Var läser du det förresten?
Redigerat av mattiassorman, 03 September 2009 - 15:27.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 03 September 2009 - 15:26
sweeet! Kan inte bli bättre
Var läser du det förresten? Redigerat av mattiassorman, 03 September 2009 - 15:27. Postad 03 September 2009 - 18:54
Såg ju trevligt ut, det där
Postad 04 September 2009 - 12:49
Någon som märkt att telefonen automatiskt byter till c: för sparade sms så fort man ansluter den med usb o kör mass storage? Kanske fixas i nya FW...
Postad 06 September 2009 - 06:28
Det är bara för att du har telefonen i precis mass storage. Då gör telefonen massminnet otillgängligt via telefonen. Det är samma sak som om du har installerat ett tema som du har aktivt i massminnet och väljer "mass storage", då väljer telefonen ett tema automatiskt som ligger på telefonminnet för att sedan när du kopplar ur luren återgår till ditt tidigare valda tema som ligger på massminnet.
Så har det varit på alla Nokiatelefoner jag haft hittills ivarjefall. Postad 07 September 2009 - 16:36
Någonting värt att vänta på!
Spotify for S60 Bara att hoppas på att det funkar på S60 v5, men det vore ju konstigt om det inte gör det. Postad 07 September 2009 - 22:20
Jag har nyligen blivit ägare till en N97. Då jag lyssnar mycket på ljudböcker så skulle jag vilja ha en separat spelare som kommer ihåg var jag senast lyssnade på senast. Är det någon som kan tipsa om vilken spelare som fungerar bra så är jag tacksam. / Dudde66
Postad 08 September 2009 - 07:43
Hej!
Min ringsignal ändras beroende på vem det är som ringer. Jag vill ha samma signal för alla. Vet någon varför? Jag har inte konfigurerat profilen för att ha olika ringsignaler till olika personer. Profilen är på Allmän, ringsignalen heter Tinker.aac. Any ideas? Postad 08 September 2009 - 10:45
Mobilvarianten kräver att man abonnerar på Spotify... Postad 08 September 2009 - 13:05
Jag har problem med att få telefonen att ligga kvar i WLAN hemma, hoppar ur efter några sekunder. Hos polarna som har WLAN där ligger telefonen kvar ända tills jag kopplar från deras WLAN eller när motagningen blir för dålig. Någon som har tips? Jag vill ju att telefonen ligger kvar i mitt nätverk när jag är hemma.
Postad 08 September 2009 - 14:28
Jo, det vet jag. Jag är dock redan premium-användare för att slippa reklam och för att få högre bitrate, så en mobilklient kommer lite som en present. Postad 08 September 2009 - 17:43
Verkar som om jag fixade det själv. installerade om den nya FW och ändrade krypteringen på mitt wlan till WPA istället för WPA2. Vet inte vilket av alternativen som fick det att funka. "har varit ansluten till mitt nätverk 1.5 timmar nu." Postad 08 September 2009 - 21:58
Jag vet att jag sett en programvara för att ladda hem bittorrent men kan inte hitta den. Finns det någon som vet om en väl fungerande applikation för s60v5?
Postad 09 September 2009 - 08:50
Jag har lite strul med ljudkvaliten när jag kopplar upp mig mot blåtands headset (testat den inbyggda i bilen och löst Sony Ericsson headset). Det låter ungefär som konstant dålig mottagning (trotts full signal). Någon mer som märkt av detta?
Postad 09 September 2009 - 12:12
Min sambo vill köpa en mobil med tangentbordet, vi har kollat på en del telefoner men N97:a verkar vara en lovande telefon.
Ska vi köpa nuvanarde moddllen eller vänta på den kommande N97 Mini? Redigerat av Lias08, 09 September 2009 - 13:16. Postad 10 September 2009 - 03:10
Jag har en E71 nu, men är sugen på en n97. Kanske fungerar mitt e71-trick på n97? Jag lägger helt enkelt in böckerna i pod cast-katalogen, varefter det fungerar precis så som du eftersöker. Postad 10 September 2009 - 09:34
för er som är jävligt trötta på den slöa webbrowsern som följer med kan jag starkt rekommendera den senaste beta versionen av Opera mini för N97:an...
om standard browsern är en sovjetisk traktor är Opera mini Enterprise med warpdrive 10. det är enormskillnad i hastighet...du kan backa sidor utan att skiten ska läsa in samma data igen.. testa. http://symbianworld....-now-available/ -- www.demowarp.se Postad 10 September 2009 - 15:52
Efter att ha haft ångest i valet mellan N97, Hero och iPhone föll valet på N97 när jag såg vad som skulle komma i den nya firmwaren 2.0 i oktober någon gång. Sen var det såklart ett plus att den har blixt och qwerty och är snyggast :-)
I vilket fall, jag beställde telefonen genom Tele2:s webbutik och fick den efter tre dagar, vilket var kanon. Mindre bra var att den hade mjukvara i version 11.0.021 och att den var spärrad så att jag inte fick uppdatera till den senaste 12.0.024! Efter kontakt med Nokias support så säger de att när den blir tillgänglig beror på när Tele2:s teknikledning bestämmer sig för att begära in uppdateringen. Supporten sa att det oftast sker mellan en vecka-en månad efter att uppdateringen släppts. Kan bara hoppas att det inte dröjer alltför länge! Med anledning av detta undrar jag vilken operatör ni har, vilken mjukvaruversion ni har och (om ni kommer ihåg) när ni uppdaterade den? Postad 10 September 2009 - 16:00
Min är låst på Telia men det funkar utmärkt bra ändå. Postad 10 September 2009 - 17:13
Är det någon som vet om man kan sätta tex Opera som standard webläsare?
När man öppnar länker för att ladda hem saker genom opera så öppnar den den vanliga webläsaren.. Postad 10 September 2009 - 18:27
När kommer mini egentligen? Postad 11 September 2009 - 10:06
N97 Mini lanserades i förra veckan. Länk Redigerat av Lias08, 11 September 2009 - 10:06. Postad 11 September 2009 - 15:03
Någon som vet en billaddare som fungerar? Jag har Nokias orginal, men jag bryter ihop på spiralkabeln.
Det bästa vore en 12V -> USB, men de jag har testat fungerar ej. Har även provat att byta kabel på Nokia-laddaren, samt mätt upp till identisk spänning och ström, men icke... Blir galen när som helst. Tacksam för tips! Postad 11 September 2009 - 15:18
Billaddare, hållare och väska finns på Ebay billigt, köpte mina för typ 100 med frakt ifrån Hongkong och funkar utmärkt. Postad 11 September 2009 - 17:53
Vilken är den senaste tillgängliga mjukvaruversionen till N97? Jag har en (så vitt jag vet) N97 som INTE är operatörslåst (köpt i en Telia butik men ingenstans står det att den är operatörslåst).
När jag kör OVI säger den att jag har senaste versionen (11.0.021) men här på forumet pratas det om 12 nånting... Postad 11 September 2009 - 18:38
Beställde en från Telenor idag.Suttit och velat att tag nu.Har i dag en N85 som jag är nöjd med-men pekskärm är ju att föredra.
Ska bli kul och se hur lång tid det tar innan den landar här. Postad 12 September 2009 - 06:09
Jag har haft telefonen i två dagar nu, den har hängt sig ett tjugotal gånger och nu när man försöker starta upp den säger den: "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren." Jag tänker reklamera telefonen men är det någon som vet ifall man kan göra någon sorts hardware reset så att den återställs till det läge den var när jag fick den?
Postad 12 September 2009 - 07:20
Låst ett tjugotal ggr? Låter inte så bra. Min lur har låst sig 2 ggr på snart 2 månader.
Enklast, och bästa sätt att göra en hardreset är följande: Stäng av telefonen, håll sedan in följande tre knappar på tangentbordet samtidigt som du startar telefonen: shift (knappen längst ner till vänster) + mellanslag + backspace (knappen högst upp till höger). Starta telefonen. Släpp inte knapparna förräns frågan om pinkod kommer upp. There you go! Postad 12 September 2009 - 07:48
Det fungerade. Kan det tänkas finnas något sätt att rensa massminnet - telefonen fungerar inte så jag kan inte gå in i den och radera som vanligt? Jag tänkte ifall det fanns någon knappkombination vid uppstart som gör att massminnet rensas?
Postad 12 September 2009 - 09:21
Kommer du in på massminnet ö.h.t?? Isåfall kan du ju välja "formatera" från menyn i telefonen.
Postad 12 September 2009 - 09:31
Jag lyckades radera en del från massminnet genom att göra ytterligare en hard reset och sedan koppla telefonen till datorn direkt efter att ha matat in datum och tid... Telefonen fungerar korta stunder innan den hänger sig - var i menyn finns valet att formatera massminnet?
Postad 12 September 2009 - 16:31
Efter en tredje hard reset lyckades telefonen hålla sig vaken tillräckligt länge för att jag skulle hinna plocka bort Facebook-widgeten på startsidan. Och nu verkar telefonen plötsligt fungera utan problem. Peppar, peppar... En annan sak: Jag vet inte om jag missförstått det hela men skulle inte kartor och körnavigering och gångnavigering vara gratis, och att bara själv röstnavigeringen skulle kosta? Men om jag väljer gång- eller körnavigering kommer det bara upp att det är en premiumtjänst och frågar ifall jag vill beställa den. Ska det vara så?
Postad 13 September 2009 - 08:48
För att formatera massminnet ska man väl t.ex göra så här: (har inte gjort det själv dock)
filhanteraren - dubbelklicka på E: massminne - val nere till vänster - scrolla ner i listan - Formattera minnet. Det borde ju funka. Kan inte säga helt hundra gällande röstnavigeringen då det är över två år sedan jag köpte min 3-årslicens, men jag har absolut för mig att du måste köpa den även för att få navigeringen utan röststyrning. Har för mig att jag innan jag köpte licensen endast kunde följa mig själv på kartan osv men ej själva navigeringen. På den tiden köpte jag en 3årslicens för ca 600 kr när jag köpte min N95-1. Den följer ju sedan med simkortet/telefonnumret så den funkar nu även på min N97:a. Känns som ett lite klipp man gjorde då när en 1-årslicens idag kostar minst lika mycket. Postad 13 September 2009 - 09:57
Det konstiga är att jag inte ens kan följa mig själv på kartan - jag knappar in destinationen, den säger "väntar på gps" och när jag sedan väljer "gå dit" eller "kör dit" säger den direkt att det är en premiumtjäns och att jag måste betala. Så jag kan med andra ord inte använda gps:n överhuvudtaget. Är det någon som kan använda "gå dit"/"kör dit" utan att betala?... Jag uppdaterade tidigare till Kartor 3.1 - kan det vara problemet?
En annan sak: Jag får inte telefonen att välja mitt lokala nät automatiskt när jag ska använda internet. Jag har lagt till det lokala nätet under nätverksdestinationer, som prio ett (telia är prio två); jag har också lagt in lokala nätet som standard under kopplingpunkter. Men uppenbarligen är det något mer jag måste göra för när jag väljer internet så säger att den kommer att koppla upp med Telia och den vill dessutom att jag skall godkänna Telia som framtida standarduppkoppling. Är det nån som nån aning? Jag har förresten formaterat massminnet, nu. Märkliga är att efter tre stycken hard reset så har telefonen fungerat klockrent. Inte en enda hängning. Postad 13 September 2009 - 12:17
Kommer det flera startskärmar i nya mjukvaran nokia säger ska komma 1:a oktober? Känns rätt begränsat som det är nu med bara en... Skulle vilja ha nåt liknande som android med åtminstone 3 st (gärna fler...)
Redigerat av rocky77, 13 September 2009 - 12:18. Postad 13 September 2009 - 12:55
Ang. kartorna så fungerade mina i typ en vecka eller något sen började den fråga om betalning när jag valde "kör hit". Men det finns ju alternativ det till det problem om man vill det. mvh Mattias Postad 13 September 2009 - 17:30
Ingen? Är 11.0.021 den senaste? (*#0000# visar vilken version ni har) Postad 13 September 2009 - 17:34
Nej v 12.0.024 har jag och det är den sista vad jag kan förstå.. Postad 13 September 2009 - 17:45
Det står säkert här nånstans i tråden men orkar inte leta
Jag ska köpa en ny mobil Valet står mellan Iphone 3gs och N97 vilken bör man välja ? Jag kommer att surfa en hel del skicka mms,sms samt spela nått enstaka kort blir det väl Så snälla nån guru hjälp mig vilken ska jag välja och vad är fördelarna med just den du tycker att jag ska ta // Blivande Prylbög Postad 13 September 2009 - 18:46
Vad sjutton gör jag för fel? Står att 11.0.021 är den senast när jag försöker uppdatera Postad 13 September 2009 - 18:47
kan man inte ställa in så att den ansluter wlan automatiskt? då det finns tillgängligt.
Postad 13 September 2009 - 19:13
Var uppdaterar du ifråN? Postad 13 September 2009 - 19:31
Någon sa att ifall telefonen är låst till en operatör så är det upp till operatören att godkänna uppdateringarna innan dom kan laddas ner. Min är låst till Telia och jag har 11.0.0.021 och kan inte heller uppdatera till version 12... Postad 13 September 2009 - 19:58 OVI Suite i datorn. Jag har också Telia, men ingenstans i telefonen eller på förpackning/kvitto står det att jag köpt en "telia låst mobil"... men du kanske har helt rätt, dom kanske har smygupddaterat programvaran Får ringa Nokia supporten under veckan. Postad 13 September 2009 - 20:20
Jag är helt övertygad om att det är Telia som är boven i detta drama. Kan tänka mig att det är skillnad på telialåst och teliabrandad lur.
Det går ju att lösa ändå genom att ändra produktkoden i luren. Har själv gjort det på min. Vill ju ha de nya uppdateringarna direkt. Innebär dock att, enligt vissa, att om man har otur så gäller inte garantin längre. Postad 13 September 2009 - 22:40
Är den verkligen Telia-brandad? Jag tror inte det. Telia-låst existerar inte i varje fall.
Men produktkoderna och firmware är ju lite random ibland. T ex så fanns ny mjukvara till vit E71 men inte grå E71 som jag hade. Jag tror att det bara är en sen firmware för en viss Scandinavia-produktkod. Postad 14 September 2009 - 08:56
Även om telefonen inte är låst till operatören så är det den som säljer telefonen som bestämmer när mjukvaruuppdateringar görs tillgängliga. Alltså, om du har köpt den genom Telia så är det Telia som avgör när de låter dig få uppdatera. Det går att kontrollera på Nokias hemsida http://europe.nokia....te/can-i-update om din telefon går att uppdatera (avgörs av en produktkod som står under batteriet). Samma sida bekräftar att 12.0.024 är senaste mjukvaran. Redigerat av harbollen, 14 September 2009 - 08:57. Postad 14 September 2009 - 10:33
Jag hittade problemet med att telefonen inte väljer mitt lokala nät automatiskt - den klarar inte att man har SSID broadcast disablat på routern. Det är ju inte idealiskt att behöva ha routern ropandes hela tiden, men det verkar vara enda sättet. Om någon har någon annan lösning på problemet så får ni gärna säga till... Postad 14 September 2009 - 15:22
Varför fungerar inte alarminställningar när man sätter telefonen (N97) på laddning ??? Ringer inte förrän man kopplar ur den.
Finns det något sätt att komma runt problemet eftersom Nokia inte verkar intresserade av att tipsa om lösning. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |