Köp den inte där bara , dem tar väl överpriser om jag inte minns fel?Thephonehouse där också
ja som fan. 7000 kr för en N95 8 G jag skrattade som fan när han sa de.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 04 December 2007 - 18:29 Köp den inte där bara , dem tar väl överpriser om jag inte minns fel? ja som fan. 7000 kr för en N95 8 G jag skrattade som fan när han sa de. Postad 04 December 2007 - 18:45
Men snälla nån måste ju kunna svara på hur jag får mina saturday night live klipp att spelas på mobilen!!!
Postad 04 December 2007 - 19:01
Vilket format är de i? Annars får du konvertera dem. Som sagt, har ingen någon kommentar om jus Sony Ericcsons Bluetooth headset HBH-DS220? Postad 04 December 2007 - 19:45
mpg, mpeg, avi, wmv... Försökte bara att konvertera en fil till mp4 med Imtoopsp converter med standard inställningar, men den kan inte öppna filen. =/
Postad 04 December 2007 - 20:02
Hej!
Jag funderar också på en W960i som så många andra, men den är ju slut på många ställen, och där den finns håller den rätt hög pris så jag funderar på ett Telenor abb. Dom har ju rätt bra priser har jag sett, och så får man en bluetooth headset på köpet just nu. Vad tror ni om Telenor som operatör, erfarenheter? Vad tycker ni om deras erbjudanden på W960i? Frågade deras kundtjänst om W960i var operatörslåst? Hon svarade att deras nyare mobiler inte är det. Vilket är grymt bra. Men jag blir lite osäker om det verkligen är sant. Någon som vet? Men hur är menyerna då? Har Telenor "mixtrat" med dom? Tack på förhand! Postad 04 December 2007 - 20:39
Jag handlade via Telenor.se (just nu är paketet på posten Själv så kommer jag inte att använda deras abonnemang alls... jag köpte den dock med abonnemang för att få lite avbetalning... startavgift: 2850:- abb-avg: 99:- * 12 mån = 1188:- förhöjd mån-avgift: 100:- * 12 mån = 1200 Totalt: 5238:- Detta är samma sak som att köpa telefonen rent... fast med chansen att få avbetala en slant. seh när abonnemanget har löpt på nån månad så är det bara att anmäla autogiro och lämna en uppsägning till det datumet bindningen löper ut. då finns det ingen risk att det ligger och drar efter att bindningen löper ut. Efter flera samtal med deras fysiska butik/nätbutik och kundtjänst så är det enligt alla icke-oplåsta telefoner samt det enda som lagts in i telefonerna var nåt tema som man enkelt ersätter med något annat... Postad 04 December 2007 - 21:03
Så om man har en vanlig köp film hemma och ska lägga in på w960i så måste man konvertera eller vadå?
Postad 04 December 2007 - 21:10
Har konverterat ett par filer till video och det ser ok ut, ska inte säga mer förrän jag gjort det med ett klipp med hög kvalitet...
Redigerat av Unregisteredb30efd09, 04 December 2007 - 21:15. Postad 04 December 2007 - 21:24
Men varför hittar jag inget prog som kan konvertera mina mpg videos till mpeg4.. hilfe...plz.
Jag hänger inte med riktigt nu eller så e ja bara trött. Jag har stoppat in 2 avi filer o ingen kan spelas upp. Ska inte denna telefon spela upp nä'stan allt va.. eller??? Redigerat av Unregistered7faccd3a, 04 December 2007 - 21:28. Postad 04 December 2007 - 21:43
Japp. Har du bara ett program som kan göra om avi filer eller vad det är du har i datorn til mpeg4 (mp4) så ska det gå Och fredde66, om du läst om va mobilen klarar av innan och här i denna tråd. Står det att mobilen inte klarar av AVI filer. Utan lämpligast bör konverteras till mp4. Redigerat av Coistrel, 04 December 2007 - 22:04. Postad 04 December 2007 - 22:03
Har ju konverterat till mp4. Men den säger att den inte hittar nått program som kan spela upp formatet.. Förbannat!!, vad är detta nu då... Postad 04 December 2007 - 22:19
Jag möttes av det meddelandet då jag skulle lägga över en film till min iPod..
