* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
1737 svar till detta ämne
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 29 mars 2009 - 13:55
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Överhettad? Har du gott om utrymme ovanför? 255 blir väldigt varm, så man bör ha minst 10 cm luft ovanför, helst 15 - 20 cm.
Helt klart ja. Min 355 behöver minst 2dm, hade en knapp decimeter först & då stängde den av sig när den blev lite belastad. Att den bara stänger av sig vid DVD/BD & inte med de andra källorna vid samma volym bör bero på att du har högsta insignalen från din BD, du får helt enkelt ut en högre volym vid samma inställning. Detta + att BD:n förmodligen ger mest dynamik bör vara anledningen.
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 29 mars 2009 - 13:56.
Postad 29 mars 2009 - 18:28
Tuffe17
-
Tuffe17
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Nån som har lyckats uppdatera sin 255a men nya fw? jag har bara kommit halv vägs... har lyckats uppdatera 2ggr förut fram tills nya fw för någon dag sen. har använt kjell o companys usb till serial kabe loch det har funkat fint. men nu så går det inte längre, kommer tills att det är dags att slå på recivern och uppdatera video delen, då säger den att den inte får kontakt med recivern, och man ska reseta och kolla anslutningar m.m... har provat att vänta längre än dem minst 30 sec som nämns också men utan resultat. har prövat med en annan dator med men inga framsteg. nån mer som råkat ut för samma problem? vore tacksam för hjälp.
Postad 29 mars 2009 - 19:40
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Överhettad? Har du gott om utrymme ovanför? 255 blir väldigt varm, så man bör ha minst 10 cm luft ovanför, helst 15 - 20 cm.
Jag har typ 5mm luft ovanför och det fungerar bra. Förstärkaren är ju öppen på sidorna också. Jag spelar gärna hyfsat högt när grannarna är bortresta men jag har HKTS11 högtalarpaket med aktiv sub så förstärkaren kanske ändå går på tomgång.
Postad 29 mars 2009 - 20:01
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Jag har typ 5mm luft ovanför och det fungerar bra. Förstärkaren är ju öppen på sidorna också. Jag spelar gärna hyfsat högt när grannarna är bortresta men jag har HKTS11 högtalarpaket med aktiv sub så förstärkaren kanske ändå går på tomgång.
Har du öppet bakåt då eller? Det ger ju klart mer luft. Nu har ju jag 355 men den skulle inte gå många minuter med 5mm men det är klart att den utvecklar ju säkert mer värme också. Tänk på att ni sliter ut vissa komponenter snabbare om stärkaren går varmare än det som är tänkt.
Postad 30 mars 2009 - 06:44
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Har du öppet bakåt då eller? Det ger ju klart mer luft. Nu har ju jag 355 men den skulle inte gå många minuter med 5mm men det är klart att den utvecklar ju säkert mer värme också.
Tänk på att ni sliter ut vissa komponenter snabbare om stärkaren går varmare än det som är tänkt.
Det är kanske 2dm till väggen bakom. Stärkaren står i en möbel som är helt öppen bak men står kanske 2cm från väggen så cirkulationen är nog inge vidare. Jag frågade säljaren flera gånger om värmeutveckling och ventilation kring stärkaren men han var helt övertygad om att det bara var att testa och att den skulle slå av automatiskt om den blev för varm. Så länge den inte slog av var det inga problem påstod han. Som kuriosa så testade jag strömförbrukningen för ett tag sedan. Jag fick ingen skillnad i förbrukningen mellan mycket hög volym och låg volym, eller till och med mute. Antingen går stärkaren alltid med full kräm eller så spelar den på tomgång med mina högtalarna HKTS11.
Postad 30 mars 2009 - 07:41
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
Varför slutar min receiver skicka ljud till högtalarna om jag stänger av bildkällan(i det här fallet tv) Gör era det också?
Mvh
Ljudet hoppar igång igen när den känt av att din TV/Proj är avstängd. (så länge det inte handlar om att du sänder ljudet FRÅN tv´n eller VIA den) Tilläggas bör, detta fungerar så länge de är HDMI (har endast testat själv med 1,3) det fungerade inte för mig när det var DVi till Tv´n
Redigerat av sunscreen, 30 mars 2009 - 07:42.
Postad 30 mars 2009 - 19:02
Raukman
-
Raukman
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ja det här med värmeutveckling är ett "hett" ämne, speciellt när det gäller förstärkare som kyls främst med konvektion, där den då vill (i detta fall) ta in kall luft på sidorna och släppa ut den varma på toppen, täpper man igen nån av dessa så sabbar man det flödet, nästan lika illa vilken sida man än täpper igen. Det kan funka rätt länge, men som sagts tidigare så reduceras komponenternas livslängd om man ligger över deras normala arbetstemp, men det finns ju en risk också att vi alla har bytt ut våra stärkare innan dess...
Ang. strömförbrukning så drar i alla fal inte min lika mycket på tomgång som vid hög volym, det är ju inga klass A steg i dessa... Vanliga klass AB drar mer ju mer du vrider upp.
//Peder
Postad 30 mars 2009 - 19:10
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Ang. strömförbrukning så drar i alla fal inte min lika mycket på tomgång som vid hög volym, det är ju inga klass A steg i dessa... Vanliga klass AB drar mer ju mer du vrider upp.
