Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Marantz SR7002/8002 *

1089 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2008 - 22:02

marcYs
  • marcYs
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Var är det man ska vänta sig för att få nya FWen installerad, har testat med Septon direkt. Men de verkar inte så värst pigga på att svara på mina mail.

Postad 29 May 2008 - 22:54

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Men DOH! Det är ju därför jag inte kan redigera Bass Mix. Alternativet dök upp sen när jag valde THX-alternativet. Varför? Jo, för att i THX-läget ändrade den SUBW till YES.. och det är ju endast då man kan pilla med Bass Mixen – samma sak gäller för övrigt om jag ville byta LARGE till SMALL på frontarna.

Hur som helst, jag trodde att du såg den detaljen i min lilla recension Ajzman =)

LOL!

Hehe, coolt att du löste det iaf! Hur låter subben nudå, blir det bättre effekt eller? =)

Postad 31 May 2008 - 11:15

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kom igen ljudnisse.. ;) vi väntar på din test av nya FW...

Postad 31 May 2008 - 18:03

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Okej då......

Körde ny mätning idag 6 positioner.

Avstånd till sub var klockren, tidigare diffade på 2-3 meter.
Sub level +7,5, tidigare ett minus värde minns inte riktigt hur mycket.
Delning på sub 60hz, tidigare fick jag 120hz ???
Innan jag startade mätningen ställde jag alla hgt på large.
Tycket även att tiden för "calculate" efter mätning tog mycket lägre tid.

Testade sedan med Spiderman 1 som har rätt mycket ljud effekter, och ojojoj nu hände de gjrejje :(
Ett helt annat tryck i ljudet, har ju bara testat med en film men så här lång är jag mycket nöjd med vad marantz tekniker lyckats med.

Postad 31 May 2008 - 18:05

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Hehe, coolt att du löste det iaf! Hur låter subben nudå, blir det bättre effekt eller? =)

Missade du den boldade delen som var citerad längre upp? Jag har ju ingen subb... därför det blev som det blev alltså.. läs om! Hehe :(

Postad 31 May 2008 - 22:09

Unregisterede13144d8
  • Unregisterede13144d8
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Hur gör man för att kolla vilken FW man har? jag har ingen subwoofer så jag vet inte om jag ligger 10 db för lågt eller ej. Jag får en velodyne spll 1200R om ett par dagar, så jag vill gärna veta hur man kollar vilken fw man har

//Zimex

Postad 01 June 2008 - 11:20

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Okej då......

Körde ny mätning idag 6 positioner.

Avstånd till sub var klockren, tidigare diffade på 2-3 meter.
Sub level +7,5, tidigare ett minus värde minns inte riktigt hur mycket.
Delning på sub 60hz, tidigare fick jag 120hz ???
Innan jag startade mätningen ställde jag alla hgt på large.
Tycket även att tiden för "calculate" efter mätning tog mycket lägre tid.

Testade sedan med Spiderman 1 som har rätt mycket ljud effekter, och ojojoj nu hände de gjrejje :(
Ett helt annat tryck i ljudet, har ju bara testat med en film men så här lång är jag mycket nöjd med vad marantz tekniker lyckats med.

Låter bra det där, mejlade Septon i fredags och väntar nu på svar angående fraktsedel + transport... Tack för infon, ska bli kul att testa med korrekta Audyssey-värden så småningom!

Missade du den boldade delen som var citerad längre upp? Jag har ju ingen subb... därför det blev som det blev alltså.. läs om! Hehe :lol:

Hahaha, OK då är jag (äntligen) med på noterna igen... :rolleyes: :D :D

Postad 01 June 2008 - 15:02

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Zimex, den som söker skall finna, men jag bjuder på den här :(

How to display SR7002 & SR8002 firmware version
To enter service menu and display fimware versions, push simultaneously the three buttons "Pure Direct", "7.1CH INPUT" and "M-DAX" on the front panel for more than three seconds.
Push "Enter" to display the next line.

Redigerat av ljudnisse, 01 June 2008 - 15:03.

Postad 01 June 2008 - 17:58

Unregisterede13144d8
  • Unregisterede13144d8
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Tusen tack ljudnisse!

