* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *
1789 svar till detta ämne
Postad 12 maj 2007 - 15:45
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det är väl just vanligt folk som du kallar dem som skiter i Hd i 24 och regionsfrihet. Det är ju mer för oss som verkligen är filmfreak.
<{POST_SNAPBACK}>
Sant, den genomsnittlige medborgaren nöjer sig med VHS och DVD och har inga som helst invändningar mot att se den senaste biofilmen nedladdad på en laptop
Postad 12 maj 2007 - 16:21
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Nån som har FW 1.5 som img och kan skicka till mig???
Pleaseeeee.
Tacksam för hjälp
Postad 12 maj 2007 - 16:26
TOOL
-
TOOL
-
Forumräv
-
-
633 inlägg
Det är väl just vanligt folk som du kallar dem som skiter i Hd i 24 och regionsfrihet. Det är ju mer för oss som verkligen är filmfreak.
<{POST_SNAPBACK}>
Var inte något illa ment med "vanligt folk" vad jag menade var att man kan köpa tex en spelare på on/off mm mm spelare som finns i handeln helt enkelt. Själv så har jag haft en HD-XA-1 men sålde den då generation 2 var på G,känner fortfarande att det finns lite kvar för HD-DVD att korrektera innan jag köper nästa spelare,däribland SD regionsfri... Mvh Nicke
Postad 12 maj 2007 - 22:19
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
det finns ingen som beställt firmware till toshiba hd-e1 på cd rom från toshibas support eller, vart vänder man sig egentligen ?? finns de i Sverige??
pallar inte o koppla till datorn och hålla på....
Postad 13 maj 2007 - 00:25
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
Ingen som har testat analoga 5.1 utgågarna på XE1:an? Är basen så kass som det sägs? Hade bara ljudet fixats så hade ju det varit ett självklart köp....
Postad 13 maj 2007 - 15:08
visuatrox
-
visuatrox
-
Användare
-
-
130 inlägg
Finns det fortfarande inget sätt att göra HD-E1 regionsfri för standard DVD?  . Skulle ha köpt en nu om det inte vore för regionskodningen, har beställt en Oppo DVD spelare istället enbart pga detta. Men då spelaren inte skeppas ännu på en månad, så har jag fortfarande chansen att ångra mig och beställa en toshiba spelare istället om någon lyckas befria dem
Grr filmindustrin vet verkligen hur man sätter käppar i sina egna hjul, det vore ju katastrof om man köpte filmer från andra länder som inte släppts i Sverige!?. Dem tjänar ju säkert mer på att folk laddar ner eller rippar dem istället!?  . Dem är ungf lika dumma i huvet som musikbolagen, som envisas med kopieringsskydd på sina CD skivor. Skydden bidrar endast till att försämra kvaliten och vara ett irritationsmoment för dem som köpte sakerna, pirater och andra sjöbusar får ändå tag på produkterna i vilket fall som helst.
Postad 13 maj 2007 - 17:16
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
...The update should be available towards the end of this month, for the happiness of all the compatible owners of diffusers 24p which will benefit then from a perfect marriage.
<{POST_SNAPBACK}>
Det borde väl bli update 1.6 om jag inte missat någon. Hoppas att de denna gång åtgärdar den svaga LFE .1 kanalen också 
<{POST_SNAPBACK}>
Gissar att 24p kommer att anses som viktigt nog att få bli 2.0. Inte för att det spelar någon roll.
Postad 14 maj 2007 - 12:40
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
postade detta i stora hd dvd tråden, men passar nog bättre här: Vet inte om det har postats tidigare men test av hd xe1 i bild och ljud. http://www.toshibate...e.html?cid=1958Allt kommer som en blixt från klar himmel. Har Toshiba i en enkel handvändning lyckats sopa mattan med alla dyra standard-DVD-spelare? Svaret är troligtvis JA. För när du för 11 000 kronor får en spelare som inte bara ger tillgång till högupplösta filmer, utan som också visar alla filmer i den gamla samlingen från sin bästa sida, verkar det lite meningslöst att hosta upp större summor pengar för en spelare som i grund och botten bara klarar av hälften så mycket." ganska bra betyg
Postad 14 maj 2007 - 15:19
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
detsamma gäller ju HD-E1 den står sig nog hyfsat mot te x Denon 1930 och Yamaha 1700, den är verkligen grym på DVD scaling kan ja säga..
Postad 14 maj 2007 - 15:25
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ahh då är det ju kalas, men har hd e-1, reon chipet? Skal enligt avs medlemmarna vara den som är att tacka för den högkvalitativa sd uppspelningen
Postad 14 maj 2007 - 19:55
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
detsamma gäller ju HD-E1 den står sig nog hyfsat mot te x Denon 1930 och Yamaha 1700, den är verkligen grym på DVD scaling kan ja säga..
<{POST_SNAPBACK}>
Någon som har jämfört dessa maskiner och kan ge mer input? EDIT: Och ytterligare en fråga som jag inte lyckats hitta svaret på efter att ha läst drygt halva tråden: Är det samma chip eller vad det nu är för något som uppskalar i E1 och XE1 eller är det olika? (frånsett just skillnaden att XE1 skalar till 1080p?)
Redigerat av Unregistered44b9fd0c, 15 maj 2007 - 17:59.
Postad 15 maj 2007 - 18:26
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Det är olika chip i E1 och XE1
Postad 15 maj 2007 - 19:27
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Någon som jämfört dessa? Om man inte är intresserad av skillnaden i ljudkretsarna eller 1080p är det värt 3000kr extra för uppskalningen?
Postad 15 maj 2007 - 19:32
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
ja får det till 4000 kr xtra och nej det är knappast värt mer än det dubbla då det i huvudsak är HDDVD du ska köpa jue samt att den är tillräckligt grym på scaling HD-E1.an alltså den är mkt BRA...
Postad 15 maj 2007 - 19:33
khalnur
-
khalnur
-
Veteran
-
-
1 668 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket chip sitter i E1?
Postad 15 maj 2007 - 21:44
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Postad 15 maj 2007 - 23:50
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
ja får det till 4000 kr xtra och nej det är knappast värt mer än det dubbla då det i huvudsak är HDDVD du ska köpa jue samt att den är tillräckligt grym på scaling HD-E1.an alltså den är mkt BRA...
<{POST_SNAPBACK}>
Det lutar nästan åt E1:an just nu. Med tanke på att den kostar 4000kr. Alternativen för min del är väl Denon 1930 eller Oppo981HD. Efter att ha läst en del om Oppon så verkar det inte som den passar så bra med Panasonic PX70, och då återstår bara 1930. Här blir prisskillnaden 800kr om man ska köra en icke regionsfri och 500kr om man vill ha en regionsfri. Men nu har jag börjat kika på Sonys regionsfria för 1500:- också, kanske man bör ta denna istället och vänta till HD-kriget är över. Svåra val svåra val...
Postad 16 maj 2007 - 06:08
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Rixbaronen - jag har inte testat e1, så kan inte svara för den, men är den i närheten av xe1 så får du en fantastiskt bra sd spelare. Jag har läst två _Seriösa_ tester på avs forum som jämfört xe1 mot separata scalers (dyra sdi varianter) där vissa tyckt reon gjort ett bättre jobb och andra tyckt det varit oavgjort.
Bild och ljud ansåg hd xe1 vara lika bra som separata dvd spelare i sin prisklass (riktpriset 11k) och det är ju inte heller dåligt....
Jag tror inte du gör fel med en e1 oavsett hur du vrider och vänder på saken, du får förutom en bra spelare även en hd dvd, och skulle nu br bli vinnande format så är ju inte spelaren oanvändbar bara för det.
kör på en e1 nu och var med på vår beställning den 25:E från hd moviesource
Postad 16 maj 2007 - 07:03
valmont74
-
valmont74
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jag mailade Toshibas europasupport om den analoga 5.1 utgångens LFE och fick svaret "We are awaiting further news about whether the low LFE level can be resolved by firmware upgrade."