//Peder
Helt klart! Måste ha blivit nåt fel i mätningarna där?
Postad 30 mars 2009 - 19:20
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
I torsdags fick jag en ny 255:a för ljudet försvann på min förra som jag skrev i tidigare inlägg. Men nu kan jag inte välja/ändra upplösning på hdmi-utgången till projektorn. Den är inställd på 576P och går inte att ändra. Så bilden på projektorn (Sanoy Z700) blinkar till och från. När jag försöker ändra står det bara "upplösningen ändrades till 576P, vill du spara inställningarna?" och inte 1080P som jag väljer och vill ha. Vad kan vara knas då? Källa är en digitalbox via hdmi som skickar 1080i-signal som det ska.
Det kanske hjälper med en uppdatering av framework, jag kolla nyss och har 49-1-1. Men jag har ingen kabel och hittar inte på någon på kjell eller annan sida. Men ska nog köpa en då det kommer uppdateringar hela tiden tyker jag.
Postad 30 mars 2009 - 20:41
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Efter att ha uppgraderat firmware imorse så har klickljuden inom en källa (byta kanal, ändra video mode) försvunnit helt, däremot är de kvar (för mig iaf) när man byter från en källa till en annan på förstärkaren. Det sistnämnda är ett mindre irritationsmoment personligen, dock är jag glad att missljuden per källa har försvunnit då ett högt pop varje gång man bytte kanal var en aning störande.
Har nu testat en del och insett att popljuden inte försvinner förrän förstärkaren ligger i en container. Dock så verkar det som att om man anger Bridge ut ( eller någon annan oanvänd signal ) i Zone 2 så slutar det i allafall o poppa i bakhögtalarna. Tror dock inte att H/K hade den avsikten med den nya firmwaren. Det som dock är bättre än tidigare är byten inom samma källa , men inte perfekt. HD Boxen knäpper i Vänster Bakre surround och byten mellan källor i högra sorround högtalaren. Ha det !
Redigerat av Mr Sling, 01 april 2009 - 21:28.
Postad 30 mars 2009 - 21:13
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Har ett litet problem med min 255. Det är så att jag vill kunna använda osd utan att behöva stänga av min boxer. Så här har jag det kopplat nu: Jag har en boxer som jag har kopplat till tv:n med scart på det ena scartutaget på boxern och i den andra scarten har jag kopplat dvd:n så den tar över bilden på tv:n när man sätter igång den. Ljudet har jag kopplat så jag har optiskt in på förstärkaren på både dvd och boxern. Sen har jag över att en videokabel mellan tv:n och satt in den i monitor ut på förstärkaren. När jag slår i gång förstärkaren samtidigt som boxens så krockar tvsändsingen med OSD-menyn så båda visas samtidigt. Går det att undvika att dom krockar?
Postad 31 mars 2009 - 07:03
sunscreen
-
sunscreen
-
Användare
-
-
169 inlägg
I torsdags fick jag en ny 255:a för ljudet försvann på min förra som jag skrev i tidigare inlägg. Men nu kan jag inte välja/ändra upplösning på hdmi-utgången till projektorn. Den är inställd på 576P och går inte att ändra. Så bilden på projektorn (Sanoy Z700) blinkar till och från. När jag försöker ändra står det bara "upplösningen ändrades till 576P, vill du spara inställningarna?" och inte 1080P som jag väljer och vill ha. Vad kan vara knas då? Källa är en digitalbox via hdmi som skickar 1080i-signal som det ska.
Det kanske hjälper med en uppdatering av framework, jag kolla nyss och har 49-1-1. Men jag har ingen kabel och hittar inte på någon på kjell eller annan sida. Men ska nog köpa en då det kommer uppdateringar hela tiden tyker jag.
(är troligen problem med EDID, identifieringen. Har uppdaterats under 2 revisioner som jag känner till, de två senaste) Jo personer som "fastnat" på en upplösning behöver FW. Bäst är att använda ren COM-port till COM-port kabel. Somliga får ju USB-omvandlare att fungera. Det är dock inget som hör till vanligheterna, vare sig de handlar om denna förstärkare eller andra mer känsliga COM-portsapplikationer. Sikta på att låna hem en PC med COM på moderkortet och uppgradera den vägen, sladd finns överallt att köpa om man inte redan har en i garderoben.
Redigerat av sunscreen, 31 mars 2009 - 07:04.
Postad 31 mars 2009 - 08:04
Knutte76
-
Knutte76
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Efter att ha uppgraderat firmware imorse så har klickljuden inom en källa (byta kanal, ändra video mode) försvunnit helt, däremot är de kvar (för mig iaf) när man byter från en källa till en annan på förstärkaren. Det sistnämnda är ett mindre irritationsmoment personligen, dock är jag glad att missljuden per källa har försvunnit då ett högt pop varje gång man bytte kanal var en aning störande.
Nu har även jag uppgraderat min, och det är samma för mig. Tyvärr så signalerar min laptop att den är en DVI-enhet och skickar således inget ljud över hdmi till receivern. Men det ska jag försöka lösa med EDID-overide. /Knutte
Redigerat av Knutte76, 31 mars 2009 - 08:06.
Postad 02 april 2009 - 06:22
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Uppgraderade min för nån dag sen, och den fungerar utmärkt nu! Jag är helnöjd och den stannar kvar  .
Postad 02 april 2009 - 13:29
Unregistered08bad824
-
Unregistered08bad824
-
Amatör
-
-
71 inlägg
samma här! tyckte själv att ljudet blev lite klarare efter uppdateringen
men det är väl inbillning.
Postad 02 april 2009 - 20:31
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Alla mina problem löste sig med denna firmware. Tycker också ljudet blev klarare, säkert inbillning som du säger
Postad 03 april 2009 - 07:17
Unregisteredfc8a4cb7
-
Unregisteredfc8a4cb7
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har precis köpt en 355 och första kvällen fungerade allt helt perfekt. Testade allting (cd, dvd, blueray osv) och allt funkade klockrent.
Under gårdagen när jag var på jobbet så gick min son hem tidigt från skolan och beslutade sig för att spela PS3, tänkte inte på att informera honom kvällen innan om dom nya kopplingarna osv.
Något lyckades han göra för nu har jag ingen som helst bild/ljud från PS3 om jag kör den på HDMI via 355'an.
DVD som är kopplad på samma sätt funkar fortfarande som den ska, men som sagt inte PS3
Om jag kör HDMI direkt från PS3 till TV då funkar det, så det är inte PS3 som är trasig.
Borde ju inte vara något fel på förstärkaren heller eftersom DVD'n är kopplad med HDMI via förstärkaren till TV'n den med?
Måste vara någon inställning någonstans som blivit helt pajjad?
Snälla är det någon som har en ide eller varit med om detta???
Har provat att köra hdmi direkt till TV'n och då får jag upp en meny som säger att den har hittat en hdmi koppling bla bla sen får jag ställa in bild och ljud igen på den. Sen stänger jag ner den och kopplar om via 355'an igen och då blir det bara svart igen.... stänger ner kopplar via TV igen...då får jag göra om inställningarna på bild/ljud igen.
Och så där är det hela tiden...blir galen snart...
Postad 04 april 2009 - 02:26
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Testa att koppla in PS3 direkt till tvn. Välj ljud o bild från hdmi. Sen kopplar du in den till avr:en. Ser du nåt på tvn när du höjer volymen på förstärkaren då? Om inte kolla att du har rätt källa på din tv. Det jag tror din grabb har gjort är att han pillat på inställningarna på avr:en. Kolla igenom inställningarna och kolla som sagt om du har rätt källa på tv:n.  Hej!
Jag har precis köpt en 355 och första kvällen fungerade allt helt perfekt. Testade allting (cd, dvd, blueray osv) och allt funkade klockrent.
Under gårdagen när jag var på jobbet så gick min son hem tidigt från skolan och beslutade sig för att spela PS3, tänkte inte på att informera honom kvällen innan om dom nya kopplingarna osv.
Något lyckades han göra för nu har jag ingen som helst bild/ljud från PS3 om jag kör den på HDMI via 355'an. DVD som är kopplad på samma sätt funkar fortfarande som den ska, men som sagt inte PS3 
Om jag kör HDMI direkt från PS3 till TV då funkar det, så det är inte PS3 som är trasig. Borde ju inte vara något fel på förstärkaren heller eftersom DVD'n är kopplad med HDMI via förstärkaren till TV'n den med?
Måste vara någon inställning någonstans som blivit helt pajjad? Snälla är det någon som har en ide eller varit med om detta???
Har provat att köra hdmi direkt till TV'n och då får jag upp en meny som säger att den har hittat en hdmi koppling bla bla sen får jag ställa in bild och ljud igen på den. Sen stänger jag ner den och kopplar om via 355'an igen och då blir det bara svart igen.... stänger ner kopplar via TV igen...då får jag göra om inställningarna på bild/ljud igen.
Och så där är det hela tiden...blir galen snart...
Redigerat av ROCA, 04 april 2009 - 02:27.
Postad 04 april 2009 - 09:24
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Uppgraderade min för nån dag sen, och den fungerar utmärkt nu! Jag är helnöjd och den stannar kvar .
Hur är det med knäppningarna ? Har de också försvunnigt ? AVR 355 ägare
Redigerat av Mr Sling, 04 april 2009 - 09:25.
Postad 04 april 2009 - 10:21
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
uppgraderat, gick smidigt.
knäppande ljuden vid byte av tv-kanal är bort. så skönt. en fröjd för örat.
har inte hunnit testa något mer ännu.
återkommer.
Postad 07 april 2009 - 22:41
SubUria
-
SubUria
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hallå Hallå!
Försöker förgäves få fram skärmmenyn!
Har kopplat en HDMI - DVI från HDMI-UT på min 255a till min 24" HP display.
Den visar att den har signal men jag ser ingenting annat än svart.
När jag gick in och kollade "Resolution"-menyn på 255an blinkade menyn till på skärmen en halv sekund. Sen dess har jag inte sett den.
Någon som har några tips?
Postad 08 april 2009 - 01:52
Unregisteredccc4d785
-
Unregisteredccc4d785
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Även jag har uppdaterat, på gott och ont.
Jag får nu alltid ljud när jag kopplar datorn till receivern via HDMI, borta är problemet med att receivern tolkar PCM-signalen som 0.0-ljud.
Dock har det uppstått ett annat problem, nämligen att när jag spelar upp en videofil innehållande ett sexkanaligt Dolby-ljudspår så tolkar receivern det som PCM-ljud och slår igång Logic 7 Movie. Innan uppdateringen (då jag satt med fw 0.95) kände min AVR 255 av ifall det var ett Dolby-ljudspår i videofilen, åtminstone så länge jag kopplade med optisk kabel, men nu efter får den en PCM-signal istället, även om jag använder en optisk kabel. Datorn har samma inställningar som innan så antagligen är det något i enhetens firmware som ställer till det.
Någon som har något tips på lösning? Jag vill gärna kunna spela upp 6-kanaligt Dolby-ljud från datorn till receivern. Avkodarpaketet jag använt hitills heter "CCCP" och datorn är en bärbar Zepto Nox.
Postad 08 april 2009 - 04:15
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Hur är det med knäppningarna ? Har de också försvunnigt ? AVR 355 ägare
Jajemen, som andra redan skrivit så är knäppningarna borta! Även jag har uppdaterat, på gott och ont.
Jag får nu alltid ljud när jag kopplar datorn till receivern via HDMI, borta är problemet med att receivern tolkar PCM-signalen som 0.0-ljud.
Dock har det uppstått ett annat problem, nämligen att när jag spelar upp en videofil innehållande ett sexkanaligt Dolby-ljudspår så tolkar receivern det som PCM-ljud och slår igång Logic 7 Movie. Innan uppdateringen (då jag satt med fw 0.95) kände min AVR 255 av ifall det var ett Dolby-ljudspår i videofilen, åtminstone så länge jag kopplade med optisk kabel, men nu efter får den en PCM-signal istället, även om jag använder en optisk kabel. Datorn har samma inställningar som innan så antagligen är det något i enhetens firmware som ställer till det. 
Någon som har något tips på lösning? Jag vill gärna kunna spela upp 6-kanaligt Dolby-ljud från datorn till receivern. Avkodarpaketet jag använt hitills heter "CCCP" och datorn är en bärbar Zepto Nox.
Jag har inte lyckats få digitalt ljud att fungera med bara CCCP codec pack. Däremot så använder jag AC3 filter, det är gratis och fungerar utmärkt! När du installerat det så får du under "Main" och "SPDIF"-flikarna kryssa i "Use SPDIF". Output format under båda dessa flikar ska stå på "AS IS (no change)". Sista ändringen tror jag är att under SPDIF-fliken, kryssa i AC3, DTS & MPEG Audio under SPDIF Passthrough. Då ska det nog vara klart!
Postad 08 april 2009 - 12:22
Unregisteredccc4d785
-
Unregisteredccc4d785
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har inte lyckats få digitalt ljud att fungera med bara CCCP codec pack. Däremot så använder jag AC3 filter, det är gratis och fungerar utmärkt! När du installerat det så får du under "Main" och "SPDIF"-flikarna kryssa i "Use SPDIF". Output format under båda dessa flikar ska stå på "AS IS (no change)". Sista ändringen tror jag är att under SPDIF-fliken, kryssa i AC3, DTS & MPEG Audio under SPDIF Passthrough. Då ska det nog vara klart!
Tackar, ska pröva det på en gång. Det känns himla tråkig att inte få ut riktigt Dolby-ljud från datorn när jag faktiskt har utrustning och material för det.  Edit: Nu har jag testat AC3Filter, och det fungerar faktiskt. Många tack till dig!
Redigerat av Unregisteredccc4d785, 08 april 2009 - 12:51.
Postad 08 april 2009 - 14:59
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har också upptäckt ett problem efter uppdateringen, men inte lagt så mycket tid på det ännu.
Låter lite som inlägget innan.
Jag har min Tvix M-6500 kopplade till Receivern med en HDMI sladd. Efter uppdateringen så kan jag inte köra digitalt ljud från Tvixen, utan måste köra Analogt. Annars blir det bara helt tyst.
Ska kolla vidare på detta, förhoppningsvis något enkelt.
Någon som har stött på något liknande?
Postad 08 april 2009 - 15:53
KennyK
-
KennyK
-
Rookie
-
4 inlägg
Sudden76
Har haft detta bekymmer länge med TviX:en
Gå bara till Setup, välj på nått HDMI ljud, verkställ, bekräfta med ja och sedan kan du köra ut ljudet via TviX:en ;-)
Försvann när jag uppgraderade från förra mjukvaran till betan 1.3.95, men har sedan dess gjort en hård uppgradering, och då fick jag tillbaka bekymret ;( Hoppas det kommer ny beta/riktig firmware till TviX:en snart!
Postad 08 april 2009 - 20:53
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
tack för svaret. testade igen och nu funkade. Känns inte som Tvixens firmware är helt stabil heller. annars väldigt nöjd med den.
men skönt att det funkar nu.
