* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50
Panasonic DMP-BD30 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD30
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Panasonic DMP-BD50
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Regionsfri Blu ray spelare? (28 inlägg)
|
14 år sedan |
Byta ut Arcam AVR300 mot vadå? (21 inlägg)
|
14 år sedan |
BDLive.com (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
17 år sedan |
Panasonic DMP-BD35 vs Panasonic DMP-BD30 (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 07 August 2008 - 02:28
Postad 07 August 2008 - 09:59
Ife bugg??Hur är det med lfe-buggen som jag läst om för länge sen på BD30, finns den kvar på nyare BD30 versioner och BD50?
Postad 07 August 2008 - 11:05
Det måste väl ändå ha kommit en firmware update på lfe-buggen vid det här laget?
Postad 07 August 2008 - 12:53
Postad 07 August 2008 - 15:37
Väldigt nära ett köp just nu
Postad 07 August 2008 - 16:11
Postad 07 August 2008 - 16:33
Var förresten inne och bokade en idag på DVDirect.
Postad 07 August 2008 - 18:23
Postad 07 August 2008 - 20:17
Bra pris5995: - ska DVDirect ha för en moddad BD50. Det är en USA-modell dom fått hem, men de skickar med en "trafo".
Thomas
Det verkar funka, sju###### skönt ljudNi som har BD50, kan ni bekräfta att det funkar att skicka de nya ljudformaten via de analoga utgångarna.
Var förresten inne och bokade en idag på DVDirect.
Thomas
Postad 07 August 2008 - 22:01
Har egentligen inga negativa åsikter just nu.
Jag förvånas över hur bra uppskalningen är på dvd filmer, läste att denna -amerikanska modellen, inte va nån vidare bra på detta så mina förväntningar var minst sagt låga för dvd delen, men som sagt oehörd bra uppskalning, jag tror att den t.o.m överträffar min HD-XE1 på den biten.
Så, vad har man att säga om den blåa delen.
Den är lagom tyst, som XE1, film uppspelningen är magnifik, ljud delen motsvarar förväntningarna. Det är ändå bra att vara lagom kritisk och inte något för givet, så man är nog så försiktig att testa terrängen och prova olika funktionerna. Kort sagt kommer spelarens prestationer nog att generera en 10.
Har inte läst bruksanvisningen så särskilt mycket, XE1 har ett bått ljus som lyser nedåt jätte trevligt, denna har en motsvarande på övre delen av front partiet som är något för stark, hoppas det finns en dimmer inställning för denna som är det enda lite tråkiga med BD50 så här långt.
Har inte kopplat upp mig (den) på nätet än, kör grundliggande funktioner först.
En sak som man kanske stör sig på lite är att om man ska köra PiP och lyssna på det ljudet så fungerar inte ljud uppspelningen när man kör via HDMI.
Postad 08 August 2008 - 00:59
Har kört med spelaren nu i dryga 4 timmar. (BD50)
Den är lagom tyst, som XE1...
Det låter ju riktigt bra, men vad menar du med "lagom tyst". Jag är rejält ljudkänslig, det sitter väl ingen fläkt i som brusar hoppas jag?
Postad 08 August 2008 - 10:35
Nä, min dvd inpelare med hårddisk låter mer, BD50 är nästan helt tyst.Det låter ju riktigt bra, men vad menar du med "lagom tyst". Jag är rejält ljudkänslig, det sitter väl ingen fläkt i som brusar hoppas jag?
Trodde den kanske skulle låta mer då den har stort 'fläkt hål' på baksidan men det är helt i sin ordning -hittills!
Postad 08 August 2008 - 12:38
Nä, min dvd inpelare med hårddisk låter mer, BD50 är nästan helt tyst.
Trodde den kanske skulle låta mer då den har stort 'fläkt hål' på baksidan men det är helt i sin ordning -hittills!
Hmm. Har du kollat om fläkten är igång när du kör en film? Jag köpte en Onkyo TX-SR705 för ett tag sedan och var helnöjd tills den dag då fläkten satte igång. Jag kände för att slänga ut den genom fönstret... Händer inte så ofta, men när den drar igång så stör det ganska mycket - framför allt i tysta partier av filmer eller musik.
En mer generell fråga: Vet någon om bluray-spelare brukar ha en fläkt eller är det bara Panasonic?
Postad 08 August 2008 - 12:58
Det känns som man har fått tag i en guld klimp
Postad 08 August 2008 - 13:05
Men tänkte bara att ni som vill skaffa spelaren se till att skaffa en HDMI kabel också!
Postad 08 August 2008 - 13:43
Yepp, klämde själv en BD-30 och ingen hdmi kabel följde med... dock följde det med 2 blu-ray filmerApropå lite tankar om det lite negativa, det inte ingick nån hdmi kabel, blev lite besviken, sen spelar detta egentligen ändå ingen större roll, har liksom sedan tidigare 3st sådana hemma
![]()
Men tänkte bara att ni som vill skaffa spelaren se till att skaffa en HDMI kabel också!![]()
Redigerat av Deadbang, 08 August 2008 - 13:44.
