Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2014 - 19:13

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Fattar inte hur de kan ta upp till en vecka för dom att skicka lite filmer som knappt tar nån plats.

Det normala är att det tar 2-3 dagar inte en vecka. Det är väl inte fel om man får filmen dagen efter men hur ofta är det verkligen av betydelse?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 12 February 2014 - 19:18.

Postad 12 February 2014 - 19:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Risken att du skulle få fel vara är mycket liten. Det är knappast något man behöver beakta innan köp även om det naturligtvis kan hända i sällsynta fall.

2 av mina 4 senaste beställningar var det fel vara. Vill inte beställa igen alltför fort då det tar en vecka till innan rätt vara kommer och det ska paketeras, sökas kvittot, åkas till posten.

Postad 12 February 2014 - 20:39

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

2 av mina 4 senaste beställningar var det fel vara. Vill inte beställa igen alltför fort då det tar en vecka till innan rätt vara kommer och det ska paketeras, sökas kvittot, [size=4]åkas till posten.

Det får vi hoppas berodde på att de inte fixade trycket över julhelgerna. Undrar om de snålade in på personal kanske...? Hur var det för dig innan de senaste beställningarna?

Normalt skall man självklart inte behöva fundera på om man får rätt produkt eller inte. Oavsett nätbutik så har jag knappt något minne av att ha fått fel eller använd vara och då handlar det om tusentals cd-skivor, filmer och annat. Var någon dvd för några år sedan som var fel region men var jag köpte den har jag ingen aning om...

Postad 13 February 2014 - 10:12

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Det får vi hoppas berodde på att de inte fixade trycket över julhelgerna. Undrar om de snålade in på personal kanske...?

Jag vill nog säga att problemen verkat börja vid Black Friday och att dom aldrig riktigt återhämtade sig med en kombination av julhandelen.

Jag snittar säkert 35 orders/år med filmer + div saker och har sällan eller aldrig haft problem. Jag tittade på min orderhistorik och sen 12/1-14 har jag gjort 8 orders då jag haft mycket koder och fått dela upp beställningarna för att utnyttja koderna bäst. Alla mina orders är levererade på två dagar (till Malmö) ifrån beställning gjorts och allt har varit rätt.

Jag håller CDON väldigt högt och har alltid gjort det. Men den senaste tiden kan man inte bortse ifrån all kritik som varit mott dem. Visst är mycket bara löjligt som att folk inte förstår vad "arbetsdagar" innebär när det gäller hantering av orders. Men vi har trovärdiga referenser här på forumet. För något har ju hänt, eller?

Redigerat av Black Mamba, 13 February 2014 - 10:15.

Postad 13 February 2014 - 10:34

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Visst är mycket bara löjligt som att folk inte förstår vad "arbetsdagar" innebär när det gäller hantering av orders.

Visst är en del kritik barnslig, men när det står 3-6 arbetsdagar, och det tar 3-6 veckor innan de meddelar att de inte kan leverera varan, samtidigt som den fortfarande listas på websidan är det inte snyggt. Jag handlar relativt sällan så jag har inget stort statistiskt underlag att stötta mig emot, kan ha haft extrem otur, men detta har här mig två gånger de sista tio ordrarna. Rena felleveranser har jag bara råkat ut för ett par gånger och alltid i jultid, lyckligtvis har det inte rört sig om julklappar och det har åtgärdats utan onödigt krångel.
Jag är inte beredd att överge CDON, men jag finner det otroligt att någon köpt tusentals filmer och skivor från dem och aldrig haft problem, när jag med mina ynkliga beställningar drabbats mer än en gång.

Postad 13 February 2014 - 10:40

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
För det mesta så har det flutit på som det ska. Men många gånger har det tagit 1-2 månader att få hem grejer som står som 3-6dagar. Mailar man och frågar så säger dom att det inte finns i lager.

Senaste beställningen blev fel men det löste dom väldigt snabbt.

