Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 augusti 2007 - 22:02

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Knåpade ihop ett tema som passar telefonens färger.
Bild: http://hideout.se/ht...etroStripes.gif
Ladda ner: http://hideout.se/ht...etroStripes.rar

<{POST_SNAPBACK}>

snyggt tema :ph34r:

Postad 19 augusti 2007 - 22:20

MrAddee
  • MrAddee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

MrAddee: Så blev det på min W800i om man inte använda medföljande programvara för musiköverföring. Då hette det Disc2Phone. Taggarna blir fel.

Kanske?

<{POST_SNAPBACK}>

Cool, ska testa det! Tack!

/Adde

Postad 19 augusti 2007 - 23:22

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Hämtade min på elgiganten idag blev lite strul med collect@store som försvunnit, skulle tro dom hade fippla bort den av misstag, men efter lite spring mellan diskarna fick jag nät priset endå... puh! är riktigt nöjd med den så här långt har inte tagit av plasten på skärmen än, är det dåligt?

Postad 19 augusti 2007 - 23:53

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Super! Grymt snyggt! Kan du fixa mer?

Eller vet nån någon sida där man kan få grymma teman till sin P1?

Postad 20 augusti 2007 - 00:46

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Skulle vilja få in MSN messanger som program i telefon, går det? vart o hur isåfall..?

Webläsarn uppfyller inte riktigt mina krav, många ikoner oliknande småpill som inte kommer upp på sidan, finns det nån uppdatering för sånt..?

<{POST_SNAPBACK}>

www.fring.com för msn etc. det har sagts ett antal gånger i denna tråd redan.
testa opera mini som webbläsare.

<{POST_SNAPBACK}>

tackar! funkade mkt bättre nu ^^

En till undran, vet ni om det går o göra om så att snabbknappen på sidan av telefon öppnar Opera mini istället för ord webläsare som ligger i mobilen? Kikade igenom lite inställningar men hittade aldrig möjlight att kunna välja fritt =/

Postad 20 augusti 2007 - 09:53

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har lekt lite med min P1i en stund nu, också måste säga att jag är mycket nöjd med den.

Har en liten fråga dock. Jag har använt programmet My Phone Explorer till min W800i förut. En av de bättre funktioner där är att den visar på datorn om det ringer på mobilen. Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag jobbar, vilket gör att jag ofta missar samtal, om det inte syns på datorn :ph34r: .

Kan någon rekommendera något liknande program som funkar till P1i, och som har denna funktion?

//tack på förhand, torbjörn

Postad 20 augusti 2007 - 09:59

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Går det att ställa in mellan vilka tider som direct push skall vara aktivt? Har en kollega som blev väckt mitt i natten av ett spam-mail som kom pushat. Dessutom hade han lekt med ringsignaler så mailet följdes av en markoolio trudelutt! :ph34r:

- Hedman

Postad 20 augusti 2007 - 10:46

fredd@gt-r
  • fredd@gt-r
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det nån som vet var Update service tagit vägen på sonys sida? är det jag som är helt blind eller vad?
Har det kommit några uppdateringar senaste 3 veckorna?

Skulle även vilja ha tag på ett sms program som funkar till denna telefon, finns det nått som någon kan rekommendera? helst standalone.

/Fredd

Postad 20 augusti 2007 - 11:00

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har lekt lite med min P1i en stund nu, också måste säga att jag är mycket nöjd med den.

Har en liten fråga dock. Jag har använt programmet My Phone Explorer till min W800i förut. En av de bättre funktioner där är att den visar på datorn om det ringer på mobilen. Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag jobbar, vilket gör att jag ofta missar samtal, om det inte syns på datorn  :ph34r: .

Kan någon rekommendera något liknande program som funkar till P1i, och som har denna funktion?

