![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 06 december 2009 - 23:32
Postad 07 december 2009 - 04:28
Låter ju inte bra..
Hur har du använt tv och vilka inställningar ?
Demo ex ?
Postad 07 december 2009 - 07:46
...och få andra bildproblem istället?Då skulle jag sälja den å köpa en lcd
Som du säger så verkar tv:n vara defekt och då borde det vettiga rådet vara att försöka få sin tv utbytt, inte att byta till nån helt annan modell.
Postad 07 december 2009 - 09:09
Postad 07 december 2009 - 09:17
Hej igen!!! jag har nu haft en vittvätt på 24 timmar x 2 och det är fortfarande ingen förbättring. Det har definitift inte någon fosfor försämring. Linjerna på försämringen av svärtan i över och under kant är väldigt skarpa. Fan, hoppas det försvinner med en javla massa vittvätt. Vad tror ni?
Linjer från Ghosting är väl sällan skarpa? The plot thickens...

Ta gärna en bild. Det låter helmysko.
vill man slippa oroa sig för inbränningar så är det ett alternativ...läser man trådar här så finns det både pioneer,samsung som har bestående inbränningar och LG som har en hel del problem....inget alternativ är utan problem..beor ju på vad man är villig att leva med
Allt beror på hur man tolkar "bestående".

Postad 07 december 2009 - 14:57
Kan man se på dvd i 4x3-format utan att få gråa sidor...?
Postad 07 december 2009 - 15:13
För att göra om det grå till svart måste man in i service menyn. Annars är det mycket enklare om man har en spelare som lägger till svart på sidorna genom att placera 4:3 bilder i en 16:9 frame.Nu måst jag ställa en fråga.
Kan man se på dvd i 4x3-format utan att få gråa sidor...?
Postad 07 december 2009 - 16:12
För att göra om det grå till svart måste man in i service menyn. Annars är det mycket enklare om man har en spelare som lägger till svart på sidorna genom att placera 4:3 bilder i en 16:9 frame.
Är du helt SÄKER på det där med DVD i 4x3, och att kunna få svarta sidor i servicemenyn?
Jag har programmet som gör att jag kommer "in" i min KRP-500M.
Postad 07 december 2009 - 16:55
Har nyligen uppgraderat från en 4280xd till krp-500a och har bekymmer.
Tycker jag har samma problem både när jag tittar på tv som dvd och jag hoppas det är något inställningsfel och inte fel på tv´n, fattar bara inte vilken inställning jag ska ändra.
Vid snabba kamerarörelser tycker jag bilden blir diffus/suddigt på något konstigt sätt, kan nästan likna det vid att kolla ut genom sidorutan på bilen vid färd.
Upplever där emot inte att personer eller saker i rörelse får samma effekt.
Jag använder mig av inställningarna i TVC15´s inlägg på sid 9 i denna tråden till krp´n, min Marantz DV6001 har jag förnärvarande inställd på att skicka ut 720p & cd´s hdbox är inställd på 1080i.
nån som har något tips?
Postad 08 december 2009 - 09:52
Jag har inte gjort det själv då min Oppo fixar svarta sidor. Men enligt s.k. experter på ett visst engelskspråkigt forum så ska det gå.Är du helt SÄKER på det där med DVD i 4x3, och att kunna få svarta sidor i servicemenyn?
Jag har programmet som gör att jag kommer "in" i min KRP-500M.
Postad 08 december 2009 - 18:38
Postad 08 december 2009 - 21:35
Tycker de låter som fosfor åldrats ojämnt ?
Postad 09 december 2009 - 15:43
Redigerat av tosseracing, 09 december 2009 - 15:46.
Postad 09 december 2009 - 16:53
Vad menas med detta? TV4 sänder inte med svarta kanter upp&nere förrutom de fåtal tillfällen då de visar en 2.35:1 film. Brukar du alltid se dessa? Isåfall kör du troligtvis med fel inställningar.Det är formatet på tv tittandet som gjort det. Tv4 tex har widescreen format med svart nere och uppe.
Postad 09 december 2009 - 17:46
Tips med en ny plasma är ju att dra ner kontrast till hälften de första 100 timmarna..Minst
Ofta är de mesta uppställt på tok för högt..
Och inte ha svarta kanter utan utnyttja hela bilden ...
Finns inte så mycket att göra nu annat än nöta myrornas krig och dra ut bilden å hoppas på det bästa...
Det kan ta månader innan de går bort...Om det går bort
Redigerat av moparman, 09 december 2009 - 17:47.
Postad 10 december 2009 - 10:17
//Ola
Postad 10 december 2009 - 11:48
Du får koppla en nätverkskabel till TV'n sedan använda programvaran till din PC och få din TV att skicka ett mail till dig, då får du med den informationen.Finns det på något sätt man kan se hur länge tvn har snurrat?
Postad 10 december 2009 - 15:01
Postad 10 december 2009 - 17:45
Jag kör med konstrasten i botten, alltså 0. Finns det på något sätt man kan se hur länge tvn har snurrat? Eller ska man försöka sig på att göra en uppskattning?
//Ola
Jag tror du är lite överdrivet försiktig. Tv:n har redan i produktionen gått ca 200 timmar så den är inkörd.
Själv har jag haft min 600 A i en månad och kontrast i filmläge på 32, det enda jag varit noga med är att fylla hela skärmen även vid 2:35 film.
om du vill köra in den så varför inte använda dig av break in mönster och låta den gå i ett par hundra timmar. Att kolla tv med kontrast i botten är ju ingen njutning direkt

Postad 10 december 2009 - 17:54
Du får tänka på att du inte kan använda vilken mail adress som helst. För att TV'n ska kunna skicka ett mail så måste den komma åt en mailout server med port 25 öppen. De flesta webmail adresser funkar därmed inte, det enklaste är nog att köra med sin egen ISP's adress.Man tackar, då ska jag bara tanka ned programvaran någonstans då.
Postad 10 december 2009 - 19:17
Hmm! Ja det beror definitivt på att den inte haft hela bilden. Nu har den hela bilden. Felet var så patetiskt så jag spyr!!! Min box var inställd på 4:3. Kul!!!! NOT!!!! Man måste fan vara helt ###### dum i huvudet!! Det skär i mitt hjärta nu när jag vet att hela inkörnings tiden på min bebis har skett med fel inställning på boxer jäveln. Jaja, jag får väl slanta upp 30 lök till och köpa en ny om det inte går bort. Fan, fan, fan, fan!!!
Tålamod min vän. Du har tiden på din sida. Som någon sa; bränn på i fullbild ett par hundra timmar och "Hey Presto", teven är okej igen. Om inget går sönder så har du ett tiotal tusen timmar på dig att kunna se film och tv på.
Kan du "bränna" in en felaktig bild så kan du också "återbränna" dig tillbaks till nirvana. Börja ikväll.

Postad 16 december 2009 - 20:57
inte nån?Tjenare.
Har nyligen uppgraderat från en 4280xd till krp-500a och har bekymmer.
Tycker jag har samma problem både när jag tittar på tv som dvd och jag hoppas det är något inställningsfel och inte fel på tv´n, fattar bara inte vilken inställning jag ska ändra.
Vid snabba kamerarörelser tycker jag bilden blir diffus/suddigt på något konstigt sätt, kan nästan likna det vid att kolla ut genom sidorutan på bilen vid färd.
Upplever där emot inte att personer eller saker i rörelse får samma effekt.
Jag använder mig av inställningarna i TVC15´s inlägg på sid 9 i denna tråden till krp´n, min Marantz DV6001 har jag förnärvarande inställd på att skicka ut 720p & cd´s hdbox är inställd på 1080i.
nån som har något tips?
Postad 17 december 2009 - 10:42
Postad 18 december 2009 - 19:13
Postad 18 december 2009 - 19:20
Postad 19 december 2009 - 11:03

Postad 19 december 2009 - 11:29
Jag tror du är lite överdrivet försiktig. Tv:n har redan i produktionen gått ca 200 timmar så den är inkörd.
Själv har jag haft min 600 A i en månad och kontrast i filmläge på 32, det enda jag varit noga med är att fylla hela skärmen även vid 2:35 film.
om du vill köra in den så varför inte använda dig av break in mönster och låta den gå i ett par hundra timmar. Att kolla tv med kontrast i botten är ju ingen njutning direkt
Jämnfört med sonyn w2000 och tvn innan denna (Samsung UE6050) så är det en ren njutning iaf. Nu har ja kört långt över 200h med tvn, tror jag. Men jag kör alltid, eller nästan alltid med fullbild. Jag blir bara mer och mer nöjd med denna tv, det är nog det bästa köpet jag någonsin har gjort i elektronikväg.

Du får tänka på att du inte kan använda vilken mail adress som helst. För att TV'n ska kunna skicka ett mail så måste den komma åt en mailout server med port 25 öppen. De flesta webmail adresser funkar därmed inte, det enklaste är nog att köra med sin egen ISP's adress.
Tjena!
Jag har en egen mailserver så det är inget problem, ett större problem är dock att hitta det här programmet du nämnde tidigare. Kan någon ge mig en riktigt eller ett bra sökord.
Vore väldigt tacksam!
Postad 31 december 2009 - 16:49
Det är teven,har samma problem som sagt inget under direkt vid panoreringar:/
fått nån ordning på detta?
jag har inte löst det, tycker jag har testat all inst. typ 1000 ggr.
laddade hem testfiler, testdvd 1.08 från denna länk http://merifon.alter...rg/TestDVD.html
där finns ett test med pendlande klockor, ser inte klokt ut hos mig, är dock inte säker på att jag fattat testet rätt, du kanske också är sugen på att testa?
Postad 08 januari 2010 - 19:56

Postad 11 januari 2010 - 19:35
Postad 31 januari 2010 - 09:16

Postad 31 januari 2010 - 09:58
Nej jag har inte fått ordning på det,alltså 100 Hz läget är ju ett skämt på den här teven
Har satt upp min 4 år gamla Samsung Lcd tom. den har bättre bild vid panoreringar... Nja tycker den här teven är sjukt överskattad!
Om du köpt en Kuro för dess hantering av 100Hz så har din prioritering hamnat lite på sniskan. ..

Berätta mer om hacket. Är det ett jämnt hackande eller ett slumpmässigt hackande?
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 31 januari 2010 - 09:58.
Postad 31 januari 2010 - 10:27
Postad 01 februari 2010 - 09:40
Jämnt hackande eller hackande skulle jag väl inte säga. Mer att skärmen hanterar sido rörelser dåligt eller kasst om jag ska vara ärlig. Har du spelat på din? Alltså man ser ju fasen 3 saker som bara ska vara 1 när man tittar runt? Kolla på film o titta på bakgrunden snacka om oskärpa eller är det fosforspår man ser?
Jag spelar på min flera timmar om dagen, oftast FPS spel såsom MAG, BF1943 och snart BFBC2 när demot kommer igång. Jag har inte märkt av några större problem, då tyckte jag att jag hade mer problem med min förra samsung ue6050. Men jag ska prova koppla ps3an på min gamla sony w2000 för att se hur den ser ut.
Kör pure mode när jag ser på tv eller film och game mode när jag spelar, fast igår när jag spelade så körde jag på pure av någon anledning och jag tyckte mig inte ha några problem då heller. Men det kanske är jag som är överdrivet tolerant?
Postad 01 februari 2010 - 11:26
Nej jag har inte fått ordning på det,alltså 100 Hz läget är ju ett skämt på den här teven
Har satt upp min 4 år gamla Samsung Lcd tom. den har bättre bild vid panoreringar... Nja tycker den här teven är sjukt överskattad!
Låter ju mycket märkligt...? Får själv helt perfekta panoreringar på min KRP 500 M? Är du helt säker på att du ställt in Drive mode och Pure Cinema korrekt?? Själv kör jag:
PS3 (1080p), Toshiba EP35 (HD DVD och DVD, 1080p) och X360 (720p): PC =Advanced, DM=1
Comhems Humax HD PVR (digital-TV, 1080i) = PC= OFF , DM= 2...
och dessa inställningar fungerar alldeles utmärkt, oavsett om det gäller sportprogram på TV eller snabba actionspel på 360n...
Postad 01 februari 2010 - 11:56
Digital-TV (1080i):
AV Selection: USER
Contrast: 34
Brightness: +3
Color: +1
Tint: 0
Sharpness: 0
Color Temp: Mid-Low
Gamma: 2
Pro Adjust:
Pure Cinema
Film Mode: Off
Text Optimization: Off
Intelligence: Off
Picture Detail:
DRE Picture: Off (använder dock "Low" vid vissa sändningar, som t ex fotboll och hockey...)
Black Level: Off
ACL: Off
Enhancer Mode: 2
CTI: Off
Color Management:
R 0
Y +2
G 0
C -1
B 0
M -2
Color Space: 2
Noise Reduction:
3DNR: Off
Field NR: Off
Block NR: Off
Mosquito NR: Off
Screen Size: Full 1
Drive Mode: 2
Power Save Mode: Standard
Orbiter: Mode 1
Blu-ray och HD DVD/DVD (1080p):
AV Selection: USER
Contrast: 34
Brightness: +3
Color: +1
Sharpness: -2
Gamma: 2
Pro Adjust:
Pure Cinema
Film Mode: Advanced
Picture Detail:
DRE Picture: Off
Black Level: Off
ACL: Off
CTI: Off
Color Management:
R 0
Y +2
G 0
C -1
B 0
M -2
Noise Reduction:
Screen Size: Dot-by-dot
Drive Mode: 1
TV-spel (720p):
AV Selection: Standard (gillar inte alls "Game"-läget...)
Contrast: 38
Brightness: -4 (OBS! Har ställt in både min PS3a och X360 att visa RGB = Limited, eftersom jag tycker detta blir bättre än "RGB = Full" och inte lite mkt "black crush" effekt. Dock måste man dra ner ljusstyrkan för att få schysst nivå på det hela...)
Color: +14 (yep, gillar färgglada spel!

Sharpness: 0
Gamma: 3
Pro Adjust:
Pure Cinema
Film Mode: Off
Picture Detail:
DRE Picture: Low
Black Level: On
ACL: On
CTI: On
Color Management:
R 0
Y +2
G 0
C -1
B 0
M -2
Noise Reduction:
Screen Size: Full 1
Drive Mode: 2
Postad 01 februari 2010 - 20:47
Ajzman: Menar du att man ska använda sig av pcmode?
Javisst, använder du PC (Pure Cinema) på fel sätt så kommer det se skumt ut (t ex funkar inte "Advanced" speciellt bra med vanlig digital-TV, då kan det börja hacka).
För spel så ska dock PC-lägena inte ha ngn betydelse eftersom dessa lägen endast påverkar 50Hz material (TV, video, film) och där känns det ju lite konstigt att det "hackar" för dig? Har du testat att ändra din X360 eller PS3 till 720p i st f 1080p för att se om det hjälper?
Postad 02 februari 2010 - 10:25
Postad 02 februari 2010 - 12:29
PC-lägena påverkar andra signaler än 50 Hz. Det är väl Drive Mode som inte gör nån skillnad på annat än 50 hz.
Ah, sorry, blandade ihop dessa. Men PC-lägena bör hursomhelst inte ha ngn påverkan på spel, eller hur? Har själv testat med både Advanced, Standard och Off när jag lirat X360 och PS3 och inte märkt ngn som helst skillnad.
Postad 02 februari 2010 - 12:38

Postad 02 februari 2010 - 12:48
Dom bör inte ha det ja...
Vet inte hur det funkar på G9 men man kan ju prova att på spel köra det säkraste kortet och köra "Off".
Jo, jag kör alltid spel med PC = Off (även om jag som sagt inte märkt ngn skillnad med de andra PC-lägena).

The 4 Rings: vilken Pure Cinema-inställning använder du när du spelar (eftersom du upplever problem med sidorörelser)? Har du testat med Off kontra Advanced t ex? Och att ställa in Xboxen eller PS3an på 720P?
Redigerat av ajzman, 02 februari 2010 - 12:49.
Postad 04 februari 2010 - 18:44
Redigerat av The 4 Rings, 04 februari 2010 - 18:44.
Postad 05 februari 2010 - 16:37
Kör med Off på pure cinema läget,spelar du 360? Kör med 720p
Yep, samma här. Men du får alltså, trots detta, problem med panoreringa/sidorörelser? Sjukt skumt...??
Postad 05 februari 2010 - 17:03
Postad 07 februari 2010 - 12:05
Vad spelar du för spel?
Jag spelar allt möjligt...

http://www.avforums....tml#post8904949
Kan du ge ngt exempel på spel där dessa hackiga sidorörelser förekommer?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar