Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 juli 2008 - 15:26

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Så nu ligger min Diamond från 3 på Posten, borde komma på måndag :)

Postad 11 juli 2008 - 15:42

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

• 478 inlägg
  • 0

har aldrig vågat köra den röda knappen. Vet du vad den gör? Behöverman installera om alla program å telefonkontakter igen?

Nej, det är bara en s.k. "Mjuk-reset" så ingenting försvinner när du håller inne knappen. Denna knappen använder man också om telefonen skulle hänga sig.

Redigerat av Photek, 11 juli 2008 - 15:42.

Postad 11 juli 2008 - 15:47

Adis
  • Adis
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Ja, det är en egen kontakt, med eget utseende.
Men man kan fortfarande använda vanlig mini-USB. Prova själv.
Nu pratar jag visserligen bara laddare å datakabel. HTC egna billaddare är till och med en vanlig mini-usb..

Oj vad finurligt! Nu vart jag ännu gladare :)

Postad 11 juli 2008 - 16:02

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Tack för svaret, men tyvärr förstår jag ändå inte. I nuläget måste jag klicka på "startmenyn" -> "Program" -> "Filhanteraren" (mitt program ligger inte som en ikon under programs) och sedan gå in i rätt mapp och klicka på EXE-filen för att starta. Måste väl gå att fixa en genväg hit på något sätt?

Gör en genväg från exe filen till den mappen: windows, startmeny, program

Jag kör med Resco Explorer och gör så här om jag vill göra en genväg. Håll inne pennan på exe filen tills det kommer upp en meny. Efter det väljer du: Send To, Start menu as shortcut. Efter det så kan du lägga genvägen i: Windows, Start-menu, Program

Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 11 juli 2008 - 16:07.

Postad 11 juli 2008 - 16:10

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Men det är ju just det som jag inte vet hur man gör... Ok, trycker på "windows", en meny rullas ut. Trycker på program, får en lista över program... Hur man gör en genväg härifrån vet jag inte.

Postad 11 juli 2008 - 16:16

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan få bort msn-kontakterna under "Alla kontakter" ?
Väldigt jobbigt att bläddra mellan bland dessa när man ska ringa upp någon, borde kanske finnas något filter?

Postad 11 juli 2008 - 16:28

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Men det är ju just det som jag inte vet hur man gör... Ok, trycker på "windows", en meny rullas ut. Trycker på program, får en lista över program... Hur man gör en genväg härifrån vet jag inte.

Tanka ner Resco "Trail", och läs en gång till sakta vad jag skrev så tror jag nog att du förstår vad jag menar

Postad 11 juli 2008 - 16:32

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Kan någon bara säga hur länge batteriet håller under konstant mp3 spelning? Halååå? typ 20 posts senare och inget svar -.- Dålig stil... Hade jag vetat hade jag väl inte frågat eller?

Postad 11 juli 2008 - 16:54

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Tail: Vart har du sagt något om Resco Trail? Antar att du menar "Trial" eller? Ska prova programmet iaf, tack för hjälpen. :)

Gucci: Det kanske är så att ingen vet? Inte så många som har telefonen än och av dem är det nog inte så många som ens hunnit med att testa mp3. Och av de som kört mp3 är det nog ingen som kört konstant :) Men räkna med att det tar slut snabbt som ********, jag laddar min Diamond minst en gång om dagen.

edit: Funkade kalas nu med Resco Explorer! Tack för tipset!!

Redigerat av Unregisteredec19889e, 11 juli 2008 - 17:07.

Postad 11 juli 2008 - 17:30

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Gucci: Det kanske är så att ingen vet? Inte så många som har telefonen än och av dem är det nog inte så många som ens hunnit med att testa mp3. Och av de som kört mp3 är det nog ingen som kört konstant :) Men räkna med att det tar slut snabbt som ********, jag laddar min Diamond minst en gång om dagen.

Klokt svar... :) Men det kan inte vara sämre än en äldre WM5 mobil eller? :/

Postad 11 juli 2008 - 17:38

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Jo, det kan det garanterat vara. Mindre batteri, större skärm med högre upplösning, GPS, Wi-fi, Touch-flo och annat käkar mycket ström. :)

Postad 11 juli 2008 - 17:56

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan få bort msn-kontakterna under "Alla kontakter" ?
Väldigt jobbigt att bläddra mellan bland dessa när man ska ringa upp någon, borde kanske finnas något filter?