Jag skall söka lite bättre nästa gång

//Z

Postad 02 June 2008 - 15:49

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Fick hem min 7002:a idag från septon, ska testa den nya FW i morron (sitter på jobbet just nu). Ska bli kul o se vad dom har gjort med den. :blink: Mera info kommer i morron.

Postad 03 June 2008 - 08:20

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Jag väntar fortfarande på svar från Septon gällande mejlet jag skickade i fredags morse (angående firmware uppdateringen)... Men det tar väl en stund ibland antar jag, annars kanske man skulle prova att ringa dem...?

Postad 03 June 2008 - 13:34

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Jag väntar fortfarande på svar från Septon gällande mejlet jag skickade i fredags morse (angående firmware uppdateringen)... Men det tar väl en stund ibland antar jag, annars kanske man skulle prova att ringa dem...?

större företag eller butiken tar oftast längre tid på sig, tyvärr..
mailade själv hembioconsult om en helt annan grej för snart en
vecka sen och har fortfarande inte fått nåt svar på min fråga.

Postad 03 June 2008 - 13:40

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

större företag eller butiken tar oftast längre tid på sig, tyvärr..
mailade själv hembioconsult om en helt annan grej för snart en
vecka sen och har fortfarande inte fått nåt svar på min fråga.

Har mailat Septon själv ang Marantz Blu-ray spelaren för 2 månad sen,

Har ej fått något svar än.

Postad 03 June 2008 - 16:55

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
fick ju hem min 7002:a i går körde lite tester idag med åddy, samma fel fortfarande. suben är enligt åddy 9meter ifrån min soffa men i verkligheten är den bara 5m.. :) db hamnar på minus 4 och spelar inte en ända ton, näh tänkte jag, då har dom väl inte kört FW uppg på min!! så jag kika in i service menyn o vips ser man på dom har installed den nya FW. Fan va trött jag blir på den här stärkaren... jag vet inte om det är jag som gör nått fel men det är inge kul det här... fan ta er marantz här pröjsar man 12000kr o va fan får man, en halvfunktionell !"#¤¤%& ******** ¤#%/&/! skit. jag ger upp!!! :P den ska tillbaka till affären ska ha tillbaka mina kulor.

Postad 03 June 2008 - 17:45

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
shantideva om du kör utan audyssey fungerar suben då?

Är du säker på att det står att du har sub om du går in i menyn och kollar?

Om du går in för att manuellt ställa värdet på suben kan du då få någon ton?

Du har inte kopplat den fel då då är väl om jag inte missminner mig två ställe där det står SW på men den ena är väl där man kopplar in extra steg.

Postad 03 June 2008 - 17:54

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Shanti har du kört en 6 pukts mätning ?
Så här kör jag:
Har en soffa mot min bakvägg, alla mätningar med micken i öronhöjd.
1a punkt, mitt i soffan
2a ca 75 cm till höger om mitten
3e ca 75 cm till vänster om mitten
4e mitt i rummet ca 1,5 m framför 1a mätpukt
5e ca 75 cm till höger om 4e mätpunkt
6e ca 75 cm till vänster om 4e mätpunkt

Märkligt att din inte funkar efter upgrade, min gick det ju bra med ???

Redigerat av ljudnisse, 03 June 2008 - 18:02.

Postad 03 June 2008 - 18:01

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

shantideva om du kör utan audyssey fungerar suben då?

Är du säker på att det står att du har sub om du går in i menyn och kollar?

Om du går in för att manuellt ställa värdet på suben kan du då få någon ton?

