Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS PB13-ultra

1020 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2011 - 15:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Då är det bara att skaffa mätprylar och sätta igång med att ställa in finliret :)

Postad 27 October 2011 - 15:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
mjo, det ska nog införskaffas, men inte i år. jag har fasen lagt ut 150-200kkr bara i år på ljud och bild, så nu får jag försöka lugna mig lite XD
... jag ska bara köpa en speciell dac som jämförs med benchmark's dac1, sedan så ska det nog inte bli mer i år. nästa år är däremot rätt så nära, vilket är bra =D

Postad 27 October 2011 - 16:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Helt ot, kolla upp Yellowtec PUC2. Denna skall vara något i hästväg för väldigt rimliga pengar.

Du kommer snart sluta med 2st ultra som oss andra nördar :)

Postad 27 October 2011 - 17:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag har tidigare blivit rekommenderad denna: http://www.diykits.c...ulse DA7.2x.htm
Citypulse Yearm Series DA7.2xII som har blivit jämförd med benchmarks dac som gått på typ 12000.
den du rekommenderar, har du lyssnat på den, har du kännedom om olikheterna och vad som skiljer den samt andra dac'ar och även om det är till fördel att spela ljudet via usb istället för optisk som jag gör idag? skicka gärna pm om det så att vi slipper bli för OT här inne.

OT nu! i mitt lilla lilla rum på 18 kvadrat så tror jag att den jag har nu är rätt overkill, så jag kommer nog vänta tills det att jag flyttar in till hus om många år. då får jag nämligen ett eget rum för bio och då blir det rocka av. jag har funderat att ha mellan två och fyra stycken pc'are eller två pc'are bak i hörnen och två pb'are framtill för att få jämnt och fint ljud =D dock så är det ju en bit in i framtiden så tills vidare så lär jag få nöja mig med den jag nu har. den duger gott och väl, har som sagt blivit både yr och illamående av ljudet, så jag håller mig på minst sagt moderata nivåer. såg en tv-serie nyss för att ta cylindern på premiärtur, och det var riktigt najs, man får med så mycket information under 30 hz som jag tidigare inte hört! bara bakgrundsmuller är sånt som jag tidigare inte hört alls men som nu poppar upp med lätthet =)

Postad 27 October 2011 - 22:12

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Mmmm, PC Ultra: härliga minnen. Som den gången jag körde alla pluggar i.
(kommer inte ihåg vad läget heter) - och bottnade den. Jag hade läst på
norskt forum att det var en skrämmade upplevelse den dan den bottnar.
Jizzzez, jag sket nästa på mig. Otäckt, men kul så här efteråt. :P

Postad 27 October 2011 - 22:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hur ******** högt spelade du bongo? Har som skrivet högre upp klarat 70db innan illamåendet kom :)

nu kom det en mobilbild in i galleriet på alla katters favvoklösbräda :D

Postad 28 October 2011 - 05:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ultran skall inte gå att bottna, elementen är konstruerade så att det inte skall vara möjligt.

Postad 28 October 2011 - 07:58

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Jag har den gamla Ultran med 750W steg och den går då att bottna. Monsters Inc med strumpscenen på hög volym kan fixa den biten ;)

Postad 28 October 2011 - 08:25

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Hur vet man att sina högtalare/subwoofer bottnat?

Postad 28 October 2011 - 08:26

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Jag har den gamla Ultran med 750W steg och den går då att bottna. Monsters Inc med strumpscenen på hög volym kan fixa den biten ;)

Det var gamla PC Ultran jag hade oxå. Med 3 pluppar i minskar väl max spl ?? Om jag inte minns fel var
det krashscenen i Flight of Phoenix. Och nog vred jag på rätt bra.

Ett annat kul minne var att fönsterbrädorna av sten stod och hoppade på 25Hz. Och den underliga känslan
i kroppen när man inte hörde 10Hz men radioshacken gav tydligt utslag. :wacko:

Hur vet man att sina högtalare/subwoofer bottnat?

Med gammelultran smällde det till utav bara *******. Ett metalliskt dovt ljud.

Postad 28 October 2011 - 08:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ultran skall inte gå att bottna, elementen är konstruerade så att det inte skall vara möjligt.

Det är snarare elektroniken som förhindrar att den inte bottnar. Eller..?

Postad 28 October 2011 - 08:35

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ja, den nya har ett inbyggt överbelastningsskydd i förstärkaren. Den gamla hade också det, men tydligen ett väldigt "litet" skydd då den kunde bottna.

Postad 28 October 2011 - 11:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Då tycker jag att Lsound eller HBB skall skriva vad som stämmer, jag har fått till mig att konstruktionen är sådan att elementen inte kan bottna. Subben säger till att den inte orkar med genom att portshuffa, ganska mycket snällare sätt att säga ifrån tycker jag :)

Postad 28 October 2011 - 12:42

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Må det. Det jag kommer ihåg från Norska forum var att det aldrig var nån fara att det gick
sönder nåt. Du fick bara en mkt ljudlig vink om att det var dags att antingen sänka eller
dra ur en plupp. Däremot fick man se till att man var nysketen så att säga.. :lol:

Redigerat av Bongo_Mongo, 28 October 2011 - 12:43.

Postad 28 October 2011 - 12:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
sååå... vi som har den nyare varianten med 1000w's steg behöver inte vara oroliga att den bottnar oavsett om man ser strumscener eller inte? =) kan vara bra att veta för... framtida bruk =)

Postad 28 October 2011 - 13:01

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Så högt som jag lirade på den tiden kan du troligtvis inte köra, Zartok. För du bodde väl
i lägenhet?

Jag bodde då i kedjehus och var hatad i hela kvarteret.

Postad 28 October 2011 - 13:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
haha, nejfasen =D med framtida bruk menar jag att jag kommer att vänta med det tills jag bor i villa och har eget totalt dedikerat biorum. gärna i källaren eller ännu bättre; vinden! då får man nog braka på lite friskt iaf.

så du lyckades alltså störa inte bara dina närmaste grannar i kedjehuset? ^^

Postad 28 October 2011 - 13:13

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Nä, det var skönt att sälja av den kåken. Rad och kedjehus suger om man håller på med sånt
som vi gör. Då kan man lika gärna bo i lägenhet och slippa klippa gräset å sånt.

Det hade vart grymt kul att få testa en SVS tub igen med den setup jag har idag. Allt är
bytt sedan dess. Men i dagsläget skulle jag nog ta två småtuber istället.

Vill återigen påpeka att det var med alla tre portar igenpluppade. Jag körde för det mesta med två i för film
och helt utan för musik.

Postad 28 October 2011 - 14:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
på tal om uppsättning, hur kommer det sig att du sålt av svs'en och sitter med en liten rel storm idag?

Postad 28 October 2011 - 15:09

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ja just ja, den bilden är gammal. Har en DD15 sedan två år.

Fick inte riktigt till timingen ihop med frontarna på musik med tuben. Det kunde
jag säkert ha fixat men jag fick bra pris på RELén. Den var riktigt god ihop
med mina dåvarande PMC högtalare i kedjehuset.

Den blev sen för klen då jag bytte högtalare. Samma visa: mkt bra pris på begagnad dubbeldajm.
Två st småtuber var aktuellt i samma veva. Men nu blev det som det blev. Sitter nöjd
i båten. Jag vill inte att vi diskutterar Velo vs SVS i den här tråden. Men med det
hopplösa rum jag har idag var Eq´n guld värd. Men sånt har ju SVS oxå i sortimentet
så att säga....

Redigerat av Bongo_Mongo, 28 October 2011 - 15:09.

Postad 28 October 2011 - 22:40

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Ja just ja, den bilden är gammal. Har en DD15 sedan två år.

Fick inte riktigt till timingen ihop med frontarna på musik med tuben. Det kunde
jag säkert ha fixat men jag fick bra pris på RELén. Den var riktigt god ihop
med mina dåvarande PMC högtalare i kedjehuset.

Den blev sen för klen då jag bytte högtalare. Samma visa: mkt bra pris på begagnad dubbeldajm.
Två st småtuber var aktuellt i samma veva. Men nu blev det som det blev. Sitter nöjd
i båten. Jag vill inte att vi diskutterar Velo vs SVS i den här tråden. Men med det
hopplösa rum jag har idag var Eq´n guld värd. Men sånt har ju SVS oxå i sortimentet
så att säga....