Postad 13 February 2014 - 11:06

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Visst är en del kritik barnslig, men när det står 3-6 arbetsdagar, och det tar 3-6 veckor innan de meddelar att de inte kan leverera varan, samtidigt som den fortfarande listas på websidan är det inte snyggt.

Jag kan bara hålla med dig! Det är så dåligt att sådant inte korrigeras när deras leverantör inte kan förse dem med varor. Jag har själv haft ett par fall av detta men inte med CDON. Och man blir heligt förbannad när produkterna står kvar på sajten när dom inte kan leverera.

men jag finner det otroligt att någon köpt tusentals filmer och skivor från dem och aldrig haft problem,

Jag kan bara snacka för mig själv. Och vad jag kan minas så har jag haft en order som försvan och några felleveranser. Men defenitivt mindre än fem "problem" på väldigt många orders dom senaste 6-7 åren.

Postad 13 February 2014 - 15:43

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Det normala är att det tar 2-3 dagar inte en vecka. Det är väl inte fel om man får filmen dagen efter men hur ofta är det verkligen av betydelse?

Handlat film på Discshop för ca 200 tusen innan jag sa upp mitt medlemskap, filmerna kom alltid dan efter om man beställde före 14,00, Cdon däremot blev de bara ett 40 tal filmer innan jag insåg att de går fortare att gå ner på stan och köpa samma film, de tog alltid 3-5 dagar innan jag fick filmerna från Cdon.
Jag kan få för mig en torsdag att jag skulle vilja ha en ny film att se till helgen och då visste man att Discshop alltid levererade dan efter, numera så är de itunes som gäller, man får filmen direkt.

Redigerat av Unregistered94c28536, 13 February 2014 - 15:45.

Postad 13 February 2014 - 18:30

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Jag vill nog säga att problemen verkat börja vid Black Friday och att dom aldrig riktigt återhämtade sig med en kombination av julhandelen.

Så kan det nog ha varit. Får hoppas att de anpassar sig bättre nästa gång.

Jag snittar säkert 35 orders/år med filmer + div saker och har sällan eller aldrig haft problem. Jag tittade på min orderhistorik och sen 12/1-14 har jag gjort 8 orders då jag haft mycket koder och fått dela upp beställningarna för att utnyttja koderna bäst. Alla mina orders är levererade på två dagar (till Malmö) ifrån beställning gjorts och allt har varit rätt.

Har liknande erfarenhet även om det ibland blir tre dagars leverans. Mycket sällan mer än så dock.

Jag håller CDON väldigt högt och har alltid gjort det. Men den senaste tiden kan man inte bortse ifrån all kritik som varit mott dem. Visst är mycket bara löjligt som att folk inte förstår vad "arbetsdagar" innebär när det gäller hantering av orders.

Jag håller CDONs prisbild mycket högt. Jag bryr mig väldigt lite om leveransen inte sker blixtsnabbt och håller de 2-3 dagar så funkar det bra för mig. Att de skickar rätt och icke använd vara är däremot mycket viktigt och där har de hittills lyckats mycket bra (som fler andra butiker), Blir de sämre här så blir deras prisbild genast mycket mindre värd.

Men vi har trovärdiga referenser här på forumet. För något har ju hänt, eller?

Skulle vilja säga att det finns några klart trovärdiga som indikerar att det har blivit mer konstigheter och de flesta runt jul verkar det som. Tyvärr tycks mindre trovärdiga "referenser" haka på och sprida sin dolda agenda...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 13 February 2014 - 18:31.

Postad 13 February 2014 - 19:14

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 1

Handlat film på Discshop för ca 200 tusen innan jag sa upp mitt medlemskap, filmerna kom alltid dan efter om man beställde före 14,00, Cdon däremot blev de bara ett 40 tal filmer innan jag insåg att de går fortare att gå ner på stan och köpa samma film, de tog alltid 3-5 dagar innan jag fick filmerna från Cdon.

Du borde nog ha bättre koll på vad du påstått tidigare. Ena stunden har du handlat för 200 000 kr från discshop, andra 150 000. Ena stunden har dina 6 senaste beställningar från CDON tagit en till flera veckor innan du fått dem, nästa gång är det de 10 senaste och nu är det uppenbarligen alltid 3-5 dagar helt plötsligt. Ena stunden påstår du att du varit kund hos CDON i flera år och köpt 100-tals artiklar, Sedan skriver du att du endast stod ut i ett halvår och ett 40-tal produkter.

Ärlig kritik, oavsett om den är positiv eller negativ, är ytterst viktig i trådar som den här och du gör inte dem som faktiskt råkar ut för problem en tjänst genom att hålla på så här.
<_<

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 13 February 2014 - 19:21.

Postad 16 February 2014 - 23:05

Farbror Koma
  • Farbror Koma
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Alltså denna kundservice cdon har. Goddag yxskaft svar varje gång. Om man påpekar fel med hemsidan så får man svaret varje gång att man ska byta webläsare när det är själva hemsidan som strular. Dessutom samma person varje gång som svarar på breven. En annan gång påpekade jag att en produkt innehöll fel bild. " Hej! Vi ska se över detta. - Vi hör av oss senare! " Inte fan gjorde dom något eller hörde av sig som dom sa att dom skulle göra. Nu svarade samma människa i detta ärendet med + en annan gång. Det är ju alltid hon som svarar också som inte har en susning dessutom om hur och vad som behövs för att åtgärda problem med sidan. Alltid blir svaret. Byt webläsare även om det inte är det som är problemet. Tröttsamt. Man får ju bara känslan att det inte är nån idé att höra av sig alls. En bra butik gör något åt sina problem men det här är inte särskilt bra för varken dom eller kunden. Som tur är har dom tillräckligt många likes för att fortsätta som ingenting hade hänt. Trist!

Postad 27 February 2014 - 01:10

Unregistered567a65ca
  • Unregistered567a65ca
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ett alternativ för CDON hade kanske varit att börja följa efter andra e-handlare på nätet.
Tycker NetonNet har ryckt upp sig jättebra jämfört med hur man arbetade för några år sen.
Ordentlig omorganisation tillsammans med egen kundombudsman, hade kanske inte varit fel.

Postad 28 February 2014 - 12:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Beställde ett paket filmer i tisdags kväll, fick SMS från posten i går och filmerna idag. Kör med Klarna och betalade i tisdags när fakturan ramlade ned i mejlboxen. Kan inte klaga.

Postad 12 March 2014 - 00:29

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 1
Men tanke på hur betygen såg ut för cdon på prisjakt för ett tag sen jämfört med nu undrar jag om de inte går in och "förbättrar värdena själv" lite..

Postad 12 March 2014 - 00:34

DCJ85
  • DCJ85
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Alla beställningar från CDON har varit bra fram till den sista.
Beställde förra Söndagen 2 bluray filmer som jag direktbetalade. Fortfarande inte fått filmerna idag efter 7 vardagar. Kontaktade dom igår och fick svaret att dom kan inte efterlysa paket förrän efter 16 vardagar efter dom skickat paketet sen lade dom på. Servicen var extremt dålig, så får väl vänta antar jag och se om paketet dyker upp...

Postad 12 March 2014 - 05:50

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 1

Kontaktade dom igår och fick svaret att dom kan inte efterlysa paket förrän efter 16 vardagar efter dom skickat paketet sen lade dom på.

Trodde inte att det gick att ringa till deras kundtjänst, något de börjat med nyligen?

Postad 12 March 2014 - 12:56

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Trodde inte att det gick att ringa till deras kundtjänst, något de börjat med nyligen?

Man kan välja att de ringer upp nu för tiden ...

