttar du runt projen och startar upp den direkt efter du har stängt av den????

MVH THXcht

<{POST_SNAPBACK}>

Haft projektorn typ två veckor men inte kunnat ordnat en fast plats där den skall stå.
Fick min hylla igår så nu kan jag äntligen "installera" projektorn på sin rätta plats
så jag slipper flytta på den.

Igår tex så starta jag projektorn för att mäta ut bilden, hur högt jag kunde ha
den för att bilden skulle hamna rätt. Sen när jag stängt av den kom jag på
att jag skulle testa lite andra grejer. Har blivit några på/av-stängningar.
Men allt blir bra nu när projektorn får sin plats.

Har låtit fläkten stanna innan jag satt på den igen i alla fall.

Redigerat av jonnyl, 30 november 2006 - 14:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.