Du har inte kopplat den fel då då är väl om jag inte missminner mig två ställe där det står SW på men den ena är väl där man kopplar in extra steg.

joro den funkar utan åddy, så fort jag byter från audyssey (front flat) till preset eller off då kikar den igång så utav fan, har en KEF PSW 2500. Jag hör ju vilken skillnad det blir med åddy, mera detaljer i ljudet fint o klart blir det men det är just basen som försvinner.. :P när jag försöker att ställa avstånd till 5m från 9 så slår den i från o resetar minnet. Kan det vara fel på micken eller är suben på fel ställe, jag är nybörjare på det här med ljud men jag har läst mycket man kan väl säga att jag håller på att lära mej.. :) mitt system är KEF IQ9 frontar med en KEF PSW2500 en Q6 center o IQ1:or bak. Jag hoppas att nån kan hjälp mej med det här!! jag vet att jag har den senaste FW ialf så jag vet inte alls vad problemet kan vara.. kanske mitt rum som ställer till det. suck... ska testa mera i morron. :D

Postad 03 June 2008 - 18:30

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Shanti har du kört en 6 pukts mätning ?
Så här kör jag:
Har en soffa mot min bakvägg, alla mätningar med micken i öronhöjd.
1a punkt, mitt i soffan
2a ca 75 cm till höger om mitten
3e ca 75 cm till vänster om mitten
4e mitt i rummet ca 1,5 m framför 1a mätpukt
5e ca 75 cm till höger om 4e mätpunkt
6e ca 75 cm till vänster om 4e mätpunkt

Märkligt att din inte funkar efter upgrade, min gick det ju bra med ???

jo jag kör en 6 punkts mätning, ska testa göra mätningen som du har gjort ska vi se om det funkar bättre.
tack för tipset ljudnisse.

Postad 03 June 2008 - 22:15

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Jag har ett par Canton Ergo F som surroundhögtalare. De sitter ganska högt upp. Just nu har jag dom två satta som "Large"... vad tror ni om det? Jag märker typ ingen större skillnad mellan Large och Small... fast jag provade bara lite kvickt.

Postad 06 June 2008 - 22:51

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hejsan
Jag har nu haft min 7002 i en vecka.
Den låter jätte bra, förutom att jag har lite problem med bas inställningen...
Tror jag i alla fall.

Jag märker en klar skillnad mellan Med EQ och utan EQ.
Basen är mycket lägre med EQ.

Ska det normalt vara en viss skillnad på basen eller kan det vara SW buggen alla pratar om?

Om så är fallet, så har jag fått en med denna buggen från Reference Audio, som hävdar att de tror buggen är löst på de stärkarna de säljer idag.

Postad 06 June 2008 - 23:01

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Hejsan
Jag har nu haft min 7002 i en vecka.
Den låter jätte bra, förutom att jag har lite problem med bas inställningen...
Tror jag i alla fall.

Jag märker en klar skillnad mellan Med EQ och utan EQ.
Basen är mycket lägre med EQ.

Ska det normalt vara en viss skillnad på basen eller kan det vara SW buggen alla pratar om?

Om så är fallet, så har jag fått en med denna buggen från Reference Audio, som hävdar att de tror buggen är löst på de stärkarna de säljer idag.

Basen kan ju också vara lägre av många olika orsaker. Hur har du gått tillväga när du kört kalibreringen ?

Postad 06 June 2008 - 23:20

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har kört mick setupen ett antal gånger.
Jag har provat både 6 mät punkter och tre.
Jag har även testat att flytta subben.
Efter auto setupen, så måste jag ställa upp subben ca +5db även utan EQ.

Kan det ha med min hörn soffa att göra? Den kan skymma subben lite. Men då borde auto setupen i och för sig öka volymen inte sänka den...

Men som sagt, är det en viss generel SW skillnad även i en korrekt 7002? Dvs med EQ och utan EQ...
Jag tror jag upplever ca 5db skillnad... Svårt att bedömma.
Även avståndet blir på tog för långt, med auto setupen. Ställde avståndet till det riktiga manuellt, för att få det korrekt.

Kan min 7002 har SW buggen.
Vilken firmware är det som har buggen?

Postad 06 June 2008 - 23:54

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Hur är det med fasen då? Står den vid soffan kan det ju ibland vara behövligt att vända den 180 grader pga konrörelsen.

Postad 07 June 2008 - 08:17

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Den står mot samma vägg som mina frontar, men i hörnet där soffan skymmer SW lite.
Jag menar att det inte är fritt till micken hela vägen.
(Se mitt album)
Jag har testat att ha den vriden mot mitten och även haft den rak.

Tack för tipset. Jag testar fas andra 180grader.
Då ser jag till att sätta subben rakt ut från väggen...