<{POST_SNAPBACK}>

FMA har många trevliga funktioner bland annat precis de du efterfrågar.
http://fma.sourceforge.net/

Postad 20 augusti 2007 - 11:03

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

En till undran, vet ni om det går o göra om så att snabbknappen på sidan av telefon öppnar Opera mini istället för ord webläsare som ligger i mobilen? Kikade igenom lite inställningar men hittade aldrig möjlight att kunna välja fritt =/

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en inställning för Genvägsknapp men där finns bara några förvalda alternativ att välja bland

Postad 20 augusti 2007 - 11:55

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har en liten fråga dock. Jag har använt programmet My Phone Explorer till min W800i förut. En av de bättre funktioner där är att den visar på datorn om det ringer på mobilen. Jag sitter ofta och lyssnar på musik när jag jobbar, vilket gör att jag ofta missar samtal, om det inte syns på datorn  :ph34r: .

<{POST_SNAPBACK}>

FMA har många trevliga funktioner bland annat precis de du efterfrågar.
http://fma.sourceforge.net/

<{POST_SNAPBACK}>

Får inte fma att fungera med p1i. På fma:s sida hittar jag inget heller som tyder på att de skulle stödja p1i.

//torbjörn

Postad 20 augusti 2007 - 13:20

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ett tips till er som använder TomTom i era P1:or.
Här finns fartkameror o laserplatser att tanka ner kostnadsfritt:

http://www.speedcam.tk/

Postad 20 augusti 2007 - 13:23

Unregistered221664eb
  • Unregistered221664eb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som vet hur länge telefonen bör sitta i vid första laddningen? Jag hittar inget om det i manualen. Laddar den fortfarande om det lyser grönt undertill? Vet ni om det har kommit ut någon uppdatering av firmware?

Postad 20 augusti 2007 - 13:49

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Får inte fma att fungera med p1i. På fma:s sida hittar jag inget heller som tyder på att de skulle stödja p1i.

//torbjörn

Programmet har inte fullt stöd för P1i:an så allt fungerar inte. Man måste ha igång mRouter-programmet som installeras av PC Suite för att den ska hitta telefonen samt att telefonen ska vara inkopplad i telefonläge.

Postad 20 augusti 2007 - 14:06

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

Någon som vet hur länge telefonen bör sitta i vid första laddningen? Jag hittar inget om det i manualen. Laddar den fortfarande om det lyser grönt undertill? Vet ni om det har kommit ut någon uppdatering av firmware?

<{POST_SNAPBACK}>

man behöver inte ladda nå speciell tid/fullt första etc med de här batteri typen

Postad 20 augusti 2007 - 15:10

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Angående laddning:
http://www.batteryun.../partone-12.htm

Postad 20 augusti 2007 - 15:35

NeoStorm
  • NeoStorm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som vet om/när tre kommer att få in denna luren i sitt sortiment? Chattade med deras kundtjänst idag och frågade hur det låg till med P1i men de hade inget svar (som vanligt). Någon som hört nått?

Postad 20 augusti 2007 - 16:14

bury
  • bury
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hallå. är det någon som vet om man kan fixa så att när telefonen sitter i dockan, aktiveras högtalartelefonen när man svarar?

Postad 20 augusti 2007 - 17:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Super! Grymt snyggt! Kan du fixa mer?

Eller vet nån någon sida där man kan få grymma teman till sin P1?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns lite teman här annars.

UIQ

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 augusti 2007 - 17:59.

Postad 20 augusti 2007 - 19:53

Fryer
  • Fryer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det står i specen att den stöder xvid,h263 m.m, men det finns ingen inbyggd medispelare för detta, någon som vet ifall man kan tanka ms ifrån någon SE update sida?

Postad 20 augusti 2007 - 20:50

Unregistered221664eb
  • Unregistered221664eb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag använder ett gammalt kontantkort från Comviq som jag haft i 5 år. Jag vet att det är dags att byta till ett abonemang, men det tänker jag göra först när jag kommer hem från en utlandsvistelse om ett halvår. Tyvärr har jag samma problem som en del andra av er. Ni missar samtal. Det gör jag med. Men har ni lagt märke till att det ofta står "Ingen nätverksåtkomst" högst upp på skärmen. Där det ska stå S Comviq. Dålig teckning? Såhär dålig teckning har jag inte haft tidigare på dessa platser...

Postad 20 augusti 2007 - 20:52

Unregistered221664eb
  • Unregistered221664eb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som känner till om det finns någon mjukvara liknande FON WIFI CONNECTION MANAGER FOR SYMBIAN för P1i? Den jag refererar till är utvecklad för Nokias S60-telefoner. FON är för övrigt som en community där du delar med dig av ditt bredband och får använda andras. Allt sker via WiFi.

Postad 20 augusti 2007 - 20:59

bury
  • bury
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det står i specen att den stöder xvid,h263 m.m, men det finns ingen inbyggd medispelare för detta, någon som vet ifall man kan tanka ms ifrån någon SE update sida?

<{POST_SNAPBACK}>

du löser detta genom att gå in på huvudmeny>kontrollpanelen>anslutningar>mobilnät>mer>GSM/3G-nät> välj endast GSM eller endast 3G

hade samma problem, men nu har jag kanontäckning hela tiden

Postad 20 augusti 2007 - 21:20

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Jag använder ett gammalt kontantkort från Comviq som jag haft i 5 år. Jag vet att det är dags att byta till ett abonemang, men det tänker jag göra först när jag kommer hem från en utlandsvistelse om ett halvår. Tyvärr har jag samma problem som en del andra av er. Ni missar samtal. Det gör jag med. Men har ni lagt märke till att det ofta står "Ingen nätverksåtkomst" högst upp på skärmen. Där det ska stå S Comviq. Dålig teckning? Såhär dålig teckning har jag inte haft tidigare på dessa platser...

<{POST_SNAPBACK}>

Gammalt sim-kort- ny telefon är kanske en dålig kombination.

Tar man tex en bil med integrerad telefon som exempel så fungerar inte telefonen i en 5-7 år gammal bil överhuvudtaget med dagens sim-kort. För att få det att fungera måste man jaga operatörerna på gamla sim-kort, vilket inte är helt enkelt kan jag lova :)

Redigerat av Volvis, 20 augusti 2007 - 21:20.

Postad 20 augusti 2007 - 21:26

Unregistered221664eb
  • Unregistered221664eb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

du löser detta genom att gå in på huvudmeny>kontrollpanelen>anslutningar>mobilnät>mer>GSM/3G-nät> välj endast GSM eller endast 3G

hade samma problem, men nu har jag kanontäckning hela tiden

<{POST_SNAPBACK}>

ja nu fungerar det. den stod på 3G och GMS. jag ställde om den till 3G - ingen teckning. GSM gav teckning. jag misstänker att jag har bra GSM-teckning och dålig, men befintlig 3G-teckning. mobilen är antagligen inställd på att priorietera 3G och byter därför ofta. detta ger en mycket ojämn teckning. eller vad tror ni?

Postad 20 augusti 2007 - 22:00

Andresin
  • Andresin
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

ja nu fungerar det. den stod på 3G och GMS. jag ställde om den till 3G - ingen teckning. GSM gav teckning. jag misstänker att jag har bra GSM-teckning och dålig, men befintlig 3G-teckning. mobilen är antagligen inställd på att priorietera 3G och byter därför ofta. detta ger en mycket ojämn teckning. eller vad tror ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att om du har ett 5-6 år gammalt kontantkort så funkar inte det med 3g. Så var det för mig när jag skaffade 3g-telefon.

Postad 20 augusti 2007 - 22:28

dalailama
  • dalailama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
skulle gärna vilja ha ett råd..

köpte en P1:a för 2 dagar sedan. Laddade den över natten idag och drog igång den klockan 08:00. körde ingen wifi, ingen musik osv under dagen och klockan 21:00 ikväll var den helt slutladdad (1%).

Skall jag byta eller är det bara att acceptera läget? Har aldrig haft en smartphone förut så jag vet inte vad man bör kunna förvänta sig..

alla råd mottages tacksamt! :)

Postad 21 augusti 2007 - 06:49

Unregistered5af3b41c
  • Unregistered5af3b41c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

köpte en P1:a för 2 dagar sedan. Laddade den över natten idag och drog igång den klockan 08:00. körde ingen wifi, ingen musik osv under dagen och klockan 21:00 ikväll var den helt slutladdad (1%).

Skall jag byta eller är det bara att acceptera läget? Har aldrig haft en smartphone förut så jag vet inte vad man bör kunna förvänta sig..

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att P1:an ska ha upp till 440 h standby så tycker jag att det låter aningen skumt, det vill säga om du inte pratat i mobilen de ca: 10 timmar den ska klara på en ladning, men med normalt prat och användande så tycker jag nog att du borde klara dig minnst 2-3 dagar utan att ladda, testa några dagar till, om det fortfarande är lika dålig kräm i den då, så är det nog läge att höra av sig till stället där du köpte den.

Postad 21 augusti 2007 - 07:11

bizit
  • bizit
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem batteriet håller inte en hel dag, tråkigt.
Jag använder den till max 30min samtal och lite sms.

Postad 21 augusti 2007 - 07:40

Unregisteredb7b69fb2
  • Unregisteredb7b69fb2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Med tanke på att P1:an ska ha upp till 440 h standby så tycker jag att det låter aningen skumt, det vill säga om du inte pratat i mobilen de ca: 10 timmar den ska klara på en ladning, men med normalt prat och användande så tycker jag nog att du borde klara dig minnst 2-3 dagar utan att ladda, testa några dagar till, om det fortfarande är lika dålig kräm i den då, så är det nog läge att höra av sig till stället där du köpte den.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är nog något knas med den. Om jag surfar (wlan) ungefär 45 minuter per dag, och pratar några gånger då och då, så räcker den minst tre dagar.

Edit: Måste ju dock reservera mig för hur bra täckning du har där du bor? Kanske p1i:an drar mer än vanliga telefoner där täckningen är sämre?

//torbjörn

Redigerat av Unregisteredb7b69fb2, 21 augusti 2007 - 07:42.

Postad 21 augusti 2007 - 07:43

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har kunnat haft den på i två dygn utan laddning emellan. Har kört lite Wifi, pratat via bluetooth ca 2-3h. Laddade batteriet första gången ca 16h utan att göra nått med telefonen

Dock har jag ett allvarligare problem ;-). Jag saknar profiler.I min gamla W810 så körde jag MÖTE (ringsignal och vibrator avstängd) när jag ex sover eller inte vill bli störd.
Nu kan man bara avaktivera ljudet, men den vibrerar ju som aldrig förr ändå. Visst kan man gå in i iljud och ställa av vibrator vid ljudlöst. Men det finns tillfällen då jag vill bara ställa om snabbt att den BARA skall vibrera.
Sedan när väckarklockan ringde, så vibrerar den bara när man hade avaktiverat ljudet. Inte så bra alls.
Lösning? Nått 3:e parts program?

Postad 21 augusti 2007 - 07:43

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Tänk på att ni Måste ge det stackars batteriet ett gäng laddningar innan ni börjar jämföra eller klaga. Dagens batterier uppnår inte full kapacitet på flera laddningar.

Postad 21 augusti 2007 - 07:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Tänk på att ni Måste ge det stackars batteriet ett gäng laddningar innan ni börjar jämföra eller klaga. Dagens batterier uppnår inte full kapacitet på flera laddningar.

<{POST_SNAPBACK}>

även sim kort är av stor betydelse. ju äldre desto mer "inkompatibelt",strömslukande etc etc.
3g är oxå en stor bov vad det gäller batteri tid.
min gamla k800 höll batteriet från morgon till kväll med 3g igång (pratar ett minst 1,5 timme om dagen)
den höll dock minst 3 dagar med 3g avaktiverat.

Postad 21 augusti 2007 - 08:03

L-G
  • L-G
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan man köra Symbian Series 60 på en P1? Med någon emulator eller någe?

Jag skulle vilja ha en Decibelmätare i min P1 men har bara hittat en till S60.

Har någon något tips?

Postad 21 augusti 2007 - 08:09

bizit
  • bizit
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är nog något knas med den. Om jag surfar (wlan) ungefär 45 minuter per dag, och pratar några gånger då och då, så räcker den minst tre dagar.

Edit: Måste ju dock reservera mig för hur bra täckning du har där du bor? Kanske p1i:an drar mer än vanliga telefoner där täckningen är sämre?

//torbjörn

<{POST_SNAPBACK}>

Ok låter som det är fel på mitt batteri, har full täckning både hemma och på jobbet.
Min P990 höll i alla fall 2 dagar med ständig uppkoppling på via active sync.
Ska test och bara köra på gsm och se om det blir bättre
///

Postad 21 augusti 2007 - 12:46

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Någon mer som har "DefaultWiFiAccount" under Internetkonton? Får "Det här kontot är skrivskyddat och kan inte ändras!" när jag försöker ta bort det.

Postad 21 augusti 2007 - 14:30

PalmOne
  • PalmOne
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som vet någon ljudspelare till P1:an som har bokmärken eftersom det är nästan nödvändigt om man som jag vill lyssna på ljudböcker.
Eller kanske finns det i den inbyggda, vilket inte jag har hittat.

En sak till vad gäller TomTom: Är det fler som tycker att volymen när man kör TomTom är för låg. Har den på max i programmet. Går det att justera "systemljudet" i telefonen.

mvh

Postad 21 augusti 2007 - 14:32

bizit
  • bizit
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Någon som vet någon ljudspelare till P1:an som har bokmärken eftersom det är nästan nödvändigt om man som jag vill lyssna på ljudböcker.
Eller kanske finns det i den inbyggda, vilket inte jag har hittat.

En sak till vad gäller TomTom: Är det fler som tycker att volymen när man kör TomTom är för låg. Har den på max i programmet. Går det att justera "systemljudet" i telefonen.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Ljudet är lågt i Wayfinder också

Postad 21 augusti 2007 - 15:13

patrikbrann
  • patrikbrann
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Haha,, någon som fått telefonen att "crasha" än?
.. kan dock vara samma som en annan skrev om att den startar om "förbättra prestandan"
Men sekunderna innan så försökte jag att skicka lite teman via bluetooth men det ville sig inte..
När jag då försökte starta om bluetooth så fick jag nått felmedelande "synch.. blah blah.."

POCK sa det i högtalaren sen så blev det svart.. Jag startar den igen och den säger... ja "startats om för att förbättra prestandan.."

WHAT THE H3LL egentligen?! :)

btw, tycker även jag att ljudet i tomtom är på tok förlågt.. har man på ac i bilen så hör man ju inte vad som sägs!

Redigerat av patrikbrann, 21 augusti 2007 - 15:18.

Postad 21 augusti 2007 - 15:37

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Multimedia volym någon???

Postad 21 augusti 2007 - 15:41

Kwano
  • Kwano
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ikonerna som man kan ladda ner, hur får man fram dom? vart ska jag lägga ikonfilerna?

Redigerat av Kwano, 21 augusti 2007 - 15:57.

Postad 21 augusti 2007 - 16:06

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ikonerna som man kan ladda ner, hur får man fram dom? vart ska jag lägga ikonfilerna?

<{POST_SNAPBACK}>

Spar ner ikonerna i kartmappen. Ikonen måste heta exakt som filen med fartkamerorna.
T ex tomtom_speedcam.ov2 för kamerafilen och ikonen skall då heta tomtom_speedcam.bmp.

Postad 21 augusti 2007 - 16:12

PalmOne
  • PalmOne
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

INSTRUKTIONER

Ladda TomTom (PDA) med poi-filer på följande sätt:

1. Anslut P1 till PC’n med kabel
2. Lägg dem i kartmappen tex "Western Europe" eller vilken karta du har installerad.
3. Iconfilerna (bitmap) och TomTomfilerna måste heta lika för att det skall funka
4. Vill du att dessa skall larma (t.ex fartkameror) Gå in på ändra inställningar, hantera poi’s, larma nära poi. Leta upp rätt kategori och välj ett lämpligt irriterande ljud

Hoppas detta räcker

Redigerat av PalmOne, 21 augusti 2007 - 16:13.

Postad 21 augusti 2007 - 16:32

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

INSTRUKTIONER

Ladda TomTom (PDA) med poi-filer på följande sätt:

1. Anslut P1 till PC’n med kabel
2. Lägg dem i kartmappen tex "Western Europe" eller vilken karta du har installerad.
3. Iconfilerna (bitmap) och TomTomfilerna måste heta lika för att det skall funka
4. Vill du att dessa skall larma (t.ex fartkameror) Gå in på ändra inställningar, hantera poi’s, larma nära poi. Leta upp rätt kategori och välj ett lämpligt irriterande ljud

Hoppas detta räcker

<{POST_SNAPBACK}>

Klockren förklaring PalmOne!!! :) Insåg snabbt att min förklaring var dålig. Skyller på arbetsdagen.

Postad 21 augusti 2007 - 16:47

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag får inte bild ikonerna att fungera, filerna heter lika och ligger i samma map. Vad gör jag för fel?

Fixat. Tog bort .bmp på filerna så gick det bra.

Redigerat av Guardian74, 21 augusti 2007 - 16:54.

Postad 21 augusti 2007 - 19:20

dalailama
  • dalailama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ville bara upplysa om att jag nu kunnat kvittera ut en sprillans ny P1:a ifrån ComputerCity. Tjejen i kundtjänsten när jag ringde berättade att de bara idag fått in 3! stycken P1:or med batteriproblem och att hon trodde att det var något fel i tillverkningen hos SonyEricsson för tillfället.

Ville bara delge andra med samma problem för handlarna är tydligen medvetna om detta och lär därför byta ut defekta p1:or utan krångel.

också ett par frågor:

1. På min nya telefon finns det en liten ikon med en överkryssad telefon. När jag trycker på denna så står det att "sms-lagret är fullt", trots att jag bara har ett fåtal sms på sim-kortet. vad beror detta på?

2. skulle vilja försäkra mig om att jag, när jag surfar, går genom wireless. Tänkte köra så som det tipsas om på forumet att lägga in olika grupper under "internetkonton" men jag får det inte att fungera. Jag har 3 olika konton, ad-hoc bluetooth Pan, SEMC GPRS och Tele2Comviq. I den i förväg inlagda gruppen "Internet" så kan jag välja prioritering för SEMC GPRS och Tele2Comviq. Jag vet inte heller hur jag skall skapa nya grupper utöver "internet".

All hjälp mottages tacksamt! :)

Postad 21 augusti 2007 - 19:31

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

2. skulle vilja försäkra mig om att jag, när jag surfar, går genom wireless. Tänkte köra så som det tipsas om på forumet att lägga in olika grupper under "internetkonton" men jag får det inte att fungera. Jag har 3 olika konton, ad-hoc bluetooth Pan, SEMC GPRS och Tele2Comviq. I den i förväg inlagda gruppen "Internet" så kan jag välja prioritering för SEMC GPRS och Tele2Comviq. Jag vet inte heller hur jag skall skapa nya grupper utöver "internet".

Du klickar på fliken "Grupper" (under Internetkonton) -> Mer -> Nytt konto -> Gruppkonto.
Sen lägger du till berörda GPRS eller WiFi konton i den gruppen. Eftersom du har Internet som redan befintlig grupp döper du den här nya gruppen till "GPRS" eller annat lämpligt, och lägger resp GPRS-konton i den (Tele2Comviq i ditt fall). I gruppen "Internet" kan du ta bort de GPRS-konton som redan finns där, lägg in kommande wlan-konton där istället.

Redigerat av Unregistered29985, 21 augusti 2007 - 19:40.

Postad 21 augusti 2007 - 19:55

dalailama
  • dalailama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Du klickar på fliken "Grupper" (under Internetkonton) -> Mer -> Nytt konto -> Gruppkonto.
Sen lägger du till berörda GPRS eller WiFi konton i den gruppen. Eftersom du har Internet som redan befintlig grupp döper du den här nya gruppen till "GPRS" eller annat lämpligt, och lägger resp GPRS-konton i den (Tele2Comviq i ditt fall). I gruppen "Internet" kan du ta bort de GPRS-konton som redan finns där, lägg in kommande wlan-konton där istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanon! tack för hjälpen! :)

en fråga bara.. vad är detta SEMC GPRS? Har det med Comviq att göra eller är det någonting annat?

Postad 21 augusti 2007 - 19:59

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

en fråga bara.. vad är detta SEMC GPRS? Har det med Comviq att göra eller är det någonting annat?

<{POST_SNAPBACK}>

Nått default skräp från SE :blink:

Postad 21 augusti 2007 - 20:02

dalailama
  • dalailama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nått default skräp från SE :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

bara att ta bort alltså :blink:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.