Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 01 February 2008 - 20:41
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Iphone är väl grymmare på att köra film filer tror jag dock, den tar väl nästan alla format utan att behöva konverteras om o grejas me d som man måste göra i Viewy-n. Sen har Viewty-n nackdelen att LG har tagit fram telefonen och dom kan mycket väl ha den sämsta supporten / Pc programvaran jag sett! Bortskämd med Nokias pc suite innan =) . Sen är ju mp3-spelaren tragisk, att man inte kan välja att köra enligt mappstruktur med innehåll på minneskortet, suck. Har mejlat LG för några veckor sen men dom svarar inte ens på mejlen. Annars är den FETT GRYM luren !! Förresten läste i tidigare inlägg om SPACE COMMANDER spelet . vart hittas detta ????
Du hittar det i grund menyn under spel, dock inte om du går via genvägar då syns inte spelet! Lite konstig struktur tyvärr. Förstår inte riktigt vad dom har tänkt på! Kan någon annan svara mig! Det står i instruktionsboken att man ska gå in på mina applikationer och välja fler spel och sedan anslut, så ska man kunna få hem fler spel. Det finns ingen sådan meny i hela telefonen???? Någon som har hittat den? Är det någon annan som vet om det är fel på batteriet? När jag pausar musik så dras det jätte snabbt ner på batteri??
Postad 02 February 2008 - 10:38
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej igen, en fråga jag använder divx convertern som följde med, men jag kan aldrig ställa in 400*240 utan får typ 400*306 eller 400*290. Det verkar inte som det spelar någon jätteroll men jag såg på ena filmen att texten hamnade väldigt mycket i underkant. Det borde väl bero på att höjden är max 240 och min konvertering blev 290 så filmen kapas i botten, eller?
Postad 02 February 2008 - 11:18
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hej igen, en fråga jag använder divx convertern som följde med, men jag kan aldrig ställa in 400*240 utan får typ 400*306 eller 400*290. Det verkar inte som det spelar någon jätteroll men jag såg på ena filmen att texten hamnade väldigt mycket i underkant. Det borde väl bero på att höjden är max 240 och min konvertering blev 290 så filmen kapas i botten, eller?
Tryck på hänglåset vid sidan av så kan du ställa in dem var för sig.
Postad 02 February 2008 - 11:46
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej igen, en fråga jag använder divx convertern som följde med, men jag kan aldrig ställa in 400*240 utan får typ 400*306 eller 400*290. Det verkar inte som det spelar någon jätteroll men jag såg på ena filmen att texten hamnade väldigt mycket i underkant. Det borde väl bero på att höjden är max 240 och min konvertering blev 290 så filmen kapas i botten, eller? Tryck på hänglåset vid sidan av så kan du ställa in dem var för sig.
Det har jag gjort men dom följer ändå med varandra! Vet inte om det har något att göra med ursprungs formatet på filmen så att vissa storlekar blir omöjliga!
Postad 02 February 2008 - 15:19
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Kan jag också lägga in hela mappar med musik eller måste jag dra låt för låt så alla samlas i ett stort hav av låtar/videos? Du kan lägga in det som du vill typ 
Man kan lägga in som man vill och även skapa nya mappar på minneskortet! Men telefonen ser aldrig detta utan allt ligger i en hög vilket är lite tråkigt faktiskt! Exempelvis hamnar ringsignaler som man lagt till blandat med musik!
Ja jag tycker det suger något hårt. Jag har slutat använda mig av "Mina bilder", "Mina Ljud" osv utan använder mig enbart av minneskortet, har det som huvudlagringsenhet, och gör mappar för allt. Så flytta filerna dit jag vill ha dom. Det är lite pyssel men jag föredrar det framför att ex. leta bland 600 ljudfiler för att hitta en speciell.
Redigerat av Unregistered691556c0, 02 February 2008 - 15:20.
Postad 02 February 2008 - 16:47
Unregisteredc2084f1a
-
Unregisteredc2084f1a
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Själv kör jag med invisibleshield, ruskigt bra kvalitet.
http://www.invisible...iewty-ku990.php
hur fungerar "full body protection", eller vad den nu hette?  Jag såg länkarna lite högre upp om skyddsfilm och beställde på en gång 2st (den första blev förstörd, och säkert kommer minst en av dem nya bli förstörd), men ångrar att jag inte köpte "din" film istället, haha  ###### impulsare man är!
Postad 02 February 2008 - 17:55
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kan jag också lägga in hela mappar med musik eller måste jag dra låt för låt så alla samlas i ett stort hav av låtar/videos? Du kan lägga in det som du vill typ 
Man kan lägga in som man vill och även skapa nya mappar på minneskortet! Men telefonen ser aldrig detta utan allt ligger i en hög vilket är lite tråkigt faktiskt! Exempelvis hamnar ringsignaler som man lagt till blandat med musik!
Ja jag tycker det suger något hårt. Jag har slutat använda mig av "Mina bilder", "Mina Ljud" osv utan använder mig enbart av minneskortet, har det som huvudlagringsenhet, och gör mappar för allt. Så flytta filerna dit jag vill ha dom. Det är lite pyssel men jag föredrar det framför att ex. leta bland 600 ljudfiler för att hitta en speciell.
Men inte ser du dina mappar i telefonen? Jag har också lagt upp mappar på minneskortet men när jag tittar i telefonen så ligger ändå allt i en ända röra! Exempelvis i mappen video på minneskortet så la jag in tre mappar men en film i varje. I telefonen så ligger allt ändå i mappen video! Håller faktisk med om att det känns som en väldigt klantigt och ogenomtänkt grej! Det får mig inte att ändra mening om att telefonen är den bästa jag haft! Men man kan ju hoppas att LG inser att den behöver utvecklas något och gör en ny firmware som går att ladda ner! Några små detaljer så skulle den baske mig vara värd sin vikt i guld! :-)
Postad 03 February 2008 - 05:00
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Iphone är väl grymmare på att köra film filer tror jag dock, den tar väl nästan alla format utan att behöva konverteras om o grejas me d som man måste göra i Viewy-n. Sen har Viewty-n nackdelen att LG har tagit fram telefonen och dom kan mycket väl ha den sämsta supporten / Pc programvaran jag sett! Bortskämd med Nokias pc suite innan =) . Sen är ju mp3-spelaren tragisk, att man inte kan välja att köra enligt mappstruktur med innehåll på minneskortet, suck. Har mejlat LG för några veckor sen men dom svarar inte ens på mejlen. Annars är den FETT GRYM luren !! Förresten läste i tidigare inlägg om SPACE COMMANDER spelet . vart hittas detta ????
Du hittar det i grund menyn under spel, dock inte om du går via genvägar då syns inte spelet! Lite konstig struktur tyvärr. Förstår inte riktigt vad dom har tänkt på!
Kan någon annan svara mig! Det står i instruktionsboken att man ska gå in på mina applikationer och välja fler spel och sedan anslut, så ska man kunna få hem fler spel. Det finns ingen sådan meny i hela telefonen???? Någon som har hittat den?
Är det någon annan som vet om det är fel på batteriet? När jag pausar musik så dras det jätte snabbt ner på batteri??
Du har nog inte samma version av telefonen som jag då, min är brandad av 3 och är version u990_v10a .. För space commando går inte hita någonstans, därför ska jag nog uppgradera min firmware till 10e som jag nyss tankat hem =) Den versionen vet jag innehåller spelet.. Är spelet bra, har du möjlighet att posta lite pics / film på det ? Du skriver vidare att du inte får upp "fler spel" och detta beror nog på att din telefon är obrandad, för jag har den genvägen i luren och då kommer jag till 3-s spel sida ! Ang mp3spelaren som nämns så kag bara instämma i att det är SORGLIGT att man inte kan browsa enligt mappstrukturen, går man in på mina saker o kikar på minneskortet så kommer det ju upp korrekt, men kör man en låt däifrån så hoppar det ju inte till nästa låt efteråt. På vissa ställen kan man inte scrolla upp o ner i menyerna heller genom att dra med fingret.. Ang iphone så var det en på jobbet som sa att den sväljde nästan alla film filformat utan konvertering, men då vet jag nu att så inte är falllet då, skönt det ! Hoppas bara att det kommer nåt bra gps program så jag kan utnyttja min gps puck igen !
Redigerat av rosenlorden, 03 February 2008 - 05:02.
Postad 03 February 2008 - 11:02
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Men inte ser du dina mappar i telefonen? Jag har också lagt upp mappar på minneskortet men när jag tittar i telefonen så ligger ändå allt i en ända röra! Exempelvis i mappen video på minneskortet så la jag in tre mappar men en film i varje. I telefonen så ligger allt ändå i mappen video!
Håller faktisk med om att det känns som en väldigt klantigt och ogenomtänkt grej!
Det får mig inte att ändra mening om att telefonen är den bästa jag haft! Men man kan ju hoppas att LG inser att den behöver utvecklas något och gör en ny firmware som går att ladda ner!
Några små detaljer så skulle den baske mig vara värd sin vikt i guld! :-)
Nä mapparna syns inte i telefonen men jag använder som sagt INTE telefonens egna "smarta" system! Jag provade det för en sekund och upptäckte att det aldrig skulle fungera för min del. Så jag har ett customtema där jag har en snabblänk till minneskortet och kör musik, filmet o annat direkt där ifrån. Fruktansvärt ogenomtänkt precis som du säger men tror inte Lg kommer förändra det. Och NÄR dyker den där tv-kabeln upp? Lagom till det är dags att byta telefon igen? Hmm..
Redigerat av Unregistered691556c0, 03 February 2008 - 11:03.
Postad 03 February 2008 - 11:13
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Du hittar det i grund menyn under spel, dock inte om du går via genvägar då syns inte spelet! Lite konstig struktur tyvärr. Förstår inte riktigt vad dom har tänkt på!
Kan någon annan svara mig! Det står i instruktionsboken att man ska gå in på mina applikationer och välja fler spel och sedan anslut, så ska man kunna få hem fler spel. Det finns ingen sådan meny i hela telefonen???? Någon som har hittat den?
Är det någon annan som vet om det är fel på batteriet? När jag pausar musik så dras det jätte snabbt ner på batteri??
Du har nog inte samma version av telefonen som jag då, min är brandad av 3 och är version u990_v10a .. För space commando går inte hita någonstans, därför ska jag nog uppgradera min firmware till 10e som jag nyss tankat hem =) Den versionen vet jag innehåller spelet.. Är spelet bra, har du möjlighet att posta lite pics / film på det ? Du skriver vidare att du inte får upp "fler spel" och detta beror nog på att din telefon är obrandad, för jag har den genvägen i luren och då kommer jag till 3-s spel sida !
Ang mp3spelaren som nämns så kag bara instämma i att det är SORGLIGT att man inte kan browsa enligt mappstrukturen, går man in på mina saker o kikar på minneskortet så kommer det ju upp korrekt, men kör man en låt däifrån så hoppar det ju inte till nästa låt efteråt. På vissa ställen kan man inte scrolla upp o ner i menyerna heller genom att dra med fingret.. Ang iphone så var det en på jobbet som sa att den sväljde nästan alla film filformat utan konvertering, men då vet jag nu att så inte är falllet då, skönt det ! Hoppas bara att det kommer nåt bra gps program så jag kan utnyttja min gps puck igen !
Jo det går att få den att hoppa till nästa låt även från minneskortet. Tryck på den där ikonen som nog ska föresteälla "repeat all" så spelar den alla låtar i mappen. Det skumma är om du klickar på en låt och väljer att spela den och sedan kollar i playlist så finns hela albumet med men att spela utan att välja "repeat all" verkar omöjligt. Och det där med skrollningen, det känns som att dom försökte få med alla möjliga tänkbara sätt att skrolla på istället för att välja ett genomgående sätt. Typ som, "Kolla vad vi på LG kan fixa till det bra". Det är också något som stör mig. Speciellt när man skriver sms i tangentbordsläge. Vill jag skrolla upp i messet så funkar det enbart genom att ta fingret på skärmen och dra vilket inte funkar så bra då rutan man skriver i är relativt liten i det läget. Den 6:a som jag gav telefonen är den värd. Bilderna som den tar tog min SE K750, 2Mp, betydligt bättre. Jag tycker inte den här telefonen lyckas få skärpa i något oftast och bilderna blir otroligt konstiga, precis som de pratar om i ku990.co.uk så ser bilderna nästan lite målade ut.
Postad 03 February 2008 - 12:11
bierra
-
bierra
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej alla!
Har nu haft telefonen sedan i torsdags och jag blir bara mer och mer nöjd med den! Då jag även är fotointresserad så har jag några tips till er som upplever att det är dålig kvalité på bilderna. Jag gjorde något så enkelt som att ställa om ISO från "Auto" till ISO 200. Auto brukar vara bäst men inte på Viewty har jag märkt. ISO anger egentligen bara hur mycket ljus som ska släppas in och ISO 200 blev ljusår bättre än Autoläget. Kanske kan vara något att prova för några av er! Ha det fint!
Postad 03 February 2008 - 12:27
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej alla!
