Playstation 3- Problem
1710 svar till detta ämne
Postad 24 February 2009 - 08:58
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Ni som har haft utgången garanti där blålasern dött, har ni fått det fixat genom att reklamera eller har dom tjaffsat en massa?
Min PS3 har varit inlämnad sen en vecka och än har jag inte fått något besked. Trådlöst: Mitt trådlösa nätverk har fungerat smärtfritt sen jag bytt ut min gamla Netgear router. Med min gamla router hade jag problem så fort det fanns mer än en påloggad användare trådlöst.
Postad 24 February 2009 - 09:10
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Vet inte om detta är rätt del att posta i.
Är så att jag kör trådlöst nätverk och det är ruskigt segt =( har även hört från ett par vänner att det går segt som attans när man kör trådlöst, så ska det väl inte vara?
Många har ju trådlöst som ett argument för PS3 då tycker man ju att det borde fungera också. Vill verkligen inte dra en sladd till vid väggarna så alla tips mottages varmt.
Har du inga krav så funkar det utmärkt med trådlöst. Vill du strema bild och ljudfiler från datorn och börjar vi prata lossles så räcker inte bandbredden till. Skaffa "tråd" är enda lösningen i dagsläget. Nätverkskabel från dator till router, och från router till PS3. Har du inte möjlighet till det så kan du ju prova Wifi-inställningen under transcoding settings/Mencoder, blir sämre kvalitet men det är för att bandbredden inte räcker till när du kör trådlöst. Det finns snygga kabelelister, och det går även att lägga tråd i väggen i flex/Vp rör...
Redigerat av SunfireTHX, 24 February 2009 - 09:17.
Postad 24 February 2009 - 09:35
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Inga problem med min Router, allt annat flyter på fint, inga direkta krav men att tanka hem ett demo på 180mb ska inte ta så lång tid.
Självklart finns det fina lister har sådana och sladdar i väggen =) men bara för att det finns sådana lösningar så behöver man inte acceptera att det trådlösa inte går som det "borde"
Hihi kul att du försöker göra dig lustig och märkvärdig  Fast det hade fungerat bättre om du skrev från modem till router istället för dator till router.
Postad 24 February 2009 - 10:08
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Inga problem med min Router, allt annat flyter på fint, inga direkta krav men att tanka hem ett demo på 180mb ska inte ta så lång tid. Självklart finns det fina lister har sådana och sladdar i väggen =) men bara för att det finns sådana lösningar så behöver man inte acceptera att det trådlösa inte går som det "borde"
Hihi kul att du försöker göra dig lustig och märkvärdig Fast det hade fungerat bättre om du skrev från modem till router istället för dator till router.
Mina upplevelser är väl att jag får väldigt varierande hastigheter mot PSN Store. Ibland går det väldigt snabbt ibland går det i snigelfart. Detta oavsett om jag kör trådat eller trådlöst. Dock har jag gått över till helt trådat då jag ville tråda allt annat inne i vardagsrummet.
Postad 24 February 2009 - 17:23
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Bara jag som inte kan logga in nu på konto ? står bara you have been signed in när man försöker.
Postad 24 February 2009 - 17:56
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Inga problem med min Router, allt annat flyter på fint, inga direkta krav men att tanka hem ett demo på 180mb ska inte ta så lång tid. Självklart finns det fina lister har sådana och sladdar i väggen =) men bara för att det finns sådana lösningar så behöver man inte acceptera att det trådlösa inte går som det "borde"
Hihi kul att du försöker göra dig lustig och märkvärdig Fast det hade fungerat bättre om du skrev från modem till router istället för dator till router.
Ursäkta, ledsen om du tog illa upp, det var aldrig meningen, sry
Postad 25 February 2009 - 19:36
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Min PS3 hänger sig och startar om när jag försöker spela från usb eller kopiera till hårdisk en avi-fil. Spelar ingen roll vilken sort det är . Till och med filmer omgjorda med mkv2vob. Redan kopierade filmer till hårdisken fungerar (mkv2vob och avi ). Väldigt nyfiken om fler råkar ut för samma problem på sistonde?
Postad 26 February 2009 - 08:19
Unregistered340a9c7d
-
Unregistered340a9c7d
-
Forumräv
-
-
960 inlägg
Nån som vet om det finns någon statistik på antalet blålaserkrasher sett till maskinvaruversion?