PS Jag blir otroligt imponerad av er på Refereace audio, som svarar på forums inlägg mitt i natten mellan fredag till lördag!!!

Postad 07 June 2008 - 10:44

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0
Använder du Audyssey är det rekomenerat att INTE använda subwoofers egna inställningar och filter, det sköter förstärkaren om.

Kontrollera så förstärkaren efter kalibrering inte ställer in dina högtalare som LARGE (eller motsvarande), och därmed skickar inte skickar någon information förutom LFE till subwoofern.

MVH
/Chuck

Postad 07 June 2008 - 11:45

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag tester subben i 5.1 läge och det låter om den.
Det är bara en volym skillnad mellan med EQ och utan EQ.
Undrar bara om det trots allt skall vara det, även för en frisk 7002.

Ja, 7002 ställer den som large, men det borde inte spela någon roll i 5,1 läge...

Anståndet blir på tok för långt och i check listan på SW står det REW.
Så det kanske funkar att fas ändra till 180 grader på SW.
Har inte hunnit testa ännu....

Postad 07 June 2008 - 18:51

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tusan, det blev bra med avståndet, när jag ändrade fasen till 180.
Nu stämmer avståndet perfekt!

Men bas nivån är det fortfarande skillnad på mellan med EQ och utan EQ.
Ska testa lite till!

Postad 09 June 2008 - 12:40

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Var det ingen som ville ge sitt expertutlåtande på Small vs Large? Vad exakt är det som sker i denna omställning?

Postad 09 June 2008 - 19:39

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0
LARGE=ingen bass management på den högtalaren.

SMALL=bass management är inkopplat på högtalaren.

MVH
/Chuck

Postad 11 June 2008 - 17:45

deNilson
  • deNilson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En snabb fråga...

Varför denna prissänkning av 7002 i slutet av mars?

Postad 12 June 2008 - 12:12

Rainbow77
  • Rainbow77
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

LARGE=ingen bass management på den högtalaren.

SMALL=bass management är inkopplat på högtalaren.

MVH
/Chuck

Hej1 Jag har problem med 7002, i stereo läget låter det som sången kommer mer ifrån vänster front högtalare istället för mitten... är det nån annan som har samma problem. Tacksam för svar!

Postad 12 June 2008 - 14:33

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

En snabb fråga...

Varför denna prissänkning av 7002 i slutet av mars?

Ingen aning, men det är väl trevliga nyheter? :)
Mejla ngn butik och kolla (kanske Reference Audio, som brukar svara på inlägg här i forumet!)

Postad 12 June 2008 - 15:06

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Antar att prissänkningen av 7002 ingår i den kampanj som Marantz har som även innefattar 4002 och 5002an.
Vad jag vet så pågår den till någon gång i Juli/Augusti

Postad 12 June 2008 - 18:02

Fredrik4xxxx
  • Fredrik4xxxx
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tror jag har svaret på ditt problem. Jag gissar att du har kopplat DVDn till förstärkaren med analoga kablar! Sedan har du kopplat DVDn till DVD ingångarna på reciever. Prova att koppla DVDn till försärkarens AUX ingång istället (vet att det låter skumt). 8002an har en AUX ingång med 6 kanaler, vänster, center, höger osv. Använd vänster höger på dessa ingångarna och ställ in source till AUX. Tror det löser ditt problem!

/Fredde

Hej1 Jag har problem med 7002, i stereo läget låter det som sången kommer mer ifrån vänster front högtalare istället för mitten... är det nån annan som har samma problem. Tacksam för svar!

Postad 15 June 2008 - 19:17

deNilson
  • deNilson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Antar att prissänkningen av 7002 ingår i den kampanj som Marantz har som även innefattar 4002 och 5002an.
Vad jag vet så pågår den till någon gång i Juli/Augusti

hmm intressant.

Anledningen till att jag undrar är att de brukar ha en sänkning ca 3-6 mån nya lanseringar. Och vid nya lanseringar brukar priset droppa ännu mer.

Eftersom jag har råkat ut för detta själv tidigare är jag nällad att veta om det är fler sänkningar att vänta.