Jag har spelat med 2st Pb13 ultra så att hela fundamentet till lägenhets byggnaden flyttade sig några cm! :P Så vänta inte tills du har en egen villa utan prova den! Ps. Jag har tydligen grannar som inte bryr sig för än har inget klagomåls brev dykt upp i brevlådan. haha :D

Postad 29 October 2011 - 08:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
bongo: ja, huvudsaken är ju faktiskt att man är nöjd, inte att man gör andra nöjda =) jag hade tidigare kollat på just dd15, men när folk började skriva om subbar så kändes mitt val lätt då pb/pc13u presterade djupare ljud vid högre db, vilket var exakt det jag var ute efter (filmsub). att priset är typ hälften skadade inte heller måste jag säga, att lägga 30+ på en sub är en ganska stor investering.

jbl: dina grannar kanske bryr sig men är för artiga för att klaga? =)
själv så håller jag mig på så god fot jag kan med mina grannar. ska sätta upp lappar överallt när jag ska köra kalibreringen av subben samt att jag även ska göra det klart att det bara är att knacka på eller sätta en lapp i brevlådan om man har upplevt att man störts av mig. om jag är skyldig dvs. har ju andra grannar med hemskt höga cerwin vega system över gården.

jag tror även att jag ska skriva att man är välkommen på en biokväll om man känner för det samt att jag aldrig kommer att spela över 65-70 hz efter kl 21. då anser jag att jag har gjort det jag kan för att vara en bra granne, även fast jag har en svs-bjässe =)

Postad 29 October 2011 - 08:58

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Besserwisser-mode on, Zartok: Inget över 65-70 Hz efter 21.00 alltså? Kan bli lite dovt. ;)

Postad 29 October 2011 - 09:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Det skiljer ju "några" kilon mellan PB13 och PC13. Presterar de likvärdigt ändå? För mig ter sig en PC13 Ultra tilltalande då den tar mindre plats, men med tanke på att man får 30 kilo sub till för 2-tusen extra så vore det bra att veta hur det ligger till.

Postad 29 October 2011 - 09:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Haha, fasen. det skulle stå 65 - 70 db naturligtvis :)

Det är marginell skillnad på pc och pb-modellerna. pb spelar aningen djupare men tom lsound bekräftade det joakim sa tidigare, man märker ej skillnad. frågade samma fråga en eller två sidor bak, kolla svaren jag fått :)

Postad 29 October 2011 - 09:30

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Enligt Ed på SVS (och Lsound) så är det ingen hörbar skillnad, det är något lite djupare frekvens man får vid stora ljudtryck. Det är därför ganska svårt att förstå att fler folk köper PB versionen som faktiskt är rätt svår att möblera rätt.

Edit: Mätningar + svar från Ed från SVS och Lsound:
http://www.hometheat...pc13-ultra.html

OBS, detta gäller alltså inte DSP versionerna, men det lär ju vara samma skillnad där, enda skillnaden är ju (nya element?) och förstärkare.

Redigerat av joakim123, 29 October 2011 - 09:35.

Postad 29 October 2011 - 09:44

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Enligt Ed på SVS (och Lsound) så är det ingen hörbar skillnad, det är något lite djupare frekvens man får vid stora ljudtryck. Det är därför ganska svårt att förstå att fler folk köper PB versionen som faktiskt är rätt svår att möblera rätt.

Edit: Mätningar + svar från Ed från SVS och Lsound:
http://www.hometheat...pc13-ultra.html

OBS, detta gäller alltså inte DSP versionerna, men det lär ju vara samma skillnad där, enda skillnaden är ju (nya element?) och förstärkare.

Nu kommer jag säkert bli ulta-nörd klassad, men jag funderar på att köpa 2st PC13-Ultra Dsp och ha dom i vardera hörn bakom soffan. Eftersom dom spelar nästintill identiskt med mina Pb13 så lär det nog bli hur bra som helst. Vad tror ni?

Postad 29 October 2011 - 09:51

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ja, hur bra som helst :)

Postad 29 October 2011 - 09:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Zartok, jag kan mäta hos dig med XTZ room analyzer om du vill se hur frekvenskurvan ser ut. ;)

Postad 29 October 2011 - 10:02

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Tack. Efter att jag ställt frågan insåg jag att den är lika vanlig som "ska man ha plasma eller LCD...." Åsikterna verkar också gå i sär ungefär lika mycket. Tror att en PC13-Ultra DSP kan funka bra hos mig. Den nackdel jag kan komma på med en box är att den kan vara lite väl svårplacerad.

Postad 29 October 2011 - 10:07

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jag tror inte att åsikterna går isär alls faktiskt :)
Se det som att du sparar några tusen på att köpa PC och dessutom får en mer lättplacerad sub för pengarna.

Postad 29 October 2011 - 10:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hasse: ja, det skulle jag absolut inte tacka nej till. då vet man vad som skulle behöva arbetas på. mycket vänligt av dig att ta tiden, gissar att det kan ta ett tag :) säkert skrämmande svängar i mitt vardagsrum, men jag har ju planer på fler akudtiktavlor och sånt för att få bättre akustik i framtiden.

Postad 29 October 2011 - 11:09

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Tyvärr gör inte akustiktavlor mycket alls för de lägre frekvenserna. Då behövs det basfällor för att få bukt med toppar och dalar...
Jag önskar det vore lättare att få till det :)

Redigerat av joakim123, 29 October 2011 - 11:10.

Postad 29 October 2011 - 11:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Nu kommer jag säkert bli ulta-nörd klassad, men jag funderar på att köpa 2st PC13-Ultra Dsp och ha dom i vardera hörn bakom soffan. Eftersom dom spelar nästintill identiskt med mina Pb13 så lär det nog bli hur bra som helst. Vad tror ni?

Tycker det blir rätt så galen prioritering faktiskt.

*Behöver du mer bas hemma hos dig?
*Behöver du jämna ut basen?

*Behöver du ta ner resonanserna hos dig?
*Skall jag lägga upp och visa mätning som visar hur det ser ut kanske ;) :D

Lägg en liten slant på V6:or istället.

Postad 29 October 2011 - 11:31

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Man får ju rätt mycket akustikfix för 35k :)

Postad 29 October 2011 - 11:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
När man har subbarn som klarar av 125db och man har resonanser som xtz visar rött hela vägen ut i fönstret så skall man kanske inte ha mera bas :D

Postad 29 October 2011 - 13:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag ska köpa en anti mode flr subtopparna och dalarna, övriga frekvenser är något som jag oroas av. men men, man får se hur det ser ut innan man oroar sig för hur man ska behöva ändra det :)

Postad 29 October 2011 - 16:53

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

• 435 inlägg
  • 0
PC modellen är riktigt vass, 40-45 cm i diameter, helt okay jämfört med PB:n och prestandan är i princip samma. Har för mig att någon på l-sound sade att PB:n var lite lägre tune:ad (någon Hz) men i övrigt ingen skillnad i princip. Dock på gränsen till icke hörbart.
Har HBB fått in några PC13 ännu för provlyssning ? Är lite sugen på att prova en ändå och tune:a den i 15Hz (10Hz går ju inte längre att ställa dem i?) och ställa den på crossover typ 35Hz eller så, så kan mina DD 15 ta allt över det för film.
Det lyfter ju dB:na lite i de låga frekvenserna (iofs inget jag och grannarna känner att jag behöver eller saknar ..... men uppgraderingsdjävulen är ju alltid där och sticker en i ryggen...). :)

Postad 29 October 2011 - 17:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Pc går att ställa i 16 och sealed. ingen 10, funderar varför. kör 16 själv

Postad 29 October 2011 - 23:19

JBL-PIPPS
  • JBL-PIPPS
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Tycker det blir rätt så galen prioritering faktiskt.

*Behöver du mer bas hemma hos dig?
*Behöver du jämna ut basen?

*Behöver du ta ner resonanserna hos dig?
*Skall jag lägga upp och visa mätning som visar hur det ser ut kanske ;) :D

Lägg en liten slant på V6:or istället.

Haha visste att ett svar skulle komma från dig :D , det finns ju ytor som behöver fyllas ut med högtalare. Det var faktiskt bara menat som ettt skämt, har mer bas än vad jag någonsin kommer behöva nu och i framtiden. :P

Postad 30 October 2011 - 08:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

sååå... vi som har den nyare varianten med 1000w's steg behöver inte vara oroliga att den bottnar oavsett om man ser strumscener eller inte? =) kan vara bra att veta för... framtida bruk =)

Säker kan du aldrig vara. Kommer det en signal som är på 14 Hertz och som är allldeles för stark, då skulle jag inte ta gift på att den inte bottnar. Koppla en gammal Moog-synt och spela de lägsta oktaverna så får vi se... he he.

Man får ju rätt mycket akustikfix för 35k :)

För 35k så skulle jag köpa massor av basabsorbenter. Resten är inte så viktigt då billiga akustikplattor ofta duger.

