Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singstar

832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni för betyg på nya Singstar? (119 medlem(mar) har röstat)

Betyg (1-5)

1. 5, Superbra (32 röster [26.89%])

Procent av omröstning: 26.89%

2. 4. Bra. (45 röster [37.82%])

Procent av omröstning: 37.82%

3. 3. Godkänt (22 röster [18.49%])

Procent av omröstning: 18.49%

4. 2. Underkänt (6 röster [5.04%])

Procent av omröstning: 5.04%

5. 1 . Urk (14 röster [11.76%])

Procent av omröstning: 11.76%

Rösta Gäster kan inte rösta
SingStar (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.333332 (2) Inga priser
SingStar Vol. 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 3.5 (1) Inga priser
SingStar Vol. 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
SingStar: ABBA (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.833332 (5) Inga priser
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (5) Inga priser

Postad 11 May 2009 - 17:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
haha finns det onlinedel på singstar? hur funkar det? hör alla andra som man spelar med/mot när man sjunger? kan bli ganska roligt om man är dålig på att sjunga

eller hur/vad går onlinedelen ut på?

Postad 11 May 2009 - 20:18

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

haha finns det onlinedel på singstar? hur funkar det? hör alla andra som man spelar med/mot när man sjunger? kan bli ganska roligt om man är dålig på att sjunga

eller hur/vad går onlinedelen ut på?

Det är inget onlinespel med/mot andra utan man laddar upp sina alster, video, foto eller ljudinspelning till sin profilsida.
Den är tillgänglig för alla, eller bara vänner om man vill, att se, kommentera och betygsätta.

Postad 12 May 2009 - 10:47

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Går det att dela köpta låtar via singstore som det gör med PSN spel mellan kompisar?

Postad 12 May 2009 - 11:09

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Går det att dela köpta låtar via singstore som det gör med PSN spel mellan kompisar?

Med tanke på alla problem folk har haft att ladda ner redan köpta låtar till sin nya konsoll så tror jag inte att man kan det.
Men jag har aldrig provat så jag vet inte säkert.

Postad 12 May 2009 - 11:09

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Nej det gör det inte, dom är låsta till din maskin

Postad 12 May 2009 - 13:47

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nu chansar jag hej vilt för det är nog ingen som vet, men kommer Singstar Disney släppas på SingStore?

Jag hatar att dribbla med en massa skivor, vill ju lägga alltihop på hårddisken! :)

Postad 12 May 2009 - 14:12

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Jag är på, hur många röster är det som krävs?

Vi gör en lista:

matrixen
Jimel
JockeJ_1
famliu

Nordekvist

Bara laddat upp en ljudfil när treåringen sjunger. Ingen som törs betygsätta det :)
Blir väl att skaffa ps eye snart så man iallafall kan bidra med lite kuligheter.
Tror dock att 9000p på medium ska lösa sig rätt snabbt, bara det kommer lite Kentlåtar, då får man sätta micen i frugans hand.
Sen ett tips till alla som bara kan sjunga en tonart :D som mig då alltså, Nick cave, hans låg rätt nära min och inga konstigheter att sjunga dom heller.

Postad 12 May 2009 - 16:03

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Yes!

Nu har jag klarat 2 stycken på normal.

Har lagt upp en ny version på Dolce Vita på 9016 poäng på normal. Klarade Losing my religion med 9032 poäng.
När kommer BWO-Lay your love on me i online-butiken tro?

PSN: matrixen

Postad 13 May 2009 - 08:17

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Nu chansar jag hej vilt för det är nog ingen som vet, men kommer Singstar Disney släppas på SingStore?