Postad 16 June 2008 - 15:43

Unregistered7212f739
  • Unregistered7212f739
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så går det inte att koppa in en DVB-T-signal (DigitalTV från bordsantenn med vanlig antennsladd) in i 7002:an och få ut det via HDMI. Eller?

Finns det då någon liten gadget att koppla in antennsladden i och sedan få ut det som HDMI?

Det jag vill göra är altså att få in det digitala ljudet som ibland finns i det digitala marknätet (melodifestivalen) in i förstärkaren så att jag kan njuta av 5.1-ljudet...

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Tackar för förslag på lösning!!! :(

Postad 16 June 2008 - 15:57

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Får du samma effekt om du kör Pure Direct läget med stärkaren? Dålig stereobild är ett typiskt fenomen av autoinställningar *host*. Kontrollera även i setupmenyn att du har samma avstånd och nivå på frontarna. Jag får precis samma fel om jag kör någon av EQ-lägena i stereo.

Tror jag har svaret på ditt problem. Jag gissar att du har kopplat DVDn till förstärkaren med analoga kablar! Sedan har du kopplat DVDn till DVD ingångarna på reciever. Prova att koppla DVDn till försärkarens AUX ingång istället (vet att det låter skumt). 8002an har en AUX ingång med 6 kanaler, vänster, center, höger osv. Använd vänster höger på dessa ingångarna och ställ in source till AUX. Tror det löser ditt problem!

/Fredde

Vad?

Postad 16 June 2008 - 16:36

Svensson199
  • Svensson199
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Du måste ha en digitalbox med antingen HDMI utgång eller en med optisk utgång, för att få tillgång till Dolby digital via kabel TV eller HD tv.

// Svensson199

Postad 16 June 2008 - 16:46

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Om jag fattat det rätt så går det inte att koppa in en DVB-T-signal (DigitalTV från bordsantenn med vanlig antennsladd) in i 7002:an och få ut det via HDMI. Eller?

Finns det då någon liten gadget att koppla in antennsladden i och sedan få ut det som HDMI?

Det jag vill göra är altså att få in det digitala ljudet som ibland finns i det digitala marknätet (melodifestivalen) in i förstärkaren så att jag kan njuta av 5.1-ljudet...

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Tackar för förslag på lösning!!! :(

Redan besvarad tydligen :(

Redigerat av KJE, 16 June 2008 - 16:48.

Postad 18 June 2008 - 12:24

Rainbow77
  • Rainbow77
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
[quote name='zeeken' date='Jun 16 2008, 16:57 ' post='1949247']
Får du samma effekt om du kör Pure Direct läget med stärkaren? Dålig stereobild är ett typiskt fenomen av autoinställningar *host*. Kontrollera även i setupmenyn att du har samma avstånd och nivå på frontarna. Jag får precis samma fel om jag kör någon av EQ-lägena i stereo.

När jag kör pure direct, eller direct så blir det bättre, men om jag stänger av eq så blir det ingen skillnad. Sången hörs forfarande mer från vänster front, har ändrat avstånd och nivå så att dom är lika. Men det hjälpte inte...suck

Postad 21 June 2008 - 12:36

Unregistered43c9c403
  • Unregistered43c9c403
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan man få lite feedback från folk som uppgraderat firmware?

Är problemet med DTS HD MA bomben löst?

Postad 22 June 2008 - 14:20

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

När jag kör pure direct, eller direct så blir det bättre, men om jag stänger av eq så blir det ingen skillnad. Sången hörs forfarande mer från vänster front, har ändrat avstånd och nivå så att dom är lika. Men det hjälpte inte...suck

Om inte pure direct hjälper så är det antagligen källan det är fel på

Postad 24 June 2008 - 13:35

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Sitter just nu med en 8500 och hade tänkt och köpa mig en ny sådan, antingen 7002 eller 8002. Men vad är den stora skillnad på dessa, har hört att 8002:an sitter inne med finare komponenter. Blir det någon större skillnad på ljudet?

Postad 25 June 2008 - 16:18

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Jag skickar iväg min 7002:a till Septon imorgon och hoppas få tillbaka den inom 10 arbetsdagar, uppdaterad och ready to go! :) Återkommer självklart med utförlig feedback då!

Redigerat av ajzman, 25 June 2008 - 16:18.

Postad 25 June 2008 - 20:06

Unregistered7212f739
  • Unregistered7212f739
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

När vi snackar DTS HD MA-bomben, snackar vi då om det smällande poppande ljudet, eller snackar vi att "Åddysy" verkar försvinna när man kör DTS HD MA eller Dolby TrueHD?

By the way... Hur tusan var det nu man fick fram vilken FW-version man hade, vet att jag läst det någonstans, men nu när jag behöver hitta det så är det naturligtvis spårlöst borta...

Fett!

Redigerat av Unregistered7212f739, 25 June 2008 - 20:07.

Postad 25 June 2008 - 21:24

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

När vi snackar DTS HD MA-bomben, snackar vi då om det smällande poppande ljudet, eller snackar vi att "Åddysy" verkar försvinna när man kör DTS HD MA eller Dolby TrueHD?

By the way... Hur tusan var det nu man fick fram vilken FW-version man hade, vet att jag läst det någonstans, men nu när jag behöver hitta det så är det naturligtvis spårlöst borta...

Fett!

Vi snackar om det smällande poppande ljudet. Att Audyssey försvinner när man bitstreamar DTS HD Master eller Dolby True HD är ingen bug, läs mer om detta i manualen (om man däremot låter spelaren avkoda formaten och skicka HD-ljuden som PCM istället, så kan man använda de olika EQ-lägena för Audyssey...) :)

Angående firmware, så står detta på sid 22 i tråden, men OK here we go again ;) :

To enter service menu and display fimware versions, push simultaneously the three buttons "Pure Direct", "7.1CH INPUT" and "M-DAX" on the front panel for more than three seconds.

Postad 26 June 2008 - 20:49

Unregistered7212f739
  • Unregistered7212f739
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Vi snackar om det smällande poppande ljudet. Att Audyssey försvinner när man bitstreamar DTS HD Master eller Dolby True HD är ingen bug, läs mer om detta i manualen (om man däremot låter spelaren avkoda formaten och skicka HD-ljuden som PCM istället, så kan man använda de olika EQ-lägena för Audyssey...) ;)

Angående firmware, så står detta på sid 22 i tråden, men OK here we go again :( :

Tack Azman!

Jag hade inte manualen igår, bara förberedde mig för att jag skulle köpa en manual för 10 lax (inklusive förstärkare). Hämtade manualen idag :D :D :blush: Jisses ######r, det blev lite skillnad mot min gamla Yamaha. Må den vila i frid!!!

Döm om min förvåning över att upptäcka att jag har ver 071010 1N, betyder det att jag har trubbel? :) Köpte den på reference idag så det borde ju ha gått iväg en jäkla massa innan min... Hmmm...

Postad 26 June 2008 - 21:38

T1000
  • T1000
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Jisses ######r, det blev lite skillnad mot min gamla Yamaha. Må den vila i frid!!!

Lite nyfiken bara.
Vilken yamaha hade du tidigare? Sitter på en gammal yamaha jag med och funderar på att byta upp mig ;)

Postad 26 June 2008 - 23:18

Unregistered7212f739
  • Unregistered7212f739
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Lite nyfiken bara.
Vilken yamaha hade du tidigare? Sitter på en gammal yamaha jag med och funderar på att byta upp mig ;)

En RXV-592RDS, en ganska okej förstärkare på sin tid tror jag, idag heeeeeelt ute.... :)

Postad 27 June 2008 - 08:11

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Döm om min förvåning över att upptäcka att jag har ver 071010 1N, betyder det att jag har trubbel? :) Köpte den på reference idag så det borde ju ha gått iväg en jäkla massa innan min... Hmmm...

Hmmm, vad står det att du har för HDMI-version? Själv hade jag den äldsta, dvs "HDMI Ver. h30", men får väl "HDMI Ver. h35" (eller h38) efter nya firmware uppgraderingen (vilket ska fixa Audyssey och DTS HD Master buggarna). Skickade iväg spelaren igår, så det ska bli spännande att få tillbaka den inom 10 dagar och testa järnet! ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.