Har nu haft telefonen sedan i torsdags och jag blir bara mer och mer nöjd med den! Då jag även är fotointresserad så har jag några tips till er som upplever att det är dålig kvalité på bilderna. Jag gjorde något så enkelt som att ställa om ISO från "Auto" till ISO 200. Auto brukar vara bäst men inte på Viewty har jag märkt. ISO anger egentligen bara hur mycket ljus som ska släppas in och ISO 200 blev ljusår bättre än Autoläget. Kanske kan vara något att prova för några av er! Ha det fint!
Ja jag märkte rätt fort att auto inte var det bästa att köra på, men är inte nöjd med bilderna. Visst de kan se rätt ok ut om man fixar till dom o photoshop och sedan förminskar ner dom. Jag är däremot väldigt positivt överraskad av filmdelen. För filma i högsta upplösning tycker jag ger ett helt OK resultat. Har inte sett något liknande från en mobil tidigare.
Postad 04 February 2008 - 03:51
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
På tal om bildkvalité med ku990, kika här: http://www.letsgomob...g-viewty/page1/Bläddra vidare så finner ni en del olika bilder tagna med olika inställningar. Jag tycker en del ser som målade ut, och en del är bara gryniga.. men om man inte kör dem i maxad storlek ser de ändå ok ut, tycker jag.
Postad 04 February 2008 - 16:05
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
På tal om bildkvalité med ku990, kika här: http://www.letsgomob...g-viewty/page1/ Bläddra vidare så finner ni en del olika bilder tagna med olika inställningar.
Jag tycker en del ser som målade ut, och en del är bara gryniga.. men om man inte kör dem i maxad storlek ser de ändå ok ut, tycker jag.
Ett praktexempel på en bild som ser mer målat ut än verklig. Bild med Ku990
Postad 04 February 2008 - 17:16
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
På tal om bildkvalité med ku990, kika här: http://www.letsgomob...g-viewty/page1/ Bläddra vidare så finner ni en del olika bilder tagna med olika inställningar.
Jag tycker en del ser som målade ut, och en del är bara gryniga.. men om man inte kör dem i maxad storlek ser de ändå ok ut, tycker jag.
Ett praktexempel på en bild som ser mer målat ut än verklig.Bild med Ku990
Tja så ser då inte mina bilder ut iallafall!.. måste skilja på kamerorna i kvalite eller nåt annat fel om det ser ut så där!
Postad 04 February 2008 - 19:14
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Fick hem min idag och är nöjd än så länge riktigt skön touch screen funkar finfint även med mina stora fingrar..
känns väldigt gediget byggd,snygg är den också
Postad 04 February 2008 - 19:18
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ett praktexempel på en bild som ser mer målat ut än verklig.Bild med Ku990
Tja så ser då inte mina bilder ut iallafall!..
måste skilja på kamerorna i kvalite eller nåt annat fel om det ser ut så där!
Isf är det många som har det där "felet"/problemet efter läst i forum.
Postad 04 February 2008 - 19:42
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Bilder från Forumet Ku990.co.uk. En jämförelse mellan N93, KU990 och K850 taget under liknande förhållande och allt på auto. N93  KU990  K850  Det behövs ju inget tränat öga för att avgöra vilken bild som är klart sämst.
Redigerat av Unregistered691556c0, 05 February 2008 - 19:12.
Postad 04 February 2008 - 23:49
bierra
-
bierra
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Mycket märkligt. Så där ser inte mina bilder ut.
Postad 05 February 2008 - 10:51
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Postad 05 February 2008 - 15:10
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Utan blixt och med, visst det är inte som en digital kamera 
Ser att du har samma problem som jag..! Fast man tar kort med kameran inställt på 5 Mp, ser hos dig att storleken på bilden blir inte större än 800k dvs som att man tar kort med 3 Mp! Normal sätt , storleken borde bli 1,6 Mp. Undrar varför..
Postad 05 February 2008 - 15:57
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Fixade core temat nu.Som släpptes idag.F*n säger jag bara.Flyter på bra mycket bättre än dem tidigare jag har använt.Då inte "grafiken" laddas på liknande sätt som innan. http://forum.ku990.c...4...p;sk=t&sd=aFinns där.Tar bild om det önskas annars finns länk till youtube-klipp inne på forumet.