Tex om en viss utgåva är förskonad medans andra är hårdare utsatt?
Postad 26 February 2009 - 20:19
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Mitt problem är att jag aldrig får igen min konsoll. Veckorna bara går. Finns det något slöare än NF? Har aldrig varit med om liknande. Köp en bil och den går sönder, hej vänta sex veckor för att sedan få tillbaks en begagnad kärra någon annan haft i sin ägo. Det är exakt det som hänt mig och jag godtog inte en konsoll som lät mer än den som läsarn gick sönder på. Är det någon som har liknande erfarenhet? Någon som varit i kontakt med konsumentombudsman eller liknande? Börjar vissna kraftigt på det här. Garantin på konsollen kommer ju f*n hinna gå ut innan jag får igen den. Helt sjukt.
Redigerat av MrSthlm, 26 February 2009 - 20:36.
Postad 04 March 2009 - 21:43
Unregistered07766a08
-
Unregistered07766a08
-
Användare
-
-
185 inlägg
Samma här, tiden går och inte ett ord från NF
Postad 05 March 2009 - 20:49
Suit
-
Suit
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjena, har lite problem med min PS3a. Får inte nätverksuppkopplingen att fungera. Använder exakt samma sladd in i datorn och då kommer jag in på nätet utan problem. När jag skall försöka med PS3 funkar det dock inte (den lilla lampan där man stoppar in sladden blinkar frenetiskt).
Någon som haft ett liknande problem och vet vad det beror på. Måste man lämna tillbaka skiten eller?
Postad 05 March 2009 - 21:43
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Min PS3 hänger sig och startar om när jag försöker spela från usb eller kopiera till hårdisk en avi-fil. Spelar ingen roll vilken sort det är . Till och med filmer omgjorda med mkv2vob. Redan kopierade filmer till hårdisken fungerar (mkv2vob och avi ). Väldigt nyfiken om fler råkar ut för samma problem på sistonde?
Problemet löste sig själv och hur, vet jag inte.
Postad 05 March 2009 - 22:03
Suit
-
Suit
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Upptäckte ytterligare ett litet fel. När jag inte lyckades komma in på nätet bestämde jag mig för att uppdatera systemet via annat lagringsmedium. Tankade hem filen till ett USB minne och pluggade in i spelare. När jag försökte uppdatera står det dock att spelaren inte kan hitta någon uppdatering (trots att denna ligger på USB minnet) . Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 06 March 2009 - 10:20
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Upptäckte ytterligare ett litet fel. När jag inte lyckades komma in på nätet bestämde jag mig för att uppdatera systemet via annat lagringsmedium. Tankade hem filen till ett USB minne och pluggade in i spelare. När jag försökte uppdatera står det dock att spelaren inte kan hitta någon uppdatering (trots att denna ligger på USB minnet) . Någon som vet vad det kan bero på?
Här står hur du skall göra vid uppdatering. http://se.playstatio...ftware/updates/Man måste skapa en mapp på USB-minnet å lägga filen där. Angående ditt internetproblem så måste du nog beskriva det lite mer. Har du gjort inställningar i PS3an? Den funkar liksom inte bara "out of the box".
Postad 06 March 2009 - 13:02
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Minor issue:
Har stoppat i Ratchet & Clank "Tools of Destruction" i min snart två veckor gamla 80G PS3. Får upp meddelandet:
"Det finns inte tillräckligt med plats på hårddisken. För att installera spelet behövs 419 MB ledigt utrymme. Frigör mer utrymme på hårddisken och försök igen."
Grejen är att jag inte sparat något på hårddisken ännu. Måste man formattera hdd'n innan man kan använda den eller liknande?
Postad 06 March 2009 - 13:43
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Nä, det skall inte behövas.
Har du uppdaterat den till rätt FW?
Postad 06 March 2009 - 14:02
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Uppdaterade fw i PS3 för ca en vecka sen, så det bör vara bland det mest färska.
Postad 07 March 2009 - 09:51
Suit
-
Suit
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Angående ditt internetproblem så måste du nog beskriva det lite mer. Har du gjort inställningar i PS3an? Den funkar liksom inte bara "out of the box".
Kanon, nu funkar uppdateringen i alla fall. Hade missat den informationen. Tackar Så här ser mina inställningar ut: inställningar för IP adress: automatisk Ange DHCP-värdnamn: ställ inte in DNS inställning: automatisk MTU: automatisk Proxyserver: använd inte UpNp: aktivera När jag testar anslutningen misslyckas den med att hitta en IP:adress Det kan tilläggas att jag inte använder en router utan bara byter sladd mellan datorn och PS3an.
Postad 07 March 2009 - 19:11
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Du måste ställa in på samma sätt som i datorn då, fasta IPn osv? Fast enklast är ju att skaffa en router för 299 kr. Ring din internetleverantör om du inte får det å funka.
Postad 07 March 2009 - 19:18
Suit
-
Suit
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Du måste ställa in på samma sätt som i datorn då, fasta IPn osv? Fast enklast är ju att skaffa en router för 299 kr. Ring din internetleverantör om du inte får det å funka.
Får nog bli att införskaffa en router. Tack för hjälpen!
Postad 08 March 2009 - 03:42
Unregisteredb287fd5d
-
Unregisteredb287fd5d
-
Amatör
-
-
75 inlägg
När jag skulle koppla PS3:an till hd-tven, så fick jag bara bild inget ljud, kör med hdmi kabeln direkt till tven. Förut när jag spelat eller kollat på film på hd-teven så fick jag ljud. Så jag undar om det är någon inställning som ändrats på PS3:an eller tven, eller om det kan vara fel på hdmi portarna på PS3:an eller tven? Det konstiga är att jag får ljud när jag använder scart som ljud o bild. Så jag tror inte det är fel på PS3:ans ljudkort. Har ni några förslag vad som kan vara fel, eller vad jag kan göra?
Tack på förhand
Postad 08 March 2009 - 03:55
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Jag fick som sagt "YLOD" för 1,5 månad sen, fick tillbaka en "ny" konsoll. Funka fint i början, men nu har den börjat låsa sig ganska mycket. Ca. 10 gånger på 3 dagar, min förra konsol jag hade låste sig kanske så många gånger sen jag köpte den (Mars-07). Vad kan sånt bero på? Överhettning? Orkar inte göra nåt, bara att köra på.
Postad 08 March 2009 - 09:28
pejau
-
pejau
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Idag när jag satt och spela KZ2 så slockna TVn för mig. Dock så fortsatte PS3an att gå.
Jag starta om PS3an och TVn, men fortfarande ingen bild. Vad kan felet vara? För som sagt, PS3 startas och surrar på som vanligt, men jag får ingen bild
Det löste sig! WOHO!
Redigerat av pejau, 08 March 2009 - 10:29.
Postad 08 March 2009 - 15:37
uberking
-
uberking
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Har fått problem när jag skall starta upp ps3. Den står och tuggar precis innan menyn skall komma upp.. Någon som vet vad problemet kan vara?
alla sladdar sitter i som dem skall och har en Full HD tv och allt har funkat klockrent innan..
Tacksam för svar
Postad 08 March 2009 - 16:18
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Minor issue: Har stoppat i Ratchet & Clank "Tools of Destruction" i min snart två veckor gamla 80G PS3. Får upp meddelandet:
"Det finns inte tillräckligt med plats på hårddisken. För att installera spelet behövs 419 MB ledigt utrymme. Frigör mer utrymme på hårddisken och försök igen."
Grejen är att jag inte sparat något på hårddisken ännu. Måste man formattera hdd'n innan man kan använda den eller liknande?
En liten bugg, det hela löste sig efter att jag sparat ned lite demos mm. Funkade inte att köra spelet på tom hårddisk.
Postad 08 March 2009 - 18:05
niklas86
-
niklas86
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hejsan.
Fick min nya 80gb'are igår. Det är något missljud i den. Låter som om det är hårddisken som sjunger på sista versen men provade precis den i min dator och den var helt tyst (iaf lät den inte mer än den ska!). Funderar lite på om det är något med fläktarna men de susar så tyst i bakgrunden. Har precis bytt från en 60 gb så tycker att fläktarna är tysta men det missljudet låter betydligt mer och är betydligt mer störande.