Postad 08 August 2008 - 13:49
Somilga har turYepp, klämde själv en BD-30 och ingen hdmi kabel följde med... dock följde det med 2 blu-ray filmer
Allt är i sin ordning, har lyclats att stänga av lampan, önskade dimma ned den istället, men det löste sig.
Via dessa steg: Functions -> to others-> setup -> display -> SD CARD LED CONTROL -> OFF
Postad 08 August 2008 - 14:54
Postad 08 August 2008 - 19:07
Just det och så här ser spelaren ut med lampan avstängd.Angående det blåa ljuset fram går det att stänga av. Ljudet är från spelaren är inte märkbart.
La märke till hur lite information det finns på displayen på bd50. Vet inget om bd30 men jämför på bilden med XE1 så är det två helt skilda världar, tycker att bd50 ger en skön och tydlig info ifråga om siffrorna, dom är bekväma att se på avstånd. Vid behov kan man ju ha luckan nedfälld då blir siffrorna än starkare och tydligare, men som jag ser det upplevs filmer bäst med luckan uppe.
BD50 är tyst som en mus, den har varit på nonstop i snart 8 timmar, det känns allt mer som en säker tio poängare, är faktiskt lite chockad över vad den presterat och är mycket glad över utvecklingen hittills.
I och med lampan släckt har jag inte funnit nåt negativt med själva spelaren, inte än och lär inte göra det senare heller, den här lär bli en bra kandidat till 'product of the year' för det känns som det inte kan bli bättre än det här!
Bifogad fil(er)
Postad 08 August 2008 - 19:56
Stämmer detta?
Postad 08 August 2008 - 20:48
Det var exakt detta jag var oroad över, men har inte upplevt nåt större fel för den verkar vara i klass med vad min Toshiba HD-XE1 presterar. Antingen är XE1 en bra uppskalare eller inte.Har hört att BD50 är ganska usel på uppspelning av dvdn iallafall enligt användare på Avsforum.com.
Stämmer detta?
Mån annan referens har jag inte, så vet mao inte om tex p1500 är en bättre uppskalare eller inte.
I vilket fall har jag kvar min denon för dvd uppspelningen, vill inte köra slut på mina bättre produkter i förtid
Postad 09 August 2008 - 09:30
/sam
Postad 09 August 2008 - 09:42
Postad 09 August 2008 - 12:55
/Genis
Postad 09 August 2008 - 13:03
Fast priset var ju ok.3411.- för BD30 på....
Har handlat från dem en gång och hade väl tur antagligen då det gick bra
Postad 09 August 2008 - 13:36
Postad 09 August 2008 - 13:57
Nej, då du ska köra via hdmi och ej analog multichannel ut så är väl det det enda som skiljer BD-50 från BD-30 just nätverksingången för Internet och BD-live ( ladda ner undertexter, bilder, interaktiva spel , PiP etc).Jag har tänkt köra ljudte med en onkyo 606 som tar emot alla ljudformat via hdmi, är det nån ide att köpa 50 istället för 30-modellen då?
Redigerat av Deadbang, 09 August 2008 - 14:03.
Postad 10 August 2008 - 18:01
3411.- för BD30 på Pixmanina, i lager! Fast efter att ha läst deras betyg på prisjakt så avstår jag nog
.
/Genis
ite OT, men för mig var det inga problem att handla där. Å inte att lämna tillbaka det jag handlade heller.
Postad 11 August 2008 - 15:22
vad är det första jag bör göra? upptatera firmware eller?
något annat jag bör tänka på?
såg nu att min spelare redan hade firmwire 1.7 i sig, skönt:)
mvh victor
Redigerat av wallo96, 11 August 2008 - 18:39.
Postad 13 August 2008 - 00:27
Men ni som har nån av dom här maskinerna hur upplever ni att dom spelar upp vanliga cd skivor?
Eller är det fortfarande bättre att ha en separat cd spelare vid sidan om ifall man ska spela musik?
Postad 13 August 2008 - 15:17
Intryck: Detta är min första BD spelare, så jag kan egentligen bara jämföra med DVD och saker som jag spelar upp med min Popcorn Hour. Jag har hittills bara en BD film, Fifth Element. Det tar ju lite längre tid att starta en BD än det tar att starta DVD:er på en vanlig DVD spelare, men det var jag beredd på. Den är ändå inte så farligt slö, det handlar om sekunder och inte om minuter (har inte tagit exakt tid).
Bilden var grym som väntat (jag har dock inte full HD TV), men ljudet var det som var riktigt grymt. Jämförde med samma film på DVD (Superbit) och det var stor skillnad på både ljud och bild. Jag tyckte Superbiten såg och lät bra innan jag såg den på BD, men nu känns den som en gammal VHS kopia
Jag har bara testat dessa två diskar i ännu så länge (regionsfri BD och reg1 DVD), hittills inga problem.
Redigerat av athos, 13 August 2008 - 20:37.
Postad 13 August 2008 - 16:19
Får min på torsdag eller fredag.Då var man ägare av en multiregion Panasonic DMP-BD50, enligt DVDirect en av de första i Sverige. Den ska vara regionsfri på DVD, samt att man manuellt kan byta region för BD med fjärren. Återkommer med lite intryck.
Redigerat av Karl-Johan, 13 August 2008 - 16:20.
Postad 13 August 2008 - 19:09
Postad 13 August 2008 - 21:13
Postad 13 August 2008 - 21:22
De hade nu sålt slut på denna leverans men det kommer väl flera.
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 13 August 2008 - 21:23.
Postad 13 August 2008 - 21:39
Jag fick betala 5995:- moddad och klar för multiregion. Regionsfri för DVD och man ställer om regionen för blu-ray med en knapptryckning på fjärren.
De hade nu sålt slut på denna leverans men det kommer väl flera.
Kanske dum fråga men är det DVDirect.net alla snacka om? För dom har ingen BD50 i webshopen.
Redigerat av _FredriK_, 13 August 2008 - 21:42.
Postad 13 August 2008 - 22:27
Postad 13 August 2008 - 23:23
Va tar från man trycker på Powerknappen tills den är redo att mata ut skivan?
O hur lång tid tar de att starta en Disneyfilm från att man stänger släden?
Postad 14 August 2008 - 15:48
En disney film tar det säkert en kvart innan alla trailers är slutHur snabb är spelaren då?
Postad 14 August 2008 - 20:12
Gjorde en snabb koll nu när jag kom hem. (BD50)Hur snabb är spelaren då?
Det tog 17 sekunder innan den var redo att mata ut släden.
Någon Disneyfilm hade jag inte mien jag provade med predator och Resident Evil -Extinction och tog tid från att man stängde släden och meny kom upp. Bägge filmerna var Blu-Ray.
Predator => 20 sekunder
Resident Evil : Extinction => 70
Det verkar tydligen skilja en del.
Det vill säga tiden det tar är en "grisblink" med tanke på vad man får ut av det hela.
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 15 August 2008 - 06:05.
Postad 15 August 2008 - 01:21
De viktigaste är ju hur pass bra bild och ljud den kan leverera, de är viktigare en laddningstiden, folk är så stressade nu för tiden.Gjorde en snabb koll nu när jag kom hem.
Det tog 17 sekunder innan den var redo att mata ut släden.
Någon Disneyfilm hade jag inte mien jag provade med predator och Resident Evil -Extinction och tog tid från att man stängde släden och meny kom upp. Bägge filmerna var Blu-Ray.
Predator => 20 sekunder
Resident Evil : Extinction => 70
Det verkar tydligen skilja en del.
Det vill säga tiden det tar är en "grisblink" med tanke på vad man får ut av det hela.
Eftersom jag kör med Panasonic Plasma och nyttjar viera link så ser man på tv medans spelaren laddar filmen och när filmen körs igång, alltså inte när den läser varnings texten och de där utan när filmen börjar då växlaren viera linken över bilden till BD30 och de är lika dant då man stoppar filmen, då hoppar den direkt över till någon tv kanal.
Postad 15 August 2008 - 15:32
The Panasonic DMP-BD50 is more than a spectacular Blu-ray Disc player as it also allows playback of conventional DVDs with full 1080p upscaling. Its SD card slot also opens up a new world of personal entertainment with support for JPEG pictures and AVCHD video. The DMP-BD50 is also capable of decoding all the new HD audio formats from both Dolby and DTS. The DMP-BD50 is fully compatible with the BD-Live function, available on the newest Blu-ray Discs, which allows consumers to access exclusive on-line bonus features via an Ethernet connection.
Vad skönt att man har ytterligare en 'eisa vinnare' här hemma
EISA Awards 2008-2009
Postad 16 August 2008 - 09:29
Postad 16 August 2008 - 10:15
Du måste hoppa på tåget nån gång.Nääääääää, just när man bestämt sig för en BD50 så väljer Panasonic att släppa BD35 och BD55
Postad 16 August 2008 - 10:20
Du måste hoppa på tåget nån gång.
Självklart, men det kändes bara som att dessa modeller kom väldigt snart efter att deras "flaggskepp" (BD50) kommit ut i handeln.
Lutar väl fortfarande åt en BD50, då leveranstiden lär ligga ett tag bort på BD55
Eller ska man vänta...
Postad 16 August 2008 - 10:27
Jag har haft min BD30 i drygt 3 månader och funderar på att sälja den och skaffa BD50 som för övrigt inte ens kommit till min lokala handlare, och dom nya tror jag du inte lär se i år.Självklart, men det kändes bara som att dessa modeller kom väldigt snart efter att deras "flaggskepp" (BD50) kommit ut i handeln.
Lutar väl fortfarande åt en BD50, då leveranstiden lär ligga ett tag bort på BD55![]()
Eller ska man vänta...
Postad 17 August 2008 - 11:11
Vad är den största skillnaden mellan 30 och 50-modellen?
iom att jag oxå inom en snar framtid ska uppgradera min H/K 4000 till en reciever som klarar de nyare högupplösta ljudformaten så lutar det åt det billigare 30-modellen men samtidigt vill jag inte missa något väsentligt om jag köper den billigare bara för att kunna köpa en ny reciever.
vad tycker ni?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Regionsfri Blu ray spelare?
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?