Undrar samma sak, de måste väl finnas nått sätt? Tar man bort kontakter försvinner de från msn dessutom.

Postad 11 juli 2008 - 18:03

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Shit... Samsung gav mig ett extra batteri... Jag får nog kanske köpa ett till när jag själv får reda på hur den här klarar av mina dags rutiner---

Redigerat av Gucci, 11 juli 2008 - 18:09.

Postad 11 juli 2008 - 18:29

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hejsan, har köpt mig en sådanhär mobil tele fon :) haha skämt o sidå! Jag kan inte få fram ett ? på tangentbordet. Har "fullt tangentbord" samt val att styra Versaler osv med fingerdragningar. Men när jag drar uppåt på 0 an där ? är placerat så kommer ett = istället. kan någon hjälpa mig snälla! Mvh Kalle

Undrar samma sak, de måste väl finnas nått sätt? Tar man bort kontakter försvinner de från msn dessutom.

Hejsan, finns i inställningarna för Msn. Jag fick välja det första gången jag startad programmet, men borde gå att ändra efteråt. Hoppas det lös sig. Mvh Kalle

Postad 11 juli 2008 - 18:37

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Tail: Vart har du sagt något om Resco Trail? Antar att du menar "Trial" eller? Ska prova programmet iaf, tack för hjälpen. :)

edit: Funkade kalas nu med Resco Explorer! Tack för tipset!!

Jo, Trial ska det vara. Hade för bråttom när jag skrev. Iallafall, roligt att det löste sig :)

Postad 11 juli 2008 - 18:54

Adis
  • Adis
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Installerade nyss Tomtom 7 samt Vest och Central Europa (1,7Gb). Har tidigare kört tomtom 6 så övergången är smärtfri. Funkar ypperligt och flyter på fint!

Postad 11 juli 2008 - 18:55

Unregistered8fa6290e
  • Unregistered8fa6290e
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag pratade med tre genom 020-333333 för kanske 2 timmar sedan, då sade de att jag kunde beställa via telefen etc.

När jag nyss ringde igen satt jag i över 25 minuter utan att komma fram, en jobbig skåning repeterade sig själv konstant med samma reklamsnutt. Jag lade på när t.o.m. musiken hade "gått ett varv" och började om med i spellistan.

Jag menar hur många ringer till tre klockan 19.30 på en fredag (förutom jag förstås :))?

Det stod att de hade öppet 8-21 alla dagar på tre.se.

Edit: Jag kom fram senare, Diamonden är beställd! Kommer på tisdag.

Redigerat av Unregistered8fa6290e, 11 juli 2008 - 20:43.

Postad 11 juli 2008 - 20:50

amuzic
  • amuzic
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ett annat sätt är:
1. Använd filutforskaren och markera den fil du vill skapa genväg för.
2. Kopiera filen, antingen i popup menyn som fås om man trycker och håller inne på filnamnet eller i menyn längst ner till höger.
3. Gå till Windows/Start-meny/Program i filutforskaren.
4. Välj Redigera->Klistra in genväg från menyn nere till höger.

Nu går det att nå exe-filen på samma sätt som alla andra program.
Testade precis själv med msreader, och lade in i program som nås från startsidan.

Postad 11 juli 2008 - 21:15

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hejsan, har köpt mig en sådanhär mobil tele fon :) haha skämt o sidå! Jag kan inte få fram ett ? på tangentbordet. Har "fullt tangentbord" samt val att styra Versaler osv med fingerdragningar. Men när jag drar uppåt på 0 an där ? är placerat så kommer ett = istället. kan någon hjälpa mig snälla! Mvh Kalle

Hejsan, finns i inställningarna för Msn. Jag fick välja det första gången jag startad programmet, men borde gå att ändra efteråt. Hoppas det lös sig. Mvh Kalle

Jo de fanns i inställningar där men man kan inte ta bort alternativet, de är gråmarkerade, måste ju gå att få bort på något sätt :)

Edit: Fick det att fungera, skapade ett nytt konto (samma konto å så valde man vid uppstarten) tack för infon =)

Redigerat av r4venlord, 11 juli 2008 - 21:24.

Postad 11 juli 2008 - 23:54

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Ush... åkte o kolla på Denna och en Samsung F480... Samsung har ju slaktat den mobilen genom att köra nått eget OS... Hade den haft WM6.1 hade jag tatt Samsungen... Kollade Diamonden, kan knappt bärga mig till på måndag då jag får den >_< :)

eller Tisdag :/

Redigerat av Gucci, 11 juli 2008 - 23:55.

Postad 12 juli 2008 - 08:18

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
http://htcdiamond.fo...htcdiamond.html

Kolla gärna vårt svenska Diamond-forum, kanske redan står en del lösningar till de problem ni har med mobilerna ^^Annars så kan ni ju alltid ta upp problemet där så kanske en lösning dyker upp.
Vore kul att samla alla Diamond-användare på ett och samma forum :)

Postad 12 juli 2008 - 08:39

Ohlzzon
  • Ohlzzon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Som så många andra lurar jag på Diamanten. Dock var det ett par frågor som jag inte lyckats finna svar på i forumet undrar över.

1. Finns det någon snabbknapp på telefonen för att starta resp. pausa mp3-uppspelningen ? Lyssnar mycket på talböcker i mitt arbete men vill kunna pausa lyssningen snabbt för att kunna fortsätta efter en liten stund. På sidan av min Ericsson K750i sitter en liten knapp just för detta ändamål. Eller finns det handsfreesladd med denna funktion.

2. Kan man skicka videosnuttar via mms som kan spelas upp på alla telefoner som kan ta mms. Eller rättare sagt, används de vanliga mms-videoformaten av Diamanten eller måste man ställa in det vid filmningstillfället?

Postad 12 juli 2008 - 08:57

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Satt halva kvällen igår och pillade med min nya diamant...hann svänga många gånger mellan lycka och förtvivlan...det är mycket som funkar klockrent, men vissa saker känns kackiga, som sms-funktionen...får väl försöka göra något av det, men som det är nu är det katastrof. När man först läser ett sms ligger det tjusigt paketerat, men när man klickar på det för att svara ser det plötsligt väldigt gammalt och fult ut...nåväl, skitsamma, funktion är viktigare än form när man väl ska skriva, men det funkar inte heller. Nästan hela skärmen tas upp av tangentbordet, och resten tas upp av det meddelande man svarar på...resterande millimetrar är den yta jag har att se vad jag skriver på, och det är ett eller några få ord i taget, inte mer. Nån som har hittat en enkel lösning på detta, alltså i någon inställningsmeny/motsvarande?

Sen, den stora frågan...hur sjutton gör jag för att mata in text med stylus? Telefonen har ju fått så mycket beröm för sin smidiga igenkänning av handstilar, men alternativet finns ju inte att välja nånstans? :)

Postad 12 juli 2008 - 09:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ta hem ett annat tangentbord som passar dig bättre..

Denna filen gör att din Svenska HTC TyTN II får Letter recognizer och Block Recognizer.

Tanka över filen till din enhet och klicka på den, starta om enheten efter installation.

För att kunna skriva åäö gör som följer:
Klicka start> Inställningar>Inmatning>Välj "letter regognizer" och klicka alternativ> Bocka för "Allow accented characters"

http://www.smartmobi...tem.aspx?id=943

Denna är för TyTn II men testa att ta hem filen å prova...

Postad 12 juli 2008 - 10:32

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Snabb fråga, har dom här mobilerna nån MAC adress? har aldrig haft en mobil med wifi/wlan---

För min router är låst till vissa MAC adresser jag tillåter :D det borde den va?

Postad 12 juli 2008 - 10:45

Adde F
  • Adde F
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
hittade ett grymt bra program på xda-developers, gsen, gör att man kan köra i landscape mode i alla applicationer. Vädigt bra för tillexempel när man ska skriva sms, knapparna blir större plus att man ser vad man skriver...

här har ni länken:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=403939

Postad 12 juli 2008 - 11:10

srg
  • srg
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Snabb fråga, har dom här mobilerna nån MAC adress? har aldrig haft en mobil med wifi/wlan---

För min router är låst till vissa MAC adresser jag tillåter :D det borde den va?

Givetvis har dom det. Går att se under inställningarna för wlanet :D

Postad 12 juli 2008 - 11:26

spackel
  • spackel
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kan någon som använt mobilen som mp3 ge oss lite synpunkter på just den funktionen? Har just nu en nokia n82 och vill så gärna springa iväg nu och köpa diamond..men det är viktigt att mp3n funkar smidigt...kan man t.ex bläddra i musikbiblioteket medans man fortfarande lyssnar på en låt? ( det gick t.ex inte på Lg Viewty ) kan man enkelt höja/pausa från homescreen? Hur är ljudet?

Postad 12 juli 2008 - 14:32

Unregistered40a6e16e
  • Unregistered40a6e16e
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kan någon som använt mobilen som mp3 ge oss lite synpunkter på just den funktionen? Har just nu en nokia n82 och vill så gärna springa iväg nu och köpa diamond..men det är viktigt att mp3n funkar smidigt...kan man t.ex bläddra i musikbiblioteket medans man fortfarande lyssnar på en låt? ( det gick t.ex inte på Lg Viewty ) kan man enkelt höja/pausa från homescreen? Hur är ljudet?

Ja.
Nej, går dock ifrån det värdelösa headset som följer med.
Helt ok. Högtalaren är helt värdelös dock.

Kör med ett BT headset annars, funkar rätt smidigt att köra allt därifrån.

Postad 12 juli 2008 - 14:35

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Ny på det här med htc!

jag har kört diamon tf3d config och stöllt in lite men när jag startade om var språket finska.
Har bytt till svenska men det fungerar inte, bara när jag bytte till engelska fungerar det.
Nån som varit ute för samma sak?

angående tangent upplägg vill jag kör med fullständig qwerty och t9, men då finns inte åäö med.
Finns det nån lösning på det?

Steffe

Postad 12 juli 2008 - 15:17

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nästan hela skärmen tas upp av tangentbordet, och resten tas upp av det meddelande man svarar på...resterande millimetrar är den yta jag har att se vad jag skriver på, och det är ett eller några få ord i taget, inte mer. Nån som har hittat en enkel lösning på detta, alltså i någon inställningsmeny/motsvarande?

Instruktioner för hur du ändrar storleken i reply-fönstret finns i pdf'en jag bifogar (har börjat spara bra tips och sådant jag hittar på xda developers i pdf'er).
Inte den enklaste lösningen, men instruktionerna är ganska utförliga. Funkade bra för mig, ändrade till värdet 70 och gjorde sedan fontstorleken lite mindre (inställningar>system>skärm>textstorlek).

Sedan kan du ju som du kanske vet använda scrollhjulet till att förändra storleken på konversationstexten.

Bifogad fil(er)

Postad 12 juli 2008 - 15:52

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Så nu ligger min Diamond från 3 på Posten, borde komma på måndag :D

Min med.....du får komma hem i sommar så du kan lära mig alla trix eftersom jag nog bara kommer ha tid med dom vanligaste funktionerna i början.

Postad 12 juli 2008 - 19:40

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Dom hade den i min lokala 3 butik..tror ni jag blev sugen. Varit Tele2/Comviq kund i 12 år typ men funderar starkt på 3 nu trots att jag alltid varit emot dem pga dyra abonnemang och samtalspriser/sms. Men sanningen är att telefonen blir ju rätt billig på 199kr abonnemanget. Med tidigare telefoner har jag aldrig ringt för så mkt per månad men nu kommer jag antagligen lägga till surf-abonnemanget på 3 för 90kr/mån, så då har jag ju mina mer "normala" 109kr kvar att ringa å smsa för. Känns rätt gott att kunna surfa obegränsat också, kan tänka mig det blir en del sånt med diamanten :-)
Ni som har 3, vad tycker ni om dem?
Tyvärr hade de bara en dummy så jag har fortfarande inte kunnat känna på telefonen påsatt. Vill veta om jag kommer kunna smsa lika snabbt som med en SE, om det är bekräftelseljud när man smsat, om radion är bra osv.
Kommer det fler tillbehör snart...vill ju ha headset med microfon på sladden. Hade varit perfekt om ett headset varit utformat som SE headset hpm-70 med en liten klämma vid microfonen som man sätter i halsen på tröjan och kan använda valfri hörlur från microfon.

Postad 12 juli 2008 - 19:40

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Närm an använder inmatningsmetod "Tangenbord" dvs det 4e alternativet så är det ruggigt svårt att hitta många av de vanligare tecknen.

jg hade rejält svårt att hitta tex "@" tills en vänlig själv hjälpa mig hitta detta i en bakre meny.
Är det någon som sett skymten av vart tex "?" samt "!" tecknen ligger vid användandet av denna inmatningsmetod, som jag för övrigt gillar mest av de alla, om nu alla tecknen finns där.

Jag menar alltså inte Kompakt QWERTY eller Full QWERTY utan den nedanför.

Någon som sett till utropstecken samt frågetecken... vettifan varför de döljer dessa så bra förr, hittar ju massa grekiska symboler som man aldrig använder :D.

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 12 juli 2008 - 19:42.

Postad 12 juli 2008 - 20:08

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

mycket text

Det är helt omöjligt att sms:a lika snabbt som med en vanlig telefon...tyvärr, men det finns inte en chans...men telefonen är ändå underbar...

Däremot ställer jag mig väldigt tveksam till att du kan använda saldot från de 199 kronorna till att köpa tillvalstjänsten 3Mobilsurf...skulle tippa på att dina 3 kronor om dagen läggs ovanpå grundpriset...

TACK och bock till Pax81...ska testa när jag kommer hem till min telefon...

Postad 12 juli 2008 - 20:20

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Däremot ställer jag mig väldigt tveksam till att du kan använda saldot från de 199 kronorna till att köpa tillvalstjänsten 3Mobilsurf...skulle tippa på att dina 3 kronor om dagen läggs ovanpå grundpriset...

Nej, det går att göra så. Det var den största anledningen till att jag valde 3. Jag kör 299kr/månaden sen betalar jag 199kr/mån för mobilt bredband. Detta resulterar i att jag har 100 kr kvar att ringa/sms:a för.

Postad 12 juli 2008 - 21:23

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Nej, det går att göra så. Det var den största anledningen till att jag valde 3. Jag kör 299kr/månaden sen betalar jag 199kr/mån för mobilt bredband. Detta resulterar i att jag har 100 kr kvar att ringa/sms:a för.

Fungerar det bra med 7.2Mb/s på Diamond?
Kan också bekräfta att tilläggs tjänsterna "bakas" in i månadskostnaden.

Postad 12 juli 2008 - 22:47

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
http://www.dustinhom...5010153657.aspx?

Extra batteriet som ger 1350mA...

Beställd :D Lätt... nu tänker jag inte ens titta åt någon annan mobil, började tveka lite när ni snackade dålig batteritid... nu kan man ju ha 1 extra med sig som jag alltid hade med min Samsung :D

Myyyyyyyysssss... Vill att det ska va Måndag/Tisdag nu -.-

Postad 12 juli 2008 - 23:10

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2 891 inlägg
  • 0
Uselt att man inte får med det batteriet från början. Men 375kr kan det ju vara värt, ska nog beställa ett.

Postad 12 juli 2008 - 23:11

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Om man kör med vanlig telefonknappsats vid smsande istället för de olika tangentborden borde det väl gå ungefär lika snabbt som en gammal vanlig hederlig telefon. Är det också så i detta läge att åäö ligger i någon undermeny eller bakom a och o som på vanlig?
Bra länk till dustin där. Den blir lite tjockare med det större batteriet då va?
Passar HTC HEADSET STEREO USB HS S200, HTC HEADSET STEREO USB HS U110 och HTC HEADSET STEREO OCH FJÄRRKONTROLL RC E100 till Diamanten?
110an såg ju grym ut...som SE hpm-70 :-)
Möjligt att jag drar ut till 3 imorrn och kniper ett exemplar.

Tilläggsvalen är alltså till abonnemanget
3Bredband upp till 7,2 Mbit/s - 199 kr/mån
3Mobilsurf 0,384 Mbit/s - 3 kr /dag

Känns dåligt att mobilsurfen är så låg hastighet när man ändå får en turbo 3G telefon. Men den hastigheten kanske funkar på mobilen för att surfa hemsidor. Funkar det även till att kolla program på svt, youtube osv?

Postad 12 juli 2008 - 23:29

Adis
  • Adis
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Onge, den vanliga knappsatsen som på alla andra telefoner funkar lika bra på HTC med touchen! Tycker jag iafl. Sedan så ligger de svenska bokstäverna också som på en vanlig telefon, ä efter a osv...

Postad 13 juli 2008 - 00:21

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Onge, den vanliga knappsatsen som på alla andra telefoner funkar lika bra på HTC med touchen! Tycker jag iafl. Sedan så ligger de svenska bokstäverna också som på en vanlig telefon, ä efter a osv...

Kanske har med träning att göra, men jag tycker verkligen det är förbaskat svårt att skriva sms lika snabbt med touch...särskilt utan att titta på knapparna, eftersom man inte känner var man sätter tummen så att säga...med en vanlig telefon tittar man ju inte ens på skärmen längre...

Postad 13 juli 2008 - 08:58

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
HTC HEADSET STEREO USB HS U110

den här har jag fått 100% bekräftat att den funkar med Diamond... Dom med fjärrkontroll vet jag inte...

Postad 13 juli 2008 - 09:46

gelemannen
  • gelemannen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har troligtvis problem med uppladdningen...har laddat telefon tre hela nätter. första uppladdningen fick jag full grön stapel. vid andra laddningen saknadel en grön plupp... och nu i natt vid full laddning så saknas 2 plupplar till full laddning.

om samma trend håller i sig är mitt batteri dött i slut av veckan...

över laddar jag batteriet? är det därför jag inte kan få full stapel? någon med samma problem?

edit: gick till sig vid en hard restet tror jag.. visar fullt i den gröna laddnings staplen iaf.

Redigerat av gelemannen, 13 juli 2008 - 09:55.

Postad 13 juli 2008 - 11:29

Lessfat
  • Lessfat
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det här kanske redan diskuterat i denna tråd, men jag har inte hittat något som hjälper mig så jag frågar ändå.

För det första så har jag lyckats klanta mig och raderat bort alla kontakter både från telefon och simkort... fråga mig inte hur, men jag lyckades... ###### klant man är.

Nu vill jag skapa alla nya kontakter direkt i Outlook för att sedan föra över till min Touch Diamond, men jag fattar inte hur jag ska få över dem till telefonen.

Jag har synkat ihop den med datorn via Active synk, men hur får jag över mina kontakterna till telefonen? FInns det någon inställning eller liknande för att "hämta outlookkontakter"/"skicka outlookkontakter"???

Redigerat av Lessfat, 13 juli 2008 - 11:30.

Postad 13 juli 2008 - 12:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du öppnar bara outlook å skriver in alla kontakter du vill ha där..Sen kopplar du ihop telefonen med datorn och kollar så att de syncar åt rätt håll...Dvs kontakterna i outlook ska alltid skriva över kontakterna i mobilen..
Kolla så att kontakter är ikryssat i active sync.....Ibland får ja synca en gång å kontakterna syncas ej...kopplar loss telefonen å sen måste ja kryssa i kontakter igen åså synca...Ingen aning om varför men

Den tar alltså dina outlook kontakter automatiskt så fort du kopplar in telefonen

Postad 13 juli 2008 - 12:22

Lessfat
  • Lessfat
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Du öppnar bara outlook å skriver in alla kontakter du vill ha där..Sen kopplar du ihop telefonen med datorn och kollar så att de syncar åt rätt håll...Dvs kontakterna i outlook ska alltid skriva över kontakterna i mobilen..
Kolla så att kontakter är ikryssat i active sync.....Ibland får ja synca en gång å kontakterna syncas ej...kopplar loss telefonen å sen måste ja kryssa i kontakter igen åså synca...Ingen aning om varför men

Den tar alltså dina outlook kontakter automatiskt så fort du kopplar in telefonen

Dum fråga kanske, men hur gör man så att datorn "övertrumfar" telefonen? Lyckas bara överföra i motsatt väg... dvs från telefon till dator.

Postad 13 juli 2008 - 13:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Synca telefonen..Tryck verktyg>alternativ>inställningar

Där kan du välja ;)

Postad 13 juli 2008 - 14:39

Lessfat
  • Lessfat
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Synca telefonen..Tryck verktyg>alternativ>inställningar

Där kan du välja ;)

Jag börjar seriöst undra om det är mitt outlook som inte funkar. Trots att jag gör som du skriver så lyckas jag inte få över de kontakter som jag lagt upp i outlook. Håller på att bryta ihop. Vad kan jag göra för fel? Har gjort som ni beskriver, jag är synkad med datorn, men ändå så får jag inte över informationen från outlook till telefonen.

Innan jag lyckades radera bort alla kontakter så lyckades jag föra över från telefonen till outlook så den vägen funkar.

Postad 13 juli 2008 - 15:01

Lessfat
  • Lessfat
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag lyckas få över kalendernoteringar, men inte kontaktuppgifte....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.