Postad 04 December 2007 - 22:24
Nåja, nu verkar jag ha fått det att fungera.. Är nog tröttheten som sitter i + att jag fick tag i nått kasst converter prog tydligen.. Hehe.. Verkar löst iaf.
Postad 04 December 2007 - 22:35
Jag får nog säga att jag är ganska nöjd med videokvaliteten ändå, vet inte hur bra det vore att kolla på långfilmer som nåt regelbundet då... men sen är ju jag sån att jag är gärna avstår från vhs kvalitet eftersom det jag har dvd och hembio...
Postad 04 December 2007 - 23:11
Verkar som många konverterar till MP4 för att köra i telefon, lika bra att fråga då innan man sitter med en själv!
Vilket (gratis) program använder ni? Och vilka inställningar kör ni? Om det är 16:9 på orginalet, hur konverterar man så man får rätt format, dvs svarta ränder uppe och nere när man kör filmen i "liggande" läge på telefon. Postad 04 December 2007 - 23:30
Vad är upplösningen för din telefon (w960i?) Du tar iaf dem rätta måtten för helskärm sen fyller du i något widescreenformat (brukar finnas på de flesta) Typ aspect eller nått. Kolla vad för alternativ du har att välja på där. Redigerat av Unregistered0354d681, 04 December 2007 - 23:36. Postad 05 December 2007 - 00:37
Jag försöker bli lite klok på hur den avgör hur låtar ska visas i spelaren. Det verkar nämligen inte har med Idtagsen att göra... Dessutom undrar jag om man kan ändra visningen I telefonen, för det kan jag nämligen inte hitta, vilket känns lite svagt. Jag kan byta namn på den fysiska filen, men det tror jag inte gör ngn skillnad...
Postad 05 December 2007 - 02:05
Jag skulle satsat mina stålar på HBH-DS980, bra mycket fräschare headset, i mitt tycke i alla fall Postad 05 December 2007 - 10:49
Fick ett erbjudande från BKE telecom nu i helgen a la 6200 kr för en W960i. Tyckte det kändes lite väl pricy. Tar jag hellre en ifrån datorbutiken
Redigerat av Sparable, 05 December 2007 - 10:50. Postad 05 December 2007 - 11:13
Håller med dig Zman den verkar fräschast... Personligen är jag lite emot in ear dock eftersom jag upplever att dom inte sitter särskilt bra, kan någon rekommendera vanliga snäckor med bra ljud? =)
Håller fortfarande på att försöka få playlists att ordna sig som jag vill... När jag uppdaterar (skriver över) en playlist och sedan tar update music så finns lik förbannat de gamla låtar som inte finns i den nya playlisten jag lagt in med ändå... den uppdaterar inte ordentligt... Nu har jag prövat att ta bort musiken och playlistan till den musiken, ordnat tags på alla filer, kopierat tillbaks dom, gjort playlisten igen, gett den ett annat namn... funkar det inte nu får jag tokfnatt. -.- EDIT: Ja då har man fått den playlistan att fungera, så jag kan ju passa på att meddela er som får samma problem. Om du ändrar en playlist eller en idtag... Så verkar den inte uppdatera det för att du kör update music... Du måste flytta bort filerna till datorn, uppdatera musiken, sen lägga in musiken och playlistan på nytt igen, först då verkar den göra en fresh reading eller vad man vill kalla det. Jag gör som så att jag lägger in låtarna där dom ska ligga, sen lägger jag in dom i winamp från mobilen, ordnar dom som jag vill ha, sen sparar jag den playlistan i playlists bibliioteket i mobilen, så funkar det bra. Det kanske bara är jag som är dum nog för att behöva denna info? Redigerat av Unregisteredb30efd09, 05 December 2007 - 11:25. Postad 05 December 2007 - 11:48
Jag gjode exakt lika på min gamla W950, är inte förvåande att man måset göra så. Postad 05 December 2007 - 12:02
Men du kan hålla med om att det är förbannat dåligt att den inte kan uppdatera ids och särskilt playlists när man kör update music?