Jag hatar att dribbla med en massa skivor, vill ju lägga alltihop på hårddisken! :)

Ja jag hatar också att hålla på med skivor men kapitulerade och köpte Disney skivan till dottern för några helger sedan, shit va svåra låtar det var, kan ju bara refrängen :D

Postad 13 May 2009 - 09:37

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag har 3 låtar med 9000+ på normal. Dancing Queen, Nick Cave Wild roses och Beach Boys Barbara Ann.
8972 på Europe Final contdown :D
Har inte lyckats få min bättre hälft att sjunga än....
Ett tips!
Lägg på ett mikrofonskydd.
Jag ska skaffa ett å kränga på för jag fick direkt ett par hundra poäng till när jag höll mikrofonen under en fleecetröja.
Om man har lite oren röst eller frustar å flåsar så blir det betydligt bättre med ett skydd! :)

Postad 13 May 2009 - 09:37

valmont74
  • valmont74
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Yes!

Nu har jag klarat 2 stycken på normal.

Har lagt upp en ny version på Dolce Vita på 9016 poäng på normal. Klarade Losing my religion med 9032 poäng.
När kommer BWO-Lay your love on me i online-butiken tro?

Det är nog så illa att du måste köpa Singstar Svenska Stjärnor för att få sjunga BWO, inga av låtarna från de senaste "köpbara" skivorna finns i SingStore. Sony kanske har insett att man förlorar pengar när användarna kan välja låtarna och bara betala för de som de vill ha istället för köpa en hel skiva med 10 bra och 10 mindre bra typ. Eftersom ABBAs Lay all your love on me inte fanns med på skivan så hoppas jag ju den kommer i online-butiken, men börjar misströsta.

Postad 13 May 2009 - 10:06

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Vad gäller just abba singstar låtarna så läste jag någonstans att det är 1års exkusivitet på skivan och att dom efter det släpps, men räkna inte med alla i klump, förmodligen strösslas dom ut under lång tid. Samma gäller väl med övriga skivsläpp, en viss tids skivexklusivitet innan dom kommer på singstore.

Postad 13 May 2009 - 11:33

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Man vad f*n...

Hade mer än gärna bytt mitt Singstar Vol.1 med trådade mickar mot Singstar svenska stjärnor. När jag köpte Singstar valde jag mellan vol.1 och vol. 2. Var inget som tilltalade mig alls på någon av dem. (Dock har losing my religion visat sig vara den enklaste för mig). Kan ju inte betala 400:- för att få 2 låtar jag vill ha! Ge mig BWO!

Hittade förresten en artikel ang. Singstar. Alla toner läggs in manuellt i London och kan ta upp till en hel dag för att göra klart en låt. Det görs inte automatiskt, utan det är en del jobb med det. Först gör de en grov plankning av låten. Sedan får den finslipas så stavelserna blir rätt och litet förenklingar görs så att fler har större chanser att sjunga rätt.

Postad 13 May 2009 - 15:00

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Nu är jag med kamera.
Har lagt upp 2 videor. Kolla gärna. Glöm inte att betygsätta. Lämna gärna kommentarer!

Postad 13 May 2009 - 19:51

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Man vad f*n...

Hade mer än gärna bytt mitt Singstar Vol.1 med trådade mickar mot Singstar svenska stjärnor. När jag köpte Singstar valde jag mellan vol.1 och vol. 2. Var inget som tilltalade mig alls på någon av dem. (Dock har losing my religion visat sig vara den enklaste för mig). Kan ju inte betala 400:- för att få 2 låtar jag vill ha! Ge mig BWO!

Hittade förresten en artikel ang. Singstar. Alla toner läggs in manuellt i London och kan ta upp till en hel dag för att göra klart en låt. Det görs inte automatiskt, utan det är en del jobb med det. Först gör de en grov plankning av låten. Sedan får den finslipas så stavelserna blir rätt och litet förenklingar görs så att fler har större chanser att sjunga rätt.

Kan du länka till artikeln? Vore lite skoj att läsa. :unsure:

Postad 13 May 2009 - 21:08

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Tänkte inte på att det kunde vara av intresse, men här är länken iaf.

Level 7

Sammanfattningsvis är det som sagt var mycket jobb bakom Singstar. Och att betala 15 kr per låt känns överkomligt.

Postad 14 May 2009 - 15:33

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Tack KM
Intressant artikel.

Trist att man måste köpa en en hel skiva för att få ett par
låtar man vill ha.

Allt borde gå att köpa separat i Sing Store.

//Pryzze

Postad 14 May 2009 - 22:45

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Tack KM
Intressant artikel.

Trist att man måste köpa en en hel skiva för att få ett par
låtar man vill ha.

Allt borde gå att köpa separat i Sing Store.

//Pryzze

Vassego Pryzze!
Så litet så. Förstår ju resonemanget med att kanske inte alla spelar Online och då måste det ju släppas låtar på skivor. Men dumt att det först ska ta ett år innan låtarna släpps på skiva och sedan ytterligare ett år innan de dyker upp Online. Det var bara någon månad sedan som Mums Zelmerlöws Cara Mia släpptes Online.
Det är väl en massa rättigheter som gör detta.

/Matrixen

Postad 15 May 2009 - 04:21

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Vassego Pryzze!
Så litet så. Förstår ju resonemanget med att kanske inte alla spelar Online och då måste det ju släppas låtar på skivor. Men dumt att det först ska ta ett år innan låtarna släpps på skiva och sedan ytterligare ett år innan de dyker upp Online. Det var bara någon månad sedan som Mums Zelmerlöws Cara Mia släpptes Online.
Det är väl en massa rättigheter som gör detta.

/Matrixen

I ABBA:s fall hade det med rättigheter att göra, Bjorn&Benny trodde väl att det trillar in mer kosing om det är exklusivt på skiva, och det kanske det gör.
Men när det gäller alla dessa skivor med blandade artister känns det bara som ett slag i ansiktet. En stor grej med PS3 är ju online-funktionerna. Jag vill köpa en skiva för att få själva spelet. Därefter vill jag välja och vraka i SingStore. Känns ruggigt B att de bara släpper på skiva. Känns last-gen-anpassat och leder bara till att jag blir sur och ger f-n i att köpa några skivor överhuvudtaget. (Att det är många konstiga låtar på skivorna gör ju sitt till också förstås :P )
Nu när jag ändå är uppeldad kan jag skriva nåt om den där artikeln. Tack för länken! Jag tyckte dock det mest var reklamtext, ganska snälla frågor och inga tydliga besked mer än att Sony är väldigt stolta över sitt Singstar men det visste vi ju redan. Jag tycker låtarna är värda ungefär 10 spänn.

Postad 15 May 2009 - 10:35

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

I ABBA:s fall hade det med rättigheter att göra, Bjorn&Benny trodde väl att det trillar in mer kosing om det är exklusivt på skiva, och det kanske det gör.
Men när det gäller alla dessa skivor med blandade artister känns det bara som ett slag i ansiktet. En stor grej med PS3 är ju online-funktionerna. Jag vill köpa en skiva för att få själva spelet. Därefter vill jag välja och vraka i SingStore. Känns ruggigt B att de bara släpper på skiva. Känns last-gen-anpassat och leder bara till att jag blir sur och ger f-n i att köpa några skivor överhuvudtaget. (Att det är många konstiga låtar på skivorna gör ju sitt till också förstås :wub: )
Nu när jag ändå är uppeldad kan jag skriva nåt om den där artikeln. Tack för länken! Jag tyckte dock det mest var reklamtext, ganska snälla frågor och inga tydliga besked mer än att Sony är väldigt stolta över sitt Singstar men det visste vi ju redan. Jag tycker låtarna är värda ungefär 10 spänn.

Det var precis min tanke när jag köpte Singstar. Då fanns Vol. 1 och Vol. 2 ute och det var som att välja mellan pest och kolera, så jag valde Vol. 1 i tron om att hitta det jag ville ha på Singstore istället. Jag har nog köpt ca. 10 låtar på Singstore. Av de så var det bara hälften jag verkligen, verkligen ville ha.

Frågorna var ju ställda kring det tekniska planet för att imponera läsarna om jobbet bakom låtarna. Håller med om att de vinklade frågorna väldigt snällt. 10 eller 15 kr. Känns mer som det beror på hur mycket man vill ladda ner. Hade varit intressant att veta hur mycket artisterna egentligen tjänar genom Singstar. Det är säkert mer än man kan tro.

Jag kommer inte heller att köpa någon mer Singstar-skiva. Känner ett par Singstar-nördar med PS2. De har ju ett helt bibliotek med skivor! Så vill inte jag ha det. Jag vill ha en skiva och sedan tillgång till de låtarna jag vill ha istället. Oavsett hur lockande det är att sjunga till "Lay your love on me" betalar jag inte 400:- för den och en massa annat skit jag inte vill ha. Då tar jag hellre fram deras orginalplatta och sjunger till utan Singstar tills dess att den kommer ut på Singstore och jag har många fler låtar att välja på. ;)

Men om jag får komma med mina synpunkter tycker jag att Singstar Online måste ses över. Häromdagen kom jag inte in alls på en hel dag. Och när man kollar runt så blir man ofta utkastad.

Postad 15 May 2009 - 11:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Fan jag som köpt låtar för en bit över 2000 :wub: håller med om att dom måste fixa till stbiliteten, kul när man håller på å shoppar så blir man utslängd, då måste man leta upp låtarna igen och lägga i korgen ;)

Postad 15 May 2009 - 11:45

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Fan jag som köpt låtar för en bit över 2000 :wub: håller med om att dom måste fixa till stbiliteten, kul när man håller på å shoppar så blir man utslängd, då måste man leta upp låtarna igen och lägga i korgen ;)

Ojoj! Respekt för det minsann! Tror inte jag ens har handlat för så mycket på PSN Store. Du får lägga upp dina alster på din sida jue. :lol:
Har hört många fall när man förlorat sin varukorg. Inte roligt. Fick försöka 10 gånger för att få upp en video... Fick förresten 2 moderator-meddelanden igår om att något skulle censureras som jag lagt upp. Men allt är kvar vad jag kan se. Någon mer som fått något sådant?

/Matrixen

Postad 15 May 2009 - 12:03

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Ojoj! Respekt för det minsann! Tror inte jag ens har handlat för så mycket på PSN Store. Du får lägga upp dina alster på din sida jue. ;)
Har hört många fall när man förlorat sin varukorg. Inte roligt. Fick försöka 10 gånger för att få upp en video... Fick förresten 2 moderator-meddelanden igår om att något skulle censureras som jag lagt upp. Men allt är kvar vad jag kan se. Någon mer som fått något sådant?

/Matrixen

Sjöng du SÅ illa? :lol:

Fick också meddelande igår :lol:
Men jag hade en bild på en lättklädd Britney när jag sjöng så den bilden togs bort :wub:

Postad 15 May 2009 - 13:06

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Sjöng du SÅ illa? :lol:

Fick också meddelande igår ;)
Men jag hade en bild på en lättklädd Britney när jag sjöng så den bilden togs bort :wub:

Tydligen... eller så kanske man inte får visa tåg i bakgrunden. Vad vet jag.

Host. Ok.

Postad 15 May 2009 - 13:34

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Hehe du får ju klä på dig nu när du skaffat kamera :lol:

Meh hur kan dom ta bort brittney... skandal ;)

Jo 2000 är ju endel men det har varit väl investerade pengar tycker jag, har sjungit tillsammans med mycket folk hemma, riktigt kul, köpte ju när Vol 1 kom ut också så det är ju delat på ett antal månader :wub:

Redigerat av jimel, 15 May 2009 - 13:36.

Postad 15 May 2009 - 16:08

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Jag har väl köpt sisådär 80 låtar, man får ett ryck ibland den dan man ska ha gäster och då slår man till och tankar ner en del, man inser att risken är stor att man hamnar framför SingStar frampå kvällen när groggarna står på bordet och mycket riktigt, så blir det :wub:

Postad 18 May 2009 - 11:13

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Fick mitt singstar i fredags med trådlösa mickar, funkar kanon bra. Barnen vägra släppa ifrån sig dom.
Men singstore är farligt, tjejen brände 300 sek på några minuter innan jag fick stoppat henne ;).
Men nu blir investera i en Eye cam. Så att man kan spela in barnen när dom sjunger.

Postad 18 May 2009 - 19:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Fick mitt singstar i fredags med trådlösa mickar, funkar kanon bra. Barnen vägra släppa ifrån sig dom.
Men singstore är farligt, tjejen brände 300 sek på några minuter innan jag fick stoppat henne :).
Men nu blir investera i en Eye cam. Så att man kan spela in barnen när dom sjunger.

Hehe vems kreditkort hade hon, ditt eller hennes eget

Postad 19 May 2009 - 08:31

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Hehe vems kreditkort hade hon, ditt eller hennes eget

Mitt :)
Mitt öl konto försvinner i singstar låtar

Redigerat av PBateman, 19 May 2009 - 08:31.

Postad 19 May 2009 - 20:27

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Mitt :D
Mitt öl konto försvinner i singstar låtar

Det var illa, du behöver ju antagligen bärs för att sjunga bra ;)

Postad 20 May 2009 - 07:07

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Det var illa, du behöver ju antagligen bärs för att sjunga bra ;)

Exakt!!! Vägra sjunga nykter :D

Postad 20 May 2009 - 21:41

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Exakt!!! Vägra sjunga nykter :)

hah, sen spelar det ju ingen roll hur mycket alkohol som kommit ner, illa låter det ändå, men man får väl försöka showa lite istället

men jag är jäkligt less på att se den dansande stormtroopern och cheevie bland uppladdade vids nu :S

Postad 21 May 2009 - 15:29

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

hah, sen spelar det ju ingen roll hur mycket alkohol som kommit ner, illa låter det ändå, men man får väl försöka showa lite istället

men jag är jäkligt less på att se den dansande stormtroopern och cheevie bland uppladdade vids nu :S

Haha. Den har legat uppe länge nu. Konstigt egentligen. Han sjunger ju inte ens och ändå ligger han uppe på topplistan. Det är litet orättvist mot de som verkligen kan sjunga. Men men.

Postad 21 May 2009 - 15:32

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Hur ofta uppdateras singstore?

man får Happy SingStar Day! trophy idag om man spelar!!!

Redigerat av PBateman, 21 May 2009 - 18:04.

Postad 21 May 2009 - 18:38

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Ingen aning.

Den troféen har jag haft länge. Tog den troféen man får när man spelar på juldagen också.

;)

Postad 21 May 2009 - 20:51

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Läste det också!

Från PS3Bloggen:

Eeps, det är bara några timmar kvar av dagen, men om ni vill ha trophyn “Happy SingStar Day!” i SingStar så rekommenderar jag att ni startar en valfri version av spelet innan klockan slår midnatt (man kan eventuellt behöva uppdatera tidiga versioner om man inte gjort det). Idag är det nämligen exakt 5 år sedan det första spelet släpptes till PS2 (åh, jag minns fortfarande den lysande releasefesten) och därför får man alltså en trophy idag.

Postad 22 May 2009 - 12:50

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Tack för tipset !

Fixade en trofé innan jag gick och lade mig i går.

//Pryzze

Postad 23 May 2009 - 09:29

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Om du menar låtar så brukar de lägga in nya med 14 dagars mellanrum, på torsdagar eller fredagar. Nästa gång borde bli 28-29/5. Brukar vara runt 15-20 nya låtar varje gång. Och nåt SongPack eller vad det nu kallas dvs ett paket med 5 låtar.

Om du menar funktioner så brukar det laddas automatiskt när du startar spelet, du behöver inte gå ut i SingStore. Undantag är t ex röststyrningen, den laddar man ner via SingStore. Samt bakgrunder och dylikt som man måste betala för.

Postad 28 May 2009 - 06:48

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Nu är jag jävligt nöjd efter min senaste ´Singstartrofé. :)

Jag har fått en omöjlig trofé "De älskar mig så"
"They Really Love Me
Have a media upload rated 4 stars by at least 1000 ratings"

Jag blev minst sagt förvånad, för det kunde ju inte stämma.

Efter lite sökande på nätet så hottade jag ett ställe där det står
att man slumpmässigt kan få trofén medan man kollar runt
blnad SingStar-gallerierna.

//Pryzze

Postad 28 May 2009 - 15:51

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Nu är jag jävligt nöjd efter min senaste ´Singstartrofé. :)

Jag har fått en omöjlig trofé "De älskar mig så"
"They Really Love Me
Have a media upload rated 4 stars by at least 1000 ratings"

Jag blev minst sagt förvånad, för det kunde ju inte stämma.

Efter lite sökande på nätet så hottade jag ett ställe där det står
att man slumpmässigt kan få trofén medan man kollar runt
blnad SingStar-gallerierna.

//Pryzze

Gratulerar! Jag fick ju den troféen som man får när man kollat på 300 olika medier (100 videor, 100 bilder, 100 ljudklipp). Men jag fick inte den troféen du fick.

//Matrixen

Postad 28 May 2009 - 16:14

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Jo jag blev lite snopen.

För övrigt är det inte felöversatt i den svenska trofélistan.

Där står det visa 300 (100 + 100 + 100) olika medier.

//Pryzze

Postad 28 May 2009 - 21:49

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Jo jag blev lite snopen.

För övrigt är det inte felöversatt i den svenska trofélistan.

Där står det visa 300 (100 + 100 + 100) olika medier.

//Pryzze

Jo, den fick jag. Men tråkig var den då Singstar Online inte var så stabilt. Ritade pinnar på ett papper så jag höll reda på hur många jag kollade på. Läste i ett annat forum att man måste kolla någon sekund på varje media för att det ska räknas.

Får man troféer gratis så är det bara att tacka och ta emot. Det är väl knappast någon användare som klagar på det. :)

Har lagt upp en ny video förresten.

//Matrixen

Postad 28 May 2009 - 22:45

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Hoppsan!

Det verkar vara väldigt buggigt.
Jag gick in på de bästa rankade videorna. Letade upp TC-GameDev med Do you really want to hurt me. *Dang* troféen "they really love me".

Några har fått den när de gått in på dansande wookien, men det fungerade inte för mig. Passa på innan de fixar detta.

Postad 29 May 2009 - 06:56

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Jepp verkar bugga ur i trophysynpunkt emellanåt, nu har jag dock inte kört något på drygt en vecka heller eftersom supporten inte fått fingrarana ur arslet och låst upp mina nedladdade låtar (snudd på 100st) så nu sitter jag med bara en singstar abba skiva tills dom låst upp det som tydligen är varje torsdag..... inget förra veckan, inget igår. Ett jä**a betalnummer man ska ringa för att klaga få support då mailen förmodligen är deras sista utpost(iallafall inget svar på de 4 gånger jag mailat). Så då fick jag skriva av mig lite :)

Tack till er som betygsatt min lillkille på sång iallafall. Kamera är införskaffat så nu får väl barnen börja sjunga och showa framför den, och kanske en annan när man inte har alla hästar hemma.... :blush:

Postad 04 June 2009 - 19:03

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Då var det dags att kasta lite välförtjänt skit på playstation supporten, förmodligen både den svenska och engelska.

Har bytt ps3 maskin och i det bytet så måste man uppdateras på singstore eftersom låtarna är låsta till ens gamla maskin.
onsdag innan kristi himmelsfärd ringer jag ps hotline i sverige och får veta att det kommer att göras nästkommande torsdag eftersom det görs varje torsdag men dom hade redan skickat ärendena denna onsdag eftersom kristi himmelsfärd är röd dag. Ok, lugnt 1vecka kan jag överleva.

Onsdag veckan efter ringer jag för att säkerhetskolla så att mitt ärende är skickat, nej det kan dom inte se, men alla ärenden är skickade.
Så blev det torsdag, fortfarande låsta till min maskin och jag var tålmodig hela dagen och kvällen, så fick ringa. Ojdå det skulle fixas, dom skulle trycka på kollegerna i england. Dessutom mailade jag för att dom skulle få korrekt stavning på psn id och mail. Jag menar fela kan ju vem som helst göra.

så har vi då torsdag igen, kl är 20:00 tiden då det borde vara upplåst enligt supporten (runt 17 snåret) är passerad med råge.
Irritationen är maximal. Personalfest imorgon med utlovad singstarturnering. Kul med bara singstar abba på disc och inte de 80+ nedladdade låtarna :(

Postad 04 June 2009 - 19:55

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Abba brukar ju alla gilla att skråla till så det borde inte blir nåt problem! :(

Annars:

1) Spring in på Åhléns i morgon och köp nån PS2-samlingsskiva, kanske finns till nedsatt pris

2) Spetsa fördrinken rejält och skramla sen ihop pengar av gästerna och köp nya låtar

Postad 11 June 2009 - 07:08

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Dagens uppdatering:

Engelska låtar:

Bizarre Inc - “I’m Gonna Get You”
Boys Like Girls - “Hero/Heroine”
Bryan Rice - “No Promises”
Depeche Mode - “Precious”
Evanescence - “Lithium”
Gorillaz - “Dare”
The Hoosiers - “Cops N Robbers”
Kemopetrol - “Child Is my Name”
Liars - “Freak Out”
Lostprophets - “Can’t Catch Tomorrow”
Madness - “Baggy Trousers”
Madness - “Driving In My Car”
Madness - “House Of Fun “
Madness - “My Girl”
Madness - “Our House”
P!nk - “Last To Know”
P!nk - “Nobody Knows”
Pet Shop Boys - “Opportunities”
Pet Shop Boys - “Rent”
Phoenix - “Consolation Prizes”
Ray Charles - “Hit The Road Jack”
Richard Hawley - “Tonight The Streets Are Ours”
Holländsk låt:

Wolter Kroes - “Hele Nacht Liggen Dromen”
Finska låtar:

Don Huonnot - “Seireen”
Eppu Normaali - “Joka Paiva Ja Jokaikinen Yo”
Franska låtar:

Cali - “1000 Coeurs Debout”
Cali - “Elle M’a Dit”
Julien Clerc - “Fais Moi Une Place”
Låtpaket:

Roxette Ballads:

Fading Like A Flower
It Must Have Been Love
Listen To Your Heart
Run To You
Spending My Time
Ultimate Tiziano Ferro:

E Raffaella è mia
Ed ero contentissimo
Sere Nere
Stop! Dimentica
Ti scatterò una foto

Roxette-paketet är ju gjutet.
Även Tiziano:s Stop får nog komma med. Inte så lätt på Italienska men det är en grym låt.
Hit the road Jack naturligtvis.

Redigerat av JockeJ, 11 June 2009 - 07:09.

Postad 11 June 2009 - 10:37

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Vill ha mer svenska låtar, så att barnen har nått att sjunga

Postad 11 June 2009 - 10:43

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Eftersom även Singstar-skivor till PS2 stöds, är ett tips är att köpa "Svenska Hits Schlager" för PS2. Dock lite omständigt att hålla på att byta skivor.

Postad 11 June 2009 - 14:06

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Vill ha mer svenska låtar, så att barnen har nått att sjunga

Håller helt med. Byte av skiva är rätt så uteslutet.

Fast hinner väl komma två uppdateringar till iallafall medans min ps3 är på lagning :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.