Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 November 2007 - 22:31

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Har hunnit lira... Gitarren är riktigt fin och känns mycket välbyggd. Dock så "känner" jag inte låtarna på samma sätt som jag gjorde med GH2. I tvåan kändes det som om man lirade gitarr på riktigt, i trean (än så länge iaf) så känns det mer som om man spelar ett tv-spel ;). Vetifan varför jag inte känner låtarna på samma sätt?!?

Lirar på medium iof, men det gjorde jag i GH2 med...

Postad 22 November 2007 - 08:36

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Min Discshop försändelse anländer till min hemstad imorgon kl 17. Lite väl sent kan jag tycka...

Postad 22 November 2007 - 13:07

Unregisterede5a31c06
  • Unregisterede5a31c06
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Expert i Täby/arninge har ett antal GH3 till salu as well för 699:-.

Köpte ett själv :)

det du köpte var det till xbox 360 ? hade dom det ute i butiken! för det får väl inte säljas förräns i morgon fredag eller har jag fel ?

//MyZkO

Postad 22 November 2007 - 13:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Fick just avi av posten, guitar hero 3 finns att hämta på Coop. :) Beställt hos Cdon.

Postad 22 November 2007 - 13:56

matli01
  • matli01
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Fick precis SMS, GHIII beställt från Discshop finns att hämta efter 17.00 idag. Screw webhallens releasefest! :)

Postad 22 November 2007 - 14:02

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Expert i Täby/arninge har ett antal GH3 till salu as well för 699:-.

Köpte ett själv :)

det du köpte var det till xbox 360 ? hade dom det ute i butiken! för det får väl inte säljas förräns i morgon fredag eller har jag fel ?

//MyZkO

Fanns på expert i kungens kurva i tisdags redan tydligen

Postad 22 November 2007 - 15:29

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har förbokat mitt på Webhallen.. tror ni man kan ha det i lådan när man kommer hem idag?

Postad 22 November 2007 - 15:44

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Fick precis SMS, GHIII beställt från Discshop finns att hämta efter 17.00 idag. Screw webhallens releasefest! :)

Är det verkligen idag? Fick också mitt sms men där står det bara 17:00, inte vilken dag...

Postad 22 November 2007 - 15:46

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Har förbokat mitt på Webhallen.. tror ni man kan ha det i lådan när man kommer hem idag?

Du kan väl gå in på webhallen och se om de skickat det? Isåfall bör man ju få spårningskollinr eller nåt.

Blir förövrigt rocklir även för mig ikväll, känns gött lyx att få spelet innan releasedagen :)

Postad 22 November 2007 - 15:51

matli01
  • matli01
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Är det verkligen idag? Fick också mitt sms men där står det bara 17:00, inte vilken dag...

Jo, det måste ju vara idag. Dom kan inte skicka ut SMS som säger att man kan hämta det efter 17.00 innan 17.00 om det är nästa dag.

Jag har hämtat massor av paket med ett sånt SMS tidigare samma dag. Har alltid funnits där då iaf.

Postad 22 November 2007 - 15:54

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Du kan väl gå in på webhallen och se om de skickat det? Isåfall bör man ju få spårningskollinr eller nåt.

Blir förövrigt rocklir även för mig ikväll, känns gött lyx att få spelet innan releasedagen :)

Nix.. inget kollinummer.. bara ett ordernr :S Jaja.. den som väntar på nått gott!

Postad 22 November 2007 - 15:57

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Man får inget kollinr när det skickas som post.

Postad 22 November 2007 - 15:59

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Nix.. inget kollinummer.. bara ett ordernr :S Jaja.. den som väntar på nått gott!

Skickades det igår? Isånnafall borde du fått det med posten idag, skickades det idag har du antagligen det imorn.

Postad 22 November 2007 - 16:06

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jo, det måste ju vara idag. Dom kan inte skicka ut SMS som säger att man kan hämta det efter 17.00 innan 17.00 om det är nästa dag.

Jag har hämtat massor av paket med ett sånt SMS tidigare samma dag. Har alltid funnits där då iaf.

Jo det är ju sant :)

Jag ringde Discshop för att vara säker och visst är det idag :P Hade helt ställt in mig på morgondagen, what a surprise :D

Postad 22 November 2007 - 16:06

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Mitt GH3 skickades från OnOff den 20e och det har fortfarande inte nått min hemstad. Posten tycks ha nåt i arslet just nu...

Postad 22 November 2007 - 18:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Jag hämtade ut mitt nyss.. haha grymt trevligt :) Beställde från discshop

Redigerat av `rzr, 22 November 2007 - 18:11.