Ja Charge It är ju 1200 Billigare enligt prisjakt så det låter väl ganska högt. Jag betalar 4801:- totalt för min mobil, plus 2 års bindningstid då men jag hade med största sannolikhet ändå inte bytt från den operatören. Redigerat av Unregisteredb30efd09, 05 December 2007 - 12:12. Postad 05 December 2007 - 12:37
De är säkert jätte fräscha Har ju display och så me. Men sen har DS220 samma saker (förutom displayen) + att man kan byta hörlurar, vilket man INTE kan på de. Mycket dåligt i mitt tycke. Postad 05 December 2007 - 14:37
En nyfiken fråga Angående musikkabeln... Jag har en NAD Hemmabio Receiver... kan jag koppla in den där bak och spela för glatta livet utan att oroa mig för problem som de där riskerna som finns med att koppla 3,5 mm till förstärkare från dator? Och isf, var kopplar jag in den, vilket uttag?
Postad 05 December 2007 - 14:39
Själv använder jag kabeln i bilen, fungerar klockrent. Förstår inte riktigt vitsen med att använda den hemma. Postad 05 December 2007 - 15:40
Bluetooth™ musikmottagare MBR-100.
Funderar på att köpa denna reciever. Vet någon om den funkar, och isf hur pass bra? Postad 05 December 2007 - 16:07
Jag har högtalare och Receiver för 13 papp och vill gärna lyssna där ibland med, istället för att bränna skiva efter skiva kopplar man mobilen dit... Postad 05 December 2007 - 16:33
Jag letar efter stereo-headset som man inte behöver ha inne i ytterörat och det känns som urvalet är sådär... Skulle det vara ide att slå till med en sådan här https://www.prisjakt...kt.php?p=238208 direkt? Får man gps och tjafs också... Även om jag inte skulle använda den så ofta.
Postad 05 December 2007 - 17:06
Bluetooth™ musikmottagare MBR-100.
Funderar på att köpa denna reciever. Vet någon om den funkar, och isf hur pass bra? (spaaam Postad 05 December 2007 - 17:57
Förstår vad du menar, det går inte att använda lurarna som följer med inte till att prata i telefonen med i alla fall.. Här har du: http://www.webhallen...d=70480&traff=1 Hur bra som helst till både tal och musik! Postad 05 December 2007 - 18:35
Jag har en MBR-100 som jag använder i både stereon och bilen. Räckvidden är väl knappt 10m om det inte är något ivägen som stör och kvaliten på ljudet kan jag inte anmärka på så länge man rör sig inom räckvidden... (Den kan användas som bluetooth headset, bara att koppla in vilka lurar man vill Jag är väldigt nöjd, funkar utmärkt! Postad 05 December 2007 - 18:45
Jag kör det och är nöjd, visst avsaknaden av att ej kunna höjja eller byta låt, men det överväger att jag kan köra vilka 3,5mm hörlurar jag vill, kör den just nu till min K850i och det fungerar ypperligt och är fint och rent ljud. Postad 05 December 2007 - 18:48
Om man kan använda MBR-100 som bluetooth mottagare och headset. Borde man inte kunna koppla in ett SE bluetooth (Tex. DS220) headset i sitt högtalarsystem? Och tack Grov. Postad 05 December 2007 - 19:58
Har läst lite gran här och många (som jag) väntade mig ett trådlöst headset i paketet, men när jag öppna det så va det inget sådant
Postad 05 December 2007 - 20:01
Hej på er, har problem...
Startar upp min nya w960i..segt..men tillslut så är den igång! Nu startar problemet...jag kan inte ändra språket...allt blir kvar i engelska men inte tex kalendern som kör svenska! Pratade med SE support och de var som frågetecken men de säger att du får köra uppdateringstjänsten på deras hemsida...men där får jag svar att det inte finns några uppdateringar. Har även nollställt telefonen men händer inget där heller!! Någon som haft samma problem?? Man blir ju lite smått irriterad.... /M Postad 05 December 2007 - 20:04
Jodu public, om du läst tidigare i tråden så står det att Sony Ericsson valde att ta bort det. Kanske för att minska priset.
Men även detta är det de som har fått med det i sitt paket, och anledningen till detta vet inte jag Sen har jag min egan fråga också: Kan man koppla in sitt headset (tex. DS220) i sitt hörlursuttag på sitt ljudsystem / reciever och få det att funka som en musikreciever (precis som det gick med MBR-100 musikrecievern från sony ericsson, fast tvärtom)?? Postad 05 December 2007 - 20:10
Hej, tack, det är det andra jag tittat på, nu är ni 3-4 som sagt att det är väldigt bra. Hehe, kanske köper ett sånt, gps prylen kommer jag nog inte använda så mycket så att det är värt det. Annars ser det ju ut att vara ungefär samma men med möjligheterna att byta låt på den däringa... HMM... Fan vad livet är fullt av vägskäl då. Postad 05 December 2007 - 20:52
Vet inte om elgiganten har så många nya och bra Sony Ericsson headsets, vad jag har sett här där jag bor.
Kanske är annorlunda där du bor Och snälla kan någon svara på min fråga =/ Kan ett vanligt Sony Ericsson headset funka som en musikreciever, bara genom att koppla in den med en "dubbeländad hörlurssladd"?? Redigerat av Coistrel, 05 December 2007 - 21:03. Postad 05 December 2007 - 23:07
[quote name='Z-man75' date='Dec 5 2007, 02:05 ' post='1668991']
[quote name='Aandy' post='1668268' date='Dec 4 2007, 17:31 ']Kan inte erkänna det var de snyggaste jag sett. Men är väl helt okej Oavsett vilken Sony Ericsson mobil jag köper, ska jag ha detta headset: https://www.prisjakt...kt.php?p=227316 Någon som har detta och kan slänga in en kommentar? Yes ,har ett sådant .Bra ljud/mottagning för samtal,med ett par Koss-lurar i pluggade,funkar mega-Bass-ljudet ändå bättre Postad 05 December 2007 - 23:38
Hej,
tror ni denna telefon kommer sjunka mycket i pris kommande månader? Hur var det med P1? Postad 06 December 2007 - 04:05
Någon som vet var man skulle kunna tänkas få tag på ett hjälpmedel för att göra egna themes till W960i? Eller till walkman-spelaren om det ens är möjligt. Alternativt få tag på bra redan gjorda themes.
Postad 06 December 2007 - 05:12
De verkade ju inte ha de mer avancerade modellernas teman (m600, p1, w950), w960i, men tack ändå.
Postad 06 December 2007 - 10:10
Ett hett tips är att kolla på UIQ's hemsida kanske? Göra egna teman är ett **** dock. Finns inga bra verktyg för det. Man får pilla i xml filer själv för att få rätt på det. http://www.uiq.com/myuiq.html Redigerat av Unregistereddc471864, 06 December 2007 - 10:12. Postad 06 December 2007 - 11:05
Jag kör engelska i telefonen (för jag blir tokig på teknisk engelska översatt till tokig svenska) men vill naturligtvis ha allt annat med svenska inställningar. Öppna Tools/ Control panel / Device och ändra sedan under: Location, Number formats, time and date och text input - Language dictionaries. och det svåraste.. text input - keyboard setup tryck more välj Swedish layout. Sen är du hemma Postad 06 December 2007 - 14:09
Är det bara jag som missat detta eller har SE helt skippat hanteringen av profiler?
Dessutom tycker jag hanteringen av kontakter är lite knepig om man har kopierat dessa från sin tidigare lur (W800i) via SIM-kortet. Nu har jag skrivit ner alla kontakter och nummer och matat in dessa manuellt (tidskrävande, men nu har jag fått det som jag vill ha det). Postad 06 December 2007 - 14:17
Jag hade visserligen en Nokia telefon tidigare men alla mina kontakter kom in med efternam som förnamn och tvärtom. Tidsödande och jobbigt men eftersom jag haft Nokia trodde jag att det var smällar man får ta. Postad 06 December 2007 - 14:38
Hej! är det någon som vet vad man kan använda för program för att ladda ner t.ex musik och filmer över wifi ?
Postad 06 December 2007 - 17:25
Är det någon som vet när Tre ska plocka in W960i i sitt sortiment? Deras kundtjänst vet ju ingenting..
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |