Det ser likadant ut, inga problem.
ok, tack för snabbt svar

76 relaterade trådar
Postad 29 oktober 2009 - 20:51 Jag har både 360 och ps3 slim och båda har sina fördelar. Vill man ha en renodlad spelmaskin samt en online del som är en av dem bästa så väljer man 360 vill man ha en multimedia maskin med ett par grymma exklusiva titlar väljer man ps3 jag valde att ha båda delarna, jag spelar online å 98% av mina spel på 360n, blu-ray filmer, singstar, kz2 & uncharted 2 på ps3an. Sen så kommer d här kriget mellan ps3 & 360 aldrig å ta slut, fanboys finns och dem kommer hålla på sitt val no mather what, tycker d väldigt sällsynt med neutrala åsikter. Samma sak gäller mac & pc, iphone & HTC, LCD & Plasma, cola & pepsi osv... Gratis online gaming - Betyder som sagt inte bättre online gaming. Bluetooth - klart trevligt med en bluetooth fjärrkontroll, men när det gäller headset så är 360s bättre Bluray (Rättade din stavning av ordet) - Klart bättre om man ska kolla på fílm, ps3ans fördel. Möjlighet att byta hårddisk - varför ska man behöva mer än 250 gig som både ps3an & 360 har Möjlighet att lagra vad man vill på PS3:ans hårddisk - som vaddå? film? vad mer? Trådlös nätverksanslutning - Sämre än att köra trådat, inte n-draft vilket e lite old-school. Tystare maskin - Ingen större betydelse för mig och inget jag märker av när jag spelar. Men ja när det gäller film så är det skönt att ps3an är lite tystare än 360n. Vackrare maskin (smaksak) - smaksak som sagt, ps3 slim ser aningen bättre ut än min 360 Optisk utgång på själva konsolen - Spelar ingen roll för mig, kör ljudet genom hdmi Lättare att streama HD-material via dator MKV-Filer - Ps3an har klart sin fördel när det gäller media. Egentligen samma grafik som med X-box 360 - I många fall bättre på 360 som sagt. Ingen klump till nätdel - Håller med, men min syns inte, den är bakom tvn så det splar absolut ingen roll... Postad 29 oktober 2009 - 20:52
Postad 29 oktober 2009 - 20:57
Mycket elegant summering som jag kan sympatisera med. Jag har passerat 30-strecket och det är inte av vikt för mig att debattera sådana här resonemang, vilket bara får mig själv att framstå som pubertal. Jag har inget behov av att bekräfta mina åsikter kring en sådan här trivial sak. Om någon uppfattat mig som förmäten eller besserwisser så säger jag, sorry man! Önskar er alla en trevlig fortsatt kväll. Redigerat av Glidtassen, 29 oktober 2009 - 20:58. Postad 29 oktober 2009 - 21:15
amen to that, önskar dig en trevlig fortsatt kväll. och Fiddley håller tyvärr inte med dig när du säger: Dom som inte sitter med en HD ready eller fullHD tv har ju ingen nytta för BD, och det är många som inte sitter med en sån TV. Är man en riktigt filmälskare så kör man inte sina filmer via PS3 ändå. Majoriteten som kör 360 eller ps3 har tillgång till en hd eller full hd tv. Och är man en filmälskare så tycker jag att ps3an är ett solklart val. Ps3an har fått väldigt goda recensioner när det gäller blu-ray uppdelandet. Och den har fått samma betyg (om inte bättre) än andra bluray spelare i samma prisklass. Men "filmälskare" är ju en definitions fråga. Postad 29 oktober 2009 - 21:22
