Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
1817 svar till detta ämne
Postad 31 July 2008 - 16:18
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Trevligt att folk hänvisar till Eurogamer som fö. verkar vara den ENDA sidan med verkliga jämförelser mellan PS3 och 360. Och ja, av 13 ronder spridda på 1 år och några månader (mars 2007- nu rond 13) så har kryssboxen visat sig vara ett många gånger bättre köp grafikmässigt! Utöver det så är ju spel som använder online betydligt bättre på kryssboxen tack vare live, detta är inte ett argument utan fakta...
Oj, jo just det, billigaste kryssboxen fn. arkaden kostar 1790 spänn... men visst det finns ju folk som vill spendera dubbelt så mycket på en maskin som änsålänge(och kanske alltid) presterar sämre.
Och om någon rabid ps3 ****** börjar skrika "foul - ps3 har BLURAY!" så vill jag påpeka att den pyttelilla klick av människor som har tvset/projektor etc att märka skillnaden på en upskalad dvd och en blåstråle (eller hd-dvd) film har råd att köpa sig en riktig blåstrålespelare.
Å andra sidan är väl den pyttelilla klicken av människor de enda som märker ovan nämda grafikskillnader också(och även med dessa apparater får de ivrigt använda förstoringsglas och annat don). Så då ska vi nog inte snacka om de nä. Lägg ner tråden!
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 31 July 2008 - 16:20.
Postad 31 July 2008 - 16:57
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Å andra sidan är väl den pyttelilla klicken av människor de enda som märker ovan nämda grafikskillnader också(och även med dessa apparater får de ivrigt använda förstoringsglas och annat don). Så då ska vi nog inte snacka om de nä. Lägg ner tråden! 
Istället för att snacka skit om vad Eurogamer gör så läs. Visst, många gånger är det små saker. Men ibland och även fortfarande ramlar de på rätt stora fel, 30-40 screentearing är väl knappast något man måste ha förstoringlas. Om du inte vill bry dig om det, läs inte och kommentera inte i tråden då. Tror nog du hade märkt mer än 50% av alla skillnader som Eurogamer tar upp om du själva t båda maskinerna eadup på samma typ av TV. Eurogamer gör bara de som alla andra spekulerar i, vad är skillnaden på grafiken i samma spel på de olika maskinerna? Om du inte gillar vad de hittar eller inte bryr dig så var inte i tråden då. Angående Top spin 3 så vinner ju PS3 hands down. Nadal någon?
Komiken är att just detta tog Eurogamer upp som vad en PS3-anhängare kan ta upp  Get everyone talking about the PS3 Nadal exclusive though, and nobody need ever know...
Spot-on!
Redigerat av PalmiNio, 31 July 2008 - 16:58.
Postad 31 July 2008 - 17:14
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Komiken är att just detta tog Eurogamer upp som vad en PS3-anhängare kan ta upp 
Spot-on!
Komik och komik. För den som gillar tennis är Nadal >>> små grafiska skillnader. Faktum kvarstår att 360 fortfarande oftast är den grafiska vinnaren. Men att köpa Top Spin 3 på 360 måste ju vara ren galenskap. Då missar man ju klassiska uppgörelser mellan Federer och Nadal.
Postad 31 July 2008 - 17:48
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Istället för att snacka skit om vad Eurogamer gör så läs.
Visst, många gånger är det små saker. Men ibland och även fortfarande ramlar de på rätt stora fel, 30-40 screentearing är väl knappast något man måste ha förstoringlas.
Om du inte vill bry dig om det, läs inte och kommentera inte i tråden då.
Du kanske inte förstår snubben med tungan ute? Den är lite skämtsam väl? Jag försökte bara reflektera över och dela med mig av hur självmotsägande theonlyix inlägg var med bluray kommentaren på slutet. Eurogamers metoder eller resultat har jag inte kommenterat. Men efter att ha tittat på det verkar det vara ett vettigt utfört test. Du kan dricka lite vatten nu och lägga ner yxan.
Postad 31 July 2008 - 17:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Komik och komik. För den som gillar tennis är Nadal >>> små grafiska skillnader.
Faktum kvarstår att 360 fortfarande oftast är den grafiska vinnaren. Men att köpa Top Spin 3 på 360 måste ju vara ren galenskap. Då missar man ju klassiska uppgörelser mellan Federer och Nadal.
