* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 09 juli 2008 - 08:56
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
happ då var de en ny händlse fattig dag på sommarjobbet.
Inga sifror ännu hur många iphones telia tar in till sverige?
Redigerat av cedricth91, 09 juli 2008 - 08:57.
Postad 09 juli 2008 - 09:10
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
happ då var de en ny händlse fattig dag på sommarjobbet.
Inga sifror ännu hur många iphones telia tar in till sverige?
På 99.se sade ryktet att Australien/England/NZ skulle få 25000 var. Om det är sant så lär ju inte vi få så många.
Postad 09 juli 2008 - 09:13
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
På 99.se sade ryktet att Australien/England/NZ skulle få 25000 var. Om det är sant så lär ju inte vi få så många.
Fast glöm inte att de länderna redan har fått Iphone 1.0-1.4. Finns chans att vi får mer lr samma tror jag. sverige är trots allt ett rikt land. När tror ni köerna börjar? torsdag eftermiddag lr tidigare/senare?
Postad 09 juli 2008 - 09:19
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Fast glöm inte att de länderna redan har fått Iphone 1.0-1.4. Finns chans att vi får mer lr samma tror jag. sverige är trots allt ett rikt land.
När tror ni köerna börjar? torsdag eftermiddag lr tidigare/senare?
Det är bara England av de länderna som har generation 1. Dessutom tror jag de ses som större Apple-länder än Sverige.
Postad 09 juli 2008 - 09:28
vebe
-
vebe
-
Has left the building
-
-
23 inlägg
Enligt en butikschef på Telia ska dem få in nya Iphones en gång i veckan, 3 månader framåt. Om det stämmer behöver man ju inte oroa sig för att bli utan.
Postad 09 juli 2008 - 09:31
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Det är bara England av de länderna som har generation 1. Dessutom tror jag de ses som större Apple-länder än Sverige.
vi får se  bara ett antal människor vet hur många sverige får/tar in under första levransen. men 25000/90=277 per butik cirkus. +så finns de nog mindre i små butiker på landet och mer i stora butiker i stan och på internet! Enligt en butikschef på Telia ska dem få in nya Iphones en gång i veckan, 3 månader framåt. Om det stämmer behöver man ju inte oroa sig för att bli utan.
Nice hoppas uppgiften stämmer. om de gör de är de nästan bättre att vänta ett litet tag så man inte får en iphone med tusen babysjukdomar som man måste lämna in på lagning stup i kvarten
Postad 09 juli 2008 - 09:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
vi får se  bara ett antal människor vet hur många sverige får/tar in under första levransen. men 25000/90=277 per butik cirkus. +så finns de nog mindre i små butiker på landet och mer i stora butiker i stan och på internet!
Nice hoppas uppgiften stämmer. om de gör de är de nästan bättre att vänta ett litet tag så man inte får en iphone med tusen babysjukdomar som man måste lämna in på lagning stup i kvarten
Absolut. Att spekulera leder mest bara till förvirring  . Stor termos och vara där tidigt (hur fasen gör man när man måste gå på toaletten?). Trevligt att Telia gör det till en grej och har snacks och underhållning för de i kön, samt att de visar det på nätet så alla får se hur dum och galen man är  .
Postad 09 juli 2008 - 09:35
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Absolut. Att spekulera leder mest bara till förvirring . Stor termos och vara där tidigt (hur fasen gör man när man måste gå på toaletten?).
Trevligt att Telia gör det till en grej och har snacks och underhållning för de i kön, samt att de visar det på nätet så alla får se hur dum och galen man är .
haha yes tror säkert as många kommer sitta hemma och kolla på folk som köar. not men ändå skoj. toalett **** blir svårt. man kan ta med sig flaska att pissa fast då filmar de k*ken så hela sverige får se din manslem. annars kan man bara svänga in i en butik under fredag dag lr lördag dag vackert att orden omvandlar sig till andra ord XD
Redigerat av cedricth91, 09 juli 2008 - 09:37.
Postad 09 juli 2008 - 09:42
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
är ju under 18 men ska köa ändå.
Farsan min kommer när butiken öppnar och skriver under papprena han måste göra.
Folk kommer bli as sura för alla tror han tränger sig men så är inte läget:D
så om ni ser en 40 årig man med hår åt alla hål så släpp fram honom=D han ska bara hjälpa "lila" mig som e 16.
Telia är verkligen skruvade.
Jag ringer kundtjänst och frågar om jag som är under 18 får starta ett eget abonemang med telia säger de NEJ.
Men jag hade mailat samma fråga dagen innan och idag fick jag svaret att de går jätte bra dock kommer dom vilja ha något slag av säkrehet att jag kommer betalla räkningar etc.,.
vad är en säkrhet enligt telia?
kommer jag kunna teckna ett eget abonemang utan min farsa?
Postad 09 juli 2008 - 09:43
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Tycker dom här iMini, Midi samt Maxi låter riktigt förmånliga. Visst Telia till Vänner hade varit ett alternativ då i princip alla jag ringer har Halebop. Men 100 fria sms, 100 fria minuter samt även 100 fria mb låter ju riktigt nice. Dessutom så har jag fattat det som så att all datatrafik max kan kosta 9kr/dygn utöver dom 100 gratis mb? Med andra ord borde man ju kunna surfa hur mkt Youtube som helst t.ex för max 9kr/dygn?
Hur som helst, skulle man ta Telia Vänner så skulle priset dra iväg tycker jag.
En snabb fråga. Sitter med Halebop kontantkort nu och ska alltså byta till Telia. Hur blir det med pengarna jag har nu på mitt kontantkort? Dom försvinner bara, right?
Edit: Telefonen som nu kommer till Sverige har fortf. inte MMS va?
Har helt ändrat mig från att köpa en Diamond till att köpa en iPhone ist.
Redigerat av LinusNilsson, 09 juli 2008 - 09:45.
Postad 09 juli 2008 - 09:45
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Tycker dom här iMini, Midi samt Maxi låter riktigt förmånliga. Visst Telia till Vänner hade varit ett alternativ då i princip alla jag ringer har Halebop. Men 100 fria sms, 100 fria minuter samt även 100 fria mb låter ju riktigt nice. Dessutom så har jag fattat det som så att all datatrafik max kan kosta 9kr/dygn utöver dom 100 gratis mb? Med andra ord borde man ju kunna surfa hur mkt Youtube som helst t.ex för max 9kr/dygn?
Hur som helst, skulle man ta Telia Vänner så skulle priset dra iväg tycker jag.
En snabb fråga. Sitter med Halebop kontantkort nu och ska alltså byta till Telia. Hur blir det med pengarna jag har nu på mitt kontantkort? Dom försvinner bara, right?
1) Ja 9kr/dynget är max taxan för alla typer av abonemang inom sverige. 2) Du kan ju behålla din nuvarande telfon och kontankort dock kommer inte sim-kortet funka i iphone 3) Nej den kommer inte ha mms,
Redigerat av cedricth91, 09 juli 2008 - 09:47.
Postad 09 juli 2008 - 09:46
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
vad är en säkrhet enligt telia? kommer jag kunna teckna ett eget abonemang utan min farsa?
Du måste ha en målsman med dig iom att du inte är myndig. Telia får inte låta dig skriva på ett kontrakt själv.
Postad 09 juli 2008 - 09:47
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Du måste ha en målsman med dig iom att du inte är myndig. Telia får inte låta dig skriva på ett kontrakt själv.
okey tack igen. aja farsan kommer inann öpning så allt funkar nog då
Postad 09 juli 2008 - 09:51
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
20 användare läser den här tråden (9 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
11 medlem(mar): cedricth91, lenp, vebe[Medarbetare], Slater, JonIIx, HifiJohan, Lärkan, Phindus, thrasher, Skandalisten, LinusNilsson
vad ska alla skaffa för minne ?
Postad 09 juli 2008 - 10:05
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
1) Ja 9kr/dynget är max taxan för alla typer av abonemang inom sverige.
2) Du kan ju behålla din nuvarande telfon och kontankort dock kommer inte sim-kortet funka i iphone
3) Nej den kommer inte ha mms,
Ja via SurfPort. Gäller väl inte ALL datatrafik på övriga abonnemang? Bara när du håller dig till SurfPort. Det är ju det som jag har förstått är så fint med dessa iMini osv, att det gäller ALL trafik. Kommer ju göra om mitt nuvarande SIM-kort till Telia för att ha samma nummer. Så då borde väl pengarna försvinna? Okay, misstänkte det. Men som jag har förstått så är det mycket program på gång som kommer fixa detta? Nåväl, man kan ju se MMS'en på nätet sedan.
Postad 09 juli 2008 - 10:07
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag tänker vara utanför min närmaste Telia affär och köa ifrån cirka 0900.
Tänker satsa på en Svart 16 GB:are med Telia 99 abonnemanget + fastpris.
Redigerat av Agathorn, 09 juli 2008 - 10:08.
Postad 09 juli 2008 - 10:19
Unregistereda8151b01
-
Unregistereda8151b01
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har inte möjlighet att vänta utanför butik så det blir nog till att beställa från telia.se.
Kanske om butikerna får in tillräckligt så kan jag handla på kvällen eller i helgen.
Eskilstuna är min närmaste telia butik och det är väl inte troligt att dom får så många  .
16 GB blir det men färgen har jag inte bestämt ännu, mobil 99 + 199 fast pris data.
Postad 09 juli 2008 - 10:27
Ola Johansson
-
Ola Johansson
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Blir en 16 Gb vit för mig med telia 99 + fastpris data.
Ska flexa lite på fredag förmiddag å försöka få tag på en när dom öppnar vid 10 :> *fingers crossed*
Postad 09 juli 2008 - 10:29
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hm, verkar som att många ska köra Telia 99 + Fastpris. Är inte t.ex iMini bättre då?
Postad 09 juli 2008 - 10:34
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Undra om dom kan aktivera abonnemanget direkt i butik så man kan surfa och ringa direkt efteråt?
Postad 09 juli 2008 - 10:38
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Jag skall köpa 16GB svart med iMidi eller 8GB med iMini. Kan inte bestämma mig
Postad 09 juli 2008 - 10:42
Unregistereda8151b01
-
Unregistereda8151b01
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Som jag har räknat så kostar det mindre för mig att ta mobil 99 + 199 fast pris data än iMini.
Jag ringer ganska lite men vill surfa, epost och använda andra internet tjänster mera.
Titta gärna i kalkylerna som finns med i tidigare inlägg, där finns det mycket info om vad den totala kostnaden blir.
Postad 09 juli 2008 - 10:42
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Hm, verkar som att många ska köra Telia 99 + Fastpris. Är inte t.ex iMini bättre då?
100MB räcker inte långt för många, mig inkluderat.
Postad 09 juli 2008 - 10:45
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ja via SurfPort. Gäller väl inte ALL datatrafik på övriga abonnemang? Bara när du håller dig till SurfPort. Det är ju det som jag har förstått är så fint med dessa iMini osv, att det gäller ALL trafik.
Kommer ju göra om mitt nuvarande SIM-kort till Telia för att ha samma nummer. Så då borde väl pengarna försvinna?
Okay, misstänkte det. Men som jag har förstått så är det mycket program på gång som kommer fixa detta? Nåväl, man kan ju se MMS'en på nätet sedan.
alla som har telia kan surfa via surfport för max9/kr dagen. jag har atm telia vänner och där funkar surfport kanon bra:D
Postad 09 juli 2008 - 10:49
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
20 användare läser den här tråden (9 gäst(er) och 0 anonym(a) användare) 11 medlem(mar): cedricth91, lenp, vebe[Medarbetare], Slater, JonIIx, HifiJohan, Lärkan, Phindus, thrasher, Skandalisten, LinusNilsson
vad ska alla skaffa för minne ?
Jag kommer inte köpa den via Telia, deras priser är komiska. Kommer däremot förmodligen att skaffa den på annat håll, avvaktar och ser om det kommer gå att få den via 3 längre fram till hösten eller via annan operatör utan abonnemang. I annat fall beställer jag den utomlands ifrån. Beroende på vilket pris det då kommer vara kommer jag överväga om det blir en 8 eller 16 gigare. Har ett gammalt 3 abonnemang som jag betalar 110 kr/månad för (199 kr normalt men jag har rabatt för trogen kund). I det ingår 500 samtalsminuter och fri MSN. 0,69 kr kostar öppningsavgifter och sms. Sen om jag vill ha surf via mobilen kan man skaffa det och då kostar det max 3 kr/dag.
Postad 09 juli 2008 - 10:55
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
alla som har telia kan surfa via surfport för max9/kr dagen. jag har atm telia vänner och där funkar surfport kanon bra:D
Jo det är det jag menar. Men skaffar man t.ex iMini så ska ALL datatrafik, inte bara den via SurfPort, kosta max 9kr/dygn? Någon som kan styrka detta?
Postad 09 juli 2008 - 10:56
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jo det är det jag menar. Men skaffar man t.ex iMini så ska ALL datatrafik, inte bara den via SurfPort, kosta max 9kr/dygn? Någon som kan styrka detta?
Så är det, ja.
Postad 09 juli 2008 - 10:58
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
I vanliga fall omfattar maxtaxan på 9kr/dag endast surftrafik från mobilens webläsare. Med Telia iMini, iMidi och iMaxi abbonemang omfattar maxtaxan på 9kr/dag all typ av datatrafik över mobilnätet, även från telefonens mailklienter, chat och ev. andra program. För 199kr/mån får man fri trafik upp till 5GB, sedan efter det så har man fortfarande fri trafik men hastigheten kan vara lägre.
Där hittade jag det jag letade. Detta låter ju nästan för bra för att vara sant? Kommer förmodligen inte surfa överdrivet mkt. Men kostar det max 9kr/dygn så lär det ju bli något Youtube-klipp då och då. För det ska också täckas av denna maxtaxa som jag förstår det. Men som sagt, blir jävligt osäker då det nästan låter för bra.
Postad 09 juli 2008 - 11:04
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
man kan väl inte använda iphonen som modem till sin dator? För i sådana fall är ju fastpris-avtalet hur bra som helst.
Postad 09 juli 2008 - 11:07
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
man kan väl inte använda iphonen som modem till sin dator? För i sådana fall är ju fastpris-avtalet hur bra som helst.
Forfarande inte. Hade ju varit trevligt om de fixade det. Känns som om de har ganska mycket att fixa med när det kommer till BT-drivrutinerna. Dock borde man ju kunna surfa via homerun på datorn, och flytta över SIM-kortet till ett modem.
Redigerat av Phindus, 09 juli 2008 - 11:07.
Postad 09 juli 2008 - 11:13
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Men för att den Fastpris ska vara värd att ta måste man ju faktiskt surfa varje dag. För 9kr x 30 dagar = 270kr. Och jag kommer förmodligen inte att surfa varje dag heller. Finns det några andra fördelar med Fastpris?
Postad 09 juli 2008 - 11:17
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Gäller fastpris även för internettrafik utomlands? Kan man ex kolla gpsn utan att veta att priset drar iväg när man är utomlands?
Postad 09 juli 2008 - 11:21
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har blivit lite ställd nu efter att ha sett Walt Mossberg's video-recension där han snackar om att batteritiden är så mycket sämre än iPhone 1'st Gen. Hans batteri hade t.om. tagit helt slut flera ggr efter bara en dags användning. Visst, 3G drar mer ström, men skaffar man nya iPhone och ett fastpris på surf så vill man ju kunna använda den fulländat över en dag utan att behöva oroa sig över att batteriet ska dö...
Men vi får väl se hur de första omdömena blir efter helgen
Postad 09 juli 2008 - 11:35
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Men för att den Fastpris ska vara värd att ta måste man ju faktiskt surfa varje dag. För 9kr x 30 dagar = 270kr. Och jag kommer förmodligen inte att surfa varje dag heller. Finns det några andra fördelar med Fastpris?
max 9kr/ dygn gäller bara om du har imini, imidi eller imaxi, annars är de max 69kr/dygn och 20kr/MB. 9kr dygn gäller bara när man surfar inom Telia Surfport och dess "undersidor" och alltså inte när man mailar eller surfar vanligt, på de andra abonemangen alltså. Dessutom har fastpris en maximal teoretisk hastighet på 7.2Mbit/sekund, där de går. Medan vanliga surfandet ligger på 3.6Mbit/sekund tror jag:S Gäller fastpris även för internettrafik utomlands? Kan man ex kolla gpsn utan att veta att priset drar iväg när man är utomlands?
Det gör de inte.
Postad 09 juli 2008 - 11:47
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
max 9kr/ dygn gäller bara om du har imini, imidi eller imaxi, annars är de max 69kr/dygn och 20kr/MB. 9kr dygn gäller bara när man surfar inom Telia Surfport och dess "undersidor" och alltså inte när man mailar eller surfar vanligt, på de andra abonemangen alltså. Dessutom har fastpris en maximal teoretisk hastighet på 7.2Mbit/sekund, där de går. Medan vanliga surfandet ligger på 3.6Mbit/sekund tror jag:S
Det gör de inte. https://www.telia.se...roduct@SE_TELIA9kr/dygn gäller alla telias abonemang om man surfar med surfport!!!!! dock om man INTE surfar med SURFPORT kan priset bli mer! men alla som har telia har surfport annars går de att fixa grattis! De Gäller INTE bara imini/imidi/imaxi!
Redigerat av cedricth91, 09 juli 2008 - 11:51.
Postad 09 juli 2008 - 11:59
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
ett litet tips bara i fall det inte nämnts: bestämmer man sig för ex 99 kr abbonemanget slipper man öppningsavgiften på 250 kr som man annars får med ex imini.
Postad 09 juli 2008 - 12:14
metalually
-
metalually
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
https://www.telia.se...roduct@SE_TELIA
9kr/dygn gäller alla telias abonemang om man surfar med surfport!!!!! dock om man INTE surfar med SURFPORT kan priset bli mer! men alla som har telia har surfport annars går de att fixa grattis! De Gäller INTE bara imini/imidi/imaxi!
Redigerat av metalually, 09 juli 2008 - 12:17.
Postad 09 juli 2008 - 12:41
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
Cedricth91: 9:- är maxtaxa för all internettrafik på iMini / iMidi / iMaxi abonnemangen. På övriga abonnemang är de endast för surfport.
Postad 09 juli 2008 - 12:52
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Cedricth91: 9:- är maxtaxa för all internettrafik på iMini / iMidi / iMaxi abonnemangen. På övriga abonnemang är de endast för surfport.
Vad inkl i surfport då? youtube?
Postad 09 juli 2008 - 12:59
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Postad 09 juli 2008 - 13:17
0belix
-
0belix
-
Rookie
-
5 inlägg
Där hittade jag det jag letade. Detta låter ju nästan för bra för att vara sant? Kommer förmodligen inte surfa överdrivet mkt. Men kostar det max 9kr/dygn så lär det ju bli något Youtube-klipp då och då. För det ska också täckas av denna maxtaxa som jag förstår det.
Men som sagt, blir jävligt osäker då det nästan låter för bra.
Antag att du spenderat dina 100MB första dagen: hela tiden (hur ofta vet jag inte) så skickar ju Apple information till din iPhone och dessa kan ju överstiga (tror jag) på en dag 461KB och då så nästa dag så har det kostat dig 9kr utan att du har surfat alls.
Postad 09 juli 2008 - 13:19
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1 431 inlägg
Surfport = det som surfas enbart via Telias egna surfport... alltså inte youtube/mail/chat osv osv.
Obelix: Vad för information skickar Apple till din telefon tror du egentligen?
Postad 09 juli 2008 - 13:20
SupremeX
-
SupremeX
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Men problemet (eller snarare möjligheten) är väl att iphone inte använder sig av telias surfport för att t.ex ansluta till youtube, kartor, mail... därför omfattas inte sånt av max 9kr per dag och just därför har dom utökat reglerna för maxpriset för imini/imidi/imaxi. Väljer du inte något av dessa abonemang eller Fastpris Surf så kommer du få betala max 69:- per dygn.
Postad 09 juli 2008 - 13:22
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Så länge du surfar via Telias surfport sida kostar det 9kr per dygn, men hur ofta gör man det med iphonen? Man går ju givetvis direkt till sidorna t.ex http://www.aftonbladet.se istället för via surfport sidan. Då blir maxkostnaden 59 lr 69 per dygn fick jag iaf förklarat när jag var hos Telia för två veckor sedan när jag pratade med dem i kassan om min iPhone 1 gen.
Postad 09 juli 2008 - 13:23
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Surfport = det som surfas enbart via Telias egna surfport... alltså inte youtube/mail/chat osv osv.
jag har redan ett abonemang med telia tror du att man kan teckna fast pris på de? annars kommer räkningarna dra iväg åt **** och då kommer mitt liv vara i fara för min föräldrar. annars måste jag väl övertala dem att teckna ytligare ett abonemang. tycker dock de känns onödigt
Postad 09 juli 2008 - 13:23
0belix
-
0belix
-
Rookie
-
5 inlägg
Ett exempel är ju när det finns uppdatering till ett utav dina program som du har installerat så "talar" ju Apple om det.
Postad 09 juli 2008 - 13:31
Unregistered9b3094c0
-
Unregistered9b3094c0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Några frågor inför lanseringen av iPhone 3G:
1. Finns det ingen möjlighet att använda mobilen även som trådlöst bredband för datorn. Är man iväg någonstans och skall göra en liten längre session och har datorn så är det ju mycket smidigare att göra det via bärbar dator.
2. Finns det möjlighet att använda Skype respektive MSN med iPhone 3G?
Postad 09 juli 2008 - 13:33
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
1. Finns det ingen möjlighet att använda mobilen även som trådlöst bredband för datorn. Är man iväg någonstans och skall göra en liten längre session och har datorn så är det ju mycket smidigare att göra det via bärbar dator.
1) Nej 2) skype nej, msn venne
Postad 09 juli 2008 - 13:36
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
2. Skype tror jag kommer komma till iphonen, dock inte via appstore utan isåfall om jailbreakar den eller liknande. MSN eller liknande chatklient kommer definitivt att komma.
Postad 09 juli 2008 - 13:38
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
2. Skype tror jag kommer komma till iphonen, dock inte via appstore utan isåfall om jailbreakar den eller liknande. MSN eller liknande chatklient kommer definitivt att komma.
Tror knappast skype själva skriver ett program som kräver att man jailbreakar den. Det fionns ju redan tredjepartsprogram, om man vågar. Voip är som sagt tillåtet via WiFi enligt SDKt, men inte via 3G.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|