Är det bara att ringa dit jag har köpt ps3'an eller har ni något tipps?
Niklas
Ingen som har gissning vad det kan vara? Har mailat med butiken (Arsa Data) jag köpte den i men de hänvisar till sony. Men vad jag har förstått är det Nordisk FIlm som har hand om det i Sverige? Hur går jag till väga när jag ska kontakta de? Ringa eller Mail? har inte hittat något passande nummer på deras sida. Tacksam för hjälp! MvH Niklas
Postad 09 March 2009 - 23:22
Unregistered67fa056e
-
Unregistered67fa056e
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Min PS3 40GB gick sönder för tre veckor sedan, garantin hade gått ut med drygt en månad. Först hade jag planer på att byta lasern själv, men då det inte är helt lätt att få tag på reservdelar om man inte är beredd att beställa från Hong Kong så tog jag och ringde El-gigantens servicenummer istället, berättade hur det låg till och det var absolut inga problem att lämna in den på service.
Nu dryga 2 1/2 vecka senare har jag fått en ny PS3:a utan några som helst problem eller bråk. Felet var välkänt hos gigantens support och dom skötte det väldigt snyggt. Så har ni problem med lasern, kontakta butiken där ni köpte den först innan ni mecka dit en egenköpt laser!
Fick jag en ny eller begagnad? Det fanns inte en repa på konsolen och alla anslutningar (kontakter) såg helt nya ut, så det är med stor sannolikhet en ny!
- mvh Hedman, Västerås
Postad 10 March 2009 - 06:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
en snabbfråga bara. när man har startat sin konsol, ska det lysa en bå och en grön lampa hela tiden då? fick se de nu och jag har aldrig lägt märke till att det är två dioder som lyser
någon som kan bekräfta de?
Postad 10 March 2009 - 06:21
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
en snabbfråga bara. när man har startat sin konsol, ska det lysa en bå och en grön lampa hela tiden då? fick se de nu och jag har aldrig lägt märke till att det är två dioder som lyser någon som kan bekräfta de?
Mina lyser hela tiden.
Postad 10 March 2009 - 06:52
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Mina lyser hela tiden.
bra då är det inget fel
Postad 11 March 2009 - 19:11
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Min PS3 gick sönder den 17/2 och inlämnad till återförsäljare(Ica Maxi) den 18/2 eller 19/2.
Idag ringde Maxi och sa att jag hade en enhet att hämta ut.
Frågade killen vilket serienummer det var och det stämde inte alls med den jag lämnade in...
Så nu undrar jag om det finns något sätt att kolla om den är ny eller "bättre begagnad"?
På TV/Monitorer finns det servicemenyer där man bl.a kan kolla antal timmar som produkten har körts.
Finns något liknande för PS3an?
Enheten ser iofs väldigt clean och oanvänd ut, men det vore kul att veta iaf.
Knappt tre veckors väntetid tycker jag är fullt godkänt. Man har ju hört skräck historier om Nordisk Film...
Redigerat av Falcy, 11 March 2009 - 20:01.
Postad 14 March 2009 - 22:17
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Jag är sjukt förbannad nu. Ska försöka behärska mig (skyller lite på alkohol, dålig ursäkt jag vet). Det började i Nov när min blurayläsare gick sönder, lämnade in konsollen (40gb) på game där jag köpt den. Tog en månad sen fick jag en ny (trodde jag iaf, bättre begagnad visade det sig) som sedan game ringde och ville ha tillbaks för att dem gett mig en annan kunds konsoll. Surethang lämnar igen den och får en annan som låter för €"&€"#&%&, lämnar igen den två månader går och idag fick jag meddelande om att det fanns en konsoll till mig. Jag lämnade alltså in den förra i mitten på januari, nu får jag tillbaks en som låter som en skördetröska. Antingen säljer jag den (förstår iofs inte vem som skulle betala nåt för den) eller så är det samma historia igen...
Jag har vissnat totalt, det här är inte kul längre. Nordisk Film våldtar sina kunder.