Jag vet inte om jag skulle kalla detta "små" skillnader direkt. - Bättre på 360, mer detaljer på planen. Bättre modeller som ser blurriga ut på PS3 pga deras AA teknik. PS3 spelet kräver en 7 minuter lång installation.
Dessutom, du spelar inte med Nadal. Du gör en egen gubbe som du spelar med i karriär. Eller ja, om man nu inte vill spela multiplayer och välja Nadal mot Federer. Nadal är ingen nackdel, kul att ha, men att kalla det galenskap att inte välja PS3 versionen pga honom - hahaha /Gillar tennis
Postad 31 July 2008 - 18:03
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Jag vet inte om jag skulle kalla detta "små" skillnader direkt.
Dessutom, du spelar inte med Nadal. Du gör en egen gubbe som du spelar med i karriär. Eller ja, om man nu inte vill spela multiplayer och välja Nadal mot Federer. Nadal är ingen nackdel, kul att ha, men att kalla det galenskap att inte välja PS3 versionen pga honom - hahaha
/Gillar tennis
Är Nadal spanjoren eller är det federer? Såg dom på tv för nån vecka sen tror jag. Dom spelade länge.
Postad 31 July 2008 - 18:04
Unregistereddeb01edd
-
Unregistereddeb01edd
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
...En annan bra var ju att Microsoft har säkert ett sammarbete med Viacom som äger MTV som äger GT och därför måste de ge 360 bättre.
Det roligaste här är ju att han har slagit huvet på spiken. Så här ligger det till mer eller mindre. mjee he he
Redigerat av Unregistereddeb01edd, 31 July 2008 - 18:06.
Postad 31 July 2008 - 18:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Är Nadal spanjoren eller är det federer? Såg dom på tv för nån vecka sen tror jag. Dom spelade länge. 
Nadal är det spanska muskelpaketet. De möttes inte för nån vecka sedan  Men du pratar om Wimbledonfinalen där Nadal vann lite oväntat i typ tidernas match. Svårare än i franska där Federer blev utklassad.
Postad 31 July 2008 - 18:36
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Dessutom, du spelar inte med Nadal. Du gör en egen gubbe som du spelar med i karriär. Eller ja, om man nu inte vill spela multiplayer och välja Nadal mot Federer. Nadal är ingen nackdel, kul att ha, men att kalla det galenskap att inte välja PS3 versionen pga honom - hahaha 
Gäller inte det där bara för "kampanjen"? Enstaka matcher bör man väl kunna spela som Nadal mot t ex Federer? För mig är det A och O att världstvåan (och en av tidernas främsta spelare) är med i ett sådant här spel. Jag hade valt 360-versionen alla gånger om det var tvärtom. Det skulle vara lika illa att ett NHL-spel saknade topplag, att ett fotbolls-em-spel saknade något av lagen osv. Men alla är vi väl olika? /En annan som gillar tennis
Postad 31 July 2008 - 19:18
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
han finns inte eller kommer att komma som dlc till 360 eller?
Postad 31 July 2008 - 19:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Gäller inte det där bara för "kampanjen"? Enstaka matcher bör man väl kunna spela som Nadal mot t ex Federer?
Jag menar det. Multiplayer mot en kompis. Eller ja, du kan ju spela träningsmatcher mot datorn singleplayer också om du tycker det är skoj. Men alla är vi väl olika?
Just därför avstår jag från kommentarer liknande det du sa För min del kan det kvitta. De saknar ändå en drös med världsspelare så poänglöst att låtsas som om det är komplett på något sätt. Världstrean Djokovic är borta. Oh noes, samma sak som att Italien inte är med i FIFA. Världsettan och tvåan Ivanovic och Jankovic är inte med, och bara två av topp 10 öht är med bland damerna. Samma sak som att Brasilien, Argentina, Spanien, Frankrike.. you name it... inte är med i PES. Lönlöst att ens köpa spelet med det tankesättet så okomplett som det är och alltid har varit. Det hade varit kul om de någon gång kunde hålla sig uppdaterade, ja t o m spela in autentiska röster någon gång. Har vi tur kanske de inkluderar fler än 20-25 spelare i något spel i framtiden också. Som sagt, som en tennisfan tar jag såna här spel med en nypa salt. De är aldrig ens nära att vara kompletta och man får ta vad man får och se glad ut. Bara till att kolla på vilka de tar med som klassiska spelare för att börja gråta. han finns inte eller kommer att komma som dlc till 360 eller?
