Spekulationer om Sonys kommande fotoprodukter
Postad 12 August 2009 - 12:06
Postad 12 August 2009 - 12:49
Postad 12 August 2009 - 15:00
I så fall känns det som en felsatsning av Sony. Att använda sina vanliga dSLR:er för att fota fotboll i skymningslljus blottlägger ju snarare deras svagheter än stärker varumärket.Dessa rykten uppstod då över spekulerande fanboys tolkade texten. SONY var lite halvt otydliga och så uppstod dessa galna rykten.
Jag upprepar igen m det är _video_kameror med ExmorR som skall visas upp , samt vanliga dSLRs etc.
För min del hoppas jag fortfarande att holländske Nico & Co har rätt i att a500/550 ska komma om några veckor laddade med ny fin Exmor R. Men jag är å andra sidan en obotlig optimist
Postad 12 August 2009 - 19:46
Now, AFAIK, a long anticipated fast tele prime lens was postponed (once again) and will be hopefully announced in the first half of 2010 and i sincerely hope it will not be a silver color only.
Länk
Postad 13 August 2009 - 19:29
Postad 14 August 2009 - 12:46
Får hoppas att det är så. Den som väntar på något gott..Jag tror snarare att inte linsen presterar top notch än och ett sådant flaggskepp kommer de inte spotta ut sig bara för att det skall finnas med i sortimentet, vilket är bra.
Postad 15 August 2009 - 18:31
Postad 15 August 2009 - 22:06
Ljusstarkare än så blir det nog lätt klumpigt att hantera 500mm.
Postad 16 August 2009 - 12:26
Menade inte så mycket "gott" i köpbemärkelsen som jag menade "fin att titta på och bra för Sonys utveckling".Tror få här väntar på "nått gott" med denna nya lins.
. För knappas är någon av oss här är spekulanter på den i alla fall gissar jag då den säkert inte blir gratis .. Eller ens billig. Utan man kan väl gissa på att priset börjar vid svindyrt eller dyrare ändå..
...
Postad 16 August 2009 - 13:31
Specs:
■15.2MP CMOS Exmor R sensor
■CF/memory stick
■ISO 100-12,800
■6.5 fps
■Integrated Wi-Fi
Låter som en perfekt kamera för mig.
Dyxum
Photorumors
Postad 16 August 2009 - 15:12
Å den ska tydligen ha Exmor R sensorNu har det börjat cirkulera rykten om en DSLR-A800 och om ryktena stämmer så skall den ha följande spec:
Specs:
■15.2MP CMOS Exmor R sensor
■CF/memory stick
■ISO 100-12,800
■6.5 fps
■Integrated Wi-Fi
Låter som en perfekt kamera för mig.Förutom wi-fin då (den kan de lika gärna skippa).
Dyxum
Photorumors
Postad 16 August 2009 - 16:47
Postad 16 August 2009 - 18:30
Postad 16 August 2009 - 19:20
Postad 17 August 2009 - 12:52
Fast nog tycker jag att det borde komma en a800, blir ju konstig numrering av Sony annars om de släpper en a850 (det känns i alla fall troligt att den är på ingång) utan en a800. De har inte gjort på det viset tidigare. Eller släpper de en a850 som är en bantad a900 nu för att senare släppa en a800 som då är en ännu mer bantad FF?
Å andra sidan har jag irriterat mig på Sonys numrering tidigare. Som att varför i hela friden de stegade med 30 i a230/330/380-släppet. Ska de fortsätta stega på detta viset har de inom kort avverkat de tresiffriga serierna, alldeles lagom till att folk har lärt sig vad man kan förvänta sig av en kamera med ett visst nummer. Ingenjören i mig protesterar instinktivt mot sådant, känns så urbota kortsiktigt.
Sony Ericsson gjorde ju samma sak tidigare med att ta stora steg i numreringen och nu har de modeller med beteckningar som W995 i ena ändan när serien börjar ta slut och G502 i andra ändan för att ta det lite försiktigare i början. Så det kanske kommer en a395 så småningom, ungefär samtidigt som a601 släpps som efterföljaren till a600...
Postad 17 August 2009 - 13:03
http://www2.sony.ch/...index.php?ID=86
Med tanke på att 230, 330 och 380 också finns i L- och Y-varianter antar jag att 500 och 550 får samma kitobjektiv som småsyskonen, medan det inte finns någon annan modell som har Q, så då är frågan vad det är för kitobjektiv...
Edit: Såg att på Dyxum i tråden "A850 manual out in HK offical site" nämndes den schweiziska sidan och följande förslag om vad Q är för kitobjektiv lanserades: SAL 28-75 f/2.8 SAM.
Kollade på Sonys hemsida men hittade inte det objektivet. Har inte så bra koll på vilka objektiv som ryktas vara på gång från Sony, men någon av er andra här kanske känner igen objektivbeteckningen?
Redigerat av Dennis_hembio, 17 August 2009 - 14:38.
Postad 17 August 2009 - 14:58
Postad 19 August 2009 - 13:09
Postad 20 August 2009 - 19:47
- Bara några veckor kvar tills vi vet mer
- EXMOR-R i både kamerorna
- Båda kamerorna kommer ha Live View
- Mer utvecklad Live View jämfört mot nya 2 och 3 serien.
- Ingen video
Ingen video = Meltdowns confirmed.
http://www.photoclub...o...6b&start=45
about a few weeks we now more
both camera`s have EXMOR R and live view
and i think the live-view is more developed then the A230 A330 and A380
no video on board
Men av någon anledning är jag mest nyfiken på 850s pris. Grymt sugen för att vara ärlig.
Redigerat av fastson, 20 August 2009 - 19:51.
Postad 21 August 2009 - 16:51
Postad 21 August 2009 - 17:01
Har knappt sett ngt om kameran trotts att man vet att den kommer.
Postad 21 August 2009 - 21:18
Vilken hype?
Den verkar ganska hypad på dpreview och Dyxum iaf. Många där som efterfrågar en billig FF. Vi får se vad som händer när vi vet priset.
Postad 21 August 2009 - 22:49
A380 fick ingen vidare bra kritik i tidningen foto nr 9
De får kritik lite här och var, frågan är hur de säljer?
Sony hade 12% av den globala DSLR-marknaden under 2008 då 200/300/350 var mycket populära, ska bli spännande att se om de nya 2-3 serierna bidrar till upp eller nergång under 2009.
Om det blir en framgång lär Sony fortsätta på samma spår vad gäller insteg, lite mer stajlade modeller med menysystemet som den nya serien fick. Men man undrar hur länge de kan ignorera videoinspelning? Däri ligger en del av kritiken i recensionerna (vad jag läst, fotomässigt presterar ex. 380 bra). Man har ju sagt att video kommer om marknaden frågar efter det, vilken den ser ut att göra (eller är det bara recensenterna som sitter och jämför feature sets?
Postad 22 August 2009 - 12:30
Sony ska hålla en pressträff den 28 augusti i Hong-Kong, en användare har fått en inbjudan.
(Min översättning från den engelska översättningen)
*Nya Alpha-kameror den 28 Augusti
*Designed för fotoentusiaster (är inte det samma klass som A700?)
*Avancerad teknologi, superb DSLR-funktion et.c.
*Ny EXMOR CMOS sensor (ny EXMOR eller EXMOR R?)
*Snabb AF-live view och snabb seriebildtagning
*Ta bilder av vackra leenden (Smileshutter?)
*Dela enkelt med dig utav dina fantastiska bilder (WiFi/Bluetroot?)
*Nya objektiv
http://www.dyxum.com...topic50998.html
"Released of new Alpha Cameras on Aug 28,
designed for photo enthusiast,
advanced technologies... superb DSLR functions... bla bla...
new Exmor CMOS sensor,
strength Quick AF Live View and high speed continuous shooting,
capture beautiful smiles,
share fantastic photos easily,
With new lenses, these cameras will bring exciting photographic experiences... "
Redigerat av fastson, 22 August 2009 - 12:37.
Postad 22 August 2009 - 12:38
Det är inte så konstigt Drey.Vilken hype?
Däremot ska det bli spännande att se hur A5xx kommer bli. Om ryktena stämmer så skall de ju i vilket fall ha samma hus som A700 (vilket är en väldigt bra egenskap IMO). Om de har live-view, 6fps+ och bra iso prestanda så vore i alla fall jag väldigt glad.
Haha, nädå fastson.Ser att Explorer smyger omkring i tråden, han lär väl lägga upp samma nyhet som jag.
Sen allt tjaffs om video tycker jag är rent av löjligt från alla recensenter. Jag köper en systemkamera för att ta bra bilder, inte halvkass video. Likaså köper jag en separat reciever och inte en dvd/förstärkare i ett. Det enda man vinner på att trycka ihop en massa olika apparater i en är bekvämlighet, inte kvalité.
Postad 22 August 2009 - 12:51
Jag tror nog det kommer ut en/två uppgradering/-ar till A200/300/350 med namnen A500/A550!
Vad det gäller för uppgradering är nog att "eliminera" A300 så att man bara uppgraderar A200/A350!
A500 (Uppgradering från A200):
2.7" skärm
ISO mellan 100-6400 (Samma ISO-prestanda som A700)
En "moderniserat grepp" dvs. någonting emellan A200 och A700
A550 (Uppgradering från A350)
Samma som ovan
En aning förbättrad LiveView
Större sökare än A350 (I stil med A200)
Postad 22 August 2009 - 12:53
Det är lätt att tro det eftersom att det stämmer i så många fall, men i det här fallet är det precis tvärtom. Det man saknar är bekvämligheten, men det man vinner är kvalitet! Låt mig, bara väldigt kort, förklara varför.Det enda man vinner på att trycka ihop en massa olika apparater i en är bekvämlighet, inte kvalité.
Förlorad bekvämlighet får man eftersom att man har dålig eller ingen autofokus, exempelvis. Vunnen kvalitet genom en förhållandevis stor sensor med goda egenskaper, och möjligheten att använda optik av mycket hög standard (tänk på att vanliga filmkameror har ca 30x optisk zoom, tänk vilka kompromisser som behövs, och sensorn är miniatyrisk precis som i kompaktkameror).
Videokameror med stor sensor och utbytbar optik kostar minst 50tkr och uppåt, varför så många semi-profilmare med låg budget är helt lyriska över den nya trenden med videofunktion i DSLR som ligger långt under de priserna!
Postad 22 August 2009 - 12:56
Postad 22 August 2009 - 13:00
Det jag menade var att med mer teknik i kameran, desto mer saker som kan gå fel. Jag är intresserad av foto, inte video.Det är lätt att tro det eftersom att det stämmer i så många fall, men i det här fallet är det precis tvärtom. Det man saknar är bekvämligheten, men det man vinner är kvalitet! Låt mig, bara väldigt kort, förklara varför.
Förlorad bekvämlighet får man eftersom att man har dålig eller ingen autofokus, exempelvis. Vunnen kvalitet genom en förhållandevis stor sensor med goda egenskaper, och möjligheten att använda optik av mycket hög standard (tänk på att vanliga filmkameror har ca 30x optisk zoom, tänk vilka kompromisser som behövs, och sensorn är miniatyrisk precis som i kompaktkameror).
Videokameror med stor sensor och utbytbar optik kostar minst 50tkr och uppåt, varför så många semi-profilmare med låg budget är helt lyriska över den nya trenden med videofunktion i DSLR som ligger långt under de priserna!
Postad 22 August 2009 - 13:16
Postad 22 August 2009 - 13:30
Yes we know, Sony isn't 1. ... but in EU-region, Sony is 2. (first half of 2009)
Official statistics will be available soon, and you'll see:
1. Canon
2. Sony
3. Nikon
4. Olympus
And difference between 2. and 3. will be bigger than you expected....
And I guess statistics from other regions will be pretty same....
"
http://www.dyxum.com...0723_page7.html
Postad 22 August 2009 - 13:33
Jag håller med och föredrar också produkter som är optimerade för sin huvudfunktion. I fallet med systemakameror och video så finns dock grundförutsättningarna redan där, i stort sett all hårdvara som krävs är en del av kameran och videofunktionen är i princip bara ett mjukvarustöd. Några extra knappar behövs inte heller, men det återstår att se om Sony gör det lite avskalat som de andra tillverkarna eller ej. Jag tycker att det hänger mer på hur tillverkaren väljer att implementera funktionen, än funktionen som sådan.Det jag menade var att med mer teknik i kameran, desto mer saker som kan gå fel. Jag är intresserad av foto, inte video.
Därför vill jag ha en renodlad stillbildskamera (vilket jag alltid har trott systemkamerorna var till för). Jag vill inte ha extra knappar som tar upp yta på kamerahuset för något jag inte kommer att använda. Använd ytan till att utveckla bättre ergonomi istället.
Postad 22 August 2009 - 13:37
Postad 22 August 2009 - 13:45
Ni ska få se. Snart kräver filmskaparna fler filmfunktioner till sina dslr/filmkameror och då kommer kamerorna att nerlusas med funktionsknappar för movie mode tror jag.Jag håller med och föredrar också produkter som är optimerade för sin huvudfunktion. I fallet med systemakameror och video så finns dock grundförutsättningarna redan där, i stort sett all hårdvara som krävs är en del av kameran och videofunktionen är i princip bara ett mjukvarustöd. Några extra knappar behövs inte heller, men det återstår att se om Sony gör det lite avskalat som de andra tillverkarna eller ej. Jag tycker att det hänger mer på hur tillverkaren väljer att implementera funktionen, än funktionen som sådan.
Redigerat av Velodynamic, 22 August 2009 - 13:47.
Postad 22 August 2009 - 13:50
Postad 22 August 2009 - 14:33
46% av sålda linser. Detta är worldwide då.
En viktig och stor marknad i Europa är Frankrike och där har pentax 12%.
Postad 22 August 2009 - 15:08
Låter mkt rimligare. Har du länk och/eller information om andra märken?nIkon hade 35% av sålda dslr:er sålda under q1.
46% av sålda linser. Detta är worldwide då.
En viktig och stor marknad i Europa är Frankrike och där har pentax 12%.
Postad 22 August 2009 - 15:47
Postad 24 August 2009 - 11:51
Postad 24 August 2009 - 12:04
Haha, är jag så förutsägbar?Explorer45, verkar som om du får satsa på A700 eller A850/A900 då jag tvivlar på att du kommer gilla greppet
Postad 24 August 2009 - 12:05
Haha, är jag så förutsägbar?
Mja, du rosade ju inte A230 & A330/380 för greppet precis
Redigerat av Ponisch, 24 August 2009 - 12:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
1 film

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?