Gran Turismo 5: Prologue
Gran Turismo 5 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
99:- | |
Gran Turismo 5: Prologue (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(32)
|
Inga priser |
Gran Turismo 5 (4030 inlägg)
|
13 år sedan |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Tips på riktigt bra bilspel till PS3 (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 30 March 2008 - 08:54
Postad 30 March 2008 - 09:37
Postad 30 March 2008 - 10:27
Fick guld på första försöket *skryter*. Bara man ser till att hålla plattan i mattan och slipstreama så mycket det bara går, så ska det inte vara några svårigheter. Min första tanke när jag skulle köra det racet var att det skulle bli tufft, men det gick vägen.Nån som fårr guld på licens C där man ska köra en suzuki och komma 1:a på ett varv? Är den runda banan.. Kommer alltid nån hundradel efter
Okey får testa igen då
Är ju en "hundkoja" på slutet där som man inte tar sig om, men skam den som ger sig då..
Nån som får kopplingen att funka med g25:an ? Får inte den att ta, konstiga är att det går att växla ändå , tycker det borde skrapa som fan "ironisk"
Postad 30 March 2008 - 12:22
Där man ska köra om alla andra på ett varv med Hondan....
Har kört ihop en sisådär 100 000 bara på att försöka klara det.
Det verkar inte gå att bjuda in vänner och köra mot varandra eller?
Redigerat av JockeJ, 30 March 2008 - 12:23.
Postad 30 March 2008 - 13:04
Ja det är splitscreen i spelet.Ingen som nämner något om splitscreen, det fungerar hoppas jag.
Postad 30 March 2008 - 13:18
Postad 30 March 2008 - 13:33
Postad 30 March 2008 - 13:37
Redigerat av Gurra101, 30 March 2008 - 13:40.
Postad 30 March 2008 - 13:47
Slå på professionell fysik. I högre klasser får man straff om man krockar eller kör av banan.Bara jag som tycker bilarna är lätta att köra? Inte så att jag vinner allt bara klarat C men det som begrännsar är ju hur snabba mina biiar är, finns kanske något jag inte slagit av men dom ligger ju klistrat i vägen! Och fan va fult att man kan bara köra max in i dom andra bilarna och använda dom som bromsklossar och att lacken på bilarna är lika fin hela tiden!!
Postad 30 March 2008 - 14:24
Någon som har tagit guld på c-banan där man ska klara en viss varvtid med cappuccinon, det verkar ju nästan omöjligt att komma under guldtiden. Någon som har nåt bra tips på hur man klarar den?
Diskuteras längre upp i tråden.. Har inte testat nå mera men igår körde jag den två tre ggr komma bara två.. Men har inga fyssika hjälpmedel lr nått och kör med v-låda med lägen..
Min bilsimulator
https://www.minhembi...howtopic=179798
Postad 30 March 2008 - 15:58
Om det funkar kan man köra alla bilar då lr måste man köpa och låsa upp?
har inte hunnit testat det så mycket än
Redigerat av Dr-Damp, 30 March 2008 - 15:59.
Postad 30 March 2008 - 16:25
Postad 30 March 2008 - 16:29
Är det någon mer som har så?
Postad 30 March 2008 - 18:42
Postad 30 March 2008 - 19:42
Jag har aldrig varit så nära att kasta en handkontroll i väggen som i B6.
Hehe är där nu jag oxå.. Fick du guld på den?
Tro fan jag måste pröva med kontrollen snart.. Kör ju med ratt men tycker det ska va jobbigt med kontrollen helst nu då man e van ratten.
Några spec inställningar ? Har allt av och på den svårare
Postad 30 March 2008 - 19:54
Någon som har tagit guld på c-banan där man ska klara en viss varvtid med cappuccinon, det verkar ju nästan omöjligt att komma under guldtiden. Någon som har nåt bra tips på hur man klarar den?
Ja vill också veta hur fanken man skall bära sig åt för o klara guld på denna bana?? enda bana på c som ja inte har guld på nu....
Postad 30 March 2008 - 20:35
Var bara tvungen att få spy lite galla.
Postad 30 March 2008 - 20:42
Ja vill också veta hur fanken man skall bära sig åt för o klara guld på denna bana?? enda bana på c som ja inte har guld på nu....
Jag klarade det precis. Körde första varvet på en ca 1.48 eller nått sen kom Mini:n ikapp mig sen låg jag och drog bakom den till tunnlen sen drog den ifrån. Klarade tiden med 0.4 sec tror jag
Postad 30 March 2008 - 21:49
Man köpte Nissan skyline GT för 200 tusen och den kör ju åttor runt F40 som kostade 450 tusen, sjukt.
Postad 30 March 2008 - 21:58
Kör men en 42 tums plasma som klarar 1080p och bilden är fan grym, är den sjukaste grafik jag någonsin sett i en tv spel, att dom stänger av effekter kan jag inte tro då bilden är sjukt bra.Enligt specfikationen så är det 60fps i 1080p när man kör och 30fps i 1080p när man ser replay.Är det någon som har en 1920x1080 display som kan kommentera om 1080p innebär att spelet stänger av andra effekter för att kompensera för ökade upplösningen?
Möjligtvis kan det vara så att man får 60fps även i replay om man nöjer sig med 720p.
Postad 30 March 2008 - 22:05
Edit: Funkar Logitech G25 som den ska med gt5:p vad gäller kopplingen eller ja överhuvudtaget för den är ju inte precis gratis, jag är väldigt sugen på en sådan om den funkar ordentligt.
Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 30 March 2008 - 22:12.
Postad 30 March 2008 - 22:19
Japp, G25 funkar med koppling och H-låda.Edit: Funkar Logitech G25 som den ska med gt5:p vad gäller kopplingen eller ja överhuvudtaget för den är ju inte precis gratis, jag är väldigt sugen på en sådan om den funkar ordentligt.
Men man verkar inte kunna "assigna" knapparna som man vill, då G25 inte finns med under options...!
Surt då jag velat lägga tll knapp för att nå Quick Tune under ett race.
Postad 30 March 2008 - 22:22
Jobbigt att man ska måsta hålla på i evighet på samma bana för att få ihop lite pengar, har 19 bilar just nu men F1an känns som omöjlig då jag inte kommer orka hålla på så länge för att få dom pengarna.
Postad 30 March 2008 - 22:25
Hmm, är F40 så dålig?Måste säga att Ferrari F40 sög, inte fan är de här någon superbil inte, BMW M3an går ju bättre, blev förvånad då jag köpte den och skulle testa den första gången, fan vad dåligt den gick, långsam och extremt dålig väghållning, en stor besvikelse.
Man köpte Nissan skyline GT för 200 tusen och den kör ju åttor runt F40 som kostade 450 tusen, sjukt.
Jag har nu 450.000 för att kunna köpa den, jag har S-6, S-7 och S-10 kvar att klara av. F40 måste man ju ha för S-6, men klarar man av S-7 och S-10 med den, eller måste man köpa en ännu värre bil för dem?
Postad 30 March 2008 - 22:30
Kan bara säga att de är nästan omöjligt att klara nått lopp med F40, ja du måste ha den för ett lopp men så fort du klarat de så kan du slänga nyckeln till bilen för den suger, har själv kört med Nissan skyline den som är tunad och kostar 250 tusen, funkar i nästan alla lopp då den har nästan har 700hk, men den bilen som man bör skaffa är Ford GT och då den svarta test bilen, de är nog den bästa bilen att klara de sista.Hmm, är F40 så dålig?Måste säga att Ferrari F40 sög, inte fan är de här någon superbil inte, BMW M3an går ju bättre, blev förvånad då jag köpte den och skulle testa den första gången, fan vad dåligt den gick, långsam och extremt dålig väghållning, en stor besvikelse.
Jag har nu 450.000 för att kunna köpa den, jag har S-6, S-7 och S-10 kvar att klara av. F40 måste man ju ha för S-6, men klarar man av S-7 och S-10 med den, eller måste man köpa en ännu värre bil för dem?
Postad 30 March 2008 - 22:44
Ok, tackar! Precis vad jag ville höraKan bara säga att de är nästan omöjligt att klara nått lopp med F40, ja du måste ha den för ett lopp men så fort du klarat de så kan du slänga nyckeln till bilen för den suger, har själv kört med Nissan skyline den som är tunad och kostar 250 tusen, funkar i nästan alla lopp då den har nästan har 700hk, men den bilen som man bör skaffa är Ford GT och då den svarta test bilen, de är nog den bästa bilen att klara de sista.Hmm, är F40 så dålig?Måste säga att Ferrari F40 sög, inte fan är de här någon superbil inte, BMW M3an går ju bättre, blev förvånad då jag köpte den och skulle testa den första gången, fan vad dåligt den gick, långsam och extremt dålig väghållning, en stor besvikelse.
Har nämligen funderat starkt på Ford GT i kolfiber, så det får nog bli den till S-7 och S-10
Postad 30 March 2008 - 22:57
De sjuka är att F40 går typ 250 max, den varvar som en galning och man spinner lätt i låga farter, när man sedan axar och tycker att bilen går utav helvet och ser att man bara kör 180 så börjar man undra och när man sedan har problem att hinna upp vanliga grupp c bilar ja då inser man vilken skit bil de är.Ok, tackar! Precis vad jag ville höraKan bara säga att de är nästan omöjligt att klara nått lopp med F40, ja du måste ha den för ett lopp men så fort du klarat de så kan du slänga nyckeln till bilen för den suger, har själv kört med Nissan skyline den som är tunad och kostar 250 tusen, funkar i nästan alla lopp då den har nästan har 700hk, men den bilen som man bör skaffa är Ford GT och då den svarta test bilen, de är nog den bästa bilen att klara de sista.Hmm, är F40 så dålig?Måste säga att Ferrari F40 sög, inte fan är de här någon superbil inte, BMW M3an går ju bättre, blev förvånad då jag köpte den och skulle testa den första gången, fan vad dåligt den gick, långsam och extremt dålig väghållning, en stor besvikelse.
Jag har nu 450.000 för att kunna köpa den, jag har S-6, S-7 och S-10 kvar att klara av. F40 måste man ju ha för S-6, men klarar man av S-7 och S-10 med den, eller måste man köpa en ännu värre bil för dem?![]()
Har nämligen funderat starkt på Ford GT i kolfiber, så det får nog bli den till S-7 och S-10
Postad 31 March 2008 - 07:21
Så jäkla frustrerande det är när man kör online och man får in ett gäng fjortisar som tror att det är någon j_vla folkracetävling......Har avslutat flera race idag i ren ilska då jag legat i ledningen bara för att i en inbromsning bli avkörd av nån idiot som inte fattar att man måste använda bromsen också. Den andra kategorin av irritationsmoment (läs asswipes) är de som åker och försöker preja av andra av banan så fort de håller på att bli omkörda...osportsligt och alla förlorar på det. Ge stollarna svartflagg och uteslut dem!
Håller med. Ledde ett race igår men blev påkörd och prejad ut i gräset. Då fick jag ett tidstraff för att jag genade...
Postad 31 March 2008 - 07:25
Guld? Jag har aldrig kommit bättre än sexa, och jag ser inte hur jag ska kunna göra det heller...Jag har aldrig varit så nära att kasta en handkontroll i väggen som i B6.
Hehe är där nu jag oxå.. Fick du guld på den?
Tro fan jag måste pröva med kontrollen snart.. Kör ju med ratt men tycker det ska va jobbigt med kontrollen helst nu då man e van ratten.
Några spec inställningar ? Har allt av och på den svårare
EDIT: Här är en som klarar B-6 galant.. http://www.youtube.c...h?v=tvWoiQYxJPg
MEN! Enligt kommentarerna ska man tydligen inte ha bilen på proffesionell, utan normal.
Redigerat av JockeJ, 31 March 2008 - 07:35.
Postad 31 March 2008 - 07:45
Postad 31 March 2008 - 07:53
Postad 31 March 2008 - 08:03
När blir det Minhembio Weekend Race?
Vore skoj att köra mot andra svenskar så man slipper lite mer oslipade barn...
Något jag skulle se fram emot
Postad 31 March 2008 - 08:21
Det låter klockrent! Hur gör man för att "välja" motståndare att spela mot?
Postad 31 March 2008 - 08:22
Postad 31 March 2008 - 08:38
Postad 31 March 2008 - 08:52
Det låter klockrent! Hur gör man för att "välja" motståndare att spela mot?
Tror inte att det går att väla spelare att köra mot.
Det är nog bara slumpmässigt utvalda motståndare tyvärr.
kommer säkert i den skarpa versionen om nått år.
/VV
Postad 31 March 2008 - 09:51
Så jäkla frustrerande det är när man kör online och man får in ett gäng fjortisar som tror att det är någon j_vla folkracetävling......Har avslutat flera race idag i ren ilska då jag legat i ledningen bara för att i en inbromsning bli avkörd av nån idiot som inte fattar att man måste använda bromsen också. Den andra kategorin av irritationsmoment (läs asswipes) är de som åker och försöker preja av andra av banan så fort de håller på att bli omkörda...osportsligt och alla förlorar på det. Ge stollarna svartflagg och uteslut dem!
Hller med dig till fullo..... det är helt otroligt vad dom kör idiotiskt.... svartflagg är ett måste om online delen ska bli kul....
Postad 31 March 2008 - 11:08
Men ååh så grymt spelet är
Postad 31 March 2008 - 12:24
Första reaktionen
Har egentligen inte mycket att invända mot detta spel, mer än att det är något kort.
Men en ruggigt härlig försmak av vad som komma skall, ett måste för alla med en PS3.
Nu sitter jag och väntar på att min Logitech G25 skall komma med posten vilken dag som helst.
Postad 31 March 2008 - 14:39
Tror inte att det går att väla spelare att köra mot.
Det är nog bara slumpmässigt utvalda motståndare tyvärr.
kommer säkert i den skarpa versionen om nått år.
/VV
Tyckte jag såg nåt att den matchar på nåt sätt mot din skill level eller nåt sånt när jag kopplade upp mig.
Postad 31 March 2008 - 15:42
Ni som har G25 ratt och lådan inställd i h-läge (istället för att dutta spaken fram och tillbaka), hur har ni fått kopplingen att funka? Startar man ett race så verkar iallafall kopplingen inte fungera per default så att säga.
mvh
Postad 31 March 2008 - 15:52
edit
var inte så konstigt då min tv tydligen inte klarar av 1808p @60hz men klarar 1080p @24hz skumt men sant
Redigerat av Hays, 31 March 2008 - 15:56.
Postad 31 March 2008 - 17:43
Håller med körde online i natt trist som 17 ibland, bara prejjning å sattyg! Verka inte gå att starta upp en egen server heller
Postad 31 March 2008 - 17:46
Postad 31 March 2008 - 17:48
Köpte spelet för några dagar sen. När man ska starta den vill den göra en uppdatering, vad är det för uppdatering? För jag måste uppdatera det för att komma ut online. Grejen är den att den vägrar uppdatera sig, mätaren stannar på typ 3 procent efter tre minuter, sen står det att det är fel. Vad kan det bero på? Någon annan som haft samma problem? (Alla andra spel funkar fint online)
Tog rätt lång tid att uppdatera annars så du vet..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Gran Turismo 5
4 bilder
281 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?