Postad 22 November 2007 - 18:43

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Tror inte jag får mitt gh3 imorgon :)
Megastore har inte skickat ännu, kanske man ska avboka och köpa på eb för 900 och få en faceplate på köpet?.
Vad tycker ni, orka vänta över helgen eller köpa för 100kr dyrare men få en faceplate?

Postad 22 November 2007 - 18:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Var inte rädda för att skriva omdömmen så fort som möjligt :-)

Postad 22 November 2007 - 18:54

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Testat lite nu o kanske är dum..... Men när jag ska slå ett grön/rött acckord så får jag automatiskt med den gula när jag slår an även att jag inte rör den knappen......gör att jag inte kan spela lång toner där röd o grön trycks ner samtidigt......

as störigt.....

Mvh D

Postad 22 November 2007 - 18:55

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Tycker ni vi ska ha en ny tråd om GH3? Så att man kan rösta igen?

Postad 22 November 2007 - 19:05

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Testat lite nu o kanske är dum..... Men när jag ska slå ett grön/rött acckord så får jag automatiskt med den gula när jag slår an även att jag inte rör den knappen......gör att jag inte kan spela lång toner där röd o grön trycks ner samtidigt...... När jag slår an uppåt så funkar det, men slår jag an neråt så får jag med gul.....nått fel är det alltså

Testat med min gitarr från guitar hero 2 och då funkar det.......är alltså fel på trådlösa gitarren.......fan va tråkigt....................

Nån som har samma problem??

mvh D

Redigerat av Doraso, 22 November 2007 - 19:19.

Postad 22 November 2007 - 19:58

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Testat att verkligen trycka i halsen riktigt? Har läst om många som haft problem med trådlösa gitarren men sen när det tagit loss halsen och sett till att den "connectar" riktigt mellan hals och kropp så har det funkat fint...

Provat det?

Postad 22 November 2007 - 21:07

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Ni med defekta gitarrer, pröva att ta loss halsen och blås på han/honkontakterna! Detta har hjälpt många i usa....

Övrigt: Tycker inte alls låtarna i GH3 är lika bra som dem i tvåan, på tok för tråkiga solon :)... Vad tycker ni andra!

Postad 22 November 2007 - 21:38

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Spelet verkar helt ok tycker jag. Men att dom skickar med sånt smäck till gitarr gör mig irriterad.....vfr krångla till det i dela på gitarren överhuvudtaget!!! idiotiskt!!

Inte meningen man ska behöva stå o ta loss o montera ihop o ta loss o blåsa på kontakter med en ny grej.....

Tack för råden dock! Får pröva lite och se. Har redan skickat iväg ett mail till cdon om en ny.

Mvh D

Postad 22 November 2007 - 21:39

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Åkte å hämta mitt GH3 kl 17 idag å har lirat sen dess typ, ######r vilket roligt spel! Riktigt skön gitarr, känns kvalitetsmässigt väldigt robust faktiskt :) I o m att jag bara lirat GH2 en gång tidigare så kan jag inte uttala mig om låtarna, jag gillar dom skarpt i GH3 :)

Tråkigt för er med defekta gitarren, själv har jag inte märkt av något faktiskt...

Efter att ha lirat lite på easy och medium så testade jag expert, haha tjena, man hade ju inte en chans, heeelt omöjligt.

Detta spelet får 5/5 lätt!

Postad 22 November 2007 - 22:15

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Har bara kört några låtar, och jag gillar också gitarren, förutom att det är ju apsvårt att lixom glida mellan fretknapparna nu. Man fastnar ju mer på knapparna och kanterna är lixom hårdare, sen tycker jag materialet gör att man "klibbar fast". Någon som håller med? Förhoppningsvis är detta bara en vanesak och man lär sig efter ett tag. Sen är det ju mycket lättare att träffa noterna men det visste man ju sen demon.

Körde även ett pro face off över live och det funkade riktigt bra. Hoppade in i ett hard-game och snubben i andra änden valde Ttfaf. Jag var ju helt säker på att slakta låten totalt och förlora på alla punkter eftersom jag aldrig ens sett hur låten är uppbyggd. Men lyckades med konststycket att vinna med 85% notes hit och hade nästan dubbelt så mycket poäng som den andra. Fast hade väl tur också misstänker jag. Riktigt grym låt att köra i allafall och jag var så ******** triggad när man hela tiden ser den andres prestationer och missar (man försöker hinna med att se så gott man hinner). Är riktigt sugen på att köra mer låtar online men behöver köra igenom kampanjen först.

Att linka kontot till guitarhero.com funkade förvånandsvärt bra också, uppdateras riktigt snabbt :)

Postad 22 November 2007 - 22:53

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Har bara kört några låtar, och jag gillar också gitarren, förutom att det är ju apsvårt att lixom glida mellan fretknapparna nu. Man fastnar ju mer på knapparna och kanterna är lixom hårdare, sen tycker jag materialet gör att man "klibbar fast". Någon som håller med? Förhoppningsvis är detta bara en vanesak och man lär sig efter ett tag. Sen är det ju mycket lättare att träffa noterna men det visste man ju sen demon.

Körde även ett pro face off över live och det funkade riktigt bra. Hoppade in i ett hard-game och snubben i andra änden valde Ttfaf. Jag var ju helt säker på att slakta låten totalt och förlora på alla punkter eftersom jag aldrig ens sett hur låten är uppbyggd. Men lyckades med konststycket att vinna med 85% notes hit och hade nästan dubbelt så mycket poäng som den andra. Fast hade väl tur också misstänker jag. Riktigt grym låt att köra i allafall och jag var så ******** triggad när man hela tiden ser den andres prestationer och missar (man försöker hinna med att se så gott man hinner). Är riktigt sugen på att köra mer låtar online men behöver köra igenom kampanjen först.

Att linka kontot till guitarhero.com funkade förvånandsvärt bra också, uppdateras riktigt snabbt :)

Låter riktigt bra :)
Adda mig så kan vi väl prova en låt imorgon eller nån gång i helgen?

Gamertag: diarrehampus

Postad 22 November 2007 - 23:11

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Köpte trean till Xbox 360 på Expert Stormarknad i Helsingborg idag. 699 spänn med gitarr. Ganska billigt tycker jag.

Postad 22 November 2007 - 23:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
S*tan i hel*ete vad roligt det verkar att köra mot andra live :)

Postad 23 November 2007 - 00:53

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Kramp som tusan i handen nu, avslutade med att köra pro face off på expert och bad till gudarna att inte dragonforce skulle komma upp, vilket de naturligtvis gjorde. Var lite kul för vi var lika dåliga på låten båda två, jag hade väl 65% notes hit och den andra 70% och han slog mej endast med några tusen, var riktigt kul då vi pendlade hela tiden med att ha ledningen. Verkar ju som att det inte bara är tokbra folk som kör över live vilket är bra :D

Alla som vill köra i helgen på hard eller expert är välkomna att adda mig: Visbit
diarrehampus -> addade precis dig.

Postad 23 November 2007 - 07:00

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Kramp som tusan i handen nu, avslutade med att köra pro face off på expert och bad till gudarna att inte dragonforce skulle komma upp, vilket de naturligtvis gjorde. Var lite kul för vi var lika dåliga på låten båda två, jag hade väl 65% notes hit och den andra 70% och han slog mej endast med några tusen, var riktigt kul då vi pendlade hela tiden med att ha ledningen. Verkar ju som att det inte bara är tokbra folk som kör över live vilket är bra :D

Alla som vill köra i helgen på hard eller expert är välkomna att adda mig: Visbit
diarrehampus -> addade precis dig.

Bra att du lirar på samma nivåer som mig :lol:
Längtar så J***a mycket ;)

Postad 23 November 2007 - 08:15

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Pillat och blåst o tagit i sär och satt ihop men får inte gitarren att funka som den ska :D

Får reklamera helt enkelt.

Ni andra, har ni köpt med gitarr? funkar den som den ska?
Så man har stor chans o få en felfri gitarr menar jag.

Mvh D

Postad 23 November 2007 - 09:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hej!

Pillat och blåst o tagit i sär och satt ihop men får inte gitarren att funka som den ska :D

Får reklamera helt enkelt.

Ni andra, har ni köpt med gitarr? funkar den som den ska?
Så man har stor chans o få en felfri gitarr menar jag.

Mvh D

Jag vågar inte uttala mig för mycket än då jag inte kört så länge. Men hittills (peppar peppar) verkar den funka som den ska. Men har läst om många som haft defekta gitarrer så det verkar vara ett problem ;) Och man känner ju även när halsen sitter i kroppen att det är lite halvglapp så jag hade nog ändå föredragit en "helgjuten" modell.

Postad 23 November 2007 - 09:32

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Kommer GH3-gitarren att funka även till Rockband?

Postad 23 November 2007 - 09:35

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag såg en recension i Svenskan som nämnde att 360-versionen hackar ibland vilket gjorde mig osäker på om inte PS3-versionen var bättre. Något ni upplevt?

Postad 23 November 2007 - 09:35

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Kommer GH3-gitarren att funka även till Rockband?

Ja

Postad 23 November 2007 - 09:40

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Jag såg en recension i Svenskan som nämnde att 360-versionen hackar ibland vilket gjorde mig osäker på om inte PS3-versionen var bättre. Något ni upplevt?