Så tydligen verkar de inte veta riktigt OM det går att lösa. Jag vet att XA2 har samma problem (det är väl mer eller mindre samma maskin), men hur var det med XA1? Har de ändrat nån hårdvara som ställt till det...
Postad 16 maj 2007 - 07:45
Unregistered4b026b86
-
Unregistered4b026b86
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
om chipen http://www.avsforum....ight=xa2 a2 a20
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt ditt inlägg så är det samma chip som skalar upp till 1080i, fast sen har XE1 HQV chippet som deinterlacar till 1080p. Skalningen är alltså samma, deinterlacingen skiljer. För övrigt kan jag skriva under på att HD-E1 är en väldigt trevlig maskin även för SD DVD. Deinterlacingen är inte perfekt (den klarar inte alla felflaggade filmer), men övriga parametrar (färger, kontrast, skärpa etc.) är så bra att jag är otroligt nöjd med den....ljusår bättre än min gamla Denon 2200 (som ändå kostade 7kkr för 3 år sedan). Att den är lite långsam bryr jag mig inte så mycket om, det som kan vara lite störande är i så fall fläktljudet (men det går ju att lösa om man är känslig). Tycker den ger väldigt mycket bildkvalite för pengarna.
Redigerat av Unregistered4b026b86, 16 maj 2007 - 07:51.
Postad 16 maj 2007 - 08:41
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Skulle vilja säga att interlacingen är perfekt, är ju inte som sagt spelarens fel om filmerna är dåliga (DVD), sen är det ju som sagt samma chip som i HDEX1 förutom att den sitnämnda har andra grejer för 1080P, HDEX1 är helt enkelt en spelare för de som sitter på fet 1080P projje alternativt en "BRA" 1080P Plasma /LCD, i väntan på ännu bättre i mitt fall och billigare Plasmor för 1080P och framtida HDDVD lirare med 1080P, så är jag otroligt nöjd med HD-E1.an..
som s.m.f sa tycker ja alla ska köpa en HD-E1.a nu som tvekar och sen gå in i HDDVD tråden och vara med och beställa filmer den 25:e
Postad 16 maj 2007 - 10:09
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
om chipen http://www.avsforum....ight=xa2 a2 a20
<{POST_SNAPBACK}> Enligt ditt inlägg så är det samma chip som skalar upp till 1080i, fast sen har XE1 HQV chippet som deinterlacar till 1080p. Skalningen är alltså samma, deinterlacingen skiljer.
<{POST_SNAPBACK}>
Njae, som jag förstod det så är det NEC:n som sköter dekodning etc. Eftersom E1 inte verkar ha några ytterliggare chip antar jag att det är NEC som sköter all skalning/deinterlace (såväl DVD som HDDVD) i den men jag ser ingen anledning att tro något annat än att det är Reon som kirrar båda dessa två bitar (+ ev postprocessing) i XE1. Synd att E1 strular till det med felflaggat material, blir galen när spelare rammlar ur filmläget, men det är klart, nån anledning att köpa de dyrare spelarna måste det ju finnas.  (vet iofs inte om ens XE1 kirrar det perfekt) Men jag ser inte varför man skulle behöva "1080-prylar" för att dra nytta av den extra PQ:n i XE1, den innebär mer än "har andra grejer för 1080P" mao, henke007. Ja iaf om man pratar om DVD oxå. (med det inte sagt att E1 är ett dåligt köp - förstås)
Postad 16 maj 2007 - 10:38
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
För vad det är värt så är här en tråd med jämförelse mellan xa2 och pioneer 595 sdi modifierad kopplad via sdi till en Crystallio II video processor. Testat med hqv disc http://www.avsforum....ad.php?t=782887Hans tester lovordar xa2. Andra medlemmar bidrar med feedback och synpunkter, alla är långt ifrån eniga, men kontentan pekar mot en extremt bra sd spelare med hd dvd som bonus .... eller en hd dvd spelare som även är en extremt bra sd dvd spelare Jag kan skriva under på det sista, även om jag gärna hade sett den regionsfri på sd dvd också.
Postad 16 maj 2007 - 20:24
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Rixbaronen - jag har inte testat e1, så kan inte svara för den, men är den i närheten av xe1 så får du en fantastiskt bra sd spelare. Jag har läst två _Seriösa_ tester på avs forum som jämfört xe1 mot separata scalers (dyra sdi varianter) där vissa tyckt reon gjort ett bättre jobb och andra tyckt det varit oavgjort.
Bild och ljud ansåg hd xe1 vara lika bra som separata dvd spelare i sin prisklass (riktpriset 11k) och det är ju inte heller dåligt....
Jag tror inte du gör fel med en e1 oavsett hur du vrider och vänder på saken, du får förutom en bra spelare även en hd dvd, och skulle nu br bli vinnande format så är ju inte spelaren oanvändbar bara för det.
kör på en e1 nu och var med på vår beställning den 25:E från hd moviesource 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret och tack till er övriga som svarat. Svårt att välja är det ju alltid när det gäller elektronik  . Vad är det för gruppköp det pratas om? kanske är lite väl OT nu, isf ber jag om ursäkt.
Postad 16 maj 2007 - 20:46
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Det är vi i HDDVD tråden som ska köpa film samtidigt en dag för att visa vårt gemensamma stöd för formatet , samt lägga beställning på samma ställe och få en liten rabatt...
no need to say ur sorry
Postad 17 maj 2007 - 19:39
Greve_G
-
Greve_G
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Kan ingen ägare av en HD-E1 peta in en divx/xvid-film och se om den fungerar??
Postad 18 maj 2007 - 22:45
Unregistered44b9fd0c
-
Unregistered44b9fd0c
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ytterligare en fråga till alla som sitter med någon av dessa maskiner men framförallt E1. Har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag såg precis fläkthålet på baksidan av E1:an. Låter denna maskin när den spelar och i så fall hur mycket, är det såpass att det kan vara störande för en som är ganska petig när det gäller ljud? Själv vill jag helst ha en på gränsen till helt tyst maskin. Att den är lite långsam bryr jag mig inte så mycket om, det som kan vara lite störande är i så fall fläktljudet (men det går ju att lösa om man är känslig).
Och vad menar du med att det går att lösa?
Redigerat av Unregistered44b9fd0c, 18 maj 2007 - 23:02.
Postad 19 maj 2007 - 10:40
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Ytterligare en fråga till alla som sitter med någon av dessa maskiner men framförallt E1. Har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag såg precis fläkthålet på baksidan av E1:an. Låter denna maskin när den spelar och i så fall hur mycket, är det såpass att det kan vara störande för en som är ganska petig när det gäller ljud? Själv vill jag helst ha en på gränsen till helt tyst maskin.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har en XE1 och ja, den låter en del. Jag stör mig inte men är man känslig så kan man nog störa sig på den.
Postad 19 maj 2007 - 14:03
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Hej!
Har inte plöjt igenom hela tråden men frågar istället, hur funkar xe1:an med brända dvd-skivor?
Postad 19 maj 2007 - 16:45
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Hej!
Har inte plöjt igenom hela tråden men frågar istället, hur funkar xe1:an med brända dvd-skivor?
<{POST_SNAPBACK}>
Kanon för mig.
Postad 19 maj 2007 - 17:34
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1 646 inlägg
Jag har inte heller orkar plöja genom tråden. Har förstått att när det gäller HD-DVD är den regionsfri? Vad gäller på SD-DVD, går det att köra R1 och R2 orginaldvd på XE1? Min proj har bara DVI, jag antar att det inte är några problem att köra med en HDMI--->DVI-adapter och sen via DVI till projens DVI-ingång?
Redigerat av Drem, 19 maj 2007 - 17:39.
Postad 19 maj 2007 - 17:44
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Jag har inte heller orkar plöja genom tråden. Har förstått att när det gäller HD-DVD är den regionsfri? Vad gäller på SD-DVD, går det att köra R1 och R2 orginaldvd på XE1? Min proj har bara DVI, jag antar att det inte är några problem att köra med en HDMI--->DVI-adapter och sen via DVI till projens DVI-ingång?
<{POST_SNAPBACK}>
XE1 kan spela alla HD DVD-filmer som finns men bara region 2 för DVD. Det borde inte vara några problem att köra HDMI > DVI.
Postad 19 maj 2007 - 18:44
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Kanon för mig.
Vad tycker du om kvaliteten då på dvd, har själv just nu en marantz dv6600 som jag varit nöjd med men som börjat krångla nu så jag tänkte jag kan uppgradera till denna xe1. Som ersättare till marantzen för tillfället är min ps3:a som jag tycker presterar riktigt dåligt som dvd-spelare (bd-spelare presterar den dock helt okej) men denna toshiba kanske kan vara något. Såg att du ochså skaffat dig en tw1000, funkar bra tillsammans med xe1:an? Vad är skillnaden mellan denna och XA2?
Postad 19 maj 2007 - 19:02
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Vad tycker du om kvaliteten då på dvd, har själv just nu en marantz dv6600 som jag varit nöjd med men som börjat krångla nu så jag tänkte jag kan uppgradera till denna xe1. Som ersättare till marantzen för tillfället är min ps3:a som jag tycker presterar riktigt dåligt som dvd-spelare (bd-spelare presterar den dock helt okej) men denna toshiba kanske kan vara något. Såg att du ochså skaffat dig en tw1000, funkar bra tillsammans med xe1:an?
Vad är skillnaden mellan denna och XA2?
<{POST_SNAPBACK}>
XE1 fungerar mycket bra som dvd-spelare tycker jag. När jag köpte den, utan att ha läst några recensioner (det fanns inga då) så hade jag inte så stora förväntningar på dvd-spelaren. Stoppade i en dvd-film (hade inga hd dvd-filmer då) och tappade hakan. Kombinationen TW1000 - XE1 är helt klart grym. Båda klarar hdmi 1.3 och en firmvareuppdatering för 1080p24hz verkar vara på gång till XE1, vilket TW1000 har stöd för. Ett tips är att köpa senaste nummret av "Bild & Ljud Hemma". Där recenserar de både XE1 och TW1000. Skillnaden mellan XE1 och XA2 är att XA2 inte klarar PAL och bara klarar region 1 för dvd. XE1 klarar både PAL och NTSC och klarar bara region 2 för dvd. Annars är det nog samma maskin.
Postad 19 maj 2007 - 19:21
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Härligt, det va vad jag ville höra.
Känns som det e dags och hoppa på hd-dvd tåget nu.
Tack för snabba svar.
Postad 19 maj 2007 - 21:03
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1 646 inlägg
Finns det verkligen inga firmwarehack eller dylikt för oss som har massor med R1 SD-DVD i samlingen?
Postad 21 maj 2007 - 11:30
MiJo
-
MiJo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Säkerligen fel tråd att lägga denna post i men handlar ju om hd-filmer iaf.
Finns det några filmer med svensk text än? Om inte vet någon när det kan tänkas börja dyka upp?
Postad 21 maj 2007 - 11:33
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Finns det några filmer med svensk text än? Om inte vet någon när det kan tänkas börja dyka upp?
<{POST_SNAPBACK}>
Finns en del. De flesta från Discshop ska ha Svensk text. Av de filmerna jag har köpt så har "The Holiday" samt "The Pianist" svensk text.
Postad 21 maj 2007 - 14:33
MiJo
-
MiJo
-
Amatör
-
-
75 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Finns en del. De flesta från Discshop ska ha Svensk text. Av de filmerna jag har köpt så har "The Holiday" samt "The Pianist" svensk text.
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar o bockar
Postad 21 maj 2007 - 14:41
Machinegunjoe
-
Machinegunjoe
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Kan ingen ägare av en HD-E1 peta in en divx/xvid-film och se om den fungerar?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr så funkar det inte. Skulle kännas lite b och kolla på xvid på denna maskinen ändå så lika bra är väl det
Postad 21 maj 2007 - 15:25
alex6699
-
alex6699
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
CdOn säljer också HD-DVD filmer med svensk text.
På väg till mig därifrån är Poseidon, Training Day och Miami Vice.
Sen har ju som sagt Discshop en del också. Därifrån kom The Departed förra veckan.
Postad 21 maj 2007 - 18:56
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Är det någon som uppdaterat till 1.5 firmware? Jag kan inte connecta till servern, på AV-forum sa dom att servern inte funkade.... :/ Finns den online någon stans så man kan bränna till CD själv?
Postad 21 maj 2007 - 19:42
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
hur bränner man till CD, vill ha senaste firmware till min HDE1:a, nån som gjort detta nyligen kanske??
Postad 21 maj 2007 - 20:24
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Man laddar ner en ISO fil från nätet och öppnar med NERO brännarprogram tex. Men att hitta filen är lite svårare, jag såg en torrent men det var ingen som uploadade där, jag får se om jag mailar Toshiba imorgon, annars väntar jag och ser vad som händer.
Postad 21 maj 2007 - 20:31
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
har du eller nån? mail till toshiba som har hand om firmware el, kan dem skicka en skiva som man läst om???
Postad 22 maj 2007 - 01:44
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Ny info om 24p updaten mm...translation via Babel fish http://www.homecinem...=3255#170808096As I very was very astonished by this information, I asked for confirmation to person in charge HD DVD Européen at Toshiba ( Olivier Van Wynendaele). Here what it confirmed to me today: the support of the exit 24p is well planned for the XE1 via an update of the firmware for the end of September. The advanced interactivity is not really a problem for an exit 24p. Go, in gift, with the agreement of Toshiba, planning concerning the updates to come here for the XE1: - at the end of May, new firmware which will improve the compatibility of titles HD DVD with the turntable - at the end of June, new firmware which will bring the functionalities networks (for connected titles HD DVD) - at the end of September, firmware which will bring the 24p and High Bitrate Audio (transmission of compressed flows of the advanced audio codecs in HDMI 1.3 for an external decoding in the amplifiers of new generation) I recommend to you to pay attention to (distort) information which circulates so quickly on the fabric... - Xavier Microsoft HD DVD insider
Postad 22 maj 2007 - 11:01
Dankan
-
Dankan
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Köpte en XBOX 360 hd addon för nån månad sen för att prova om HD DVD var nått för mig. Såg första Matrix filmen igår och nu är jag fast!
Funderar starkt på att byta upp till en E1:a, Detta blir ju ett byte som kostar några tusen... Är det värt det? Vilken är dom största skillnaderna?
Postad 22 maj 2007 - 11:16
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Bättre Bild, Ljud, inställningsmöjligheter och menyer, utseende, betydligt tystare, HDMI, alla nya ljudformat , MKT bra som DVD spelare (reg2)
Redigerat av henke007, 22 maj 2007 - 11:17.
Postad 22 maj 2007 - 13:00
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Mailade Toshiba angående firmware update disc, dom sa att jag skulle kontakta stället där jag köpte spelare, men jag köpte en begagnad så jag skiter i detta nu, får hoppas dom fixar servern snart istället. Helt otroligt att dom inte kan lösa det här lite bättre, spelaren har USB portar, varför kan man inte ladda ner en fil från sin PC och spara på ett USB minne?? Börjar tröttna på hur buggigt och dåligt allt funkar, och hur omständigt det måste vara att försöka fixa problem...
Postad 23 maj 2007 - 14:15
Unregistered841d930f
-
Unregistered841d930f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Här finns firmware 1.5 till Toshiba HD-E1 att ladda hem. http://rapidshare.co...re_1.5.iso.htmlJag valde "Burn Image" i Nero och brände på en cd och det funkade fint.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|