Postad 12 March 2014 - 13:05

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Alla beställningar från CDON har varit bra fram till den sista.
Beställde förra Söndagen 2 bluray filmer som jag direktbetalade. Fortfarande inte fått filmerna idag efter 7 vardagar. Kontaktade dom igår och fick svaret att dom kan inte efterlysa paket förrän efter 16 vardagar efter dom skickat paketet sen lade dom på. Servicen var extremt dålig, så får väl vänta antar jag och se om paketet dyker upp...

16 vardagar?
Har de inte alltid haft 10 arbetsdagar?

Postad 12 March 2014 - 15:39

DCJ85
  • DCJ85
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
16 vardagar var svaret jag fick av henne. Om hon gav mig fel information vet jag inget om.

Norsk var hon också :)

Postad 12 March 2014 - 15:55

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Man kan välja att de ringer upp nu för tiden ...

Aha det är så alltså...

Edit: Idag kom min senaste order och den levererades av någon anledning någon dag snabbare än de innan. Beställde fem filmer på måndag kväll och de ankom idag onsdag. Jag förväntar mig att få rätt och felfria vara och så var det även denna gång.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 12 March 2014 - 18:18.

Postad 12 March 2014 - 18:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Beställde fem filmer på måndag kväll och de ankom idag onsdag.

Gjorde mina med. Aldrig haft problem och skulle jag få det någon gång så är inte det hela världen. Behöver inte ens vara CDON:s fel..

Postad 12 March 2014 - 22:44

DCJ85
  • DCJ85
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Brukar vara bra och är säkert bra nästa gång man beställer därifrån. Kan lika gärna vara posten, får vänta och se vart felet ligger.

Postad 26 March 2014 - 15:43

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Edit: Idag kom min senaste order och den levererades av någon anledning någon dag snabbare än de innan. Beställde fem filmer på måndag kväll och de ankom idag onsdag. Jag förväntar mig att få rätt och felfria vara och så var det även denna gång.

Har lagt flera små orders sedan denna (har varit en del bra erbjudanden i samband med 15-års firandet) och samtliga har kommit inom 2 dagar. Personligen har jag aldrig haft några riktigt långa leveranstider men i höstas / vintras var det vanligare med tre dagar än två och kanske de har ökat på med resurser eller skärpt till sig något generellt (om det nu inte handlar om Posten förstås)...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 26 March 2014 - 15:45.

Postad 01 April 2014 - 14:14

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
För min del har cdon blivit klart bättre, jag är mer nöjd nu senaste halvåret än jag varit innan med just deras "snabbhet".

För ett par år sedan tog nästan alla beställningar över 2-3 arbetsdagar för cdon att ens få iväg paketet (4-5 dagar var inte ovanligt, att de skickade inom 1 arbetsdag hände aldrig). Om jag beställde måndag kväll / tisdag morgon var jag inte garanterad att ha filmerna hemma till helgen (givet att de fanns i lager förstås). Förutom veckorna innan jul har mina beställningar senaste månaderna nästan alltid gått iväg inom 1-2 arbetsdagar. Jag är nöjd med förbättringen.

Postad 03 April 2014 - 19:26

Unregistered0d28dc02
  • Unregistered0d28dc02
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Är det någon här som är medlem i CDON+? I så fall, vad tycker ni om det? Är det värt det?

Postad 03 April 2014 - 19:30

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Är det någon här som är medlem i CDON+? I så fall, vad tycker ni om det? Är det värt det?

Jepp, har varit medlem sen starten och är lätt värt det. Har sparat in nära 3000:- på mina köp, det är mycket m.t.p. att det bara kostade 199:-.

Postad 03 April 2014 - 19:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Absolut om man köper en del. 100 kr koder har ju kommit ett par gånger och går då att kombinera med fraktfritt som annars inte går. Sedan är plusbonuskontot över 200 kr på ett halvår och plus kostar 200

Postad 03 April 2014 - 19:59

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0

Jag tycker det men det beror ju helt på hur mycket och hur ofta du beställer. Jag är imho ingen storköpare av film/spel/elektronik men jag tjänade in medlemsavgiften på tre beställningar med fri frakt och rabattkoder. Glöm sedan inte bonusen du samlar in under året.

Postad 04 April 2014 - 15:41

Unregistered0d28dc02
  • Unregistered0d28dc02
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tack för synpunkterna! Tveksam om det kommer löna sig för mig då jag inte handlar så ofta.

Postad 04 April 2014 - 16:08

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 1

Lyckades hoppa på det när det kostade 199 kr och har sparat igen det med råge bara på frakt.
Har dessutom samlat på mig 200+ kr i återbäring så även där ligger jag på plus. För mig som är en notorisk spontanshoppare av enstaka filmer är det helt lysande.

Postad 06 April 2014 - 09:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Anmälde min utgåva av Gravity som hade dålig bild. 30 minuter senare ny beställd, snabbt och rätt svar :)

Postad 15 April 2014 - 16:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Klarna sparkas ut..

http://www.svd.se/na...54.svd?sidan=12

Postad 05 May 2014 - 16:32

DCJ85
  • DCJ85
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1
Nja, vet inte om min syn på Cdon förbättras. Har nu beställt en ny mobil därifrån, förra Måndagen, 28/4. Det står idag fortfarande att den "mottagits av lagret" det är ändå 5 hela arbetsdagar nu (räknar bort Torsdag som var röd dag) Kontaktade deras kundtjänst idag och får bara standard svar, lagret har fårt din order och den packas och skickas så snart som möjligt. Ändå har det stårr leveranstid 1 - 3 dagar på mobilen ända sedan jag beställde den.
Tycker inte cdon är bra med leveranstider. Synd för dom har bra utbud annars.

Postad 02 July 2014 - 19:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Cdon har gjort om sin "bonustrappa", till det sämre för de flesta. Tex. så har man höjt gränsen för fraktfritt till 1000kr (spelar dock ingen roll om man är cdon+) samt höjt nivån för att få 50kr rabattkod till 800kr.

Postad 02 July 2014 - 19:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Idag shockade cdon mig fick mina filmer dagen efter beställning hoppas det håller i sig...

Postad 02 July 2014 - 21:19

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 1
Gick också med i CDon+ när de drog igång men har lyckats tajma in det med att jag nästan helt slutat beställa. Hade personligen haft mer nytta av tjänsten för 3-4 år sedan.

Redigerat av Tomanista, 02 July 2014 - 21:20.

Postad 07 July 2014 - 15:09

Xtr0
  • Xtr0
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 2
Slutade handla av CDON för ett år sedan. En butik som skickar hårddiskar och annan känslig elektronik i tunna jiffypåsar utan skyddsemballage är inte värda mina pengar.

Postad 21 July 2014 - 13:37

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
CdOn ligger väl inte i topp när det gäller min syn på företag numer.

Jag beställde en telefon från dom den 2 juni och postades enligt dom den 3e. Ingen telefon dök upp, men däremot ett kort från Tele2. Dagarna gick och jag kunde se paketet på postens hemsida med någon avi dök aldrig upp. Så jag kontaktade CdOn och de skulle fixa en ny avi som heller inte dök upp. Och eftersom telefoner skickas som avtalspaket så kunde jag inte hämta ut paketet med postens referensnummer, utan måste ha avin.

Sen åkte jag på semester och paketet hann gå tillbaka (som både jag och CdOn visste). Det var den 23 juni och jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka! Telefonen verkar också var på vift, för att till att börja med hade CdOn enligt posten gett fel returadress, så den hamnade mellan stolarna på posten därför. Hur CdOn kan ge fel retur-adress går över mitt förstånd. Men själva hävdade de att de bara var låg efter på lagret, men paketet låg ju i själva verket kvar på posten. Huvudet verkar ju inte veta vad svansen gör och kundtjänst hade ju ingen aning vad de pratade om (dock får jag intrycket av att kundtjänst-personalen är ganska ojämna - en del har roll, medan andra inte).
Så var mitt paket är nog fortfarande kvar på posten. CdOn skulle förra vecka reklamera till posten, men det är ju ingen turbo på dem direkt.
Så där är ärendet nu. Utan telefon och förenad semester tack vare detta. I rättvisans namn ska ju även posten ha sig en redig känga - de strular ju också riktigt ordentligt. Ingen avi till mig och nu ligger paketet mellan stolarna. Men CdOn låter ju samtidigt tiden gå och har ju nu låtit mitt paket ta fyra veckor på sig att komma tillbaka och ärendet är ju fortfarande inte avslutat - inga pengar tillbaka. Och eftersom mitt abonnemang var förlängt i och med detta, så kan jag ju heller inte köpa en ny telefon någon annanstans innan ärendet är avslutat. Så detta var nog sista gången för mig hos CdOn och kan råda andra som funderar att köpa därifrån att tänka till en extra gång.

Postad 29 August 2014 - 12:45

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Jag har haft bra erfarenheter av CDON men den här gången undrar jag lite…..

Köpte ett SD-kort och den 26 fick jag mail att den skickats. Men statusen på trackingnumret ändrades inte utan stod som ”förhandsinformaiton mottagen” så den 28 kontaktade jag dem via chatfunktionen. Jodå sa killen där, den är skickad som den ska så kolla med utlämningsställen den kan faktiskt är där. En timma senare fick jag SMS från Posten att nu har fått ett paket från CDON till mig.

Lustigt, en timma efter att jag kontaktat chatten (vilket jag gjorde runt klockan 17). Tillfällighet? En misstänksam person skulle kanske tro att de upptäckte att de missat att skicka den men inte ville erkänna utan snabbt skickade iväg den.

Postad 29 August 2014 - 16:35

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 2

Jag har haft bra erfarenheter av CDON men den här gången undrar jag lite…..

Köpte ett SD-kort och den 26 fick jag mail att den skickats. Men statusen på trackingnumret ändrades inte utan stod som ”förhandsinformaiton mottagen” så den 28 kontaktade jag dem via chatfunktionen. Jodå sa killen där, den är skickad som den ska så kolla med utlämningsställen den kan faktiskt är där. En timma senare fick jag SMS från Posten att nu har fått ett paket från CDON till mig.

Lustigt, en timma efter att jag kontaktat chatten (vilket jag gjorde runt klockan 17). Tillfällighet? En misstänksam person skulle kanske tro att de upptäckte att de missat att skicka den men inte ville erkänna utan snabbt skickade iväg den.

Om chat-perosnen hade något att göra med det hela så är det imponerande isf, eftersom han i så fall hade en timme på sig att hämta ett SD-kort, lägga det i ett kuvert, hitta en postbil, få postbilen att åka express till ditt utlämningsställe...

Det var nog mest bara slumpen, 2 dagar för ett paket är rätt standar av Postnord.

Postad 31 August 2014 - 12:14

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nu vill de att jag ska förnya mitt CDON+ för 300 kr, istället för 200 kr som det kostade förra året.
Är inte alls lika sugen längre då erbjudandena man har fått de senaste halvåret har varit riktigt dåliga.
Standard är ju 100 kr rabatt på film över 300 kr. Oftast gäller dessa erbjudanden bara i en vecka också, så man måste vara snabb med att handla.
Annars är ju klassikern "TITTA VI HAR 40% PÅ UTOMHUSSAKER, DET HAR VI ALDRIG KÖP KÖP" som kommer varje månad.

Postad 31 August 2014 - 12:16

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Nu vill de att jag ska förnya mitt CDON+ för 300 kr, istället för 200 kr som det kostade förra året.
Är inte alls lika sugen längre då erbjudandena man har fått de senaste halvåret har varit riktigt dåliga.
Standard är ju 100 kr rabatt på film över 300 kr. Oftast gäller dessa erbjudanden bara i en vecka också, så man måste vara snabb med att handla.
Annars är ju klassikern "TITTA VI HAR 40% PÅ UTOMHUSSAKER, DET HAR VI ALDRIG KÖP KÖP" som kommer varje månad.

Ordinariepriset har alltid varit 299:- för CDON+. Du får det även för 199:- nu om du handlar för över 700:-, det gjorde jag. Tänk på att du får fri frakt som gör väldigt mycket, jag sparade tusenlappar enbart på frakten förra året.
När jag förnyade mitt CDON+ för två veckor sedan fick jag dessutom en rabattkupong direkt, 50% på film eller tv-serie för max 500:-. Fick bli Breaking Bad som då sänktes från 399:- till 199:- och direkt är kostnaden för CDON+ betald för mig.

Postad 31 August 2014 - 13:00

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Om chat-perosnen hade något att göra med det hela så är det imponerande isf, eftersom han i så fall hade en timme på sig att hämta ett SD-kort, lägga det i ett kuvert, hitta en postbil, få postbilen att åka express till ditt utlämningsställe...

Det var nog mest bara slumpen, 2 dagar för ett paket är rätt standar av Postnord.

Håller jag med om, men nu sa inte Posten att de hade ett paket jag kunde hämta, utan att de tagit emot ett från CDON så på en timma behövde han bara se till att det lämnades in och det är ju inte så osannolikt.

Paketet har jag fortfarande inte fått, det kommer nog i nästa vecka….

Postad 31 August 2014 - 13:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Håller jag med om, men nu sa inte Posten att de hade ett paket jag kunde hämta, utan att de tagit emot ett från CDON så på en timma behövde han bara se till att det lämnades in och det är ju inte så osannolikt.

Då missuppfattade jag ditt inlägg, sorry.
Som du misstänker så tycker även jag att det är rätt uppenbart att person X skickade din vara efter din kontakt.

Postad 08 September 2014 - 11:56

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Ordinariepriset har alltid varit 299:- för CDON+. Du får det även för 199:- nu om du handlar för över 700:-, det gjorde jag. Tänk på att du får fri frakt som gör väldigt mycket, jag sparade tusenlappar enbart på frakten förra året.
När jag förnyade mitt CDON+ för två veckor sedan fick jag dessutom en rabattkupong direkt, 50% på film eller tv-serie för max 500:-. Fick bli Breaking Bad som då sänktes från 399:- till 199:- och direkt är kostnaden för CDON+ betald för mig.

Förnyade mitt medlemskap och självklart fick jag en jävla rabattkod på kläder. Jippie! Jättekul :) :) :) :) :)

Postad 08 September 2014 - 12:18

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Med största sannorlikhet så lämnar inte ett en sådan stor leverantör som CDON sina paket själva till Posten utan Posten lär garanterat hämta upp det direkt hos CDON.

Postad 08 September 2014 - 12:31

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Förnyade mitt medlemskap och självklart fick jag en jävla rabattkod på kläder. Jippie! Jättekul :) :) :) :) :)

samma här blev lika lycklig som du...

Postad 08 September 2014 - 12:56

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 1

samma här blev lika lycklig som du...

De borde införa något forumlär så man kan kryssa i det man är intresserad av.
Handlar bara spel och film från cdon så allt som har med kläder, skor och sport är helt ointressant för mig.

Postad 08 September 2014 - 13:01

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

De borde införa något forumlär så man kan kryssa i det man är intresserad av.
Handlar bara spel och film från cdon så allt som har med kläder, skor och sport är helt ointressant för mig.

det borde ju vara rätt lätt att se vad man köpt tidigare om inte annat.

Postad 08 September 2014 - 14:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Jag förnyade också i slutet av förra veckan. 30% på kläder men också 200 på film över 500

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.