Visa mig fakta på att majoriteten i världen som kör 360/PS3 sitter med HD/full TV. Jo det har den fått för några år sedan, jag säger inte att den är dålig på sitt jobb heller. Men pratar man riktigt filmälskare så kör dom inte med PS3. Postad 29 oktober 2009 - 21:27 Bluetooth - Inget man behöver. Jodå, jag kör tex med min SonyEricsson handsfree, mycket smidigt och inga sladdar! Bluray - Inget man behöver för att spela. Nää, men man behöver inte DVD heller egentligen, kassett ffs!!!! Möjlighet att byta hårddisk - Bra att kunna. Utmärkt att kunna, ds slipper man iaf att betala sanslösa 1500:- för 120Gb för en "orginal"! ![]() Möjlighet att lagra vad man vill på PS3:ans hårddisk - Till vilken nytta i spelsammanhang? Film, musik och foton är alltid trevligt, men i spelsammanang har det väl ingen större betydelse. Trådlös nätverksanslutning - Sämre än att köra trådat, Inget man behöver. Nää man behöver egentligen inte trådlöst internet alls, helt rätt. Man behöver ju egentligen inte internet öht när jag tänker efter. Men ändå skönt för oss med 40m till routern att slippa dra sladd. Tystare maskin - Väldigt olika. Det finns säkert dom som kört in en spaghetti i sin PS3. jag har dock aldrig någonsin hört en tyst 360. Vackrare maskin (smaksak) - Olika smaker som du skrev. Japps, choklad eller oliver? Bara till å välja.. Optisk utgång på själva konsolen - Spela roll. För dig som kör enbart med tvn:s inbyggda högtalare så förstår jag att det inte spelar roll. Lättare att streama HD-material via dator MKV-Filer - lättare? Ingen aning, har bara streamat till PS3 som fungerar väldigt smidigt. Egentligen samma grafik som med X-box 360 - I många fall bättre på 360. Japps, och vice versa. Ingen klump till nätdel - Töntigt argument. SPELA ROLL!1 Jag personligen väljer ju bra spel framför att kunna kolla HD-film, ha inbyggt nätagg, byta hdd osv. Sicken tur att det finns typ lika många bra spel till båda konsolerna då, det som avgör bör väl vara smaken? Välj efter dina vänner, kontroll du föredrar och spelen du vill spela. Nämen se där vart det ett rätt till slut iaf. ![]() Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 29 oktober 2009 - 21:31. Postad 29 oktober 2009 - 21:34 ![]() 599 kostar det inte om året, finns för 300 på tradera... Redigerat av dj_komodo, 29 oktober 2009 - 21:46. Postad 29 oktober 2009 - 21:41
visa mig fakta att dem som har 360/ps3 sitter med tjock tv... kollar jag bara på alla bilder här på minhembio.com på dem som har ps3 eller 360 så är det 99% som har projektor, lcd eller plasma... Nä de förstås, är man en riktig filmälskare så har man inte ps3an som bluray spelare... Då har man spelare för 10-tusentals kr... Postad 29 oktober 2009 - 21:48
Haha du kollar med andra ord på minhembio (kolla namnet) vad dom har för prylar sedan utgår du ifrån att resten av världen också måste ha dessa saker? Slayer- Jag kör med mitt högtalarsystem, men jag behöver inte ha Optisk direkt i maskinen, så som 360 har fungerar utmärkt också. Du är lika mycket "Sony slickare" som jag är "MS dito" Men jag kan iaf säga hur jag ser på det och även vara rätt så rättvis. Du säger ju bara det som är bra för PS3 ![]() Visst finns det spel som ser bättre ut på PS3 än dom gör på 360 men dom räknar du på en hand. Åt andra hållet kommer du inte långt med en hand. Finns ju bevis för det liksom. Redigerat av Fiddey, 29 oktober 2009 - 21:54. Postad 30 oktober 2009 - 00:17