Postad 30 October 2011 - 09:04

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag tror dom flesta skulle bli rätt nöjda med 2 st svs pb13 Ultra dsp. Det är jag iaf :wub:
Det man önskar sig mer när man man fått hem dessa bestar är lite mer tid, gärna själv så man kan spela dom som man vill
utan att "någon" vill att man ska sänka för helv...... :unsure:
mvh Niclas på biobygget.se

Postad 30 October 2011 - 09:55

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Det man önskar sig mer när man man fått hem dessa bestar är lite mer tid, gärna själv så man kan spela dom som man vill
utan att "någon" vill att man ska sänka för helv...... :unsure:

Håller helt med! Idag mellan 14-17 har jag fått familjefritt och tänkte se/höra på Transformers 3 på väldigt hög volym. Utan att någon kan be mig stänga av :D:D:D

Postad 30 October 2011 - 12:02

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Det är ju därför man skaffar villa med källare, så inte ens familjen ska klaga ;)

Postad 30 October 2011 - 12:38

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Spelar ingen roll när du har en eller två Ultra, då vibrerar hela huset...
Du bottnade ju din, vibrerade inte huset då?

Redigerat av joakim123, 30 October 2011 - 12:44.

Postad 30 October 2011 - 15:20

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
Nog rör sig saker, men inte hela huset inte. I och med att källaren är i betong/murad och resterande huset i trä så fortplantas inte basen vidare som om hela huset hade varit i betong antar jag.

Så jag kan spela HÖGT 04'00 på natten & sonen på 2 år sover vidare på övervåningen (har ett 1 1/2-plans hus).

Postad 30 October 2011 - 21:05

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

*Edit. Jag klistrade in PB också nu. De är ju rätt lika har jag hört så jag tänkte att det var sak samma men men, nu är det rätt i allafall.
Dist:en är bättre för PB helt klart över hela registret jämfört med PC.
Kanske det är det som är den stora skillnaden mellan dem ?
Det är väl därför den fick så bra betyg även i musik i Craigsub testet kanske? Jag håller med om att det är rätt bra värden ! :)
DD:n är en tydlig 90-95dB-sub och inte 100-110 dB som PB:n när man kikar på allt sammantaget känns det som. I den bemärkelsen är PB:n ett bättre köp helt klart om man har plats och inte bryr sig om det "tight:a rappa ljudet" som jag tycker utmärker en sealed sub. Kollar man på sealed mode på PB:n så är det inte lika imponerande...

Sedan är det rumskorrigering, mic och fjärr som jag anser bra features i DD:n.
Dock är PB:n halva priset så det måste man ta i beaktande givetvis.

Hur som helst är det två bra subbar som jag bägge anser vara high-end.*

Att du upplevde SVS som "slöa" tror jag har mer med rummet och kalibrering att göra. Du sa ju själv att det var ett dåligt rum du lyssnade i. Ge dom en chans till i ett bättre rum om du har möjlighet. Jag har haft chansen att få lyssna väldigt mycket på både singel och dubbla PB13-ultra i ett otroligt bra rum, att säga att dom inte är tighta är rätt långt ifrån min erfarenhet. :)

Jag tror inte att dom är utvecklade att användas i sealed mode egentligen. Som sagt, dom själva rekommenderar att man utgår från 15Hz och testar sig fram. :)

Både DD och SVS gör fantastiska basar. :)

Postad 30 October 2011 - 21:53

Daniel_75
  • Daniel_75
  • Lärjunge

• 435 inlägg
  • 0
Vi är överrens ! :) Bägge basarna är rätt nära bas-Nirvana....

Redigerat av Daniel_75, 30 October 2011 - 21:53.

Postad 30 October 2011 - 21:57

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Nog rör sig saker, men inte hela huset inte. I och med att källaren är i betong/murad och resterande huset i trä så fortplantas inte basen vidare som om hela huset hade varit i betong antar jag.

Så jag kan spela HÖGT 04'00 på natten & sonen på 2 år sover vidare på övervåningen (har ett 1 1/2-plans hus).

Vårt hus är i betong, när jag spelar nere så gör inte de 40cm betong mellan planen så mycket. Det låter ändå som att det åskar ute :)

Postad 31 October 2011 - 05:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Sen finns det antagligen VÄLDIGT många med subbar som är fel inställda, att ställa upp en sub och ställa gain med örat då har man antagligen otroligt mycket mer att hämta i välljud.
Flytt på 50cm kan göra rejäla skillnader på en kurva, även delningar mot frontarna och flytta dessa och laborera med placeringar kan få en att haja till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.