Postad 15 March 2009 - 21:30
tompaaaan
-
tompaaaan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Problem att spela DVD-skivor!
jag har ett problem med att spela dvd-skivor på min konsoll. När jag stoppar i en skiva kommer ps-menyn upp å man ser att den automatiskt börjar läsa skivan eftersom jag valt autostar, men sen hände rde tinte så mycket mer. Tv flimmrar till i en grön nyans, symbolen för att den läser skivan syns i övre högra hörnet och sedan blir det alldeles svart och det står att det inte finns någon in-signal till tvn. man kan inte göra någonting, händer inget om man trycker på kontrollen. det enda som går att göra är att ta ut skivan men skärmen är fortfarande helt svart. Får avsluta Ps3an genom att hålla inne av/på-knappen i 10 sek.
detta händer både emd brända och köpta filmer, men jag har inga problem att vare sig spela bd-diskar eller spela ps-spel.
nån som vet vad felet kan vara?
MVH Tompa
Ps. hör även ett litet hackande ljud med jämna mellanrum från konsollen när man spelar, ska det låta så?
Postad 16 March 2009 - 07:52
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Problem att spela DVD-skivor!
MVH Tompa
Är det rätt region på DVD-skivorna?
Postad 16 March 2009 - 10:12
tompaaaan
-
tompaaaan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
ja det ska det vara, fungerar på alla mina nadra dvd-spelare så.
efter att har testat mig fram lite märkte jag att det funkar att spela dvd om jag använder multi-scart-kabeln, men inte om jag använder hdmi, ska det vara så verkligen?
MVh Tompa
Postad 16 March 2009 - 20:51
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag kan inte kolla på film på min, jag skulle se Blood diamond och fick felmeddelande 80029906.
Jag har inte hunnit prova med någon annan film ännu.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Postad 16 March 2009 - 22:18
tompaaaan
-
tompaaaan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
ringde expert idag, där jag köpt den, men de hade aldrig hört talas om felet, men fick numret till sony swe så ska ta å ringa dem imorgon, återkommer med besked.
Postad 17 March 2009 - 08:44
Rocketeer
-
Rocketeer
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Min blueraylaser slutade att fungera för ett tag sedan och jag lämnade in min PS3 den 11/2. Igår, den 16/3 fick jag tillbaka en refurbished enhet. 33 dagar var jag utan PS3 och överleved, bragdguld på gång?
Enheten är blank och fin och ser ny ut, dock så fanns det ett klistermärke på kartongen som det stod "factory refurbished" på. Tyvärr verkar fläkten låte lite mer på min nya än min gamla.
Postad 17 March 2009 - 11:35
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag kan inte kolla på film på min, jag skulle se Blood diamond och fick felmeddelande 80029906.
Jag har inte hunnit prova med någon annan film ännu.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Provade med I Am Legend, funkar utan problem. (Fan vad bra bild det är).
Postad 18 March 2009 - 06:53
Unregistered07766a08
-
Unregistered07766a08
-
Användare
-
-
185 inlägg
Min blueraylaser slutade att fungera för ett tag sedan och jag lämnade in min PS3 den 11/2. Igår, den 16/3 fick jag tillbaka en refurbished enhet. 33 dagar var jag utan PS3 och överleved, bragdguld på gång?
Enheten är blank och fin och ser ny ut, dock så fanns det ett klistermärke på kartongen som det stod "factory refurbished" på. Tyvärr verkar fläkten låte lite mer på min nya än min gamla.
Samma här, fick tillbaka min Ps3 efter ca 1 månad och det va precis som i ditt fall en maskin som såg ny ut men antagligen är en refurbished, precis som din så låter den mer än min gamla men vet inte om det gör nåt att tjaffsa, lite trist dock då den gamla nästan va knäpptyst
Postad 18 March 2009 - 21:39
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Samma här, fick tillbaka min Ps3 efter ca 1 månad och det va precis som i ditt fall en maskin som såg ny ut men antagligen är en refurbished, precis som din så låter den mer än min gamla men vet inte om det gör nåt att tjaffsa, lite trist dock då den gamla nästan va knäpptyst 
Jag tycker att du ska klaga. Det bör alla göra som råkar ut för samma sak. Jag har själv råkat ut för det flera ggr. Tänker aldrig ge mig. Betala flera tusen för något som man irriterar sig på, då är jag hellre utan. Kan dem inte lösa problemet får dem häva köpet. Du ska ju inte behöva få tillbaks något som är sämre än det du lämnade. Det svaret fick jag när jag ringde en konsumentvägledare.
Postad 20 March 2009 - 03:23
Fluffcarl
-
Fluffcarl
-
Användare
-
-
239 inlägg
bra då är det inget fel 
det finns fyra indikkatorlampor på ps3:ans framsida deb gröna längst till höger är ström indikatorn och lyser med fast sken när ps3:an äe påslagen. brevid har du en blå lampa som lyser när det är en skiva i blurayspelaren. sen har du en orange lampa som blinkar när hdd:n används och en grön lampa som blinkar när wifi:n är igång
Postad 20 March 2009 - 03:27
Fluffcarl
-
Fluffcarl
-
Användare
-
-
239 inlägg
dom låter lite mer i början innan fläkten fått lite damm på sig som dämpar
Postad 21 March 2009 - 01:17
cyanide
-
cyanide
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Jag fick Yellow Line Of DOOM! (YLOD). Reklamerade den fast att garantin gått ut. Yrkade på systemfel så de tog den =). Hoppas på att få ny snart. Får svar om ett par veckor.
Postad 21 March 2009 - 01:44
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
ja det ska det vara, fungerar på alla mina nadra dvd-spelare så. efter att har testat mig fram lite märkte jag att det funkar att spela dvd om jag använder multi-scart-kabeln, men inte om jag använder hdmi, ska det vara så verkligen?
MVh Tompa
Problemet verkar ju vara att den skalar upp DVD till en upplösning som din bildvisare inte klarar av, prova att klicka ur 1080p och prova igen. eller prova att klicka ur 24hz, det är nog endera av dem som krånglar med tanke på att det funkar med multi-scart.
Redigerat av Unregistered8147b14e, 21 March 2009 - 01:47.
Postad 22 March 2009 - 01:43
seee_yaaa
-
seee_yaaa
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
köpte min första ps3 för ungefär 1,5 år sedan...jag har varit tvungen att lämna in den på service två ggr...
första gången så slutade handkontrollerna att fungera efter cirka 10-15 minuters spel, det konstigaste var att usb-sladden var inpluggad...dom bara blinkade rött...hur mycket det än laddades.!!!andra problemet var att den hängde upp sig...ljudet fortsatte men själva bilden bara frös till..!!efter det så bytte dom ut den...!!sen dess så har det varit frid och fröjd..!!
Postad 27 March 2009 - 16:44
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Det verkar som att det går att fixa ps3an själv om man får en så kallad YLOD. PS3 Yellow Light of Death Tutorial Xbox 360 owners suffer from the RRoD but PS3 has its own problems. A small percentage of PS3 owners suffer from a phenomenon called “Yellow Light of Death” or “YLoD” . A issue very similar to Xbox 360. Up till now there has not been a fix for this but Gilksy1 has found a way to fix this for PS3 owners. This method is oddly familiar to the Xbox 360 RRoD repair and requires you to open your PS3 and need a heat gun. http://www.haxnetwor...death-tutorial/
Postad 28 March 2009 - 10:08
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Man skall inte behöva fixa det själv. Reklamera!!!
Enda anledningen som jag ser det är om man köpt sin PS3a utomlands, då kan det bli meckigt med garanti å reklamation.
Postad 28 March 2009 - 18:30
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Demonterade min handkontroll idag (dualshock 3) pga spilld dricka. Det var spännande, när jag tillslut fick isär den så lossnade 1 och 2 knapparna
Små bärchligt att få ihop allt igen, men med mycket trilskande så gick det. Jag ska tänka 2 gånger innan jag gör det igen.
Postad 28 March 2009 - 19:43
stifflerman
-
stifflerman
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Demonterade min handkontroll idag (dualshock 3) pga spilld dricka. Det var spännande, när jag tillslut fick isär den så lossnade 1 och 2 knapparna
Små bärchligt att få ihop allt igen, men med mycket trilskande så gick det. Jag ska tänka 2 gånger innan jag gör det igen.
Haha vet precis vad du menar  Fick göra likadant för att ena styrspaken fastnade när man tryckte vänster, så plockade isär och pillade lite på den och det hjäpte... men nästan samma sak hände, fast både L2 o R2 ramlade ut och det var lite småstruligt att få ihop igen ja
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|