Lättare? Exakt lika svårt, ingen av maskinerna stödjer MKV officiellt men båda kan koda av x.246/h.246. MKV kräver tredjepartsprogram för stream eller att man muxar om dem. Inget stöd från Sony alls. Så nej inte enklare, lika "klumpigt" so far. Kan även tillägga då du sökte saker som 360 har som PS3 saknar. - Unlimited nerladdningar av PSN saker, PS3 är begränsad till 5 gånger. - 360 har ett IR öga. alla multifjärrkontroller kan styra den, till PS3 så krävs det dyra BT kontroller eller en extra konverter. Filmälskare har väl alltid en multikontroll? - USB på baksidan. Grymt att kunna gömma saker. - MS har betydligt mer content på Live än PSN. - Party sharing. Dela saker med vänner på live, se stream tillsammans osv. - Livfe funktionerna ligger utanför spelen, så exakt samma på ALLA utan problem. PS3 är upp och ner från spel till spel och ibland skadat så som Borderlands. Visst out of the box sett till hårdvaran har PS3 mer, men vad kan du förvänta dig på en konsol som kostar 1000kr mer? Mitt argument äre fortfarande - det är spelmaskiner och spelupplevelsen börjar vid 1900kr mot PS3s 3000kr. Visst tycker du att Optisk ut vid sidan, BT, WiFi, BluRay, 500gb hårddisk, ha semesterbilderna på PS3n osv är väldigt viktigt så ska man lägga de extra pengarna. Men detta påverkar inte spelupplevelsen, vilket jag tror är vad folk köper sina maskiner till. En äkta film och hemmabionörd använder knappast PS3. Jag försökte men det var lika snabbt tillbaka till PC för så länge en konsol inte är en öppen plattform kommer HTPC lösningarna alltid vara hästlängder bättre på PC. Konsol är inte ens ett substitut i mina ögon utan bara en lågbudget lösning för dem som inte orkar leka med en PC. Redigerat av PalmiNio, 30 oktober 2009 - 00:34. Postad 30 oktober 2009 - 00:53 PS3:an gjorde att vi bara behövde behålla förstärkaren (ut åkte allt annat runt tv:n, eftersom vi fick en sjukt mycket bättre ljudkälla än vi hade innan, dvdfilmerna fick helt nytt liv med uppskalning (visst, det hade de fått i en dvd med hdmi också men då ytterligare en pryl runt lcd:n), givetvis fixar ps3 också cd-skivor, alla ljud- och filmformat vi snubblat över så här långt inkl streaming, inte minst bluray är helt klart guld hos oss. Vi fixade inte ljudnivån på xboxen då vi skulle se film eller lyssna på musik, bakgrundsljudet från 360:n störde för mycket, men konsollen fixade i övrigt allt vi matade den med (utom bluray givetvis). Enkelheten med trådlöst skippades för stabilitet och hastighet med sladd på PS3, rekommenderas! Xboxens sladdkoppling är snabb och stabil, det märks att onlinelir var en prioritet hos MS. Det tyckte jag inte om PS3:an då jag köpte den, men det gör jag nu. Killzone 2, CoD4, BF Bad Company var de första liren som ändrade min uppfattning på PS3, inte för att de två senare har just med PS3 att göra, men de nyttjade PSN mycket bra. Jag tyckte Gears of War var toppen på Xbox, gillade inte Halo, men Killzone 2 vann för min del till PS3:ans fördel. Nu har dessutom Uncharted 2 släppts, online är helt klart prio hos Sony idag. Live Guld kostar på 360 och hade jag prioriterat onlinelir på stadig basis hade jag inte brytt mig, men jag spelar bara ibland, då andan faller på, så PSN räcker mer än väl för mig. Xboxen hade problem med hårdvaran i början, men hade en mycket bra mjukvara, PS3 hade en bättre fungerande hårdvara, men mjukvaran var inte mycket att hurra för - home som tillskott är bara för mycket, inget jag nämner till PS3:ans fördel... Jag tycker bägge konsoller fått ordning på det mesta på hårdvaru/system-avdelningen och finner ingen anledning jämföra detta på nya maskiner. Grafikdiskussionen känns akademisk, jag ser personligen inte skillnad på tredjepartstillverkarnas grejer på respektive konsoll trots 90" duk och dyröresprojektor (HDMI) hos grannen, hans utrustning kostar tillsammans mellan 50 och 70.000 (projektor 32t) så jag tror de tar vad konsollerna har att ge. Möjligen gillade jag PS3:ans grafik bättre på projektorn, trots 720p istället för 1080p, i de exklusiva titlarna, men om det inkluderar kryptiska grejer som "atmosfär" och "känsla" vet jag inte. Gears of War 1 och 2 levererade de med och vi hade en minst lika härlig upplevelse med dem så jag vet inte om grafikfrågan ska förstoras för mycket. Uncharted 2 gör att det lutar en liten aning åt PS3, men om det bara har med Bluray att göra, okomprimerade texturer och annat vetenskapligt luddigt, och inte en jämförelse mellan de faktiska grafikkorten, vet jag inte. Atmosfär går före grafik, men de håller stegen väldigt nära, i min mening. Kontroll, jag föredrar ps3:ans efter att ha köpt Gioteks "triggers", i original är xboxdosan skönare. För egen del håller jag de bästa spelen på konsoll idag vara tredjeparts i ungefär hälften av fallen, och då ser jag som sagt ingen skillnad mellan versionerna på respektive konsoll, ED4 : Oblivion GOTY, Fallout 3 Goty, Bioshock, CoD4, Grid, Operation Flashpoint 2 DR, NHL10, osv, längtar efter Bioshock 2, Mafia 2 mfl. Den andra hälften är exklusiva titlar, på PS3 Killzone 2, Uncharted 2, MGS 4, LBP, GT5p, hoppas också på Gran Turismo 5, Heavy Rain, The last guardian mfl. Xbox 360 har Halo 3, Gears of War 1-2, Forza 2-3, Mass Effect 1(-2), Fable 2(-3), GTA4:s bägge påbyggnader osv, hoppas också på Alan Wake mfl. Jag har säkert glömt massor med spel, men dessa var de jag kom på just nu. Man får hutlöst sköna lir på bägge konsoller, irritationsmoment som följd på orealistiska förväntningar hos dig som köpare infinner sig säkert oavsett köp. Jag har aldrig ångrat mitt köp av PS3 80gb, min granne ångrar aldrig sin Elite. Kan det bli bättre? Valfriheten här är underbar. Bägge konsoller har något för alla, men jag tyckte jag fick vad jag betalade för med PS3:an medan ljudnivån på 360:n bara blev för mycket. Postad 30 oktober 2009 - 07:19 ![]() tycker, som ovan, sagts att avgifterna för live är försumbara när man får en sak som funkar och ges stöd för av MS istället för att tredjepartstillverkarna ska måsta fixa eget online stöd ( ala ps3 ). Dock skulle jag nog inte klara mig utan kz2/uc2/mgs4 osv. Tycker heller inte ljudet stör det minsta sedan man kunde installera spelen, för det är ju trots allt dvd snurrandet som gör att xboxen viner lite när man kör. Var iofs inte heller störd förrut då jag spelar på så hög volym att det inte hörts. Det är ju också bra att man kan stoppa in en större hdd i ps3an då mycket av utrymmet äts upp av alla tvingade installationer, pga bluray diskarna snurrar för sakta så man inte får den överföringshastighet man behöver för hd lir. Men kort och gott, nöjd med båda. Mer nöjd med 360n totalt sett dock, fler bra rpg, före ps3 iaf ![]() Postad 30 oktober 2009 - 07:52
Givetvis kör du med sladd, trådlöst är bekvämt men inte överdrivet lämpligt för onlineröj.
Ja, frågan är inte avgörande i alla fall.
Nog kan jag, men jag vill verkligen inte...
Definiera "lite" :-) Jag tycker konsollen är mer högljudd även med installation, men som du säger kanske det är överkomligt. Jag har barnen sovandes då jag spelar så för mig blir det hörlurar, men för att jag ska kunna höra dem behöver jag ha en lägre volym och då hörs 360:n vilket irriterar mig.
Ok, jag har inte hört argumentet förut men kanske är det så? Vet inte om det är blurayspelaren dock, kan vara bekvämt för att uppdateringar som spelen ska implementera under spelandets gång behöver en grundinstallation för enkelhetens skull? I vilket fall, så stort behov av större disk har jag inte stött på ännu, men som du säger, bra att ha möjlighet.
Fler bra rpg har du rätt i, men jag tycker PS3:an börjar komma nu. Demon´s souls (rpg/hack and slash) verkar lovande. De flesta bra rollspel tycker jag är multi ändå, ED: Oblivion, Fallout och Eternal Sonata är mums mums. Folklore och Valkyria Chronicles rår inte på Mass Effect och Fable kanske, men visst är de ruggigt bra spel? Postad 30 oktober 2009 - 08:03 Vad menar du här? Man kan ladda ner sina köpta saker från PSN hur många gånger som helst. Dessutom kan man ladda ner dom till fem olika konsoller. Postad 30 oktober 2009 - 08:05
Haha! Nää så illa är det inte. ![]() har en liten förkärlek..men i så fall väldigt liten. Det jag menar att iaf är att imo så är dom spelmässigt väldigt lika(sen finns ju inget rätt eller fel vad gäller vilken spelsmak man har), det är mer grejerna runtomkring som skiljer dem åt(BT, wifi, bluray etc.). Jag tycker iaf att man får vääldigt mycket mervärde för pengarna när man köper en PS3 som idag ligger under 3000. Postad 30 oktober 2009 - 08:17 Bestämmer du vem som är "riktig filmälskare"? De flesta "riktiga filmälskare" ser på film på sin PS3 kan man då säga med lika stor trovärdighet.... EDIT: En äkta film och hemmabionörd använder knappast htpc heller ![]() Redigerat av JockeJ, 30 oktober 2009 - 13:46. Postad 30 oktober 2009 - 15:01
Har jag inte sagt heller. Men precis jag bestämmer vem som är det och inte är det ![]() Postad 30 oktober 2009 - 18:12 ![]() Postad 31 oktober 2009 - 10:08 Det bästa med Xbox, för övrigt, är de riktigt fina exklusiva spelen, även om jag föredrar PS3:ans exklusiva måste jag understryka detta. Postad 31 oktober 2009 - 11:21
Amen to that! Utan dom fina rollspelen till 360 hade denna generation definitivt blivit en hel del tråkigare imo. ![]() Postad 31 oktober 2009 - 13:37 Jag kör trådlöst på mitt ps3 och jag har aldrig haft några problem men när jag kört online, streamat hd-filmer osv Postad 31 oktober 2009 - 16:29 Streama SD-video, musik och bilder räcker också med 54Mbps. Inga problem. Redigerat av JockeJ, 31 oktober 2009 - 22:46. Postad 31 oktober 2009 - 16:39 1. Har PS3 inbyggt trådlöst, i så fall har den N standard? 2. Vet att XBOX 360 inte har inbyggt trådlöst, men har deras WIFI kit N standard? 3. Går det att köpa PS3 spel billigare utomlands ifrån? Var då i så fall? 4. Spela online med PS3 är helt gratis? 5. Funderar på en PS3 Slim 250 GB, behövs så mycket disk eller räcker 120 GB? 6. Är handkontrollerna som följer med trådlösa (så jag kan ha PS3an på en hylla ovanför soffan)? 7. Fungerar trådlöst bra om man har starkt trådlöst nät (både på XBOXet och PS3)? Tänker definitivt inte dra fler kablar så det är viktigt. Då jag inte ägt en egen konsol sen Dreamcast kom så är jag inte så hajj på dagens konsoler och vad som krävs ![]() Redigerat av Derox, 31 oktober 2009 - 16:40. Postad 31 oktober 2009 - 16:53