Antagligen måste man kalibrera efter tv:n man har.
Tror inte det är något konstigt på själva spelet.
Om några timmar har jag det :D

Postad 23 November 2007 - 09:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Hackar till väldigt sällan, ibland tror jag den ostabila dvd-läsaren får spel och då kan man ha ett par sekunder när allt tokhackar, irriterande men händer som sagt väldigt sällan. Hände mig även ibland på Gh2.
Kalibreringen hjälper bara till att lägga delay på ljudet om det är endel delay på bilden.

Postad 23 November 2007 - 09:58

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Några hackningar upplevde jag aldrig på Guitar Hero II och inga på Guitar hero III än sålänge heller. Kan inte heller förstå varför dom gjort gitarren tvådelad........Oerhört dumt. Dom hade sluppit alla problem annars.

Mvh D

Postad 23 November 2007 - 10:14

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Halo 3 temat finns att ladda ner står det på gamereactor :D
Gratis är det.

Postad 23 November 2007 - 10:23

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

För mig hackar det ibland när man får starpower! Då blir det mycket för boxen att räkna ut tydligen.
Men det är knappast något som stör.

Postad 23 November 2007 - 10:28

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Några hackningar upplevde jag aldrig på Guitar Hero II och inga på Guitar hero III än sålänge heller. Kan inte heller förstå varför dom gjort gitarren tvådelad........Oerhört dumt. Dom hade sluppit alla problem annars.

Mvh D

Det finns en baktanke med det hela, nämligen att man skall kunna köpa till andra halsar, typ längre elr t o m dubbelhalsad... Detta hörde jag i nån intervju med nån. haha

Ang spelet så har ja inte testat Live än, får ta å göra det efter jobbet.

Postad 23 November 2007 - 10:35

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det finns en baktanke med det hela, nämligen att man skall kunna köpa till andra halsar, typ längre elr t o m dubbelhalsad... Detta hörde jag i nån intervju med nån. haha

Huvudpoängen är ändå att man lättare ska kunna förvara eller transportera gitarren.

Postad 23 November 2007 - 10:58

matli01
  • matli01
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Några refleketioner efter 6 timmars spelade igår kväll.
Jag är en inbiten fan av guitar hero serien och är helt klart nöjd med GH3, dock känns det mer som GH 2.5. För lite nytt precis som tvåan var. Angående gitarren, min hals sitter inte 100% fast, det finns ett visst klapp som jag stör mig på, påverkar dock inte så att toner inte sitter. Gitarren är mycket tyngre vilket ger ett kvalitetsintryck. Stör mig också på att jag inte hittar någon riktigt bra ställning att ha gitarren på när man sitter ner.

Någon skrev tidigare att GH3 känns mer som ett TV-spel jämfört med 2:an. Det håller jag faktiskt med om också, kan inte sätta fingret på exakt vad det är, men inte riktigt samma känsla.

Det som är ett stort plus med 3:an är för mig xbox live möjligheterna. Spelade först igenom första 27 låtarna på campaignen (Hard). Sen blev det live spelande för hela slanten, riktigt kul och funkar bra att hitta "games".

Postad 23 November 2007 - 11:16

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Testade PC-versionen lite igår innan jag inhandlar spelet. Det kan vara uppehållet i spelandet men mina fingrar vill spela på annat sätt än noterna är satta i spelet. Kommit på mig flera gånger med att flytta fingrarna när jag skall ha kvar dem på samma not.

Någon annan som har samma problem? Alltså att notplaceringarna inte känns lika naturliga som i 2:an.

Edit: Slog mig även hur beroendeframkallande det är med achievments. Kändes lite meningslöst att spela när man vet att man inte får någon belöning :D

Redigerat av iohan, 23 November 2007 - 11:18.

Postad 23 November 2007 - 12:59

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Huvudpoängen är ändå att man lättare ska kunna förvara eller transportera gitarren.

Japp.

Postad 23 November 2007 - 13:01

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hellre än gitarr som går o spela på än en som är lätt o transportera, som det urgamla svenska ordspråket säger :D

Mvh D

Postad 23 November 2007 - 13:05

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hellre än gitarr som går o spela på än en som är lätt o transportera, som det urgamla svenska ordspråket säger :D

Mvh D

Eller så har man en som går att göra båda med ;) (peppar peppar)

Redigerat av Unregistered801fc485, 23 November 2007 - 13:16.

Postad 23 November 2007 - 13:11

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Att linka kontot till guitarhero.com funkade förvånandsvärt bra också, uppdateras riktigt snabbt :D

Håller med, hoppas man vänjer sig! Sedan tyckte jag den var alldeles för känslig på tilt/starpower också.

Postad 23 November 2007 - 14:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Inhandlade detta på lunchen - körde aldrig GH2 så jag räknar med att detta faller en i smaken...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.