Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield: Bad Company 2 (PS3)

5060 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (175 medlem(mar) har röstat)

Singleplayer

1. 5 (44 röster [25.14%])

Procent av omröstning: 25.14%

2. 4 (65 röster [37.14%])

Procent av omröstning: 37.14%

3. 3 (51 röster [29.14%])

Procent av omröstning: 29.14%

4. 2 (9 röster [5.14%])

Procent av omröstning: 5.14%

5. 1 (6 röster [3.43%])

Procent av omröstning: 3.43%

Multiplayer

1. 5 (130 röster [74.29%])

Procent av omröstning: 74.29%

2. 4 (36 röster [20.57%])

Procent av omröstning: 20.57%

3. 3 (2 röster [1.14%])

Procent av omröstning: 1.14%

4. 2 (4 röster [2.29%])

Procent av omröstning: 2.29%

5. 1 (3 röster [1.71%])

Procent av omröstning: 1.71%

Rösta Gäster kan inte rösta
Battlefield: Bad Company 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,85 (33) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,07 (13) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 1 6,86 (6) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,33 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 februari 2010 - 14:05

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

precis som ni skriver så är ammo inget problem om man kör assault, och jag märkte det att det verkligen inte funkar att spreya i spelet, som i mw2 där dom tydligen har tagit bort rekylen helt på vapnen, men burstar man i detta spelet funkar det riktigt bra och det krävs inte speciellt många skott,, dock måste dom står still,, fortfarande svårt att träffa någon som springer :blush:

Det är alltid svårare att träffa rörande mål (no kidding) :) dock är det bursta som du säger som gäller... Jag kallar det dutta, så fint svenskt ord! :)

sen måste man höja sensen på controllen, kör man default är det ju ospelbart,, jag fick höja ganska mycket faktiskt innan det kändes bra.

Jag kör på ganska låg sense faktiskt, tycker det är skönt när man får sikta lite. Personligen tycker jag att min är perfekt när det är någon som springer, då trycker jag ner spaken på drygt halvfart och det är en perfekt matchning med hastigheten på personer som springer.. (oftast så jag ställer in sensen på alla FPS spel :D )

haha frazze, märkte att du inte hade körkort på helin :P dock fick du ju till det ganska bra efter en stund, men dum som jag var hoppade jag ju bara ur i hopp om att man skulle ha någon fallskärm, men det hade man tydligen inte :D

Jupp det har man visste, bara peppra som en galning på X B)

voicechatten är skum och funkar inte för mig men ska testa att sätta på den när jag är inne i spelet och se om det funkar

hmm ja det är lite konstigt.. hade lite problem i betan, men det löste sig till slut. Så nu funkar det prima!

Vilka är på att köra ikväll?!
Skulle vara kul om man fick mer än en squad från MHB i en match!

Redigerat av Unregistered7da62804, 05 februari 2010 - 14:07.

Postad 05 februari 2010 - 14:10

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Fan va alla klagar det här är BF inte MW2 ett helt annat spel med ett helt annat koncept glöm inte det :)
Man behöver inte särskilt många träff för att sänka en gubbe bara man träffar :) och på tal om det har vapnen i detta spel rekyl vilket gör att om du ska träffa något på avstånd är det burst som gäller.
Och någon klagade över att ammon tog slut och det är meningen det finns ju trots allt en klass som har i uppgift att förse lagkamrater med ammo.
Och någon klagade på att folk campade men också det är lite av konceptet i denna spelformen, men detta ser i alla fall jag sällan som ett problem några raketer i hans campingplats så brukar det vara löst annars finns det ju andra resurser tank, attackhelikopter m.m så det räcker för att riva hela huset.
Så mitt råd är att ge det lite mera tid att vänja sig vid kontrollen/ändra sin spelstil, och framför allt komma in i BF tänket med destruction fordon osv så kommer ni att uppskatta spelet mer.

Roligast igår var ju helt klart att headshota alla snipers som inte fattat konceptet med gravitation :blush:
Lite segt att man inte kan låsa upp några vettiga vapen bara och att det går så snabbt att låsa upp allt, bättre om det hade tagit något längre tid så folk hade något att se fram emot en stund som håller dom kvar i demot lite längre. För som det är nu låser man ju upp allt som finns i demot på max ett par timmar.

Får tacka för spelet igår alla kör nog en sväng ikväll också
PSN:MadAbility

Postad 05 februari 2010 - 14:16

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Jag blir inte vän med den här skitenödiga känslan man får när man rör sig. Upplevde samma med KZ2. Känner mig begränsad på nått vis, som om man inte har den kontroll man behöver i vissa situationer. Möjligen en effekt från MW-spelen. Att man har noll koll på fienden är väl nått som blir bättre med tiden.

Men som det ser ut nu avbokar jag både detta & A vs P. Får hoppas Heavy Rain håller vad det lovar.

Postad 05 februari 2010 - 14:20

joos
  • joos
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Först: nickade latsius här förut, (vilket nog iofs ingen kommer ihåg ändå), men har nu lyckats glömma både mailkonto och lösenord, så skapade helt enkelt en ny användare. :)

Nåväl, spelade hursomhelst demot igår någon timme, tillsammans med några andra MHB:are. Gick svindåligt, kvällen började med att jag var på uselt humör efter att ha felsökt och krånglat med internet hela kvällen, precis när jag tänkt ladda ned allt godis från PSS, inklusive demot såklart. Att internet inte ville fungera upptäckte jag sedan inte var så konstigt, då katt tuggar sönder sladd...Efter att ha ordnat en nödlösning med att tillfälligt köra trådat till PS3:an, kunde jag iaf gå igång det hela.

Väl inne i spelet gick det som sagt ganska dåligt, efter att ha nött Borderlands under två veckor sitter de kontrollerna som gjutet, medans de i BF...nja. Vet inte hur månnga gånger jag tryckte ner R2 istället för R1. Resultatet måste varit världens sämsta KD-ratio någonsin. Dock inte bara det som gjorde att det gick dåligt, utan självklart även allmän orutin och otålighet på att "få pröva på banan". Kommer nog ta ett tag att vänja sig vet spelet igen, (spelade ändå betan 30 timmar+, så förhoppningsvis sitter inte själva spelkänslan så långt borta), men när det väl är gjort är jag övertygad om att spelet kommer bli guld!.

Har sagt det förut, och jag säger det igen: - Bästa BF i serien, och då har jag spelat alla utom just Bad Company 1, och även köpt alla utom BC1, samt skämtet 2142. Finns inte mycket att klaga på i mitt tycke, visst kunde grafiken fräschas upp litet till, (den där AA:n vore ju t ex trevlig), men när det gäller själva spelkänslan har jag inte mycket att klaga på. Är inte van vid styrningen, men den verkar vara ungefär som i betan, vilken jag tyckte var nästintill klockren. Ljudet är kanon. Bandesignen är, likt banan i betan, av högsta klass, riktigt riktigt bra, om än nu svårare för attacker än för defender vad det verkar som. Kan de nu bara hålla detta ändå in i mål, vilket allt talar för, kan jag nog redan nu säga att detta kommer bli "årets spel" för mig.

Postad 05 februari 2010 - 14:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
banana, jaså det finns fallskärm :) ska testa det nästa gång.

störde mig inte heller så mycket på campare, finns ju som sagt väldigt mycket att göra åt det i de här spelet.

en fråga, när man kör sniperklassen kan man kasta iväg en stor metallboll av nåt slag, trodde först att det var nån granat men den sprängdes ju aldrig, vad är det för nåt?

en fråga till, när man är inne i spelet, kan man i efterhand gå med i en squad då? körde lite själv inatt och kom inte med i nån , det gjorde ju så att jag fick spawna längst bort på bananvarje gång jag dog,, ganska drygt att behöva springa hela vägen tillbaka varje gång

Postad 05 februari 2010 - 14:28

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

störde mig inte heller så mycket på campare, finns ju som sagt väldigt mycket att göra åt det i de här spelet.

en fråga, när man kör sniperklassen kan man kasta iväg en stor metallboll av nåt slag, trodde först att det var nån granat men den sprängdes ju aldrig, vad är det för nåt?

en fråga till, när man är inne i spelet, kan man i efterhand gå med i en squad då? körde lite själv inatt och kom inte med i nån , det gjorde ju så att jag fick spawna längst bort på bananvarje gång jag dog,, ganska drygt att behöva springa hela vägen tillbaka varje gång

+1 på vafan det är för boll. Är det något som ska gnistra som ett kikarsikte och förvilla eller? (typ som att sätta sin hjälp på en pinne) ? :)

Postad 05 februari 2010 - 14:30

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

bollen du slänger ut är en rörelse detektor som markerar fi i närheten av den, bra för att undvika att bli knivad tex

om man går in i menyn så kan du under squads joina en squad om det finns någon som är public och det finns plats

Postad 05 februari 2010 - 14:35

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Testade spelet igår och efter nån halvtimmes frustration (allmän förvirrad och tryckte på fel knappar hela tiden :-) ) så började jag gilla det, kommer nog bli ett köp.
kommer säkerligen testa mer ikväll
psn:Laketown

Postad 05 februari 2010 - 14:35

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Mmm gör det! bättre än att dö varje gång man hamnar med frass3 i helkoptern :)

Det är en sensor-granat.. När du slänger ut den skickar fungerar den som en radar, och spottar fiender på kartan (nere till vänster). Där kan du även se vilket område den känner av på.. genom de två halvcirklarna som pulserar i grönt.. Att nämna är väl att den är batteridriven så den fungerar inte heller hur länge som helst, sedan är det även restriktion på antalet man kan ha ute samtidigt. Tror det är en :blush:
Om jag inte minns fel så fungerar den inte på stillastående trupper.. men om de rör på sig eller skjuter av ett skott så hamnar dom på kartan också
(i kort som UAV på cod, fast på ett litet område)

Ja! Klicka start > join squad, (eller search for squad, eller vad det nu står :P )
Dock kan man inte välja hur man vill, men om man har någon från sin friendlista i samma lag some n själv kan man invita den personen så hamnar den direkt i den squaden utan att behöva gå ut ur matchen..
(tror man klickar på select när man är inne i startmenyn för att komma till sina invites)

EDIT: Ahhh, Mad hann före :D dock skrev jag mer ingående så jag låter det ligga kvar B)

Redigerat av Unregistered7da62804, 05 februari 2010 - 14:36.

Postad 05 februari 2010 - 14:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
aha tackar för det vvv och banana. det med bollen kan ju va effektivt, då gjorde jag nog fel då som kasta iväg den så långt jag kunde :)

angående squads, man innan spelet börjar kan man ju skapa en squad och bjuda in 3 vänner så man får en full squad, men kan man bjuda in en annan full squad också så man kan lira med 2 squader till i samma lag? eller är det bara 4 vänner som kan spela samtidigt?

Redigerat av andreassofus, 05 februari 2010 - 14:39.

Postad 05 februari 2010 - 14:39

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Spelade någon timme efter jag kom hem från jobbet i natt och i det stora hela gillar jag Bad Company 2 riktigt mycket. Jag har dock många timmars COD4 och MW2-spelande bakom mig, så det kändes helt klart lite ovant i början med både styrning, taktik och vapen. Det är väl dock bara en vanesak och får jag spela några timmar till så sitter det nog till slut.

Grafiken är helt OK utan att glänsa. Det mesta ser bra ut, men jag tycker det är lite pixligt och ibland blir det aningen segt. Inte så segt att det förstör spelupplevelsen, men man märker det i alla fall lite när det händer mycket samtidigt på slagfältet.
Ljudet däremot är ju helt underbart och absolut det bästa jag hört i ett krigsspel/skjutspel någonsin. Det känns verkligen som att man är på slagfältet och här tycker jag att MW2 inte har en chans i jämförelse. Vapnen känns riktigt kraftfulla och när det exploderar hörs det verkligen att det smäller.
Det jag främst kommer ihåg från nattens spel var då jag placerade mig i ett stationärt kulsprutetorn (vet inte vad den riktiga benämningen är) och köttade på. Vilket jäkla tryck i ljudet! Kände mig som värsta Rambo när fienderna strömmade ner för kullen och jag lät ammunitionen spruta.

Styrningen är lite tyngre än den i COD4/MW2 som jag ju är van vid. Den fungerar dock riktigt bra och jag hade inga som helst problem att vänja mig vid den. Men jag saknar verkligen att kniva på R3-knappen. Såg rätt fult ut när jag hamnade i närstrid och duckade istället för att kniva... :) Återigen är det väl en fråga om vana, men jag tycker kniven passar bättre på R3-knappen än uppe på axelknapparna.

Hittills gillar jag Bad Company 2 riktigt mycket, men det är svårt att avgöra från ett demo om det här spelet kommer ta över mina spelkvällar istället för MW2 som jag lirar nu. Vi får väl se, men jag har redan lagt in en förbokning på det fulla spelet.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 05 februari 2010 - 14:41.

Postad 05 februari 2010 - 14:43

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlägg
  • 0
Hmm, många lovord. Jag gillade inte första men kanske ska ge detta en chans. Kanske ska börja med att testa demot :)

Edit: Har testat stängda betan på en 26 tum tjockteve, men det räknas kanske inte :)

Redigerat av Unregisteredda254153, 05 februari 2010 - 14:45.

Postad 05 februari 2010 - 14:48

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1 521 inlägg
  • 0
Snipringen var rätt skoj när man fick in hur högt över man skulle skjuta för att sätta hs.. medans fi skjöt en i benet hela tiden... dock saknar jag thermal scope... den där sensorbollen kan ju vara bra.. iaf för fi... knivade säkert 20pers under någon timme igår... de som satt på kulle å sniprade ner emot första "Bombplatsen"... smyga upp kniva 2-3 st bakifrån... springa å gömma sig i ett litet buske som fanns där uppe.. vänta 30sek.. titta fram.. "åhh 3 nya snipers el samma dumma" kniv kniv kniv --> gömma --> kniv.. dom som spelade kan inte vart smarta för jag knivade samma kille 4ggr i rad tror jag...

Postad 05 februari 2010 - 14:48

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

aha tackar för det vvv och banana. det med bollen kan ju va effektivt, då gjorde jag nog fel då som kasta iväg den så långt jag kunde :)

angående squads, man innan spelet börjar kan man ju skapa en squad och bjuda in 3 vänner så man får en full squad, men kan man bjuda in en annan full squad också så man kan lira med 2 squader till i samma lag? eller är det bara 4 vänner som kan spela samtidigt?

Det där är lite struligt.. och jag hoppas att de fixar ett riktigt bra join system..

Det man kan göra är att man bygger upp sin squad.. och sen har man sina andra fyra kompisar som bygger upp sin squad.. Sedan kan den ena squaden joina en match och den andra squaden joina den första..
Då ska man komma i samma match! FYI detta funkar endast om det finns plats för spelare i den matchen som man joinar.

Det här som sagt struligt och något som jag tycker behöver förbättring! Fatta om man hade KZ2-match system... Då hade det vart sjukligt bra!

BTW: om det är någon som vet ett bättre sätt så snälla posta det! Eller det kanske är någon som har något insider-tips om hur de kommer lösa såna här problem... :)

Postad 05 februari 2010 - 14:50

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

har alldrig haft chansen att testa, men har hört om att det ska vara mer klanstöd med privata matcher osv i det fulla spelet. Kan inte komma ihåg vart så det är nog inget jätteoficiellt men det verkar ju lite surt om man inte ska kunna vara mer än 4 när man går in i en match, går ju att lösa i spelet iofs men krångligare

Postad 05 februari 2010 - 14:53

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Snipringen var rätt skoj när man fick in hur högt över man skulle skjuta för att sätta hs.. medans fi skjöt en i benet hela tiden... dock saknar jag thermal scope... den där sensorbollen kan ju vara bra.. iaf för fi... knivade säkert 20pers under någon timme igår... de som satt på kulle å sniprade ner emot första "Bombplatsen"... smyga upp kniva 2-3 st bakifrån... springa å gömma sig i ett litet buske som fanns där uppe.. vänta 30sek.. titta fram.. "åhh 3 nya snipers el samma dumma" kniv kniv kniv --> gömma --> kniv.. dom som spelade kan inte vart smarta för jag knivade samma kille 4ggr i rad tror jag...

Mjo det finns ju lite demo-noobs (som jag tycker om att kalla dem) som bara springer omkring:D

En cool taktik som jag körde mycket med i betan var att ta sniper, equippa en shotgun (dom kan man ha till alla klasser btw) springa in nära deras crates, slänga ut en sensorboll (varför ska ni CODare förstöra coola namn som sensorgranade? :) ). och sedan hoppa fram plocka person efter person! Grymt effektiv när alla andra sitter 200m bort och försöker snipra :)

Postad 05 februari 2010 - 14:54

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Jag tyckte spelet var kanon när jag spelade det nån timme igårkväll med frasse och soffan.
Fick dock ingen uppfattning av ljudet då jag låg i sängen och lirade på den lilla 50" med yttepyttevolym.
Gillar det här med fordon och de stora miljöerna. Blir lite mer alternativ då.

Spelade ju den stängda betan i typ en halvtimme men då tyckte jag spelet var apkasst men det berodde nog på att jag hamnade i ett värdelöst lag där fienden spawncampade duktigt med sina snipers och man kom ca 5-6m innan man dog. Sådär skoj.

Och som sagt fienderna dör efter bara några få skott om man bara burstar skotten med småtryck hela tiden.
Nu är det dags att lämna buggfest/fjortisengelskmänspelet mw2 för detta i mars även om mw2 är i sina stunder ett otroligt roligt spel

Postad 05 februari 2010 - 14:59

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Nu är det dags att lämna buggfest/fjortisengelskmänspelet mw2 för detta i mars även om mw2 är i sina stunder ett otroligt roligt spel

Ja, MW2 kan ju vara otroligt roligt, men ibland vill man bara kasta skiten åt skogen.

Postad 05 februari 2010 - 15:10

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
nu hittade jag var jag läst om privata matcher osv dock lite svårt att urskilja om han pratar om pc eller konsoll ibland
Här är artikeln i alla fall

Postad 05 februari 2010 - 15:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
får hoppas att dom fixat till något smidigt joinsystem i färdiga spelet då.
känns också som jag kommer lämna mw2 för detta spelet. detta är krig på hög nivå jämfört med mw2 där det finns akimbo, commando, tactical och en miljon lådor och kirrstreakrewards, precis allt för att man inte ska behöva skjuta någon. känns inte seriöst alls

inte konstigt förresten att jag inte lyckades snipra så många igår, visste inte det med gravitationen, fick bara massa assists hela tiden, och det är ju inte så konstigt om jag nu skjöt dom i tårna :)

en sak som jag störde mig lite på var kartan, det var väldigt dåligt utmärkt vart alla lagkamrater befann sig, speciellt störande att jag ofta inte visste var dom i min squad befann sig, när man var nära en annan i squaden dög det ju upp en svag svag pil på kartan som man knappt såg.

Postad 05 februari 2010 - 15:18

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Jag såg att det fanns en liten helikopter som man kan styra från en datorskärm, men vad används den till? Upptäcka fiender?

Postad 05 februari 2010 - 15:25

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Jag såg att det fanns en liten helikopter som man kan styra från en datorskärm, men vad används den till? Upptäcka fiender?

Du kallar in en mesil som är väldigt effektiv mot tanks låser du dessutom upp alternativ fire kan du sjkuta maskingun från den.

Postad 05 februari 2010 - 15:31

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Du kallar in en mesil som är väldigt effektiv mot tanks låser du dessutom upp alternativ fire kan du sjkuta maskingun från den.

Hehe, skrattade gott när jag såg att Härjarn stod vid den igår. Såg ut som han spelade ett arkadspel på liseberg eller något :)

Men är den konsolen kvar där vid första spawnen hela tiden eller flyttas den fram? Jag sprang och letade efter den senare i matchen men hittade den inte.

Postad 05 februari 2010 - 15:34

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

nu hittade jag var jag läst om privata matcher osv dock lite svårt att urskilja om han pratar om pc eller konsoll ibland
Här är artikeln i alla fall

Klippte ut lite intreessanta delar... Dock är det som du säger lite oklart vilket system han pratar om..

Hur ser det ut med vänner-listor, kan man bjuda in sina vänner till sin egen squad och starta spelet så?

- Jajamen, i konsolversionerna kan du sätta ihop en squad med dina vänner redan i spelets huvudmeny, och sedan ansluta tillsammans. På PC:n ansluter du till servern dina vänner spelar på via friends-listan och har sedan ett system liknande det i Battlefield 2 för att organisera squads.

- För organiserat spel finns även något vi kallar "Private Match", där båda lagen sätts upp i förhand. Man väljer även bana etc, och sedan när alla är redo startar matchen.

Har ni tänkt på vad som är bäst för klanscenen när ni utvecklat multiplayer-delen, eller vill ni som Infinity Ward göra årets bästa public-lir?

- Vi vill göra världens bästa online-FPS. Punkt. Klanscenen är viktig för oss, inte minst för att många av oss kommer därifrån, och vi ser gärna en aktiv klanscen även i Battlefield: Bad Company 2.

Vilka klan- eller team-funktioner kommer finnas (vid sidan av squads)?

- Jag nämnde Private Match tidigare, systemet för att sätta upp båda sidornas lag innan matchen börjar, det ser vi som kärnan för organiserat spel. Vi har aldrig haft någon ambition att ta över kontrollen av ladders och turneringar, vårt mål är att tillhandahålla de verktyg som krävs för lyckade och smidiga klanmatcher (klan-taggar, screenshots som på konsoll laddas upp till hemsidan, etc).

Detta citat var lite roligt:D

Hela syftet med multiplayer är att man vet att han eller hon man precis ägde sitter och blir lite sur. :)

Postad 05 februari 2010 - 15:35

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

:) Nu ska vi inte vara "elaka". MW2 har givit dem flesta av oss många roliga speltimmar. Och jag tycker fortfarande det är riktigt skoj. Men det är lite som att jämföra The Grid med GT5P, det är samma typ av spel, men det ena är arkad och det andra är simulator.
Jag kommer helt klart boka detta. Ljudet är bara helt fenomenalt!

Postad 05 februari 2010 - 15:36

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag skrattar lite... men felstavningar kan var hur kul som helst ibland:D

Men är den konsolen kvar där vid första spawnen hela tiden eller flyttas den fram? Jag sprang och letade efter den senare i matchen men hittade den inte.

Den flyttas fram och ska finnas vid varje attacker spawn-plats

:) Nu ska vi inte vara "elaka". MW2 har givit dem flesta av oss många roliga speltimmar. Och jag tycker fortfarande det är riktigt skoj. Men det är lite som att jämföra The Grid med GT5P, det är samma typ av spel, men det ena är arkad och det andra är simulator.
Jag kommer helt klart boka detta. Ljudet är bara helt fenomenalt!

+1

Postad 05 februari 2010 - 15:44

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Jag trodde att den där grejen var en UAV (unmanned aerial vehicle) som var till för att spota fiender. Trodde det var nån anticamphelikopter först som automatiskt sköt de som stod stilla för länge då jag blev dödad av en sån liten heli när jag precis blivit skjuten och gömde mig i buskarna för återhämtning

Postad 05 februari 2010 - 15:50

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Jag trodde att den där grejen var en UAV (unmanned aerial vehicle) som var till för att spota fiender. Trodde det var nån anticamphelikopter först som automatiskt sköt de som stod stilla för länge då jag blev dödad av en sån liten heli när jag precis blivit skjuten och gömde mig i buskarna för återhämtning

ingen dum ide det där.kanske ska ta å tipsa Dice/EA och dom andra bolagen...inget mer campande :)

Postad 05 februari 2010 - 15:53

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Det kan man också använda den till.. Missilen går att skicka ner på vad som helst!
Jag använde helikoptern på betan med en snubbe för att kunna snacka med honom vart fienderna kom i från så att han alltid var beredd runt bästa hörn.

Bara för att klargöra: det är inte en helikoptern som skjuter missilen utan den kallar in en missil ungefär som mortarstrike gör.

Postad 05 februari 2010 - 16:49

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Angående likheter med BFBC 1 så kan ja bara se namnet som är likt ärligt talat.
Är inte mkt annat som är likt imo.

:) Jag tycker snarare tvärtom ; det är ju i stort sett BC1 med en massa tweaks + nya banor och några nya spelsätt (vilket är en stor skillnad iofs) men rush läget är sig j*vligt likt och det är bra enligt mig för BC1 tycker jag var ett av dom bättre onlinespelen trots en laggig start av servrarna, men smaken är som röva... :)

Postad 05 februari 2010 - 18:12

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Ljudet i detta spelet är så underbart att bara det motiverar ett köp. Spelade igår med ljudet inställt på hifi (standard inställningen) och tyckte det var grymt men idag hittade jag inställningen och ändrade till war tape och jag kan ju säga att skillnaden är enorm om man har lite grejer att trycka på med.

Kör igen om en timme så adda PSN: MadAbility om ni spelar så kanske vi kan få ihop ett gäng

Postad 05 februari 2010 - 18:48

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1 521 inlägg
  • 0
lirade en till match nyss å sen åkte mw2 skivan i... att jämföra bc2 med mw2 är som att ha en våt dröm om göran persson å en våt dröm om megan fox... vilken väljer man lixom... kan nog bara konstatera att jag inte hör till skaran som kommer spela detta så där väldans mycke... kanske köper det för att lira med lite mhbare men inget annat...

Postad 05 februari 2010 - 19:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
ändrade också till war tape nu och fan vilket ljud,, höjde några snäpp också så det skakar i förnstren :) riktigt skön känsla när allt skakar och exploderar.

ska vi försöka få ihop en squad sen eller? vilka e på? jag kan spela hela kvällen och natten

Redigerat av andreassofus, 05 februari 2010 - 19:37.

Postad 05 februari 2010 - 19:48

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0

lirade en till match nyss å sen åkte mw2 skivan i... att jämföra bc2 med mw2 är som att ha en våt dröm om göran persson å en våt dröm om megan fox... vilken väljer man lixom... kan nog bara konstatera att jag inte hör till skaran som kommer spela detta så där väldans mycke... kanske köper det för att lira med lite mhbare men inget annat...

Haha, jag skulle dock göra jämförelsen att mw2 är en upplåsbar docka och bf:bc2 är en 1000$ lady of the night :)

Postad 05 februari 2010 - 21:16

Zippi
  • Zippi
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Haha, jag skulle dock göra jämförelsen att mw2 är en upplåsbar docka och bf:bc2 är en 1000$ lady of the night :)

+1 :P

Hur får ni tillgång till UAV? Kill streak eller något hemligt knep?

Postad 05 februari 2010 - 21:17

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Någon som vill köra lite senare ikväll då? :)

Postad 05 februari 2010 - 21:21

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Jämförelser hit och dit, tycke och smak. För mig är MW2 mer eller mindre någon udda mix mellan CS och Quake där rum och tid är satt ur spel. Allt har väl sin behållning, men det är för många fragk*ta nissar i MW2 för min smak.

Men visst det är roligt, men jag tar mig hellre några öl än att spelar MW2 medan ölen får stå kvar i kylen när BFBC2 nalkas.

Ska bli extremt roligt att få låsa upp GOL och M95 när spelet väl drar igång på allvar!!

+1 :P

Hur får ni tillgång till UAV? Kill streak eller något hemligt knep?

De finns utplacerade konsoller där du går och ställer dig och trycker på O, ser ut som ett litet bås med en skärm.

Postad 05 februari 2010 - 21:28

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Nu är de dags för mej att ta tag i demot =). Blir de nå lir för någon ,några av er ikväll så joina gärna eller skicka en invite :)

Postad 05 februari 2010 - 21:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
fan, är det fler än mig som loggas ur hela tiden? klarar inte spela en hel match längre, och nu det sista loggas jag ur nästan med en gång jag kommer in. ligger felet hos dom eller nåt annat? ibland står det "lost connection to server" och ibland står det att jag har loggats ur playstation store

Postad 05 februari 2010 - 21:57

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

fan, är det fler än mig som loggas ur hela tiden? klarar inte spela en hel match längre, och nu det sista loggas jag ur nästan med en gång jag kommer in. ligger felet hos dom eller nåt annat? ibland står det "lost connection to server" och ibland står det att jag har loggats ur playstation store

Har inte hänt mig iaf

Postad 05 februari 2010 - 21:58

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Voldoo var ju rätt stönig, kan inte snubben tappa kniven el nått :)

Hur ska man skjuta ner den där helikoptern? Den är rätt jobbig om det är en som kan hantera den som flyger.

Postad 05 februari 2010 - 21:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
då är det väl mig som felet ligger hos då , jag som vill spela ikväll :)

Postad 05 februari 2010 - 22:02

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Om det löser sig så är jag gärna med dig en stund;
PSN : Axxident

:)

Redigerat av Axxident, 05 februari 2010 - 22:02.

Postad 05 februari 2010 - 22:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
du har en friendrequest axxident :)

Postad 05 februari 2010 - 22:12

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Voldoo var ju rätt stönig, kan inte snubben tappa kniven el nått :)

Hur ska man skjuta ner den där helikoptern? Den är rätt jobbig om det är en som kan hantera den som flyger.

Haha.. Värmlänning eller?
Tror bara det är vi som säger så om envist folk :P

Redigerat av JockeJ, 05 februari 2010 - 22:13.

Postad 05 februari 2010 - 22:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
inte stönig jocke, utan "stönete" :)

Postad 05 februari 2010 - 22:16

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

du har en friendrequest axxident :)

Ok, bra loggar nog in nu då :P

Postad 05 februari 2010 - 22:20

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Måste nog säga att BETAN kändes nästan snyggare än demot av nån anledning. Kanske är banan i sig. Det är verkligen inte lugnt för ögonen att spela detta. För kantigt och blinkigt och allmänt jobbigt att titta på. I övrigt kändes frameraten något bättre och ljudet är ju OTROLIGT bra!!! Gillar verkligen detta och hoppas dom slipar lite på utseendet till releasen.

Postad 05 februari 2010 - 22:21

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Zippi, kunde inte svara på din request för det står "ett fel har inträffat" testar senare igen :)

EDIT: Såg att du var addad nu :P

Redigerat av Axxident, 05 februari 2010 - 22:27.

Postad 05 februari 2010 - 22:22

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag hoppar in lite senare, någon deckare som resten av folket måste kolla på här hemma...

Skicka en friend request så joinar jag sen:)
jag heter Tamland på psn förresten.

Redigerat av Unregistered7da62804, 05 februari 2010 - 22:39.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.