Postad 05 February 2008 - 16:17
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Fixade core temat nu.Som släpptes idag.F*n säger jag bara.Flyter på bra mycket bättre än dem tidigare jag har använt.Då inte "grafiken" laddas på liknande sätt som innan.
http://forum.ku990.c...4...p;sk=t&sd=a Finns där.Tar bild om det önskas annars finns länk till youtube-klipp inne på forumet.
ahh har kikat på det där själv.. frågor kommer på löpande band dock. Efter man har installerat detta tema, läggs det under "teman"? eller byter man ut något av de befintliga 3? Sen allmänt fattar jag inte hur man ska göra.. Verkar farligt än så länge att lägga in/byta teman, då det står varningar överallt ;-P Mapparna i .rar-filen, skall de läggas var? Får se om man vågar ;-) Edit: Hittade instruktionerna: ______________________________________________________ Copy the folders img, icons and extend to LGAPP/Media/swf Copy the file theme_bg2.sf and params.txt to LGAPP/Media/swf/theme Copy the 1 folder to LGAPP/Media/Theme Change the phone to Silver theme. Those are the exact same steps as in the pdf file. All other files and folders do NOT go onto the phone. ______________________________________________________ Men denna mapp LGAPP/Media/swf/ - hur hittar man den, eftersom Lg pc suite visar visserligen en mapp som heter "FlashContents" men ja.. hade hoppats se en "media" mapp ;-P
Redigerat av Itzo, 05 February 2008 - 16:25.
Postad 05 February 2008 - 16:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
ahh har kikat på det där själv.. frågor kommer på löpande band dock. Efter man har installerat detta tema, läggs det under "teman"? eller byter man ut något av de befintliga 3? Sen allmänt fattar jag inte hur man ska göra.. Verkar farligt än så länge att lägga in/byta teman, då det står varningar överallt ;-P Mapparna i .rar-filen, skall de läggas var?
Får se om man vågar ;-)
Edit: Hittade instruktionerna: ______________________________________________________ Copy the folders img, icons and extend to LGAPP/Media/swf Copy the file theme_bg2.sf and params.txt to LGAPP/Media/swf/theme Copy the 1 folder to LGAPP/Media/Theme
Change the phone to Silver theme.
Those are the exact same steps as in the pdf file.
All other files and folders do NOT go onto the phone. ______________________________________________________
Men denna mapp LGAPP/Media/swf/ - hur hittar man den, eftersom Lg pc suite visar visserligen en mapp som heter "FlashContents" men ja.. hade hoppats se en "media" mapp ;-P
Du byter ju ut tema 2 , Dvs Silver theme  Sen så använder du Eps programmet, ska ge dig länk.. http://rs78.rapidsha...by_AKOM1976.rarSen så skriver du över de filer som det står att du ska skriva över med knappen "write" Lg pc suite låter dig inte komma åt systemfilerna
Postad 05 February 2008 - 17:42
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Du har nog inte samma version av telefonen som jag då, min är brandad av 3 och är version u990_v10a .. För space commando går inte hita någonstans, därför ska jag nog uppgradera min firmware till 10e som jag nyss tankat hem =) Den versionen vet jag innehåller spelet.. Är spelet bra, har du möjlighet att posta lite pics / film på det ? Du skriver vidare att du inte får upp "fler spel" och detta beror nog på att din telefon är obrandad, för jag har den genvägen i luren och då kommer jag till 3-s spel sida !
Ang mp3spelaren som nämns så kag bara instämma i att det är SORGLIGT att man inte kan browsa enligt mappstrukturen, går man in på mina saker o kikar på minneskortet så kommer det ju upp korrekt, men kör man en låt däifrån så hoppar det ju inte till nästa låt efteråt. På vissa ställen kan man inte scrolla upp o ner i menyerna heller genom att dra med fingret.. Ang iphone så var det en på jobbet som sa att den sväljde nästan alla film filformat utan konvertering, men då vet jag nu att så inte är falllet då, skönt det ! Hoppas bara att det kommer nåt bra gps program så jag kan utnyttja min gps puck igen !
Hej nej jag har V10b spelet är inte det bästa jag har spelat! Kan se om jag kan posta någon bild på det! Var tankade du ner V10e och är det svårt att uppgradera telefonen?
Redigerat av Nick_the_slick, 05 February 2008 - 17:45.
Postad 05 February 2008 - 18:08
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det bara jag som har problem med detta forum http://www.ku990.co.uk/forum/ Jag kommer baske mig aldrig in.
Postad 05 February 2008 - 18:25
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Är det bara jag som har problem med detta forum http://www.ku990.co.uk/forum/ Jag kommer baske mig aldrig in.
Du måste vara medlem
Postad 05 February 2008 - 18:38
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Du byter ju ut tema 2 , Dvs Silver theme  Sen så använder du Eps programmet, ska ge dig länk.. http://rs78.rapidsha...by_AKOM1976.rar Sen så skriver du över de filer som det står att du ska skriva över med knappen "write" Lg pc suite låter dig inte komma åt systemfilerna 
Ahh det var så enkelt :-) Fixat! Men kommer ta en stund att lära mig alla "nya" knappar & genvägar ;-) Man tackar än en gång för snabb hjälp =]
Postad 05 February 2008 - 18:42
Nick_the_slick
-
Nick_the_slick
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det bara jag som har problem med detta forum http://www.ku990.co.uk/forum/ Jag kommer baske mig aldrig in. Du måste vara medlem
Jag är det men forumet är ju ständigt nere, läser en sida bläddrar till nästa och får denna info Sorry but the board is temporarily unavailable, please try again in a few minutes. Du byter ju ut tema 2 , Dvs Silver theme  Sen så använder du Eps programmet, ska ge dig länk.. http://rs78.rapidsha...by_AKOM1976.rar Sen så skriver du över de filer som det står att du ska skriva över med knappen "write" Lg pc suite låter dig inte komma åt systemfilerna 
Ahh det var så enkelt :-) Fixat! Men kommer ta en stund att lära mig alla "nya" knappar & genvägar ;-) Man tackar än en gång för snabb hjälp =]
Verkar temat schysst? Jag har laddat ner allt men vet i sjutton om jag vågar! Om man vill använda vanliga temat igen väljer man bara det temat i menyn då så är allt som vanligt igen eller måste man ta bort alla kataloger och sådant som man har lagt in?
Postad 05 February 2008 - 18:51
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Kan någon tala om för mig vilken bldstorlek får ni med högsta settings? [dvs 5 Mp och extafin kvalite] Jag kan inte få mer än 800 kb!
Postad 05 February 2008 - 20:30
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det bara jag som har problem med detta forum http://www.ku990.co.uk/forum/ Jag kommer baske mig aldrig in. Du måste vara medlem
Jag är det men forumet är ju ständigt nere, läser en sida bläddrar till nästa och får denna info
Sorry but the board is temporarily unavailable, please try again in a few minutes.
Du byter ju ut tema 2 , Dvs Silver theme  Sen så använder du Eps programmet, ska ge dig länk.. http://rs78.rapidsha...by_AKOM1976.rar Sen så skriver du över de filer som det står att du ska skriva över med knappen "write" Lg pc suite låter dig inte komma åt systemfilerna 
Verkar temat schysst? Jag har laddat ner allt men vet i sjutton om jag vågar! Om man vill använda vanliga temat igen väljer man bara det temat i menyn då så är allt som vanligt igen eller måste man ta bort alla kataloger och sådant som man har lagt in?
Var oxå lite orolig i början, men följ instruktionen så går allt fint.. jag gör som så att jag kör igång EFS programmet och har fönstret öppet med temat i sedan drar jag bara över filerna till respektive mapp i EFS då skriver den över den befintliga filen (drag & drop). när du är färdig så stänger du ner EFS och då får du ett meddelande om att den vill reseta telefonen tryck JA där så startar telefonen om och du har temat! den skriver över Silver temat så det blir väl mer eller mindre kaputt (backuper finns, men jag tyckte inte det temat var nåt att ha iallafall. De andra 2 teman finns kvar så de går alltid att välja..
Redigerat av Unregistered2e9f31cc, 05 February 2008 - 20:33.
Postad 05 February 2008 - 23:04
Hmmm_
-
Hmmm_
-
Rookie
-
7 inlägg
någons som vet vart man ställer in så att man inte får en stegarande ringsignal? har kollat överallt känns det osm, (på profiler osv.) men hittar det inte... sen en grej till, om man börjar spela en låt ifrån en spelningslista, och sendan vill byta till en låt i en annan spelaningslista, kan man göra det utan att stänga av låten man lyssnar på?
Postad 06 February 2008 - 07:58
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Hej nej jag har V10b spelet är inte det bästa jag har spelat! Kan se om jag kan posta någon bild på det! Var tankade du ner V10e och är det svårt att uppgradera telefonen?