Kanske det kanske. Ryktas om att Vader och Yoda ska bli DLC längre fram så...
Redigerat av Zoiler, 31 July 2008 - 19:29.
Postad 31 July 2008 - 20:05
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
För min del kan det kvitta. De saknar ändå en drös med världsspelare så poänglöst att låtsas som om det är komplett på något sätt. Världstrean Djokovic är borta.
Riktigt surt faktist... Hade båda versionerna haft både Federer och Nadal, men endast en av versionerna Djokovic så hade jag valt den versionen alla gånger också.
Postad 31 July 2008 - 21:08
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Eurogamer har gjort sitt GTA IV test.
sammanfattning:
- 720 på 360 vs 640p PS3 - Mindre laddningstid på PS3 - Mer TV shower på Nikos TV på PS3 Ungefär som The Darkness - Uppskalning och post filter gör att PS3 inte faller på lägre upplösning - Konstigt filter på 360 som skapar oljemålningseffekt, dithering. - 360 är skarpare nära och borta, dock som sagt dithering problem. - Ljuseffekterna är exakt samma - Draw Distance är exakt samma - Bättre framerate på 360, dock inget som man skulle märka själv pga variantionen i spelet. - Mindre V-sync problem på 360 (alltså att 360 har det och inte PS3)
Ytterst grundligt test. Riktigt coola videos när de kollar ljus och drawdistance.
http://www.eurogamer...c...7829&page=4
Glöm inte HD installationen på PS3, bara för att det numer är kutym på konsolen att man ska lägga 5-15 minuter på att installera spelen till HD innan man kan spela(pga för låg överföringshastighet från blåstråleenheten) så bör man ju nämna detta. Tänk på alla de stackare med 20gb och 40gb hds...
Postad 31 July 2008 - 21:22
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Visst... Blu-ray är inget argument i en tråd som heter "Xbox 360 bättre grafik på de flesta SPEL". Men PS3 är fortfarande en av de bättre BD-spelarna på marknaden och med en välgjord BD-film så behöver du inte speciellt bra syn eller någon fantastisk utrustning för att se skillnad på uppskallad DVD och BD.
Det är lite synd tycker jag när uppenbara felaktigheter sprids i detta fall. Därför är Eurogamers tester bra och ditt inlägg mindre bra.
Angående Top spin 3 så vinner ju PS3 hands down. Nadal någon?
Felaktigheter? Inte i min post iallafall. De flesta med flatscreens idag har 720P/1080i och ligger mellan 32" och 46", är vi överrens om detta? Jag har kollat med 32" LCD, 40" LCD , 46" LCD (Fullhd M86) , 50" Plasma, samt mina HD ready projektorer (optoma HD65) och jämfört HD-DVD skivor (vilka vi alla kan vara överens om att inte har sämre kvalitet än Blåstråle bildmässigt) samt upskalningen från min 360. Skillnaderna är KNAPPT märkbara och de flesta bryr sig nog definitivt inte om detta även om jag vet att det finns bildofiler som gör! Jag är en sådan bildofil och min 360 ger mig HD på alla de sätt idag, och jag är störtnöjd. Tror inte du hittar en bättre film/media spelare än 360 om du inte har en dedikerad pc. Beträffande Vader / yoda i SC4 så läste jag i en recension (någon av de större sidornas, ska kolla vilken om intresse finns) där de bekräftade DLC, inte bara spekulerade i att det skulle komma som dlc. Någon skrev att skillnaderna inte är märkbara mellan konsolerna, men så är ju verkligen inte fallet om du verkligen LÄSER eurogamers artiklar - alltså, titta inte bara på bilderna  . Faktum är att ps3 i dagens läge är ett galet köp om du inte köper den för att spela blåstråle eller hjälpa det där projektet som den kan hjälpa till med när du inte använder den, då är den säkert ok, även om den tydligen inte kan mäta sig med de bättre (bluray) standalonespelarna idag (den var bland de bästa när den kom). Glömde nämna i mitt inlägg innan, men det visste alla säkert redan att 360ns få laddningstider (ex i GTA4) försvinner i stort iochmed att man efter höstuppdateringen 08 kommer kunna installera sina spel HELT till hårddisken (skivan kommer krävas att vara i för att verifiera att du äger spelet men kommer inte att snurra mer än vid kollen.
Postad 31 July 2008 - 21:51
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Felaktigheter? Inte i min post iallafall.