Nu är jag väldigt nöjd med min utrustning. :-)
Postad 09 april 2009 - 20:09
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
(är troligen problem med EDID, identifieringen. Har uppdaterats under 2 revisioner som jag känner till, de två senaste) Jo personer som "fastnat" på en upplösning behöver FW. Bäst är att använda ren COM-port till COM-port kabel. Somliga får ju USB-omvandlare att fungera. Det är dock inget som hör till vanligheterna, vare sig de handlar om denna förstärkare eller andra mer känsliga COM-portsapplikationer.
Sikta på att låna hem en PC med COM på moderkortet och uppgradera den vägen, sladd finns överallt att köpa om man inte redan har en i garderoben.
Tjena. Nu har jag precis bytt FW tilll v96. Jag köpte en Deltaco USB till Seriell Adapter och en Förlängningskabel DB9ha-ho 10m. Det funkar bra när jag fatta att jag behövde installera drivrutinen för adaptern. Problemet är inte löst. Tvärt imot, nu har jag inte ens valen att välja upplösning alls. Dom andra upplösningarna är mörka, d.v.s går inte att markera. Ända jag kan komma på är att uppdatera firmware igen. Om det inte är någon som har någon annan idé?
Postad 10 april 2009 - 13:28
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Tjena. Nu har jag precis bytt FW tilll v96. Jag köpte en Deltaco USB till Seriell Adapter och en Förlängningskabel DB9ha-ho 10m. Det funkar bra när jag fatta att jag behövde installera drivrutinen för adaptern.
Problemet är inte löst. Tvärt imot, nu har jag inte ens valen att välja upplösning alls. Dom andra upplösningarna är mörka, d.v.s går inte att markera. Ända jag kan komma på är att uppdatera firmware igen. Om det inte är någon som har någon annan idé?
Det var tråkigt att det inte hjälpte med firmware uppdateringen. Jag hade exakt samma problem som dig med min gamla projektor att det inte gick att köra någon annan upplösning än 576P och jag lyckades tyvärr aldrig hitta någon lösning men sedan så köpte jag en ny Sony VPL-HW10 projektor så nu har jag inte det problemet längre. Jag kan bara dra slutsatsen att HDMI-växeln i AVR-255 fungerar riktigt kasst med vissa projektorer och speciellt dom som endast har DVI-ingång som var fallet med min gamla Sharp projektor
Postad 10 april 2009 - 13:37
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Men det funka ju med min första 255:a. Den som ljudet sluta funka på. Den jag har nu är den nya jag fick från HK. Jag ska käka nu sen ska jag prova uppdatera firmware igen. Jag som trodde jag skulle ha min första filmpremiär i helgen nu när man fått duk och BD-spelare.
Edit.
Nu har jag precis installerat om FW men fortfarande samma problem. Jag har inte ens allternativen av dom andra upplösningarna. Och ljudet har slutat funka från digitalboxen som är kopplad via hdmi.
Kan man prova installera en gammal/äldre firmware och se om det funkar. Jag tror inte man kan få tag på det från deras hemsida men om någon annan har det på sin dator?
Eller är det bättre om jag mailar HK sweden och frågar om dom har någon lösning.
Mvh.
Edit 2.
Nyss hoppa ljudet igång från digitalboxen när jag skullle kolla på tv. Det är alltid en början. Jag har även skrivit till HK sweden om problemet får se om man får svar på tisdag först.
Redigerat av RuneWebradio, 11 april 2009 - 19:24.
Postad 12 april 2009 - 11:44
Fredrik_A
-
Fredrik_A
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Men det funka ju med min första 255:a. Den som ljudet sluta funka på. Den jag har nu är den nya jag fick från HK. Jag ska käka nu sen ska jag prova uppdatera firmware igen. Jag som trodde jag skulle ha min första filmpremiär i helgen nu när man fått duk och BD-spelare.
Edit.
Nu har jag precis installerat om FW men fortfarande samma problem. Jag har inte ens allternativen av dom andra upplösningarna. Och ljudet har slutat funka från digitalboxen som är kopplad via hdmi.
Kan man prova installera en gammal/äldre firmware och se om det funkar. Jag tror inte man kan få tag på det från deras hemsida men om någon annan har det på sin dator? Eller är det bättre om jag mailar HK sweden och frågar om dom har någon lösning.
Mvh.
Edit 2.
Nyss hoppa ljudet igång från digitalboxen när jag skullle kolla på tv. Det är alltid en början. Jag har även skrivit till HK sweden om problemet får se om man får svar på tisdag först.
Stödjer din projektor HDCP via DVI? Om inte kan jag tänka mig att det är anledningen till att du bara kan välja 576p.
Postad 12 april 2009 - 12:14
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Stödjer din projektor HDCP via DVI? Om inte kan jag tänka mig att det är anledningen till att du bara kan välja 576p.
Det borde den göra då den gjorde det förut. Och det ska väll inte spela någon roll då ljud och bild kommer från digitalboxen och inte är av HDCP. Jag skrev tidigare i tråden att ljudet sluta funka på min första 255:a och den jag har nu fick jag ny av fabriken. Och den jag hade först kunde jag välja alla upplösningar mm. Projen är en Sanyo PLV-Z700 som är kopplad med hdmi. Nu har jag lyckats få igång ljudet från digitalboxen. Jag måste starta recivern och boxen så jag får ljud innan jag kan starta projektorn, annars får jag inget ljud. Jag börjar bli rätt trött på HarmanKardon nu.
Postad 12 april 2009 - 13:08
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Ah, typiskt HDMI-problem. Det är någon av enheterna som inte hanterar HDMI-handskakningen på korrekt vis. Har samma problem med min HTPC, vet dock inte om jag kan skylla på HK eller HTPC. Min känsla är att allting vad gäller HDMI är lite 'beta'... Det borde den göra då den gjorde det förut. Och det ska väll inte spela någon roll då ljud och bild kommer från digitalboxen och inte är av HDCP. Jag skrev tidigare i tråden att ljudet sluta funka på min första 255:a och den jag har nu fick jag ny av fabriken. Och den jag hade först kunde jag välja alla upplösningar mm.
Projen är en Sanyo PLV-Z700 som är kopplad med hdmi.
Nu har jag lyckats få igång ljudet från digitalboxen. Jag måste starta recivern och boxen så jag får ljud innan jag kan starta projektorn, annars får jag inget ljud. Jag börjar bli rätt trött på HarmanKardon nu.
Postad 13 april 2009 - 10:15
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det borde den göra då den gjorde det förut. Och det ska väll inte spela någon roll då ljud och bild kommer från digitalboxen och inte är av HDCP. Jag skrev tidigare i tråden att ljudet sluta funka på min första 255:a och den jag har nu fick jag ny av fabriken. Och den jag hade först kunde jag välja alla upplösningar mm.
Projen är en Sanyo PLV-Z700 som är kopplad med hdmi.
Nu har jag lyckats få igång ljudet från digitalboxen. Jag måste starta recivern och boxen så jag får ljud innan jag kan starta projektorn, annars får jag inget ljud. Jag börjar bli rätt trött på HarmanKardon nu.
Sitter i samma sitts som du. Gjorde det fatala misstaget att uppdatera och vips försvann möjligheten av kunna välja vilken upplösning jag vill tvinga ut från H/K. Har hållt på sedan i mellandagarna med olika trix och fix. Har gett upp själv men min lokala (HiFi-punkten!) leverantör strävar vidare. Någon gång efter den omedelbara releasen "fixade" H/K en "bug" som möjliggjorde att man kunde sätta vilken som helst av upplösningarna H/K stödde. Nu frågar förstärkarn efter displayen/projektorns upplösningar och då tar H/K den högsta upplösningen som båda "stöder". Nu vet jag inte om detta är det riktiga fallet MEN själv sitter jag med en PC-skärm som klarar av nästan alla upplösningar upp till 1200 MEN eftersom det är en PC-skärm så presenterar den endast PC-upplösningarna på H/K:s fråga. I mitt fall är det 480p som den högsta gemensamma upplösningen. Alltså har jag numera två "intelligenta" enheter som bär sig åt som två idioter >  Kolla vad projektorn har för upplösningar. Edra T.
Postad 13 april 2009 - 13:02
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Både projektorn och recivern stöder formaten 576p, 720p, 1080i och 1080p. Det är ju 1080p jag vill köra med.
Vad är det för "bugfix" du snackar om? Något som HK tog fram då? Är det något jag kan prova och isf hur?
Mvh.
Postad 13 april 2009 - 13:11
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta, hämtade nyss min 255a på posten efter att den varit vid Assist Workshop Göteborg. Så här skrev dom. Upgradering av mjukvara. Knäppningar kan uppstå vid växling av ingångskälla. Detta är normalt
Postad 13 april 2009 - 13:42
Rotelköpes
-
Rotelköpes
-
Användare
-
-
239 inlägg
... Tanken var kombinera 255an med en 990,men det blir inget av med det nu. Jag vågar helt enkelt inte köpa någon H/K mer, vilket är väldigt synd då jag verkligen gillar H/Ks ljud
Tack o hej då H/K
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta, hämtade nyss min 255a på posten efter att den varit vid Assist Workshop Göteborg. Så här skrev dom. Upgradering av mjukvara. Knäppningar kan uppstå vid växling av ingångskälla. Detta är normalt  Man kan alltså glömma 255 om man har tänkt köra pre out till HK 990? Lustigt att enheten överhuvudtaget har pre-out om den nu inte gör en snygg mutning vid ingångsväxling. Det fungerar liksom inte att mysa framför tv:n en onsdag kl. 23.30, byter källa och... POPP! - som väcker grannarna.  edit: Jag har en fråga gällande AVR 255 som rör möjlighet för bi-ampning. Under egenskaper på prisjakt => Ljudegenskaper => Adresserbara slutsteg, står Ja; För bl a möjlighet att bi-ampa högtalare. Nuvarande värde inskrivet av harmankardon - Sverige 2008-04-23 10:03:28. Jag letat i manualen men inte hittat något om detta. Enligt detta foruminlägg saknas denna möjlighet: Frågan gäller vad rubriken säger. Det är så att jag fått lite olika bud om huruvida 255án går att bi-ampa. Det bästa svaret borde man få från någon som gör det eller som försökt och misslyckats. Jag kör alltså 5.1 och har 2 kanaler kvar som jag vill nyttja för extra kraft till frontarna
Hej,
Jag undrade precis samma sak, då manualen inte nämner ett ord om detta så jag maialde H/K och fick svar att det inte är möjligt, eftersom H/K inte anser att bi-amp gör det bättre, utan den höga ström styrkan H/K är tillräcklig.
EK
Hur ligger det till egentligen?
Redigerat av Rotelköpes, 13 april 2009 - 15:16.
Postad 13 april 2009 - 21:54
Numbus
-
Numbus
-
Rookie
-
3 inlägg
Behöver hjälp med koppling!
Jag ska koppla in mitt Wii med en komponentkabel till min AVR 155. Jag har kopplat in ljudet till video 1 och RGB till component 1. Och sen har jag HDMI-out från receivern till TV:n. Men jag får ingen bild, bara ljud. Vad gör jag för fel?
Jag har ändrat i menyn till Comp v. 1 också.
Måste man ha component out in till TV:n för att component in ska fungera?
Tacksam för hjälp.
Postad 14 april 2009 - 13:29
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Tror inte AVR 155 kodar om Component till HDMI.
Så ja du får köra Component från h/k till tv`n oxå.
Postad 14 april 2009 - 20:25
sharpkarlsson
-
sharpkarlsson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
pratade idag med grabbarna där jag köpte min hk 255. De tyckte jag skulle uppdatera till den senaste versionen. Vad behöver jag köpa för att kunna uppgradera, alltså vilka kablar? och kan jag uppdatera från min bärbara eller måste jag låna hem en gammal dator? försökte komma åt den senaste versionen med de adresser jag hittat på denna tråd men verkar inte gå att få tag på den längre? någon som har den kvar på sin dator och kan skicka den?
Hoppas på svar!
Mvh Andreas
Postad 15 april 2009 - 09:03
Gorgeous81
-
Gorgeous81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag planerar att köpa en AVR-255.
I denna tråden verkar det ändå som om det varit mycket problem med maskinen.
Hur tycker folk det funkar nu för tiden?
Är folk överlag nöjda?
Den är ju trots allt utsedd till vinnare i många tester i tidningar och på nätet?
Gick först i tankarna att skaffa en Pioneer LX51, men kände att det var onödigt att lägga dom pengarna.
Det är klart en bättre stärkare än HK:n.
Det enda jag är ute efter är egentligen att kunna spela upp dom nya HD-ljuden och HDMI-ingångarna.
Bör jag tänka om, eller vad tycker ni?
Postad 15 april 2009 - 10:39
Unregistered08bad824
-
Unregistered08bad824
-
Amatör
-
-
71 inlägg
nu fungerar den skit bra!
Postad 15 april 2009 - 21:41
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag skulle absolut inte köpa någon AVR-255 i dagsläget eftersom det finns så många andra förstärkare i samma prisklass så det är ju lite korkat att köpa en som har har/haft mycket problem. Själv så kommer jag troligen sälja min AVR-255 och köpa en Onkyo TX-SR607 så fort den kommer in på lager. En stor fördel med Onkyo är att den har fler HDMI-ingångar och Audyssey vilket ger betydligt bättre ljud. H/K har något som heter EasySetEQ och det fungerar så pass dåligt så du får faktiskt sämre ljud efter att ha kört högtalarkalibreringen.
Det kan verkligen vara värt att kolla upp dom olika alternativen och inte bara lita på vad olika tidningar för det är oftast bara en massa skitsnack. Jag har haft min AVR-255 i snart 1 år och under den tiden har jag t.ex. varit tvungen att skicka in den på service för att fläkten började låta illa och uppdaterat firmware tre gånger och det är inte acceptabelt. Jag har ägt flera andra förstärkare genom åren och aldrig haft så mycket strul som med H/K så jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa någon av deras produkter
Postad 16 april 2009 - 05:54
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej!
pratade idag med grabbarna där jag köpte min hk 255. De tyckte jag skulle uppdatera till den senaste versionen. Vad behöver jag köpa för att kunna uppgradera, alltså vilka kablar? och kan jag uppdatera från min bärbara eller måste jag låna hem en gammal dator? försökte komma åt den senaste versionen med de adresser jag hittat på denna tråd men verkar inte gå att få tag på den längre? någon som har den kvar på sin dator och kan skicka den? Hoppas på svar! Mvh Andreas
Tjena. Om du kolla på mitt Inlägg #679 på sidan 23 så ser du vilka kablar jag köpte och det funka bra med dom. Om du har en seriell port på din dator så behöver du bara en seriell kabel och inte den usp-seriell adaptern. Och om du har en laptop så kan du kanske klara dej med än kortare seriellkabel. Det spelar ingen roll om du har en stationär eller bärbar dator. Bara kablen räcker till recivern. Kabeln jag har räcker ju 10meter från datorrummet genom köket in till vardagsrummet. Det tog ett tag innan jag hitta på firmwaren också. Men till slut så hitta jag den. Välj 255:an sen klicka på länken "uppdatering" tror jag den heter. Sen står det där.
Postad 16 april 2009 - 09:15
sharpkarlsson
-
sharpkarlsson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Okej!
då köper jag grejerna och testar, vore skönt och bli av med knäppandet. Tack för ett bra svar!
mvh Andreas
Postad 16 april 2009 - 18:11
RuneWebradio
-
RuneWebradio
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Okej! då köper jag grejerna och testar, vore skönt och bli av med knäppandet. Tack för ett bra svar! mvh Andreas
Du hittar firmware under: Product Support for HK AVR 255 --> Upgrades for Your Product.---------------------------------------------------------------------------------- Idag fick jag svar från HK sweden ingående mitt problem. Jag skrev detta till dom.Hej. Jag fick hem min AVR 255:a men jag kan inte byta upplösning till projektorn. Så jag provade att uppdatera firmware till den nyaste. Men nu kan jag inte ens välja en annan upplösning förutom 576p. Dom andra upplösningarna är mörka och inte valbara. Innan byte av firmware så kunde jag iaf välja en annan upplösning men den kunde inte byta till den. Och nu har ljudet slutat funka från digitalboxen efter bytet av firmware. Allt är kopplat via hdmi. Jag har provat byta till nyaste firmware 2ggr och båda gångerna va uppdateringen lyckad men probelemet kvarstår. Va kan vara fel? Dom svara.Hej!
Det låter som något gått galet efter firmwareuppdateringen. Det låter som din AVR-255 måste in på service. Jag har inget annat råd än att prova och uppdater firmware igen eller service.
Mvh Joakim
Men komigen, jag fick ju en helt ny får någon vecka sedan bara. Ska den in på service så fort man köp saker??? Man blir ju inte annat än, inte arg, utan besviken på varan man köpt. Jag ska prova uppdatera firmware igen när jag orkar men tror inte det hjälper då jag redan prova det 2ggr.
Postad 17 april 2009 - 00:41
Unregisteredccc4d785
-
Unregisteredccc4d785
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Som tidigare nämnt fungerar det för mig numera utmärkt att köra Dolby Digital-ljud mellan min laptop och AVR 255 via SPDIF, med hjälp av AC3Filter. Dock går det inte alls via HDMI. När jag meckade lite med det nu ikväll fick jag faktiskt Dolby Digital att fungera via HDMI. En gång. Efter det blev det bara den gamla vanliga PCM-strömmen. När jag bytte till SPDIF fungerade det, men då jag ändrade tillbaka till HDMI för ljudet blev det återigen bara en PCM-ström. Om jag testar Dolby-ljudet i Vista, genom Kontrollpanelen/Ljud/Egenskaper för Realtek HDMI Output (Format som stöds-tabben), så rapporterar AVR 255 att den tar emot en Dolby Digital-signal. Därför gissar jag på att det antingen är AC3Filter eller HDMI-växeln i receivern som sätter sig på tvären. Inställningarna i AC3Filter är likadana oavsett vilken utgång jag använder, med undantag att "Use SPDIF" är ibockat när jag kör SPDIF. Jag har prövat påde Media Player Classic Homecinema och Windows Media Player. Förvisso är det inget jättebesvär att köra med HDMI-kabel för bilden och optisk kabel för ljudet, men det känns smidigare att bara använda HDMI-kabeln för både ock när det "borde" fungera. Sitter någon här inne med tips på eventuell lösning?
Redigerat av Unregisteredccc4d785, 17 april 2009 - 00:46.
Postad 17 april 2009 - 13:11
riche76
-
riche76
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nu har jag uppdaterat och haft min på service.
De va tvungna att byta fläkt och dessutom gjorde de modifikationer på hdmi. Uppdaterade till nya firmware och jag blev glad när jag märkte att knäppningarna när jag byter kanal är borta.
Dock har jag också ett annat problem och det är brummet i subwoofern. Får verkligen inte bort brummet. Jag har provat koppla ur tv sladd med mera men det är aldrig det. Det enda jag kan göra som gör att den slutar brumma lite granna är om jag tar bort hdmi kabeln från recievern dvs den som går in i tvn. Skumt. Verkar som min tv sänder konstiga signaler in i hdmi till recievern? Kan detta stämma?
Ska tilläggas att alla sladdar kopplas in bakom i en ikea grendosa. Tror ni att jag behöver köpa en grendosa med överspänningsskydd? Kan detta vara problemet?
Eller har ni andra tips? Brummet är konstant och låter i hela rummet om jag har den på. Därav stänger jag av min sub hela tiden.. =( Subben är en av märket Canton.
Dock ang recievern igen blev jag mindre imponerad av att jag provade köra igång xboxen 360 via hdmi och märkte att endast pcm ljudet kom fram. Fick gå in i inställningar på xbox som man fick göra förut och ändra om dvs först analog stereo och välja 5.1 igen som den va inställd på. Detta gjorde att dolby digital ljudet kom tillbaka.
Mycket strul för en reciever tyvärr.
Skulle vara intressant och veta hur många av alla som sålts som varit inne på service?
Postad 17 april 2009 - 17:52
Unregistered7b682857
-
Unregistered7b682857
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det kan vara så att ditt brum beror på olika jordpotential i antennuttaget i väggen och jord i uttagen. Man kan lösa detta genom en jordavskiljare på antennsignalen. Detta finns bland annat hos Kjell & Co.
Hoppas att du löser det.
Postad 18 april 2009 - 14:47
Fredrik_A
-
Fredrik_A
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Problemet löst!
Redigerat av Fredrik_A, 21 april 2009 - 19:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|