Du verkar vara familjär med det engelska forumet nu och jag antar att du där hittat version 10.e som finns att tanka hem där! Men det verkar som att en del som uppgraderat till senaste fått dålig respons på touch screenen när dom uppgraderat så jag skippar det och inväntar att nån kanske extractar spelet från luren o lägger ut, för det är väl ingen ide att maila LG, dom har inte besvarat något av min mail hittills, suck.. Det senaste på forumet verkar vara core temat, det får bli till att lägga in det istället på luren ! Verkar fett (Iphone aktigt). Tack för tipset också om att man kan spela flera låtar från minneskortet genom att browsa och kryssa repeat ALL , för vanliga mp3spelar läget var det sämsta jag varit med om.. Dvs att man inte kan utforksa via mapp strukturen på minneskortet, men detta är ju löst nu genom att utforska minneskortet i mina saker istället
Postad 06 February 2008 - 19:30
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Tog ett kort idag.. 1.44 mb / ISO 200 Verkar som att storleken varierar..så det var nog inget fel på kameran. Viewty
Postad 06 February 2008 - 21:38
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Någon av er Viewty-ägare som använder sig av Halebop som operatör?
Eftersom mobilen är så pass ny så har de inte petat in automatiska inställningar för mms&gprs ännu..
Jag har fått igång mms & gprs för surfande, men ett problem kvarstår:
När jag startar Ebuddy (för er som inte vet, en gratis msn klient) så får jag endast felmeddelande att jag inte har JAVA inställt, men inställningar är java-aktiverade..
och Google Maps får felmeddelande: "Det här programmet kräver en dataanslutning".
Wtf? Jag kan surfa som vanligt på det hära internäätet.. Någon som vet? Eller måste jag maila Halebop kanske vilka kommer förmodligen att hänvisa till LG support, vilka inte verkar svara på supportmail ;-)
Postad 06 February 2008 - 21:47
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Någon av er Viewty-ägare som använder sig av Halebop som operatör? Eftersom mobilen är så pass ny så har de inte petat in automatiska inställningar för mms&gprs ännu.. Jag har fått igång mms & gprs för surfande, men ett problem kvarstår: När jag startar Ebuddy (för er som inte vet, en gratis msn klient) så får jag endast felmeddelande att jag inte har JAVA inställt, men inställningar är java-aktiverade.. och Google Maps får felmeddelande: "Det här programmet kräver en dataanslutning".
Wtf? Jag kan surfa som vanligt på det hära internäätet.. Någon som vet? Eller måste jag maila Halebop kanske vilka kommer förmodligen att hänvisa till LG support, vilka inte verkar svara på supportmail ;-)
Kan inte halebop skicka inställningarna då?
Postad 06 February 2008 - 21:50
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Kan inte halebop skicka inställningarna då? 
Nee, finns inte gjorda för denna telefon ännu.. måste fixas manuellt på något vis ^^
Postad 06 February 2008 - 22:36
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tog ett kort idag.. 1.44 mb / ISO 200 Verkar som att storleken varierar..så det var nog inget fel på kameran.
Viewty
Jaha nu blev man sugen på bira med  konstigt att bilderna varierar?
Postad 06 February 2008 - 23:10
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Tog ett kort idag.. 1.44 mb / ISO 200 Verkar som att storleken varierar..så det var nog inget fel på kameran.
Viewty
Jaha nu blev man sugen på bira med 
konstigt att bilderna varierar?
Fick kolla runt lite på olika siter och såg att storleken varierar beroende på just vad man tar kort på och hur mycket information [färger , nyanser osv] APPROACH® 5C -processorn får av omgivningen. Man kan få en cca 500 kb bild i storlek fast man kör med högsta inställningarna på kameran.
Redigerat av x-rat3d, 06 February 2008 - 23:13.
Postad 07 February 2008 - 02:01
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Postad 07 February 2008 - 22:08
Unregistered3ba3c618
-
Unregistered3ba3c618
-
Rookie
-
8 inlägg
Fick min viewty för någon vecka sedan och upptäckte plötsligt att ljudet försvinner ibland när jag spelar in en video. Jag har provat med olika inställningar och är en ganska van kameraanvändare men vad jag än gör så försvinner ljudet på ett oregelbundet vis (ibland efter 5 sekunder och ibland upp till en minut in i filmen). Tyvärr så handlade jag på Megastore och är väldigt missnöjd med deras service och kundtjänst så jag vill göra så mycket jag kan innan jag behöver kontakta dem. Någon som varit med om samma sak?
Är annars stormförtjust i min viewty!
Postad 07 February 2008 - 22:18
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Fick min viewty för någon vecka sedan och upptäckte plötsligt att ljudet försvinner ibland när jag spelar in en video. Jag har provat med olika inställningar och är en ganska van kameraanvändare men vad jag än gör så försvinner ljudet på ett oregelbundet vis (ibland efter 5 sekunder och ibland upp till en minut in i filmen). Tyvärr så handlade jag på Megastore och är väldigt missnöjd med deras service och kundtjänst så jag vill göra så mycket jag kan innan jag behöver kontakta dem. Någon som varit med om samma sak?
Är annars stormförtjust i min viewty!
hmm njee, det enda jag känner till att ljudet inte funkar i 120fps, men det är ju inte så konstigt :-P Annars har jag inte samma problem som dig, så tyvär :/
Postad 07 February 2008 - 22:49
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Ganska cool tema http://uuxy1.free.fr/iFish/
Njae , det enda som var riktigt coolt var hur han kunde byta bakrund.Sen så verkade det gå ganska segt spec när han drar fram snabbmenyn. Nej jag väntar på nästa core tema nog för att 1.0 var bra men allting kan bara bli bättre? =)
Postad 08 February 2008 - 23:06
Unregistered3ba3c618
-
Unregistered3ba3c618
-
Rookie
-
8 inlägg
Att det inte kan fungera i 120 bilder läget vet jag men tack för snabbt svar. Tråkigt att behöva vänta en vecka på varje mailsvar från Megastore igen när jag nu måste fråga dem om de godkänner reklamationen. Kanske ska byta firmware istället - har v10b. Den verkar ha lite mera problem än några av de andra versionerna. Är bara rädd att använda tex EFS media builder om jag senare måste reklamera telefonen. Om jag nu skulle klara använda programmet...
Redigerat av Unregistered3ba3c618, 08 February 2008 - 23:07.
Postad 08 February 2008 - 23:53
Unregistered2e9f31cc
-
Unregistered2e9f31cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej..
Ingen som har problem med batteri tiden?
Verkar som om batteriindikatorn inte stämmer, den visar ofta 2 staplar för att senare visa full laddat, sen övergår den till 2 staplar och 5 minuter senare så larmar det på låg batteri nivå!
vet att jag läst någonstans i denna tråden att någon lämnade in för batteritest och det visade sig att batteriet vart "uppfuckat"!
någon som vet vart man kan köpa ett nytt batteri?
Postad 09 February 2008 - 01:13
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hej..
Ingen som har problem med batteri tiden?
Verkar som om batteriindikatorn inte stämmer, den visar ofta 2 staplar för att senare visa full laddat, sen övergår den till 2 staplar och 5 minuter senare så larmar det på låg batteri nivå!
vet att jag läst någonstans i denna tråden att någon lämnade in för batteritest och det visade sig att batteriet vart "uppfuckat"!
någon som vet vart man kan köpa ett nytt batteri?
Såg aldrig min vara nere på 1 stapel förut.Då var det 4,3,2 och tomt batteri men nu så går den ner till 1 och den kan vara där i några timmar och klara sig galant utan att varna och jag har aldrig använt energisparläget.Ge den några laddningar eller nått.Min var också sådär till att börja med fast kanske inte lika hastig övergång från 2 staplar till tomt.
Postad 09 February 2008 - 01:56
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
har haft min på sen i måndags och den är nere på två staplar nu
Postad 09 February 2008 - 04:45
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Någon mer som installerat Core theme från det brittiska forumet? Min skärm blir bara svart efter jag installerat det, jo jag har gjort exakt som manualen säger det med alla mappar o det.. Så det enda jag kan göra är att byta till något av min andra 2 teman! Jag har en telefon från 3 om det nu påverkar ! Kan det vara mappen sources i RAR arkivet jag lagt fel? Efter att det inte funkat när jag gjort enligt manualen såg jag att den mappen inte var överförd till telefonen, så jag överförde den till luren, men det funka inte då heller, så då öppna jag sources ovh flytta över dom filerna i mappen till respektive mapp (img icons extend) mapparna.. Men detta hjälpte inte heller, o nu ligger det brittiska forumet nere..
Redigerat av rosenlorden, 09 February 2008 - 04:51.
Postad 09 February 2008 - 14:54
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Någon mer som installerat Core theme från det brittiska forumet?
Min är obrandad och det fungerade galant för mig första gången jag försökte? Vilken version har du? (På telefonen) Tror Core temat bara är testat på A och någon till...
Postad 09 February 2008 - 15:53
tsokolatas
-
tsokolatas
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tja, Läste på följande länk om program uppdatering. Någon som har hört läst något mer? http://www.mobil.se/..._MOB602.dbp.asp
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|