Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 december 2008 - 08:14

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Hahaha ja det är fan skrattretande detta :D
6kpix för en digitalbox! Det är galet mycket oavsett om den kan spela in 1, 2 eller 3+ program samtidigt.

Postad 03 december 2008 - 08:16

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Enligt OnOff Kundservice (per telefon just nu)

4995 kr för box
3995 kr om man binder 24 månader

Dom vet att dom får den såld, med andra ord...

Postad 03 december 2008 - 08:18

antegbg
  • antegbg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Snackade åxå med Comhem nyss 4995:- utan abonemang.
24 mån. medium8 hd 3995:-
24 mån large 3995:-
Kunde inte heller välja nåt annat abonemang så det blev billigare, jag tänker då inte betala 4000:- med 2 års bindningstid.

Mvh Antegbg

Postad 03 december 2008 - 08:22

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Kunde inte heller välja nåt annat abonemang så det blev billigare, jag tänker då inte betala 4000:- med 2 års bindningstid.

Mvh Antegbg

Svårt det där... vill haaaa... :D
Men lite mycket pengar...

Och, som sagt. Dom vet att dom får den såld. Det märks tydligt på prissättningen...

Postad 03 december 2008 - 08:22

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ringde ComHem nu och fick följande priser:

4995:- rent utan utan abonnemang

24mån 8 Favoriter HD ger en rabatt på 1000:-, inget annat abonnemang ger någon rabatt!

Det gick inte att komma under 3995:- oavsett vilka abonnemang jag signade upp mej på.

Snackade nyss med kundtjänst och det är korrekt att 3995:- är det lägsta man kan komma ned på. Endast 24 månaders bindningstid gäller för att få någon rabatt. Däremot kan man välja Medium, Medium 8 Fav, Medium 8 Fav HD och Large för att komma ned till det priset, alltså inte enbart 8 Fav HD.

Däremot ger inte Canal+, Viasat Sport, TV1000, HD-paketet eller andra abonnemang någon som helst rabatt.

I ljuset av ovanstående blir det nog att antingen köpa utan bindning eller att vänta tills det kommer bättre erbjudanden.

(Med reservation för att Kundtjänst inte vet vad de pratar om :D )

Postad 03 december 2008 - 08:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Mvh Antegbg

Nej, fy fan! Jag hade också tänkt köpa boxen och visst har jag råd med 4000:- med 2 års bindningstid men det är fan inte värt det!
Hoppas inte en j*vel köper boxen så att dom blir tvingade att sänka priset!!!!

Postad 03 december 2008 - 08:23

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
En snabb kik på prisjakt säger att det inte är billigare någon annan stans heller...

Postad 03 december 2008 - 08:26

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Mvh Antegbg

Haha nej, det är verkligen rena rånet finns ingen chans i *piiiiip* att jag binder upp mig 24 månader till hos Comhem, 1000kr rabatt för 24 månader? ... skulle inte tro det va!? då betalar jag hellre 5k och slipper bindningstiden om det nu visar sig att boxen lever upp till förväntningarna (vilket jag betvivlar starkt). ComHem måste vara otroligt självsäkra i detta läge med tanke på prissättningen :D

Den som gapar efter mycket, välter ofta liten tuva ... om och om igen!

Postad 03 december 2008 - 08:26

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Uselt att priserna inte kommit upp på hemsidan än. Kunde inte hitta de hastigast iallafall...

Och lika uselt är det att priserna kommer att bli sådär höga som några här skriver om. Nej fyfan att binda upp sig på 24månader utan att knappt få någon rabatt.

Postad 03 december 2008 - 08:27

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Förresten inget konstigt med priserna. Dom följer bara traditionell prissättningsfilosofi, och vet att de som vill ha den nu är beredda att betala lite mer. Sen väntar dom och ser hur försäljningen går. Jag minns att jag avvaktade med att köpa en Ixus kamera när den kom eftersom jag var övertygad om att den skulle sjunka kraftigt i pris. Det gjorde den inte på flera år...

Postad 03 december 2008 - 08:28

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Nu finns manualen upplagd på svenska hos Com Hem: Användarmanual, Humax HDPVR-1000C (Sv)

Även specifikationer (enligt Barcom): Specifikationer (OBS: Tillför inget nytt såvitt jag kan se).

Den har även dykt upp under listan bland tillgängliga digital-tv-mottagare på Com Hem: Digital-tv-mottagare

--
Inspelningsbar HD-box - Humax HDPVR-1000C
Vår senaste digitalbox, en inpelningsbar HD-box med dubbla tuners. Du kan alltid spela in minst 2 program samtidigt, i tv-guiden ser du vilka program som är tillgängliga för ytterligare inspelningar. Svenska menyer och en snabb och användarvänlig programguide ( EPG ).
För beställning, kontakta kundservice på 0771-55 00 00 eller beställ i butik hos återförsäljare. (Cirka 450 butiker runt om i landet.)
--

När detta skrivs finns ännu ingen officiell prisuppgift tillgänglig via hemsidan. Ser lite surt ut med tanke på de senaste inläggen på föregående sida. :D

Redigerat av Unregisteredcd833335, 03 december 2008 - 08:29.

Postad 03 december 2008 - 08:30

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Uselt att priserna inte kommit upp på hemsidan än. Kunde inte hitta de hastigast iallafall...

De har väl inte priser på andra boxar heller på hemsidan vad jag kan se så det är väl medvetet att man måste kontakta dem för priser. På andra boxar står det ju bara vad den kostar utan abb och vad den kostar när den är som billigast men inte vilka alternativ som finns.

Postad 03 december 2008 - 08:33

gnuson
  • gnuson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Talade precis med comhems kundservice i telefon och den kostar 3995:- om man binder upp sig i 24månader, annars 4995.

Postad 03 december 2008 - 08:34

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Talade precis med comhems kundservice i telefon och den kostar 3995:- om man binder upp sig i 24månader, annars 4995.

Gäller priset oavsett vilken abonnemangsform man binder upp sig till?

Postad 03 december 2008 - 08:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Haha nej, det är verkligen rena rånet finns ingen chans i *piiiiip* att jag binder upp mig 24 månader till hos Comhem, 1000kr rabatt för 24 månader? ... skulle inte tro det va!? då betalar jag hellre 5k och slipper bindningstiden om det nu visar sig att boxen lever upp till förväntningarna (vilket jag betvivlar starkt). ComHem måste vara otroligt självsäkra i detta läge med tanke på prissättningen :D

Den som gapar efter mycket, välter ofta liten tuva ... om och om igen!

Väl talat! Ok att boxen kostar mellan 5-6k utan abonnemang, inte så konstigt faktiskt. Men WTF Com Hem!?! Vad tänker ni med?!? Eller tänker ni alls? Att ge max 1000:- i "avdrag" för att binda upp sig på 2 år är ju helt sjukt! Snacka om att bita sig själva i svansen ( hoppas jag att dom kommer göra med detta iallafall! )!
Jag menar vad kostar Humax "vanliga" HD box, ca 2000 utan abonnemang? Om du inte köper den av Com Hem d v s.
Köper du Humax CXHD 1000C av Com Hem kostar den 2995:- utan bindningstid, 1995:- med 12 månaders bindningstid och 995:- (!!) med 24 månaders bindningstid!
Med tanke på att den här boxen kostar betydligt mer utan bindningstid så tycker jag att dom f*n kunde bidra med mer än 1000:- om man signar upp sig på 24 månader! Bad! Bad!

De har väl inte priser på andra boxar heller på hemsidan vad jag kan se så det är väl medvetet att man måste kontakta dem för priser. På andra boxar står det ju bara vad den kostar utan abb och vad den kostar när den är som billigast men inte vilka alternativ som finns.

Väljer du "Small" så får du ingen rabatt men annars gäller http://www.comhem.se...digitalbox.html på dom övriga boxarna.

Postad 03 december 2008 - 08:38

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Ringde ComHem nu och fick följande priser:

4995:- rent utan utan abonnemang

24mån 8 Favoriter HD ger en rabatt på 1000:-

Det gick inte att komma under 3995:- oavsett vilka abonnemang jag signade upp mej på.

Även jag har varit i kontakt med Comhem och precis som "Chandler" så kom jag heller inte under 3995 kr hur jag än gjorde...sen tillkom även en fraktavgift på 97 kr. Men jag kunde inte hålla mig utan beställde en box ändå.

Får verkligen hoppas att den presterar nu som väntat med tanke på det höga priset!

Men hur som helst så trodde hon att boxen skulle komma till mig efter helgen! Passade även på att byta till 8 fav HD, kanske inte det bästa abbonemanget, men det får duga. Kan ju hoppas att dom pusslar ihop nån annan kombination i framtiden.

Postad 03 december 2008 - 08:51

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns ingen annan HD-PVR box på gång tex från Samsung som man kan använda till comhem?

Postad 03 december 2008 - 08:53

Unregistered70548d84
  • Unregistered70548d84
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Comhem är för sköna. De vet att de kommer sälja denna box även utan att ge några större rabatter vid bindning.
Fick samma priser jag: Medium, Medium 8 Fav, Medium 8 Fav HD och Large för att få en tusenlapp i avdrag.

Så Det lutar så klart åt att köpa den utan bindningstid.

Postad 03 december 2008 - 08:55

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
För er som vill fortsätta med vanliga "Medium" eller "Large" är det ju inte förbjudet att teckna "Medium 8 Favoriter HD" (för att få ned priset på boxen) och sedan "ångra sig" när man kommer hem och byta abonnemangsform då det alltid går att byta upp sig inom avtalsperioden.

Angående priserna har jag svårt att se varför någon skulle bedriva välgörenhet och skänka bort en extremt eftertraktad produkt som ändå kommer att vara slutsåld innan kvällen. Ni som håller hårdast i plånboken är ju inte tvingade att köpa nu, utan kan stället hålla ögonen öppna i början av nästa år :D

Det här är inget unikt fenomen. Titta exempelvis på Samsungs LCD-apparater där alla vet att "Vara först-premien" är ganska hög. Övriga har möjlighet att vänta en månad.

Postad 03 december 2008 - 09:12

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Ni som håller hårdast i plånboken är ju inte tvingade att köpa nu, utan kan stället hålla ögonen öppna i början av nästa år :D

Ska bli MYCKET spännande att se när priserna börjar sjunka! Jag väntade, som jag berättade i en tråd här tidigare, förgäves på prissänkningen på en kamera jag siktat in mig på.

Vis av erfarenhet ska jag nu störta in till stan och ställa mig i kö.

Vågar man sig till Elgiganten på Kungsgatan? De 500 första får köpa en annan box för 99 kr utan några som helst bindningstider, krav eller... nåt... Lär va en och annan där kanske?

Får se. Går kanske till PåAv ändå...

Postad 03 december 2008 - 09:21

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Ska bli MYCKET spännande att se när priserna börjar sjunka! Jag väntade, som jag berättade i en tråd här tidigare, förgäves på prissänkningen på en kamera jag siktat in mig på.

Jag vet inte men det känns inte riktigt relevant att gämföra Canons Ixus-serie som genomgående får bra betyg vart man än tittar med Humax och ComHems HD-boxar, den dagen jag ser deras HD-boxar med taggar som "Bra köp" "Bäst i test" hos en välrespekterad säljare (Utopi) så lägger jag ner.

Postad 03 december 2008 - 09:23

maca99
  • maca99
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Om man nu redan har ett Medium 8 favoriter HD, med 9 månaders bindningstid kvar, måste man då binda sig för YTTERLIGARE 24 mån för att få rabatt på boxen, eller räknas de 9 månaderna bort? Någon som hört eller sett något?

Lutar nog hur som helst åt att jag väntar med inköp. Det är väl dyrt, både med och utan bindningsrabatt...

Redigerat av maca99, 03 december 2008 - 09:24.

Postad 03 december 2008 - 09:25

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag vet inte men det känns inte riktigt relevant att gämföra Canons Ixus-serie som genomgående får bra betyg vart man än tittar med Humax och ComHems HD-boxar, den dagen jag ser deras HD-boxar med taggar som "Bra köp" "Bäst i test" hos en välrespekterad säljare (Utopi) så lägger jag ner.

*skratt* Ja, du... jag tänker att konkurrenssituationen ser lite annorlunda ut i de två fallen åxå.... Noll för Humax. Just nu iaf.

Tror jag skippar PåAv och går till Elgiganten istället. Jag har ett horn i sidan till PåAv sen dom lovade hjälpa mig till en taxi med en 50 tums GIANORMUS tv - och sen plötsligt dizzade mig så fort jag betalt... med orden "vi är så underbemannande nu, så jag måste ta nästa kund". Där stod jag med en sjövild 4 åring (som INTE ville vara i en butik) och detta monster till paket... med hakan nere i golvet...

Postad 03 december 2008 - 09:31

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Om man nu redan har ett Medium 8 favoriter HD, med 9 månaders bindningstid kvar, måste man då binda sig för YTTERLIGARE 24 mån för att få rabatt på boxen, eller räknas de 9 månaderna bort? Någon som hört eller sett något?

Lutar nog hur som helst åt att jag väntar med inköp. Det är väl dyrt, både med och utan bindningsrabatt...

Vad jag läst tidigare så är det 24månader till som gäller. Jag sitter i samma sist som dig, så man kommer väl sitta med 34mån till kvällen då :D

Postad 03 december 2008 - 09:57

Unregisterede057349e
  • Unregisterede057349e
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det skulle ju vara intressant om det finns bekräftade uppgifter på vad boxen kostar med 24M HD bindning hos OnOff, Elgiganten och Expert. Personligen fick jag se en prel kick på 1500:- tidigare i veckan hos en av dessa leverantörer, men det kan ju som sagt ha varit nånting dom bara la in för att dom inte visste just då. Det har faktiskt hänt att Comhems samarbetspartners har sålt billigare än Comhem själva.

Men jag har ännu inte läst någon här i tråden som har bekräftat priser från ovanstående leverantörer, eller?

EDIT: Läste precis ett tidigare inlägg där en hade varit i kontakt med OnOffs kundtjänst och fått samma pris....awwwww.

Redigerat av Unregisterede057349e, 03 december 2008 - 10:02.

Postad 03 december 2008 - 10:12

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Var precis och la undan en låda på Expert i Gallerian. (De hade inte packat upp de än, så jag får hämta den på lunchen).
4999:- var priset.

Lite brandfackla dock: Killen på Expert sa att de precis fått meddelande från ComHem om landsomfattande driftstöringar, vilket enligt honom betyder att boxen inte kommer fungera förrän i morgon kväll....

Vet inte vad jag ska tro, men med tanke på att det är ComHem, skulle det inte förvåna. Kan någon bekräfta?

edit- Det står ingenting om driftstörningar på ComHems hemsida i varje fall, så det kanske bara är svammel...

Redigerat av nohrborg, 03 december 2008 - 10:16.

Postad 03 december 2008 - 10:25

Unregistered1210
  • Unregistered1210
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Lite brandfackla dock: Killen på Expert sa att de precis fått meddelande från ComHem om landsomfattande driftstöringar, vilket enligt honom betyder att boxen inte kommer fungera förrän i morgon kväll....

Vet inte vad jag ska tro, men med tanke på att det är ComHem, skulle det inte förvåna. Kan någon bekräfta?

edit- Det står ingenting om driftstörningar på ComHems hemsida i varje fall, så det kanske bara är svammel...

Saxat från ett PM från ComHem:

"På grund av ett oväntat driftstopp hos vår säkerhetsleverantör Conax så kommer tyvärr inte dom nya HDPVR boxarna att komma igång hos kund förrän under kvällen på torsdagen (4/12).
Följande två alternativ gäller:

1. Icke befintlig TV kund som köper HDPVR skall informeras om att boxen inte kommer igång förrän torsdag kväll. Avtalen registreras manuellt och faxas till ÅF support på faxnr xx.
Com Hem kommer att kontakta dessa kunder via SMS så fort boxarna är inregistrerade och det är därför viktigt att ni fyller i relevanta mobilnummer till kunden på det manuella avtalet.

Box och kort lämnas ut till kund som vanligt

2. Befintlig kund som köper HDPVR skall informeras om att den inte kommer igång förrän torsdag kväll (4/12). Avtalen registreras manuellt och faxas till ÅF support på faxnr xx.
Com Hem kommer att kontakta dessa kunder via SMS så fort boxarna är inregistrerade och det är därför viktigt att ni fyller i relevanta mobilnummer till kunden på det manuella avtalet.

Box och nytt kort lämnas ut till kund precis som vanligt.

Kunden måste informeras om att hans gamla kort och box kommer att fungera fram t.o.m att HDPVR börjar fungera, När kunden får SMS från Com Hem kan han börja använda sitt nya kort och den nya boxen.

Vi beklagar naturligtvis det inträffade och jobbar hårt för att lösa den uppkomna situationen snarast möjligt.

OBS! detta gäller enbart vid tecknande av abonnemang med HDPVR, övriga tjänster berörs inte."

Postad 03 december 2008 - 10:27

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
är det någon som har sett ett erbjudande om boxen med 12 mån bindningstid någonstans?

Postad 03 december 2008 - 10:29

hagdahl
  • hagdahl
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Var nyss inne på Elgiganten, Kungsgatan, Sthlm. De hade tydligen störst tilldelning i Sverige med 60 boxar.
Priset är 4995 utan bindning eller 3495 med 24 mån 8 Fav HD.

Postad 03 december 2008 - 10:30

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Suck....

Varför blir jag inte förvånad...

Postad 03 december 2008 - 10:31

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt boxen UTAN bindningstid Va fan binda sig (Jag hatar det ändå)1000 spänn för att binda sig i 2 år är fanimej skandal snålt av Comhem 5097:- tror jag det blev med frakten och "pairningen "av mitt gamla HD kort ska gå automatiskt Kommer på Onsdag nästa vecka enl. comhem Så på Torsdag börjar gnället i forumet :-)
Och nya HD kanaler är det på gång enl kundtjänst hade det släppts ett pressmedelande idag He he det har dom sagt i 2 år nu ........
Hoppas at det funkar som det ska nu:)

Redigerat av Unregistered7a297b68, 03 december 2008 - 10:33.

Postad 03 december 2008 - 10:32

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Borttaget.

Redigerat av JoeV, 03 december 2008 - 10:32.

Postad 03 december 2008 - 10:41

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Var nyss inne på Elgiganten, Kungsgatan, Sthlm. De hade tydligen störst tilldelning i Sverige med 60 boxar.

Jo Comhem ska öppna en egen butik där till och med: "Idag öppnar Com Hem för första gången en egen butik. Det är en så kallad ”shop-inshop” som etableras hos Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Satsningen ska
bidra till ökad försäljning och bättre service till kunderna. Faller detta väl ut kan fler
mini-butiker komma att öppnas på andra orter runt om i landet"

Nu kom även priset upp på hemsidan - samma pris som tidigare konstaterats här.

"Kampanjpriset är 3 995 kronor när man samtidigt tecknar sig för Com Hems digital-tvabonnemang

”8 favoriter HD” med en bindningstid på 24 månader*.
*) Kampanjen pågår till och med 11 januari 2009.

"Härlig" kampanj där. Så man kommer inte få någon rabatt alls efter 11 januari om man binder upp sig för 24mån? Eller så blir rabatten 100kr efter det datumet.

Redigerat av Parabol, 03 december 2008 - 10:43.

Postad 03 december 2008 - 10:51

TheFox
  • TheFox
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

I så fall är ju Elgiganten 500 kronor billigare än Com Hem själva, som tar 3995 :- för samma abonnemangstecknande... Kan detta stämma?

Postad 03 december 2008 - 10:54

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

CH öppnar väl en butik på detta kontor idag

Postad 03 december 2008 - 10:54

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Prisuppgifterna verkar variera kraftigt. Jag kom just tillbaka från stan.

Elgiganten Umeå, 24 mån 8 Fav HD och Canal+ Total 12 mån Pris: 2190:-. Leverans under nästa vecka. (glömde fråga om enbart HD-paketet men 3-400kr dyrare är en rimlig gissning)

Expert Strömpilen Umeå, 24 mån 8 Fav HD Pris: 2490:-. Leverans på fredag. Med 12 mån Canal+ Total ytterligare 400:- rabatt.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 03 december 2008 - 10:56.

Postad 03 december 2008 - 11:06

Bira
  • Bira
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har precis vart hos expert och köpt en box för 2999:- med medium+HD 18mån bindning med dom 3 första månaderna fritt på mediumpaketet.

Postad 03 december 2008 - 11:07

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
PÅ vilken Expertbutik var det?

/Jocke

Postad 03 december 2008 - 11:09

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Elgiganten Umeå, 24 mån 8 Fav HD och Canal+ Total 12 mån Pris: 2190:-. Leverans under nästa vecka. (glömde fråga om enbart HD-paketet men 3-400kr dyrare är en rimlig gissning)

Expert Strömpilen Umeå, 24 mån 8 Fav HD Pris: 2490:-. Leverans på fredag. Med 12 mån Canal+ Total ytterligare 400:- rabatt.

Skitsnack! Jag ringde precis och pratade med Expert Strömpilen Umeå. De har inte några spikade priser än.

Postad 03 december 2008 - 11:11

Bira
  • Bira
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Sollentuna

Postad 03 december 2008 - 11:16

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har just köpt en box i ComHems butik på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm för 3495. Band mig på Medium i 2 år, står nu i telefonkö för att ångra mig och uppgradera till Large.

Fick en trådlös telefon på köpet.

Postad 03 december 2008 - 11:16

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Är du säker på att det var 18 mån? pratade med Expert och dom säger 24mån..
Sitter just och försöker deala med Expert om det...

/Jocke

Redigerat av joje20, 03 december 2008 - 11:17.

Postad 03 december 2008 - 11:19

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har just köpt en box i ComHems butik på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm för 3495. Band mig på Medium i 2 år, står nu i telefonkö för att ångra mig och uppgradera till Large.

Fick en trådlös telefon på köpet.

Kundtjänst gav mig priset 3995 på morgonen, dvs 500 dyrare. Konstigt!?

Postad 03 december 2008 - 11:24

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Skitsnack! Jag ringde precis och pratade med Expert Strömpilen Umeå. De har inte några spikade priser än.

Jag får för mig att butikerna lätt blandar ihop Humax HDPVR 1000C med Humax CXHD 1000C.

Kanske det skulle förklara prisuppgiften?

Postad 03 december 2008 - 11:35

Unregistereda7dc5ece
  • Unregistereda7dc5ece
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
kan bekräfta att boxen inte kommer fungera förrän imorogon. sitter med den hemma just nu och enligt CH kundtjänst så ligger problemet i att alla serienr till boxarna inte ännu är registrerade i system vilket gör det omöjligt för dem att paira dem. man slutar aldrig att förvånas över hur inkompetenta CH egentligen är...

Postad 03 december 2008 - 11:53

Unregisteredbdd665db
  • Unregisteredbdd665db
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Själv har jag varit runt på 4 olika elektronik kedjor på backaplan i Gbg på morgonen, inte en enda utav dom hade fått in dom i lager.
Frustrerande..

Postad 03 december 2008 - 11:58

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Blir till att vänta ut ett klart mer subventionerat pris typ 1995 med 24 månader så kan alla som hänger på låset köpa den för 3995 nu vilket patetiskt överpris haha för typ 4 värdelösa HD kanaler jo ja tackar ja.

Com Hem ni är på dagisnivå när det gäller HD, kan fortsätta med digital TV i ett par år till.

Postad 03 december 2008 - 12:01

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Jag får för mig att butikerna lätt blandar ihop Humax HDPVR 1000C med Humax CXHD 1000C.

Kanske det skulle förklara prisuppgiften?

Priserna jag fick var över disk kl 10.30 och säljarens egna beskrivning var "ComHems nya HD PVR som börjar säljas idag". Men visst, jag konfronterade en "kontakt" jag har i branschen (se tidigare inlägg) om varför Expert kunde sälja så billigt. Han påstår att de måste räknat bort sig och säljer med alldeles för låg marginal.

Nu var jag bara inne på Expert Strömpilen för att jag var nyfiken. 10 min innan hade jag beställt boxen på Elgiganten för 2190:-. Jag såg till att få priset och boxens benämning nedskrivet när jag hörde hur billigt jag skulle få den.

Alldeles nyss kom jag tillbaka från OnOff Umeå och de hade inga prisuppgifter klara men trodde att det skulle bli kring 3500:- med 24 mån abonnemang.

edit: Samtliga butiker har uppgett kring 4995:- som ordinarie pris utan abonnemang. De ska inte ha kunnat räkna på fel box.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 03 december 2008 - 12:03.

Postad 03 december 2008 - 12:04

OldBoys
  • OldBoys
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Expert Globen 2995 24 mån 8 fav HD

Postad 03 december 2008 - 12:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
hahahaha! Jag tycker att det verkar väldigt osäkert när det gäller priset ( MED bindningstid ) på denna box. Utan ligger den på ca4900:-.
Jag ringde precis till Expert i Uppsala och där var priset 2999:- med 8 Fav HD i 24mån.
Dock så verkar det som om många butiker inte ens fått in boxen utan får den imorgon eller fredag men det känns ju som det kvittar när det ändå inte funkar förrän imorgon.

Dessutom verkar återförsäljarna inte alls veta vad som gäller för oss som har abonnemag ( jag har 10 mån kvar på mitt 8 Fav och Canal+ Total ab. ).

Redigerat av BrittBastard, 03 december 2008 - 12:20.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.