1. Ja, men inte N-standrd 2. Nej, men det kommer snart http://gear.ign.com/.../1031518p1.html 3. Ja, zavvi.co.uk, play.com, dvd.co.uk bl.a 4. japp helt gratis 5. Det beror på vad du ska göra, man behöver utrymme för att installera spel, sen kan man ladda ner en hel del, osv så det kommer ju ta upp en hel del inom sin tid. Men om det är så att det börjar ta slut så är det bara att slänga in en nyare hd sen. 6. Japp 7. Japp Redigerat av dj_komodo, 31 oktober 2009 - 17:01. Postad 31 oktober 2009 - 20:54 PS3 spel kommer till PC'n med, men det tar en jekla tid. Detta plus en bra BlueRay spelare, och ett bra pris på 2590 :- för en slim avjorde saken för mig. 120Gb, inte ett problem, det går att köpa 1TB USB drivar för 800:- idag, streamar fint över USB. Lite sidotrack, det som har totalt glömts bort på PC de sista 15 åren är ju det som gör konsoller så roligt, COOP på samma burk. Jag FATTAR inte varför det inte görs mer sanna COOP's på Pc'n, det är ju totalt sanslöst roligt att sitta ett gäng framför samma burk och lira shoot em up's eller, vad som helst, men vill man lira COOP på PC så blir det ju flera burkar och LAN som gäller... sanslöst. Redigerat av Unregistered8c5802be, 31 oktober 2009 - 21:00. Postad 31 oktober 2009 - 21:45
Körde trådat i början och på mitt gamla xbox 360, kan inte säga att det är nån skillnad. Vet inte vad du har för router men det kan ju inte va nått bra ialla fall..... Postad 31 oktober 2009 - 23:03
Var hittade du PS3 för 2590 :- ? ![]() Sen till alla: Går det att använda en multifjärr till PS3? Såg någon sorts USB-IR sak för PS3 på prisjakt för 200 kr. Skulle vara skönt och använda en av mina multifjärrar till det. Sen, vilka video format klarar PS3 att köra via en USB disk? Har diverse rippade DVDs, lite snowboardfilmer och dylikt i HD (.mkv x264) format osv. Skulle va skönt om man kan enkelt fixa så allt sådant funkar. Går det att fixa smidigt? Och kanske streama via wifi? Hade egentligen tänkt vara en sådan där olaglig pojke (ni fattar vad jag menar) med ett Xbox 360, men jag lutar allt mer mot PS3 då den verkar lite simplare (inbyggt wifi, gratis onlinespel så man slipper bekymmra sig att köpa osv), plus att alla olagligheter med Xbox 360 är så krångligt, så inget jag orkar hålla på med ![]() Så om ovanstående saker med multifjärr & videouppspelning fungerar lär jag bli ett PS3 rikare ![]() Postad 31 oktober 2009 - 23:04 Det gör de iofs inte. Eller ja, inte de som betyder något iaf. Postad 31 oktober 2009 - 23:22 Postad 31 oktober 2009 - 23:59 Xbox har jag ingen direkt koll på så säger inget så blir det inte fel heller ![]() Postad 31 oktober 2009 - 23:59 http://en.wikipedia...._Xbox_360_games http://en.wikipedia....Station_3_games Postad 01 november 2009 - 12:56
Titta i tråden i PS3 forumet, rapporteras priser hela tiden.. ![]() Det var MediaMarkt, de har kört det priset i omgångar utav någon anledning. Postad 01 november 2009 - 16:43
*Chokej ![]() Hur är det med det andra, någon som vet med PS3? Går det att fixa så en multifjärr funkar? Funkar trådlösa tangentbord/mus med plug and play? Eller krävs massa extra tillbehör för det? Kan man spela upp .mkv filer utan massa krånglig omkodning? Postad 01 november 2009 - 17:27
- Det finns en adapter som fixar så att Harmony fungerar. - Ja, trådlösa tangentbord/möss (blåtand) fungerar plug and play. - .mkv fungerar inte. Har du en PC så kan du streama dem via PS3 Mediaserver (ett utmärkt, lättinstallerat ochg gratis program som sköter omkodningen on the fly) Postad 01 november 2009 - 17:41
Okej, har ju faktiskt en logitech harmony liggandes, använder dock min Philips prestigo just nu så ![]() Okej, så endast bluetooth saker funkar? Låter lite segt med .mkv, men jag har ju visserligen min laptop jag kan koppla in för video ![]() Postad 01 november 2009 - 17:42
Tycker gott Gran Turismo och WipeOut HD (+Fury) kan få vara med. Kolla också in Demon's souls, Folklore och Valkyria Chronicles vid tillfälle. Personligen är Resistance inga spel jag längtar efter, men de är välgjorda och underhållande så det räcker. Postad 01 november 2009 - 17:50
Tangentbord/möss som kopplas via USB funkar också. Postad 01 november 2009 - 17:53
Funkar random trådlös mus med en lite usb dongel? Om så är fallet skulle det vara najs då jag redan har icke blåtand trådlös mus med en lite usb dongel till. Postad 01 november 2009 - 18:06
Som redan sagt så kan du ladda ner sakerna hur många gånger som helst till upp till 5 olika konsoler. Vidare kan du "avauktorisera" en konsol som du t.ex. säljer så att den inte längre tar upp en av de fem "slottarna". Det är betydligt generösare än Live-lösningen. Postad 01 november 2009 - 19:24
Jag har en sån variant och det funkar för mig. Postad 01 november 2009 - 23:23
Okej, tack för hjälpen. Nu har jag jämfört Xboxen och PS3an mer och mer men vet fortfarande inte, en viktig fråga, har Xboxen optiskt/coax ut? Vill ju inte ha mesljud när man spelar så jag vill ju köra allt via DACen. (tittar mest på arcade varianten) Redigerat av Derox, 01 november 2009 - 23:24. Postad 01 november 2009 - 23:48 Varför vill du köra ljudet genom en DAC istället för direkt in i en hembio-stärkare? Postad 01 november 2009 - 23:59
För jag kör analogt ![]() Postad 02 november 2009 - 01:03
Jag har också funderat på detta med tanke på att jag har en vanlig tvåkanals stereo. Men frågan är hur mycket en DAC lyfter ljudet? Postad 02 november 2009 - 01:23
på arcade maskinerna får man varken hdmi kabel eller en ljud dongel det får man köpa separat: http://www.webhallen...id=79737&view=2 (man kan inte koppla in optiskt direkt i xboxen) det enda som följer med är en kompositkabel och scart... inte heller nån hårddisk så jag tycker att man lika gärna kan köpa en elite som kostar ca 600 kr mer... och då får man även 2 spel på köpet. Redigerat av dj_komodo, 02 november 2009 - 01:28. Postad 02 november 2009 - 07:34
Kan jag bara hålla med om, synd att valkyria chronicles 2 är psp ![]() ![]() Postad 02 november 2009 - 09:55
En DAC jämfört med ett budget ljudkort i en dator är en världs skillnad.
Är ganska säker på att de senaste 1-2 åren har arcade skickats med HDMI direkt på. Tittta t.ex. dessa uppackningsbilder: http://blog.mx510.com/?p=122 Att köpa elite känns fel, då kan jag lika gärna köpa ett PS3, enda fördelen med xbox verkar vara att du kan få en fungerande enhet + alla kablar + 1 extra handkontroll för 2500. Men att den inte har optiskt ut känns jävligt B... Får man inte med någon AV adapter alls med Arcade eller? verkade som man behövde "modda" AV kabeln för att den skulle passa samtidigt som man hade hdmi i. Om det är så att man inte får med möjligheten att köra optiskt + HDMI samtidigt så känns det lite som att bli pissad på för att man vill vara laglig. Hade ju faktiskt inte tänkt "modda/flasha" någonting alls på denna konsol. Så hur är det, får man ens med en kabel man kan modda för att få optiskt ljud+hdmi i en xbox 360 arcade? Eller följer den kabeln man måste modda med eliten? Redigerat av Derox, 02 november 2009 - 10:49. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |