Omstart kanske
Starta om Media servern behövs efter du lagt in dom i WEB.conf och glöm inte att
spara i WEB.conf innan du går ur den ...
Små, enkla men ack så viktiga saker!
Det är ju oftast små "skitgrejer" som gör att det inte funkar.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
109 relaterade trådar
Postad 22 January 2009 - 09:41
Små, enkla men ack så viktiga saker! Det är ju oftast små "skitgrejer" som gör att det inte funkar. Postad 22 January 2009 - 09:46
Man tackar för de snabba svaren.
Nu ska jag testa det när jag kommer hem. //Andreas Postad 22 January 2009 - 18:22
Nu har jag lagt in en massa radio och tv kanaler... Får inte tv kanalerna att funka alls. Några radiokanaler funkar bre medans T ex p3 lägger av efter 5 sekunder och det står ett nätverksfel har inträffat! Är det någon som har samma problem?
Postad 22 January 2009 - 19:26
Nja, jag får Canal 7 att funka mfl men inte de norska tv kanalerna. P3 funkar fint men inte tex Mix Megapol.
Inte för att det gör så mycket då man har en radio tuner på förstärkaren, men ändå. Prövade att köra min första mkv fil och det fungerade på första försöket. Sånt kan göra en tårögd ibland. Postad 22 January 2009 - 19:31
Ooops! Blev visst två inlägg.
Redigerat av Unregisteredb33ec5bc, 22 January 2009 - 19:32. Postad 23 January 2009 - 11:31
Bra program detta, till och med jag fick igång det. Jag fick också hackande uppspelning på någon film
Postad 23 January 2009 - 16:47
Finns det nån bra sida som listar all url adresser till svenska radiokanaler?
Postad 23 January 2009 - 17:21
Du hittar ganska många i den här tråden: http://ps3mediaserve...ic.php?f=2&t=31 Postad 23 January 2009 - 20:16
Finns det ett sätt att ändra text storleken som det
är nu tar den ju upp halva bilden ju Postad 24 January 2009 - 10:49 Transcoder Settings -> MEncoder -> nästan längst ner, Font Scale.. sänk den lite Postad 24 January 2009 - 16:21
Nu har jag skaffat en router här hemma, så nu funkar det utan problem. =)
Har testat med en 1080p film i lossless inte ett ända lagg =) Postad 25 January 2009 - 20:10
Skaffade mig en ps3:a igår, kopplade upp mig mot PMS,,,,PATANG så satt det där,,,,funkade klockrent för en amatör som mig. Kan bara tacka för ett sådant kanon program.
Provade mina 1080p filmer som gled in i tv:n som margarin i en het stekpanna. Postad 25 January 2009 - 20:13
Hejsan... Jag har kört med TVersity ett tag innan jag fick höra om denna som skulle vara bättre..
Problemet är dock att när jag hade installerat programmet kunde jag inte öppna något annat än Start menyn på datorn.. Nån som vet varför??????? Postad 27 January 2009 - 18:15 Förlåt en stackare men har inte tid skumma igenom alla 23 sidor här nu. Förstår jag rätt om ps3 med detta program kan streama mkv filmer trådlöst med subtitles ? Om någon orkar svara på detta skulle jag bli jätteglad inte så lätt för en amatör hitta/förstå allting Fungerar vanliga divx filmer med svenska subs med ?. Lite sugen köpa en sån där hd dune dmi center (bluray+media center) men om det går streama mkv+divx med subs så verkar ju ps3 lika bra + att man kan spela på den! mvh Postad 27 January 2009 - 19:45
Det är det som gör ps3mediaserver så mkt bättre än tex tversity.
Har kollat på flertalet mkvfilmer med subs, sen v1.0.3 är det inga problem alls längre... Postad 27 January 2009 - 20:07
Varför hackar filmerna så otroligt? Det tar 15 min att skicka över filmen och se den från ps3 hdd. Trådlösa kapaciteten borde ju räcka till då då filmen är 2 h
Postad 27 January 2009 - 21:31
Alltså, det trådlösa är bara att glömma i det här fallet, PS3an har väl max 54 mbit/s om allt är optimalt och inget stör, verklig hastighet är nog närmare hälften, står datorn dessutom på trådlöst till routern så blir det ännu mindre tillgängligt för filmen att nyttja.
En 1080p film tar med lätthet upp 90+ mbit/S, en 720p kan nog klara sig med betydligt mindre, kanske 35+ mbit/s. Trådat eller hack eller kanske ingen subtitel så funkar det nog... Postad 28 January 2009 - 04:29
Suttit med detta programet hela kvällen nu å måste säga att allt funkar över förväntan, skönt att slippa bränna ut filmer.
Är det verkligen "äkta" 5.1 som skickas till PS3an och inte nån uppskalad 2.0 version? Tycker det låter lite konstigt ibland. Postad 28 January 2009 - 08:09 Är det 5.1 i mkv:n så blir det 5.1. Dock kan det finnas begränsningar i Mencoder som gör att det kanske kan låta lite lustigt ibland. Eller så är källan så komprimerad att man ändå inte hör skillnad på 5.1 och stereo. Postad 28 January 2009 - 08:12
Endumen ... eller nån annan ...
Har du testat "wav" med 5.1 kodat dts ljud och DD5.1 ... Får det inte att funka med PMS , filerna är inte korrupta och jag har testat att spela dem "på annat sätt"... ( Tex XBMC ) så jag vet att de funkar ... har jag tur så får jag en del filer att gå igång med PMS med typ "rosa brus" som resultat .... Likadant med en del "ape" filer ... De flesta fungerar med PMS men inte alla och likadant med de... de är inte korrupta... Har HDMi stärkare som klarar de flesta format.... Redigerat av SunfireTHX, 28 January 2009 - 08:14. Postad 28 January 2009 - 08:27
Tycker detta är det bästa som hänt PS3 på länge, nu fungerar den äntligen som Media Server! Snabb och enkel att använda, lätt att hitta filer på datorn. Jag har inte hunnit testa allt för mycket, men jag har fått lite olika resultat med textningen på iso/img-filer. Med vissa filer så funkar det utmärkt, med andra så blir det ingen text, trots att jag vet att det finns. Jag har ändrat subtitles language priority i Mencoder till "sv,swe,eng", någon som har haft samma problem?
Redigerat av Veritas, 28 January 2009 - 08:27. Postad 28 January 2009 - 11:39
1.3 är inte alls bra för mig
filmer har slutat att fungera ingen subtitle.. kör med 1.02.1 eller va den heter, funkar helt klart bäst (: Postad 28 January 2009 - 13:17
Ok, det kanske är det som är problemet för mig? Jag laddade mer och installerade igår och har antagligen senaste versionen... Postad 28 January 2009 - 13:42
Icke. Kör du 1080P så tar det maximalt uppåt 50 Mbit/s och 720P långt mycket mindre, det senare är inga problem att streama trådlöst medans 1080P får hänvisas till kabel. Kan som en parentes meddela att du aldrig ens får ut 90 Mbit/s ur vanlig CAT5-kabel. Postad 28 January 2009 - 14:21
Rekommenderas det då att använda CAT6-kablar mellan dator-router-PS3 eller är det helt onödigt? Postad 28 January 2009 - 14:32
Kablat är alltid bäst. Men det kan fungera mycket bra med trådlöst oxå om du inte har en massa väggar eller andra störningsmoment i vägen. Postad 28 January 2009 - 14:44
För den som sitter med switchat (ej med router) nätverk hemma ohch har problem med lagg och hackigheter vid strömmingen så kan jag rekomendera en guide jag hittade på ett annat ställe. Byt ut xbox i texten mot PS3 bara.
http://forum.psxcare...ead.php?t=10713 Funkar finfint för mig med BBB fiber hemma. Postad 28 January 2009 - 15:38
Jo, att kablat är bäst förstår jag men min fråga var mer om det är nödvändigt med CAT6-kabel eller om man klarar sig med CAT5 vid streamad 1080P? Postad 28 January 2009 - 15:50
Blir ju inget snabbare för att du byter kabel. du måste ju ha gigabit-switch också för att kunna dra nån nytta av det. Räcker även med Cat5e-kabel för gigabit, även vanlig cat5 funkar på kortare avstånd.
Postad 28 January 2009 - 16:27
Det är precis som Håkan ovan säger. Anledningen till att jag nämde CAT5 var för att CalleNl påstod att 1080P-video skulle kräva en bandbredd på minst 90 Mbit/s, vilket inte alls är sanning, och det fungerar inte med CAT5 över 100 Mbit/s NIC. Det som ligger närmare sanningen är väl att man kan utnyttja runt 60-70 Mbit/s på en sådan trådburen anslutning och det räcker och blir över för 1080P-material. Hoppas jag lyckades vara tydligare Redigerat av zinned78, 28 January 2009 - 16:28. Postad 28 January 2009 - 16:58
Man ska enligt uppgift kunna köra med en korsad kabel kopplad direkt mellan PS3 och dator? Postad 28 January 2009 - 18:04
Jag har ett problem, när jag har ställt in alla inställningar som jag vill ha det ich trycker på save knappen, så skall ju allt sparas? Men när jag stänger ner programmet och sen skall öppna det igen är alla mina gjorda inställningar borta, fattar inte vad som är fel, har installerat om programmet , men det hjälper inte,,någon som har detta problem, någon som vet hur man fixar detta.
Vore tacksam för hjälp. Mvh Postad 28 January 2009 - 18:29
Du kanske har gjort samma sak som jag gjort många ggr? Startat mediaservern, klickat på krysset för att stänga. (den blir egentligen inte stängd utan lägger sig nere vid klockan till höger) Startat media servern igen och gjort dina ändringar.. du har då 2 instanser igång. Kolla så att du inte har 2 instanser igång när du ändrar/sparar. Redigerat av snav, 28 January 2009 - 18:30. Postad 28 January 2009 - 19:24
Har letat/funderat i månader vilken mediaextender som är bäst för mig då min 1,5 år gamla acer aspire saknar dvi/hmdi ut.
Sen såg jag det här programmet komma och voila jag ville ha en ps3 som man dessutom kan spela på. Men så har vi problemet med hdmi kabeln. Visst överväger att köpa den ändå för ska ju fungera streama musik,foton,DVD,Xvid osv trådlöst utan problem. Men vore ju kul om det gick med 720p/mkv filer med(min tv stöder bara 720p så räcker för mig). Fick lite hopp då jag läste om den korsade nätverkskablen om jag förstått rätt.Någon som testat som kan säga om det fungerar och är hyffsat lätt för en nybörjare Btw spotify vore ju guld att kunna streama men går väl inte ? Postad 28 January 2009 - 21:36
Kan någon bekräfta!!
Behöver datorn som PMS är installerat på kunna spela upp (prestanda mässigt) 1080p för att man ska kunna stream det till ps3an? Postad 28 January 2009 - 22:09
Inte om du ska transcoda och få med svenska undertexter i en 1080p macka, då kör den gärna upp över 100mbit/s. Men en 1080p med inbakade undertexter som inte måste "bakas" om går bättre! Postad 29 January 2009 - 00:20 När vi börjar närma oss 100Mbit så är det inte bara kablarna som är att tänka på. Bara för att man har en gigabit switch/router så har de troligtvis lägre throughput. Ska du över 100Mbit får man lägga över 1000kr (inkl N-wireless), 299kr routern duger inte här. Postad 29 January 2009 - 00:39 Lite jobbigt att behöva kolla upp PS3ans IP varje gång bara. Det finns en mängd andra sätt. TItta t.ex. här: http://bbbfaq.gunnar...an_mina_datorer För mig fungerar det som sagts så länge både PC och PS3 går på sammma BBB gateway, då fattar antingen modemet eller min swtich att trafiken ska gå lokalt. HUr jag får mina enheter att gå på samma gateway skrev jag några inlägg tidigare. Har funderat på att koppla om till router och köra LAN för att få mediaservern att fungera bättre, men vill helst undvika problemen med alla portar man måste öppna osv för andra program. Postad 29 January 2009 - 07:57
Det är ju bara att öppna alla portar i så fall, så har du det som du har idag. Postad 29 January 2009 - 17:13 Nja eftersom PCn och PS3 då hamnar bakom NAT så måste man ju bestämma vilka portar som ska gå till vilken enhet. Postad 30 January 2009 - 08:31
Har en fråga som kanske ställts någonstans innan i forumet, men går det att få fram undertexterna på iso filer eller img filer, alltså från DVD filmerna. har inte lyckats hittils.
Vore tacksam för svar Mvh Postad 30 January 2009 - 09:14
Jag har fått det att fungera lite bättre genom att lägga in: sv,sve,swe,swesub,swedish,svenska,eng ...under Transcoding settings/MEncoder/subtitle language priority. Vet inte om alla behövs. Dessutom, på samma flik: ISO-8859-1 ...under Subtitles codepage. Alla img/iso fungerar inte, särskilt inte dem med "hemmagjord" textning. Men nu fungerar iaf de flesta. Någon som vet om man kan använda wildcards, t ex *.* i Sub language priority? Det verkar som att en del textningar har döpt till annat än de vanliga "sv" och "swe" (m fl) och därför så hittar inte programmet texten. Redigerat av Tomas L, 30 January 2009 - 10:07. Postad 30 January 2009 - 09:14
Jag tänkte läsa igenom denna tråd igen till helgen då jag ska sätta upp allt, men chansar med en fråga här ändå:
Kan någon posta inställningar för bästa bild & ljudkvalité? Jag har en Core2Quad m 2GB ram, Vista samt en DLink-655 router, kablat hela vägen. Tack på förhand! Postad 30 January 2009 - 09:18
"Lossless, crazy bitrate" det är allt du behöver veta. Du kan oxå skumma igenom första och andra inlägget i den här tråden: http://playstation-3...rum/t11182.html Redigerat av endumen, 30 January 2009 - 09:23. Postad 30 January 2009 - 09:47
Underbart.... tack för det! Jag har precis köpt mig en PS3:a så nu vet jag vad helgen kommer innehålla Postad 30 January 2009 - 09:47
Tack så mycket för ditt svar, testade på ett par iso filer, men det funkade ej, kan ju vara som du sa att filmer där folk lagt in texter själva inte funkar. Skall testa på andra iso senare. Postad 30 January 2009 - 10:09
Jag använder min dator först och främst som "jukebox" för mina DVD-filmer, det är enkelt att ha alla filmer tillgängliga via PS3:ans fjärrkontroll.
Glöm inte att spara inställningarna, jag brukar dessutom starta om servern efter att jag har gjort ändringar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |