Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center
1515 svar till detta ämne
Postad 19 oktober 2011 - 14:23
sandö
-
sandö
-
Användare
-
-
247 inlägg
Skillnaderna är väl förutom hur diskarna hanteras i D1 och H1 just de du säger. I princip tre olika varianter byggda på samma grundplattform vad jag förstått. D1: Display fram och möjlighet till hårddisk.Hårddisken byts genom att chassit skruvas upp. H1: Ingen display men möjlighet till snabbt byte av disk via hotswap-dörren på framsidan. B1. Ingen möjlighet till inbyggd disk utan istället inbyggd bd-läsare. Själv kör jag en H1 fast utan disk med med ett usb-minne för internal storage. Tyckte disken rasslade lite väl mycket så jag streamar allt från NAS:en via gigabit. /Martin Ok, tack för svaret. Då jag själv tänkte köra en NAS så låter det som att det får bli en H1. Vad visas på displayen? Inte något man skulle sakna antar jag? Finns det möjlighet att ansluta både en projektor och en vanlig skärm? Jag har en tråd där jag frågar om detta rent allmänt, men kan lika gärna fråga det här också. Jag vill alltså kunna ha både projektorn via HDMI och en vanlig skärm för att slippa dra igång projektorn alltid.
Postad 20 oktober 2011 - 09:27
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej, Har nu släppt TViXiE version 1.3.3 med massvis med nyheter. Finns att ladda ned på http://www.tvixie.com Mvh Mathias
Postad 20 oktober 2011 - 23:31
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
På displayen visas klocka, filnamn, vilken meny man är i, spår osv.. Ok, tack för svaret. Då jag själv tänkte köra en NAS så låter det som att det får bli en H1. Vad visas på displayen? Inte något man skulle sakna antar jag? Finns det möjlighet att ansluta både en projektor och en vanlig skärm? Jag har en tråd där jag frågar om detta rent allmänt, men kan lika gärna fråga det här också. Jag vill alltså kunna ha både projektorn via HDMI och en vanlig skärm för att slippa dra igång projektorn alltid.
Postad 21 oktober 2011 - 11:46
HakanBerg
-
HakanBerg
-
Användare
-
-
143 inlägg
Finns det något sådant här jukebox-program som tvixie, yadis, zappiti eller annat som går använda när alla filer ligger på en ReadyNAS DUO, och jag inte har någon PC över huvud taget inkopplad i nätverket hemma?
Eller måste man alltid ha en Win-maskin igång för att kunna få omslag och annat kul till sina filmer?
Jag har alltså en NAS med alla mina filmer och min musik på, men normalt sett har jag ingen PC alls... kan dock koppla in en laptop tillfälligt om det hjälper... men jag vill/kan absolut inte ha den igång hela tiden för att det skall fungera.
Tanken var att skaffa en Dune HD Smart D1 + BE Extension i dagarna att använda ihop med min NAS i stället för min gamla TvIX 5100 som inte riktigt orkar med längre.
Redigerat av HakanBerg, 21 oktober 2011 - 11:47.
Postad 21 oktober 2011 - 12:06
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag har min Yadiskatalog på en ReadyNas, inga problem  Bara och köra!
Postad 21 oktober 2011 - 12:14
HakanBerg
-
HakanBerg
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag har min Yadiskatalog på en ReadyNas, inga problem Bara och köra!
Det låter ju bra, men jag trodde att yaDIS var ett Windows-program? Hur kan du köra det på ReadyNAS?
Postad 21 oktober 2011 - 12:21
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Du kör det i windows, sen kör man en export av gränssnittet till valfri plats.
Har mitt "Yadis Workspace" på lokala datorn
Sen den skarpa katalogen på "//READYNASPRO/YADIS" ditt jag exporterar.
Postad 22 oktober 2011 - 20:46
HakanBerg
-
HakanBerg
-
Användare
-
-
143 inlägg
Du kör det i windows, sen kör man en export av gränssnittet till valfri plats. Har mitt "Yadis Workspace" på lokala datorn Sen den skarpa katalogen på "//READYNASPRO/YADIS" ditt jag exporterar.
Tack, sitter precis och testar det här nu, köpte en D1 + BE igår :-) Lite meck att få till yaDIS och förstå hur det hänger ihop, men jag hoppas jag löser det...
Postad 23 oktober 2011 - 22:30
Benji_9
-
Benji_9
-
Användare
-
-
184 inlägg
Hej,
Jag letar efter en Media extender som klarar dessa krav, är då en Dune ett alternativ?
- Enkelt GUI, barn ska använda den
- Auto refresh, ändrar upplösning och frekvens automatiskt till källan
- Kunna koppla till en extern USB 2.0/intern disk för att ha fimer/musik/bilder lagrade lokalt
- Skicka HD-ljud från en .mkv till förstärkaren
- Hur kan man använda stödet för bitorrent?
- Fläktlös eller oerhört tyst åtminstone, sval
- Går att styra via en Logitech harmony via ir-öga
Har inte läst på vad alla dessa avancerade funktioner och bibliotek (yadis) är men är det risk att denna är FÖR avancerad?
Gillade att den hade Blu-ray läsare så att alternativet med att stoppa in en Hyrfilm eller CD-skiva på en fest finns, B1an...
Tacksam för svar!
Postad 26 oktober 2011 - 20:46
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Köpte en Dune HD D1 häromdagen. Har inte hunnit sitta med den ordentligt, men nu skulle jag titta på lite tv-serier. Allting verkar fungera bra, förutom att visa knappar på fjärren inte fungerar. Den röda Led-indikatorn lyser inte ens när jag trycker på standby-knappen (jag måste alltså slå på / stänga av på själva apparaten), subtitleknappen, angle och bland annat den blå knappen uppe till höger fungerar inte heller.
Har testat att byta batterier, flyttat boxen till ett annat rum på andra sidan lägenheten för att se att inget "stör" och tankat android-appen (som fungerar klockrent med att slå på / stänga av osv).
Det är väl bara att lämna tillbaka? Surt som fan då en av de stora anledningarna till att det blev Dune:n var för att jag skulle undvika allt mixtrande, ville ha någonting som "bara fungerade".
Postad 26 oktober 2011 - 23:31
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Alarma: Om android appen kan ändra subtitle tex (om det finns i filen eller externt) så är din fjärr trasig. Jag vet inte ens vad den blå knappen ska göra än så den kan jag inte uttala mig om. Inte alla knappar fungerar heller till alla format. Dvs, vissa knappar har flera funktioner/icke funktioner beroende på om man kör dvd, avi/mkv, blu-ray eller musik/bilder. Det finns massor av funktioner, läs mer på http://dune-hd.com/manuals
Postad 02 november 2011 - 11:12
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Alarma: Om android appen kan ändra subtitle tex (om det finns i filen eller externt) så är din fjärr trasig. Jag vet inte ens vad den blå knappen ska göra än så den kan jag inte uttala mig om. Inte alla knappar fungerar heller till alla format. Dvs, vissa knappar har flera funktioner/icke funktioner beroende på om man kör dvd, avi/mkv, blu-ray eller musik/bilder. Det finns massor av funktioner, läs mer på http://dune-hd.com/manuals
Tack för ditt svar. Jag gick tillbaka med den till webhallen. Visade problemet och fick den utbytt. Visserligen var säljaren - som vanligt vid returärenden på webhallen - väldigt "snål" och menade att jag hade tur som fick den utbytt och inte reparerad... 2 dagar efter köp.  Nåja det hör inte hemma i den här tråden kanske. Är supernöjd med min Dune D1 än så länge, allting jag försökt spela hittills fungerar - och en skön uppgradering från min gamla Popcornhour A-100, kommer bli många trevliga filmtimmar framöver!
Postad 03 november 2011 - 00:43
Unregisteredfe3ae68d
-
Unregisteredfe3ae68d
-
Användare
-
-
120 inlägg
Börjar bli sugen på att köpa någon av Dunes apparater (troligen Smart D1), och tanken är att använda den både för film och musik. Jag är dock ännu inte helt övertygad när det gäller uppspelning av musik, främst mp3 och flac. Jag har läst igenom hela tråden, men jag tycker inte det står så mycket om detta, så alla kommentarer är välkomna. Utöver kommentarer om musikuppspelning rent allmänt, undrar jag: - Får man ut en bitkorrekt signal från den optiska utgången (har tänkt koppla till en extern DAC)?
- Film innehållet kan presenteras snyggt via till exempel yadis. Finns det nåt liknande program för musikfiler eller funkar det bra med apparatens egna?
Dessutom undrar jag om man kan köra SVT Play via en Dune apparat? Tack på förhand AlexDP
Postad 06 november 2011 - 14:56
Unregisteredfe3ae68d
-
Unregisteredfe3ae68d
-
Användare
-
-
120 inlägg
Snälla, finns det ingen som kan hjälpa mig med ovan frågor?
Postad 06 november 2011 - 15:00
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Tycker den är usel på musik, precis som alla kombinerade mediaspelare.
Ang bitkorrekt så kan jag inte tänka mig något annat
Postad 06 november 2011 - 15:52
Unregisteredfe3ae68d
-
Unregisteredfe3ae68d
-
Användare
-
-
120 inlägg
Tycker den är usel på musik, precis som alla kombinerade mediaspelare. Ang bitkorrekt så kan jag inte tänka mig något annat 
Varför tycker du dom är usla? Är det handhavandet, ljudet eller båda som är kass?
Postad 06 november 2011 - 16:21
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Börjar bli sugen på att köpa någon av Dunes apparater (troligen Smart D1), och tanken är att använda den både för film och musik. Jag är dock ännu inte helt övertygad när det gäller uppspelning av musik, främst mp3 och flac. Jag har läst igenom hela tråden, men jag tycker inte det står så mycket om detta, så alla kommentarer är välkomna.
Utöver kommentarer om musikuppspelning rent allmänt, undrar jag: - Får man ut en bitkorrekt signal från den optiska utgången (har tänkt koppla till en extern DAC)?
- Film innehållet kan presenteras snyggt via till exempel yadis. Finns det nåt liknande program för musikfiler eller funkar det bra med apparatens egna?
Dessutom undrar jag om man kan köra SVT Play via en Dune apparat?
Tack på förhand AlexDP
Det många som har tyckt att dune är ingen MP3 spelare precis, varför vet inte jag. Jag använde ej min dune som mp3spelare. Angående om SVT play är jag för mig den frågan togs upp innan i tråden. Då med de gamla dune spelarna, då kunde man ej spela upp stv play. Något med flash var jag för mig, kanske går med de nya spelarna som finns idag. Sök STV play pöå denna tråd som bör du få upp svar.
Postad 06 november 2011 - 17:07
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Varför tycker du dom är usla? Är det handhavandet, ljudet eller båda som är kass?
Handhavandet enbart. För musik rekommenderar jag Squeezebox eller Sonos.
Postad 10 november 2011 - 22:18
Unregistered6c3115a5
-
Unregistered6c3115a5
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej! Jag har köp en D1 men jag får det inte att fungera. Jag hittar inte mina utdelade mappar som jag har på datorn. Min AC Ryan hittar alla mappar utan problem.
Är det någon som kan hjälpa mig?
Postad 13 november 2011 - 22:03
Unregistered70c204f0
-
Unregistered70c204f0
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej! Jag har köp en D1 men jag får det inte att fungera. Jag hittar inte mina utdelade mappar som jag har på datorn. Min AC Ryan hittar alla mappar utan problem. Är det någon som kan hjälpa mig?
Berätta mer så ska vi se vad vi kan göra
Postad 17 november 2011 - 18:00
Unregistered6c3115a5
-
Unregistered6c3115a5
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej! Jag fick den att fungera med med programmet Windows share maneger. Programmet finns på xtreamers hemsida.
Postad 17 november 2011 - 21:55
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
Skulle detta vara bättre alternativ än PCH A-300, går det att få Svenska på film info ? funderar på en Dune HD smart D1
MrDTS
Postad 18 november 2011 - 12:35
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hej
Skulle detta vara bättre alternativ än PCH A-300, går det att få Svenska på film info ? funderar på en Dune HD smart D1
MrDTS
Har en Smart B1'a och kan bara jämföra mot min gamla A-100 och då vinner naturligtvis B1'an. När det gäller filminfo så blir den på svenska för de flesta filmerna med Yadis. Sök i tråden efter Yadis så hittar du mycket info om denna jukebox.
Postad 18 november 2011 - 12:47
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
Det där med automatisk film uppdatering vad menas med det, har det med Yadis att göra ? kan man ha andra program som hämtar film info ?
Går det att välja svenska menyer på D1 ?
Ska bara titta på HD film med den i första hand via nätverk men kan även tänka mig att ansluta hårdiskarna till den då, då behöver man hitta en hållare för 3-4 diskar.
MrDTS
Hämtar en imorgon : )
Redigerat av Unregistered7126f11a, 18 november 2011 - 22:36.
Postad 19 november 2011 - 17:24
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
Då är man ägare av en D1
Postad 19 november 2011 - 17:57
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Hej
Då är man ägare av en D1
Kan inte annat än att gratulera, kan man bortse från play-kanaler och en undermålig musik/bild hantering så är Dune inget mindre än spektakulärt bra filmuppspelare. Rock-solid är det enda jag kan säga, Min har protesterat 1, EN! gång på ett och ett halvt år ( BD Prime 3.0 ), det går ju inte ens att jämföra med en Tvix som jag hade innan som var galet buggig. Ett bra ställe att få relevant information på är: http://www.mpcclub.c...splay.php?f=145
Postad 19 november 2011 - 21:41
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
kommer det nya modeller från Dune snart ?
Postad 19 november 2011 - 23:37
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
Efter lite testande ikväll så klarade den vad inte htpc kunde, har nu ljud i 2.1 som är till tv utan krångel via R/L ut på D1.
verkar fungera bra via 100 nätverk till hemmabio o DTS HD MA.
Lite frågor som nybörjare.
1. Jag behöver nog inte monter någon disk i den efter som det verkar fungera fint genom min 100 nätverk, tänkt då sätta i en usb minne såg att det fanns en plats under interna 3,5 plåten någon som testat den ? det verkar behövas någon form av lagring i den ?
2. Vilken program ska man välja till film info ?
3. Kan man starta då från standby till film info direkt utan att komma till huvud menyn ?
4. något mer kul att tänka på, fast har nog lite att fundera ut redan nu.
MrDTS
Postad 19 november 2011 - 23:54
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
verkar som du är nöjd med spelaren hehe
den klarar BD ISO osv också eller ? har du provat det .... hd ljud ...
Postad 19 november 2011 - 23:54
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
kommer det nya modeller från Dune snart ?
På doms hemsida står det att de är uppgraderings bara med ny hårdvara ??? http://dune-forum.co....php/topic/232/MrDTS
Postad 20 november 2011 - 00:15
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
ska man kunna köpa det löst eller kommer dom med exakt samma utseende på spelaren , fast bara annat invändigt ?
Postad 20 november 2011 - 00:49
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Man ska kunna byta ut chipet/kretskortet till ett nytt ? behöver inte köpa ny Dune.....
Postad 20 november 2011 - 10:25
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
fan va värdelöst att behöva köpa en Dune isåfall , och köpa ett nytt chip för att få det senaste ... blir ju inte precis billigt
Postad 20 november 2011 - 10:44
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
fan va värdelöst att behöva köpa en Dune isåfall , och köpa ett nytt chip för att få det senaste ... blir ju inte precis billigt
Det blir ju billigare att INTE behöva köpa ny spelare ! utan bara uppgradera din gammla ! Dessa spelare har sjukt bra byggkvalite mot andra plast burkar av spelare. MrDTS
Postad 20 november 2011 - 11:53
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
blir svårt att uppgradera när jag har en Tvix 6500 just nu som är 4 år gammal och börjar krångla med jämna mellanrum ...
Postad 20 november 2011 - 15:53
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Vad jag har förstått, läst mig till, är att möjligheten att uppgradera så gäller det bara MAX-spelaren. Den möjligheten kommer inte att gälla Smart-spelarna - som sagt, kommer inte ihåg exakt vart jag läst det nånstans, men har för mig att det var så.
Sen tror jag inte att det skulle bli så mycket billigare än att helt enkelt bara köpa en nya spelare. Bytet av delar måste dessutom ske utav auktoriserade handlare, om jag förstått det hela rätt, så då åker man på att betala för delarna och sedan arbetet för att få det utfört plus att man får vara utan spelare ett antal veckor. Näää, idén är väl bra i teorin, men kanske inte funkar så bra i praktiken.
Det är ju tämligen dåligt med nya spelare på marknaden just nu, dessutom så är det inget annonserat som lockar. För min egen del så spelar det inte så stor roll, jag kör på med min ( BD Prime 3.0 )och har inget behov av play-kanaler eller andra nätbaserade tjänster. Jag vill ha en filmuppspelare som orkar spela dom tyngsta filerna man kan tänka sig i dagsläget och är tvärnöjd med den jag har.
Visst har jag börjat snegla på lite nätverkslösningar på lagringen, men med dagens hårddiskpriser och en allmän allergi mot att behöva kladda med nätverk så fortsätter jag i mina gamla, antika spår.
Redigerat av Sir Mix Alot, 20 november 2011 - 17:49.
Postad 20 november 2011 - 16:00
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
vad kör du med för spelare ?
min tvix börjar ge med sig lite efter 4år så jag funderar på pensionera den ... kostade fasiken 3300 när jag haffade den  hehe galet
Postad 21 november 2011 - 15:43
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
TViXiE version 1.3.3 är det ett film info program ? såg att det står att den klarar bla DTS HD MA men detta gör ju Dune D1 redan ?
MrDTS
Postad 21 november 2011 - 18:07
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
märkligt .... tvixie gör ju bara så man får covers o sånt shit ?
vilken spelare har du MrDTS, D1 va ? nöjd å så med den , klarar hd ljud utan problem utan att koda om osv ?
och vilken har du Sir Mix Alot ?
Postad 21 november 2011 - 20:50
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
TViXiE version 1.3.3 är en scraper - som trots sitt namn även funkar till Dune, precis som yaDIS funkar till Tvix-spelare.
Jag har en Dune BD Prime 3.0 som jag haft i 1 1/2 år nu.
Postad 21 november 2011 - 21:17
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
märkligt .... tvixie gör ju bara så man får covers o sånt shit ? vilken spelare har du MrDTS, D1 va ? nöjd å så med den , klarar hd ljud utan problem utan att koda om osv ? och vilken har du Sir Mix Alot ?
Jag har Dune HD Smart D1 , är jättenöjd med den klarar Full HD (1080p/24) med DTS HD MA via mitt 100 nätverk utan problem den är snygg ochså.  MrDTS
Postad 21 november 2011 - 22:19
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
härligt att höra att ni är så nöjda med spelarna.
känns faktiskt som att det är kvalitet rakt igenom på något sätt ... och även om jag verkligen vill köpa en D1 eller modellen högre med BD spelare så försöker jag komma på varför jag ska köpa den istället för en spelare för 1000-1500 som förmodligen klarar samma saker utan fulla bd rullar ...
Postad 21 november 2011 - 23:23
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
har en dune. har problem med iso och img filerna. kan inte läsa några av dom..
Sen har jag blivit lite sugen på det hära jukebox eller vad d heter zappiti eller liknande. någon som kan lösa img och iso problemet?
sen om nån hade lyckats instalera zappiti hör gärna av dej hur du gjorde
Postad 22 november 2011 - 06:19
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
har en dune. har problem med iso och img filerna. kan inte läsa några av dom.. Sen har jag blivit lite sugen på det hära jukebox eller vad d heter zappiti eller liknande. någon som kan lösa img och iso problemet?
sen om nån hade lyckats instalera zappiti hör gärna av dej hur du gjorde 
Den ska klara ISO, utan några problem. Men upptäckt att BD iso filer bruka ta lite längre tid än andra filer. IMG filer kan den ej läsa, men döp om dem till ISO filer.,så funkar det. IMG o ISO är desamma , alltså en spegelbild av ett orgiinal skiva.
Postad 22 november 2011 - 06:29
foggemannen
-
foggemannen
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Den ska klara ISO, utan några problem. Men upptäckt att BD iso filer bruka ta lite längre tid än andra filer. IMG filer kan den ej läsa, men döp om dem till ISO filer.,så funkar det. IMG o ISO är desamma , alltså en spegelbild av ett orgiinal skiva.
Fan jag gjorde ju d.. hmm.. Det var en dvd img. med hela skiten alltså menyer och allt. den kanske inte kan läsa den isf?
Postad 22 november 2011 - 06:40
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Fan jag gjorde ju d.. hmm.. Det var en dvd img. med hela skiten alltså menyer och allt. den kanske inte kan läsa den isf?
Har aldrig varit om det faktiskt, bara AVI fil, som vägrat starta, den var korrupt. Kan den varit det? Alternativ är koda om filen med något lämpligt program och titta sedan.
Postad 22 november 2011 - 08:29
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hej
Går det att välja svenska menyer på D1 ?
Kanske lite sent svar eftersom du redan köpt den, men i fall någon annan undrar så är svaret ja. Lite frågor som nybörjare. 1. Jag behöver nog inte monter någon disk i den efter som det verkar fungera fint genom min 100 nätverk, tänkt då sätta i en usb minne såg att det fanns en plats under interna 3,5 plåten någon som testat den ? det verkar behövas någon form av lagring i den ?
3. Kan man starta då från standby till film info direkt utan att komma till huvud menyn ?
1. Har läst i reviews att detta inte skall vara något problem. Tänkte själv sätt USB-minnet innuti min B1'a, men den går inte att öppna utan att man förbrukar garantin  Gick lika bra att sätta USB-minnet bak i spelaren. Ja du måste ha "internal storage" för att tex. kunna uppdatera spelaren online. 3. I nuläget går inte detta utan man kommer alltid till huvudmenyn. sen om nån hade lyckats instalera zappiti hör gärna av dej hur du gjorde 
Jag testade Zappiti men valde YaDis eftersom jag tyckte YaDis var bättre. Sök i tråden på Yadis så hittar du mycket om hur den skall installeras. Fan jag gjorde ju d.. hmm.. Det var en dvd img. med hela skiten alltså menyer och allt. den kanske inte kan läsa den isf?
De DVD iso innehållande allt från DVD-skivan som jag provat har inte varit något problem, men de måste döpas till .iso. Har du provat med flera, kan ju vara så att den är korrupt.
Postad 22 november 2011 - 09:17
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
härligt att höra att ni är så nöjda med spelarna. känns faktiskt som att det är kvalitet rakt igenom på något sätt ... och även om jag verkligen vill köpa en D1 eller modellen högre med BD spelare så försöker jag komma på varför jag ska köpa den istället för en spelare för 1000-1500 som förmodligen klarar samma saker utan fulla bd rullar ...
Enkelt svar, du betalar för Kvalitet o det fungerar utan större problem. MrDTS
Postad 22 november 2011 - 10:02
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Zhentro
har installerat en 16Gb usb inne i D1 den formaterade den till "system storage" sedan kunde man välja på 4 olika alternativ ? men har inte tittat så mycket på det.
Håller på med server datorn just nu.
Ska installera yadis på den.
MrDTS
Postad 22 november 2011 - 10:40
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
så du menar att en Med8er 500x2 inte är kvalitet da ?
har man otur kan det innebära likamkt problem som alla andra  hehe ... jag vill verkligen hitta ett bra skäl till att slösa 2200 på den , men jag hittar inget bra ... samma skit som alla andra i princip fast den kan spela hela BD filmer också ...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|