Tror inte du hittar en bättre film/media spelare än 360 om du inte har en dedikerad pc.
I rest my case.
Postad 31 July 2008 - 23:23
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
I rest my case. 
För att klargöra vad jag menar så är det dess Media extender funktioner jag belyser som utmanövrerar ps3ans ganska markant även om den har gjort framsteg sen den kom. Så som filmspelare (där du slipper bekymren med att ha median direkt på enheten) så slår 360 ps3 på fingrarna, blåstråle undantaget. 360 är fantastisk som mediaförlängning av pcn och den har visat sig vara den medialösning som jag och de flesta av mina bekanta väntat på sen tidigtdetta årtusendet. ska man ha ett media center i sitt vardagsrum så kanske ps3 är bättre än 360 men betydligt sämre än en pc. Köp en pc, billigare och kan mer, dessutom är den enklare och har betydligt mer lagringsutrymme. Att sånny ens säljer ps3 med 40gb i europa fortfrande är en skymf mot dess köpare. Installera 10 spel och försök sedan använde den som mediacenter. hmpf. Ska den lyckas som mediaCENTER så ska den nog ha betydligt mer utrymme, kanske 1tb. En pc eller NAS med mediacenter och en 360 som extender är idag den absolut bästa lösningen för att se på film, serier etc - enkelt, pålitligt, billigt Vi kan ta detta i en separat tråd om nån liten ps ****** vill ge sig på det, och jag har kött på benen om detta.
Redigerat av theonlyix, 31 July 2008 - 23:30.
Postad 01 August 2008 - 00:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Vi kan ta detta i en separat tråd om nån liten ps ****** vill ge sig på det, och jag har kött på benen om detta.
Och om någon rabid ps3 ****** börjar skrika "foul
Lägg av med sånt här skit. Finns en anledning till asteriskarna.
Postad 01 August 2008 - 00:13
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
För att klargöra vad jag menar så är det dess Media extender funktioner jag belyser som utmanövrerar ps3ans ganska markant även om den har gjort framsteg sen den kom.
Så som filmspelare (där du slipper bekymren med att ha median direkt på enheten) så slår 360 ps3 på fingrarna, blåstråle undantaget. 360 är fantastisk som mediaförlängning av pcn och den har visat sig vara den medialösning som jag och de flesta av mina bekanta väntat på sen tidigtdetta årtusendet.
ska man ha ett mediacenter i sitt vardagsrum så kanske ps3 är bättre än 360 men betydligt sämre än en pc.
Köp en pc, billigare och kan mer, dessutom är den enklare och har betydligt mer lagringsutrymme. Att sånny ens säljer ps3 med 40gb i europa fortfrande är en skymf mot dess köpare. Installera 10 spel och försök sedan använde den som mediacenter. hmpf. Ska den lyckas som mediaCENTER så ska den nog ha betydligt mer utrymme, kanske 1tb.
En pc eller NAS med mediacenter och en 360 som extender är idag den absolut bästa lösningen för att se på film, serier etc - enkelt, pålitligt, billigt
Vi kan ta detta i en separat tråd om nån liten ps ****** vill ge sig på det, och jag har kött på benen om detta.
Jag har båda konsollerna och kort och gott: 360n är inte alls lika bra som mediaspelare pga: Ingen bluray= ingen hdfilm + du saknar möjligheter till större hårddisk än 120gb och denna kostar skjortan. Dessutom måste man klödda massa med kablar om man ska köra t.ex HDMI + Optisk eftersom MS skapar hinder för att sälja tillbehör. Sånt blir jag lack på ärligt talat. Det jag menade med bildkvalitet är att det är bara (påstådda)samma lilla mängd som ser skillnad på hd och sd film som ser skillnad på grafiken mellan PS3 och xbox360. Så är hdfilm irrelevant är den skillnaden det också.
Postad 01 August 2008 - 00:19
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Jag har båda konsollerna och kort och gott: 360n är inte alls lika bra som mediaspelare pga: Ingen bluray= ingen hdfilm + du saknar möjligheter till större hårddisk än 120gb och denna kostar skjortan. Dessutom måste man klödda massa med kablar om man ska köra t.ex HDMI + Optisk eftersom MS skapar hinder för att sälja tillbehör. Sånt blir jag lack på ärligt talat.
Det jag menade med bildkvalitet är att det är bara (påstådda)samma lilla mängd som ser skillnad på hd och sd film som ser skillnad på grafiken mellan PS3 och xbox360. Så är hdfilm irrelevant är den skillnaden det också. 
Som sagt, vi kan ta detta i en separat tråd. Större hårddisk behöver du INTE till en extender, bara till en mediacenter, ingen bluray = ingen HD film är väldigt fel. Men jag startar en ny tråd imorgon så kan vi diskutera detta där istället. Denna tråd skall ju vara om grafiken, och det kan vi behålla den vid.
Postad 01 August 2008 - 18:18
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
http://kotaku.com/50...ip-with-the-ps3 lite nytt för grafikkrigsfanatiker. DVD räcker inte åt ID RAGE. Men PS3 för dryg och omständig att programmera för som vanligt.
Postad 01 August 2008 - 18:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Har aldrig fattat vad spelet handlar om. Enbart stridsracing eller..? Det är rätt snyggt iaf.
Postad 01 August 2008 - 18:52
Unregistered0eb5766f
-
Unregistered0eb5766f
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har båda konsollerna och kort och gott: 360n är inte alls lika bra som mediaspelare pga: Ingen bluray= ingen hdfilm + du saknar möjligheter till större hårddisk än 120gb och denna kostar skjortan. Dessutom måste man klödda massa med kablar om man ska köra t.ex HDMI + Optisk eftersom MS skapar hinder för att sälja tillbehör. Sånt blir jag lack på ärligt talat.
Det jag menade med bildkvalitet är att det är bara (påstådda)samma lilla mängd som ser skillnad på hd och sd film som ser skillnad på grafiken mellan PS3 och xbox360. Så är hdfilm irrelevant är den skillnaden det också. 
Tack för det bästa positiva argument jag hört angående skillnaden mellan PS3 och 360
Postad 02 August 2008 - 01:35
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Tro mig, spel till 360 kommer ha svårt och hänga med de närmaste åren pga lagringskapaciteten. Det vankas nog en ny konsoll runt hörnet. FFXIII på 360, sex skivor någon? Sen är det inget ovanligt med en kort livscykel hos Microsoft, ingen nyhet.
Postad 02 August 2008 - 07:14
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tro mig, spel till 360 kommer ha svårt och hänga med de närmaste åren pga lagringskapaciteten. Det vankas nog en ny konsoll runt hörnet. FFXIII på 360, sex skivor någon? Sen är det inget ovanligt med en kort livscykel hos Microsoft, ingen nyhet.
Skippa skitsnacket tack. Grafiken har sällan med lagringskapaciteten att göra så redan där är du fel ute. Och även om, så har både RSX och C1 allt för lite RAM att spela med för att känna sig begränsade. RSX med 256mb ram har ändå inte något direkt stort behov av stora texturer, den kan ändå inte hantera dem. Ovanligt? Gå och lägg dig, de har haft 1 konsol ute........och du pratar om ovanligt. Skulle de göra samma igen så skulle en ny maskin komma näst år till julen och 360 sluta produceras våren 2009. Vill du sätta pengar på detta? Jag kan slänga in någon tusenlapp, skulle bli de enklaste pengar jag tjänat. Att du saknar kunskapen för att förstå att 360 är långt ifrån Xbox 1 och att den kommer leva längre är uppenbar. Men visst du kan ju sitta och be till någon avbild av Kaz Hirai i tron om att kanske 1 dag så blir multiplattforms titlarna snyggare på PS3, för än så länge på dessa 2 åren skuttar de bakom. PS. Du har noll koll på hur många skivor FF XIII kommer vara på.
Redigerat av PalmiNio, 02 August 2008 - 07:14.
Postad 02 August 2008 - 07:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
http://kotaku.com/50...ip-with-the-ps3
lite nytt för grafikkrigsfanatiker. DVD räcker inte åt ID RAGE. Men PS3 för dryg och omständig att programmera för som vanligt. 
Har alltid tyckt att John vet saker. Men på senare tid undrar man vad iD håller på med. Innan var de ju teamet som smekte ut med grymma motorer. Nu är pinnen över hos Epic med Unreal-motorn och efter där ligger de som gör crysis. Tråkigt att iD har missat så mycket på sista tiden. Angående Rage, vi får se när det kommer........2011?
Postad 02 August 2008 - 09:19
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
hellre 6 skivor än långa laddningstider  eller nej förresten, vill inte ha det spelet =P
Postad 02 August 2008 - 09:57
Unregistered03a0e558
-
Unregistered03a0e558
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Läste på något forum att det skulle komma en ny 2011 eller 2012. Hade MS själva sagt, Så det är några år kvar.¨
De borde ju släppa en BILLIG Blueray läsare för < 500 kronor så spel kan släppas på både BR och Dvd.
Postad 02 August 2008 - 10:08
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Sen är det inget ovanligt med en kort livscykel hos Microsoft, ingen nyhet.
Baserat på en konsol? Statistiskt sett har du en oändlig standard avvikelse då du endast har ett sampel i mängden. Eller syftade du på något annat än den förra krysslådan?
Postad 02 August 2008 - 11:25
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Läste på något forum att det skulle komma en ny 2011 eller 2012. Hade MS själva sagt, Så det är några år kvar.¨ De borde ju släppa en BILLIG Blueray läsare för < 500 kronor så spel kan släppas på både BR och Dvd.
[sarkasm]Japp... De vill säkert upprepa framgångssagan som heter Sega Mega-CD[/sarkasm] Jag tror faktiskt inte att MS kommer att göra något så urbota korkat. De inser naturligtvis att DVD har sina begränsningar men kommer att byta lagringsmedia först till nästa generation.
Postad 02 August 2008 - 11:33
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Hade MS själva sagt
Skulle behövas en källa innan jag litar på att MS skulle ha sagt någonting.
Redigerat av derpious, 02 August 2008 - 11:34.
Postad 02 August 2008 - 11:35
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Har alltid tyckt att John vet saker. Men på senare tid undrar man vad iD håller på med. Innan var de ju teamet som smekte ut med grymma motorer.
Nu är pinnen över hos Epic med Unreal-motorn och efter där ligger de som gör crysis. Tråkigt att iD har missat så mycket på sista tiden.
Angående Rage, vi får se när det kommer........2011?
Vad iD håller på med? Jo de har tagit fram multiplatformsmotor som lirar i 60fps på alla platformar och som har en enda megatextur över hela spelvärlden, vilket gör att det inte finns några upprepande texturer och gör arbetet med banorna/världarna enkare för grafikerna då de inte behöver bry sig om upplösningar eller begränsningar på texturer, bara att köra. Baksidan är att de krävs mycket lagringsutrymme för detta. När de utvecklar ett spel med idTech5 så kompilerar de för alla platformar samtidigt (PC,Mac,PS3,360) vilket underlättar och spara väldigt mycket tid för utvecklarna - tidigare idTech4 och t.ex Unreal Engine och alla andra motorer så har de gjort en version och sedan portat till andra platformar, har de haft ont om tid så har de många gånger lejt bort arbetet till andra hus. Tanken är att iDtech5 ska bli middleware precis som UE3 - och hittils har de nästan bara visat upp det för potentiella licenstagare. iD gör också två spel på denna teknik där det ena är Rage och det andra är Doom4. Doom4 ska de dock köra på 30fps och öka antalet bells&whistles. Crytek har gjort en grafikmotor som innehållar alla facktermer som finns, men ännu har de inte visat att de kan göra underverk på begränsade platformar utan siktar in sig på morgondagens PC-datorer mer eller mindre. Unreal Engine har inte imponerat speciellt mycket utanför Epic egna spel och utvecklare som licensierat har inte direkt haft en walk in the park med UE3 så jag tror många kommer att prova lyckan hos iD.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 August 2008 - 11:37.
Postad 02 August 2008 - 11:46
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Den sammanfattningen tackar jag för Morlock!
Mycket läsvärd till skillnad från herr I-try-to-teach...
Postad 03 August 2008 - 09:36
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
http://kotaku.com/50...ip-with-the-ps3
lite nytt för grafikkrigsfanatiker. DVD räcker inte åt ID RAGE. Men PS3 för dryg och omständig att programmera för som vanligt. 
I min vilda fantasi så trodde jag att DVD9 även var det vanligaste formatet på PC och att spelet kommer på det..... Hur ska de då kunna få plats med deras superüberjättetexturer där!? Den versionen skall ju bli den "snyggaste" enligt mannen. Man kan ju undra om Mr Carmack (fö. en idol i mina ögon ända sedan ids tidiga dagar) inte har börjat gå på bidrag från Sånny inc. Ska bli spännande att se installationstiden på ps3an där samt hur arga de stackarna med 20 och 40 gb modeller kommer bli när ETT enda spel tar upp hela deras HD..lol! (spekulation, men visst är den rimlig). : Uppdatering : tydligen belyste Carmack problemet med PS3ans begränsning när det gällde grafiken, 360ns bättre hårdvara, samt berättade att om MS bara lät dem släppa på 3st dvd 9or så vart det ingen skillnad. Konstigt att kotaku OCH teamxbox lyckades missa detta.
Redigerat av theonlyix, 03 August 2008 - 09:41.
Postad 03 August 2008 - 14:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
theonlyix: Skippa skitsnacket. (såsom PalmiNio brukar säga.)
Att IdTech5 tar mycket utrymme har varit känt sedan första visningen, och att multipla DVD-skivore skulle krävas för spelet på PC,360 och MAC. På PC och MAC planerar de att släppa spelet på Blu-ray också.
Problemet som Carmack ser nu är att spelet kommer att kräva minst 3 DVD-skivor och där Microsoft kräver en enligt Carmack oskälig licensavgift för tre skivor eller mer, vilket gör spelet för dyrt och en nerskalning till 2 skivor skulle vara mer rimligt kostnadsmässigt. Vad iD vill är ju såklart att MS ska ändra sig i frågan genom ett sådant här offentligt klagomål.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 August 2008 - 14:54.
Postad 04 August 2008 - 09:13
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
theonlyix: Skippa skitsnacket. (såsom PalmiNio brukar säga.)
Att IdTech5 tar mycket utrymme har varit känt sedan första visningen, och att multipla DVD-skivore skulle krävas för spelet på PC,360 och MAC. På PC och MAC planerar de att släppa spelet på Blu-ray också.
Problemet som Carmack ser nu är att spelet kommer att kräva minst 3 DVD-skivor och där Microsoft kräver en enligt Carmack oskälig licensavgift för tre skivor eller mer, vilket gör spelet för dyrt och en nerskalning till 2 skivor skulle vara mer rimligt kostnadsmässigt. Vad iD vill är ju såklart att MS ska ändra sig i frågan genom ett sådant här offentligt klagomål.
vaddå för skitsnack? Det du skrev bekräftar ju bara vad jag skrev...... När ids tech 5 kommer så får vi se. Ingen ide å spekulera i sånt. Jag kan leva med att installera 3 dvds till min hd, det kommer man ju få göra på ps3 fast från blåstrålen.
Postad 04 August 2008 - 11:07
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Postad 04 August 2008 - 12:13
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Ännu mer OT, men verkar ju bra knepigt att MS tar mer i licensavgifter om man vill använda fler skivor. Eller kan någon förklara logiken?
Postad 04 August 2008 - 12:43
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Optiska skivor är SÅÅÅÅ 2008.
Postad 04 August 2008 - 13:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ännu mer OT, men verkar ju bra knepigt att MS tar mer i licensavgifter om man vill använda fler skivor. Eller kan någon förklara logiken?
Det gör de väl inte? Men det kostar mer att trycka upp 3 skivor istället för 2.
Postad 04 August 2008 - 13:15
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
En extra skiva kan väl inte vara så dyrt att de överväger två skivor istället? Jag förstår inte vilken dvd-skva de använder men jag köper mina för under 3 kr styck, ja double layer.
Postad 04 August 2008 - 13:15
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Det gör de väl inte? Men det kostar mer att trycka upp 3 skivor istället för 2.
Enligt Carmack (från 1up och GT-intervju) så tar MS licens per skiva och uppmanar utvecklarna att göra "Single disc-games". Dvs ju fler skivor spelet består av desto dyrare licenskostander för utvecklarna. Hittils har det ju inte varit några problem för de enda spelen med fler än 2 skivor, BD och LO (?), har varit publiserade av MS själva.
Postad 04 August 2008 - 14:30
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
MS verkar ju vara riktigt jobbiga mot dem eftersom de inte tillåter dem att kräva hårddisk dessutom. Så man kan köra det på en arcade, men det är inte spelbart verkar det som enl. Carmack i videon.
Redigerat av SirIdot, 04 August 2008 - 14:31.
Postad 05 August 2008 - 14:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Raderade senaste diskussionen. En grafiktråd är det, inte en ljudtråd
Postad 22 August 2008 - 20:44
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Jämförde demona på starwars force unleashed mellan ps3 och xbox 360.Har bägge konsollerna och laddade ner båda demona.Helt ärligt tyckte jag de var precis likvärdiga grafikmässigt och båda flöt på bra.Verkar finnas en tendens nu att multi spel blir lika bra på båda konsollerna.Även battlefield bad company,Devil may cry och cod 4 samt dark sector tycker jag var samma grafik och flyt mässigt. Vad tycker ni?Tycker utvecklarna får fason på ps3 versionerna nu.
Redigerat av andrei68, 22 August 2008 - 21:05.
Postad 22 August 2008 - 21:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Vad tycker ni?
Tror detta är den senaste jämförelsen som Palminio postade: Eurogamer har nya tester uppe. De är på Round 12 och 13 nu.
Round 12
Quake Wars:
- Utvecklades av två helt olika team. Övertag 360 på en lång rad punkter - AA - texturer - fog - post processing. Tar även upp kravet på 4gb installation. Konstiga skillnader så som i HUD - Val av training eller ej osv.
Racedrive: GRID
- 30-40% screentearing på PS3. Bättre shadows and lightning på PS3. Bättre AA på 360n
Lego: Indiana Jones:
- AA på 360, ingen på PS3. Annars samma.
Overlord:
- Trots senare release så blev det en dålig port med ingen AA och sämre framerate på PS3. Dock får man allt som kom efter på 360 + lite till - direkt.
Euro 2008:
- EA lyckas göra ett spel som är lika.....hurra
Round 13
Unreal 3:
- Bättre på 360 med fler detaljer och bättre motionblur, annars samma. Inte så konstigt med tanke på att UE3 har varit bra anpassad till 360 och man har haft extra tid.
Bourne:
- Bättre på 360, har AA där vilket saknas på PS3. Värre screentearing och framedrops på PS3. Baseras på UE3 motorn. Kräver en 13 minuters installation på PS3.
Top-Spin 3:
- Bättre på 360, mer detaljer på planen. Bättre modeller som ser blurriga ut på PS3 pga deras AA teknik. PS3 spelet kräver en 7 minuter lång installation.
Iron Man:
- 60fps på 360, 30fps på PS3. Lite värre framedrops på 360 i en scen.
Battlefield: Bad Company:
- Hög nivå av likhet. Dock bättre marktexturer på 360.
Som du ser är majoriteten fortfarande sämre på PS3. Sen kan man alltid hitta såna som är typ lika. De största spelen brukar klara sig bra.
Postad 22 August 2008 - 21:43
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Två jättebra bilder på samma scene från PS3 och 360:

Här se man klart skillnaden i skugga och föremål längre bort, betydligt mjukare bild på PS3.
Jag ser ingen skillnad alls. Förutom i färg då...
Postad 22 August 2008 - 21:48
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Intressant!De jämförelserna hade jag inte sett.Själv gör jag som så att jag köper multi titlar till 360,beror nog mest på kontrollen som jag personligen gillar bättre till 360. Sen köper jag exlusiva ps 3 spel såsom siren,ratchet,uncharted.kommer nog även att köpa nya motorstorm,killzone 2 samt resistance 2 såsmånningom.
Postad 22 August 2008 - 22:26
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jag ser ingen skillnad alls. Förutom i färg då...
Inte för att vara elak, men om du inte ser att 360-bilden är skarpare behöver du antagligen en ny skärm till datorn. 360 har andra svagheter i spelet, men PS3-bilden är riktigt suddig i jämförelse.
Postad 22 August 2008 - 22:35
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Jag läste åxå någonstans att gta 4 är något skarpare på 360,tror att det stod att det renderas i 720p på 360 och 640p på ps3,därav skillnaden i skarphet?
Postad 22 August 2008 - 23:23
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag läste åxå någonstans att gta 4 är något skarpare på 360,tror att det stod att det renderas i 720p på 360 och 640p på ps3,därav skillnaden i skarphet?
Stämmer utmärkt. 360 körs rent 720p utan skalning. PS3 kör lägre med sin vanliga skalning som är mjukvarubaserad. Detta gör att PS3an är suddig när det kommer till saker på avstånd. Saker på nära avstånd uppfattas mest som "mjuka" vilket är den uppskalning som PS3 använder för att ta bort hack. 360 har också AA , dock bara x2. Men 360 versionen lider av ditter, typ flimmer på en del texturuppritning. Annars är det färger och ljus som skiljer sig. Högre FPS har också uppmäts på 360n. Men i slutet handlar det om upplevelse och för vanliga mannen så är PS3 knappast sämre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|